raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Iisa83:
Kp 28/32 menossa.

-alaselkä ollut pirun kipeä, jalkoja puuduttaa
-oviksen jälkeen ei ollut kuivaa kautta. Valkovuoto runsasta ja joukossa välillä sitkeää, venyvää limaa. Sekä kirkasta että vaaleeta/kellertävää. Valkovuoto muuttunut hieman vetisemmäksi
-Verisuonet kuultavat läpi etenkin käsivarsissa ja kämmenissä. Ovat ihan siniset!
-Röyhtäilyttää/närästää.

Tällaista mulla. En tiedä sit, kuinka suuri osa on mielikuvituksen tuotetta, kun niin kovasti toivon, että olis tärpännyt. Nooh, ens viikolla testailen, josko tarvetta.... :)
toi olis voinut olla suoraan mun tilanteesta :D siihen lisäksi vielä finnit, väsymys, palelu ja nenän tukkoisuus..

nega eilen, tätimäisiä kipuja, mutta ei edes tuhrua tullut kp 31 tänään :saint:
 
Iisa83
JJ-t: Mullakin muutama finni ollut ja niitä mulla ei ennen menkkoja yleensä tule. Paleltaa kyllä, mutta palelen muutenkin aika herkästi. Tosin viikko oviksen jälkeen lämmöt nous yli 37 asteen. Nenä ollut pikkusen vaan tukossa, lähinnä öisin..Parina viime päivinä on myös tullut nenästä verta niistäessä. Oireitahan löytyy, kun alkaa miettimään! :D Toivon kuitenkin hartaasti, jotta niistä edes joku ennakoisi toivottua raskautta.... En vielä ole testaillut, vaikka mieli tekisi :p
 
Täältähän löyty kiva ketju.. :D Listataanpas vähän tänhetkisiä oireita:

- alavatsaviiltelyt, aika pahojakin
- selkäsärky ajoittain
- pahoinvointi melkee kokoajan, varsinki iltasin
- rinnat on arat ja ihan ku ne ois vähän kasvanu, mut voi olla menkkoja edeltävää turvotusta
- muutama tuhrupisara paperiin pyyhittäessä eilen aamulla, sen jälkeen ei mitään.

Niin ja nyt siis kp31/33 ja tänään viimeksi testiin nega.
 
taitaa miinalle menkat olla tulos vai? jos kerran testikin viel nega vai oliks herkkä testi? Ku mullaha kans oli pienen pientä tuhrua ja sit alko kunnon vuoto kahden pvä jälk. siittä .. iha vain siks ettet liikoja toivois ettet pettyis.. mut toki ois ihanaa jos oisitkin raskautunu ja oliskin vain kiinnittymisvuotoo :) Ku oliks ovis millo sit?
 
ääk! mun on nyt pakko kertoo et mulla tuli jonku verran vaaleanpunasta verensekaista limaa (sori ällötys) tänään paperiin. Tai siis sellanen yks ryöpsähdys. Ovulaatio oli viikko sitten ja menkat pitäs alkaa vasta viikon päästä. Voisko tämä olla sitä??? (kiinnittymisvuotoa?) Apua... toivottavasti menkat ei kuitenki ala näin aikasin!!!
 
LEP
Pitää minunkin tähän kirjata "oireiluja". Ei siis mitään tietoa täälläkään vielä olenko raskaana vai ainoastaan valeraskaana! :p Nyt menossa muistaakseni kp23/27-30.

-Mahaa nippailee ja vihloo, sekä vatsalihakset kipeänä ilman urheilua.
-Kurkku kipeänä ollut useamman päivän, sekä aamulla tukkoinen olo. Ilman sen kummaisempaa flunssaa.
-Eilen alkoi hajut tuntua nenässä tosi voimakkaasti. Haiston kämpässä kokoajan jonkun kusen tai paskan hajun, mutta kukaan muu ei haistanut mitään. Kissankin käänsin ja väänsin tutkiakseni onko paskassa, kun haisee. Ei ollut, eikä mies mitään haistanut! :LOL:
-Viluttaa.
-Muutamana päivänä ois nukuttanut kovasti, mutta kun yö tulee, niin ei nukuta enää yhtään. Valvon melkein yöt kokonaan ja jos hetkeksi nukahdan niin näen painajaisia heti.

Siinäpä niitä sitten taas ois! Viikon päästä viisaampana onko valeraskausoireet vai todelliset! :kieh:
 
Menkat on myöhässä 4 päivää mutta oottelen vielä muutaman päivän ennenkuin teen testin..

- Yhden illan tuli veritihkua, ja tämä tapahtu pari päivää ennenkuin OLISI menkkojen pitänyt alkaa.
- Viluttaa
- Väsyttää melkein kokoajan, peiton alle käpertyminen houkuttelee :)
- Nännit on tosi arat
- Maha on turvoksissa
- Kokoajan tuntuu että ois flunssa tulossa, nenä kyllä vuotaa..

Mitähän tämä nyt on? Ihan outoa mulle, koskaan ei ole tämmösiä oireita ollut.. Olenkohan raskaana vai kuvittelenko vain... ;)
 
Lämmöt on ollu puol astetta koholla jo jonkun viikon. Vatsaa nippailee alhaalta oikeelta suht kipeestikin, auh :( Meinasin nukkuu eilen seisaalleen keskellä päivää. Vatsakin on kuin olisin ilmapallon popsinu. Viikko oviksen jälkeen tuli sitä kirkkaan vaaleenpunasta vuotoa, joka oli sellasta verisuonilönttistä. Rinnoissa ja rintalastan alueella on ollu pikkunäppyjä. Rintoja aristaa. Testit näyttää negaa. Kp 34/32-41. Oireita löytyy joka lähtöön mut haaleintakaan haamua ei oo vielä näkyny |O
 
hei, tuli mieleen tuosta kun LEP kirjoitti, että näkee painajaisia, niin mä oon nähny sellaisia painajaisia, että alkaa menkat... ja sit kun herää niin on pakko mennä tarkistamaan heti, että olihan se unta... mä siis en vielä ole plussannut (kuka tietää plussaanko ollenkaan), mutta nyt on kp 37/28(-30)
 
Mistähän alkaisin?
Mulla on ollu järjettömän kipeät rinnat ja nännit jo pitkään (on yleensäkin menkkojen aikaan muttei todellakaan noin aikaisin). Alavatsaa juilii menkkakipumaisesti, kerran tuli aivan pieni tippa verta. Kerran myös vihlaisi tosi kovaa, samoin pari kertaa on tullut yhtäkkiä vähän huono olo, pyörryttää. Väsyttää koko ajan. Itselleni täysin ennenkuulumaton juttu, närästys, on myös yhtäkkiä ilmestynyt kuvaan. Ja pari kertaa olen mitannut lämmön, mittari on näyttänyt 37,2 ja 37,4.

Tää on hämmentävää koska me ei olla mitenkään erityisesti yritetty lasta (siis toki annettu lupa tulla ja iloisia ollaan jos näin on), eikä mun laskuilla noi päivät oikein täsmää. En usko että olen kaikkea voinut kuvitellakaan koska en edes tiennyt näiden olevan mahdollisia raskausoireita! Ihmettelen kylläkin miten ne voi alkaa niin aikaisin. Menkkojen pitäisi tulla vasta ensi viikolla.

Mietin tässä myös sitä että jos en ole raskaana niin mikäköhän vaivaa? Ei tää nimittäin aivan normaalia ole. Voikohan kysymyksessä olla joku kauhea tulehdus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanjuska2:
Menkat on myöhässä 4 päivää mutta oottelen vielä muutaman päivän ennenkuin teen testin..

- Yhden illan tuli veritihkua, ja tämä tapahtu pari päivää ennenkuin OLISI menkkojen pitänyt alkaa.
- Viluttaa
- Väsyttää melkein kokoajan, peiton alle käpertyminen houkuttelee :)
- Nännit on tosi arat
- Maha on turvoksissa
- Kokoajan tuntuu että ois flunssa tulossa, nenä kyllä vuotaa..

Mitähän tämä nyt on? Ihan outoa mulle, koskaan ei ole tämmösiä oireita ollut.. Olenkohan raskaana vai kuvittelenko vain... ;)

Noniin raskaanahan sitä ollaan, tein positiivisen testin 10.päivä.. Oli aikamoinen yllätys itselleni ja avopuolisolle.. :)
 
en oo ajatellutkaan, että joku nenän tukkoisuus vois olla oire tai se, että niistäessä tulee verta mukana. 2 päivän päästä pitäis alkaa menkat (nyt 28/29) ja tänään housuihin tullut vähän rusehtavaa valkkaria?? siitä en tiedä mitä meinaa, olisko joku viisaampi?
maha on mullakin turvonnut, mutta sen varaan en kyllä laskisi, koska oon syönytkin miten sattuu. Ja joo..viiltelee mahasta, heijastelee johonkin tonne lonkkaluun alle. ähh.. nyt kyllä nyrppii jos sunnuntaina tulee täti...
 
Kertokaahan nyt että miten tuon kohdunnapukan kuuluu käyttäytyä? Onko jollain joku oikea tieto... mulla nyt kp 17/jotakin ehkä 31, ja se on kyllä ihan auki ja alhaalla....

*muoks

Niin sellainen ihana mielikuva tähän vielä, että mulla on koko "kapistus" aika avonainen ja vuotaa paljon valkkaria.... mä en oikeen tiedä ees et miltä sen napukan kuuluu tuntua... ihmeellinen napukka... hö. :ashamed:
 
Kohdunnapukkaan ei mitään luottamista, mulla oli ihan samanlainen ku yleensäkin ja plussa tuli |O Mita oireita oli: Lämmöt nousi joka ilta 37,2, iltaisin oli pahaolo, rinnat oli vähä arat, muttei oikeestaan enempää ku yleensäkään.
En olisi raskaana tiennyt olevani, jos en olisi testiä tehnyt ennen lääkekuurin aloittamista. Onneksi tein testin, ku lääkkeitä ei olisi missään nimessä saanu syödä raskaana.
Ai niin. Ukko ärsyttää mua mielettömästi se on ollu mulla aina raskaus oireena, kaikki mitä se tekee ärsyttää mua :kieh: :LOL:
 
Täällä kierto menossa vasta 15/28, mahaa "turvottaa" ja itku tosi herkässä. Kumma kun en ole itkeny tihrustanu pitkiin aikoihin, ni nyt on toooosiiii herkässä, joka asia tuntuu pahalle. Liekkö tää sitä vai ei :snotty:
 
tylsää, tein äsken testin kun olin niin varma että oisin raskaana... negaahan se näytti. toisaalta nyt on kp28/?? kun lopetin pillerit vasta tossa helmikuussa ja en oikein tiedä mikä se oma kierto sitten onkaan. aikoinaan oli luokkaa 32-35, eli ehkä toivoa on vielä... harmittaa kun olin niin kärsimätön ja testasin jo, nyt vaan ajattelen että ehkä testi ei vielä näytä vaikka olisinkin raskaana.

oireina on mm:
alavatsan nipistelyä ja menkkamaista kipua (jo 2vkoa)
selkäkipua
ruokahaluttomuus ja huono olo
omituinen väreilyn tunne rinnoissa

kaikkihan tää voi vaan enteillä vuosisadan tulvaa :)
 

Yhteistyössä