Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat **2015-2016**

Nyt kun täällä näistä menkoista "kärsitään", niin löysinpä taan kunnon inspiksen tähän itteni kuntoon saamiseen :)
Suunnittelin et kävisin ma, ke ja to salilla ja ti ja pe kunnon mittasella lenkillä koiran kanssa :) ja viikonloppuna sit suunnitelmien mukaan miten kerkee nii salille tai lenkille jollei satu olemaan mitään raskasta kotihommaa joka ajaa saman asian ku esim salilla käynti :)
Ja toisaalt nyt ku menkat tulikin niin meillä on taas ainaki kuukausi lisä aikaa saada remontti valmiiks :)
Koitan tässä nyt keskittyä enemmäm tohon painon pudotukseen ku vauvahaaveisiin niin jospa se vauva sit yks kaks ilmottais ittestään ku keskittää ajatuksensa muualle :D
 
Luin jostain et ekalla kolmanneksella sais liikkua normaalisti ilman mitään suurempia rajoituksia. Sillon sikiö on kuitenki vielä niin pieni et vatsalihakset ei oo vielä lähteny erkanemaan toisistaan. Sit tolalla kolmanneksella pitäs jo rajoittaa vatsalihaksien tekemistä ja sil ja kolmannella keskittyä lähinnä kunnon ylläpitämiseen omien vointien mukaan. Hypyistä en valitettavasti muista, katotaan löydänkö sen linkin vielä. Oli joku mammatreeniohjelma siis.

Haaveilija, toihan kuulostaa fiksulta, keskittyy kaikkeen muuhun niin ehkä se pikkunen sieltä sit tulee :)

Ite kävin tänää jumpassa pitkästä aikaa salitreenin sijasta ja ai kamala mikä olo oli sen jälkeen :eek: vatsaan sattu ja hyppyjä en voinu tehä ku vähän kun tissit niin kipeänä vaikka päällä oli pari kokoa liian pienet urheiluliivit eli kireet oli :ROFLMAO: nyt onki sit pää enää kipeenä ja väsyttää, ah nää liikunnan ilot :love:
 
Ääääääh.
Taisinkin kirjoittaa tuolla että oma painoni on junnannut koko kesän tuossa 82-83kg jonka ymmärrän kun on ollut juhlia ym. Mutta nyt kun pari viikkoa on syöty oikeasti hyvin niin luulisi että paino tippuisi. Mutta ehei! Sitä on tullut viikossa +2kg. Painan yli 84kg jota en oo painanut ennen kesää. En ole mielestäni säästöliekillä, herkkuja en ole syönyt ainuttakaan, kilpparit kävin just tarkistuttamassa, ei ole menkat. En tajua! Masentaa tämmöinen... Nyt vielä iski koko perheeseen flunssa. No tää kierto menee harakoille muutenkin niin onpahan aikaa taas yrittää saada noita kiloja pois kun vaan lähtisivät!
 
Missä vaiheessa kiertoa oot @Kaneli88? Toi painon nousu voi olla nesteitä, kesäjuhlien syytä tai sit ihan kierrosta johtuvaa. Tai lämmöstä, en tiedä millaiset ilmat siel teillä päin on ollut, täällä ainaki ihan kamalan lämmintä :) tai liikunnasta, ootko tehny rankkaa salitreeniä täs lähipäivinä?

Mulla nousi paino kierukan myötä 2kg ja luulin että se lähtis kierukan poiston jälkeen mut tulikin kilo vielä lisää :unsure: nyt oon sit saanut about sen yhden kilon pois, vielä kun ainaki noi kaksi lähtis. En vaan kykene tekemään mitään näin kuumalla, eilen ja tänää lähemmäs 30 lämmintä, vois pudota taas sinne alle 20 asteeseen nii olisin tyytyväinen :)

Mites muilla on sujunu tää viikko?
 
Haaveilija, hienoa että intoa löytyy ja uskon että se vaavikin itsestään ilmoittelee kun siihen ei liikaa paneudu! :)

Nano, mä voin niin yhtyä tohon! :D toissapäivä tein vähän kyykkyjä ja "rankempaa" jalkatreeniä niin ai että! Eilisen vaapuin kuin pingviini kun jalat oli ihan tukossa! :sick:

Kaneli ettei tosiaan olisi nestettä kropassa? Tai voisko olla sama kun tuon säästöliekin kanssa? Et eka paino hiukan nousee ja sit lähtee laskuun päin? Ja tosiaan, jos flunssa vaikuttaa?

Täällä ei oo töiden vuoksi ihmeempiä kerennyt. Pari kolme päivää seurannut syömistä tarkemmin, syön pitkin päivää pieniä annoksia (porkkana silloin banaani tällöin) ja oon aloittanyt ton aamupalan syönnin, mikä mulle on aikamoista pakkopullaa. Ja tosiaan herkut (mulle käsittää lähinnä sipsit, rasvaiset/suolaiset ruoat ym.) jättäny koonaan pois jo viikon ajalta samoin sokerin. Lähinnä siis limpparit ja tämmöiset, en oo kytänny jogurttipurkeista tai muista sokerimääriä. Ja veden juontia lisännyt.
Edistystä on näkynyt huiman 800g edestä :X3: mutta jostain on aloitettava.

Hurjan isot tsemppipeukut kaikille! (y)
 
Ovis oli jo eilen tai tänään. Ei oo ennen ollut ihan näin hurjia nousuja. Katsoin tarkemmin niin neljässä päivässä tullut noi kaksi kiloa :( Ärsyttävintä kun oon ollut tosi tarkka tällä viikolla syömisistä ja olin ihan varma että on tullut laskua niin katin kontit! Liikunta on jäänyt tosi vähäiselle. Siinä tarkoitus petrata.

Miten te muut liikutte? Käykö kaikki salilla? Mie tykkäisin niin käydä mutta kht on niin pieni että jostain (tai aika monestakin) on ollut pakko nipistää :(
 
Minä vaan juoksen/lenkkeilen ulkona ja sit meillä on kotona toi "sali".. siis perus käsipainot ja jumppamatto. Crosstrainerilla silloin tällöin. :) ja pyöräilen välillä. Itseäni kanssa himottaisi salikortti, mutta kaikki se ylimääräinen uppoaa polille ja lääkkeisiin niin ei enää mitään ylimääräisiä tähän. Ilmainen sali löytyisi kanssa, mutta sinne on vain tunnin kahden yleisövuoro niin sinne ei ikinä mahdu kun se on kaikenlisäksi tositosi pieni :( oon siis tyytynyt vain näihin "kotioloihin".
 
Kaneli ei kannata liian usein punnita myöskään, 2kg neljässä päivässä on takuulla nestettä koska tossa ajassa ei rasvakudos ehi muodostua eikä lihakset kasvaa ton verran, joten eiköhän ne pari kiloa siitä lähe kun jaksat jatkaa! Kuitupitoset ruuat sitoo nestettä ja voi hyvinkin alussa nostaa painoa :)

love- haha tiedän tuskan, onneks se on sellast kipua et tietää tehneensä jotain oikein! :LOL: Täällä kans pitäis tota vedenjuontia lisätä. Tuntuu vaan että nyt tulee tosi paha olo jos vedän enemmän ku lasin vettä kerralla. Välillä taas turhaudun veden "makuun" ku se on nii ykstoikkonen :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Nano, kannattaa kokeilla sitruuna tai kurkkuvettä jos alkaa pelkkä tavallinen vesi tökkii :) tai voihan sinne laittaa vaik jäisiä vadelmia tai mitä ikinä keksii :)
Ite oon ainaki huomannu et helpommin tulee juotuu sitä vettä ku laittaa sinne välil vähä jotain makua :)

Mä käyn pääasiassa vaan lenkillä. Toki toi sali houkuttelis ja korttikin olis ja maksutkin maksan, mut ku sit meil on remontti projekti nii siinä saa aika hyvin lihakset liikuntaa ku purkaa ja rakentaa uutta :D
Tosin kirjotin kyl täl viikol kalenteriin ens viikolle et ma, ke ja to pitäs mennä salille :D mut saas nyt nähdä kuin huomen käy et tottelenko kalenterii :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nano89
Haaveilija, joo täytyykin taas siirtyä sitruunaveteen, hyvä kun muistutit! :) Kurkkuvesi maistuu mun mielestä kummalliselle. Inkiväärivettä vois taas kans väsätä, lopettaa sit jos plussa joskus pärähtää tauluun. Miten pitkä remppaprojekti teil on käynnissä?

Musta tuntuu et teen aina päin vastoin mitä kalenteri sanoo, huomasin sen joku aika sitten ja päätin luovuttaa, pitäis ehkä ennemmin kirjottaa syö karkkia ja makaa sohvalla - ehkä sitä sit menisinki salille :LOL: tänää sain taas itteni raahattua jumppaan ja oli kyllä yhtä kidutusta, ei yhtään huvittanu tehä ja voimatki oli ihan loppu, mut tulipahan käytyä :)
 
Nano meillä om menossa aikalailla koko taloa koskeva remontti, mut jos se ois täysin valmis ens vuonna :)
Mies aina vitsailee ku menkkojen mahdollinen alku lähestyy, että kohta taas nähdään kauanko on aikaa tehdä remontti loppuun :D
Työn alla olis tällä hetkellä kosteat tilat ja siitä sitte keittiö, olohuone, yläkerta.. onneks on mahdollisuus asua pienessä mummon mökissä remontin ajan :) vaikka juoksevaa vettä ei olekaan ku kylmänä versiona, mutta sekin jo huomattavasti helpottaa :D eikä ole onneks pitkä matka tohon remontoitavalle talollekaan :)
 
Haaveilija teettekö koko remontin ite? Me asutaan nyt kerrostalossa ja ei oo kauheesti remontointimahdollisuuksia mut unelma olis jossain vaiheessa muuttaa rivariin/omakotitaloon ja rempata koko kämppä lattiasta kattoon :) Siinä sitä urheilua tosiaan tulee ku kantaa laattoja ja lautoja.

Huomenna olis sit paluu arkeen ja pitkä kesäloma loppuu. Oon aika ilonen, 3kk kesäloman jälkeen rutiinit tuntuu aika tervetulleilta. Ehti tulla jo vähän tylsää täs viimesillä viikoilla. Oon siis opiskelija ja sen takia tällaset "luksuslomat". Huomenna on salivapaa päivä mut tiistaina taas johonki jumppaan.
 
Nano ainakin tällä hetkellä on suunnitelmissa, että itse tehdään koko remontti.. toki jos putki- ja sähkötöitä on niin ne jätetään sit ammattilaisille, onneks nekin löytyy meidän tuttavapiiristä :)

Mul taitaa nyt tänää se sali jäädä väliin kuitenkin ku hirvee päänsärky.. just tulin töistä kotiin ja luulenpa että nappaan särkylääkkeen ja meen hetkeks nukkuu.. jos sit myöhemmin koiran kans kunnon lenkille nii ei mee ihan kokonaan laiskotteluks :)
 
Tsemiä Haaveilija(ko) remonttiin! :)

Hienoo kun jaksatte jumpissa juosta, minusta henkilökohtaisesti ei olisi jumppiin lähtemään.. luulisin. En oo kyllä ikinä käynyt mutta mitä nuorempana treeneissä oli jumppapäiviä niin ei kyllä napannut ollenkaan :D

On kyllä tässä viimeisten 4pvän aikana miettinyt että olisipa meilläkin koira.. :p olisi edes joku rehellinen syy poistua muualle kuin kauppaan/apteekkiin. ei oo kotoa päässyt minnekkään liikkeelle lauantain työvuoron jälkeen kun isäntä sen verran kipeänä että koko ajan pitää jotain olla tekemässä/tuomassa/hakemassa ym :unsure: ei ole sitten raaskinut toista liikuntakyvytöntä jättää yksin. Noh, nyt onneksi näyttää tauti pikkuhiljaa talttuvan ja jospa sitä saisi taas rutiineista kiinni! :rolleyes:
 
Tänää on kyl tullu hikoiltuu sen verran et luulis ainaki 100grammaa edes tippuneen painosta :D
Töissä eka lasten kans jumppaa hikihatussa ja sit pihal viel ulkoiluaikaan polttopalloa ja lapsilla tuntu olevan sanaton sopimus siitä että mut laitetaan juoksemaan :D ja kotona viel kunnon siivous..
Tosin kaikki tämä hikoilu häviää luultavasti tohon omenapiirakkaan jonka viel väsäsin :D plus miinus nolla siis...
No mut kyl välil täytyy saada herkutellakin :)

Mitenkäs muilla paino putoaa ja vauva haaveet etenee? :)
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Nonsk
Oih, lasten kanssa pelailu on parasta! :D meillä kanssa kesäisin kummipoika veljensä kanssa on mummolla hoidossa ja vanhimpana lapsenlapsena koen tarpeen auttaa aina kun voin. No sitpä tää serkku/kummi laitetaan aina juoksemaan milloin jalkapallon, kirkkiksen, 10 tikkua laudalla tai piilosen takia :) saati sitten trampoliinille! Kyllä aina huomaa leikkineensä ;)

Täällä vauvahaaveet edeneet sen verran että taitaa taas kroppa temppuilla! :sick: lekuri haluaa viel varmistaa onko asia niin vai ei ja parinpäivän päästä uuteen seurantaultraan. Kunpa vain kierto olisi ok ja saisin hakea kaksi pallukkaa kyytiin :love:

Mites tosiaan muut? :)
 
Love, pidän peukkuja et kaikki menis hyvin ja saisit hakea kyytiläisiä :love:

Haaveilija oho no siinä on joo urakkaa riittämiin :)
eiks se oo joku vakuutuskysymyskin että teettää sähköt ja vedet jollain ammattilaisella? Toi on kyllä parasta tollanen arkiliikunta ja lasten kans leikkiminen, olispa itelläkin mahdollisuus. Koirien kans tietty voi riehua mut ne nyt ei oo ihan sama ku saa vahtia ettei ne syö naapurin kukkia tai jäniksenkakkaa :ROFLMAO:
toisaalta eipä siinä iso ero taida olla parivuotiaaseen.

Liikunta on nyt viikolla jääny lähinnä kävelyihin ja pyöräilyyn, olis kiva jos ennen viikonloppua pääsis kerran salille. Painoo en oo ottanu nyt ja se saa jäädä menkkojen jälkeen nii säästyn lisäkurjuuksilta :LOL:

Vauvahaaveet romahti tänää mut huomenna varmaan taas oon varma et tää on se kuukausi. Täällä tosiaan alkaa yk2 varmaankin tänään kun lämmöt putosi täysin. Nyt harmittaa ihan kauheesti mut eiköhän tää tästä. No, haen pullon viiniä perjantaina, vedän litran kahvia ja uuteen kiertoon!
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Täällä just päästiin eroon edellisistä menkoista, eli taas uutta yritystä.. yk 4 starttaa.. jotenki tekis mieli lähtee käymään viihteellä noin niinkuin viimesen kerran :D kävis vähä rentoutumassa ja unohtais yhdeks illaks kaiken enemmän ja vähemmän stressaavan :)
 
Saanko mä vielä tänne kirjotella vaikka se plussa onkin jo testattu? Olin jotenkin ajatellut että jatkan juoksemista koko alkuraskauden, mutta toisin taitaa käydä. Tänään alko lenkillä alavatsaa juiliin, erityisesti alamäissä ja sykkeet nousi normaalia helpommin. Pakko oli kävellä suurin osa lenkistä. Hassua muuten että kun taistelin sen sokeririippuvuuden kanssa niin kauheesti, mutta nyt ei oo tehnyt makeeta mieli enää ollenkaan. Saa nähdä tippuuko paino vielä lisää ennen kuin lähtee nousemaan. Varsinaiset laihdutushaaveet oon siis unohtanut, mutta kai sitä raskausaikanakin voi vähän kiinteytyä?

Haaveilija(ko): Lähde ihmeessä viihteelle, omasta mielestäni rentoutuminen kannattaa kyllä! Ei lapsen teosta tai laihduttamisesta kuitenkaan kannata liikaa stressailla...

Love: Pidän sulle kaikki peukut ja varpaat pystyssä että saisit kyytiläiset matkaan ja että ne pysyis tiukasti matkassa mukana! :love:
 
Haaveilija(ko) eikun menoksi vaan! :) välillä pitää irrotella että todella mieli ja kroppa rentoutuu. On meilläkin sattunut bileiltoja hoitojen aijalle, joskus jopa siirron jälkeenkin (silloin tosin en tod vedä mitään p*rseitä vaan ehkä muutaman otan). Oli myös vähän ajatuksena jos tänä viikonloppuna vähän juhlisi, kun vihdoin ja viimein vapaata :)

Maya, mun puolesta kirjoittele vaan :) eihän se laihtuminen kaikilla lopu raskautumiseenkaan. :) ja miksei sitä alkuraskauden aikana voisi kiinteytyä? Onhan nyt paljon otsikoissa ollut näitä fitnessmammoja jotka vetelee saililla synnärille asti tyyliin.. :) Isot kiitokset tsempeistä, tänään se selviää kuinkan tän kierron kanssa käy! :oops:
 
Täällä alko tosiaan nyt se yk2 karkkipussin ja itkujen kera. Eilen oli kamala olo mut tänää taas vähän paremmalla mielellä. Päätin rajottaa tätä palstailua tähän ja toiseen keskusteluun, muita en edes lue - tai yritän olla lukematta :) Kun tää vuoto loppuis nii pääsis taas makkarin puolelle touhuilemaan :ROFLMAO:

@Haaveilija(ko) ja @love- hyvä tosiaan välillä irrotella ja rentoutua! Mä kans ajattelin että huomenna haen vähän viiniä ja tehään jotain hyvää ruokaa miehen kanssa. En mäkään paljoa juhli, mut jos nyt vähän hörppisi ja nauttis alkusyksystä.

Miten love- kävi, pääsettekö hakemaan matkustajia? :barefoot:
 
@love- Ihana kuulla! :love:

Kaikki epäonnistumiset on aina ihan syvältä mut en olis arvannut että tää lapsen tekemisessä epäonnistuminen vois olla NÄIN syvältä o_O

Mulla on uus superherkku, omenat. Saatan syödä niit 5-6 (pientä omppua) päivässä :oops: Onneks on terveellisiä sentää nii ei tarvii siitä sit masistella. Oon aina menkkojen aikaan yks tapaus, meen kiukun, surun ja ilon väliä kun mitäki vuoristorataa, kuluttaakohan muuten mielialanvaihtelut miten kaloreita? :ROFLMAO:

Mitäs teille muille kuuluu?
 
Tällanen pieni sunnuntaipäivitys tänne, mulla on persamus ihan tajuttoman kipee eilisestä pallojumpasta :ROFLMAO: Meijän salilla on sellanen jumppa missä tehään 11 helppoa liikettä pallon kans (3-10kg) ja kolme kierrosta. En oo taas aikoihin käyny tossa ja kyl huomas et pallon päälle kyykkääminen tekee tehtävänsä! Tänää olis sit steppitunti vuorossa jospa sais pakaroihin vähän verenkiertoa takasin.
 
Nano, itsekin kävin muutama päivä sitten pitkästä aikaa pumpissa. Huomas kyllä että ei oo hetkeen painoilla tehnyt mitään, saati sitten kyykkäillyt! :D Tän illan jumppa on vielä mietinnässä. Zumba vai piloxing, siinäpä vasta pulma.
Tosiaan jumpat lähteneet rullaamaan hyvällä syklillä, 2 kertaa oon jo tällä viikolla käynyt ja tänään haluttais vielä. Lisäksi meinasin hakea lisäaskeleita päivään käymällä yhdessä kauppakeskuksessa. Vieläku laivalta tulleet herkut sais kotoa pyörimästä niin ois jepa! (y)
 

Yhteistyössä