Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat **2015-2016**

Täällä ollaan ahkerasti käyty lenkillä ja täytyy myöntää että sinne salille en vaa saa itteäni vaikka kuinka suunnittelisin :D parempi ehkä irtisanoa jäsenyys :D
Työkaveri on saanut nyt jonkun elämäntapamuutos vimman ja haluu lähtee toteuttaa sitä mun kanssa niin että tsempataan toisiamme.. saa nähdä kuinka se lähtee käyntiin kun meidän lähtökohdat on niin erilaiset minulla kun on jo tota liikunta taustaa koiran myötä ja pudotettuja kiloja takana...
Herkut oon nyt jättänyt pois kokonaan ja siirtynyt esim hedelmälautasiin telkkaria katsellessa jos jotain haluaa popsia :) ja aamupalaksi aina puuroa mustikoiden kera :)

Ehkä tämä tästä hitaasti mutta varmasti :) vauvahaaveita kohden :) kohta joutuu taas jännittää et tuleeko menkat vai ei.. :O
 
Haaveilija(ko) hienoa että oot jaksanu liikkua! Ja toi voi olla ihan käteväkin juttu tuo elämäntapamuutos "ohjelma" :) tsemppiä teille!

Mitäs Mayalle kuuluupi kaikki ok? :) entäs muut?

Täällä on olut yhtä epäonnistumista... isäntä kun alkoi tervehtymään itse sain jonku ihme lenssun ja kaiken kukkuraksi viime vknloppuna päätin polkaista naulaan. :unsure: se on kylläkin parantunut hyvin, eikä edes tulehtunut joten kävelemään on pystynyt jo pari pv. Mutta sitten puolestaan siirtoa ei päästy tekemään :cry::cry: sattui poli olemaan kiinni silloin kun mulle olisi ollut otollinen siirtopäivä. P*rseestä :unsure: mut noh, seuraavaa kiertoa odotellessa ja sormet ja varpaat ristissä jos ois vaikka luomusti napannut ;)
 
Hyvä haaveilija! Ei se sali pakollinen ole, pääasia et ite löytää sellasen liikuntamuodon mistä tykkää ja nauttii!

love- voi ei, tosi p*rseestä kerrassaan, oon pahoillani :( Mut onneks sulla on noin ihana ja hyvä asenne, mulla olis sulta kyl paljon opittavaa.
Pyörälläkö ajoit naulaan vai millä? Mul oli tos syksyllä melkein kerran kuussa etu- tai takakumi puhki ja sai vähän välii olla vaihtamassa, nyt alan olee jo aika mestari siinä :ROFLMAO:

Muakin kiinnostaisi kuulla mitä Mayalle kuuluu ja miten on lenkkeilyt kyytiläisen kans sujunu!

Mun piti ahkerasti käydä salilla viikolla mut en oo kertaakaan päässy, koko päivä menee töissä ja kun on ihan uutta juttua nii oon ihan puhki illalla, sit koirien kans lenkille, ruokaa ja hupsan kello onki jo yheksän. No huomenna meen taas viskomaan palloa salille.

Oon huomannu et nyt kun oon töissä nii ei tuu syötyä yhtä paljon vaa syön sillon kun on tauko tai ruoka-aika, vaikka kyl mulla siinä vois kokoajan olla jotain mussutettavaa vieressä mut pelkään et muut häiriintyy. Ällöttää ku vierustoveri syö banaania ja siit tulee sellanen "lutkutus"-ääni. Ehkä mä tällä pelolla vedän tän puolvuotta nii lähtee paino putoamaan :LOL:
 
Nano89 siis ihan jalalla polkasin :LOL: astuin siis, enpä tajunnut ollenkaan et toi "polkasin" vois hämätä noin paljon, kirjottelen sentään palstalla joka käsittää aika pitkälti urheilun :ROFLMAO::LOL:
Muistat kanssa sen että jos et millään jaksa lähteä salille niin silloin tosiaan kannattaa jättää välistä. Sattuu vielä vahinkoja. Paitsi sitten jos se alkaa olla sellaista lusmuamista vain, silloin potki ittees persuksille ja eikun menoks!

Täällä alkaa lenssukin parantua, kamala yskä jäljellä, mutta nyt on tullut jonkin verran käveltyä kameran kanssa ja kuvailtua maisemia/juttuja :) ja oon ihan fiilareissa ku kerenny kroppaa/kiertoa kuunnella ja tottahan toki se ovis silloin käytettiin hyödyksi, nyt pari päivää sitten tuntui juilintaa/kipua alavatsassa (kiimnitiskipujako?!?!) ja tuossa hetki sitten alkoi yhtäkkisesti kova kipu/paine nivusissa. Ei voinut kävellä kunnolla. Ja siitä asti pientä nippailua ollut oikealla puolella. Mutta tosin polilla sain kuulla et johtofolli on oik puolella joten voihan olla että kuvittelen kaiken :rolleyes: mut silti sormet ja varpaat on ristissä! :barefoot:

@Maya123 niitä kuulumisia?! :whistle:
 
Hellurei! Mä en ookaan muutamaan päivään päässyt palstalle lainkaan. Harmi @love- kun siirto meni tästä kierrosta ohi. Toivotaan että olis luomusti napannu tai että seuraavasta sitten onnistuu! (y)

@Nano89 , pelko taitaa toimia hyvänä motivaattorina! Mulla on opiskellessa sama, söisin kirjastossa lukiessa koko ajan mutta pelkään että muut häiriintyy niistä äänistä. Julkinen häpeä on vissiin hyvä korvike itsekurille. :LOL:

Täällä menee nyt liikuntaprojekti vähän vaihdellen, samoin syömiset. Juokseminen piti lopettaa kun kohtu kipeyty siitä niin kamalasti. Se oli kyllä harmi, mutta oon nyt yrittänyt käydä reippailla kävelylenkeillä sen sijaan. Kuntosalille oon koittanut saada raahauduttua, mutta oon niin laiska. Ja väsynyt. Tää väsymys on kyllä nyt 7. viikolla alkanu paheneen ja vois nukkua koko ajan. Sit kun on vielä huono olo eikä oikein saa syötyä niin sekin vie energiaa eikä jaksa niin ksuheesti urheilla. :oops:
Muutenkin harmittaa kun olin aatellut pitää tosi terveellisen ruokavalion, mutta nyt se on melko epäterveellistä mikä menee alas.

Tsemppiä hei kaikille täällä terveellisen elämäntyylin ylläpitämisessä, mä palaan ruotuun heti kun väsymys ja paha olo vähän helpottaa! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nano89 ja love-
@love- haha aa aivan no joo, se kuulostaaki järkevämmältä vaihtoehdolta nyt kun luin uudelleen ton sun tekstin. En tiedä mistä ihmeestä repäsin ton pyöräilyn :LOL: Meillä on täs lähipäivinä ollu vähän yhteistyövaikeuksia aivojen kans. Toi on kyllä totta, että ei liian väsyneenä kannata mennä. Olisi kurja jos kävis jotain ja ei pääsis edes tätä vähää liikkumaan. Ootko kauan harrastanu kuvaamista? Meillä mies kuvailee ja mä vahdin koiria että ne ei karkaa. Muutaman kuvan saatan ottaa sillon tällön mutta sillon näkee kyllä aina selvästi mitkä on mun ottamia ja mitkä miehen, en oo ihan kauhean hyvä siinä...:D

@Maya123 ootko opiskelija? Ite siis oon ja innostuin jo vähän että löysinkö kohtalotoverin :LOL: Julkinen häpeä on todella hyvä itsekurin korvike, täytyy vaan toivoo että se pysyy koko tän nelisen kuukautta mitä tuolla oon. Kahvia onneks uskallan juoda, en tiedä miten muuten selviäisin näistä päivistä :coffee: Ja nyt on varmasti se paras aika kuunnella kroppaa, juosta ehdit sit myöhemmin :) Toivotaan että huono-olo loppuu kun pääset ekan kolmanneksen ohi niin voi alkaa taas vähän sit ehkä syömään terveellisemmin. En osaa kuvitella tota pahaa oloa, mut uskoisin että sitä syö mikä menee alas.

Mä kävin lauantaina taas viskomassa palloa tunnin verran. Viime viikolla oli 4kg pallo ja tällä viikolla otin sit 6kg ja nyt kädet huutaa hoosiannaa :LOL: hyvä et pystyn hampaat pesemään kun rintalihaksiin ja hauiksiin sattuu.
 
@Nano89 en oo mitenkään pro, mutta harrastuksena enempi ja vähempi tulee kuvailtua :) harrastuksena on pysynyt. Nyt viime jouluna ostin itselleni sellaisen järkkärin ja pokkarin välimaastoa olevan olympuksen. On siis aika pokkarin kokoa, mutta niitä mitälie ohjelma vaihtoehtoja on aika samalla tavalla kuin järkkäreissä :) kunhan tuolla nyt oikeasti opettelee perusasiat voisi siirtyä itse järkkäriin.. kauhistuttaa vaan ne putkien ym hinnat o_O

@Maya123 nyt vaan meet sen mukaan mikä on hyvä :) muista että sulla on aika kallis lasti mukana! :love: pitää vähän elellä kropan mukaan, tosin (anteeksi sanavalintani mutta en tiedä kuinka muuten ilmaista) ei tietenkään tarvitse ihan "läskiks" koko hommaa vetää. Teet sen mukaan miten kykenet/jaksat. Ja syömisen suhteen tosiaan asiaa kerkeää korjata sitten kun huono olo helpottaa, jotain on saatava syötyä. Jos saa udella niin miten pitkällä sulla olikaan menossa? Ja minkälaisia oireita oli/on ollut? :)

Täällä ei oo saatu taas mitään tehtyä.. olevinaan koko ajan kiire (n) kauhulla odotan ensi kuuta, hetkellisesti työtunnit nousee vähän reilu 10h/vko.. joten saa nähä miten jaksaa/kerkeää silloinkaan ja saanko stressitasoa pidettyä miten kurissa... (n) senhän tietää minkälainen tulos seuraavalla siirrolla on jos sterritasot pilvissä. :sick:
 
Täällä sais kohta taas alkaa jännäilee et tuleeko menkat vai ei..
Lenkillä on tullu käytyä aktiivisesti :)
Tuntuu vaa että paino ei putoo :(
Täytyy vissii keskittyä vähä tohon ateriarytmiin ja sisältöihin että mitä suuhunsa laittaa :D
 
Haaveilija(ko) peukut pystyssä et menkat pysyy poissa ja on tärpännyt! (y):love:
Ja hienoa että olet jaksanut lenkkeillä, mutta ikävää etrei paino kuitenkaan ole tippunut.. eipä ole täälläkään. :unsure:

Nyt vknloppuna pitäisi menkat alkaa :barefoot: tänä iltänä oli lämpö koholla 37,16 joka on mulle siihen nähden epänormaalia ellen ole kipeä :rolleyes: toivossa on hyvä elää :oops:
 
Miten love- kävi menkkojen suhteen? :)
Täällä ei nähtävästi taaskaan menty 25 päivän kierron mukaan, koska tänää ois siinä tapauksessa pitäny alkaa.. mut kattelen nyt sit sen 32 päivän kierron mukaan jollei menkat kerkee alkaa ennen sitä.. jännä viikko siis edessä..
 
Haaveilija(ko) peukut pystyssä ettei ala koska pikkukaveri siel hengailee! (y)
Täällä testi näyttää negaa muttei menkatkaan oo alkanu :mad: ei toisaalta ole kuin vasta kp33, eli päivän myöhässä mikä sinänsä on normi, mut ärsyttää silti... pitää nyt kalenteria tutkiskella kun vuoto alkaa et mille päiville sattuu mitäkin ja sattuuko siirto tähän kiertoon mahd. viikonlopulle (n) on tää vaan hanurista :D
 
love- peukut pystyssä että saatais molemmat nauttia menkattomuudesta ja olis ne pikkuset hypänneet kyytiin

Tää odottaminen on niiiin ärsyttävää... ei näy menkkoja täälläkään, mut testin teen vast ens viikol jollei menkat siis ala ennen sitä.. sais kyl mun puolest menkat pysyykin poissa
Alkaa menee taas siihen itsensä liialliseen tutkiskeluun tää homma.. tissit olevinaan kipeet, väsyttää ja tekis mieli vaan nukkua, ei oikein jaksa keskittyä mihinkään.. tekis mieli käpertyä peiton alle mutustamaan suklaata ja kattomaan telkkaria :D
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Joko on menkat alkanu, vai onko kenties pärähtänyt plussia testeihin?
Mä oon edelleen melko liikunnattomalla linjalla, paha olo ja väsymys vie sohvan pohjalle aikas helposti. Toisina päivinä tosin olo on ihan hyvä ja virkee, sillon yritän vähän käydä liikkumassa. Mutta kuten sanoitte, niin vauvan ehdoilla mennään ja omaa kehoo kuunnellen. Nyt on ehkä sellanen vaihe että tarvii lepookin enemmän niin yritän sit antaa keholle sen mitä se tarvii. Onneks sentään mun karkinhimo on vähän laantunu. (y)
Mutta mitenkäs on syksy alkanut? Joko @love- ootte saaneet hoidot käyntiin? Mä oon kuullut ksuheesti hyviä uutisia hoidoissa olevilta kavereilta, useampi raskautunut tässä kesän/syksyn aikana. Toivotaan että sitä on liikkeellä laajemminkin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Maya123 ikävää toi pahoinvointi ja väsymys, toivottavasti menee ohi eikä jatku loppuun asti :) seuraava hoito kierros saatais rullaamaan jos vuoto joskus alkaisi.. se kuitenkin on testattu ettei tää ollut ovuloimaton kierto, joten jos kierto venyy normaalista niin missä hemmetissä on vika? Ennen hoitoja kuitenkin ollut suht säännöllinen kierto aina (n) eikä nyt oo huhtikuun jälkeen ollut mitään hormonipitoisia lääkkeitä käytössä ja silloinkin oli vain lugesteron. Omituista sanon minä.

Ei sen puoleen en ole liikkeelle päässyt minäkään (n) työ vie kaiken energian kun koko ajan vedetään hirveitä vuoroja liian vähällä henkilökunnalla :mad: se vapaa-aika mitä on menee joko nukkuessa tai muuten vaan jäätäessä :whistle: jospa se tästä nyt kun pääsee parin päivän vapaille eikä ole mitään ohjelmaa suunniteltuna :rolleyes:
 
Täällä edelleen ootellaan menkkoja
Jotenki alkanu miettii et missä vaiheessa kannattaa huolestua jos ei meinaa onnistua..
Itellä pyörii jostain syystä vähän väliä mielessä ajatus siitä että mitä jos en voi saada lapsia... tiedä sitten paljon tollanen ajattelu alitajusesti stressaa.. pohdin sitäkin että kannattaisko käydä tutkimuksissa, nii sit olis yks huolenaihe vähemmän tai ainaki tietäis että onko mahdollisuuksia raskautumiseen...
Mut ehkä paras ois koittaa olla stressamatta ja mennä tää loppuvuosi ainakin ihan vaan peittoa heiluttamalla :D
 
Haaveilija(ko) Kyllähän sitä kannattaa mennä tsekkaa jos siltä tuntuu. Itse kävin viime syksynä ja keväällä varmistamassa että kaikki hyvin. Nyt yritän saada miehen testeihin kanssa. Mutta vika taitaa olla mun oma, kun meillä taitaa olla kiinnittymis vaikeus :( Ainakin kolme kemiallista mennyt :cry:
Treenien osalta ihan hukassa ollaan, työt verottaa niin paljon tässä syksyllä. Sekä ollut haasteita kuopus en kanssa, kaipa sekin joskus helpottaa.
Oon viime viikosta asti ajatellut soitella terveyskeskukseen, mutta eipä sitäkään kerennyt. Pitääkö hän soittaa sinne vaihteeseen vai neuvolaan, tietääkö kukaan?
 
Haaveilija(ko) yleinen "ohje" taitaa olla että jos vuoteen ei ole kuulunut mitään tai tosiaan useampi km niin sitten.. mene ja tiedä varmasti. Kannattaa soitella terkalle ka kysellä, kyllä ne sieltä tietää kertoa :) tai jos yksityiselle meinaat niin sit suoraan sinne soitella. En halua masentaa enkä olla ilkeä, mutta kannattaa myös varmistaa oman alueen hoitojonot.. joihinkin voi olla se 6-12kk jonotkin :unsure: että ei kannata ainakaan liian kauaa odotella! Mutta toivottavasti teidän ei tarvitse tähän rumbaan lähteä! (y)

susanmaaria pahoittelu kemiallisista! :( toi on niin väärin.. annetaan ymmärtää mut ei kuitenkaan! Meillä ei oo ees ollu kiinnittymisyeityksiä (n) ja itse silloin kun oltiin hoitoihin lähdössä niin soittelin suoraan terveyskeskuksen ajanvaraukseen, mutta ajan taisin saada neuvolalääkärille.. tosin tästä on jo melkein 2 vuotta aikaa että muistikin voi tehdä tepposet.

Täällä alkoi vuoto ja nyt on mieli sitä mieltä ettei tästä tuu ikinä mitään.
 
Olen ollut vähän hiljaiselolla. Mutta kun ei ole uusia kuulumisia niin niin.. Itsekuri kateissa :LOL: ja nyt on edelleen joku flunssa päällä. Ensiksi oli kurkku kipeänä, nyt on alkanut nenä vuotaa. Periaatteessa kai voisi mennä tekeen jotain, mutta en tiedä onko kuin kannattavaa..? Tuntuu että olen sairastellut melkein kuukauden.

Täälläkin ilmeisesti melko vaihtelevaa, tsempit kaikille!
 
Niinhän täällä nyt kävi, että menkat alkoi aamulla :(:( tuntuu epäreilulta ja vaikeelta tällä hetkellä ja tekis mieli antaa koko jutun olla, onneks mies on tosi kannustava ja tukee näinä hetkinä <3
Lupas jopa perehtyä omiin elämäntapoihinsa ja pohtia jos ois jotain mitä muuttaa parempaan suuntaan.
Tuntuu vaan että katkeruus nostaa päätään.. kuulin eilen että vanha kaveri on raskaana ja kyseessä ihminen jolla sellaset lääkkeet joiden piti tehdä raskautuminen lähes mahdottomaksi, mutta heillä tärppäsi heti.. toki olen onnellinen heidän puolestaan, mutta silti päässä pyörii kysymys että miksi muut onnistuu...
Tuntuu että tällä hetkellä oon ehkä vähä pahalla päällä tästä kaikesta :unsure:
 
Nonsk tosiaan tuntuu jokin flunssa-aalto olecan meneillään! Juuri edellisestä jotenkunten parantuneena heräsin eilen kurkkukipuun :mad: saa nähdä tuleeko takaisin.. paranemisia sulle! (y)

Haaveilija(ko) samaa fiilistä täällä... eilen en tiennyt itkeäkkö vai nauraakko kun oma vuoto alkoi aamulla ja illalla sain puhelun että ystävä on synnärillä... :unsure: oli vähän sillee fuck you. Hiero vielä vähän enemmän suolaa haavoihin ym. Mutta eihän hyö voineet tietää, enkä syytä heitä, karmaa korkeintaan :D on tää elämä vaan toisinaan niin epäreilua.

Tänään sain itteäni sen verran liikenteeseen että pyöräilin kauppaan. Oli aamulla jotenkin sellanen "rääkkään itseni hengiltä" olo mutta en kuitenkaan tuon enempää jaksanut innostua :D
 
Heipparallaa! Mites täällä menee? Onks tääl ennää ketään? :D

Täällä samaa vanhaa, paino pyörii samoissa ei nouse ei laske. Liikaa töitä ja väsymys aivan järkyttävä. Kotona hirvee raivosiivous käynnissä kun kolmeen viinkoon ei oo kerennyt edes astioita pestä! :mad::( no ei ihan mut melkein :D päätin pikku kahvihuilin pitää ja käydä tääl katsastaa :) ovista pongailaan viel vknloppu, oon hukassa puikko näytti et ois positiivinen digi on nega (n) jospa se digi ois huomenna :) viime kierrossa kumminkin molemmat oli samana päivänä positiiviset :ROFLMAO: no näkee huomemma ja sit pääsis varailee siirtoon aikaa (y)

Entäs tosiaan muut? Ootteko päässyt liikkeelle? Onko plussia tullut? :) mitäs @Maya123 lle?? :love:
 
Täällä ollaan edelleen :D
Piti vastata jo muutama päivä sitte, mutta unohtu totaalisesti :D

Täällä on ahkerasti liikuttu ja nyt oon kotona tehny kyykkyjä ja lankutusta lenkkeilyn lisäks :) tänään kykenin jopa jo 1minuutin lankutukseen :D :D

Alkaa taas kuukausi olee siin vaihees et peittoa on heiluteltu reilusti joten nyt TAAS odotellaan että miten käy menkkojen :) Päätin että tällä kertaa en laske etukäteen menkkojen mahdollista alkamispäivää nii ei pysty stressaamaan sit sitä :) keskityn nyt vaan täysillä taloprojektiin ja kuntoiluun :)

Miten love- kävi bongailun suhteen? :)
 
Haaveilija(ko) hienoa et oot jaksanut liikkua! :) ja vitsit, toi lankutus on kyllä oikee kestävyyslaji :D minuutti tuntuu aika pitkältä siinä "rääkissä" :) mulla oi ajatus huomenna lävtee kans vähän tonne maastoon samoilemaan kun kuitenkin vapaa aamu ja polille soiton takia joutuu heräilee jo ennen kasia :) ja digi pysyi edelleen negana :unsure: katsoo nyt mitä huomenna sanoovat polilta. Toivottavasti siirtoon päästään ja keskiviikona ois kaksi palleroa kyydissä :love: peukut pystyssä että teillä ois tärpännyt! (y)
 
Toi lankutus on kyllä tehokas liike, ite tein sitä 3x1 min. iltaisin ja tuloksia alkoi kyllä huomaan pian ryhdissä. Nyt oon joutunut senkin jättämään kun ei tunnu hyvältä noi staattiset pidot.
Täällä mennää tasaista tahtia eteenpäin. Viikkoja nyt koossa 10+3 ja vihdoin alkaa (toivon mukaan) pahoinvointi helpottaan. Tänään pääsin pitkästä aikaa bodypumppiinkin ja teki kyllä hyvää. Tää sohvalla makaaminen on saanut selän kipeytyyn ja kaikki lihakset jumiutuun. Puntarilla en oo käynyt hetkeen, eli en tiedä miten on painoa tullut lisää, ei kai sillä niin väliä...

Voi että mä toivon tänne plussia tästä kierrosta, toivotaan että lovekin saa kyytiläiset matkaan ja ne tarraa lujasti kiinni! Tsemppiä hei kaikille liikuntaprojekteihin ja vauvaprojekteihin, mä yritän kanssa tsempata itteni taas liikkeelle! Mä oon ehkä perusluonteeltani melko laiska, joten tavallaan tää sohvalle jumahtaminen on mulle aika luontevaakin.... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Tää on kyllä taas niin turhauttava aika kuusta ku joutuu vaan oottaa...
Paino ei tipu tai ei oikeestaan liiku mihinkään suuntaan... liikun, treenaan ja syön vähemmän, mut ei mitään tapahdu..
Aloin jo pohtii et jos ois tärpänny ja sen takii paino ei liiku mihkään... tosin tajusin just et mulla ei oo perinteistä tissi särkyä ollu oviksen jälkeen mikä yleensä aina on ja valkovuoto on kans vaan jatkunu oviksen jälkeen.. lorahtaa välil sillä tyylillä et oon ihan varma et menkat alko, vaik ei ne viel ees pitäis alkaa.. aikasintaan vast viikon pääst... ja sit tottakai alavatsassa on outoja tuntemuksia... pari iltaa tuli ihan keskelle alavatsaa sellanen tosi jännä olo, en oikein osannu sanoa että oliko se kipua vai mitä.. sitä kesti varmaa joku 5-10min ja sit se hävis..
Ja tänää ku töissä oli jumppaa lasten kanssa nii esimerkkinä ryömiin lattialla nii tuntu jotenki hassulta alavatsassa... mut ehkä tää on vaan taas se aika kuusta ku alkaa kuvittelee kaikkee, jotta voi sit taas menkkojen alkaessa pudota korkeelta ja kovaa... :D
 

Yhteistyössä