Sis paino ei putoa esim näilläkään eväillä

  • Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="morjens";22641550]Voi hyvänen aika. Perusfakta. Syö vähemmän kuin kulutat. Pienennä annoskokoja ja totuttele että ihmisen ei aina tarvitse olla täynnä runttilautaa myöten.
Paino putoaa kun ihminen ei syö ylitarpeen. Harva nykyajan ihminen tarvitsee 5 ateriaa päivässä vaikka liikkuisi kuinka. Tottumus ruokaan ja näläntunne ja ennenkikkea vatsan tottuminen isoihin annoksiin on se suurin vika. Ja sitä sitten vielä lietsotaan näillä pisteet ja kalorit ja vajeet-jutuilla.
Säästöliekit sanonko mitä...[/QUOTE]

PEESI
 
"viiraska"
No täältähän löytyy asiantuntijoita.

Et kerro, kuinka kauan olet kyseistä ruokavaliota noudattanut. Jos kerran kiinteydyt, kai suunta on jo oikea. Minä veikkaisin että kiloja alkaa kohta tippua.
 
"vieras"
Millä ihminen pystyy syömään 2 perunaa kaksi kertaa päivässä. MInä olen ylipainoinen mutta kyllä se yksi peruna riittää, ellei sitten ole pieni, normaalikokoinen on ihan ok. Rasvalisä riittää vähempikin, siinä on todella paljon energiaa 9 kcal/g.
 
"vieras"
[QUOTE="Satu";22641236]Höpö höpö, nimenomaan 3 h välein syödä pieniä aterioita niin ei nälkä yllätä, kysäseppä joltain PT ammattilaiselta.[/QUOTE]

Sitten kannattaa varmaan sille PT ammattilaiselle valittaa siitä jos paino ei putoa.

Minusta syöt liikaa hiilihydraatteja jos kerran pudotat painoa. Aamupalalta se hedelmä ja/tai weetabix pois, tilalle rasvatonta raejuustoa. Sokeriton mehukeitto puuron kaveriksi.

Lounaalla/ päivällisellä kumpi sitten ajoittuukaan liikuntasi jälkeen voit syödä sitä hiilariakin jonkun verran mutta siitä vähentäisin ekana. Ja toi rasvalisä pitää olla tarkkana ettei tule liikaa kaloreita. Vaihtaisin esim. kalaöljykapseleihin.
 
"Vieras"
Mä olen siirtynyt vähähiilihydraattiseen ruokavalioon niin paino on tippunut vähän reilu 1kk:ssa 6 kg. Tavoitteena on että saan pois 15 kg. Jätä pois kaikki viljatuotteet, peruna, leipä, makarooni ja kaikki tuotteet missä on hiilareita yli 10. Lihaa, kalaa, vihanneksia, tiettyjä hedelmiä saat syödä niin paljon kun haluat. Välillä paino jää junnimaan paikoillen mutta sitten se taas vähän ajan päästä rupee tippumaan.
 
"Satu"
miksei hiilareita saisi syödä illalla?

mikä olis sit hyvä iltapala? itse tykkään napostella hedelmiä illalla :(
Mä kysyin mun yheltä kaverilta tänään joka on PT että hiilareitakin voi popsia illalla jos ei lihasmassaa kasvata, on normi painonpudotus aerobisen liikunnan kera, esim leivän, hedelmiä. Koska normi kotiruokaahan melkein jokainen syö, ei pelkällä proteiinilla ihminen elä. Se myös sanoi mulle että lisään veden juontia 3 litraan, siinäkin voi olla syy. Ei moittinut mun eväslistaa.
 
Ei varmasti paino putoa tuolla ruokamäärällä - kuka aikuinen oikeasti tarvii puuron + 2 lämmintä ateriaa per päivä?!
Tää on kyl jännä miten täälä aina tiedetään paremmin kun lekurit, ravitsemusihmiset jne....Kuka oikeesti uskoo että on olemassa yksi ja ainoa oikea tapa? Miten voi tippua paino 5 aterialla ja miten ihmiset syö erilailla ja kuluttaa erilailla? Espanjassa tota asiaa mietin kun kattelin niiden iltaruokailuja, me syömme vähemmän x5 ja ja he painottivat iltaan suuren määrän. Mitä eroa sillä että syö tasasemmin tai mättää kerralla?
 
sldka
[QUOTE="Satu";22648621]Otappa huomioon että kulutan joka toinen päivä liikunnalla 500-700 kcl, sillonko pitäs syödä pelkkä aamupala vaan :D[/QUOTE]

Mitä sä teet että noin paljon kulutat?? Minä teen TODELLA kovan treenin crossarilla tai kuntopyörällä (siis spinning esim., enkä löysäile yhtään vastusten kanssa) ja kulutan silti 45min n. 250 kaloria.. Tosin olen 51kg, mutta silti. Tietysti kaloreita palaa vielä jälkeenkin, mutta mun mielestä noi kulutukset on arvioitu aika yläkanttiin tai sitten jonkun miehen kulutusten mukaan.

Minullakin on yksi ystävä joka valittaa koko ajan ettei paino tipu, ja syö just 5 ateriaa päivässä ja ne määrät on mun korvaan ihan älyttömiä... Ei istumatyötä tekevä tarvitse mitään kahta lämmintä ruokaa..

Vaihda lounas tai päivällinen salaattilounaaseen(ilman kastiketta) tai keittoon. Ja suosi muutenkin keittoja. Esim. linsseillä saa proteiinia vaikka kasvissosekeittoon.

Katsoitko TV1:ltä laihdutusdokumentin? Oli puhdasta asiaa!!!! Siinä kerrottiin mm. naisesta joka väitti syövänsä todella terveellisesti mutta ei silti laihdu. Piti ruokapäiväkirjaa ym. Hänelle juotettiin jotain litkua, joka näyttää virtsasta todellisen kalorinsyönnin joka oli 1000 kaloria enemmän mitä oli itse kirjoittanut ylös. Hän ei edes itse huomannut naposteluitansa eikä esim. kastikkeita.
 
rtd
Mulla painoa 58kg ja pituutta 175cm. Jos itse söisin tuon määrän päivässä niin taatusti lihoisin.
Karsisin ruokia tällä tavalla:


Aamiainen hedelmä ja 2 kpl weetabix

Lounaalla salaattia yli puolet lautasella, 2 omatekemää jauhelihapihviä, oliiviöljyä, maito, raejuusto. (paitsi jos pihvi on iso, sitten vain yksi)

Välipalana maustamaton rahka, hedelmä.

Päivällisellä voi olla ns sama kun lounaalla.

Iltapalana pari leipää, kurkkua, tomaattia
 
nooo
[QUOTE="Satu";22648621]Otappa huomioon että kulutan joka toinen päivä liikunnalla 500-700 kcl, sillonko pitäs syödä pelkkä aamupala vaan :D[/QUOTE]

Sä puhut koko ajan tosta liikunnasta. et tietenkään laihdu, kun syöt suhteessa siihen liikunnan määrään. Jos haluat laihtua alat liikkua enemmän kuin ennen (niinkuin olet tehnytkin) JA syöt saman verran tai vähemmän kuin ennen. Eihän tietenkään lauhdu niin, että lisää liikuntaa ja ruokaa samassa suhteessa.

Ja öljyä syöt ihan liikaa, samoin toi raejuusto, etköhän saa tarvittavat protskut kahdesta (!) jauhelihapihvistä. Ihan älyttömän kokoisia annoksia vetelet jos puolet lautasesta on kasvista ja sit sulla on kaksi perunaa ja kaksi jauhelihapihviä.
 
"vieras"
Melko hurjaa liikuntaa että noin paljon kuluttaa...

Ja mä suosittelisin kanssa heittään ne hiilarit pois. Puuro, leipä, peruna. Syö aamulla munakas, niin nälkä pysyy pitempään pois ja yksi ruoka riittää silloin aamu- ja iltapalan lisäksi.

Ja hittojako kyselet kun mikään vastaus ei sitten kelpaa?! Käsittämätöntä että tulet tänne ihmettelemään mikset laihdu, ja ihan sama mitä sulle ehdotetaan sä osaat varmana sanoa että juu ei johdu tuosta eikä tuosta. No jos oot niin viisas niin kerropa sitten itse, mikset laihdu?!
 
En voi kuin omasta kokemuksestani kommentoida. Itse olen siis kymmeniä kiloja pudottanut säännöllisesti 5krtaa päivässä syömällä vähän kerrallaan.
En osaa sanoa kuinka paljon tuo liikunta lisää energian tarvetta ja onko sitä välttämätöntä korvata ruualla, kun yritetään laihtua.
Annoskoko olisi ollut ainakin minulle vähemmän liikkuvalle aivan liikaa. Jättäisin siis ruualla toisen perunan ja toisen pihvin pois. Itse syön myös usein toisella "lämpimällä" ruualla ruokaisaa salaattia tai keittoa. Runsaasti vihanneksia joka aterialla.

Tsemppiä painon pudotukseen! :flower: Jokainen löytää vain kokeilemalla sen itselleen parhaan tavan laihtua. Suositan siis kokeilemaan muutaman viikon ajan joitain saamiasi neuvoja ja katsomaan olisiko juuri niistä apua sinun painonhallintaasi!:)
 
"vieras"
Mustakin syöt liikaa kaloreita laihduttajaksi. Mä syön noin 1200-1500, vaihtelen päivittäin, ja paino tippuu n. 0,5-1 kg viikossa. Joskus menen ihan nälän mukaan, ja jos pärjään päivän vaikka 1000 Kcal, niin sitten en mätä enempää ruokaa. Harvemmin kilon tiputan viikossa. Ja liikun joka päivä, ja olen työssä, jossa liikun aika paljon. Jos söisin 1600-1700 Kcal niin paino ei tippuisi lainkaan, tai ehkä jonkun hassun kilon vuodessa. Tietyssä iässä, ja normaalisti syöden, paino alkaa olla vaan niin hiton tiukassa. Lepsukaan ei kärsi olla, koska silloin tulos on +-nolla.

Minäkin syön aamupuuron, lounaalla keittoa tai salaatin (saan siten ne kasvikset sinne), ja illalla iltaruoan, joka sekin on usein keitto, tai ainakin puoli lautasta salaattia, ja hiilarit minimiin. Kiloklubin mukaan syön.

Olen tullut siihen tulokseen, että mulle laihdutuskuuri on laihdutuskuuri, ja silloin pitää syödä vähemmän ja totutella siihen. Normaalisti syön 1600-2000 Kcal päivässä, ja silloin en taatusti laihdu, vaikka en kyllä lihokaan.
 
"vieras"
Luulen, että ap arvioi liikuntansakin yläkanttiin. Aika rajua, jos noin paljon kuluttaa. Jos aikoo laihtua niin ei todellakaan saa liikunnan varjolla mättää ruokaa. Onhan se kurjaa, kun liikunnan jälkeen on hirmu nälkä, mutta se on vain kestettävä, jos aikoo laihtua. Ehkä kannattaa vaihtaa laji hieman hillitympään ja yrittää pitää syöminen kurissa.
 
Oletko koittanut vähähiilarista ruokavalioo? Jättäisin ainoastaan puuron johon kannattaa sekoittaa vielä leseitä (pitää pitkään nälkää) mutta muuten hiilarit pois tai vähemmäksi. Mun ehdotus ois tää (jä tällä laihdutin esikoisen raskauskilot ja vielä enemmänkin):
-aamupalaksi puuro(+leseet) ja mehukeitto, puuroon voi sekoittaa raejuustoa
-lounnaksi salaattia ja sen kanssa lihaa eli perunat, pasta ja riisi pois
-välipalaksi rahka tai partaäijäjogurttia (turkkilainen, semmoisessa ämpärissä myydään) ja marjoja sekaan
-päivällinen salaattia ja jotain lihaa
-iltapalalla raejuustoa ja vaikka ananasta sekaan (ananas oli ainut hedelmä jota söin koska hedelmissä aikapaljon hiilareita, marjoja vaan tilalle!)
Taatusti et näe nälkää! Kokeile ihmeessä pari viikkoa ja jatka tota samaa liikuntaa mitä sulla jo on. Ja jos pystyt niin kokeileppa jotain aerobista ennen aamupalaa eli vaikka juoksulenkki aamulla, kuluttaa tosi paljon! (Mut joo tiedän, lasten kanssa aika mahdoton tehtävä)
 
nooo
Mitä muuten juot ruokajuomana ja yleensäkin? Maidossa on hirveesti kaloreita (rasvattomassakin sama määrä kuin täysmehussa). Ja jos tosiaan syöt kaksi jauhelihapihvia tai vastaavan määrän lihaa kaksi kertaa päivässä ja juot näillä aterioilla vielä maitoa, niin et tosiaan tarvitse raejuustoa saadaksesi riittävästi proteiinia.

Pienennä annoskokoa niin, että puolet lautasesta kasviksia ja yksi pihvi ja yksi peruna. Ja kerran päivässä rasvalisä (esim. 1rkl öljyä tai kalaöljykapseli). Saat tosta lihastakin paljon rasvaa, vaikka olisi paistijauhelihaa. Juo päivässä 1-2 lasia maitoa tai jos syöt raejuustoa niin jätä maito pois. Muulloin aina vettä. Mieluummin syö kasviksia ja juureksia kuin hedelmiä ja marjoja.
 
"Jenis"
[QUOTE="Satu";22648621]Otappa huomioon että kulutan joka toinen päivä liikunnalla 500-700 kcl, sillonko pitäs syödä pelkkä aamupala vaan :D[/QUOTE]

Aikamoista liikuntaa jos noin paljon kuluttaa - vai oisko sun laskuissa menny jotain mönkään, kun et kerta laihdu?
 

Yhteistyössä