Syyskuiset 2018

Kiitos Eveliss. Sähköpostiin tuli ryhmän linkki, mutta se sanoo ”Pyytämääsi sivua ei voida juuri nyt näyttää. Se voi olla väliaikaisesti poissa käytöstä, klikkaamaasi linkki voi olla rikki tai vanhentunut, tai sinulla ei ole oikeutta katsoa sivua.” (n) No, pitää kokeilla vähän myöhemmin uudestaan!
Joo, tiimaladia pyörittää kun tuolla jotain nyt yrittää tehdä.. Ehkä tuossa on viivettä (n)ennenkuin alkaa toimimaan

MUOKS- ryhmään lisääminen onnistuu nyt eikä tarvitse kaveriksi lisätä :) Laittakaa yksärillä sposti niin nyt näyttäisi onnistuvan (y)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Täällä käyty ultrassa tänään ja pikkuinen sydän siellä sykki. :love: Viikot 8+3 ja LA 15.9. Jännitti ja huoletti kauheasti, kun pari viikkoa sitten ei näkynyt juuri mitään ja rusehtavaa vuotoakin on tullut muutamina päivinä. Mutta kaikki hyvin, ainakin tällähetkellä ja minäkin voisin fb ryhmään liittyä!
 
  • Tykkää
Reactions: EneriK
Hei täälläkin uusi ilmottautuu! La 18.9 ja toista odotellaan km 9/2017 Voiko joku lisätä tuohon listalle. Esikoinen on 11/16 syntynyt. Hyvin erilainen raskaus kun esikoisesta oli. Jorviin varmaan synnyttämään tai naikkarille.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi syyskuinen saapuisi mukaan :rolleyes:! Neljäs lapsi olisi toivottavasti tuloillaan :oops:!
La 26.9., ensi viikon tiistaina varhaisraskauden uä. Vähän vielä epävarma olo, vaikka oireita on! Km 7/2013 ja tuulimunaraskauden keskeytyminen 10/2017. Laitan viestiä, jos mahtuisin salaiseen ryhmään (y).
 
  • Tykkää
Reactions: EneriK
Uusi syyskuinen saapuisi mukaan :rolleyes:! Neljäs lapsi olisi toivottavasti tuloillaan :oops:!
La 26.9., ensi viikon tiistaina varhaisraskauden uä. Vähän vielä epävarma olo, vaikka oireita on! Km 7/2013 ja tuulimunaraskauden keskeytyminen 10/2017. Laitan viestiä, jos mahtuisin salaiseen ryhmään (y).
Gugguu.. olen vähän noviisi näissä ja vastasin spostin kautta. Yksäreissä tuo viestini ei näy lähteneissä... eli laitatko uudestaan yv:n jos ei viesti tullut perille. Parannan nyt tapani enkä yritä puhelimen kautta vastailla :)
 
Päivitystä...
@Kiira29 joo aika pitkä yritys meillä takana.
Kävin taas terkassa, hoitaja ei nähnyt mitään edelleenkään. Kävin verikokeessa jonka tulokset tulee päivällä. Lääkärikin ultrasi, näki raskauspussin joka vastasi 6+3 ei sykettä. Laittoi kiirreellisen lähetteen keskussairaalaan, menee todnäk ensiviikolla kun sinne pääsen. Eli kitumista tässä epätoivossa riittää edelleen...tuntuu että pää hajoaa. Hcg kuulema viittaa kohdunulkoiseen kun nousee niin vähän.
 
Päivitystä...
@Kiira29 joo aika pitkä yritys meillä takana.
Kävin taas terkassa, hoitaja ei nähnyt mitään edelleenkään. Kävin verikokeessa jonka tulokset tulee päivällä. Lääkärikin ultrasi, näki raskauspussin joka vastasi 6+3 ei sykettä. Laittoi kiirreellisen lähetteen keskussairaalaan, menee todnäk ensiviikolla kun sinne pääsen. Eli kitumista tässä epätoivossa riittää edelleen...tuntuu että pää hajoaa. Hcg kuulema viittaa kohdunulkoiseen kun nousee niin vähän.
Onpas piinaavaa kun joutuu noin pitkään odottamaan :( hyvä merkki että lääkäri sentäs näki kohdussa jotakin jos ei sitten olisikaan kyseessä kohdunulkoinen, sen hoito voi vissiin olla joskus kinkkistä :( kovasti jaksamista! ❤
 
Tänään ollut jostain syystä kauheet km pelot ja ahistus kun ei tiedä onko kaikki hyvin. Mahaan on koskenut vähän enemmin ja pahoinvointi on alkanut helpottamaan. Nyt mennyt monta päivää oksentamatta mutta yökittyä kyllä tulee edelleen. Välissä kerkes olee jo useempi viikko ettei ajatellut edes keskenmenoa mutta nyt pelottaa joka vessareissulla että näen verta :( ultraanki on vielä pari viikkoa.. helpottaakohan tää ees sillon, oon tyhmänä lukenut kaikki maholliset kauhutarinat.

Kiira29 9+3
 
Heipsan. Siirryin tänne tuolta IVF puolelta. Taustalla siis kertaalleen epäonnistunut IVF kierros. Siinä rytäkässä koettu ensimmäinen keskenmenokin. Hoitoihin päädyttiin, kun tutkimuksissa todettiin munanjohtimet olevan ummessa.

Noo nyt kuitenkin jonkin moisen tauon jälkeen (jäin työttömäksi ja rahat vähissä) uusi keskustelu lääkereiden kanssa ja hoitosuunnitelmat ja aikataulut päätettiin. Maaliskuussa piti aloittaa uusi hoitokierros.

Tammikuun kuukautiset jäivät pois ja oireita alkoi heti ilmestyä (rinnat arat ja etova olo). Viikko odottelun jälkeen tein testin ja totesin, että tämän tapauksen kanssa tulee ongelmia, jos pysyy kyydissä loppuun asti. Kukaan ei selvästi antanut tälle munasolulle muistiota, että munanjohtimet on ummessa ja änkesi väkisin läpi. Joten nyt sitten, jos selvitään koko matka yhdessä, niin 23.9. olisi laskettu aika. Toki tämä tapaus tullaan ottamaan hyvin todennäköisesti suunnitellulla sektiolla ulos, koska muinoin multa on poistettu kohdusta 8,5cm kokoinen myooma ja tämän johdosta kohdun seinämä sen verran ohut, ettei välttämättä supisteluita kestä.

No mutta notkutaan nyt toistaiseksi täällä jännittäen miten selvitään.
 
Eilen illalla alkoi vuoto ja verta tuli suht paljon. Mie olin jo menettänyt toivon.
Tänään ihme kyllä pääsin suoraan ultraan ja yllätys oli suuri kun siellä se kaveri heilui ja sydän löi.
Syyksi löydettiin vierestä hematooma. Sitä seurataan nyt kahden viikon päästä uudestaan ja sairaslomalle laittoivat.
Ei minulla ole tietoakaan raskauden hehkusta ja onnellisesta ajasta. Takaraivossa jyskyttää historia kolmesta keskenmenosta...
Onko muilla hematoomasta kokemusta?
 
@Eveliss miten voi laittaa yv.n?:rolleyes:
Tai voinko edes laittaa kännykällä? Haluaisin liittyä fb ryhmään.:)
Kävin eilen neuvolassa ultrassa jossa sanottiin että km tai kkm ja sain kiireellisen lähetteen sairaalalle ultraan. No kävin tnään ultrassa ja olin varma että lähden sieltä tyhjennyspillereiden kanssa pois. MUTTA ultrassa näkyikin 7+1 viikkoinen pikkuinen ja sydän sykki :love:
Oli aika epäuskoinen olo kun lääkäri totes että tämä on kyllä ihan elossa ja sydän sykkii :love:
Nyt LA olisi 26.09.2018 (ja esikoinen synt. 26.09.2017 :LOL:)
 
@Eveliss miten voi laittaa yv.n?:rolleyes:
Tai voinko edes laittaa kännykällä? Haluaisin liittyä fb ryhmään.:)
Kävin eilen neuvolassa ultrassa jossa sanottiin että km tai kkm ja sain kiireellisen lähetteen sairaalalle ultraan. No kävin tnään ultrassa ja olin varma että lähden sieltä tyhjennyspillereiden kanssa pois. MUTTA ultrassa näkyikin 7+1 viikkoinen pikkuinen ja sydän sykki :love:
Oli aika epäuskoinen olo kun lääkäri totes että tämä on kyllä ihan elossa ja sydän sykkii :love:
Nyt LA olisi 26.09.2018 (ja esikoinen synt. 26.09.2017 :LOL:)
Voi miten ihanaa :) Vastasin sun yv:hen
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona90
@Ilona90 Oiii, ihana juttu! Hyvä, että pikkuinen matkassa yhä. <3

@Lumikko84 Ei ole hematoomasta kokemusta, mutta hyvä kuulla, että pieni matkassa yhä. ❤

@Kiira29 fiilaan km pelkoja. Mulla tosi vähäoireista, kadonneet parin viikon aikana. Ihan normaalia. On pientä, että vatsa turvottaa yleensä iltaisin, vatsatuntemuksia on, väsyttää, rinnat kipeet ja kaikkea pientä, mihin on jo niin tottunut. :LOL: Veikkaan, että rentouduin lomalla liikaa. ;) Silti hieman takaraivossa jyskyttää tuo pelko, ultra 2 vko päästä. Eiköhän siellä kaikki hyvin ole. Aika hyvin oon vaan nauttinut tästä. ❤

@Ravishing Jo oli sitkeä kaveri! Teillä kyllä jännä taival tulossa, toivon koko sydämestäni, että pysyy matkassa loppuun asti. :love:

@Mininen85 voi ei, onneksi toivoa on vielä, mutta onhan toi nyt tosi raastavaa! Paljon tsemppiä sinne! <3

ON: heipsun taas! Olin ulkomailla lomalla, niin oon ollu hissukseen täällä. Päivittelen listaa, kunhan koneelle pääsen. Tänään käyty labrassa ja ultraan 13 päivää (miten niin malttamaton:whistle:). Vähäoireista, mutta kuuluu hyvää! :)

10+6
 
Heippa kaikille, liittyisin mukaan. Iida26 / 26 / 7.9 / 2. lapsi / TYKS
Viikkoja tällä hetkellä 10+0.
Pahoinvointi on voimakasta, olenkin ollut sairaslomalla jo kuukauden, toivottavasti pikkuhiljaa alkasi jo helpottamaan..
Pikkuisen sydämen sykkeen olen jo päässyt näkemään:love: Nyt malttamattomana odottelen kaksi viikkoa Nt-Ultraa
 
@marrrsipaani poistakko minut listalta ku pääset koneelle...

Uutiset ei siis ollu hyviä, parivkoa sitten menehtynyt alkio löytyi pussistaan oikeasta paikasta.
Huomisen työpäivän teen ja sitten su aamuna otan lääkkeet, en yhtään tiiä mitä on odotettavissa...
Olinhan jo parivkoa osannu varautua tähän ja tämähän kuulemma on yleistä. Väittäisin kuitenki että ensimmäinen voi olla aika järkyttävä ja surullinen..
Voimia kaikille jotka painii pelkojen kanssa, toivotaan parasta :love:
Muutenkin onnellista odotusta teille kaikille, mä häippäsen!
 
Tervetuloa taas uusille, kivasti tullut porukkaa lisää! :) Ja @Mininen85 todella kurja juttu, paljon voimia tuleviin päiviin ja ajatuksiin.<3

Itse oon päivittäin täällä teidän juttuja lukemassa käynyt, mutta kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Viime sunnuntaina oli pari tuntia kestävää kipua alavatsalla ja aavistus punakkaa vuotoa, tästäkös ahdistus iski kovasti.. Soittelin nlan tädille, joka yritti aikaa saada läheisen paikkakunnan gynekologille ultraan tsekkaukseen, mutta aikaa ei saatu, joten varasin tälle päivälle yksityiseltä ajan. Jännitti ihan hirmusesti, mutta sydänäänet kuului hulluna sykkien ja pieni kasvanut hienosti, nyt ultran mukaan 8+4 mennään ja kaikki näyttäisi olleen pienellä kunnossa.:love: Kumpa se vko 13 tulisi pian, niin km pelko voisi jo jonkin verran kadota tuolta alitajunnasta.:unsure: Seuraavaan ultraan, eli nt-ultraan mennäänkin sitten 11+5, sitä odotellessa!
 

Yhteistyössä