Syyskuiset 2018

@ilopitkästäitkusta meinasin soittaa huomenna neuvolaan ja polille ultraan, vaikka nyt 4+0. Saahan sinne ekan käynnin vaikka aikaisemmin, jos siltä tuntuu, ei siellä oikein muuta kai voi tehdä kuin keskustella. Kkmstä ehdin käymään neuvolassa kerran jaa lääkärillä kahdesti pahoinvoinnin takia.


Viiva vahvistuu ihan hurjaa vauhtia :love: olo on niin järjettömän toiveikas, vaikka harvinaisen hyvin tiedän, että tässä voi käydä hyvinkin huonosti. Jospa tämä vuosi toisi sen kaivatun kolmannen lapsen meidän perheeseen..

Niin ja jos joku viitsii minutkin lisätä listaan

pamsku/27v/3.lapsi/EKKS

Tervetuloa pamsku tänne ;) Odottelinkin sua jo :D

Kaikille muillekin superpaljon tervetuloa! Ihanaa kun saadaan lisää odottajia mukaan :)


Fb-ryhmästä piti sitä vielä sanoa, että mä olisin mieluusti liittymässä sellaseen ryhmään kun aika koittaa, jossa olis ihan maksimissaan 50 jäsentä. Muutamissa vauvaryhmissä olen ollut ja kaikkein parhaat kokemukset on sellaiset, jossa ryhmässä on vain yhdestä paikasta tulleita (ei siis sieltä täältä haluavia) ja x-määrän jälkeen ryhmä on suljettu. Tämä siis nyt ajatuksena tulevaa varten, mitä muut olette mieltä? Toki niin, että kaikki ovat saaneet ensin ultran varmistuksen, jos eivät ennen sitä halua ryhmään, mutta ettei loputtomiin pidettäis ryhmää auki? :)


Meillä meni vuodenvaihde rauhallisesti kotona :) Hassua, että tosiaan on jo 2018 :) vuodet menee hirveen äkkiä :)

suan 5+2
 
@ilopitkästäitkusta muistaakseni eka neuvola-aika menee jonnekin kasi viikolle. En oo kyl ihan varma oliko se ensimmäisessä raskaudessa jo aiemmin. Ite ajattelin viikon päästä soitella aikaa. Sit olis 4+6...ja se on kyllä totta, että ainahan noita aikoja voi perua, jos sattuisi jotain.

@EneriK mullakin meni vuoden vaihde huonosti nukkuen, kun mies lähti kavereiden kanssa kaupunkiin ja rakettien paukekin oli kova. Mahaakin turvotti ihan älyttömästi ja tosi epämukava olo. Ihanasti ne ekat oireet alkaa nostaa päätään:)

@Pamsku hyvältä vaikuttaa:love:
 
Tervetuloa pamsku tänne ;) Odottelinkin sua jo :D

Kaikille muillekin superpaljon tervetuloa! Ihanaa kun saadaan lisää odottajia mukaan :)


Fb-ryhmästä piti sitä vielä sanoa, että mä olisin mieluusti liittymässä sellaseen ryhmään kun aika koittaa, jossa olis ihan maksimissaan 50 jäsentä. Muutamissa vauvaryhmissä olen ollut ja kaikkein parhaat kokemukset on sellaiset, jossa ryhmässä on vain yhdestä paikasta tulleita (ei siis sieltä täältä haluavia) ja x-määrän jälkeen ryhmä on suljettu. Tämä siis nyt ajatuksena tulevaa varten, mitä muut olette mieltä? Toki niin, että kaikki ovat saaneet ensin ultran varmistuksen, jos eivät ennen sitä halua ryhmään, mutta ettei loputtomiin pidettäis ryhmää auki? :)


Meillä meni vuodenvaihde rauhallisesti kotona :) Hassua, että tosiaan on jo 2018 :) vuodet menee hirveen äkkiä :)

suan 5+2

Kiitos :love:

Joko se facen ryhmä on perustettu?
 
Tervetuloa uusille! Lisäilen listaan, kun pääsen koneelle. :)

@suan kuulostaa hyvältä, pienempi ja tiiviimpi ryhmä aina.parempi. :)

Täällä vuodenvaihde meni vauhdikkaasti. Oltiin kaverin luona isolla porukalla ja minä ainoana limsalinjalla, mutta oli tosi kivaa. :) Joudun varmaan molempia neuvola-aikojani siirtämään, hemmetin työt. :ROFLMAO:

Mielialaheittelyt mulla ollut tässä aika rajuja ja lapsiperhearki pelotti aivan sairaasti eilen ja toissapäivänä. Tänään taas olen innoissani. :LOL:

Hauskaa alkanutta vuotta kaikille! :love:

5+2 oletettavasti
 
Mun pitää koko ajan muistutella, että tää ei välttämättä ole tällaista hermojen menetystä koko 9 kk, vaan kaikille käy hermoille lasten joululomat. En käsitä, miten jaksoin olla vuosikausia kotiäitinä.
 
Moikka,

Liityn myös varovaisesti tänne. Kaksi tikkutestiä tehtynä mutta haluaisin varmistuksen vielä digitestillä.
Mahdollinen la olisi 5.9 mutta kierto on ollut aika sekaisin joten raskaus voisi periaatteessa olla myös jo pidemmällä.

Olisin myös kiinnostunut facebook ryhmästä, tämä foorumin seuraaminen on luultavasti itselleni hankalampaa.

Paljon onnea teille kaikille jo plussanneille! :)
 
Mun pitää koko ajan muistutella, että tää ei välttämättä ole tällaista hermojen menetystä koko 9 kk, vaan kaikille käy hermoille lasten joululomat. En käsitä, miten jaksoin olla vuosikausia kotiäitinä.
Se on totta. Mäkin oon ollu ison osan elämästäni kotona lasten kanssa ja nykyään aina lomalla mietin, miten selvisin :D Mutta ens viikko vielä, sit palaa arki kuvioihin!! Koululaiset palaa kouluun ja pienemmät päiväkotiin... :)
 
  • Tykkää
Reactions: EneriK
Mä voin luoda Facebook-ryhmän, kun oon käynyt varhaisultrassa varmistamassa, että elämää on. Saan keskiviikkona varattua ajan, veikkaan et joskus viikolla 3 olis ultra. Munkin mielestä pidetään ryhmä pienenä, sovitaan joku max lukumäärä

Kivastihan meitä alkaa olla kasassa, mukava odottaa porukalla!

Itsellä ei oo vielä paha olo alkanut, sitä kauhulla odotan. Viimeksi alkoi 6+ jotain ja kesti kymmenen viikkoa. Joka päivä, koko päivän, oksentamisen kera. Nyt turvottaa, rintoja aristaa, väsyttää ja viluttaa. Ihan kuin viimeksikin :)
 
Heippa! Täällä kans varovasti liitytään mukaan! hannibal/TAYS/2. lapsi/LA 2.9. ehkä. Mua myös kiinnostaisi pieni facen salainen ryhmä. Aiemmasta kokemuksesta se 50hlöä olisi hyvä ja aktiivinen koko :). Täällä rv 5+0. Huomenna ajattelin neuvolaan soittaa. Jännittävää, heitti suunnitelmat elämässä uusiksi :D. Järkyttävä palelu ja väsymys!
 
Hei!
Minäkin varovaisin mielin liityn mukaan :)
Pari päivää sitten plussasin vähän yllätyksenä, tuli vaan tunne että pitää testata. Kaapista löytyi testi, joten ei tarvinut odotella. Tänään testasin uudestaan ja viiva oli vahvistunut. Jos tämä pienokainen pysyy matkassa, on se meidän neljäs. :) Imetän vielä pienimmäistämme, on vielä vauva hänkin. Aiemmat raskaudet, jotka ovat alkaneet vastaavassa tilanteessa(eli olen vielä imettänyt slle vuosikasta) ovat päätyneet keskenmenoon. Saa nähdä kuinka nyt käy, ei auta kuin toivoa parasta ja odottaa.
Fb-ryhmä kiinnostaa myös minua.

Rima/28v/la varmaan ennen syyskuun puoliväliä/4.

Minkä ikäistä vauvaa imetät vielä? Meillä nykyinen kuopus tulee just 1,5v ja imetän öin ja päivin aika paljon. :) Huomaan, että maito on tiukemmassa kuin aiemmin ja hiukan kipeetä imetys tekee... mutta pieni on sinnikkäästi rinnalla tiheästi eikä vaikuta siltä, että ihan heti olisi lopettamassa :D Mun toiveena olisi saada imetys lopetettua hänen kanssaan kevään aikana, ettei tarvitsisi tandemina imettää, mutten raaski juuri ennen vauvan syntymääkään lopettaa, ettei hän yhdistä imetyksen lopetusta uuteen vauvaan :)
 
Täällä meni uusivuosi kotoillessa, asutaan niin korkealla, että hyvin näkyy ilotulitukset ikkunasta

Täällä on myös tämän edellisen lapsen imetys vielä aiheellinen mutta ajatuksena on ollut lopettaa, koska palailen juuri töihin vähän stressaavaa ja jännää aikaa siis meillä tiedossa näiden muutosten suhteen

Tänään ollut pitkin päivää rusehtavaa vuotoa ja olo on aika stressaantunut toivottavasti tämä on normaalia ja mini pysyis mukana

Jos päästään eteenpäin tästä niin mieluusti liityn kanssa fb-ryhmään ja toivottavasti liittyminen voisi olla auki sinne ultraan asti niin saisi varmistuksen. Musta myös pieni noin max 100 hengen ryhmä olis hyvä ☺

Soleil87 / 30 / syyskuun alku? / 2. lapsi
 
Ihan supervarovasti liityn mukaan keskusteluun. Syyskuussa oli kkm, siitä pari kk myöhemmin km ja joulukuun alussa kemiallinen. Nyt lauantaina tehty plussa, joka tänään jo niin vahva, että uskallan ajatella, että kyseessä ei ole kemiallinen ja yritän jaksaa uskoa siihen, että vihdoin olisi meidän vuoro. Kaksi lasta entuudestaan ja ikää minulla 27v. Laskettu aika menkoista laskettuna 10.9. :love:
Me taidettiin olla molemmat huhtikuisissa? Mullahan todettiin kkm 1.10 :(
 
Me taidettiin olla molemmat huhtikuisissa? Mullahan todettiin kkm 1.10 :(
Voi ei! Otan osaa :cry: kumpa teilläkin menisi hyvin loppuun saakka :love:


Siis miuta pelottaa niin paljon huominen aamu, kun testaan vielä ennenkuin soitan tohon, että haluan verikokeisiin. Menin tyhmänä tekemään päivällä testin ja se oli huomattavasti haaleampi kuin aamulla testattu (n) tympeää..
 
Moikka! Liityn kanssa varovaisen innokkaana mukaan. Menkkojen mukaan la olisi 8.9. Kolmatta odotan ja vanhemmat lapset 5v ja 7v. Varasin jo varhaisultran tammikuun puoleen väliin, kun jotenkin niin epäuskoinen olo, vaikka vähän oireita jo ollut ja kaksi selvää plussaa saatu viikonlopun aikana :) FB ryhmä kiinnostaa kanssa.

Lomaloma/35/8.9./3. lapsi
 
Minäkii taidan varovasti tulla tänne kurkkimaan, pääseehän täältä pois. Olin heinäkuisissa pari viikkoa ennen keskenmenoa nyt sitten täällä taas yrittämässä, katotaan miten menee :)
Faceryhmä kiinnostaa ultran jälkeen.

Kiira29/29v/2.lapsi/ la 9.9
 
Täällä myöskin varovaisesti iloitaan. Eilen tehty plussatesti 27/30, kaksi vahvaa viivaa napsahti heti kun tikku oli kastunut Jostain syystä jännittää kovasti mahtaako pysyä kyydissä. Esikoinen kohta 1v4kk.

Mindes/30/2.lapsi/la 14.9
 
Aamua varten vielä digi odottaa. Tänään käyty hcg totaalissa ja vastaukset saan aamulla. Iltaa kohden olo huononee, närästää ja vatsaa koskee sekä ihan jäätävä väsymys iskee. Ei oikein tee mitään ruokaa mieli koko päivänä, kunnes illalla sitten iskee se nälkä ja syön kaapit tyhjäksi ja sitten taas närästää kahta kauheammin.
Ensi viikolla soitan neuvolaan uudestaan, mikäli hcg jatkaa nousuaan ja käyn jo parin viikon sisällä ekalla käynnillä. Sitten sinne varhaisultraan aikaa, että saadaan varmuus sieltä, onko vatsassa oikeasti joku oikealla paikalla.

Vaikea pitää ajatuksia positiivisena. Jotenkin kokoaika hyvin skeptinen olo, tuskin tämä tulee menemään hyvin syyskuulle saakka... Muut keskenmenoja kokeneet - pääseekö tästä fiiliksestä yli vai jatkuuko tämä pelko koko raskauden loppuun saakka? :unsure:
 
Tänään aamulla 4+2 tehty pc:llä kontrollin vahvuinen testi <3 Digi näyttää 2-3 viikkoa. :) Esikoisesta sain digiin +3 jo 4+5. Meinasin siis kohta testailla uusiksi. Jännä nähdä, nouseeko tässäkin nopeasti hormoonit (onkohan tyttö kanssa). :D Vaikka yksilöllisiähän nämä on. Facebook ryhmä muakin kiinnostaa. Ja tosiaan laitoinki tonne ekaan viestiin jo tietoja, mut laitan uusiks kattavammin et pääsen listalle :) Eli
mmamitar/25/9.9/2.lapsi/K-SKS
 
Aamua varten vielä digi odottaa. Tänään käyty hcg totaalissa ja vastaukset saan aamulla. Iltaa kohden olo huononee, närästää ja vatsaa koskee sekä ihan jäätävä väsymys iskee. Ei oikein tee mitään ruokaa mieli koko päivänä, kunnes illalla sitten iskee se nälkä ja syön kaapit tyhjäksi ja sitten taas närästää kahta kauheammin.
Ensi viikolla soitan neuvolaan uudestaan, mikäli hcg jatkaa nousuaan ja käyn jo parin viikon sisällä ekalla käynnillä. Sitten sinne varhaisultraan aikaa, että saadaan varmuus sieltä, onko vatsassa oikeasti joku oikealla paikalla.

Vaikea pitää ajatuksia positiivisena. Jotenkin kokoaika hyvin skeptinen olo, tuskin tämä tulee menemään hyvin syyskuulle saakka... Muut keskenmenoja kokeneet - pääseekö tästä fiiliksestä yli vai jatkuuko tämä pelko koko raskauden loppuun saakka? :unsure:
Mulla kanssa kyllä ihan kauhee epävarmuus. Mielialat vaihtelee et välil tuntuu et ei tästä tuu mitää ja välil luottavaisempi olo. Mulla ei oo mitään ku toi vatsan jomotus.. pääsitkö siis ihan km taustan takia toho hcg määritykseen? Hm pääsisinköhän itekkii, mä joteki käsittänyt etteivät mielellää mitää ota :(
 
Mulla kanssa kyllä ihan kauhee epävarmuus. Mielialat vaihtelee et välil tuntuu et ei tästä tuu mitää ja välil luottavaisempi olo. Mulla ei oo mitään ku toi vatsan jomotus.. pääsitkö siis ihan km taustan takia toho hcg määritykseen? Hm pääsisinköhän itekkii, mä joteki käsittänyt etteivät mielellää mitää ota :(

Terveyskeskuksen kautta ei päässyt eikä sairaalan naistenpolin, jossa olen ollut myöa asiakkaana jouluun puolella. Soitin neuvolaan tutulle terkkarille, joka sitten laittoi heti lähetteen ja pyysi minua varaamaan hänelle itselleen aikaa niin on kivempi, kun on aikaisemmin tuttu. Tämän thn kanssa kävin muutamasti keskustelemassa keskenmenoista. Toivottavasti pääsisit! Soittamalla se selviää! :love:
 
Terveyskeskuksen kautta ei päässyt eikä sairaalan naistenpolin, jossa olen ollut myöa asiakkaana jouluun puolella. Soitin neuvolaan tutulle terkkarille, joka sitten laittoi heti lähetteen ja pyysi minua varaamaan hänelle itselleen aikaa niin on kivempi, kun on aikaisemmin tuttu. Tämän thn kanssa kävin muutamasti keskustelemassa keskenmenoista. Toivottavasti pääsisit! Soittamalla se selviää! :love:
Ihana ku sait siltä neuvola terkkarilta. Aina parempi ku on joku tuttu ni tietää heti missä mennään :) Pitää kattoo ens tai seuraavalla viikolla, viimeks alko vuoto 5+4 ni sen yli ainakin oottelen ja tätä oireiden ilmaantumista. Toivotaan et olis arvot kohillaan, tuuha huomen kertomaan, pidän peukkuja että kaikki olis hyvin :love:
 

Yhteistyössä