Syyskuiset 2018

Ihana ku sait siltä neuvola terkkarilta. Aina parempi ku on joku tuttu ni tietää heti missä mennään :) Pitää kattoo ens tai seuraavalla viikolla, viimeks alko vuoto 5+4 ni sen yli ainakin oottelen ja tätä oireiden ilmaantumista. Toivotaan et olis arvot kohillaan, tuuha huomen kertomaan, pidän peukkuja että kaikki olis hyvin :love:
Kiitos :love: Miulla todettiin kkm rv9+3, niiden viikkojen yli ainakin pelottaa. Luulisi, että mikäli vauva on sitkeä ja sydän alkaa sykkiä hyvin ja kuuluu kotidopplerilla rv 9+ eteenpäin, niin miun olo helpottaa jo sillä. Kkmstä ei kuultu sykettä ja siksi alkoikin kivasti huolestuttamaan. Kahdesta aikaisemmasta kuultu rv9 alkaen.
Mie tulen huomenna kertomaan kuulumiset!
 
  • Tykkää
Reactions: EneriK
Heippa kaikkille!
Täällä ollaan hämmentyneen kauhistuneisaa tunnelmissa. Yllärivauva ois tulossa. Lasketusta ajasta ei hajuakaan, mutta kaiken järjen mukaan la menee syyskuulle. Tänään sain äsken kahteen testiin selkeet viivat niin ei auta ku uskoa. Jouluaattona heräsin ja sanoin mun miehelle että oon raskaana, sillon testissä ei näkyny mitään kuitenkaan. Jännä noitavaisto kuitenki :D ollaan oltu miehen kanssa yhdessä alle vuosi, että ei ole kylkä ihan ideaalitilanne, mutta tällä mennään. Mulle tää ois kolmas lapsi, hälle eka. Edelliset lapset on tekemällä tehtyjä ja haluttuja, nyt tämmönen ylläri tuntuu aika hurjalta :eek:

Coolmama/27v/la ehkä tyylii 11.9/kolmas lapsi/nkl
 
Coolmama tervetuloa mukaan! Yllärivauva varmasti nostaa esille jännittyneitä fiiliksiä. Mitäs tuleva isä on mieltä? :) Jännä miten nainen usein vaistoaa, että nyt tärppi kävi. Mulla ei kyl ollu oireita esikoisesta eikä nytkään. Mut testailin jatkuvasti oviksen jälkeen, koska oon hieman malttamaton. Esikoinen sai alkunsa 3. kierrosta ja tämä oli 5. kierto (ensimmäinen imetyksen loputtua).
 
Tänään tein illalla digitestin ja tulos oli raskaana 1-2 eli rv 3-4 mutta laskelmien mukaan viikkoja olisi nyt 4+5.
Vaikuttaakohan tuohon se kun olen juonut tänään aika paljon vettä vai tarvitseekohan tässä huolestua?

Oletteko aloittaneet syömään mitä vitamiineja? Syön itse multivitan raskaus ja imetys tabletteja ja apteekista suositeltiin myös omega3.
 
Itse syön kanssa multivitan mama tabletteja ja omega3 raskausajan tabletteja. Mä sain esikoisesta aamulla 4+5 digiin 3+, mutta nää on todella yksilöllisiä. Mulla hormoonit nousee nopeasti. Nyt on 4+2 ja digi näyttää 2-3.

Digi on aina syytä tehdä aamulla. Silloin tulos on varmin. Ja silti se voi olla virheellinen, eli voi näyttää liian vähän vaikka kaikki olisikin hyvin.
 
Tuleva isi ei edes tiedä vielä. Kuhan tulee puolen yön jälkeen töistä ni kerron :) tiedän kyllä että tulee olee ihan innoissaan. Oli jo sillon jouluna ku asiaa ennustin :D mä ite enemmänki panikoin. alavatsalla on painava tunne, rinnat on turvoksissa ja kipeet, muuten normaali olo. Toivon todella ettei pahoinvointia tule. Mulla loppuu vanhempainvapaa just ja aloitan uudessa työpaikassa ensi viikolla. 3kk pitäisi saada salattua että loppuis koeaika. Huh. Hurjaa. Äkkiä vaan faceryhmää! Siel on niiiin paljon helpompi jutella ja pääseehän sieltä pois jos jotain käy. Jos teen jo ni uskaltautuuko joku mukaan? Salainen ryhmä tietysti mihin pääsee vaan kutsulla, eikä näy kellee.
 
Uskaltaudun mukaan heti. Oon sen verran luottavainen tähän(kin) raskauteen, koska kolme edellistä on päättynyt kolmeen terveeseen vauvaan.

Jotain mama-vitamiineja. Leivän päällä olevasta levitteestä ja kalasta saan omegoja, mutta voishan niitä vaikka viikonloppuna ostaa, kun on enemmän rahaa. Lisäksi kyllä syön... no sitä pakollista B-vitamiinia. Mulla siis pätkii jo aivan hirveästi muisti, mutta siis sen vuoksi, että luin ylipainoisten odottajien tarvitsevan sitä enemmän kuin muiden. Virallinen suositus se ei ainakaan Oulussa ole, mutta onhan se vesiliukoinen, eli liikaa sitä en voi syödä.
 
Päivitin. Ootte niin aktiivisia olleet tässä, että toivottavasti en skipannut ketään. :D

Täällä ei ole säästytty pahalta ololta. Jos syöminen venähtää tulee paha olo. Sitten on vaan väkisin jotain syötävä. Aamulla/päivällä pahaa oloa, tänäänkin olin kotoa lähdössä ja olin varma, että kohta lentää laatta.
Aloitin myös heti raskaudesta tiedettyäni noi raskausajan vitamiinit. Mikähän merkki mahtoi olla, en muista just nyt.

Ensi perjantaina varhaisultra, jännää! Mietin tässä, että uskaltaisikohan sitä tuohon fb-ryhmään jo liittyä. :)
 
Täällä ollaan aika oireettomina, mitä nyt alavatsa välillä kuplii ja rinnat ehkä hiukan arat. Pelottavaa toisaalta, kun on niin oireetonta että huomaan jopa haaveilevani, että voi kun tulisi pahoinvointia :LOL:

@marrrsipaani oiii sulla onkin jo pian varhaisultra. Ite varasin sen vasta 18 päivälle.

Fb-ryhmästä oon myös kiinnostunut, mutta ehkä vasta sitten kun ultrassa käyty :)
 
Korjatkaa, jos oon väärässä, mut mun tietääkseni digitesti laskee viikot hedelmöityksestä alkaen. Eli viikko 3+ testissä on raskausviikko 5+. Näin mulla ainakin näytti viimeksi. Ja eihän viikkoja 1-2 vois ees testissä näkyä, kun hedelmöitys on vasta viikolla 2.
Tänään tein illalla digitestin ja tulos oli raskaana 1-2 eli rv 3-4 mutta laskelmien mukaan viikkoja olisi nyt 4+5.
Vaikuttaakohan tuohon se kun olen juonut tänään aika paljon vettä vai tarvitseekohan tässä huolestua?

Oletteko aloittaneet syömään mitä vitamiineja? Syön itse multivitan raskaus ja imetys tabletteja ja apteekista suositeltiin myös omega3.
 
Ajattelin ensin, etten soita neuvolaan vielä pariin viikkoon, mutta nyt epäilen, että meillä jyllää parvorokko ja tiedän etten ole itse sitä sairastanut :( Täytyy siis pyytää labraan lähete... Hiukan vetää mielen matalaksi...
 
Laitoin viestiä :) Varmistathan, että ryhmä on varmasti salattu, ettei vauvauutinen tavoita kaikkia Fb-kavereita siihen liittymisen myötä :D

Ne jotka haluaa fb ryhmään ni pistäkää yyvee mulle? :) mä en ainakaan.tiedä muuta tapaa kuin pyytää kaveriksi ja sitten kutsua salaiseen ryhmään, mutta den jälkeenhän voi kyllä poistaa mut kavereista jos yhtää siltä tuntuu :)
 
Heippa! Täällä 24v äippä, kakkosta odotellaan - esikoinen 7/15. Tänään tein vielä varmistus digitestin ja pärähtihän siihen raskaana 2-3 viikkoa. La ois sitten 7.9 :)

Kiinnostaa kovasti fb-ryhmä! Siellä niin paljon helpompi jutella kuin täällä! Taidampa laittaa yv:tä :)
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Korjatkaa, jos oon väärässä, mut mun tietääkseni digitesti laskee viikot hedelmöityksestä alkaen. Eli viikko 3+ testissä on raskausviikko 5+. Näin mulla ainakin näytti viimeksi. Ja eihän viikkoja 1-2 vois ees testissä näkyä, kun hedelmöitys on vasta viikolla 2.

Tänään tein illalla digitestin ja tulos oli raskaana 1-2 eli rv 3-4 mutta laskelmien mukaan viikkoja olisi nyt 4+5.
Vaikuttaakohan tuohon se kun olen juonut tänään aika paljon vettä vai tarvitseekohan tässä huolestua?

Oletteko aloittaneet syömään mitä vitamiineja? Syön itse multivitan raskaus ja imetys tabletteja ja apteekista suositeltiin myös omega3.


Niin, laskee hedelmöityksestä kauan on mennyt aikaa. Eiks se sillon mene noin? :D
 
Korjatkaa, jos oon väärässä, mut mun tietääkseni digitesti laskee viikot hedelmöityksestä alkaen. Eli viikko 3+ testissä on raskausviikko 5+. Näin mulla ainakin näytti viimeksi. Ja eihän viikkoja 1-2 vois ees testissä näkyä, kun hedelmöitys on vasta viikolla 2.

Tänään tein illalla digitestin ja tulos oli raskaana 1-2 eli rv 3-4 mutta laskelmien mukaan viikkoja olisi nyt 4+5.
Vaikuttaakohan tuohon se kun olen juonut tänään aika paljon vettä vai tarvitseekohan tässä huolestua?

Oletteko aloittaneet syömään mitä vitamiineja? Syön itse multivitan raskaus ja imetys tabletteja ja apteekista suositeltiin myös omega3.


Niin, laskee hedelmöityksestä kauan on mennyt aikaa. Eiks se sillon mene noin? :D
Mä oon käsittänyt että digi toimii just noin ja että sii olis tärkee se aamupissi tai ainaki et on pidättänyt sen muutaman tunnin ja ettei ois sellanen laimee liru :D Testaa aamuvirtsasta uudelleen. Ite aattelin tehä digin viikonloppuna vielä :)

Oon syönyt foolihappoa, omega3 ja Dvitamiinia 50mikrogrammaa. Moni syö monivitamiinia lisäksi, sitä ite vielä harkitsen että onko tarpeellinen jos on monipuolinen ruokavalio.

Mä en taida uskaltaa vielä faceryhmään, mut jos ultran jälkeen vielä pääsisin :unsure:
 
Aamulla heti soitettu hcg tuloksesta. Eilen siis hcg 128,joka vastaa täysin viikkoa 4+1 eli tänään 4+2 ja laskettu aika 10.9. Huomasin, että en ollutkaan vielä listoillakaan. :love:
Aamulla oli ihan kamala pissahätä ja laimeaa lirua, mutta kun olin päättänyt tehdä aamulla digin, niin sen myös tein. Raskaana 1-2, olisi vain pitänyt odottaa seuraavaa pissaa.. Möh. Mutta olen niin onnellinen tuosta hcg tuloksesta! :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Aamulla heti soitettu hcg tuloksesta. Eilen siis hcg 128,joka vastaa täysin viikkoa 4+1 eli tänään 4+2 ja laskettu aika 10.9. Huomasin, että en ollutkaan vielä listoillakaan. :love:
Aamulla oli ihan kamala pissahätä ja laimeaa lirua, mutta kun olin päättänyt tehdä aamulla digin, niin sen myös tein. Raskaana 1-2, olisi vain pitänyt odottaa seuraavaa pissaa.. Möh. Mutta olen niin onnellinen tuosta hcg tuloksesta! :love::love::love:
Jeee, onnea :love: meetkö kontrolli mittaukseen vielä? :)
 

Yhteistyössä