syysvauvat

Huomenta!

Salliina meillä puhutaan englantia joka on mieheni äidinkieli, ja sitä puhutaan myös koiralle :LOL: Kasvattaja aikoinaan sanoi että parempi opettaa koiraa yhdellä kielellä....no ei näytä kyllä se yksikään kieli oikein menneen perille :D Ai niin ja mun mies on -82 syntyny, itse olen siis vm -81.

Sydänmaanlakka & Zasmiini Tiedän hyvin nuo tunteet! Mä olen saanu taistella niin paljo etten stressaisi itseäni kuoliaaksi nyt kun en sinänsä enää tunne olevani raskaana. Vähän väliä livahtaa mieleen se ultra kuun lopulla, että mitä jos sanovatkin että pikkunen ei ole enää elossa. Mutta toisaalta niinhän se vain on että mitään ei asialle ole tehtävissä, oli niin tai näin. Ja ajattelin että voin joko panikoida täysillä nämä 3 viikkoa ja olla valmiiksi surullinen tyyliin "just in case" , mutta voin myös yrittää olla normaalisti ja surra sitten jos joskus oikeasti on aihetta.

Mietin myös sitä että nämä huolet tuskin minulta häviää vaikka pääsisin sinne 12 viikkoon asti, olen ihan varma että löydän raskauden jokaisessa vaiheessa jotain panikoitavaa. Siksi yritän saada tunteet hallintaan jo nyt! (tosin en hirveän suurella menestyksellä vielä.....hih)

Muuten täällä taas kaikki ok....eilen olin tosi ärtynyt ja jotenkin veto pois, mutta kyllä se taas tästä!! =)

Kenzie ja 8+1
 
Lortsy
Iltapäivää,

Eka neuvola oli eilen. Hemoglopiini oli hieman alakanttiin, mutta ei nyt vielä joutunut lisäravinteille. Muuten kaikki oli ok. Neuvolan täti oli hirveän kannustava ja lohduttava, tietää edellisestä keskeenmenosta. Minulle tuli yllätyksenä se että mikäli vk 7 tehdyssä ultrassa havaitaan elävä sikiö, keskeenmenon riski pienenee jopa 90% vaikka ensimmäinen kolmannes ei olekkaan takana. Np-ultraa en ole vielä saanut tilattua.

Me ollaan kaveriporukan viimeisimpiä, joilla ei ole lapsia. Hyvä ystäväni odottaa samaan aikaan toista lasta, joten tukea uskon sieltä saavan. Hauskaa on vielä se, että meillä on tällä hetkellä kuukausi lasketuissa ajoissa eroa :D Toivotaan vaan ettei heillä mene pitkäksi ja meillä aikasemmaksi, tai muuten ollaan samaan aikaan sairaalassa ...

Mun mies on 4 vuotta minua vanhempi, ja tällä hetkellä sen suurin hupi on itketyttää minua. Huomasi viikonloppuna että olen alkanut oleen herkemmällä, joten se on välillä oikein tahallaan hempee-lempee kun tietää että alan itkeen. Sitten saan naurut päälle..:mad: Todella julmaa minun mielestä.. Kumpa tämä jo loppuisi. Jatkuva kuvotus, mustikka on ainoa selkeästi etova ruokalaji. Pullaa tekee hirveästi ja jatkuvasti mieli, kauheeta. Pelottaa jo valmiiksi, että millainen valas itsestä tulee ennen syksyä. Jalat on puutuneet jo toista viikkoa. Edelliseen verrattuna kuvotus on voimakkaampaa ja vatsakrampit vähäisempiä.
 
Moikka!

Mulla oli pari viikkoa sitten kanssa ihan hirveä ahdistus siitä, että onko vauvalla kaikki hyvin, tai onko siellä edes ketään... Mutta sitten se meni jotenkin ohi. Voi siis olla, että teilläkin menee pian ohi? :) Ainakin toivoa saa. Mulla siihen vaikutti neuvolassa käynti ja se, että mun oma äiti oli tosi sellanen "että miksei olis kaikki hyvin" sekä tietty se, että oireet tuntu hävinneen kuin tuhka tuuleen. Äiti kyllä sano, että ei sitä etukäteen tarvi pelätä, eikä saiskaan. Se mitä tulee, niin tulee. Ei siihen itse voi siinä vaiheessa enää vaikuttaa. Nyt on ollu aika luottavainen olo itsellä, mutta pitää odotella ultraa ~ ja joo, odottavan aika on tosi pitkä... : /

Me lähdetään tänään reissuun, niin en pääse vähään aikaan kirjottelemaan, mutta sitten kun tullaan, niin on kiva päästä taas lukemaan, että mitä teille kuuluu! :)

Niin muuten Kenzie, mun ystävä, joka on itse äiti, sanoi, että siitä plussaamisesta se huoli vasta alkaakin. Että kyllä sitä koko ajan on vähän varuillaan, mutta että ei sitten muuta voi valita, kuin että luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Että ei oo muita vaihtoehtoja. Niin mäkin luulen. Vaikeetahan se aluksi on, mutta kaipa siihenkin tottuu.

Oikein hyvää loppuviikkoa nyt vaan kaikille ja yritetään olla luottavaisia! :) Mullakin tänä aamuna vihlonu vähän mahaa, mutta yritän vaan ajatella, että kuuluu asiaan... En sitten tiedä.

Salliina ja mm rv 9+4
 
Moi kaikille pikasesti kirjotan töissä... eli mun mies on 2 vuotta mua vanhempi. Mulla kans ollu välillä pelko tiloja mitä jos jne... mut oon yrittäny olla stressaamatta ja olla onnellinen että oon raskaana ja me saadaan pikkunen on sitte surullinen ku siihen on aihetta turhaa sitä etukäteen murehtii vaikka vaikiaa se kyl on :) me lähetään nyt siis viikonlopun viettoon tänään ja kerrotaan heti illalla mun perheelle jänskättää ihanaa kertoa :) <3 Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. Nennu Ja vauveli rv 6+4 :)
 
Moi :) nyt on kerrottu perheelle ja iso iso vanhemmillekki kaikki on aiva innoissaan mun äitin ilme oli kyllä näkemisen arvonen ku se aiva kiljahti ja hypähti :LOL: ja pikkusisko otti siitä kuvan ku se oli saanu jo tietää vähä ennen äitiä :) ja mieski soitti äitilleen ja kerto parille läheiselle sisarukselle kaikki on niin onnelisia meidän puolesta ja oottaa innolla uutta tulokasta :)<3 varsinki mun iskän äiti ja isä eli mun mumma ja paappa oli aiva onnessaan ekasta lapsen lapsen lapsesta :) Huomenna mennään kahestaan rentoutuun Tropiclandiaan Vaasaan :) rentouttavaa viikonloppua kaikille. Nennu ja Vauveli 6+5
 
Moi, onpas täälä hiljasta kaikki vissiin josssain viikonlopun vietos :) nyt mulla on sitte seuraava pelon aihe ku pääsi siitä sikainfluenssa pelosta. Pikusiskolle tuli vesirokko ja äiti ei oo varma oonko mä sairastanu sitä mun pikkuveliki sairasti sen pariviikkoa sitte vaikka on jo 17v. Kauhistuttaa jos saan sen niin se ei oo hyväksi vauvelille se on vaarallista raskaana olevalle vauvalle voi tulla pysyviä vammoja ja vissiin keskenmenon riskiki on sit suurempi ;( oon yrittäny olla liika panikoimasta jospa mä oisin sen sairastanu vauvana/pienenä. Onneks on maanantaina se ultra niin voi kysellä ett mitä teen jos saan sen ja kuin vaarallista se on. Että sellasta.. Nennu ja Vauveli rv 6+6
 
Täällä olisi uusi tulokas. Nyt mennään raskausviikoilla 10+6 ja la on lokakuussa. aijemmin jo 3v. tyttö eli toista lasta odotetaan vuoden yrityksen jälkeen tärppäsi. Ensimmäisessä ultrassa jo käyty ja kaikki hyvin =)
 
Täällä myöskin syksyiseksi itsensä laskeva odottelija ilmoittautuu!
Laskettuaika on minulla 25.8.
Vauva on meille ensimmäinen, yli puolentoistavuoden yrittämisen jälkeen clomifeineilla aikaan saatu :)
Asustellaan tosiaan Oulussa, perheeseen kuuluu minä ja aviomies, 3,5 vuotias sekarotuinen koira sekä pari tankillista kaloja.

Raskaus on itsellä ollut erittäin vaikea. Etinen istukka ja rajut verenvuodot alkoivat kiusaamaan rv 11+5 alkaen.Kaupanpäällisinä kivuliaat supistukset, sitten tuli vielä pommina sikiön rakennevika epäilyt ja käsiteltiimpä jo vaavin kuolema ja synnytyksenkäynnistyskin.

MUTTA. Kaikki kääntyi hyväksi, epäilyt olivat onneksi ilmeisesti turhia, nyt odotellaan rakenneultraa 4 viikon päästä. Toivotaan että minulla alkaisi nyt se onnellinen odotusaika. :)

Olisi kiva vaihdella kuulumisia muiden OULULAISTEN tulevien äitien kanssa vaikka ihan s-postilla.
Ystäviä ei ole ikinä liikaa ;)

pistäkäähän mailia tulemaan, toki muutkin kun oululaiset :)
heli__h(at)hotmail.com
 
Tervetuloa Äiti- 89 joukkoomme mukava ku tulee uusia tänne :) Ootkos ollu täs välis töissä vai koko ajan hoitovapaalla?
ensimmäistä odottaessa jäi ammattikoulu kesken, palasin opintoihin vähän aika sitten ja tulinkin samantien raskaaksi. pari kurssia jää vielä käymättä kun jään taas äitiyslomalle.
tyttö meni perhepäivähoitoon kun tähän asti olen ollut kotona lapsen kanssa.
 
moikka kaikille=)

tämä oli reissussa, nii ei päässy kirjottelemaan.

juu, minun mies on pari vuotta vanhempi, ja aivan ihana. kohtelee, ku kukkaa kämmenellä=)

mulla on jo viikon verran ollut toooodella euforinen olo. tuntuu niin aurinkoiselta ja ihanalta. maha on alkanut pyöristymään kauniisti ja oon tosi ylpee siitä. oon niin hoikka, nii heti alkaa näkymään=)=)

ultra-kuvaa kattelen päivittäin ja ihmettelen sitä... se on taianomainen...

mutta kaikille hyvää seuraavaa viikkoa!!

toivoo ; zasmiini ja vauveli rv 9+5
 
Heippa kaikki!
Mä olen kanssa täällä vähä lomafiiliksissä joten en ole ollu koneella niin paljon.
Olo on ollut vähän huono, sellainen krapulainen , ja johtuu paljolti siitä että unirytmit on ihan sekasin. Herään joka aamu klo 4-5 enkä saa enää nukuttua :| On tää kans lomaa!
Tänään aamulla oli lisäksi tosi huono olo, mut onneks väkisin söin vähän ja se auttoi.

Nennu toivottavasti vältyt vesirokolta! Mun kummitytöllä oli kans sitä ja peruin visiitin kun munkaan äiti ei ole ihan varma olenko mä sen sairastanu. Sillä on muistikuva et ihan vauvana mulla olis ollu pari näppyä mut tiedä sitte oliko se vesirokkoa varmasti vai ei.

Zasmiini mulla kans tuntuu jo nyt vähä näkyvän maha, vaikka jonku katkaravun kokoinenhan se pikkunen vielä onkin :D Mut olen aina ollut vyötäröltä hoikka, joten näkyy mullakin helposti.
 
Moikka!

Mäkin palasin viikonloppureissulta takaisin arkeen eilen :) Tervetuloa vaan uusille juttelijoille! :)

Oi kuinka ihanaa Nennu, kun vastaanotto oli tollanen! :D Me kanssa kerrottiin toisille isovanhemmille, ja ne tuntu olevan tosi innoissaan kanssa vauvasta - turhaan jännitettiin, että miten ottavat uutisen. Appikin varoitteli pihas, etten nyt sit vaan kaadu ja anoppi oli lähdössä kesällä jo mun kanssa vauvanvaateostoksille, kun on kuulemma siinä lähellä niin hyvä tehtaanmyymälä :LOL:

Miten meni muuten Nennu ultra, eikö se ollu tänää?

Ihanaa zasmiini ja Kenzie, jos ootte saanu jo vähän masuun pyöreyttä :heart: Mun mielestä mullakin on alavatsa vähän pyöristyny, se on sellanen pinkee, mutta mulla kyllä ei näy niin helposti, kun oon sellane vähä pyöree :ashamed: Mies tosin sanoo, että hän näkee sen ihan selvästi, mut kaipa se on vähän eri asia, kun näkee ilman vaatteita joka päivä. Ootteko jo joutuneet hankkii uusia vaatteita? Mulla on ollu hirvee turvotus mahassa aina iltasin, mutta oon selvinny tähän asti vanhoilla farkuilla. Varmaa sitten parin viikon päästä meen ostaa uudet housut kaupasta, kunhan käydään ultrassa ja tiedetään varmasti, että siellä on joku :) Mutta uuden paidan mä ostin jo, ei oo kiva, kun kireissä paidoissa maha näyttää iltapäivällä jo ihan potkupallolta, alkaa varmaa muuten pian työkaverit ihmettelee :D Ostin sellasen vähän isomman, löysän paidan, jolla nyt pystyy peittelee viel jonkun aikaa :D

Me mennään muuten zasmiini kai aika samoilla viikoilla. Millon sulla on LA?

Hyvää viikkoa kaikille!

Salliina ja mm rv 10+1
 
moikka!!

Salliina85, mulla laskettu aika on tällä hetkellä 13.10 torstaina=) sun vaaveli on mun vaavelia päivän vanhempi... tosi hassua=)

mä ostin mamma pöksyt jo viikko sitte itelleni, ku mun kaikki omat vaatteet on niin tyköistyviä, nii en turvotukseltani pysty enää niitä pitelemäänxDD ja sitte vielä iltaa kahden maha oikeesti turpoo jalkapallon kokoseks=) sen kaa sitte yrittää ähkyä eteenpäin=)

jasmin ja vaavi 10+0
 
Ilmoittautuisin joukon jatkoksi. Olen -83 syntynyt ja kyseessä on odotettu ensimmäinen raskaus. LA on 4.10 eli nyt menossa on rv 10+6. Ensimmäinen neuvola oli viikko sitten, mutta ultrassa jouduttiin/ saatiin käydä jo pari viikkoa sitten säikähdyksen vuoksi. Sieltä ne pienet sydänäänet löytyivät =)

Kuvotusta on ollut ja kahvi ja kaikki makea on jäänyt pois, no terveellisesti tulee syötyä, kylläkin useampaan otteeseen. Perheeseen kuuluu vuoden vanhempi mies ja koira, jonka ansiosta ei pääse sohvaperunaksi majailemaan. Liikunta on ainakin itseä auttanut jaksamaan vaikka väsyneempi olo on ollut.
 
iltaa :) no niin nyt on ekas ultras käyty raskaus ei ollukaa vie 7rv vissiin viikon vähempi ku ei näkyny niin selvästi vie sikiöä mutta selvä raskauden merkki näky ultra kuvassa sellanen pieni pesä sielä vauvelilla jo oli lääkäri sano että parin viikonpäästä alkais jo selkeesti nähä sikiön sie masussa ja mahollisesti jo sydämen sykkeetki ainaki näkis :) eli kaikki oli ok noihin viikoihin nähden. Tuntuu vaan niin kummalta ku onki sit nyt vasta 6+1, se johtu vissiin siitä ku mulla se viimmesin kuukautis kierto oli pitempi. Mutta tuli hyvä fiilis ku sai varmuuden että sie masus on jotain ja oon varmasti raskaana :)<3 huomenna neuvola täti soittelee mulle niin kyselen että onko sillä ekalla neuvola käynnillä mahollisuus jo ultrata että näkis onko se vauveli alkanu normaalisti kasvaa. Mulla on kauhee flunssa vaan päällä ja yskä ei kyllä yhtää jaksais huomenna töihin pitää kattoo mikä olo aamulla ja jos kuume nousee niin en ainakaa mee. Kulta lähti just hakeen apteekista panadolia mulle, jos sais yön jollaki lailla nukuttua ku ottaa särkylääkettä. Eli se mun laskettu aika meneeki ny sit loka- marraskuun vaihteeseen mut se selviää vie tarkemmin sit ekalla neuvola käynnillä 30.3 ei siihen oo onneks ku pari viikkoa :). Mä muuten kans heräilin viikonloppuna viiden kuuden aikaan jo aamulla ihan virkeenä ja ei meinannu tulla millää uni enää ärsytti ku kerranki ois saanu nukkua kunnolla. Mukavaa viikkoa kaikille :) Nennu ja Vauveli rv 6+1
 
Moi!

Täältä Kainuusta ilmoittautuu myös äiti vm. -84 tähän ketjuun. LA olisi 6.10. :) Kävimme miehen kanssa alkuraskauden ultrassa yksityisellä vkotilanteessa 7+6. Oli ihanaa nähdä pikkuisen sydämensyke silloin. Eka neuvola th aika oli vkolla 9+0 ja neuvolalääkäri 9+4 vkolla. Nyt viikkotilanne 10+4 ja pahin keskenmenon pelko alkaa olla jo takana. Tämä lapsi on meidän esikoisemme ja erittäin odotettu. Olimme yllättyneitä että miten nopeasti meillä tärppäsi. Olimme varautuneet jopa yli vuoden yrittämiseen mutta yllätyksemme teimme positiivisen raskaustestin 1,5 kk sen jälkeen kun jätimme ehkäisyn pois.

Vointini on ollut muutoin hyvä, mutta väsymys on kyllä ollut välillä ihan ylitsepääsemätöntä. Töissä olen kuitenkin jaksanut käydä, mutta olen tarvinnut parin tunnin päikkärit lähes päivittäin. Työni on vuorotyötä ja hoitoalalla osastoni saattaa vaihtua jopa päivittäin. Sen vuoksi kerroin työnantajalle heti raskauden alussa että jos raskaimmat osastot voisi mun osaltani sulkea pois. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta kaikki ruoka minulle ei ole maistunut. Välillä on joutunut hakemaan sellaista että mikähän minulle tänään maistuisi. Hedelmät ja kasvikset ovat alkaneet maistua enemmän raskauden aikana kuin ennen tätä.

Nyt vain odotellaan niskapoimu-ultraa joka on tulossa 30.3. ja seuraava neuvola-aika onkin tulossa vasta vkolla 15. Aika pitkä väli neuvolakäynteihin ainakin näin ensisynnättäjän näkökulmasta.
 
Tervetuloa uusille tulokkaille :) viipsu84 mullaki on ollu aika paljo väsymystä ei meinaa sängystä millää jaksaa nousta. Tänä aamunaki niin nukutti, iltavuoroon meno tänään oon kans 3 vuoro työssä lähihoitajana. Mua vaivaa tuo flunssaki ei meinaa mennä ohi ollenkaa taas koko yön sai yskiä ja niistä mutta kuume ei nouse niin ei viitti töistä olla pois panadolin voimalla töihin siis. Vois sitä hiomenna yrittää saada aamuksi lääkäri ajan jos on tää ilta ihan kauheeta töissä olla. Nennu ja Vauveli rv 6+2
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa uusille tulokkaille! :D Sulla Viipsu on aika samat kuviot ku meillä. Samoihin aikoihin jätetty ehkäsy pois, ja meilläkin plussa oli 1,5 kuukautta siitä. Ja esikoinen tulossa, ja nyt menossa rv 10+2, joten aika samoissa ollaan! Ja np-ultrakin tulossa samana päivänä! :LOL:

Mulla on taas ollu vähän vaikeempi viikon alku, kun on töissä hirveetä ressiä, niin alkaa ressaa tuosta vauvastakin vaikka ei sais :( Se on niin hirveän kaukana se ultra. 2 viikkoa vielä.

Mites Nennu on käyny vesirokon kanssa?? Saitko tartunnan? Toivottavasti et.

Musta tuntuu, että mun maha alkaa päiväseltäänkin jo olemaan niin turvoksissa, ettei voi enää kauan piilottaa sitä. Ootan sitä päivää, millon joku kysyy töissä suoraan! Kun en oo vielä ihan varma, haluaisinko, että ne siellä tietää vielä vai ei… Kun on vaan määräaikainen sopimus. Tai en tahtois, että kukaan kysyisi ainakaan ennen ultraa, kun ei meillä oo mitään varmistusta vielä siitä, onko siellä ketään tai ollaanko siellä elossa. Mutta ei pidä sitä miettiä.

Mä meen nyt nukkuu, et jaksaa taas aamulla mennä töihin! :LOL:

Salliina ja mm rv 10+2
 
Heippa kaikki, ja tervetuloa uusille!

Mä olen nyt sit vuorostani tullu kipeeksi. Inhottavaa kun ensin ne krapulaolot palasi just kun loma alkoi ja nyt sit flunssa vielä siihen päälle. Kurkku on aivan tulessa ja veto pois muutenkin. Kuumetta en usko että on, tosin en jaksa edes mitata. Tuntuu että kärsiessä mennyt koko loma :headwall:

Mä olen iltasin tosi turvonnut, mutta sit taas aamusin mietin että onko siellä edes ketään kun maha ei niinkään pömpötä. PAITSI olen kyllä lihonut, ja jonkun sortin itseinho onkin alkanut nostamaan päätään. Mulla ei ole ikinä ollut vatsamakkaroita ja nyt koko vatsa tuntuu suorastaan hyllyvän, kun en ole treenannut ja vaan herkutellut. Mies sanoo että olen ihan hullu kun huolehdin lihomisesta raskaana, mutta eihän se tässä ongelma ole. Vaan se että lihon HERKUISTA enkä tästä lapsesta :D

No, kevät tulee ja pian pääsee kunnolla lenkkeilemään sulaneilla teillä :)

Pahoinvointi on mulla yleensä joka aamuista, ja tosiaan olen herännyt lomallakin joka aamu klo 5!! Mutta väkisin kun jotain syö niin se auttaa.

Ultraan vielä melkein 2 vkoa, huh on tämä odotusta odotuksen perään! Niin se on siis 28.3. Pitäisi käydä niissä jossain verikokeissa varmaan ensi viikolla, ymmärsin et ne ois hoidettava ennen ultraa.

Kenzie rv 9+0
 
moikka kaikille=)

ja hirmusesti tervetuloa uusille mammoille!

tämä tyttö lähtee nyt pitkästä aikaa taas töihin... toivottavasti nyt pystyis olee töissä ihan normaalisti.

flunssa alkaa jo helpottamaan. lääkäri määräs mulle kortisoni-sumutteen nenään, ku ei auttanu suolaliuokset ja normaalit sumutteet on huono vaihtoehto vaaville. mut nyt kaikki alkaa olemaan jo hyvin=)

raskausoireet on alkanu helpottamaan, ja välillä niitä tulee melkein ikävä, ku sillon ainaki aatteli et mahas on jottai... mut kait se on ihan normaalia, et ne rupee ajan kans helpottamaan.

mutta oikein aurinkoista keskiviikkoa kaikille

toivoo; jasmin ja maha 10+3
 
Moi, täälä flunssanen Nennu ja kauhee kurkkukipu ja limanen yskä en mee tänään ainakaa töihin eilinen iltavuoro oli aiva kauhee tuskanhiki valu koko ajan melkein ja pyörrytti :( oon nyt menos tk n ottavat ainaki tulehdus arvot. Sais riittä tää sairastellu tympäsee :( Salliina 85 ei oo ainakaa vie tullu vesirokkoa onneks toivotaan ettei enää tuu. Välillä tuntuu että miten aika voi kulua niin hitaasti sitähä tää on yhtä odottamista 9kk :) hyvää kannattaa odottaa :) <3 nennu ja vauveli rv 6+3
 
Moi jälleen.. 2 päivää saikkua määräs ei ollu kurkku tulehtunu joku virusperänen flunssa lepoa ja kuumajuomaa. ja määräs verikokeisiin ku mainittin siitä vesirokosta että ei oo varma oonko sen sairastanu kattovat onko mun veres ne vastaaineet eli voiko se vie tulla mulle vai ei ja crp arvotki otettiin perjantaina saa kuulla tulokset jännittää ihan sikana en halua että vauvalle käy mitenkää jos saan sen vesirokon ku se on vaarallista vauvalle :(. Mutta nyt käperryn sänggyn pohjalle kattoon elokuvia :)
 
Huomenta :) onpas täälä hiljaista :/ näin ihan hirveen painajaisen viime yönä mun pikku veljestä että se joutu johki aivoleikkaukseen ku sen aivoissa oli joku verenvuoto ja sit se ei toipunukkaa kunnolla siitä leikkauksesta ja yritti monta kertaa hypätä sairaalan katolta mutta ei kuitenkaa onnistunu ja mä muka olin töissä sillä osastolla missä se toipu leikkauksesta ja pillitin koko työvuorot aina eikä työnteosta tullu mitää kauhee uni :( Mukava ilta tiedossa kavereita tulee paljo kylään ku pidän partylite kutsut :) Nennu ja Vauveli rv 6+4
 

Yhteistyössä