tänne ovulaatiotesti kuvia.

Mango86: Ihan varmasti näyttää nyt tuo ovistesti raskautta! =) Ovistesti ei reagoi raskaushormooniin, jos raskaushormoni on jo niin alhaalla, että r-testi näyttää jo negaa. Se on nimenomaan toisinpäin, ovistesti alkaa näyttää negaa jo silloin kun r-testissä näkyy vielä selvä haamu. Olen kokeillut monta kertaa (viimeksi tänään) :D Ovistesti oli mulla siis tänä aamuna jo nega, vaikka r-testiin (herkkyys 25) tuli vielä ihan selvä haamuviiva. Mulla siis km:n "jälkihöyryt" nyt menossa... Nyt vaan r-testiä tekemään! =)

Muoks. Tuo on muuten ihan totta mitä Ansku83 sanoi. Viiva on tosi vahva! =) Oviksesta tulee harvoin noin vahvaa viivaa ovistestiin. Mulla ainakin raskaushormoni tekee huomattavasti vahvemmat viivat ovistikkuihin kuin itse ovis...
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, apteekissa käyty ja herkkä testi tehty. Tulos NEGA , buu:(. Eli täytynee tulkita sitten ovikseksi tänpäivänen viiva. Ja peitot heilumaan ;). Tuo vahvuus muakin kyllä ihmetyttää...

Kiitos kannustuksesta kuitenkin! Kahden viikon päästä uudet testailut kehiin :D
 
Sunflower11
Tuommoinen tuli tänäaamuna, eilisen liuskan viiva oli yhtä vahva (tai no vahvaks voi tota sanoa :D) et varmaan huomenna sit ei oo ennee mitään.. no katotaan..
Onneks on digi :D Eilinen viiva tuli kuin tyhjästä. Ihan valkonen oli tikku vielä toissapäivänä.

 
Kysyn ehkä hölmöjä, mutta kysyn kuitenkin..

Onko tärppipäivä = tummin plussa ovistestiin?

Haaleneeko viiva ovulaation ohi mennessä samalla tavoin, kuin se vahvistuu ovulaation tullessa?

Onko tummimpien plussaviivojen jälkeen vielä mahdollista raskautua? Vai kannattaako peiton heiluttelut keskittää pikemminkin siihen aikaan, kun viiva alkaa näkyä ja vahvistua?
Nyt vain odotan miestäni kotiin.. :whistle: :p

Tein äsken elämäni ensimmäisen ovulaatiotestin ja se näytti tältä:



Molemmat viivat tulivat välittömästi näkyviin liuskalle. Onko ainoa keino tietää ovulaation tulosta/ menosta jatkaa testaamista vielä muutaman päivän ajan ja katsoa, mihin suuntaan viiva muuttuu? Meneillään on toinen yrityskerta, kp50(/64 ensimmäisen kierron mukaan).

Ja minä kun olin jo varma siitä, etten minä ovuloi ollenkaan (kiitos pitkien kiertojen)!! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Piilopirtti..voi olla, että et noin pitkällä kierrolla ovuloi ollekaan: /..tuohon ongelmaan saattaisit saada apuja Clomifenistä:
Lääkeinfo.fi - CLOMIFEN 50 mg -tabletti, päällystetty (LEIRAS FINLAND)

Vahva ovisviiva testissä, ei kuitenkaan aina takaa ovulaation tapahtuvan.
LH voi hormoni nousta ja testi tummuu..mutta munarakkula jää puhkeamati..syystä tai toisesta.:|

Onko tärppipäivä = tummin plussa ovistestiin?
Plussa ovistestissä tarkoittaa, että: itse ovulaatio tapahtuu n. 12-48h kuluessa.
..plussan tullessa siis vii-meis-tään pupustelemaan.=)

Haaleneeko viiva ovulaation ohi mennessä samalla tavoin, kuin se vahvistuu ovulaation tullessa? Kyllä yleensä näin juuri tapahtuu.
..mutta ei välttämättä esim. sellaisilla naisilla, joilla munasarjojen monirakkulaoireyhtymä(PCOS)

Onko tummimpien plussaviivojen jälkeen vielä mahdollista raskautua? Vai kannattaako peiton heiluttelut keskittää pikemminkin siihen aikaan, kun viiva alkaa näkyä ja vahvistua?

On mahdollista vielä raskautua, koska itse ovulaatio(munasolun irtoaminen)tapahtuu ovis plussan jälkeen n. 12-48h sisään.
Monet lääkärit esim. suosittelevat lemmiskelyjä juuri ovis+ päivänä ja sitä seuraavana päivänä!;)
Munasolu elää keskimäärin sen 12h - korkeintaan 24h!

Parasta olisi kuitenkin talletuksia tehdä jo ennen ovisplussaakin, juuri niihin aikoihin kun viiva alkaa vahvistumaan ovistestissä.
..koskapa..siittiöt porskuttelevat uida ja elellä hyvissä olosuhteissa jopa 5-7vrk..keskimäärin kuitenhin 1-3vrk.


Pikaista täppiä toivon sinne:heart::wave:
Siulla kuiteskin vasta pari yrityskertaa takana, niin ei kannata ollenkaan huolestua.:)

Raskautumiseen menee keskimäärin se 6-12kk(mikäli naisessa&miehessä ei ole todettu tutkimuksissa olevan mitään elimellistä vikaa tai esim. ikää naisella ei vielä yli 35v)
Tuon kierron pituuden vuoksi, suositteleisin kuitenkin käyntiä lääkärillä.

Kyselit vielä..
Onko ainoa keino tietää ovulaation tulosta/ menosta jatkaa testaamista vielä muutaman päivän ajan ja katsoa, mihin suuntaan viiva muuttuu?
Kyllä, näin se menee..ja toki omaa kroppaansa ja sen viestejä kannattaa opetella kuulostelemaan.
..aikansa se ottaa, mutta moni nainen on oppinut tunnistamaan ovulaatiohetkensä selkeästi!=)

mm. munarakkulan "kasvukivut"(ennen ovulaatiota) ovat usein sellaisia tuikkivia, pistäviä viiltelyitä..kun taas puhjennut munarakkula kipuinen, on enemmänkin sellaista "tylppää", jomottavaa kipua..samalla voi tulla huonovointisuutta(itse välillä jopa melkein oksensin:$)jne..jne..
 
Viimeksi muokattu:
Tässä minun ovistestit tältä kierrolta:

katso liitettä 12847

Olen siis tikuttanut kp 9, 10, 11, 12, 13 ja nyt 15. Vihreä on Wondo(?)-merkkinen ja vaaleanpunainen Davidin testi. Talletuksia tehty perjantaina ja tänään. Huomenna vielä jatkuu :)

Ensimmäinen kerta, kun olen onnistunut tikuttamaan noin vahvoja viivoja ja on myös munasarjassa tuntunut pientä kipuilua. Toivottavasti se munasolu sieltä irtoais. Gynekäynnin ultrauksessa todettu lievää PCO:ta 26.4.11.
 
No laitetaan nyt sitten omakin kun ekaa kertaa bongasin oviksen vahvasti kp17-18 :D Viime kierrossa huiskin ekaa kertaa menemään (mammaksi-)ovispuikkojen kanssa mutta sen mitä niitä riitti niin sain vaan pelkkää haamua. Nyt toinen ovistikutuskierto ja ilo suunnaton kun löysin sen mitä etsin :D
Tämä kuva tosin on otettu äsken kun halusin testata kuinka nopeasti LH lähtee mulla laskemaan. Samanlainen vaffa plussa on testattu eilen klo 17.30 ja illalla klo 22 sekä nyt sitten tänään aamulla klo 10.30. Täytyy tsiigata miten lähtee laskuun eli iltapäivällä ainakin vielä uudestaan.

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä