Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Jopas täällä on alkanut tapahtua! :O

Onnea pienestä prinsessasta Haaveilijalle :heart: Tulehan jakamaan synnytyskertomusta meille myöhemmin. Ihania ensimmäisiä yhteisiä päiviä teidän koko perheelle :heart:

Ja kovasti tsemppia Mirdav sinne sairaalaan :hug: Syntymä ja supistukset on fyysisesti rankkaa sille pienellekin ja hyvä että olette nyt seurannassa niin vauvan vointiin voidaan nyt sitten reagoida nopeasti. Nyt koitat vaan saada levättyä ja valmistauduttua edessä olevaan urakkaan. Pienellekin olisi hyväksi jos pystyisit lepäämään ja rentoutumaan.

Tuna ja Sintti 27+4
 
Olipas mahtavaa Nirppanen että tulit kertomaan synnytyskertomuksesi :). Otin oikein leivät käteen ja keskityin lukemaan sitä :D. Niitä on nimittäin mielestäni tosi kiva lukea nyt, ja eniten juuri teidän tänne kirjoittavien kertomuksia. Olettehan kaikki vähän läheisempiä kuin muut odottajat :).

Lotte, teillä kuulostaa kaikki jotenkin niin seesteiseltä :). Onnea remontin tekoon, ihanaa kun myös te saatte kotiin vaikka mitä uutta!!

Voi että, paljon voimia Mirdav tuleviin päiviin :hug:! Toivotaan kovasti että pääset nyt synnyttelemään eikä sinun tarvitsisi enää odotella. Kamalaa kuin tuolla tavalla pelottelevat, mutta pääasia että vauvalla on kaikki hyvin :heart:. Voi kun vaan pääsisit nyt synnyttelemään!! Paljon onnea matkaan!

Ja taas itkettää!! Ihan hirmuisesti onnea Haaveilija, koko teidän perheelle :heart:! Hurjasti onnea pikkuisen prinsessan johdosta :heart:! Aivan mahtavaa!! :heart:.

Hienoa jos jaksat tulla kertoilemaan vielä synnytyskertomusta :).

Olisiko jollain jo synnyttäneellä niin paljon aikaa ja energiaa, että viitsisi alkaa perustelemaan meidän "ryhmälle" tuonne syntyneet puolelle omaa ketjua? Mitä olette mieltä, vieläkö jaksaisitte jakaa kokemuksia synnytyksen jälkeenkin? Itse ajattelen että olisi kiva, mutta luonnollisestikaan en ole vielä itse siellä asti. Silmä kovana kyllä mielelläni seuraisin jo miten teidän vauva-arki sujuilee :).

Susirouva ja sudenpentu 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Heippis kaikille! Aika on mennyt NIIN nopeaa, etten ole ehtinyt tänne kirjoittaa kuulumisia: ANTEEKSI! Mutta korjataan asia.
Eli eteisistukka löytyi huhtikuussa ja siitä tarkkailu, samoin kun sokerit (ne ei ollu edes koholla, mutta mulla paska terkka neuvolassa). Rakenneultrassa kaikki oli hyvin ja silloin ei kullanpala näyttänyt kumpi mahtaa olla. Istukkakontrollissa sitten ylpeästi esitteli että tyttö on <3 onneksi istukka siirtyi pois edestä kun aluksi oli 2,5cm edessä ja nyt sitten oli 2,6cm pois edestä. Isoa vauvaa veikkasivat ja vissiin käynnistetään rv37 johon on aikaa 5+4....huhhuh....(painoarvio olis täysiaikaisena 4,5kg).
Kaikki hankinnat on jo tehty paitsi matto puuttuu huoneesta vielä :D liikkeet on aika mojovia ja ne on niin ihania että varmaan tulee ikävä tuota möngertäjää masussa..

Tsempit kaikille odottelijoille, Superonnittelut nyytin syliinsä saaneille ja voimahalit surun kohdanneille

Kebri82 ja kullanpala 31+3
 
Haaveilija: Onneksi olkoon pienestä prinsessasta. =):flower:

Mirdav: Voimia sinne sairaalaan. Toivottavasti, et joudu kovinkaan kauaa enää kärvistelemään ja saat pian pikkuisen syliisi. :)

ON: Vihdoin mieheni oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja pääsi tänään tuntemaan ensimmäisen kerran potkut. :) Itse olen nähnyt jo pidemmän aikaa kun tuo vatsa ihan liikkuu niiden potkujen voimasta, mutta kun mies on laittanut vihdoin käden vatsalle, on ne jo rauhoittuneet. Saa nähdä minkälainen potkia tuo pikkuinen on kuukauden kuluttua, kun nyt jo niin kovasti potkii. On se ihanaa, kun potkut tuntuvat jo melkein päivittäin, viime viikolla saattoi olla välillä päiväkin, ettei mitään tuntunut ja silloin aina huolestutti. :)

Olen alkanut pikku hiljaa tottumaan siihen, että meille saattaa tulla tyttö. Sitä kun on vuosia aina nähnyt unta poikavauvasta, niin meni vähän aikaa ennen kuin sisäisti, että pikkuisen pitäisikin olla tyttö. Mutta tietty yritän pitää mielessä sen, että varmuuden saadaan vasta sitten kun hän syntyy. Töissä yksi työkaveri veikkaisi vatsan muodosta poikaa, eikä kuulemma ole koskaan erehtynyt, mutta toisaalta onhan tässä vielä aikaa vatsan muuttaa muotoa.

En ole koskaan oikein pitänyt vaaleanpunaisesta, joten olen ajattellut ostella pikkuiselle sitten lilan ja violetin värisiä vaatteita, mutta nyt aluksi tietty niitä neutraalin värisiä, jos tuleekin yllätys. Tänään ajattelin, että jos tuossa iltapäivällä alkaisin käymään läpi tuota laatikkoa, jonka sain veljen perheeltä. Pitäisi käydä läpi ne vaatteet ja jaotella tytön ja pojan vaatteisiin ja kokojen mukaan. Samalla näkisi minkälaisia vaatteita sitä pitäisi tässä vielä hankkia. Olen vähän hukassa, että minkälaisia vaatteita tuommoinen talvivauva tarvitsee ja mitä kaikkea tavaraa vielä pitäisi hommata. Olisi kiva, jos jostain saisi jonkinlaisen listan tarvikkeista mitä ehkä voisi tarvita. Onneksi tietty kauppaan pääsee sitten, kun lapsi on syntynyt. =)

Peppi1981 ja Sykerö 24+4
 
Nirppaselle kiitos synnytyskertomuksesta! Hienoa että sait epiduraalin kun halusit ja se toimikin noin superhyvin. Varmaan tuntui kyllä jos pieni tuli ulos käsi poskella, huhhuh :whistle: Onnea vielä!

Haaveilijalle superisot onnittelut pienen prinsessan syntymän johdosta!!!!!!!!!!!:flower: Oh-la-laa että on ihanaa kun täällä alkaa tapahtua, ihan tippa linssissä luen viestejä :D

Mirdaville tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti nyt pääset synnyttämään ettei tarvi kauaa piinailla sairaalassa! Onneksi pienen sydän olikin kunnossa, huh mikä säikähdys!

Lotelle tsemppiä remonttiin ja jaksamista raskauteen :) Samoin oli kiva kuulla Kebrin kuulumisia, hyvä että istukka ei ole enää edessä ja hyvä että huomattiin että tulossa on isompi ihanuus niin ei tarvi sitten viisikiloista puskea ulos :p

Omassa navassa ei tapahdu mitään ihmeellistä, samaa rataa jatketaan. Kivuliaita suppareita onneksi ei tuu jos oon rauhassa joten ei enää sillai huolestuta kuin silloin kun niitä tuli ekan kerran.

Rödluvan ja Beetakingi 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Haaveilija: onneksi olkoon pienestä... Nauti joka hetkestä!!!!

Tänne ei mitään erikoista. Sokereita seurattu ja ne on kunnossa. Maanantaina äitipolilla kontrolli, sitten näkee mitä tehdään. Jos vauva on kasbanut taas vauhdilla niin mahdollisesti käynnistetäään 38 viikolla.

Kirjoittelen paremmin kun pääsen koneen äärelle.

Ladyblue ja pikkutirri rv 34 +3
 
IHANAA, Vauvoja meidan ketjuun taas!!! Super onnittelut Nirppaselle ja Haaveilijalle!!! :flower:
Jannaa lukea noita synnytyskertomuksia... alkaa jannittaa miten itselle sitten kay kun H-hetki tulee... :) Osaako sita? Selviaako kipujen kanssa? Onko vauvalla kaikki hyvin?
Kysymykset pyorii paassa, ja vaikka monet sanoo etta kylla luonto hoitaa homman, niin silti pelottaa. Tassa raskaudessahan on jouduttu luonnon kanssa jo alusta saakka neuvottelemaan...

Mirdaville ja Ladybluelle taas toivotetaan tsemppia taalta! Ladyblue, eiko ole jannaa, etta teilla vauvan kasvua seurataan, ettei se kasva liikaa, meilla taas kasvua seurataan kun typy ei kasva tarpeeksi... Niin erilaisia tarinoita taalla, vaikka kaikilla on samat lahtokohdat. Sydanta sarkeva toive tulla vanhemmiksi. :heart: Mirdavilla tulee kanssa melkoinen hulina kun sukulaiset "rantautuu". Huh huh... Itse en tieda kykenisinko tuohon. Minusta tuntuu etta haluan vaan olla rauhassa ja opetella arkee tyton kanssa, kun sen aika tulee. Minun vanhemmat tulee tosin Suomesta meille ristiaisiin, mutta vasta kun tytto on jo 1 kuukauden vanha. Aiti on kunnostanut vanhan suku-ristiaismekon meidan tytolle, ja laittanut sen rintaan 3 "timanttia", muistoksi meidan menetetyista raskauksista... sniif...:'(

ON: kaymme edelleen viikottain kontrolli ultrassa. Eilen oli viimeisin ja siella se tytto potkiskeli. Talla kertaa ei mitattu, laakari sanoi etta paremman kuvan kasvusta saa, jos mittaa joka toinen kerta. Mutta muuten oli kaikki hyvin, lapsiveden maara, hengitys, sydamen lyonnit, refleksit, napanuoran virtaukset... Tarkkaan ne katsoo! Lisaksi han kehotti minua harjoittamaan paivittain "kick counts", eli liikkeiden laskentaa.

Joku taalla kysyikin taas, etta olenko viela toissa. Kylla! toissa ollaan. Koska minulla ei ole kipuja eika verenpaine tai muita ongelmia, niin saan olla toissa niin kauan kuin hyvalta tuntuu. Laakari tosin kehotti, etta jos ikina tuntuu etta pitaa istua alas ja nostaa jalat ylos, niin TEE SE. Pitaa osata astua takavasemmalle ja jos tuntuu etta jotain on meneillaan vauvan kanssa, niin marssin sitten vaan suoraan synnytys osastolle ja kasken heita laittamaan minut "kayrille". :) Jotain hyotya kai sairaalassa tyoskentelysta on!! Meidan sairaalassa on viela vastasyntyneitten teho-osastokin, etta ihan turvallisessa paikassa ollaan, heh heh... Mutta sitten tietysti pelottaa, etta osaanko tunnistaa ajoissa, jos jotain on vialla? Huokaus. Ollaan niin pitkalla, mutta mita vaan voi silti yha tapahtua. :(

Vauvan asennosta en osaa kylla sanoa mitaan. Mina en osaa tuntea miten se siella liikkuu. Viimeisessa kahdessa ultrassa on tosin sanottu, etta vauva on paa alaspain, mutta aina kun se potkii tai nyrkkeilee, niin ne tuntuu joka puolella mahaa. Heh... Istukkakin pitas olla etuseinassa, mutta silti tuntuu potkut hyvin ympariinsa.

Ihanaa lukea kaikkien kuulumisia, niitakin jotka on pitaneet vahan taukoa. Tama on kylla hieno paikka saada vertaistukea. Ehdottomasti kannatan Susirouvan ehdotusta syntyneitten ryhmasta!! Tuntuu kivalta seurata kaikkien tarinaa alusta saakka... Tama on melkeen kun minun paivakirja!!

ps, katsoin kanssa omasta kummilusikasta, etta omat mittani olivat 3,7kg ja 51cm.

Nyt siivoilemaan...

Dreamer74 ja typykka 33 ja puoli viikkoa!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Onnea Haaveilija tyttärestä :heart:

Kiitos tsempeistä, remonttia on kiva tehdä vaikka aina vannoin etten koskaan muuta remonttia tarvitsevaan taloon :) Niin se mieli vaan muuttuu :D

Mirdaville viime hetkiin kovasti voimia :hug:

Lotta +mukula 30+5
 
Kiitos kaikista tuesta. Lauantai klo. 20.00 lapsivesi tuli ja supistus ei ole joten piti odotaa. Klo.01.29 soitin sairaalaan ja heti piti mennä klo.02.05 olen jo tarkastuksessa auki olin 2 cm . Klo 05.05 alkoi joka pari minuutin välein supistuksia. Synytys huoneen olen 06.27 pitkäääään urakan jalkeen klo.11.14 , 26.08.12 prinssimme saapui maailmaan. Mutta oli pelottava tilane kun vauvamme ei hengittanut ja oli aika tumma pelkäsen että hän menetyi, mutta lääkärit saisen hengittamaan ja oli hengitys konella heti:( sain nähdä hänet vasta 15.30. Vähän ennen kun vauva synty mulla oli aika korkea tulehdus minimi arvo on 3 ja mulla oli 77 kuume oli korkea joten 2 antibiotti p
oli. Ilalla sain hänet syllin mutta hänen piti jäädä sinne koneesen:( tässä en saa unta olenkaan kun mieti näitä asiasta.

Vincent Robert painoi 3,525 muut mittat ei voinut vielä mittata. Täällä mulla jatkuu antibiotti ja varman pitkään sairaalassa. Toivon että ei mutta nyt on kyllä parempi olo huh huh. Ilmoittelen sitten kun on taas voima.

Mirdav jaVincent Robert
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Täällä meni loma pysytellessä kaukana tietokoneesta. Aloin eilen jo lukemaan mitä teille kuuluu ja ihania vauvauutisia :)

Jypylle, Nirppanalle, Haaveilijalle ja Mirdaville oikein paljon onnea pienokaisista :heart::heart::heart::heart:

Mirdaville ja pikku prinssille paljon jaksamista toipumiseen molemmille.

Kiitokset minultakin synnytyskertomuksista. Olen huomannut miettiväni jo usein tulevaa synnytystä. Tällä hetkellä eniten jännittää se, että osaako sitä lähteä ajoissa sairaalaan ja että pieni mies saataisiin turvallisesti ulos. Kipua en osaa vielä pelätä enemminkin mielenkiinnolla odotan tulevaa. Mutta kaipa se paniikki vielä ehtii iskeä moneen otteeseen ;)

Lotte, meilläkin remontoidaan kuumeisesti taloa. Välillä stressaa, että ehtiikö saada kaiken tarvittavan kuntoon ennen vauvan tuloa.
Vauhti selvästi on kiihtynyt jotenkin sellainen pesänrakennus fiilis päällä. Kotoa ei malttaisi lähteä mihinkään, kun vaan tekee mieli järjestellä paikkoja uuteen uskoon.

Täällä on ollut puhetta vauvan koon kehityksestä. Meilläkin on hiukan huolta aiheuttanut pienikokoisuus (minun päässä). Miettinyt voiko alun hitaus vaikuttaa. Rakenneultrassa oltiin neljä päivää jäljessä ja nyt kun kävin 4d ultrassa vkolla 27+3 oli poikkeli jo 6 päivää jäljessä. Lääkäri tutki tarkkaan ja rakenteet sekä virtaukset oli kaikki ok hänen mielestään. Painoarvio 950g. Tiedän, että ollaan liki keskikäyrää, mutta sitten kun vertaa muiden vastaavaan painoon niin jo alkaa mieli vatvoa. Lääkäri ennusti tällä kasvutahdilla syntymäpainoksi noin 3,5 kg:a.

Tuna, minullakin melkein joka yö suonenvetoja molemmissa jaloissa. Yksi yö kramppasi jopa niin että veti pakarasta isovarpaaseen asti niin että piti päästellä jo ärräpäitä. Sen jälkeen meni monta päivää ontuessa. Nyt oon syöny myös magnesiumia illalla vähän ennen nukkumaanmenoa ja sain myös rautakuurin kun hemppa oli pudonnut 108:aan. Sekin kuulemma voi vaikuttaa kramppeihin. Toivottavasti alkaisi pian helpottamaan.

Perhe/synnytysvalmennukset alkaa ensi viikolla. Ajattelin mennä tsekkaan mitä siellä sanotaan ja jos vaikka tutustuisi toisiin odottaviin äiteihin täällä päin :)

Nyt on jatkettava töitä välillä...

neulatyyny
 
Onnea pienestä prinssistä Mirdav :heart: Toivotaan että hän vahvistuu pian ja pääsee pois tarkkailusta sinun viereesi! Pikaista paranemista myös sinulle itsellesi :hug:

Tänään kävin taas neuvolassa! Painoa oli tullut ihan kamalasti lisää kuukauden aikana (4,2kg :ashamed:) mutta en usko että kaikki paino on ihan pysyvää. Ei voi olla! :O Kävin viime viikolla vaa'alla kotona ja sen mukaan ehkä puolet tuosta voisi olla todellista. Lauantaina tuli käytyä leffassa ja popsittua miehen kanssa sellainen iso kipollinen popcornia leffan aikana. Lauantaina käytiin vielä istuskelemassa iltaa klo.1.30 saakka miehen työkaveripariskunnan kanssa ja mulle tuo valvominenkin tekee turvotusta. Ja eilen päivä kului vaan istuskellen anopin lihaisten patojen ja pullalautasten äärellä. Oon siis ihan ähkynä ja turvoksissa edelleen. Ja hirveä jano kokoajan!
Sf-mitta oli muuttunut edelleen maltillisempaan suuntaan ja oli nyt 24cm. Viimeksi sf oli 22cm ja hitusen keskikäyrän yläpuolella ja nyt oli hiipunut sinne keskikäyrän alle. Floradix-kuuri oli sentään tuottanut tulosta ja hemoglobiini oli noussut 121 --> 128.

Tuna ja Sintti 28+0 *poksista*
 
Kiitos paljon kaikille onnitteluista :)

Mirdav ja Haaveilija, Onnea pienokaisista! :) Mirdav, toivottavasti tulehdukset hoituu pian ja poikakin toipuu nopeasti :)

neulatyyny, itse mietin tuota samaa ennen synnytystä, että mistä sitä tietää koska lähteä sairaalaan. Mutta älä huoli, kyllä sen sitten tietää :) Itsellä ainakin tuli vahvasti se olo, että on pakko lähteä kun supistukset voimistui ja väli tiheni. Lapsiveden menon suhteen sitten täällä Turussa ainakin ohjeistetaan, että on syytä käydä näytillä vaikkei supistukset olisi alkaneetkaan vielä. Kotiin voi tosin vielä saada passituksen :)
 
Nirppanen ja Mirdav onnea pienistä ihmepakkauksista!!! <3

Mirdav paljon voimia ja jaksamista pienelle ja teidän perheelle. Toivottavasti pikkuprinssi voimistuu pian ja saat hänet pian kokonaan itsellesi!!!

Dreamer niin se vaan tämä raskaana oleminen on ihmeellistä ja aina on jotain mitä pitää seurata tai pelätä. Toisilla pienikokoisuutta ja toisilla isokokoisuutta! tai sitten istukan toimintaa tai ties mitä. Miksei meillä jotka ovat jo kokeneet takaiskuja ja menetyksiä voi sitten se onnistunut raskaus mennä vain hyvin?? Ehkä se me ollaan riittävän vahvoja kaikkien kokemusten jälkeen kestämään vielä vähän ennen kuin saamme nyytit syliin?? Elämän ironiaa!

Lotte tsemppiä remonttii.. Mulla on haaveena että vielä joskus ostetaan sellainen remontoitava talo. Tämä nykyinen joka ostettiin oli aikalailla remontoitu ja olen vain tyytynyt maalaamaan seiniä. En kyllä ole mikään kätevä emäntä, mutta oma kädenjälki on niin tyydyttävää katsella.

Tunafish
Hienoa että rautakuuri on tepsinyt. Helpottaa olokin kummasti kun HB nousee. Mulla oli sillon ihan alkuraskaudessa sitä HB:n laskua, mutta nyt on ollut ihan huippu HB arvot!! Turvotus nostaa painoa ihan hirveästi. Mulla on kanssa nyt ihan mahdoton turvotus päällä ja toivon että se laskee ennen perjantain neuvolaa, muuten nousee painolukemat yli 20kg:n.. JAIKS!!

Neulatyyny lukasemma minun lopputekstit niin muuttuu käsitys taas siitä kokoarvioinnista :D

Rödluvan
hyvä että lepo on helpottanut supistuksia.. Nyt vaan otat rauhallisesti siihen saakka kunnes lääkäri antaa luvan olla normaalisti.. 34 viikkoa taitaa olla yleisesti se raja? Pitkä aikahan siihen on, mutta nopeaa se aika kuitenkin menee. Niin se meni mullakin!!

Peppi jaan ajatuksesi vaaleanpunaisesta.. se ei vaan ole mun juttu!! :D Ihanaa että miehesi vihdoin tunsi potkut! oma mies oli niistä silloin ihan tohkeissaan ja on vieläkin. Jokapäivä pitää saada potkut tuntea ja mies juttelee vauvalle.. Tosin olen sanonut että juttelet aina pepulle, mutta ei kuulemma kehtaa mun jalkoväliin jutella :DD

Susirouva me tosiaan mennään niin lähekkäin tässä raskaudessa että varmaan sua välillä ahdistaa lukea näitä mun juttuja. Onneksi sulla on ollut käsittääkseni aika hyvä ja helppo raskaus, mitä nyt aina välillä kaikilla jotain pientä kolotusta on. Kyllä se synnytys alkaa jo pyörimään kovasti mielessä. Oletko nähnyt jo unia synnytyksestä tms. ? Mulla on kyllä joka yö unia jossa on vauva mukana tai sitten synnytän tai imetän ja sen kyllä aamulla huomaa, kun on lakanat maidossa :D

ON eli kontrollikäynti sairaalassa takana. Lapsivesitesti negatiivinen (testattiin koska mulla on lorahdellut muutamana päivänä jotain kirkasta housuun) se on vain nestemäistä valkovuotoa. Sitten sisätutkimus: kaulaa jäljellä 1.5cm, kohdunkaula pehmentynyt ja n. 2cm auki. Ultra: vauvalla kaikki hyvin, tsekkas tosi tarkaan kaikki rakenteet ja niissä ei mitään poikkeavaa, napanuoran virtaukset hyvät ei mitään poikkeavaa missään, istukka tukevasti kiinni ja hyvällä paikalla, toiminta hyvä. Vauvan kokoarvio 2600g, menee keskikäyrältä hieman yläpuolella, kahdesti mittasi kaikki mitat ja ei todellakaan mene yli 3 viikkoa mikään arvo edessä. Eli meidän vauvan kokoarvio laskettuna aikana n. 3500g. Sama erikosilääkäri oli kuin silloin osastolla ja sanoi että on mahdollista että vauvalla oli masussa sillä hetkellä vettä paljon ja se vaikutti vatsan ympärysmittoihin. Lisäsi myös, että mittauksissa tulee paljon virheitä, koska se on millintarkkaa touhua ja siksi aina otetaan kontrolliultra uudestaan, jotta varmistutaan asiasta. Nyt tosiaan vielä kahdesti erikseen mittasi. Kaikki siis todella hyvin ja vaikka paikat auki yms. niin vauvan syntymää ei voi ennustaa ja vaikka syntyisi nyt osaa pieni joka kaikki vastasyntyneen temput. :D kovasti teki hengitysliikkeitä ultrassa ja liikkui. Sain taas kuvan vauvan sivuprofiilista. Se oli sitten 9 ja toivottavasti viimeinen ultra. Niin ja vauva on siis pääalaspäin ja kiinnittynyt..

Sokereita ei tarvi enää mitata ne on priimat, samoin verenpaine. Loppuseuranta neuvolassa ja toivotti lääkäri hyvää loppuraskautta. Eli kaikki hyvin, loppu hyvin :D nyt vain odotellaan milloin pieni syntyy. Supistuksia mulla on öisin useita, mutta ei vielä niitä THE supistuksia!!

Niin ja lopuksi.. kiitos synnytyskertomuksista. Vieläkään ei pelota tai jännitä, mutta kova odotus on päästä tosi toimiin!!

LadyBlue ja sopivan täydellinen pikkutirri rv 34 + 6 huomenna POKS!!

p.s oli pakko vielä lisätä: melkoisesti pisti vihaksi LIV D jossa käytiin hedelmöityshoidoissa jotta naiset saisivat tyttölapsia. On tämä maailma melko ihmeellistä ja lisäksi katsoin myös sen sydänääniä ohjelman ja kyllä hävettäisi olla se nainen joka vaan valitti siitä raskaudesta. Taisi olla mies joka niitä lapsia halusi!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hurjasti Mirdav ihanasta poikavauvasta :heart: Ajatella, nyt myös sinä olet nyt selvinnyt synnytyksestä, ja ihanaa että kaikki on hyvin :).

Neulatyyny, mulle on nyt tullut suonenvetoja, viime pe tuli kahtena yönä peräkkäin samaan pohkeeseen ihan kauhea kramppi, että en vieläkään pysty kävelemään kunnolla sillä jalalla. Nilkutan nyt siis. Tuota magnesiumia aion myös hankkia.

Sinuna en kyllä olisi mitenkään huolissani tuosta kasvusta, sehän kun on jo näillä myöhäisemmillä viikoilla tosi yksilöllistä, ja vaihtelee hirmuisesti vauvojen välillä.

Tunafish, mulla on myös turvotusta, ja paino on noussut suunnilleen tuota luokkaa. Mutta sitähän lähtee myös sitten usein yhtä nopeasti kun on tullutkin. Murehditaan sitten vasta jos kiloja jää, eikö :) ?

Ladyblue, näen edelleen vain painajaisia, jos jonkinlaisia.... Ei mitään vauvoihin liittyvääkään, vaan ihan kunnon kauhu"leffoja" :D. Nyt mulla on kyllä alkanut vointi vähän heikkenemään, tai kolotukset senkun lisääntyy. Heräilen yöllä monta kertaa kun sen puoleista lonkkaa särkee millä nukun, ja sitten vaivalloisesti käännän kylkeä. Sitten on tullut nuo suonenvedot, ja nilkutan menemään kuin rampa :D. Missään asennossa ei ole oikein hyvä olla, ja tuntuu että alapään luutkin on alkaneet löystymään :D. Vatsa ei ole mitenkään erityisen iso, keskikäyrillä mennään, mutta olisin jo nyt valmis synnyttämään. Mutta ei mua sun juttuja ahdista yhtään lukea, päin vastoin, tosi kiva vaan :). Kunhan vaan voisit mahdollisimman hyvin :). Ja olipas mahtavat tulokset tuolta kontrollikäynniltä!!!

Susirouva ja sudenpentu 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
LadyBlue, hienoa että kaikki oli hyvin!! Nyt vaan rauhaisaa loppuodotusta =) Mäkin katsoin sen sydänäänien viimeisimmän jakson, ja mua jotenkin ärsytti ihan sairaasti just se sama nainen, aivan kauheeta valitusta vaan koko ajan. Ja silläkin oli ollut monta keskenmenoa, luulis että olis kiitollinen. Eipä sillä, tuleehan sitä itsekin valitettua välillä, mutta jotenkin ne asiat mitä se nainen sanoi ja se tapa millä se puhui otti ihan sikana päähän. Huhhuh.

ON. Huomenna neuvola ja lääkärin vastaanotto...
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
susirouva pelottaako sua sitten synnytys? Jistain syystä mä en pelkää yhtään, mutta odottaminen tekee hulluksi. Varmaan tämä tahkoaminen siitä kun vauva on jo niin tulossa ja merkkejä synnytyksen käynnitymiselle on ollut jo aika ajoin.. Niin ei jaksaisi enää odottaa :) mutta mun tuurilla tämä käynnistetään sitten joskus lokakuun puolessa välissä.

Mulla kans särkee lonkkia nykyään kyljellään ollessa ja alapään luut on varmaan erillään jo. Melkoinen kipu jos yrittää avata jalkoja. No eiköhän me kestetä :)

ON : yöllä oli melkoista tuskaa nukkua ja nyt mua vaivas taas yöllä nälkä. Oli pakko nousta klo 04 syömään. Äiti sano että synnytys käynnistyy kohta koska elimistö tankkaa nyt hiilareita. Miten teillä muilla muuten kuorsaaminen? Mä kuorsaan nykyään ihan hirveästi ja mies ei saa nukuttua :/ ajattelin siirtyä sohvalle nukkumaan, koska mies on ihan hirveän väsynyt kun valvoo mun takia. Sääliksi käy. Mä en siis ennen ole kuorsannut. :/

Kuorsaava ja nälkäinen Ladyblue ja pikkutirri rv 35 +0 poks :) tasan kuukausi jäljellä :)
 
lämpöiset onnittelut Jypylle, Nirppanalle, Haaveilijalle ja Mirdaville!! aikamoisia tunnevyöryjä sitä kokee, kun lukee teidän kuulumisia. herkistää. ihanaa vauva-arkea teidän perheillenne!

Mirdaville ja pikkuiselle kovasti tsemppiä ensihetkiin ja parantumisia!

kiitos kaikille synnytyskertomuksensa jakaneille!on ollut mukava kuulla kokemuksista tuoreina ja juurisynnyttäneiltä. omatkin ajatukset alkavat siirtymään jo pikkuhiljaa lähestyvään synnytykseen. kuten ladyblue, itsekään en osaa jotenkaan (ainakaan vielä) pelätä synnytystä. ja kiitos muuten hyvistä linkeistä synnytykseen liittyen! oon lueskellu niitä miehellekin.

täällä vielä energiaa riittää. reilu kaks viikkoa töitä jäljellä ja jotenkin on tullut tähän työntekoon ihan uutta intoa. varmaan kun tietää, että kohta edessä häämöttää mammaloma :) lisäksi kotona pesänrakennusvietti antaa voimia siivoamiseen, pintaremonttiin ja sisustamiseen. mutta nukuttaapahan ainakin taas yöllä (keskiraskaudessa oli unettomuutta). muutoinkin kaikki hyvin, mitä nyt närästää.
ja uskon, että niitä vauvan liikkeitä masussa tulee ikävä! voi mahoton miten hyvälle tuulelle tuo pieni poitsu saa <3 pyllyä punkee edelleen navan vieressä ja kovasti liikkuu. välillä on tainnut olla jo kääntyneenä, mutta sitten taas rintalastan alapuolella tuntuu hikka :) no onhan pienellä vielä aikaa..

kokoasiat ovat puhuttaneet. itseä on mietityttänyt myös vauvan koko, sillä sf-mitta on ollut jo pidemmän aikaa alakäyrillä ja kertaalleen tipahti käyriltä poiskin. vaikka eihän se välttämättä kerro vauvan koosta. ajattelin toivoa, että toisella ja viimeisellä lääkärikäynnillä lääkäri voisi ultrata ja antaa jotain kokoarviota.


-naapuri ja hipsuli 32+4

ps. ladyblue, sait mut nauramaan ääneen täällä töissä, kun kerroit miehesi jutteluhetkistä vauvalle :)
 
Mä kans tirskuin täällä Ladybluen miehelle joka ei kehtaa puhutella pientä oikeasta suunnasta :D

Liitoskivut on täälläkin jo ihan päivittäisiä. Häpyluuta särkee ihan kuin joku olisi oikein kunnolla potkaissut siihen. Lonkkia kirvelee ja jomottaa varsinkin öisin. Muutenkaan ei pysty nukkumaan kuin kyljellään ja ei kovin pitkää aikaa kummallakaan puolella kun lonkka alkaa kipuilla ja puutua. Ja sitten iltaisin häntäluu on kipeänä (ilmeisesti päivän istumisurakasta konttorilla). Mutta en valita! Maailman ihanin syy olla vähän raihnainen :D

Mulla suonenvedot ja krampit helpotti kun aloin juoda oikein urakalla iltaisin. Oon juonut ihan vettä ja sitä omenan makuista kivennäisvettä johon lisätty c-vitamiinia ja magnesiumia. Luulen että mulla krampit saattoi johtua ihan nestehukasta. Kaipa sitä jotenkin alitajuisesti alkaa pantata tuota juomista iltaisin, että jos vaikka ei tarttiskaan tehdä sitä kolmatta vessareissua...

Jaksatteko valvoa ja käydä illanistujaisissa ja muissa riennoissa kuten ennenkin? Mä jaksan kyllä valvoa, mutta lauantai-illan venähtäminen klo.2 saakka tuntuu vieläkin vaikka takana jo kaksi hyvin nukuttua yötä. Lisäksi mulla sekoaa sokerit tuosta valvomisesta ihan kokonaan ja vasta tänään on alkanut mittari näyttää vähän järkevämpiä lukemia. Täytyy varmaan ens viikonloppuna hiippailla häistä ihan kiltisti ajoissa nukkumaan...

Susirouva Mä en tuosta painosta muuten panikoi mutta kun mulla lähtötilanne oli jo reippaasti ylipainon puolella ja sokeritkin vielä viturallaan niin painoahan mulle ei sais tulla yhtään lisää raskausaikana. Mulla on tosiaan ihana neuvolatäti joka lähinnä naureskeli mun kauhistelulle, mutta luulen että tuolla äitipolilla sokeri- ja kokoseurannassa ei ens viikolla päätä taputeta :ashamed: Toivotaan että pikkuinen olisi edes ihan käyrillä...

Naapuri Mistähän mullekin löytyisi tuota työintoa ja motivaatiota? Mullakin enää 2 täyttä työviikkoa. Mulla tosin jo sijainen tekee mun hommat ja mä lähinnä taustailen ja koitan raapia jotain rästihommia valmiiksi ja perehdyttää tuota sijaista. Mulla varsinainen mammis alkaa lokakuun puolivälissä mutta jään nyt jo ensin pariksi viikoksi kesälomille ja pidän kertyneet ylityöt vapaina ennen mammalomaa.

Vauvan koosta Itsekin mielelläni menen taas ensi maanantaina kokoarvioon. Meidän pikkuinen on myös kokoajan ollut enemmän sironpuoleinen kuin iso. Lisäksi mullahan tuo masu on myös aika pieni (sf alle keskikäyrän) vaikka mulla tosiaan ylipainoa ja istukkakin edessä. Oon kyllä 172cm pitkä ja ruumiinrakenteelta kai sitten enemmän pitkäselkäinen kuin -jalkainen. Sinne se pikkuinen on taitavasti maastoutunut mun masumakkaroiden joukkoon! Välillä tulee kyllä kiukkuista kenkimistä äidille kun roikkuu läskeineen toisen päällä koko päivän:D

Tuna ja Sintti 28+1
 
Tunafish, kuulostaa siltä että oot järjestänyt työasiasi hyvin, hyvä idea pitää kertyneet vapaat ennen äippäloman alkua!

Valvoa en kyllä jaksa, ellen nyt sit kotona unohdu hyvän kirjan ääreen liian pitkäksi aikaa, mutta mitään illanistujaisia en todellakaan jaksa.

Liitoskipuja on täälläkin, iskiasta ja alapään vihlontaa ja mitälie, mutta ne ovat niin paljon pienempi vaiva kuin toi mun kurja selkä, etten jaksa niistä niin piitata. Selän takia pystyn nukkumaan nyt vain suoraan selinmakuulla, kylkiasennot on liian tuskallisia vaikka miten yritän tyynyillä tukea. Pelottaa kyllä että mitä ihmettä teen sitten kun maha on niin iso etten voi selällä maata. Mutta yritän olla murehtimatta etukäteen kun en kuitenkaan voi asiaa muuttaa. Torkun varmaan sit päivät läpeensä nojatuolissa :p

Neuvolakuulumisia: Supistelun takia otettiin viikko sitten emätinerite- ja virtsanäytteet, ja virtsanäytteessä kasvoi beetahemolyyttinen streptokokki. Ei mulla kyllä muuten oo ollu oireita, mutta just ton supistelun takia päätettiin että hoidetaan se pois. Sain siis ab-kuurin, ja tulen myös saamaan synnytyksen yhteydessä tujauksen iv-antibiootteja. Kuulemma kaikki saa joilla raskauden aikana todetaan juuri tuo nimenomainen bakteeri. Muuten oloi kaikki ok, painoa tullut 400g/viikko, nyt yht 7,5 kg raskauden alusta. Hb oli noussut 117->122 (oon syönyt rautaa nyt alle 2 vk), sf-mitta 24cm yhä hiukan yläkäyrän yläpuolella, ja sykkeet hyvät. Kovasti pieni potkiskeli anturia :) Ja mikä ihaninta, sain sairaslomaa suoraan ÄITIYSLOMAN ALKUUN SAAKKA!!!!! Lääkäri oli tosi ymmärtäväinen ja ystävällinen, ja sanoi että turha nyt on sairaslomaa pihdata kun ei noi selkävaivat ennen synnytystä mihinkään häviä, ja supisteleekin vielä. Käski vaan "olla prinsessana" kotona :D Ihanaa, kylläpä helpotti kun ei tarvi stressata mitään parin viikon pätkiä ja käydä töissä kokeilemassa vaan voi ihan vaan olla.

Rödluvan ja Beetakingi 23+3
 
Tunafish, tais kapsahtaa kehu omaan nilkkaan, kun täällä toistamiseen kirjoittelen työpäivän aikana :) mutta sullahan on kaikki jo hyvillä mallin, kun on sijainen perehtymässä ja loma alkamassa. toivottavasti aika menee nopeasti töissä!
mä oon aloittanut myös pikkuhiljaa sijaisen perehdyttämisen tällä viikolla.

piti vielä kysymäni, että miten Tunafish olet päässyt kokoarvioon? katsoin, että oot menossa myös nkl:lle eli samoilta suunnilta ollaan. itse sain vain yhden kontrollikäynnin neuvolaan terkkarille sf-mitan vuoks. lisäks meidän terkkari on vastavalmistunut, joten sanoi ettei anna arvioita käsikopelolla. oon myös pitkähkö (174) eli voisko sillä siis olla vaikutusta tuohon mittaan? en tiennytkään...

ja vielä niistä illanistujaisista mitä kyselit. hyvin täälläkin alkuraskauden väsymysten jälkeen jaksetaan valvoa, mutta se kostautuu seuraavina päivinä! samoilla siis mennään :)

-naapuri ja hipsuli 32+4
 
LadyBlue, ei kyllä muakaan synnytys jostain syystä jännitä. Tietty se kivun määrä mietityttää, mutta vaikka näin ei varmaan ns. saisi sanoa, niin tavallaan odotan että pääsisin kokemaan sen synnytyksen :xmas:. Juu, hullu mikä hullu :D.

Samat sanat, kuorsaan kun vanha juoppo mies :D. Kauheaa. Sitten kääntyilen vähän väliä sillätavalla kömpelösti ja ravaan vessassa. Viime yönä alkoi vuotamaan nenästä vertakin aamuyön paikkeilla. Vaikka meillä on se ns. normaalia leveämpi sänky, niin olen kyllä miettinyt että jotenkin täytyy yrittää rauhoittaa edes miehen yöunet, ainakin sitten kun on itse ä-lomalla ja voi nukkua päikkäreitäkin. Tosi väsynyt oon päivisin näillä yöheräämisillä.

Voi naapuri lähetäs nyt vähän tännekin sitä työintoa! Mulla sitä ei nimittäin ole yhtään! Odotan vaan henkeä pidättäen että ä-loma alkaisi.

Tunafish, oon myös lisännyt tuota veden juomista. Nyt ei kramppeja ole tullutkaan, ja tänään pystyn jo kävelemään normaalisti edellisten kramppien jälkeen :).

Eipä tulisi kuuuuuuloooonkaan että istuisin iltaa jossain :D. 22:30 oon niin väsynyt että on pakko päästä pehkuihin.

Ja parempihan tuo sitten Tuna, kun että taputtaisivat tiilellä päähän :D. Mutta tosissaan, mua ärsytti todella paljon kun yksi th alkoi saarnaamaan kuinka painoa on tullut liikaa, ja miten en saa juoda tuoremehua yms. Se laittoi mielen maahan n. kuukaudeksi, ja tunsin itseni ihan epäonnistuneeksi odottajaksi. Seuraava terkka sitten taas sanoi että ei kananta kantaa huolta painon noususta, että mulla ei pitäisi olla mitään ns. huolta sen suhteen. Siinä vaiheessa oli tullut n. +15 kg, nyt n.+18 kg tähän mennessä.

Olen sitä mieltä, että toki terveydenhuoltohenkilökunnan pitää työnsä hoitaa, mutta tuokin on hölmöä, että miten niin painoa ei saa tulla jos on ylipainoa lähtötilanteessa. Raskauden aikana ei saisi laihduttaa, ja sitähän se sitten tarkoittaisi. Plus että mun mielestä on ihan älytöntä lähteä ahdistamaan äitejä odotusvaiheessa liikaa painon suhteen. Sitä kun tulee jokaiselle kuitenkin, monille pelkästä nesteen kertymisestä, ja sille et paljoa voi vaikka kuka valittaisi. Ja muutenkin, eikö ole parempi että odottava äiti voi henkisesti hyvin? Minulla ainakin tuo painonnousun arvostelu laittoi ihan mielen maahan pitkäksi aikaa.

Rödluvan, sun nukkuminen kuulostaa nyt jo aika tuskaiselta! Toivottavasti saat kehiteltyä itsellesi mukavempia nukkumisasentoja edes loppuraskauteen!!

Kiva kun sun arvot oli noin hyviä. Mitä olen lukenut netistä, niin käsittääkseni tuon? bakteerin kanssa kannattaa varautua siihen, että synnytys käynnistyy vähän aiempaa. Että ihan täysille viikoille ei välttämättä mene.

Onnea Rödluvan hirmuisesti s-loman saamisesta! Eipä täällä töissä jaksaisi enää yhtään istua! Viimeisille päiville pitää kuitenkin jaksaa. Olo on kuin turpaan saaneella vajaiden yöunien vuoksi, ja muutenkin motivaatio 0 kun tietää että tulee kohta olemaan n. vuoden pois täältä.

Naapuri, minä myös NKL:llä synnyttelen, enkä kyllä ole saanut vielä kertaakaan mitään kokoarvioita sen rakenneultran jälkeen :|. Vatsakin tuntuu jämähtäneen tuohon tiettyyn kokoon, joten pikkuisen huolestuttaakin että kasvaahan kaikki normaalisti. Ensi viikolla on se toinen lääkärineuvola, joten eiköhän siellä sitten taas tutkita. Viimeksi ei sielläkään sanottu oikein mitään vauvan koosta vaikka kysyin.

Susirouva ja sudenpentu 34+1
 

Yhteistyössä