Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Naapuri Mulla tuota kokoa seurataan äitipolilla koska mulla on insuliinihoitoinen rd. Riski saada makrosominen vauveli on siis ihan todellinen ja sen takia oon käynyt nyt 1krt/kk kokoarviossa. Voi olla että nuo kokoarviot tihenee vielä loppua kohden. Tuon insuliinihoidon takia mulla on synnärinäkin NKL (vaikka olisin sinne pääsyä toivonut joka tapauksessa).

Rödluvan Tosi hienoa että neuvolalääkäri noin fiksusti päätti sulle kirjoittaa sairaslomaa sinne äippäloman alkuun saakka! Tuo selkävaiva on varmasti tosi kurja :( Itsellä meinaa ainakin huumori olla aina vähissä jos ei jonkun vaivan takia saa kunnolla nukuttua ja jatkuva kipukin on tosi kuormittavaa.

(.) Viime yönä näin sitten jo ekan unen synnärille lähdöstä! Oltiin miehen kanssa tulossa jostain myöhään illalla (varmaan jostain illanistujaisista) ja mä keksin että nyt pitää lähteä synnärille. Ei mitään oireita kyllä ollut :D Mies oli sitten ilmeisesti ottanut muutaman siellä illanistujaisissa ja mua v*tutti ja hävetti että joudun tuommosen hiprakassa olevan ukkelin kanssa menemään sinne synnärille :kieh: Matkalla mies vaati päästä pissalle vielä monta kertaa tien varteen ja jossain välissä kekkulissa kierähti vielä ojaan sieltä tienpenkalta ja minä tietty miestä sieltä ojasta auttamaan.
Synnärillä meidän huone muistutti laivan hyttiä. Siellä oli samalla lailla kerrossängyt ja sellanen kokolattiamatto lattialla. Miehellä oli sitten siellä hytissä punaviinipullo mukana ja naatiskeli siinä sitten punaviiniä hienosta lasista ja mä koitin miettiä että miten saisin synnytyksen käynnistymään.
Siis oikeasti mun mies ei edes ota alkoholia juuri koskaan ja inhoaa punaviiniä yli kaiken :D

Tuna ja Sintti 28+2
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
En ehdi tarkemmin kommentoimaan, mutta kovasti olen hengessä mukana teidän odotuksissa <3

Voi kuitenkin vakuuttaa,että kaikki raskaaksi tulemisen ja raskaana olemisen vaivat ja henkiset paineetpalkitaan miljoonakertaisesti, ei sitä osaa kuvailla tai kuvitellakaan.

Te varmasti odotatte synnytyskertomusta :) Eli to supisteli 25 min välein klo 12 kun yritin nukkua päiväuniaa. En niistä niin välittänyt kun samanlaista oli ollut jo viikon ajan. Sitten klo 14 supisteli 10 min välein, kuitenkin meikkasin ja käytin koiran ulkona kun meidän piti mennä ravintolaan syömään. Klo 15.30 supisti 5 min välein ja nojasin oviaukkoon etunojassa aina kun supistus tuli. Kipu tuntui selässä ja reisissä. Menin kotona ammeeseen kuumaan kylpyyn ja hengitin pitkällä aaaa vokaalilla kivut läpi. Klo 18 aloin oksentamaan kipujen voimasta ja sairaalassa olimme klo 20, kaula hävinnyt, 2 cm auki ja reunat tosi pehmeät. Sain Oxanest kipupiikin, oksentelu helpotti ja myös kova horkkatärinä lakkasi. Supistukset oli helpompi ottaa vastaan ja niiden välissä saihuilattua. Tiheys edelleen 5 min. Klo 22 oksentelu ja horkka taas takaisin, pyysin epiduraalin ja olin jo 6 cmauki. P De auttoi tosi hyvin ja olinkin pystyssä aika paljon, ajattelin painovoiman auttavan :) klo 01.15 auki 10 cm ja sain alkaa ponnistella eri asentoja testaten. Ponnistusvaihe kesti 1 h 15 min ja oli kivuliain ja vaikein kaikesta. Siihen epiduraali ei auttanut. Kaikkiaan synnytys oli ihana kokemus, usko itseen meinasi loppua ponnistusvaiheessa, mutta mies ja kätilö tsemppasivat ja kehuivat ihanasti. Avautumisvaihe oli helppo ja ihana odotus vauvan tapaamiseen. En tarvinnut edes ompeleita.

Saattaa olla vähän virheitä kun puhelimella näpytän vauva kainalossa :D
 
Onnea Mirdav pienestä pojasta :heart:
ja kovasti voimia alkumetreihin :hug:

IHANA tuo haaveilijan synnytyskertomus, tommosen haluan itsekkin :)
Kiitos siitä!

Täällä ainoa lääkärineuvola käyty ja koko arvio on 1600g. Kuulemma vähän alle keskiarvon ja lääkäri uskalsi sanoa, että tuskin tulee mitään hirmuisoa vauvaa :) Saa nähdä sitten.
ja Kiitos tsempeistä, remontti jatkuu :)

Lotte ja mukula 31+1
 
Olipa kiva lukea Haaveilijan synnari kertomus! Toi on just sellanen "unelma" tapaus taallakin, mutta saa nahda...

Kuorsauksesta, Juu, taalla myos elamani ekaa kertaa kuorsataan ja heraan siihen ittekin valilla. Onpa epamiellyttavaa... Iskias/selkakipu oikealla alaselassa vaivaa myos oisin ja jatkuva vessassa ravaaminen. Younet on siis patkittaisia, mutta ei se mitaan. Viime viikonloppuna meilla oli miehen 40 vee synttarit, isot juhlat ja vieraita. Olin oikeastaan koko paivan jaloillani, vaikka miehen siskot hoitikin ruokapuolen ja koristelun. Illalla joku sitten sanoi yhtakkia, etta OMG, kato sun jalkoja! Ja kylla, molemmat jalkaterat ihan SIKA turvoksissa, sellaset pallot!!! No, loppu illan istuinkin sitten olohuoneen sohvalla jalat koho asennossa ja kaikki vieraat kavi vuoronperaan koskettelemassa mun jalka parkoja... heh heh... Onneks meni yon aikana ohi tuo tilanne ja jalat palasi normaaliksi.

Unista. Ma nain kanssa viikolla unta, etta olimme miehen kanssa risteilylla ja jatimme vauvan yksin hyttiin (normaalisti en siis ikina tekisi tollasta). No, sit tuli myrsky laivalla, ja yritin loytaa takas hyttiin vauvan luo, mut en loytanyt sinne. Ihan karsee tunne! Etsin ja etsin, mutta en loytanyt hyttia ja vauvaa..... Painajainen!!
Taman unen takana voi olla sellainen tosi tarinakin. Taalla meidan kotikaupungissa viimeviikolla sattui sellainen karmea tapaus, etta sairaalan huippu sydankirurgi, joka oli matkalla toihin, unohti etta hanella oli vauva takapenkilla (koska han ei normaalisti kuskaa vauvaa, vaan vaimo tekee sen) ja ajoi paivahoitopaikan sijasta toihin. No, vaimo meni hakemaan vauvaa hoidosta neljan aikaan iltapaivalla, ja se ei ollut siella. Vaimo soitti sitten miehelleen, etta missa vauva on, ja voitte vaan kuvitella mita miehen paassa tapahtui kun han kuuli nuo sanat. Asutaan nimittain Louisianan osavaltiossa, jossa paivisin (varjossa) noin 30 asteen helteet yha vielakin. Mita sitten auringossa ja AUTOSSA?? Sanomattakin kai selvaa, etta tama vauva parka menehtyi.... Miettikaa vahan milta tuosta kiireisesta laakarista on tuntunut kun on juossut sinne autolleen ja varmaan tiennyt koko matkan ajan mita siella odottaa.... ihan hirveeta! Uskomatonta etta tollasta voi tapahtua. Ja ei varmasti ikina paase yli moisesta. Vankila reissu silla edessa myos kuolemantuottamuksesta ja heitteille jatosta, vaikkei sita tahallaan tehnytkaan...

Ultrakuulumiset. Tanaan taas kaytiin moikkaamassa tyttoa. Oli kovasti unelias eika liikkunut juurikaan, joten mut laitettiin sikiomonitoriin puoleksi tunniksi ja tehtiin sellainen non-stress-test. Mikahan tuo Suomeksi mahtaa olla? Kuiteskin siina seurataan vauvan liikkeita ja sydan aania ja mahdollisia supistuksia ja miten vauva reagoi liikkeisiin ja miten sen sydanaanet kayttaytyy kun se liikkuu. Potkiskelihan se vauva ja hyvalta nayttivat kayrat laakarin mielesta. :) :)
Viikonloppuisesta turvotuksesta ei myoskaan ollut laakari huolissaan, mun paino kuitenkin noussut kohtuullisesti eika proteiinia virtsassa, ei paansarkya ja verenpaine kohtuullisen hyva.

Ensiviikolla mennaan taas mittaamaan tytto erikoislaakarille ja kahen viikon paasta talla laakarilla tarkastetaan ekaa kertaa kohdun suun tilanne... Jannaa.....

Dreamer ja tytteli 34 viikkoa. (6 viikkoa enaa!!!)
 
Susirouva, oon itsekin kuullut että se beetahemolyyttinen streptokokki voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen - tai ainakin ettei mee yliajalle - mutta en tiedä koskeeko se myös, jos se on hoidettu kuurilla kuten mulla nyt. Saa nähdä. Painonnoususta, oon itsekin miettinyt juuri tuota kun sanotaan ettei saa laihduttaa kun on raskaana, mutta sanotaan myös että ylipainoisella ei saisi paino juuri nousta. Hiukan ristiriitaiselta kuulostaa? Oon ihan samaa mieltä että jos äiti ja vauva voi hyvin niin miksi syyllistää painonnoususta, ehtii sitä sitten tiputella synnytyksen jälkeen.

Tunafish, ihan mahtava uni!! Nauroin vedet silmissä :LOL: Itse näen tosi eläviä unia, mutta synnytysunet ei vielä ole iskeneet.

Haaveilija, kiitos synnytyskertomuksesta! Yhdyn aiempiin puhujiin sanomalla että about tuollainen olisi minunkin toivesynnytykseni :D

Dreamer, hirveä toi autoonjättötapaus!! Ihan kauheaa, toisaalta tuntuu tosi käsittämättömältä mutta toisaalta voin hyvin kuvitella miten on kiireiseltä mieheltä unohtunut että on joku takapenkillä. Varmaan elämä ihan pilalla niilläkin nyt :( Hyvä että ultrassa oli kaikki hyvin, nyt ei kestä enää kauaa!

ON. Muuttoasioita järjestelen, kolme viikkoa H-hetkeen. Oon vähän kerrallaan siivonnu kaappeja siihen tilaan että kaiken voi suoraan pinota muuttolaatikoihin eikä tarvi siinä vaiheessa enää miettiä tuleeko tämä mukaan vai meneekö roskiin. Laatikot tulee kahden viikon päästä muuttofirmasta, vähän rauhaton olo jo. Jotenkin haluais vaan jo saada sen muuton pois alta, vaikka toisaalta on ihan kiva kun on jotain tekemistä.

Rödluvan ja Beetakingi 23+6
 
Tunafish on se kumma vaan mistä noita unia tulee? Mulla on kans aivan ihmeellisiä unia ja varmaan käsittelen jotain pelkoja niissä.

Haaveilija
kiitos synnytyskertomuksesta. Ihanaa vauva-aikaa nyt <3

Lotte tekikö se lääkäri siis käsikopelolla sen painoarvioin?

Dreamer
melko kauhea tarina :/. Mutta tässä sitä nähdään että mitä vain voi sattua kiireessä ja väsyneenä. Varmasti ihan kauhea tilanne perheelle ja mulle ainakin tuli mieleen, että eiköhän sillä isällä ole tarpeeksi jo rangaistusta tullut siitä että vauva menehtyi. Aivan hirveää.

Ihanaa että sun vauveli voi hyvin. Mulle tehtiin osastolla 3 kertaa päivässä tuo sydänkäyrä ja kerran tehtiin se pitempi versio jossa siis katsottiin miten sikiön sydän reagoi liikkeisiin yms. Mä oli aikaisemmin luullut että mitä tasaisempi syke niin sitä parempi, mutta siellä kätilö sanoi että sellainen juokseva syke kertoo että kaikki on kunnossa, ei se että syke pysyy tasaisena kokoajan vaan sykkeen pitää heitellä kun vauva liikkuu ja rauhoittuu.

Eikö aika kulukin nopeaa. Ajattele sullakin vaan enää 6 viikkoa!!

Rödluvan
muistahan ottaa iisisti sen pakkailun kanssa. Onneksi sulla on vielä aikaa niin saat rauhassa puuhailla.

ON
tänään oli neuvola ja mulla on sitten kolmessa viikossa noussut paino 1.4kg/vko kiitos massiiviturvotuksen ja sen ansiosta sain sitten ensi viikollekin neuvolakäynnin eli loppuaika mennään kerran viikossa neuvolassa. Tänään tuli myös epikriisi äitipolilla käynnistä ja olihan ihana lukea kun kaikki oli kunnossa. Nauratti vaan kun lääkäri oli kirjoittanut että normaalivartaloinen ensisynnyttäjä.. Mistähän kohtaa mä olen muka normaalivartaloinen. Mä olen ihan kauhea valas, ja olen nyt siis lihonut yli 20kg!!!!!!!

tässä neuvolamittoja: SF 34.5 (menee vähän yläkäyrillä) mutta johtuu kuulemma siitä että vauveli on selkäsuorana masussa :) kokohan on ihan normaalikäyrillä. Syke vaihteli ja keskiarvo 145, kovasti potki terkkariakin :) Pää on kiinnittynyt ja pysyy, eli jos vedet menee niin saa matkustaa sairaalaan omalla autolla eikä tarvi tilata ambulanssia. Mitäs vielä, verenpaine oli vähän koholla, mutta se nyt on aina kun joku muu mittaa. Kotona on kaikki arvot kohillaan.

Siinäpä niitä oli.

Supistuksia on tullut öisin ja välillä päivisin, mutta ei ne muutu säännöllisiksi. Olen kovasti siivonnut ja touhunnut ja aloittanut taas päivittäiset lenkit. Vaikka kävely käy helvetin kipeää niin yritän kävellä päivässä ainakin sen 20min. Jos vähän edes tuo turvotus laskisi.

Nyt kyllä alkaa tuntumaan että voishan tuo kohta jo tullakin :D

LadyBlue ja pikkutirri rv 35 + 3
 
Pakko tulla nostamaan ketjua kun oltiin pudottu niin alas :D hikkaa ei ole täällä vielä tuntunut, mutta muuten on kovin vilkas pikkukaveri. Maha hytkyy jo ihan kunnolla, on sitä ihana seurata :)

Rödluvan ja Beetakingi 24+3
 
Hikasta Luulen että oon kerran bongannut tuota nikottelua tuossa ylävatsan kohdalla. Siellähän se meidän pötkylä kuulemma tykkää pötkötelläkin poikittain :D

Rödluvan Meillä kans potkitaan jo oikein kunnolla! Vähän jänskättää että mitä tää tulee olemaankaan parin kuukauden päästä :O

Meillä vihdoin eilen ultrassa selvisi että meille on pieni POIKA tuloillansa :heart: Äidin epäilys ja tuntemukset siis saivat vahvistuksen!
Äitin omalla pikku-pullukalla oli masun ympärys yläkäyrällä ja muut mitat siellä keskikäyrällä. Ei mitenkään kriittistä vielä mutta kyllä ne minun sokeriongelmat vaan vaavelissa näkyy vaikkakin lääkäri kovasti kehui mua hienon hoitotasapainon ylläpidosta. Näin se kuulemma usein menee että vaikka kaikkensa yrittää niin ei siltikään pystytä vaikuttamaan siihen vauvan masun ympärykseen. Tosi mukava ja symppis lääkäri oli.
Painoa jannulla oli 1585g. Lasketun ajan painoennuste oli kuulemma hieman alle 4kg joten ei nyt ihan kamalan paha poikavauvalle.
Puhetta oli kyllä että jos kuukauden päästä seurannassa se masunympärys on karannut käyrän yläpuolelle niin otettaisiin lapsivesipunktio ja alettaisiin sitten varmaan kortisoneilla kypsyttelemään keuhkoja. Synnytys siis käynnistettäisiin sitten 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Toivotaan että pienen masu pysyisi käyrällä koska paras paikka hälle olisi olla siellä masussa kuitenkin kasvamassa.

Tuna ja poitsu-sintti 29+1
 
tunafish onnea poikalupauksen puolesta :) ... Otetaanko se lapsivesinäyte koska sulla on induliinihoitoinen rd? Eihän tuo kokoarvio ole mikään iso. Mulle sanottiin äitipolilla että 4 kiloa on vielä normaali. Meillä on nyt se koloarvio 3500g eikä sitä enää seurata. .. Toivottavasti saat kasvatella prinssiä masussa :)

Missä kaikki on?

Täällä vaan supistelee öisin kipeästi mutta ne supistukset loppuu aina päiväksi.. Soittelin nuo mun sokeriarvot ja ne oli kunnossa.. En vaan ymmärrä miksi diabeteshoitaja käski jatkamaan sokereiden mittausta kun äitipolilla sanottiin että voi lopettaa kun on niin hyvät..

Huomenna olis taas neuvola.. Turvotus on vaan lisääntynyt vaikka olen lenkkeillyt ja jionut paljon .. Verenpaine on kans noussut.. Alapaine on vielä alle 90 mutta päälle 80 .. Ahdistaa jos on kyse raskausmyrkytyksestä..

LadyBlue ja pikkutirri rv 36 +1
 
Ladyblue Toivotaan että ei ole raskausmyrkytyksestä kyse! Säkin oot kyllä niin hyvillä viikoilla jo että käynnistyskin on ihan mahdollista jos tarve sitä vaatii.
Mä ymmärsin että tuo mun rd ei sinänsä liity siihen lapsivesinäytteen ottamiseen, vaan sitä vauvan vointia ja keuhkojen kehityksen tilaa voidaan jotenkin seurata siitä lapsivedestä :confused: On ymmärtääkseni ihan rutiinitoimenpide aina kun harkitaan käynnistystä syystä tai toisesta ennen laskettua aikaa.

Tää mamma täällä vaan laskeskelee yhä harventuvia työaamuja! Enää 7 jäljellä :D Ihanaa! Sit alkaa vihdoin mammaloma (no okei eka kuukausi kesä- ja ylityövapaita) ja aktiivinen pakkaaminen, muuttaminen, purkaminen ja sisustaminen. Suunnitelmissa olisi uudesta laitella vauvelin huoneeseen vähän kivemmat tapetit ja ostaa sinne vuodesohva. Siellä voi sitten vauvaa katsomaan tulevat sukulaiset tarpeen mukaan yöpyä tai sitten iskä jos meidän yölliset tissittelytouhut käy häiritsemään. Vauvahan toki nukkuu meidän makkarissa ainakin niin kauan kuin yöllä pitää herätä syömään.
Suunnittelin että tekisin myös urakalla ruokaa ja leivonnaisia pakastimeen. Se voi olla että jouluruuat ja leivonnatkin kannattaisi tehdä valmiiksi.
Sitten pitäisi tietysti pestä ja silittää kaikki vauvanvaatteet, kestovaipat ja sänkytekstiilit.
Ja sitten ainakin käyn lenkkeilemässä keskellä päivää. Teen vaikka pari pientä lenkkiä jos ei enää yhtä pitkää jaksa taapertaa.
Meillä ens viikolla alkaa perhevalmennuksetkin ja ilmoittauduin vielä synnytyslaulukurssillekin. Noita valmennuksia, kursseja, neuvoloita ja äitipolikäyntejä alkaa nyt olla sitten joka viikolle useammalle illalle.
Suuret suunnitelmat valmiina siis mammalomalle, mutta noinkohan sitä saa puoliakaan tehtyä. Kuitenkin makaan vaan sohvalla läppäri sylissä :D

Tuna ja Sintti 29+2
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
Mulla oli kans suunnitelmissa tehdä vaikka ja mitä äippälomalla vaan on kyllä jäänyt tekemättä :)

Tosin koti on kyllä siisti ja kaikki vauvajutut on valmiina.. Mutta mä en ole leiponut tai pakastanut mitään.. Mulle on kuo kokeneemmat sanoneet että esikousen kanssa onniin paljon aikaa että saa keksimällä keksiä tekemistä jun toinen nukkuu.. Luotan siihen. Ja mä oletan että ne jotka tulee kylään tuovat omat kahvipullat :)
 
Täällä ollaan, edelleen hyvinvoivana ja töissäkin jaksaa vielä.
Meillä tosiaan neuvolalääkärillä on ultralaite jolla sai sitten tuon kokoarvion.
ja varmistus sukupuoleenkin saatiin. Poika tulossa edelleen :)

Äitiyspakkauskin saapui eilen ja tänään mietin koska olis hyvä ostaa tutit ja rasvat sun muut. Mutta siis lastenhuoneen laittokin on edelleen aloittamatta, että ei kai vielä mikään kiire.

Ladybluella on kyllä o hyvät viikot, mutta toivottavasti pieni antaisi odotuttaan itseään aikakin viikon vielä :)
Tunalle onnea poikalupauksesta :heart:

Lotte &mukula 32+1
 
Tunalle onnea poikalupauksesta!!!

LadyBlue, toivottavasti ei ole alkavaa raskausmyrkytystä, mutta kuten Tunakin jo totesi, olet jo niin turvallisilla viikoilla ettei se varmasti mitään ongelmia aiheuttaisi kun kerran voidaan käynnistää vaikka heti jos on tarvis.

Lotte, hienoa että voit hyvin! Kumman äippäpakkauksen sait? Itse kun panttaan niitä papereita että saisin uuden niin kiinnostaa milloin porukka alkaa saada uusia.

Jaa-a, mulla ei ole kyllä mitään suorituspaineita äippälomasta kun oon kerran saikulla ja on kielletty tekemästä mitään. Joku hyöty siitäkin :LOL: Muutto hiukan huolettaa et miten pystyn pakkaamaan ja purkamaan, mut on noita auttajia kuitenkin jos osoittautuu liian raskaaksi. Muuten ei tarvi/saa tehdä mitään. Muuton jälkeen pitää hommata pinnis, hoitopöytä, amme, vaunut ja turvakaukalo, mut luulen etä saadaan ne about kaikki samasta paikasta yhellä reissulla. Muuten alkaakin olla tavarat hankittuina. Tai no, maitovastiketta (varalle) ja voiteita yms en oo vielä ostanut turhaan kaappiin happanemaan, mutta se nyt ei ole iso asia.
 
Tunafish onnea poikalupauksesta! Muista myös levätä, tarvitset voimia sitten kun vauva syntyy :) Vaikka tosiaan on hyvä tehdä keskeneräiset asiat valmiiksi, niin saa keskittyä vain vauvan ihailuun. Vauva tosiaan nukkuu paljon, mutta niin sitä nukkui aluksi itsekin synnytysväsymystä pois. Ja vauva myös nukkuu silloin kun haluaa, meillä esim. alkuun yöllä valvottiin aamuneljään saakka. Myös rinnalla oltiin tunteja ennen kuin maito nousi ja itse Gorki aina jossain välissä jotain. Eli minusta on ihan hyvä varata ruokaa muutamaksi päiväksi. Ja pullot, rasvat, vaipat, korviketta varalle jne, niin ei tarvitse sitten höngätä kauppaan synnytyksestä väsyneenä.

Ladyblue Toivottavasti ei ole myrkytys, mutta tosiaan hyvät viikothan sulla on! Mulla nousi vähän paineet lopussa ihan noiden supistelujen ja yövalvomisen vuoksi.

Mitenkähän Mirdav ja vauva jaksavat? Toivottavasti olette jo hyvää vauhtia toipumassa! <3

Täällä päivät kuluvat nopeasti, kaikki on mennyt hyvin. Pieni tuhisee unta nytkin tuossa mahan päällä. Imetys lähti alkuvaikeuksien jälkeen käyntiin, imetystuki-sivut netissä oli kyllä hyödylliset! Kaikki ne pettymykset, itkut, viha ja toimenpiteet on nyt jo korvattu tuhatkertaisesti <3 Rakkaus mieheenkin vain kasvaa kun näkee miten hellästi hän hoitaa tytärtään. Yrittäkää jaksaa loppumetrit, palkinto on sanoinkuvaamaton!
 
Onnea tunafish poikalupauksesta! :)

Miten te saatte noita painoarvioita? Minä en ole saanut vielä yhtään, tänään kysyessä nla lääkäriltä sain jotain epämääräistä vastausta kolmen, kolmen ja puolen kilon syntymäpainoarviosta. Lääkäri oli virolainen, enkä saanut edes ihan tarkkaan selvää mitä sanoi. Mukava kyllä oli, varsinkin kun arvioi ikäni ensin 30-vuotiaaksi :xmas:.

Kaikki oli taas hyvin, tasan keskikäyrällä mennään, tai iiihan snadisti alle. Ei oikein ole mitään kerrottavaa muuten.

Ä-loma on alkanut, ja olen vähä väsynyt kun on tullut ravattua joka päivä jossain. Eilen ajelin nelisen tuntia kun kävin kaveria moikkaamassa. Alkaa olla vähän turhan pitkä autossaistumisaika tähän loppuraskauteen. 2h/suunta siis, ainakin kun itse ajaa. Sen jälkeen saakin keräillä jalkojaan jonkin aikaa että pystyy taas kävelemään :D. Mulla on nimittäin tullut niitä liitoskipuja jossain määrin.

Muuten ei ole suuria suunnitelmia ä-loman ajalle. Vaippoja ja salvojakin on jo osteltu, vähän jotain juttuja puuttuu vielä, mutta pääosin kaikki on hankittu. Tosin amme puuttuu vielä.

Yöt menee vähän huonosti, mieskään ei saa nukuttua kunnolla kun kuorsaan tai ravaan vessassa sun muuta. Aionkin mennä välillä nukkumaan toiseen huoneeseen että mieskin saa kunnolla levättyä. Eihän siinä ole mitään järkeä ettei saisi.

Nyt olen ihan poikki kun tänään oli perhevalmennus + lääkäri nla, ja olen ollut kuudesta asti hereillä. Pakko nukkua pienet päikkärit, pahoittelen että nyt vaan näin itsekkäästi omia juttuja. Palailen taas kun olen virkeämpi.

Ai niin, ensi viikoksi taas luvattu hellettä...aargh. Kerrankin kun sitä ei toivoisi...

Susirouva ja sudenpentu 35+2
 
Onnea Tunalle poikalupauksesta :)

LadyBluelle tsemppiä, toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä. Mutta kuten jo muutkin kirjoitti niin kyllähän vkot on jo paremmalla puolella!

Äippäpakkaus, aloin jo huolestua josko saan sitä ollenkaan. Eilen tuli viimein viestiä kelalta, että kahden viikon kuluessa postitetaan. Itse toivon vähän sitä vanhempaa pakkausta, siksi laitoinkin heti anomukset vetämään. Vanhan pakkauksen vaatteen miellytti minua enemmän :) Jotenkin poikamaisemmat.

Täällä supistellut välillä kipeästikin. Varsinkin viikonloppu oli vähän tuskanen. Herätti aamuyöstäkin, kun nappasi mahanpohjasta. Yritin maanantaina neuvolaa kiinni, mutta meni vastaajaan ja en viitsinyt jättää viestiä, ajattelin josko seuraisi vielä hetken. Nyt onneksi on taas rauhottunut olotila.

Hikkaa en ole vielä huomannut. Moni on jo kysynytkin, että joko hikottelee.

Äippälomaan olisi vielä kuukausi aikaa. Kieltämättä odotan jo kovasti. Minulla taitaa jäädä myös valmistelut lomalle. Toivottavasti jaksaa silloin vielä touhuta. Pinnasänky pitäisi maalata. Väri tuottaa tuskaa!!!!! Kaikki vaatteet pitäisi pestä ja järjestellä, keksisin vain kaapin mihin... Niin ja leipoa olen myös ajatellut valmiiksi pakkaseen sämpylöitä ja kahvileipää.

Niin ja se joulu! Hyvä, kun Tunafish herättelit :xmas:

Minulla alkaa selvästi latva hiukan jo lahota. Kuuluu varmaan "taudinkuvaan" toivottavasti! Höpötän vauvalle kokoajan jotain ja lauleskelen iltaisin. Okei, tuo varmaan vielä normaalia, mutta työkaverit ovat alkaneet jo hiukan katsoa kieroon, kun välillä vastaan johonkin minän sijasta me ;) "Kyllä meille jo kahvi vois maistua..."

Onnellisen höperö neulatyyny ja nuppis 30+3
 
Kirjoitan tässä kännyllä pikaisesti kuulumiset..

Neuvolaan mennessä lorahti vessassa pönttöön kirkasta nestettä, sitä nyt seuraan ja sain kotiin testilappuja joilla näkyy onko lapsivettä. Verenpaine myös koholla ja painoaoli tullut1,2 kgviime viikosta syynä turvotus. Sain testit kotiin seurata proteiinia virtsasta, jos se hälyttää tai verenpaine nousee lisää tai tulee joitain muota RM:n oireita niin sit synnyttäjien vadtaanotolle tai virka-aikana neuvolaan. Vauva on tosi alhaalla ja sf mitta viimeviikosta laskenut2cm. Oli nyt 33cm. Terkka kielsi kauas lähtemästä :D voi kuulemma tulla piankin.. Huh!

Ladyblue ja pikkutirri rv 36 + 2 vielä 5 päivää ja vauva on " täysiaikainen"
 
Mitäs Ladyblue, onko vedet menny? Jännittää ihan sinun puolesta! Meidän ystävien vauva syntyi kuukautta ennen, ja ihan topakka parivuotias on nyt. Vauva-aikana ei muuta erikoista ollut kun rintaa ei jaksanut imeä vähän päälle parikiloisena, mutta pullolla kasvoi oikein mainiosti :) Halaus sinne!
 
Ei ole lapsivettä testien mukaan... Mullahan ei ole edes enää kuukautta LA:aan ja meidän vauva on jo kooltaan lähes kolmikiloinen että ei tuolla hätää ole jos syntyy :)

Täällä supistelee ajoittain, verenpaine on laskenut js proteiinua ei ole virtsasss. Kaikki taas mallikkaasti :)

Ladyblue ja pikkutirri rv 36 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija 82
ULTRAKUULUMISET
Joo, tyton kokonaispaino on noin viikon jaljessa kasvusta, mutta sen pieni massu on nyt jo 3-4 viikkoa jaljessa... :'( Erikoislaakarimme siihen sitten totesi, et nyt pitaa alkaa paatoksia tekemaan. Vaikkei pienella olekaan mitaan hataa nyt, niin riskit kasvaa komplikatioihin paiva paivalta. Tiistaina tehdaan uusi lapsivesi punktio, ne pystyy siita kattomaan onko keuhkot tarpeeksi kypsat. Jos ovat, niin keisarinleikkaus voitas tehda jo ensi viikolla, eli viikolla 36...

Mentiin miehen kanssa ihan paniikkiin.... tuntuu et ei ole valmis viela!! Mies pelkaa kans etta lapsi joutuu sinne vastasyntyneitten teholle, kun painaa vaan sen 2 kiloa nyt. Itkua piti siina taas tuhertaa kun alkoi pelottaa kaikki asiat.... Me nahtiin ultrassa, kuinka vauva teki imemis liiketta suulla. Kyyneleet siina alkoi virtaamaan, kun ajattelin etta silla on pienella poloisella nalka. (kylla nyt pitaa itsea kiduttaa)

No, oma "normaali" synnytys laakarimme sanoi, etta voidaan kylla katsoa viela pari viikkoa tyttoa kohdussa, mut viimeistaan viikolla 38 se keisarinleikkaus. Siihen olis nyt 3 viikkoa aikaa. Sitten taas yltio perusteellisena meni mieheni juttelemaan sen vastasyntyneitten tehon laakarin kanssa, ja se oli taas sita mielta etta heti vaan ulos kun on nyt kaikki kuitenkin hyvin ja tytto on hyvilla viikoilla vaikka onkin pieni. Kuulemma kasvu onnistuisi paremmin kohdun ulkona kuin sisalla. Istukka ei vaan toimi kunnolla.

Etta siina sita on taas montaa eri mielipidetta ja itse olen ihan sekaisin ja tunteet pinnassa. Katsotaan nyt se tiistain testitulos ensin ja sitten vaan pitaa tehda niinkuin on vauvalle paras ja turvallisin vaihtoehto. Eiko? Isi ja aiti saa nyt vaan tottua ajatukseen etta se tulee nyt eika kohta!!

Dreamer ja pieni kulta 35 vkoa
 
Heippa kaikki, täällä on kyllä tapahtunut vaikka mitään, Ladyblue toivotavasti että vauva voi hyvin ja kyllä voit jo hyvin syynyttä mun saman aikana syynytti 34 viikoinen ja oli aika terve joutu kyllä vauva osasto mutta kaikki hyvin.

Dreamer lets hope everything will be fine.

En nyt kommentoi kaikille mutta hyvin hän täällä on :)

No niin ON eli silloin 23.8 suspistus alkoi ja kävinkin sairaalaan ja silloin kätelö sanoi että vauva syynty mutta supistus lopui yllättävän ja jäin yöks sairaalaan siinä iltana huomasivat että vauvalla oli ylimäärä sydän lyntti perjantaina 24 mulla oli kivulias vessan käyntti mutta siitä en mainenut hoitajalle. ja lähdin kotiin kun ei mulla oli mitään supistukset vaikka auki olin jo 2cm. Lauantaina 25 kävin forma messuille olimme siellä 4 tuntia, tultiin kotiin ja nukahdin heti heräsen illala klo.20 ja lapsivesi tuli, soitin sairaalan ja sanoivat että on ruhka NKL:lla että soita Kätilöopiston sairaalaan mutta minähän ei suostunut siihen, soitin uudestaan klo.01.30 ja sanoivat että tule vaan tänne:) ja saapuimme klo.2.00 ja siellä heti sydän käyrä ja auki olin 3cm ja pehmeä, mutta 04.00 laitoivat minut taas sinne 4 kerros odotamaan sain nukutuu tasan 20 minsa ja supistus voimistuu, soitin hoitaja ja laitoivat sydänkäyrä, klo.5 oli niin kivulias ja jopa 1-2 minuutin välein supistus ja hoitaja tarkisti ja olikin jo auki 5 cm niin nopeasti joten taas raavatiin sinne syynytys osastolle, soitin miehelle että sen pitä tulla takaisen, syynytyshuone heti. Kuudesta lähtien jo ponistus alkoi mutta ei vauva suostu tulla ulos, kaksi kertaa kohdun suun puuotus mutta ei autanut, loppulisesti laitoivat epiduraali about 10, mutta saman aika nousi kuume ja tuehdus arvo oli 77, kun minimi on 3..olin aika lopussa.. en tunne kipuu olenkaan aloitin tasan klo.11 ponistusta ja vauva syntyi klo.11.14. hengettömättömänä ja muistin vaan että kysyin miksi ei itke monta kertaa näin silmani että vauva ei liikunut ja lääkäri jouksi sen kanssa ulos ja minuutin kulutua kätelö sanoi että tuu ottamaan kuva, ja en tiedä tunteet silloin olin ihan sekaisen:( ..vauvalla oli liima klöntti syy miksi ei voinut hengetä. ja vauva oli sunnuntaista keskiviikko vauva osastolla ja minä mamma osasto mutta olin aina kuitinkiin vauvan luona koko ajan..keskiviikko hän päässe jo minun luona, mutta kun minun tulehdus arvo on nousut 271 eli olin tiputuksessa iltapäivän asti ja yöllä aloitin suun kautta. lääkärin mukaan vauva toipui yllättävän hyvin mutta äiti on huonossa kunnossa, torstaina olisimme pääsyt kotiin mutta mulla oli viellä 21 arvo tulehdus. Vihdoin viimeks päästiin Perjantai klo.13 ja olimme nyt kotona nukun kun vauva nukuu kun vieläkin olen niin väsynyt koska antibiotti lopui vasta eilin. Vauvan ylimäärä sydän lyntti vuoksi 19.9 mennään lastensairaalaan kun laitavat kontroli kone 24h vauvalle korja pienille mutta täyty hän siitäkin että varmasti kaikki hyvin. Muuten hän syö hyvin 3-4 tunnin välein itke yöllä muuten kilti poika.Arkki menikin niin nopeasti että tänään hän on jo 2 viikko:)

että elämä on ihanaa kuitinkin kaiken tapahtumaan jalkeen Vincent Robert on tyttyväinen äidin syyllissa:D

Haaveilija ihanaa olla äitinä <3
Kaikille onnea odotusta.

Halaukset Mirdav ja Vincent Robert 2vk
 

Yhteistyössä