**TAMMIKUU2008**joulukuu

Onnea tahtoo äidiksi :flower:
Nyt on käyty neukkalekurilla
painoa tullut 650g/vko yht.12kg, turvotusta +,hemppa 106,sykkeet 145(korkeimmillaan ollut koko aikana 151 ja tyttöä veikattu),sf 31cm(laskeutunut ilm), kohdunsuu pehmeä, auki sormelle ja 2cm eli oiskohan ne puikko pistelyt tehnyt jotain edistystä kun ei kauheasti ole edes supistellut...
Vähän pelottaa että miten nopea synnytys on tulossa kun edellinen oli 1h37min :|
Meillä kuopus on nyt parantunut siitä adeno viruksesta ja nyt vanhemmalla tytöllä kuumette,pää ja kurkku särkyä. Toivottavasti ei käy koko perhettä läpi!
Meillä syödään tänä jouluna ihan kaupan laatikoita kun en jaksa edes ajatella niiden tekemistä.
Kävelylle tekisi mieli mennä mutta ai tarvi kävellä kuin 100m niin on jo niin kova pissahätä että tulee kiire palata takaisin :(
josefiina ja pulla 35+5
 
Tänään tuli käytyä siellä äitipolilla.Nyt kyllä rupesi ressaamaan,kun kokoarvio kahden viikon takaisesta oli noussut jo 1200g eli tämän hetkinen arvio oli 3,4kg.Seuraava aika annettiin reilun 2 vkon päähän ja jos sama tahti jatkuu,niin...viikkoja nyt vasta 34+4.Eli hyvinkin vois tulla sellanen viiden kilon jötkäle :ashamed:

Kyllä ihan tosissaan nyt mietityttää tää tilanne.Kohta ei uskalla suuhunsa mitään laittaa,tosin silläkään ei merkitystä.Olen nimittäin huomannut,että liian pitkät ruokatauot myös nostattaa sokeriarvoja kummasti.

Vielä tuosta yhdessäolosta.Keväällä oli kymmenvuotis hääpäivä ja yhteiseloa kaikkinensa sellaset 14v takanapäin.Tuntuu aika pitkältä ajalta,mutta kyllähän me "nuorena" tavattiinkiin.Nyt siis viimoinen lapsonen tulossa ja esikko täytti kesällä 9v.Johan siinä touhua riittää,kun tän viidennen ulos saa viimein punnerrettua.Täytynee ihan ruveta pohtimaan uudestaan tuota kivunlievitysvaihtoehtoa...enää ei taida ilokaasut piisata,kun ajatuskin isosta jötikästä jo tuppaa ahdistamaan. :eek:
 
Hmm.. eli ananas-mansikka- vesilinjalla siis pitää mennä.. Toi turvotus on lähinnä jaloissa, sormet on ihan normaalikokoiset.

Tää on nyt ihan typerä juttu, mut kysynpä nyt kuitenkin. Tietty asiasta voi sanoa suoraankin, mutta ei vaan haluaisi. Ehdotuksia siis: Mulla on yks kaveri lukioajoilta asti. Viitisen vuotta sitten hän masentui, todettiin myöhemmin maanis-depressiiviseksi. Viime vuonna todettiin skitsofrenia. Ollut välillä hoidossa ja kotona ollessaan psyykelääkkeillä. Sillä on miesystävä, jolla on paranoidinen skitsofrenia. Kaverini on todella kiinnostunut tästä meidän vauvasta ja on jatkuvasti halukas tulemaan meille kyläilemään. He tahtoisivat tulla myös sairaalaan sitten vauvaa katsomaan ja nimijäisiinkin. Molemmat on jatkuvassa lääkepöllyissä, etenkin se ukko. Se puhuu kuin olisi vahvassa humalassa, silmät roikkuu puolitangossa. He napsivat pillereitä (rauhoittavia, psyykelääkkeitä yms ) kuin karkkia. Niillä on aina mukana oma pikku apteekki, josta heitetään nappia huuleen, kun vähänkin siltä tuntuu. En oikeasti haluaisi heitä vauvan lähelle, miten saisin heidät "siirrettyä sivuun" vauvan synnyttyä sillai nätisti?
 
Saaru: millaset reaktiot teillä tulee kananmunasta? Jos kananmunasta ei tule anafylaktista shokkia, niin rokote voidaan kyllä yleensä antaa. sitä voi tilata myös munattomana, jolloin pitää vaan ottaa ilmeisesti erikseen ne kaikki, eli pistoksia tulee enempi. Meillä tytöllä on vieläkin kanammuna-allergia, mutta on saanut normirokotteet. Meillä kun tulee syömisestäkin vain iho-oireita, eli ei mitää vakavaa. Esim lastenpoliklinikalla rokotetaan ainakin meillä vaikeimmat tapaukset.

Onsku: joskus vauvoilla on takykardiaa, eli tiheälyöntisyyttä raskauden aikana. Pulssi voi nousta yli 200:kin. Jos useammassa mittauksessa tuota on, voidaan äidille antaa digoksin-nimistä lääkettä, joka tasaa niitä vauvan pulsseja. JOskus vauvalla on tiehää pulssia vasta esim synnytyksessä tai syntymän jälkeen. Aina, jos tällästä on enempi, niin vauvaa seurataan syntymän jälkeen vastasyntyneiden osastolla, jossa vauva on pulssiseurannassa, ja voidaan antaa pulssia laskevaa lääkitystä tarvittaessa. Sydän ultrataan lasten kardiologin toimesta. MOnesti on kyseessä ihan ohimenevä juttu, eli syntymän jälkeen ei "tykyttelyä" enää ole. JOskus sit taas on kyse jostain johtumishäiriöistä tms, ja voidaan joutua lääkitsemään vauvaa pidempäänkin. Mutta siis, 180 ei vielä ole hirveen korkea pulssi, tiheä kylläkin. Tilannetta varmaan seurataan.
 
Olipas taas tullut aamuisesta tekstiä :)
Neuvolass on käyty ja tässä tulokset:
rv 37
pissa puhdas
rr 127/81
Hb ei mitattu
syke 150
turvotus ++
painoa +1.2kg viikossa :ashamed: kiitos turvotusten
Sf 33cm eli sama kun viime viikolla.ilmeisesti siis laskeutumaan päin tyllerö on..tosin hieman jäi kaivelemaan ettei vaan kasvu ole hidastunut?terkka veikkas kyllä ennemmin laskeutumista ja itsestä tuntuu kans siltä.

Sitä vaan olen tässä kateellisena lueskellut kuinka moni teistä on päässyt synnytystapa-arvioihin ja ultraan siinä samalla.mulla ei ole ollut kun np ja rakenneultra ja ei minkäänlaista synnytys/kokoarviota.ei ekassa raskaudessa eikä tässä raskaudessa.eli "sokkona" mennään loppuun asti...mun mielestä joku mahanpäälät arviointi on ihan yhtä tyhjän kanssa.mut kai se täytyy olla tyytyväinen että raskaus on mennyt hyvin ja ei ole tarvinnut ylimääräisiä käyntejä missään mut silti tuntuu kun tässä olis jäänyt jostain paitsi.


 
Heippa!


Tänään vika neuvolalääkäri, täti oli oikein mukava, mutta yksi iso huolenaihe ilmeni..

rv 35+2
paino + 117g/vko yht. + 12.1kg
rr 112/66
prot.-
glu.-
turvotus.-
hb 127
sf 31
rt
liikeet ++
syke +140

Ja huoli ilmeni siitä, että sf ei ollut kasvanut lainkaan ja mun paino on pari viime kertaa noussut vähän, eli vauvan kasvusta ja koosta oltiin huolissaan. Neuvolalääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että kaulaa jäljellä 2cm ja olisi kiinni vielä paikat. Hän ei kuitenkaan suostunut tekemään kokoarviota, koska sanoi ettei ole siihen perehtynyt - ei osaa sitä käsikopelolla tehdä.. laittoi lähetteen sitten polille, jotta saadaan koko selvitettyä... Kun päästiin kotiin mulle iski ihan järjetön huoli tuosta vauvan kasvusta ja koosta ja koska äitipolille menee noin 1-2vkoa ennen kuin sinne pääsee (kun tapaukseni ei ole akuutti) niin päätettiin että jotta saan mielenrauhan niin mennään yksityiselle, vaikka se maksaakin... Käytiin sitten vielä tänään yksityisellä joka ultrasi ja sai vauvan painoarvioksi nyt siis rv35+2 2,7-2,8kg, ja sanoi että keskikäyrällä mennään, että jos syntyy vkolla 40 niin noin 3,5kg odotellaan. Lääkäri sanoi vielä että istukka toimii hyvin ja liikkeet on vahvoja ja hengitysharjoituksia pikkuinen tekee ja kaikki muukin näytti olevan kunnossa - kyllä huojensi mieltä!!!

Harmittaa vaan kun siinä tohinassa en tajunnut kysy, kun lääkäri sanoi että ottaa kolme mittaa, pään, vartalonympäryksen ja reisuluun mitan ja niistä saadaan painoarvio, niin kertoi meille vain pään ja vartalon koon/mitä rv:a vastaa, ja ei sanonut reisuluun mitasta mitään, mutta kaipa sen täytyy olla kohdillaan noiden muiden kanssa kun ei siitä maininnut.. eikös siis niin ole että kaikki kolme mittaa yhdessä antaa tuon painoarvion? Hän vielä otti mitat useampaan kertaan, ja sanoi että saa tuon haarukan 2,7-2,8kg painoarvioksi pikkuiselle.

Vaikka yksityinen maksaa, niin jos vaan niin kova huoli tulee kun minulle niin oli oikein lähteä käymään lääkärissä ja saada tietää että kaikki hyvin! Pihistän jostakin tuon rahan - ilmaista kun lääkäri ei todellakaan ole..


:|
 
Heissan vaan kaikille!
Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut, mutta lukemassa ollaan ahkerasti käyty. Paljon tosiaan asiaa on tullut ja enään ei edes muista mistä kaikesta on kirjoiteltu täällä. Mutta paljon onnea vauvan saaneille ja onnea muillekkin joilla aika lähestyy. :flower:

Yhdessä olemisesta muistaakseni on ollut juttua. Me ollaan yhdessä mieheni kanssa oltu vuodesta 2002. 2003 mentiin kihloihin ja 2006 naimisiin. Nyt sitten esikoista odotellaan. Viisi vuottahan yhteistä matkaa on takana.

Neuvolassakin tuli sitten tänään käytyä.
pissa puhdas
rr 127/72
Hb ei mitattu
syke 160
painoa 150g/vko yhteensä nyt tullut 6kg
tarjonta:pt
turvotus ++
liikkeet ++
sf 36, eli yläkäyrän yläpuolella mennään!!

vauva on todella ylhäällä joka vaikuttaa siihen, että meikäläisen henkittäminen on todella vaikeeta...

Nyt kuulemma täytyy lähteä kauppaan. Joten palailen varmaan vielä illemmalla asioille!

Säihky ja mini-me 34+5
 
Gorthaur:aikamoinen tilanne..ymmärrän että asia mietityttää.minä kyllä sanoisin suoraan että sairaalaan ette halua paljoa ihmisiä ja nimiäisetkin ovat vaan perhepiirissä mutta aika vaikeaahan heitä on muuten pitää poissa muuta kun sanomalla suoraan jos ei heitä elämäänsä halua.
mulla myös kaveri joka sairastaa skitsofreniaa mutta hän on "parantunut" hyvin ja hänellä on myös oma lapsi nyt.meillä on hyvät välit.mutta jos hän olisi aina lääkkeissä ja sekaisin niin en kyllä tapailisi.pitää olla aika varma että sairaus on tasapainossa.skitsofreenikot kun saattavat mennä psykoosiin koska vaan ja olla arvaamattomiakin..valitettavasti.
 
Onnittelut tyttärestä Tahtoo äidiksi!! kirjoittelehan taas kun ehdit! Pikkupeikostakin olisi kiva kuulla, pääseekö pikkuinen jouluksi kotiin?

Rokotukset meidänkin vauva saa kaikki mitä annetaan. Ihmettelen myös tuon BCG rokotuksen lopettamista. Me asutaan täällä Suomen itärajalla ja tuota matkailua idästä on melko paljon. Huolettaa kyllä vähän kun tietää, että Venäjällä tuberkuloosia on kuitenkin.. :/ Minäkin olen ymmärtänyt että rokotukset olisivat nyt turvallisempia, vaikka ei kai koskaan vaarattomia..

Kävin sitten tänään viimeisessä neuvolalääkärissä. Lääkäri ei tehnyt muuta kuin katsoi ultralla vatsanpäältä. Ei siis tehnyt sisätutkimusta ollenkaan, eikä täällä sitä tee terkkarikaan. Kaikki näytti olevan kunnossa, vauva ei meenannut asettaa reisiään ollenkaan mitattavaksi. Aika pitkään jouduin selällään makaamaan ja vähän huono olo siitä tuli. Sukupuolesta ei tämäkään lääkäri osannut sanoa mitään, ei lähtenyt arvailemaan ollenkaan. Nyt siis ultrattu 5 kertaa mistä kerran 4d ja vieläkin sukupuoli arvoitus.. Tyttöä kyllä veikkaan edelleen. Yritin lääkärille kertoa terävistä vihlovista kivuista kohdunsuulla (tai jossain siellä ) mutta siltikään ei katsonut kohdunsuun tilannetta, sanoi vain, että nyt ei enää ole vaaraa vaikka jo syntyisikin. Lähtiessäni sanoi vielä, että nyt sitten vaan synnyttämään!! Toivottavasti pysyisi nyt vielä muutaman viikon mahassa.
Ensimmäinen meni 2 viikkoa yli ja meillä oli jo aika käynnistykseen varattuna, mutta viisas neiti tajusi yöllä alkaa tulemaan itsekseen. Tyttö oli syntyessään 3275 g ja siis 42 viikolla, tästäkään ei lääkärin mukaan pitäisi paljoa isompaa tulla, jos siis menee tuonne viikoille asti.

Ihanaa kyllä kun joulu on jo ihan pian. Täällä ei vaan ole yhtään lunta, olisi se valkea joulu aina kuitenkin jouluisempi..

Nyt ananakseen kimppuun täälläkin!!

iita ja nuutti 36+2
 
Voi, olipas päivän aikana tullut neuvolakuulumisia. Mä tässä rupesin vielä pohtimaan tuota koko hommaa, meitä kun täällä taitaa muutama olla kelle isoa on veikattu. Niin eikö nintendo teitä sitten käynnistykseen laiteta jos krran 5kiloseks uhkaa kasvaa? Kun meille sitä jo puhuttiin tai oli jo periaatteessa laittamassa meidät käynnistykseen.. Mä en saa kyllä koko jutulta mielenrauhaa nyt ollenkaa, jos torsataina sit neuvolassa vähän kyselis käytäntöjä täällä päin että puhuvatko vaan, vai oikeesti se on sit menoa reilun vikon päästä.

pohdiskeleva cattie
 
dinomamma meillä poika sai kerran semmoista marenkivaahtoa (jossa siis tomusokeria sekä kananmunan valkuaista) puoli teelusikkaa, ja tuli kauheat peukalonkokoiset nokkosnäpyt suuhun, suun ympärille, kaulaa, mahaa ja käsiin. Olo ja katse alkoi mennä ihan flekmaattiseksi, mutta onneksi annos oli niin pieni ja meillä oli heti antaa antihistamiinia. Meni sitten ohi itekseen. Jos annos ois ollunna isompi, niin ois ollu avrmasti odotettavissa se sokki. Allergiatestissäkin sai huimat lukemat. Mutta kahtellaan sitten tuota rokoteasiaa kun seuraavan kerran mennään neukkaan. Silloin pitäs olla jo päätettynä missä ja kuka pistää.

HeMa mä kyllä luottaisin mahan päältä tehtyihin arvioihin ihan yhtä hyvin kuin ultratut. Mulla ainakin täällä Oulussa äippäpolilla ultratut kaverit on saanu ihan mitä lukemia sattuu painoarvioiksi. Yli 500g heittoja. Mutta mahan päältä ei kaikki osaa tehä arvioita ja mun mielestä ne jotka ei osaa, ei lähekkään arviota antamaan. Mulle ainakin on aikas hyviä arvioita annettu käsikopelollakin. Nytkin sillä mennää jahka sitten yliaikaiskontrollissa sitten ultrataan ja silloin mitotaan kans (meikä ihan koko ajan menossa yli ajalle ja käynnistykseen :LOL: )

Juu, mä kans liukenen takavasemmalle töllön ja klementtiinien parii (kato ku ei opi aamusesta, pakko niit on syödä kuitenni, riippuvainen olen) Mutta öitä ja aamulla sitten taas kaffen parissa palaillaan.. :D

Saaru ja Aattomiäs
 
Mä olen nyt sit ihan oikeesti äitiyslomalla, rv 37+5 ja tänään oli viiminen koulupäivä ja vika tenttikin meni hyvin. Mun äippis alkoi virallisesti jo 24.11. Kunnialla koulusta selvisin vaikka tiukkaa teki. Nyt on helpottunut olo ja ainakin ansaitsen nyt vaan olla :D Ihana kun voi vihdoin keskittyä kunnolla vauvaan, ja kohtahan hän sieltä jo varmaan syntyykin, se on enää viikoista tai päivistä kiinni... LA 3.1.... Alkaa olla jänskää :D Ihana kun ei tarvi koulua stressata nyt vähään aikaan ja voi keskittyä perheeseen :heart:

PrincessOfAcco ja Ali
 
Nyt olisi täälläkin viimeinen lääkärineuvola takana. Lääkäri olikin jo viikkoa aiemmin, koska sokerirasituskokeessa paastoarvo meni karvan verran sallitun yli,viikkoja nyt kasassa siis tasan 36. Katsottiin ettei vauva kasva liian nopeasti. Onneksi sokerit on parilla kerralla mitä onkaan mittailtu olleet ihan normaalit, ei lähelläkään et olis sallitun rajan yli olleet.
Tekivät vauvalle painoarvion joka oli 2,8-2,9kg, keskikäyrällä mennään. Jotakin on jo alakerrassakin tapahtunut, kohdunkaula oli pehmeä, n. 2cm jäljellä sekä kahdelle sormelle auki. Saa nähdä syntyykö yhtään aikaisemmin, ei tässä itsellä vielä niin kiire ole,jos ensi vuoden puolella sitten. Kovasti kyllä jo painaa alas ja hyvin on laskeutunut. Kipeästikin muistaa supistella päivittäin.
Huomenna pitäisi soitella neuvolaan ja varata seuraava aika, en tiedä pääsenkö ensi viikolla ollenkaan neuvolaan kun oma neukkatäti on lomalla.
Niin se joulu vain lähestyy, ei enää kovin montaa yötä olisi. Kun vain sitä lunta tulisi edes sen verran että maa olisi valkea. Uutisissa ainakin oli pieni toive et tänne itäiseen Suomeen saatettaisiin saada valkea joulu, saa nähdä miten käy.

Säde ja vauva 36+0
 
Ihanaa, hyvin nukuttu yö!! Eli vesirokko on voiton puolella. Kyllä kuulkaa eilen alkoi olla pinna kireellä, kun 2 yötä mennyt rasvatessa ja sätkiessä. Mutta nyt tuntuu että elämä voittaa. Tänään meinasin ihan imuria näyttää ja tehdä jotain muutakin siivousta. Ja isännän kanssa mennään illalla kauppaan kun saatiin rokkoilijalle hoitaja illaksi. Saa kaikki joulujutut ostettua, niin ei tarvitse sitten viikonloppuna ruuhkiin enää lähteä. Huomenna onkin sitten kampaaja, ihanaa saa tän kuontalon kuntoon ennen synnytystä.

Eilen supisteli taas siihen malliin, että isäntä jo kysyi pitääkö mennä. Ei nyt ihan vielä anneta periksi, eka meni sen viikkoo kuitenkin yli, niin ei tämäkään täältä vielä mihinkään tule :LOL: :LOL: Eiliset supistukset oli sellaisia, että jos oli istumassa niin tuntui että oli joko noustava tai mentävä kyljelleen kippuraan. No ekassa raskaudessa ei supistuksia ollut ollenkaan, joten nyt täällä ihmetellään miten näitä nyt sitten näin mukavasti. Irmeli on taas vaihteeksi vaihtanut asentoa ja ei ole mitään tietoa miten päin mahtaa majailla. Katsotaan pitääkö vielä kerran käydä ultraamassa ettei ole kääntynyt pylly alaspäin.

Mutta nyt aamupalan laittoon.....jää kuitenkin roikkumaan :LOL:

Nuuskis ja Irmeli 38+ (kamala 2 viikkoa enää, ja tietty se 2 viikkoa yli )
 
Huomenia!

Onnea Accolle! Kyllä sä oot ollu reipas! Nauti nyt täysillä loppu ajasta mitä on jäljellä, lepää ja aole raskaana:D

Nuuskis Hyvä että rokko on jo voiton puolella. Ja hyvin ajoitettu ettei jouluna enää sairasteta :saint: Toivotaan että Irmeli ois nyt kuitennin pysytellyt pää alaspäin. Mullakin Aatto pyöriin ihan mahottomasti "oman akselinsa ympäri" siis kylkeä vaihtaa. Melkee joka neukkakäynti on eri kyljellään, ja potkii toiselle puolelle.

Mä TAAS kävin eilen kaupoissa kierteleen ja onneksi taas muutama lahja valmiina. Meinas eilinen kauppareissukin mennä iha pipariksi. Aikaa oli sen verran et pojat ku ovat kärppäpelissä niin sillä välin pääsen käymään. Niin enköhän unohtanu lompakon kotiin ja piti sitä lähtee sitten vielä hakemaan. Huomasin tieten vasta kaupan pihalla ettei sitä ole mukana. Jäi tähän tietokoneen viereen ku laskuja makselin :headwall:
Tänään sitten pitääkin vielä listan kanssa kahtella että keltä vielä lahja puuttuu. Ei niitä montaa kyl enää ole joilta uupunee. Sitten jos vielä sais paketoitua noi ostetut niin helpottais taas. Kuhan muuten muistais ostaa TEIPPIÄ! :headwall:
Mitäs muuten olette anopeillenne hankkinut lahjaksi? vai onko se miehen tehtävä keksiä/hankkia lahja omalle äitilleen? Täällä vielä pohditaan..Se mitä piti ostaa, niin olikin jo loppuunmyyty heti alkuunsa :/

Nyt kaffitteleen..

Saaru ja Aattomiäs 38+5 (uijuijui..)
 
Haukotuksien keskeltä huomenta kaikille!

Täällä sitten erittäin huonosti nukuttu yö takana, vessareissuja tuli yön aikana niin monta etten jaksa edes laskea ja joka kerta oli uni poistiessään, meinasin kolmelta nousta ylös mut lärvistelin kuiten sängyssä.Eilen oli neuvola ja kuinkas ollakkaan siellähän meni toista tuntia( jäin terkan kans suusta kiinni)

Painoa +1400g/vko
turvotus +
PR 165/97
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 119
Sf 37 :eek:
tarjonta rt
syke 140
liikkeet ++

Ihmetyttää tuo sf rv.37 ja kolme viikkoa sitten oli 33,5. Viikko sitten oli lääkäri joka sain paino arvioksi silloin max 2,5kg. Kuinkahan suuri vauveli oikeesti tulossa syntymäpainoksi arvioi 3,5-3,7kg, et pitääköhän ollenkaan paikkaansa? vaikuttaako sf ylipäätään vauvan kokoon?
Alkaa olla itsellä jo vaikeuksia istuessa pitänee kokoajan parempaa asentoa hakea ja mahdollisimman suorassa.
Tänään ohjelmassa yksien verhojen ompelu.. sekä kauppa kierros

glaudia rv.37

 
P.O.A onnittelut äitiysloman alkamisesta. Olet kyllä aivan uskomattoman sisukas ja jaksava kun sait käytyä tämän syksyn kurssit kunnialla loppuun :flower:

Gorthaur sano ystävällesi että sairaalassa haluat vain levätä synnytyksen jälkeen ja totutella uuteen perheen jäseneen ja nimijäisiin kutsutte vain "mummit ja kummit". Lupaat vaikka kutsua ystäväsi kylään heti kun olette asettuneet. Ja kyllä voit mielestäni sanoa ihan suoraan ettet halua vauvan lähelle päihtyneitä, et humalaisia tai ylilääkittyjä, ihmisiä.Yritä valita mahdollisimman "selväjärkinen hetki" asioiden selvittämiseen.
Itselläni on ystävätär jolla on paranoidinen skitsofrenia ja yleensä asiat saa selvitettyä oikein hyvin kun vaan itse jaksaa kuulostella että missä vaiheessa mennään. Esim tämä ystävättäreni tulee meille kylään tai tapaamme vain silloin kun hänellä hyvä kausi. On itsekkin sanonut että silloin kun on "sekoilukausi" niin on parempi ettei nähdä ja ollaankin sovittu että silloin saan keksiä ihan mitä tahansa tekosyitä, jottei tavattaisi.
Mutta tilanne on tosi vaikea - ja loppujen lopuksi jos haluat siirtää nämä ihmiset sivuun elämästänne niin silloin paras konsti on sanoa asiat ihan suoraan. Joko ystäväsi ymmärtää tai ei, sitä ei voi etukäteen tietää.

Mulla oli viime yö tosi katkonainen. Heräsin puolen yön aikaan ihan mielettömiin supistuksiin, todella kipeisiin. Pari tuntia siinä pötköttelin ja yritin etsiä parempaa asentoa: lopulta kyllästyin ja otin kellon käteeni, ajattelin että katsotaanpa miten säännöllisesti nämä supistukset oikein tulevat. Kas kummaa tämän jälkeen tuli tasan kaksi tiukkaa supistusta kahdeksan minuutin välein ja siihen se homma loppuikin. Onneksi. Vaikka olisihan se kiva jo saada vauva syliin, niin silti saisi kaveri kasvaa masussa vielä parisen viikkoa!
Kurjaa vaan, jos tämä loppuaika menee tällaiseksi supisteluksi. Vaikka olenkin jostain lukenut että itse synnytys olisi sitten helpompi jos kroppa on harjoitellut supistelemalla jo ennen synnytystä. Tiedä häntä.

Nyt olisi aamurentoutuksen aika, viime yönä nimittäin lupasin itselleni että otan tänään rennommin!

pötkylä ja pötsimönkijä 35+6
 
ansku Mun mielestä Niklas on hyvä nimi. Itelläkin joskus aikoinaan ollu se nimi mielessä, mutta sitten yks kaveri laittoi sen pojalleen nimeksi. Onko teillä suvuissa mitää kivaa nimeä mitä vois käyttää. Tehkää listaa isien, pappojen, isopappojen nimistä, jos sieltä löytynee. Meillä pojilla on kolmantena nimenä isän toinen nimi (joka on myös iskän kutsumanimi) ja sitten nuoremmalla on toinen nimi mun papan toinen nimi Eemil:). Tälle kolmannellekin pojalle tulee ainakin kolmanneksi nimeksi isänsä nimi, niin kuin muillekin. Ja etunimenkin on isi jo päättänyt, ainut mistä vielä väännetään on toinen nimi:D
 
Mä siis sain imuroitua ja ajattelin sen verran rokkoilijan kanssa lähteä ulos, että vähän happea saisi. Kunhan saa nuo Puuha Petet katsottua niin sitten ulos. Eilen en nenääni pihalle laittanut ja sen nyt kyllä huomaa.

Saaru; joo olen aikas tyytyväinen rokon ajoitukseen, ei mene joulu ainakaan pilalle sen takia. Mutta joillakin tarhakavereilla voipi mennä, se harmittaa hippusen.

Mutta nyt pihalle ja sitten luultavasti Legojen kimppuun hetkeksi.

Nuuskis ja Irmeli (mä alan viehättyä tohon Irmeli nimeen :LOL: :LOL: )
 
Mullaki koneellinen vaatetta pestynä ja laitettuna. Jospa meki mentäis ulos hetkeksi rauhottumaan, ku meinaa pojilla meno taas yltyä liikaa.
Nuuskis Mulla sama homma ton nimen kanssa. Tottunut nyt tuohon Aatto nimee. Saas nähä kuin kauan menee sitten että tottuu siihen "oikeesee" nimee ja Aatto jää pois:)

Mut nyt vaatetta niskaa ja ulos! Kivasti pakkastakin ettei ihan vesikelillä ole..

Saaru..
 
Apuva!

MIstä ihmeestä mä saisin jonkin sorttisen siivouskärpäsen pureman ????????????
Pitäis siivota, mutta E.V.V.K !!!!!!

Kävin varaamassa seuraavan lääkäriajan tonne 36 viikolle eli heti alkuvuoteen ja kuulin ,että mun kohtalotoveri näiltä nurkilta, jolla laskettu aika kolmenpäivän erolla meihin on saanut jo tytön viikonloppuna. Niin se vaan aika rientää.

Eipä tässä kummempaa. Piti koneelle tulla käväsemään ja katsomaan onko kellään mitään tapahtunut. Tää on kuin joulukalenteria avais kun koneen avaa.
 
Huomenta. =) Edelleen täällä...supistuksia ei oo eilisen illan jälkeen ollu, mut tosi kovat "menkkamaset säryt" on alaselässä, mahassa, ja reisissä. Veri-limaista vuotoa ei oo tullu viikonlopun jälkeen, mut pelkkää limaa tulee ihan älyttömästi. No huomenna varmasti selviää sitten tarkemmin taas että missä mennään, kun menen sinne äippäpolille...eihän sitä tiiä vaikka sille reissulle sitten jäisi ;) Mut mie jotenkin haluisin että vauva syntyy vasta joulun jälkeen, kun jos nyt loppuviikosta/viikonloppuna syntyy, niin sit menis joulu laitoksella..ja sitä en halua :|

mirkkuli: Mie en oo ikinä ollut mikään siivous-ihminen, mut nyt oon viimeiset pari kuukautta siivoillut hullun lailla, mieskin sanoi, ettei meillä oo ikinä ollut näin puhdasta. Se aina katsoo ihmeissään, kun mie rätti kädessä koko ajan kuleskelen :LOL:

Katja ja rv 37+6
 

Yhteistyössä