**TAMMIKUU2008**joulukuu

Huomenta! Käytiin eilen illalla vielä viimesiä lahjoja ostamassa, nyt pitäis lähes kaikki olla hankittuna :) . Illalla olikin selkä sitten ihan älyttömän kipee, eli huomasi kyllä että oli koko päivän istuskellut huonossa asennossa lattialla koiraa trimmatessa. Nyt pahin kipu hellittänyt, vaikka lihakset vielä vähän muistuttelee.

Pitää varmaan koittaa aika rauhallisesti ottaa tää päivä, illalla kuitenkin ohjelmassa ois tutustumiskierros synnärille ja heti perään uinti seuran puurojuhla. Jotain hyödyllistä pitää kyllä koittaa tehdä, muten iskee joulupaniikki, kun aika loppuu kesken.

Maija
 
neuvolassa käyty, 34+2 viikkoja

muuten oli ihan ok asiat mutta anemia meinaa vaivata..

mites teillä, ketkä ootte aikasemminki synnyttäny, onko synnytykset kestäny kauan?
mä panikoin vähän kun edellinen oli niin nopea (ehittiin tunti olla sairaalassa ja sinne mennessä en ollu vielä kovinkaan kipee) että mitenkähän nyt käy.. matkassa kestää melkeen 30 min.. :whistle:
 
Heh heh, mitäköhän taas tein???
No mutta jatketaan sitten erilliseen tekstiin. Elikkä en eilen ehtinyt/päässyt kauppa reissun jälkeen enään koneelle... Mutta nyt kukaan ei estele. :LOL:

Kysymys: Onkohan kellän muulla ollut kutinaa alhaalla?? Neuvolassa vihjaisi, että johtuu ilmeisesti limakalvojen kuivuudesta ja kehoitti hankkimaan öljyä apteekista.. Muutenkin tuo öljy olisi ensisynnyttäjän kannalta hyväksi alkaa käyttämään päivittäin. Jotta mahdollisesti välttyisi välilihan repeytymiseltä... Onko muita opastettu tällä lailla??? nO TÄÄLLÄHÄN on tietty alettu heti öljyilemään oikein urakalla...

Äitiyslomallakin nyt sitten virallisesti ollaan oltu maananataista asti. Kysyinkin silloin mieheltäni, että mitäs nyt sitten teen kun lomailen. Niin hänhän siihen sitten tokaisi; että varmaan teet sitä samaa kuin reilun kuukauden jo olet tehnyt. Eli nukut pitkään ja lepäilet. No niinhän se menee. :LOL:

Tosiaan ensi viikolla olisi meillä ylimääräinen ultra: jossa katotaan sitten synnytystapa arviointia ja vauvan kokoa. Kun tuossa kuukausi sitten lääkäri meinasi, että suuri vauveli olisi tulossa... no eilen neuvolassa terveydenhoitaja sitten arvio, että kun syntyy niin max 4kg olisi. ?!!Ei kyllä mielestäni kauhean iso. Mutta sf-mitta kun huitelee ylikäyrien niin sen takia mennään kättärille.

Mistäköhän muusta täällä on kirjoiteltu? Synnytyksestä muistaakseni. No se tottakai tulee mieleen aina paikoittain, mutta ei ainakaan vielä osaa jännittää. Mennään sitten tilanteen mukaan.

Nyt kyllä lähen ulkoilemaan ja sitten olisi tarkoitus alkaa tekemään pipareita. Saas nähä jaksaakohan.
Mutta palailen taas jos tulee jotain kommentoitavaa.

Säihky ja mini-me 34+jotain :ashamed: :ashamed:
 
Saaru:anopille on lahja hamkittuna ja kyllä se mun kontolle jäi.tosin olen yrittänyt tässä pikkuhiljaa sanoa että vois aikuisten kesken lopettaa lahjojen annon kun aina vaikea keksiä ja kaikilla on jo kaikkea...tänä vuonna mummit ja vaarit sai esikoisen kuvista tehdyn kalenterin ensivuodelle.

Merbau:mulla edellinen synnytys kesti 11.5h ja sitä ennen oli epäsäännöllisiä ja kipeitä suppareita 2.5 vrk...synnytyksen jälkeen oli siis valvottu lähes 3 yötä....toivon todella että tämä synnytys menee rysäyksellä!kärvistely on hirveetä ja vie voimat..

Täällä on päivä alkanut mukavasti kun sai nukkua 10.30 asti kun tyttö hoidossa.Voi että miten ihanaa vaan löhötä.Mä olen ollut älyttömän poikki mut nyt taas tuntuu paremmalta.

Joku muuten pähki 37cm sf mitasta ja mietti että kuinka iso vauva tuleekaan.
mulla oli esikoinen 3590g ja 51cm ja sf mitta oli loppuun asti 36-37cm.
eli ei mikään iso vaikka 4kg veikkaisvat.

nyt täytyy mennä tekee nakkisoossi että on ruoka valmiina kun tulen tyttöä hakemasta.
palaillaan taas.taustalla ollaan
rv 37+1
 
Mie kävin muuten äsken irc-galleriasta kurkkimassa pikkupeikon vauvan kuvia, eilen on ollut painoa pikkumiehellä 1970g, siitä se pikkuhiljaa kasvaa =) Pikkupeikko on siellä nimellä krisu44, ja ne kuvat on siellä ihan kaikkien nähtävillä, ei tarvitse kirjautua...käykäähän katsomassa, ihana tonttukuvakin oli pikkuisesta :heart:
 
Jospa sitä taas koittaisi itsekin kirjoitella jotain eikä vain taustailisi. Eilen lähdin käymään tuomaan markkinoilla sekä vanhan joulunmyyjäisissä,kun sieltä kotiuduin niin olin aivan poikki, ei vaan enää jaksa samalla tavalla kulkea.

Huomenna pääsenkin jo alottamaan meillä joulusiivouksen,kylppäri on vihdoin ja viimein tänään valmis :):) joten jos tänään vielä ottaa iisisti niin jaksaa sitten pari päivää rehkiä.

Nyt tekemään suklaa kola karkkeja,nams :p

Jenni & Hajis 36+1
 
Mä kävin katselemassa pikkupeikon ja micon kuvia siellä irc-galleriassa ja voi miten suloinen pikkuherra.

Oma päivä mennyt kölliessä ja netissä surffatessa. Hoh hoijakkaa, taitaa tulla noottia kun isäntä tulee kotiin. Sen mielestä kunnon vaimo on sellainen topakka ja tekevä :LOL:
Ei vaiskaan, pikkuhiljaa meidänkin kovapäinen ukko on suostunut uskomaan ettei voi / jaksa ihan kaikkea tehdä.

Olis jo huominen, niin pääsis sinne äitipolille kurkkimaan mitä kuuluu pötsimönkijälle.
 
Moron!
Neuvolassa käyty, paineet korkealla :/ Olivat myös viime viikon lääkärissä korkeat. Pissa kuitenkin ok, mutta sain mittarin kotiin ja kaksi kertaa päivässä pitää mitata. Jos rupee nousemaan, niin heti yhteyttä neuvolaan tai sairaalaan. Neuvolassa sanottin, että käynnistävät synnytyksen, jos rupee pahalta näyttämään, mutta toivottavasti ei mitään myrkytystä tulisi...
Paino noussut 1037g/viikossa, turvotuksia sen verran.

Kaustinen 36+6
 
Rokotukset: Meillä ei ole tajuttu noita rokotuksia edes miettiä. Uskon kuitenkin näin, että vauva tulee saamaan rokotukset jotka on "hyväksi" havaittu.

HeMa05: Minä myös täällä kateellisena olen lukenut juttuja muiden vauvojen kokoarvioista. Alkuraskaudesta meillä oli niskapoimu- ultra, joka maksettiin itse ja sitten rakenneultra ilmainen. Rakenneultrassa lääkäri sanoi, että loppuraskaudesta on vielä tiedossa yksi ultra, mutta nyt kukaan ei ole puhunut siitä mitään. Neukassa piti eilen asiaa kysellä, mutta tuntui tädeillä olevan niin kiire... Painoarviotakaan ei olla saatu, sanottu vain että normaalinkokoinen vauva olisi tulossa.


Nyt täytyy tämä välillä lähettää, kun kone kummittelee ja sammuu jatkuvasti itsekseen... :kieh: :kieh:
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!

Joulu se tulla jolkottaa. Pientä joulusiivoa olen tässä yritellyt tehdä. Eilen olin äitipolilla ultrattavana. Vauvelin kokoarvio oli jo 3400g, mutta annetaan nyt odotuksen jatkua ainakin 2.1 saakka. Joten joulua saisi vietellä rauhassa, jollei vaavi päätä itekseen lähteä tulemaan.

Onko täällä ketään mammaa joka olisi sairastanut synn.jälkeisen masennuksen edellisten lasten kohdalla? Mä olen ja pelkään taas pahinta. Nyt ainakin minulla kokeillaan estradiolihoitoa, josko se toisi apua. Kyse on siis puhtaasta naishormonista, jota normaalistikin naisen elimistössä on. Synn. jälkeen vain estradiolipitoisuus romahtaa vaihdevuosi-ikäisen tasolle ja tätä kautta vaikuttaa aivon serotoniinipitoisuuteen, joka taas säätelee mielialaa jne...

Yöt mulla on vaihtelevia, välillä nukkuu hyvin ja toisinaan ei. Toisinaan tulee sitten vahdattua töllöstä jotain yöchattiä tai se oikeaa. Ja välillä tulee harrastettua tuota yösyöntiäkin.

Mennään tästä kohta tutustumaan esikoisen tulevaan hoitopaikkaan. Kyllähän tätäkin asiaa monet kritisoi, että lapsi on hoidossa, vaikka äiti kotona. Mutta me katsoimme parhaimmaksi toimia näin. Tyttö on kohta jo 6 v ja kaipaa sitä ikäistään seuraa. Ja mulla riittää tässä kotona kyllä työtä tuon 2v- touhupetterin ja vauvan kanssa.

Mutta nyt tuli tämä kaivattu breikki pidettyä, taidan jatkaa nuiden siivousten parissa.

Hyviä vointeja kaikille!
Soikku 35+5
 
Täällä taas....

Tulikin ulkoiltua koirien kanssa oikein kunnolla, n. kaksi tuntia oltiin reissussa, köpöteltiin jopa ihan lenkkikin puistoilun lisäksi.

Viitsitkö Katja tai joku muu laittaa vaikka taas linkin sinne irc-galleriaan, pikkupeikon kuviin?? Mä kun en sillon aikasemmin sitä suosikkeihin tajunnut laittaa, ja nyt en millään jaksais sitä linkkiä tuolta aikasemmasta pinosta kaivaa... laiska kun olen...

Mutta taas taustalle...
 
[/b]Gorthaur: Toivottavasti saat jotenkin selvitettyä tuon kaverijutun, vaikeeta olis itelläkin...miten sitä oikein pitäisi toimia... HeMa05 tuntui antavan hyvät vinkit

Maya-78: Paljonkos tuo teidän yksityisellä käynti maksoi. Itekin haluaisin niin kovasti tietää vauvan painoarviota, vaikka mitään hätää ei hällä olekaan.

Säihky74: Meillä ei ole öljyämisestä puhuttu yhtikäs mitään. Täältä aiemmin lueskelin asiasta kun Katja siitä kertoili...

34+6
 
täällä on siitä yhdessä olosta puhuttu niin me ollaan miehen kanssa oltu 3v2kk yhessä ja poika on 2v3kk.. yhessä ollaan asuttu n.2½vuotta ja nyt on tää kolmas tulossa.. että meillä on jotenkin menny nää kaikki jutut aika nopeella vauhilla eteenpäin mutta onellisia ollaan :heart:

joku kysy että jos on aikasemmin synnyttäny niin onko kestäny kauan... mä en oikeen tiä vieläkään että mistä se synnytys lasketaan kun musta tuntuu että kaikki ajattelee sen eritavalla.
mutta meillä käynnistettiin 38+2. 9aamulla mentiin sairaalaan,n.12 puhkastiin kalvot ja laitettiin tippa. sit joskus 17aikoihin alko varmaan supparit kovenee ja joskus 6-7 aikaan alitettiin kai se epiduraali ja kun oltiin uudestaan laittamassa sitä niin kätilö kysy että nyt vois kyl alkaa synnyttää kun siel oli paikat ihan auki niin joskus kaheksan jälkeen alettiin poikaa ponnistaa ulos ja 15min ponnistelun jälkeen kello oli 20.30 ja pikku poika oli maailmassa että ei se niin kauheen kauaan kestänyt kun mitä muilta kuullut että ne on ollu lähemmäs 20tuntia..

että silleen meillä.

mutta huomenna neuvola niin sit tulee uusia kuulumisia :)

nii ja täs ois sinne pikkupeikon sivulle linkki http://irc-galleria.net/view.php?nick=krisu44

tähti 35+5
 
Heipsan!

Olipas siellä varsin komea tonttu-poika Pikkupeikolla =)

Accolle onnittelut kun näin pitkälle jaksoit tsempata koulun kanssa, nyt sit vaan ansaitulle levolle :flower:

Öljyilystä Ei meidänkään neuvolassa siitä mitään puhuttu, luin jostain muualta siitä ja on tullut kokeiltua kyllä, tiedä sitten auttaako mitään.

Omaan napaan ei mitään uutta, tulee vaan pyöriteltyä kaikkea päässä ja on aika levoton olo. Osku touhuu tossa vattassa nyt niin kovin että taitaa kylkeä kääntää =) Eilenkin käänsi kylkeään, mutta sitä ennen on ollut aika paljon samassa asennossa. Perjantaina pääsen kampaajalle ja jos sit sais rauhotuttua joulun viettoon. Nyt rupes vatsa kurniin kyllä nälkää, joten vois mennä kattoon jotakin suuhunlaitettavaa :p Jännä juttu kyllä että aina kun tulee tänne sivustoille, niin jännityksellä oottaa onko joku laittanut vauva-uutisia =)

Niin ja anopille ja apille ostettiin tänä jouluna oloasut. Mä oon ajatellu et ens joulusta lähtien sit saisivat aina esim kuvan tai kalenterin tai jotakin pikkuseen liittyvää.

Edelleen pohdiskeleva Cattie ja Osku hurjana 36+5 :heart:
 
Onnea Tahtoo Äidiksi!! Täällähän alkaa pikkutonttuja vilisemään! :flower: :xmas:

Merbau: ehdin jo mainitakin, mutta kertauksena - niin esikoinen tuli 3h30 min (josta muistan että 1 h oli avautuimisvaihe 0-10cm ja 1h30min ponnistusta..eka tunti meni tuskaillessa supistuksen parissa). Sanoivat neuvolassa jo ettei mitään varmaan epiduraalia edes tarjota, kun olettavat että menee taas nopeaan ja "kestän sen kivun kun on niin lyhyt aika"...greit. Toivotaan todellakin että on nopeaa, vaikka se on samalla tosi sekavaa kun ei pysy itse ihan mukana touhussa.

Öljyämisestä: esikoisen kohdalla sain neuvolasta tarkat ohjeet miten pitää tehdä ja koska aloittaa (olikohan 8 vkoa ennen...) Nyt en ole kyllä tehnyt mitään asian eteen, kun viimeksi tehtiin pieni eppari, joka oli ihan okoo kokemus - ihan turhaa pelkäsin sitä! Se ääni vain ei ole kaikkein kivoin ;)
Eli aika mahdoton sanoa auttoiko rasvaus vai ei. Tutkimustuloksethan ovat aika ristiriitaiset - kuten aina. Mutta kätilöt synnytyssairaalassani eivät olleet niin vakuuttuneita sen hyvistä puolista. Ymmärtääkseni olis tärkeää myös itse synnytyksessä auttaa sillä öljyämisellä?

Täällä olotila menee vuoristorataa. Välillä on ihan loppu ja särkee kauheasti, ja välillä taas paremmin. Tosin kävellessä kyllä tuntuu kun olisi jo pää tuolla jalkojen välissä - näytän ihan riisitautiselta kohta vaikka yritänkin välttää "ankkakävelyä" viimeseen asti.

Sain vihdoinkin joulukortitkin tehtyä ja valmiina postitusta varten.. MIten osaankin aina jättää ihan viime tinkaan!!?? Onneksi työmaalla ollaan jo sokkelia valamassa, joten vihdoin näkee kuinka hommat edistyy ihan silmien edessä..

Ja vauvallekin pitäisi vielä hankkia vaippoja, desinfiointia ainetta napaa varten ja amme (olemme hukanneet edellisen - miten lie mahdollista mutta ei löydy enää mistään - heh). Ja itselle niitä mega-super-siteitä ja korvatulpat sairaalaa varten. Sitten taidankin jo olla aika ready? Kunnes taas muistan jokun pikku jutun. Ihme kun öisin tulee kaikkea mieleen, joten nyt on paperia ja kynää yöpöydällä.

Nyt taidan ottaa pikku power-nap:it ennen kun lähden hakemaan poikaa tarhasta....


JonnaP ja pipariP
:wave:
 
Heips!

Niipa-85yksityisellä maksoi käynti 96e, josta kela korvasi pari kymppiä suunnilleen. Kyllä se mieltä huojentaa kuulla että vauvan mitat (pää, vatsanympärys ja reisiluu) vastaa viikkoja ja että painoarvio on ok. Mutta kallistahan tuo on ... Ja jos sulla ei oo lähetettä neuvolasta laitettu minnekään niin sittenhän varmasti on kaikki pikuisellasi hyvin ja ei syytä huoleen. Itsellä kun se sf ei ollut kasvanut ja painoakaan ei ollut tullut niin huoli oli oikeesti tosi iso..periaatteessa minä kannatan julkisen lääkärin käyttöä, mutta nyt oli niin hätä että oli pakko tarkistaa tilanne. Lääkärin kanssa muuten juttelin muutenkin tuosta painoarviosta, sanoi että on tosi paljon riippuvainen kuka sen tekee (kuinka kokenut lääkäri) ja millaisella laitteella ja millaisella kokemuksen "tatsilla" käsikopelolla. Sanoi vielä että sf ei mittaa muutakuin vatsan kasvua joka voi antaa viitteitä sikiön kasvusta, mutta sikiön kasvun mittaamista se ei ole, ultra on ainut "varma" keino mitata sikiön kokoa. Itselläni tieto huojensi, kun tuo sf on aika alalukemissa.. Ja vastaavasti jos sf on tosi paljon, voi olla ihan tavallisen kokoinen lapsi tulossa. Lääkäreiden mielipiteissähän toki löytyy eroja..

Aarne on ollut paljon rauhallisemmin viime viikkoina, ei mahdu enää ihan niin terävästi potkimaan =) mutta möyryää kyllä kiitettävästi ! En ole juuri liikeseurantaa tehnyt kun kuitenkin useampaan kertaan päivässä liikkeitä reilusti tunnen.

Joululahjat täällä onneksi jo hankittu - mutta yksi ristiäislahja puuttuu.. mitä voisi ostaa perinteistaen vauvakirjojen ja kummilusikoiden - ja kehysten ja valokuva-albumeiden lisäksi kastelahjaksi??? Jotain joka jäisi elämään pidempään muistoihin, ei vaatetta yms.

Nyt lepäämään - viime yönä valvoin 02.30-noin 05.30.. haukotus..

Maya+ Aarre 35+3
 
Joopa...tänään kävin käyrillä uudelleen ja edelleen sykkeet pienellä koholla, tosin hetkeksi laski normaaleihin. Sanoivat jälleen ettei syytä huoleen, mutta pyysivät taas kuitenkin vielä tällä viikolla kontrollikäynnille! Ahdistaa kun ei muka huolta ja silti pyytävät aina uudelleen!!!

Ja muuten sf mitasta...mulla oli 34+jotain 30,5cm ja samaten 36+jotain oli kans 30,5cm...aika vähäseltä vaikuttaa teiän hurjien mittojen rinnalla!!! Painoarvioo oli 37+jotain 2,7kg, eli ei sieltä mikään iso heppu oo tulossa, rupee vaan nyt raksuttaa näitä kaikkia, varsinkin kun tuo syke nyt temppuilee!!! Ois vaan niin ihana saada kunnon vastaus et miksi se on niin koholla ja ettei siitä oikeesti olis vauvalle mitään haittaa...rupee jo pelottaa et mahtaako sittenkään saada vauvaansa elävänä syliinsä... :'(
 
Onsku: Tuosta sf-mitasta: Onko sulla jo vauva laskeutunut? Mullakin on samat lukemat ollut viimeisen kuukauden, mut kyl se vauva kasvaa, mitta ei vaan nouse kun vauva on niin alhaalla, ja koko ajan siis vaan enemmän alempana. Isoja mittoja tulee silloin kun vauva ei oo laskautunut, toista se on kun se roikkuu tuolla jalkojen välissä (mulla nimittäin).

Katja ja rv 37+6
 
Voi onsku :hug: . Sun täytyy nyt vaan luottaa niihin lääkäreihin. Vauvan kokohan on ihan ok. Ehtii kolmekiloiseksi ihan hulppeesti vielä. Niin, ja kun olen noita vauveleita hoidellut, niin minusta suloisimpia ovat nuo 2,5-3 kiloiset. Ovat niin siroja, ja silti ihan hyvän kokoisia jo, ja terhakoita, jos ovat täysiaikaisia. Niin, paitsi omat vauvat ovat tietenkin olleet kaikista suloisimpia, niinhän se aina menee. :heart: Ne on olleet vähän alta 3,5 kg. Siihen sun kyllä kannattaa henkisesti varautua, että pulssia ehkä halutaan seurata siellä lastenosastolla, kansanomaisesti sanottuna keskolassa syntymän jälkeen, mikäli sitä korkeata pulssia on sinne asti, ja esim synnytyksessäkin. Niin, ja tuo sf-mitta ei tosiaan kerro suoraan vauvan koosta, niin kuin tuossa joku jo totesikin. Se on kohdun koko, ei vauvan. Esim, vettä voi olla toisilla enempi, vauva ylempänä tms.
 
merbau:mulla ei mitään masennusta koskaan huomattu synnytyksen jälkeen.lähinnä tais olla babybluesia siinä alkuun ja sit uudelleen kun vauva oli 2-3kk oli ajoittain sellaista alakuloa kun oli NIIN väsynyt kun tyttö nukkui huonosti ym.ja onhan se aikamoinen "kriisi" tulla äidiksi.elämä meni aikalailla sekaisin vaikka lasta rakastikin yli kaiken.
toihan on hienoa että nyt saat sitten lääkettä jonka pitäis masennusta ehkäistä.

 
merbau Esikoinen synty 4h 52 min joten täälläkin on vähän huoli siitä että ehtiikö sairaalaan varmasti ajoissa kun matkaa on reilu 80km...

Ä-polille tuli tänään aika ja se on 3.1.2008 ja la mulla on 2.1.08.. eli päivän lasketun ajan jälkeen.. musta on hassua että ne sinne anto ajan :headwall: ku kuitenki ois niinku synnytystapa ja painoarviosta ollu kyse...
 
Kiitokset kaikille "lohduttajille" tuossa painoarvioasiassa. Sitä alkaa vaan miettiä kaikkea turhaa, nyt on mieli jo kirkastunut. Kaikki sanoo, että pikkuinen tyttöhän se sitten on, kun kerta niin pieni :) Ja voihan se niin ollakin. Ja toisaalta olen ollut aika väsynyt/stressaantunut kun mies on ollut niissä keikkahommissa koko syksyn. Nyt jo onneksi kotona!!!

Eipä kummempia tällä kertaa, päivittelin tuossa lukemisiani, kun taas oli viisi sivua rästissä. Meni koko päivä. Pakotin itteni leipomaan, kun alkaa tulla muuten kiire :/ Saamaton.... Ja nyt sitten kävelen kuin ankka, kun issias ei tykännyt asennosta jossa leivoin, vaikka leipoessa ei tuntunut missään. Se on se kumartelu, kun uunista ottaa pelliä ja laittaa uutta.

Hassua, aivan kun tuo "Issias" olisi joku henkilö!!! :LOL:

johnu
 
Hepuli hei taas täällä. Kaupassa käyty ja joulu voi mun puolesta tulla. Ja taitaa olla kauppareissut mun osalta tehty ennen synnytystä. Lähettiin kaupasta niin supisti niiiiiiin makeesti et ihan kyyneleet tuli silmään. Huh huh ja sitten onkin semmoisia kunnon suppareita tullut sen reissun jälkeen koko ajan. Maha on ihan kovana ja olo ei mitenkään hyvä ole. Autossa sitten nauratti kun minä kippurassa nojaan kaupan seinään ja kyyneleet valuu, isäntä yrittää selvittää mikä vialla ja yksi vanhempi pariskunta tuli kysymään tarvitaanko apua. Nainen ymmärsi heti kun sanoin että ei kun vaan supistaa. Ois varmaan kertonut omat synnytys ja odotustarinansa, jos ei se mies olisi sitä hihasta vetänyt kauppaan. No onneksi ei tarvitse kun vaan maitoa ja leipää kaydä ostamassa niin selvitään melko pitkälle näillä eväillä. Ja kun joulun seudulla mennään kuitenkin mummoloihin ja muihin kyläpaikkoihin niin niissä kaikissa on kuitenkin ruokaa tarjolla.

Johan tuli taas tarinaa. Eli jos ei tosta edellisestä raapustuksesta ymmärtänyt niin omaan mahaan kuuluu supisteluja.

Huomenna anoppi tulee meidän rokkoilijaa hoitamaan ja mä pääsen kampaajalle. Toivotaan ettei Irmeli päätä ensi yönä syntyä, varmaan :LOL: :LOL: Sitten perjantaina onkin taas neuvola ja sen jälkeen aloitan minä joulun odotuksen ihan rauhallisissa merkeissä. Isäntä saa pojan kanssa ulkoilla ja tehdä hommia, minä vaan otan rennosti. Että sellaista.

Nyt jotain suolaista kehiin ja kohta alkaa antiikki-eno. Mä niiin tykkään siitä Ilmari Saarelaisesta, se on ihan lutunen. Joskin onhan se Pauli Hanhiniemikin ihan kateltava :)

Nuuskis ja Irmeli (ikiliikkuja)
 

Yhteistyössä