**TAMMIKUU2008**joulukuu

Jaahas taitaa sitten suti olla seuraava lähtijä ja eiköhän se katjakin pääse tositoimiin piakkoin.

Tänne ei mitään erikoista, illalla ja yöllä tuli muutamia supistuksia ja pari ihan napakkaakin, voi jospa tämä ymmärtäisi tulla itse ulos ajoissa. Tiedä sitä sitten miten lähtevät heitteleen kun la vasta aika sinne ä-polille, jos sieltä vielä kotiin laittavat ja poju vaan kasvais.. Tällä kasvuvauhdilla Oskulle tulis se n 4.5 kg La, että voisko ne tosiaan vielä sit laittaa kotiin.. Ja taas rupee pohtiin kaikkee, huoh.. Maanantaina sit ruikutan neuvolassa oikein urakalla..

Vatsan toiminnasta, mulla ainakin toimii hyvin nyt, liiankin hyvin välillä..

Vatsaa myös kutisee jonkun verran välillä ja tuossa ylävatsalla on arka kohta, juurikin tuossa kohtaa mistä peppu aina kohoaa ylöspäin. Ja noi kohdat mihin arpia on tullut niin niitä kanssa koskee välillä, ei nyt satu varsinaisesti mutta on arkoja kohtia. Osa arvista ihan vaaleita ja pieniä, osa taas punaisempia, oikein on komian kirjava valikoima :LOL:

Oliskohan sitä taas ananastankkauksen vuoro taasen.. Täytyykin muistaa hakee kaupasta lisää tänään :p Äh, ei vaan rupee tökkiin oikeesti aika pahasti toi ananas..

Eiköhän tätä tässä, täytynee sit lähteä lepäilemään ja unohtaa sss hommat kokonaan :D

Cattie ja Osku 38+1 :heart:
 
Vuoden viimeisiä päiviä viedään. Heippa vaan vanha vuosi :wave:

Onnea vauvan jo saaneille! Aika monihan sen nyyttisen on jo käynyt noutamassa.

Mahakutina: Täällä välillä kutittaa ja välillä tuntuu et ei ole mahan pinnassa tuntoa ollenkaan, kun on niin tiukalla.

Neuvolassa kävin eilen, kuten moni muukin :)
Rv 38+5
Paino -400g/vko (eri hienoa, viimeksi oli +1300...)
RR 139/87
Hb 130
Kohdunpohja 38 (sama kuin viimeksi eli hieman ehkä Papunen laskeutunut...)
L.veden määrä N
Painoarvio 3,5-3,6 (toivotaan et olis oikeessa)
Tarjonta rt
Syke +135-145
Liikkeet ++
Eli kaikki kohtuu ok. Vieraassa neuvolassa jouduin käymään, kun oma neukka lomalla. Tää täti veikkas aika normikokoista vauvaa, mikä olis kiva, kun mullekin kaavailtiin reilunkokoista. Mut tommonen <4kg olis kyllä ihan passeli. Vauva ei ole täysin vielä kiinnittynyt, mutta suunta on jo oikea:)

Nyt tonne sateeseesn koiran kaa...

Pore&Papunen 38+6

P.S. Vielä noista SSS hommista; en myöskään jaksa uskoa niiden toimivuuteen. Ei ne varmaankaan jarrutakaan, mut ei saa mitään aikaankaan. Jos siivous auttais, niin mulla olis eilen jo käärö pötkähtäny :whistle: sen verran tiukka siivouspäivä pidettiin miehen kanssa... Oli kyllä selkä ja jalat kipeätkin sen jälkeen.
 
Voikun olisi tämä raskaus jo ohi!!! Mua ihan oikeesti alkaa potuttamaan jo. Oon taas makoillut pari päivää, kun on niin JUUTAKSEN huono olo. Oksettaa ja väsyttää, niin ja SUPISTELEE... Jo ihan niitä "oikeilta" tuntuvia supistuksia. Sain nyt sitten sen maanantaisen lääkäriajan varjolla jäätyä kotiin uudeksi vuodeksi tuon kuopuksen kanssa ja otan kyllä ihan rennosti. Menen äitin hoiviin pariksi päiväksi ja vaan röhnötän. :D Ei huolta huomisesta.

Ihan hirveästi mietityttää tuo vauvan koko, että onko kasvanut ja mitä ne nyt sitten meinaa. Kivaa rampata Seinäjoella asti parin viikon välein, kun täältä on sinne se 100 km:ä. Että täytyy vaan toivoo, että tuleva synnytys ei ole mikään hypernopea, kun lasten hoitoon vieminen/hoitajan saaminen kotiin (esim. yöllä ) vie kuitenkin aikansa. Että semmoinen 1½-2 tuntia menee matkaan vähintään, jos on oikeen nopeeta toimintaa. Onpa täällä moni synnyttänyt ambulanssiinkin, kun on vauva vauhdilla tullut.

Nytkin supistaa... :/

Taidan vähän mennä pötköttelemään, tarkoitus olisi kuitenkin vasta ensi vuonna synnyttää... Ai niin, vauveli edelleen pää ylöspäin...

johnu 35+6
 
LISÄYS:

Te jotka synnytätte Seinäjoella, ooteko kuulleet, että sen pesulapalon takia siellä ei vieläkään ole tarpeeksi vaatteita äiteille... Esim. kaikki pyjamahousut oli loppu, samoin pyyhkeet. Olivat käskeneet lakanoihin pyyhkiä. Kuulin äidiltä joka synnytti siellä tuossa marraskuun lopulla. Onhan siitä palosta jo jonkun aikaa, että tilanne voi muuttua kuukauden sisään paljonkin. Mutta siis oma pyjama mukaan!!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Mä lähtisin kyllä veikkamaan Accoa vuoden ekan beibin tittelistä.

Gorthaur 39+1
Vaikka mä oon kuinka odottanut synnytystä, niin nyt on sellanen olo et toivois ettei lähtö tuu vielä... Meillä on ollu koko perheellä hiukan flunssaa ja luulin että se oli lähtemässä multa kun ei kunnolla tullutkaan, kurkku vaan oli kipeä, no nyt on sitten kamala "vesinuha", päänsärky ja koko kroppaa särkee.. Kurkku edelleen kipeä, ja aamulla heräsin kun oli kaikki paikat tukossa ja limassa.. Ei ollut yhtään kivaa... Kuumetta ei onneksi ole, mutta olisi kiva jos saisi tän flunssan pois alta. Mulla on ihan naatti olo tästä eikä jaksaisi yhtään mitään. Eikä olisi kiva jos vauva saisi tän heti. Joku virus tää on. Tyttö ja mies alkaa kyllä olla jo melkein terveitä onneksi. Tää on käynyt koko perheen läpi, myös mun äidin perheen ja kaikki lähitutut, ihmeen tarttuvaa... :/

Eilen tuli taas joku kovempi supistus ja alapäässä tuntuu painetta, mutta silti olo on sellanen et tässä voisi mennä päivä tai viikko, maha on kyllä ihan löysällä nyt koko ajan ja se on yksi hyvä merkki, mutta sekin voi kestää päiviä ennen synnytystä...

PrincessOfAcco, Ali ja nenäliinapaketti 39+2 :'(
 
Jännäksi menee, kuka ehtii vuoden ekaksi :) SuTilla kuulostaa kyllä aika lupaavalta; taitaa tulla vielä tän vuoden puolella.

Täällä on peukut pystyssä, että Saaru pääsisi vauvanhakuun! Jos tuo selkäsärky olisi merkki :)

Mulle veikattu la:na 4-4,5 kiloista vauvaa, ei ainakaan alle 4kg. Toivotaan, että lähempänä tuota 4 kiloa kuin 4,5...

Viime yönä supisteli 02-03 liki tauotta. Eivät olleet vielä kipeitä, mutta kyllä jo tuntuivat. Alapäätä on vihlonut koko aamun. Olisikohan tämä vauva nyt laskeutumassa? Hirveän suonenvedonkin pohkeeseen sain yöllä :( Mä nukun yleensä polvivillasukat jalassa, mutta nyt olin heittänyt ne pois noitten supistusten aikaan, kun pukkas hikeä niin kovasti päälle.

Nyt laittamaan lapsille ruokaa.

Jimena 39+0
 
Hei!

Täällähän on taas jännät paikat, kuka ehtii vauvautumaan vielä tänä vuonna ja kuka on ensivuoden nopein. KATJA ja SUTI taitaa olla aika hyviä veikkauksia seuraavasta synnyttäjästä, ja toivotaan, että SAARU pääsisi kanssa pian tositoimiin...

Omaan napaan ei taas mitään uutta, vähän alkaa vaan tuo jatkuva vesisade ärsyttämään, kun ei jaksa siellä lenkkeillä... Ensimmäiset raketitkin paukkuu jo ulkona, joten senkään takia ei tuo lenkkeily oikein mukavaa ole (toinen koira pelkää paukkuja ja kiskoo vain kotiinpäin). Uutenavuotena kyllä toivoo asuvansa maalla, kun ei tuo pauke sitten kestäisi montaa päivää..

Maija 36+1
 
Täällä eilinen nukkumaanmeno oli täyttä tuskaa... jokapuolella vihloi ja vatsanahka tuntui repeävän. Joka puolelta pökittiin, olikohan poika pahalla tuulella??? Alkoi nyt jotenkin jännittämään ne oikeat supistukset, kun nuo eilisetkin tuntuivat niin kipeesti, että henkeä joutui haukkomaan...

Monen mamman tilannetta jännäillään täällä. Monella tullut jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä... voi kunpa mullakin tulisi :|

Hetkosen kuluttua tarttis taas lähteä juhliin ja autossa saakin sitten istua hippasen yli tunnin. Toivottavasti paikat kestää.
 
Täällähän on vauvautuneita vaikka kuinka paljon! Onnea heille kaikille :flower:
Ja seuraavia lähtijöitäkin on, jännää kuka seuraavaksi ;)
Eilen kävin neuvolassa ja siellä kaikki suht ok paitsi tuo paino!!! Se oli noussut viikossa 1470g :whistle: Nyt yhteensä 14kg ja terkka meinas että pieni vauva tulossa,sellainen 3kg ellei allekkin. kovasti pistää tuonne kohdunsuuhun kun kääntää esim. kylkeä yöllä. Nyt on uni alkanut maistumaan enkä meinaa millään herätä tähän päivään.
SAARU: ole huoleti, kyllä mä täällä ainakin roikun tammikuun loppuun ettei sun tarvi yksin :wave:
Minäkin haluaisin bongata sen limatulpan pian!!! kaikki neljä lasta kun ovat menneet reippaasti yli niin toivoisi tämän viimeisen syntyvän edes lähellä laskettua aikaa :ashamed:
josefiina ja pulla 37+2
 
LELLU1: ONNITTELUT! :xmas: :flower:

Niin niitä vauvoja vaan tulee pikku hiljaa. Aina jännässä tulee näille sivuille, että moniko meistä on jo saanut vauvan. Niin, saas nähä, kuka saa vuoden eka vauvan meistä. Mä veikkaan Saarua tai Katjaa...

Synnytyksestä on "yllättäen" ;) ollut nyt täällä puhetta.
Mulla on ollut molemmissa synnytyksissä spinaalipuudute ja TYKKÄSIN! Eka synnytyksessä olin ekaks vähän aikaa ammeessa, mut se ei ollut kauheen tehokas mun mielestä. Ennen synnytystä (ja siis ennen sairaalaan lähtöä) mulle on sopinut käveleminen... aina kun on kovasti supistanut olen vain pysähtynyt ja hengitellyt syvään ja rauhallisesti. Toi kävely sopii mulle varmaan siks, kun tykkään lenkkeillä muutenkin. Myös keinutuolissa keinuttelu on ollut jossain vaiheessa synnytystä ok. Haluaisin tähän tuleen synnytykseenkin sen spinaalin... toivottavasti ehdin yleensäkin saada jotain puudutetta. Viime synnytyksessä tuli kiire sairaalaan ja paikat oli jo 7 cm auki, kun kätolö tutki heti paikat, kun päästiin sinne. Onneksi sain spinaalin. Vähän pelottaa nyt, että en ehdi sairaalaan (että vauva syntyy kotiin tai autoon). Kätilöt sanoivatkin, että mun pitää olla ajoissa liikenteessä ja tehä sit vaikka niitä tuhia reissuja ettei kävis niin, kun nuo molemmet synnytykset on olleet niin nopeita (eka kesti kaikkinensa 6 tuntia ja toka synnytys 4 tuntia). No, pitää yrittää olla hermoilematta etukäteen.

Kipeitä supistuksia (niitä menkkamaisia) mulla on ollut jo aina sillon tällön. Voi, kun vauva malttais pysyä masussa vuoden vaihteen yli.

Kiitoksia muuten siitä tiedosta, että se pakkauksen peittokin pitää pestä! Peitto menee pesuun jo heti tänään. Sen ruokalapun mä lähetin takas Finlaysonille ja nyt oottelen sieltä uutta ruokalappua... saas nähä millon tulee.

Nyt pitäis lähtiä siis sinne peiton pesuun ja touhuileen jotain kotitöitä.

Tammiäiti rv 37+3 ja naperot
 
:wave: Täällä notkun edelleen..
Taidan mukautua syöksysynnyttäjiin minäkin :/ Mulla toiseksi nuorimman synnytys kesti vain 58min ja kuopuksen vajaa 3h.
Jännittää hiukka itteäki et milloin oikeesti pitää lähteä, kun ei viitsisi "tuhaan" hypätä ja siksi toiseksi ettei huvittais jäädä osastollekaan..
Kuopus oli meitin suurin ja painoi syntyessään 4030g, tätä pyllyn puskijaa veikattu n.3kg saapa nähä ja sukupuoli veikkauksesta sen verran että meille veikattu ultran mukaan ekaksi poikaa ja viimemmäksi tyttöä, lohdullista tietää et jompi kumpi on tulossa :LOL: :LOL:
 
Kiitos tsempeistä kaikille! Kyllähän se Aatto sieltä joku päivä tupsahtaa, mutten varmaa nyt ainakaa lähipäivinä. Ei kandee mua veikata vuoden ensimmäisen nyytin pyöräyttäjäksi :LOL:
Neki makeet selkäsäryt/-krampi jäi siihen eiliseen. Nyt ei mitään. Paitsi että möllötetään taas niin ylhäällä niin ylhäällä et oikealle yläkylkeen sattuu vietävästi :kieh:

Mulla kans masua kutitttaa, kuhan ei nyt enää sitten taas ala repeileen nahka ku yliaika paukkuu..Esikolta ei tullut yhtää arpea, toisella kertaa nahka repes tosi "ihanasti" vasta ku yliajalla paukutettii reilusti. Nyt on vanha nahka antanu periksi, mutta ku Aatto ei laskeudu yhtään niin maha kasvaa vaa koko ajan eteenpäin ja nahka venyy.. Kumpa ei ihan kauhiasti ainkaa lisää repeilis nyt :'(

Mulla kans maha kyllä toimii ja "ilma kiertää" ihan ulos asti, oikee välillä supistaa ja sattuu eikä oikee ota selvää pissattaako, kakattaako vaikka pierettää.. :LOL:

Mulla avautumisvaiheessa ennen ilokaasua ja spinaalia aina kun supisti oli vaa ihan hiljaa ja paikallaa ja mietin koko ajan että oisin rentona.."meditointia:D"
Osastollakin sillo iltamyöhäseen kävin sanoo hoitajalle et nyt vois olla jo aika lähtee saliin, niin se aiko tehä kierroksen loppuu ja sitten kahtella mun tilanteen ja soitella saliin päin, mä jäin sitten odottelemaan tätiä pimeeseen päiväsaliin viltin mutkaa kiikkustuoliin, siinä sitten ihan hiljaa vaa nökötin, niin hoitsu unohti mut.. Ei nähnyt mua niin unohti! Piti mennä sitten sieltä kansliasta kyseleen että nii miten se olikaa..

Mutta nyt sattuu tuohon kylkee niin kauhiasti et pakko mennä ihan oikaseen.. |O


Aattoa odotellessa... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
mä täällä tyytyväisenä myhäilen kun ainakaan vielä en ole yhtään arpea nahkaani saanut.olen aika ihmeissäni.esikoisesta niitä kyllä tuli.jotain hyötyä löysästä vatsanahkasta :LOL:
Mullekaan ei oo tullut yhtään ainutta arpea mahaan, vaikka maha on valtavan kokoinen nyt, ja ennen raskautta oli tosi timmissä kunnossa vatsa. =) Että ei se näköjään siihenkään katso.. ;)
 
Hei täältäkin...

Ihan ensimmäiseksi ONNITTELUT KAIKILLE JO JAKAUTUNEILLE JA NYYTTINSÄ KOTIIN SAANEILLE =) =) :hug:

Joulusta ollaan täälläkin selvitty ja uutta vuotta odotellaan, saa nähdä kuka saa vuoden ensimmäisen, itse olen myöskin syntynyt 1.1, mutta en ollut vuoden ensiimmäinen...

Täälä on ollut vähän huolta ja sillä en ole oikein jaksanut tännekään jutustella, mutta olen kyllä ahkerasti päivittäin käynyt teidn odotustanne seuraamassa ja ollut hengessä mukana..

Eli minähän olen ollut jo pitkään poissa töistä uhkaavan ennenaikaisen synnytysksen vuoksi, kohdunsuu oli nimittän todella kypsä viikoilla 26 jo, niin vaan sitä ollaan tänne saakka selvitty ja nyt tosiaan saa elää ns. normaalia elämää. Mutta kun tuon kohdunsun kypsymisen seurausena sain lähetteen äitipolille, niin siellä huomattiin että vauva on suhteellisen pieni viikolla 30 painoarvio oli n.1210g Sitä sitten on seurattu todella tiheästi tässä ja vauva on kasvanut alakäyrällä ja virtauset on ollut hyvät koko ajan ja liikkuu todella vilkkaasti. Nyt vain sitten eilen oli taas kontrolli (Aydin Tekay ultras, siinä vasta ihana lääkäri) niin vauvan paino on nyt tippunut siittä alakäyrältäkin ja se mikä jätättää sitä on vauvan vyötärönymp. siinä sitten heitettiin jo käynnistyksen mahdollisuuskin ilmaan, mut ei kuulemma vielä uusi aika on 9.1 ja ilmeiseti jos edelleen vauvan vyötärön ymp. ei kasva niin sitten ilmeisesti käynnistetään. Eilinen painoarvio oli 1720g vaan, eli taitaa olla meille tulossa pienin täysaikainen vauva. Huolestuttaa vaan että onko kaikki toisella hyvin, ja toisaalta itsekin mietin että oisko parempi saada Taavi kasvamaan kohdun ulkopuolelle. Toisaalta oma järki ja lääkäritkin ovat veikanneet että pienuus on geneettistä, koska painoin itse täysaikaisena vain 2460g , mutta kun ei voi olla varma...eli haluaisin kuulla et onko teillä kokemuksia tälläisista tapauksista?
Toisaalta mun paikat on jo niin kypsät että sitä ei tiedä jos lähtö tulee jo ennen tuota seuraavaa käyntiä, Kohdunsuu on suki 2-3 cm ja kanavaa enää 1,5sm, supistuksia tulee edelleen välillä säännöllisesti aj välillä ei ollenkaan. Eilen paikkojen ronkkimisen jäljiltä illalla tuli jo 3-4 tunnin ajan 10-15 min välein supistusia välillä napakampia ja välillä kivuttomampia. Sit sitä vaan miettiin et ku lääkäri sanoi eilen et mun pitää lähteä mielummin liian aikaisin, vauvan pienuuden vuoksi, jotta saadaan käyrälle tarkkailuun. mutta ilmeisesti kuitenkin kannattaa odottaa että supistukset tulee n.5 välein vai onko tuo ohjeistus muille tuttu, minä ainakin olen kuullut sen joskus et parintunnin ajan 5min välein ensisynnyttäjillä...?
Olipas siinä paljon vuodatusta omasta navasta, mut koittakaa ymmärtää..huoli on suuri :(

Saa nähdä kuka tosiaan saa uuden vuoden ensimmäisen vauvan, ihan hyvä päivä syntyä, itsekin synnyin 1.1 mutta en ollut vuoden ensimmäinen.

Toivottavasti Saaru ja Nuuskispääsevät pian jakautumaan ja saavat palkintonsa pitkästä ja raskaasta "maratoonista"

Täällä myös tuntuu sellaisia vihlaisuja ja nipsailuja tuolla kohdunsuulla eikös ne juuri kypsytä sitä kohdunsuuta ja aamuöiset menkka kivut ovat myöskin tulleet tutuiksi

Peittoja ei ole meillä heiluteltu enää moneen kuukauteen ja tuskin enää nyt loppuajastakaan heilutellaan on meinaa kohtu jo niin laskeutunut et tuskin tuonne mitään muuta enää mahtuukaan :D

Siinäpäs hieman kuulumisia...

Piku ja Taavi 36+5
 
Piku:no on sinullakin sitten huolta ollut.sun tapauksessa saattaa olla viisaampaa lähteä synnärille liian ajoissa kun myöhään.toivotaan kumminkin että vaavi saa vielä kasvaa kohdussa mikäli se hänelle parasta on.
 
Toivottavasti pikun taavilla on kaikki hyvin, jos vaikka vain toinen on pikkuinen:) Aydin Tekay on kyl ihana/mukava lääkäri. Mäkin kävin sillä gynekossa alkuraskauden ultrassa ja tais muuten se vastaanottamassa mua viimeksi oyssissa ku menin synnyttämään taikka siis toiselle yliaikaiskäynnille rv 42+4..

Kylläpä teki terää ottaa tirsukat, nyt taas jaksaa pikkasen paremmin. Pitäs vain keksiä taas jotain kivaa tekemistä. Ei yhtään tunnu viikonlopulta, päivät niin "samanlaisia" ja viikonloput ei erotu. Paljon vielä kaikkia pyhiä yms ollu sekoittamassa ja miehelläkin "kummallisia" työvuoroja esim tänäänkin oli töissä. Normisti ei lauantaisin ole.
Huomenna meneekin sitten nuorempi herra meille mummolaan yökyliin, sisko sen halusin sinne ottaa yöksi:) Ja mukavaa noillekin että pääset väliin mummolaan lellattavaksi.

Mitäs on suunnitelmia uuden vuoden aatoksi?
Me varmaa ollaa ihan kotosalla, on niin väsy kuiten ettei jaksa mitää ylimääräistä säätämistä. Syödään nakkeja ja salaatteja, ammutaa raketteja ja tinat valetaan. En tiä käydäänkö "ensimmäinen satsi" raksuja ampuu mummolassa (ku tuossa lähellä asuvat) ja sitten myöhemmin tuossa jossain lähellä et pääsee sitten nopsaa nukkumaan pojat. Poikien annetaan kyl valvoo niin myöhäseen ku jaksavat (paitsi rakettien jälkeen kyl viimestää nukkumaan) molemmat ajattelin päivällä/ alkuillasta saaha nukkumaan hetkeksi niin jaksaisivat sitten raketeille asti.

 
Uutena vuotena mennään varmaan kaverille kylään.Niillä samanikäinen poika kun meidän tyttö ja lisäksi 6kk kaksoset eli ei nekään ihmeitä hommaile.syödään ja juodaan jotain.itse just ajattelin ettei raketteja tänä vuonna osteta ja tuskin tulee edes valvottua siihen asti =) toisaalta nyt on tullut kyllä valvottua viime aikoina pidempään että varmaan sitä jaksais pysyä hereillä 12 asti et vois katsella raketteja.tyttö pelkäs raketteja viime vuonna että saa nähdä miten tänä vuonna.

 
Eipä tuota ihmeempiä suunnitelmia ole uudenvuoden aatoksi, jospa sitä lähtis vaikka synnyttämään :LOL: No ei, ihan vaan nakkien ja perunasalaatin syöntiä ja raketteja jos ammuskelisi. Hyvin jaksan varmasti valvoa yli puolenyön, en edes muista että milloin viimeksi uni olisi tullut enne kahta yöllä, nykyisin kun ei tule pahemmin nukuttua...
Jospa sitä puoli lasillista kuohariakin kippistelisi =)
 
Hei te joilla se iho kutisee.. onko teiltä otettu niitä maksa-arvoja?
Kun multahan ne otettiin nimenomaan ton takia kun valitin mahan kutiavan arpien kohdalta... ja kädethän mulla kutisi kanssa...
Ja nehän oli sitten pilvissä ne arvot ja sittenhän se käynnistettiinki se synnytys....

En oo muuten muiden lasten kohdalla ees tajunnu sitä kutinaa miksikään muuksi kuin ihan normaaliksi venymiseksi, jne... Eli en tiiä vaikka mulla ois joka raskaudessa ollu ne maksa-arvot pilvissä :ashamed:
 
Voi Pikun huolta. Voin kuvitella minkälainen huoli on kun ei tiedä mikä lapsellaan on. Toivottavasti johtuu vaan geneettisistä syistä pienuus.

Ja taas yksi lötköpäivä kohti iltaa menossa. On jotenki energiat ihan loppu mutta jos illalla yrittäs pakkaseen tehä ruokaa. Nukkumista ja syömistä. Kai se nyt jouhtuu vaan näistä jatkuvista pyhistä ja kun isäntäkin menee töihin niin minäkin voisin taas kunnostautua.

Meillä ei mitään raketteja ammuta ja mies katto sädetikkujakin vinosti. Meillä on 1-vee epävirallinen kihlajaispäivä uutena vuotena

:heart: :heart:

Lähtiköhän Nuuskis ja SuTi kun sillä saralla hiljeni. Jänskättää..
Blanca ja Boxi 36
 
Hei ja terveisiä äitipolilta, käytiin tarkistuttamassa tilanne. Ei ollut ilmeisesti vielä lapsivettä, eilinen sisätutkimus sai aikaan ilmeisesti vuotoa. Mutta kohdunsuu on kypsä ja kaulaa jäljellä vain vähän. Arvio oli, että käynnistyy piakkoin eli muutaman päivän sisään! Kyllä tosi jännäksi menee kummalle vuodelle vauva haluaa syntyä =) Tsemppiä muillekin!!!

SuTi ja vauva 39+6
 

Yhteistyössä