Tammikuu2008*LOKAKUU*

eli tänään oli se synnytys pelkokeskustelu aika.. ja oikein mukava ja ymmärtäväinen "kallonkutistaja" täti siellä oli.. :) kovasti kartoitettii tilannetta mikä minnuu pelottaa ja syitä noihin pelkoihin jne.. jatko sit mäneekin näin et meen 25pvä hänen luo uudelleen juttelee ja laitto samalla lähetteen pelkopolille keskussairaalaan.. sinne ootellaan siis nyt aikaa.. :) siellä sit käydää synnytystä kätilön ja lääkärin kans tarkemmin läpi ja tehdään synnytyssuunnitelma jne.. katsotaa sit et menenkö vaan sen yhen kerran vai tarvitaanko käyntejä sinne pelkopolille useampia..

samalla selkis myös meidän se synnytys sairaalaan tutustuminen eli voidaan mennä nyt 15.10 tai 19.11 ja päädyttii tuohon jälkimmäiseen, koska en näe syytä miksi menisin nyt heti jo tämän kuun puolella.. unohtuu vaan asiat sit ja menkän ne joilla la esim marras-joulukuussa.. mä kerkeen hyvin tuohon viimeseenkin ryhmään, joka onkin minulle viimeinen mahdollisuus koska sit ennen mun laskettau aikaa ei ilmeisesti ole enää käyntejä? :eek: tai ei ollu tullu vielä ainakaa ilmoitusta asiasta..

petarista oli joku puhunu, ni mä meinaan hommata sellaisen ohkasen petarin kyllä, helpottaa lakanoiden vaihtoa ja on helppo pestä sit..

ja taas kerran uusille tervetuloa mukaan :flower: =) kiva et prukka vielä tässäkin vaiheessa lisääntyy...

nyt suihkuun ja asettelemaan ihteensä nojatuoliin pakoa katsomaan... :wave:

peikko ja poitsu 26+4
 
Morjensta. Massun kuva profiilissa on kokenut päivityksen.. Tässä on nyt kuva niistä vaunuista, kun sitä Jimena muistaakseni pyysi. Kuvassa ne näyttää varmaan mustilta, mutta todellisuudessa ne on tummansiniset. http://kake175.emdia.fi/IMG_0163.jpg
Ei kai nyt sentään allergiat voi periytyä?! Tuntuu ihan hölmöltä. Muut mun suvussa kärsii kaiken maailman allergioista. On pujo,- koira- ja kemikaaliallergioita yms. Sitten keliakiaa, maitoallergiaa jne. Ite oon vaan nikkelille ja koboltille(sininen väriaine). No miehän oon koko sakin sottaisin tyyppi, liekö siitä johtuvaa tuo vähäisyys. On varmaan tullut kova immuniteetti, kun elän kuin pieni porsas. :whistle: Flunssaa tms ei tarvi turhan usein potea. Viimeksi nyt elokuussa, sitä edellisen kerran kolme vuotta sitten. Oksutauti ollut viimeksi 11- vuotiaana (johtui luultavasti siitä, kun söin kaverini kanssa kaksi vuotta vanhoja juustonaksuja :eek: )

Napsukka ja Abbath 27+4
 
Iltoja!
Taas on työviikko hurahtanut käyntiin, seuraavaksi vapaata sitten lauantaina, jolloin olisi tarkoitus mennä vaunu ja sänky ostoksille. Viime viikolla jo käytiin muutamissa kaupoissa vaunuja testaamassa, mutta lopulliset hankinnat hankitaan nyt sitten viikonloppuna. Emmaljungan ceroxit kovasti houkuttelee, mutta muutamat muut vaihtoehdot haluan vielä nähdä.

Kovasti jännittelen seuraavaa neuvolakäyntiä (lääkäri) joka on loppukuusta. Mitenköhän meikäläisen painon on mahtanut käydä, kun viimeksi sain siitä hiukan "noottia". Vaa-alle en ole uskaltanut mennä...

Eilisestä saakka vatsasta on vetänyt tietyin väliajoin ja vatta on ollut kova kuin kivi... issias on tänään taas vaivannut kovasti ja töissä lonksuttelin menemään, kun tuntui ettei jalka yksinkertaisesti kanna. Sairaslomaa en tosta vaivasta enää kehtaa hakea, vaan yritän nyt vaan kivut kärsiä.

Aloittelin kutomaan sitä villatakin loppua eilen ja kyllä se taitaapi pian sieltä vaan valmistua, taidankin tästä lähteä kutomaan


=) Napsukka: Ihanan suloiset vaunut!!!
 
bamboo: Ihanaa, että kaikki on nyt ok :)

Hyviä sokerirasitustuloksiakin oli monilla :flower: Mä kävin taas viime viikolla antamassa paastoarvon ja se oli ok. Toivottavasti sama linja jatkuu loppuun saakka.

Napsukka: Ihanan nostalgiset vaunut! :)

MaijaM: tervetuloa!

Meillä on tuossa kakkosen pinniksessä petari ja se siirtyy vauvalle pinniksen myötä. Oon tykännyt petareista, kun meillä käytetään sitä froteista muovisuojaa patjan suojana ja se on hirmu kuuma pelkän lakanan alla. Se on siis petarin alla ja tarvittaessa petarin pesee nopeasti koneessa; kuivuukin kylppärissä ennen iltaa. Suosittelen.

Mä oon nyt viikonlopun ja alkuviikon jynssännyt jakuurannur ja pakkailut ja siirrellyt tavaroita. Ihanaa, kun on jotain tekemistä (tavallisuudesta poikkeavaa ;) ), vaikka kiire meinaakin tulla. Ja väsy on illalla kova. Yritän tässä nyt sitten vielä miettiä, että missä välissä sitä järjestäisi tytön 2v.-synttärit.

Ylihuomenna on neuvola, tuun sitten kertomaan miten hurjaksi sf on nyt paisunut ;)

Jimena 27+3
 
Heippa,

Täältäkin toivotellaan kaikki uudet tervetulleeksi! Kyllä tänne mahtuu :)

Huhu - nyt on huhkittu koko aamu - putsattu ja öljytty kaikki puuhuonekalut, jotka huomenna pakataan konttiin (5 vkon merimatkaa varten)... Ettei vain pääse halkeilemaan siellä merillä. Täytyykin palkita itseni ja ilahduttaa poika - eli mennään just vielä uiskentelee altaalle
B)

Allergioista, kyllä ne valitettavasti ovat hyvin todennäköisesti osittain periytyväisiä. Mutta myös ruokavalio ja ulkoiset ärsykkeet saattavat niitä aiheuttaa ja niiden kaikkien yhdistelmä. Ja aikuisilla on monesti syynä stressi ja siitä moni pikku asia sitten johtaa ihottumiin etc. Isäni on ihan tähän asiaan erikoistunut - vaikka itse tuntuu välillä että on "suutarin lapsi". Itselläni ja myös miekkosella on allergioita. Itselleni ne tulee juuri stressin kautta ja sitten joutuu kierteeseen joko siitepölyn, pölyn tai homeitiöiden takia... Mutta suurena apuna on kyllä hivenaineet ja vitamiinit. Täällä popsitaan helokkiöljyä, kalaöljyä ja maitohappobakteereita. Lisäksi välillä tarvii zinkkiä, e-vitamiinia, c-vitamiinia tms. Nythän on tosi hyvä popsia juuri noita maitohappobakteereita ja öljyjä ihan vauvankin takia.
Kannattaa niin kun aiemmin joku mainitsi aloitella sitten varovasti vauvan kiinteiden kanssa, etenkin tiedettyjen allergisoivien ruokien kannalta (mansikka, kiwi, porkkana, tomaatti, kala, pähkinä, kanamuna...), mutta niitä ei tosiaan kannata välttää! Ja vauva voi alussa niihin hyvinkin reagoida, mutta kannattaa kokeilla vähän myöhemmin uudelleen, suolisto kun kehittyy aika pitkä aikaa.

Lisäksi kannatta katsoa jos lapsi tarvitsee kosteusvoiteita tai ei. Joidenkin iho on luonnostaan niin hyvä, ettei tarvitse kun öljytippoja kylpyveteen ja pepunpesu pelkällä vedellä vaan. Silloin on turha totuttaa iho voiteisiin tai esim talkkiin. Ja kannatta aina olla hieman varovainen kortisoonivoiteidenkin kanssa, ettei turhaa ja liikaa käytä niitä - iho ohenee ja vanhenee niiden seurauksena. Perusrasva on aina parempi käyttää runsaasti ja sitten hieman vain kortisonia tietyn ajanjakson.

Mulla oli ihan outo päivä eilen - haistoin "pilantuneen maidon" - en tajua mistä voi johtua, mutta aloin epäillä että voisikohan esimaito alkaa nousemaan?? Onko muilla esiintynyt jo?

Jahas- nyt poika jo kinuaa uimaan.


:wave: JonnaP ja PikkuP
 
huomenia!

Bamboo hyvä että kaikki oli nyt kunnossa!
Napsukka kyllä on komeet menopelit tulokkaalle ja et kyllä varmastikaan liikaa maksanut niistä, varmasti ovat arvokkaammat. Ja on sullakin jo upee masu.
Meki saatiin ostettua uudet ladattavat patterit niin jospa nyt sais sitten otettua uusia kuvia omastakin massusta.
Petaria meillei oo koskaan ollu ja en oo nytkää ajatellut hankkia. Ollaan pärjätty ihan sillä froteesuojalla lakanan alla.

Mun pitäs ottaa urakaksi lelujen läpi käynti. Pian on nuoremmalla synttärit ja joulukin on tulossa. Ajattelin että laitan osan leluista talteen (Aatolle) ja osan sitten vien joulun alla joulupata-keräykseen. Ihana sinne antaa ku tietää että jotku lapset tulee niistä tosi onnelliseksi ja ilmaiseksi!

Vielä on suht kivuttomasti mennyt töissä, maha pinkeenä kyl loppu ilta menee ja vaikea semmosen mahan kanssa on istuskella. Väliin tuntuu ettei se supistus laukea millään. Ihan selkälihaksia ja nahkaa repii. Issias on ollu aika hissukseen onneksi, nyt vain häntäluuta jomottaa.. :eek: Mikähän siellä?
Eilen oli neukkatäti soitellu ja jättänyt viestin vastaajaa että neuka-aikaa pitää siirtää/vaihtaa.. Onkohan noista lakoista johtuvaa? Mutta eipä se haittaa, itellä oli ihan samat mielessä. Ei oikee se aika sopinut, pojille ei olisi ollut hoitajaa enkä niitä haluis sinne ottaa mukaan.
JonnaP Mulla kans taitaa sitä esimaitoa pukata. Onneksi ei mitenkään paljon että suojia tarvis käyttää, mutta siksi taitaa mulla useasti tissejä kutittaa ku pikkasen tihkuttaa ja sitten kuivaa tuohon nännin ympärille.
Mut nyt kaffen keittoo, siskoki aikoi tulla tyttönsä kanssa kyläilee.. Muksaa päivänjatkoo kaikille!

Saaru ja Aattomiäs 28+5
 
Cattie kyselit tuosta petarista niin ite en oikeen lämpee.. onhan se varmaan hyvä siinä mielessä että sen saa pestyä jos joskus patjalle menee.. meillä ihan sillä mikä se muovisuoja tai se mikä tulee äippäpakkauksessa kanssa nin selvitty oikeen hyvin. ei oo pisut tolla 2v:llä koskaan menny sen läpi eikä kyllä koskaan lakanallekkaan.. maidot vaan joskus (yömaidot). ja meillä kun poika oli aina tylsistyneenä vanhenpiten niin aktiivinen pinniksessä että möyri vaan ja ei ees lakanat pysynyt paikallaan niin ei tällä ois kyllä petaritkaan pysynyt.. ei meillä kyllä vielä oo jatkettavassakaan petaria.. ehkä se ois siinä vaheessa hyvä hankkia kun alkaa kuivaksi opetella ihan unillakin.

tässä oli saarulla ja jonnaP:llä puhetta tosta ensimaidosta niin minulla tossa yhessä vaiheessa oli ihan tahmeat nännit muttei sitten liiveissä ollut tahroja,kenties sillon jotain tihku.. tiedä tuota.. :)
mutta eilen kummastuin kun oli nuo nännin päät ihan kuivat.. siis tosi kuivat,ei oo iikimaailmassa ollu kuivat.. toisaalta aloin miettii voisko se johonkin maidonnousuun liittyä. nyt on vielä vähän eilisen rasvauksen jälkeen nuo nännipihat kuivat muttei muuten. ja nännit kyllä juu kutisee ja on mun mielestä tosi pitkään jo kutsissut..
mutta onko muuten olemassa jotain erityistä rasvaa mitä nänneille suositellaan? eilen laitoin jotain apteekin hajusteetonta kosteusvoidetta joka on herkkä ihoisille ja allergisille tarkotettu...

NAsu 25+5
 
Tainnut mennä kuukausi etten ole kirjoitellut, ainakin tuntuu siltä!!! En ole edes jutellut. Viimeksi kun pikasesti kävin tsekkaamassa, niin oli sivu 1 tässä uudessa pinossa. Hui! Nyt taitaa mennä jo kuudennelle sivulle... On ollut niin kaikkea.

Sairastin viime viikon jotakin ihmeflunssaa. Oli kaikki voimat lopussa ja maanantaiaamuna en vaan päässyt sängystä ylös. Nukuin (!!!) kolme päivää ja olo alkoi pikkuhiljaa palautumaan. Jälkeenpäin tajusin olevani väsyneempi kuin luulinkaan eli varmaan oli henkistäkin väsymystä seassa. Tuota outo huimausflunssaa on täälläpäin kyllä ollut.

Sitten vaan muuten pitää niin kiirusta, että ei ehdi mitään ylimäärästä. En ole kotona aukaissut kolmeen viikkoon tietokonetta. Nytkin olen töissä... Saa nähdä tuleeko sanomista. :)

Olen siis melkolailla tipahtanut näistä akuuteista jutuista täällä. :( Luen sitten äitiyslomalla nämäkin jutut ja palaan niihin silloin :LOL: en taida aikasemmin keritä. Paitsi tuohon ensimaitoon voisin sen verran kirjoitella, että luin tuossa esikoisen odotusaikana kirjoittelemiani juttuja ja silloin piti jo tässä vaiheessa pitää liivinsuojia ja öisin oli peitot märkinä!!! Huh. Nyt vaan näkyis olevan pientä tihkua joka kuivaa ihoon kiinni, ei edes sotke liivejä. Että semmoista. Kylmänarat kuitenkin jo ovat nuo hinkit!!!

Uusia äitejä on ilmeisesti tullut mukaan jotenka heille lämpimästi tervetuloa ja kaikille vanhoille lämpimästi mukavia ajatuksia. Kirjoittelen oikeeta asiaa sitten tässä myöhemmin, kunhan vaan saan tuon hommavyyhdin purettua ja palattua tasaiseen arkeen!!

johnu + allu (joka vetää kolmentunnin kuperkeikkakeikkoja päivisin)
 
onko teillä muilla lääkärineuvolassa katsottu miten päin vauva siellä masussa köllii?
mulla oli eilen se neuvola ja sillä hetkellä oli perätilassa /poikkitilassa...nyt mä täällä panikoin jo nyt että mitä jos jääkin siihen....olen jo pohtinut perätilasynnytystä vaikka järjellä ajatellen tiedän että tässä on vielä vaikka kuinka aikaa vauvalla kääntyä...
 
Häntäluusta, mä veikkaan että siellä paikat luineen jo löystyy. Mäkin huomaan kun matolla makoilen, että sieltä törröttää luu ihan eri tavalla kun tavallisesti. Ja sattuu kun yrittää pyöritellä/hieroa alaselkää lattiaa vasten.

Äh, toivottavasti ei nyt ihan vielä alkaisi maito tihkumaan...tai ainakaan niin että tarvitsisi niitä suojuksia..blääh. Noh, kattellaan tilannetta.

...täällä on semmonen järkkäilyrumba, että varmaan putoan illalla sänkyyn. Huomenna tulevat pakkaaman kämpän kasaan, mutta siitä huolimatta on ziljardi asiaa mitä pitää käydä läpi. Uuh... :whistle:

Mutta ei auta itkut markkinoilla, pakko jatkaa kun vielä energiaa riittää!
 
Glaudia:
Joo se vaan on niin että sitä tässä toisessa raskaudessa ajattelee tiettyjä asioita vähän liian aikaisin ja toisaalta osaa ehkä pelätä enemmän kaikkea,valitettavasti.Eipä se auta kun odottaa ja katsoa miten tilanne kehittyy.

Eilen illalla vauva oli ihan varmasti pää alaspäin kun potkut tuli ihan tuonne ylös.Siinä mä sitten juttelin sille että pysyppäs siinä sit loppuun asti äidin mieliksi. :)
Aikamoista mylläystä piti muutenkin.Lisäksi herään joka yö 2-4 välillä vauvelin potkuihin.Taitaa tulla meille oikea yöpöllö =)

Onko teillä muilla miehet valittaneet kuorsauksesta?
Mä en yleensä ikinä kuorsaa mutta nyt kun huoneilma on kuiva ja hormonit löysyttää kudoksi tuolla kurkussa niin jopa mies valittaa että kun kuorsaan.Minähän en tietenkään sitä tunnusta mutta kai se on pakko uskoa kun tänä aamuna kuulemma tyttö oli herännyt mun nenän vinkumiseen.hih,toivotaan että menee ohi viimeistään kun vauva syntyy.

:) :) :)
 
Huomenta Kaikille,

HeMa05, meillä mies valittaa mun kuorsauksesta. Aikaisemmin en ole tietääkseni koskaan kuorsannut (tai ainakaan siitä ei ole valitettu), mutta nykyisin kuulemma ikkunatkin helisevät kun mamma nukkuu :LOL:

Meillä alkaa olemaan huusholli täynnä vauvakamaa. Pinnasänkykin jo odottaa kasaamistaan, mutta ei kai sitä ihan vielä viitsi kasata, joskus joulukuussa sitten? Jotenkin kyllä tuntui kivalta kun haettiin sänky tykötarpeineen, niin mieskin sitten intoutui juttelemaan masulle ja kertomaan että ihana pehmeä peti on sitten odottamassa pientä ihmistä. Välillähän toi meidän ukkeli ei edes muista että meille tulee vauva ja välillä taas hössöttää kaikenmaailman vitamiinien ja muiden kanssa ihan hulluna ja kiikuttaa kotiin kaikenmaailman vauvalehteä sun muuta esitettä, joita sitten lukee mulle ääneen :p

Noista vauvakamoista meiltä puuttuu enää kaikki se pikku tilpehööri ja mahdollinen rintapumppu, muuten kaikki alkaa olemaankin valmista. Nyt kun kaikki menisi hyvin loppuun asti!

t. flunssainen pötkylä ja pikkuElvis 26
 
Heipsan!
Täällä yks känkkäränkkäinen äiti. Nykyään yöt menee tosi huonosti. Ähisen ja puhisen ja pissattaa koko ajan. Sitten kuitenki janottaa ja jos ei juo niin ihan hirveitä suonenvetoja. Pohkeet ihan hellänä ku vetää niin. Alkuyö menee aina veskissä rampatessa ja hyvää asentoa metsästäessä. Joskus 3-4 aikoihin vastaa saa pitemmän pätkän (n.klo7 asti) nukuttua. Nyt vielä kaiken lisäksi viisuri päättää pitää kasvukauden ja ien ihan sairaan kipee :'( Ei oo helppoo! Onneksi raskausvaivat on tauolla :) Varmaa toi huono nukkuminen saa mut sitten niin herkäksi ja pahantuuliseksi. Koitettu ollaan piristyä sauvakävelyn merkeissä yms. Mutta ei irtoo..*huoh* Jospa pikku tirsat ja kaffe auttais.
Nyt sain otettua muutamia kuviakin, jospas vaikka huomenna sais ne sitten tänne koneelle asti:)
Pötkylällähän on hyvällä mallilla. Meillä hankinnat taas jumittanu, mutta eipä niillä nii kauhia hoppu vielä ole. Pitäs vaa kuiten muistaa ettei viimesee asti tuota "eihä tässä kiirettä, kerkiää vielä" :D sitten tuleeki kiirus.
Nyt pitäs kuitenkin alkaa pikkuhiljaa kattelee pojille talvivaatevarasto, kalsareita on ainaki käynee pieniksi.. Pitääkin piipahtaa osta pois-päivillä Prismassa.

Känkkis-Saaru ja Aattomiäs 28+6
 
täällä kanssa tuo nukkuminen mennyt malko hankalaksi.. niskat ja kaikki ihan jumissa joka yön jälkeen... meen joskus 23 aikoihin nukkumaan mutta siltikin varmaan joskus tunnin välein tonne 03 saakka kattelen kelloa ja käyn pissalla.. tuntuu kun olisi hereillä ennen sitä koko ajan tai jossain ihme horroksessa että kaikkeen herää ja alkaa pissattaa ja kattoo kelloa niin taas tunti menny.. mutta sitten siitä 03 eteenpäin johonkin 8 saakka kunnes poika tulee tohon viereen sanomaan moi niin nukutaan ihan putkeen...

vlillä muutenkin tuntuu ahistavan monet asennot... ei vaan löydä enää nykyään sohvalta hyvää röhnötys asentoa kun aina alkaa johonkin sattumaan.. kai se on tää raskaus tai sit no tota löölöä on kertynyt peppuun ja reisiin :ashamed: että jos ne löllöt jääkin johonkin jumiin.. :(

esikkoa ootellessa raskaus oli ihanaa aikaa kun painokin nousi pikkuhiljaa.. vaikka loppu aika oli stressaavaa.. nyt taas stressaa enemmän oma ulkonäkö tai no reidet ja peppu mitkä on suurentuneet yhellä koolla ainakin.. :( vaikka kaikki sanoo että hyvä syy mulla on painon nousuun ja syömiseen mut eihän se oikeesti mee niin.. se on sitä kaikkien kuvitelmaa.. löllöt on vaan vaikeempi myöhemmin saada pois (stressaan turhia varmaan),koska esikkoa en imettänyt niin kilojen lähteminen olitosi tiukassa saada entiselleen ja 2kg se jäi sillonkin ennen tätä raskautta uupumaan :whistle:

HERKKUPÊRSE MIKÄ HERKKUPERSE!

nyt oon tässä eilisestä saakka (tosi huikeeta) syöny silleen 3tunnin välein ja ihan perus kotiruokaa,kiiseliä,leipää,puuroo ja hedelmii.. aika paljon sitä kuitenkin yhellä aterialla saa syyä.. siis jossette vielä ymmärtäny mistä puhun niin yritän parhaani mukaan syödä raskaus diabeetikoitten ruokavalion mukaan ettei tuo painon nousu jatka tota rataa nousua niinku nyt eli n.800g viikossa...

NAsu 25+6
 
tervehdys pitkästä aikaa!!!
Enpä ole ehtinyt kirjoitella ja joskus oon vain käynyt pikaisesti lukemassa.
Mulla oli viimeviikolla lääkäri ja muuten kaikki kunnossa paitsi kohdunsuu aristi ihan vietävästi. Kävin varmuudeksi labrassa jossa otettiin valkovuotonäyte ja fluori jotka kuitenkin oli negaa eli ei mitään tulehdusta. Rautaa nyt yritän tässä popsia jos sais nuo hempat vähän paremmille luvuille. painoa tullut yht. 5kg ja suklaa on hyvää :whistle:
Kovasti teillä on kaikkea jo katsottu/hankittu... Itse en ole vielä tehnyt mitään :ashamed: Töitä teen hoitoalalla mutta en ole yövuoroja tehnyt pitkään aikaan. Selkä on aina aamuvuoron jälkeen tosi kipee mut jos nyt vielä jaksais vähän aikaa!
Syksyisin terveisin josefiina ja pulla 26
 
en oo kerennyt paljoa kirjoitella.

Nyt olin neuvolassa. täti oli vaihtunut mutta ihan mukava siellä oli tilalla. Kaikki oli ok. Vauva oli vielä pää ylhäällä, joten tilannetta seuraillaan. Nyt rv 28.

Mun kunto on ihan ok, ja olen jaksanut olla harjoittelussa vaikka onkin aika raskasta hommaa 8h/päivä sisätautiosastolla ja usein vielä iltavuoro 13-21 ja sen jälkeen aamuvuoro 7-15 peräkkäin.... Pari yötäkin aion tehdä. Tukisukkisten ja vyön avulla selvitään harjoittelusta (ja miehen antaman jalkahieronnan ansiosta :heart: ) Mutta nukkuminen meinaa aina jäädä liian vähälle..

Synnärit on muuten sitten lakolta suojassa mut neuvolat ei yhtä suojassa kun ei oo niin akuutti paikka. Mutta ensiavut, teho, kirra jne sulkeutuu ekana jos sulkeutuu.... Ja meillä harjoittelijoina jää hiukan harjoittelu kesken eikä saada olla osastolla silloin :/ olis sit parempi palkat nousta tms...
 
niin no onneksi meillä kaikilla alkaa olla raskausviikkoja mukavsti kasassa joten seurannat järjestyy sitten vaikka jossain muussa kun omassa neuvolassa.näin mua oma terkka valaisi.ja mikä vielä on lohdullista on se että kuulemma aika harva terveydenhoitaja on tehyssä...

mä olen ihme kyllä vielä nukkunut tosi hyvin.pissalle noustaan kerran yössä ja vettä juodaan myös.esikoisen kanssa mulla oli jo tässä vaiheessa ongelmallista tuo nukkuminen mut nyt onneksi ei vielä mitään.saa nähdä koska alkaa ne yövalvomiset.esikoista odottaessa nousin joka yö äitiysloman aikaan klo 4-5 istuskelemaan kun oli skarppi olo keskellä yötä.kai se on sitä luonnon tarjoamaa totutusta yöheräilyyn.huoh,sitä se on taas sit seuraavat 2 vuotta jos menee samalla lailla kun esikoisen kans....
 
PikkuGreippi täällä kans ressaillaan tuon painon kanssa. Viime neukassa oli painoa tullu kilo/vko ja silloin päätin että alan suklaalakkoo ja karkkiakin paaaaljon vähemmän ja muutenkin katon mitä suuhun laitan. Mutta nyt 3vk jälkeen puntarilla kävin niin painoa on tullut siltikin tasaseen, ei kuitenkaa kiloa/vko mutta kuitenki. Näköjään sitä sitten tulee niin tulee. Sokerirasituskin oli ok! Ettei siitä huolta. Pitää vai sitten tiukalla päättäväisyydella pudottaa tulleet kilot raskauden ja imetyksen jälkeen. Koitan kuitenkin pysytellä siinä että karkkipäivä ois kerran viikossa (jäde ja pulla ei oo karkkia :D mut niitä meneekin sitten vähemmän muutenkin) Mut päätin olla ressaamatta, vaikkakin aina murehdinki kun peiliin katson...Tällä hetkellä tavoite on kuitenki et jos pysyis tällä kymmenellä paino ettei iha kuitenkaa humpsahta pilvii noi lukemat.
Nyt sai onneksi nukuttuakin pikkusen paremmin viime yönä, joten olokin on pikkasen pirteempi. Sain kaivettua vaatehuoneen perältä talvivaatesäkitki ja pitäsi alkaa inventoimaan mitkä mahtuu ja kellekin ja mitä uusia pitää hankkia. Onneksi olikin enemmä sopivia mitä muistelin.
Taas meinasin tilata ellokselta "Aatolle" vaatteita (74cm valmiiksi) mutta en sitten vielä ainakaa laittanu tilausta menemään, mietitään vielä. Vaikka tarpeeseen ne tuli noi isommat vaatteet, niitä oli aika vähä tuolla tallella enää. Ja nyt on kuitenkin rahaa enemmän mitä sitten mammalomalla. Nii ja tuli tuosta mieleen että ei mun äitiysavustusrahaa näy vieläkää..missähän jumii? Laitoin kuiten aika myöhään ne paperit menee ja menivät vielä palkkauksen kautta et en tiä millon ovat sitten kelalle menneet. Ja tässä hoksinkin että mulla ainakin tulee varmasti äippäraha viimesen puolen vuoden palkkojen mukaan koska ovat paljon paremmat kuin vuoden 2005 verotus, sinä vuonna ole just ollut äitiyslomalla kans. Nyt onneksi olenkin saanu hyvin tunnein tehdä töitä niin jospa se mammarahassakin sitten näkyis. Niistä tulee varmaa päätökset sitten ku työpaikka on ensin maksanut mulle äippälomarahat 3kk. Niitä odotellessa..
Täällä innolla myös jännätään veljeni& sen vaimokkeen uutta tulokasta, laskettu aikakin meni jo maanantaina..ja vielä ei kuulu. Ihanaa sitten pääsee taasen vauvan tuoksua haistelen ennakkoon :heart:
Mutta nyt taas touhuileen! Viikonloppuja kaikille möhömahoille :D

Saaru ja Aattomiäs 29+0
 
Pakko kommentoida painoasioihin: Mulla painoa tullut 12,5 kiloa, tasaisesti tullut (200-300g per viikko) vaikka joinakin viikkoina syönyt tosi vähän ja toisina taas jonkun verran herkutellut. Eipä minua kamalasti haittaa, enkä ole vielä tehnyt laihdutussuunnitelmaa tms. (Odotan kyllä, että pääsen vauvan kanssa kovasti liikkumaan). Jotenkin tunnen olevani nykyaikana ihan pihalla kuvioista, kun en jaksa oikeasti kiinnittää painoasioihin hirveästi huomiota (tietty sen verran, etten olisi isompi kuin "lievästi ylipainoinen painoindeksin mukaan")... mut ei mulla ole ainakaan tarvetta olla alipainoinen tai edes siellä painoindeksi alareunoilla... Elämässä on niiin paljon tärkeämpiä asioita kuin ulkonäkö ja paino!

Raskaudesta: Mulla ollut raskauden aikana kaikenmaailman kolotuksia ja liitoskipuja ja viimeaikoina myös älyttömän KUUMA, mut neuvolan mukaan kaikki on vaan normaalia...tuntuu hassulta. Meidän tyttö taitaa jo köllötellä pää alaspäin, ainakin neuvolatätin arvion mukaan. Kohta pääsee onneksi ottamaan rennosti ja nauttimaan talven tulosta - mulla on enää 2 viikkoa töitä, sitten lomaa ja ÄITIYSlomaa, ihanaa.

Ihanan pirteää pakkassyksyn jatkoa myös muillekin odottajille.

SuTi ja pikku-Veera 29+5
 
Minä sitten olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti supisteluiden ym. takia. Ei olis tullut enää mitään tuosta työssä olosta.
Hankinnat alkaa olee aika reilassa, mut sellaista pikkusälää vielä pitäis metsästellä; tutit, tuttipullo, rasvat, ammejalat, itkuhälytin, rintapumppu, vaipat ym. mutta eihän täs onneks niin kauhia kiire olekaan, tosin tuo kaupoissa juokseminen alkaa ottaa jo hieman voimille joten ehkä parempi olla näin ajoissa liikenteessä.
Eilen aloin neulomaan tulokkaalle villatakkia, saa nähdä mitä tulee, helppo malli ainakin.
 
Heips täältä muuttorumban keskeltä...

Tänään oltiin tytön 2v-neuvolatarkastuksessa (rämmittiin kamalassa räntäsateessa aivan litimärkinä :snotty: ) ja eilen oli se mun oma tarkastus.

Tässäpä näitä tuoreita arvoja:
pissa: puhdas
Hb: 122 (rautaa pitää syödä taas päivittäin)
tarjonta: rt (th tunnusteli pitkään, mutta mä ite en kyllä osaa vielä sanoa kumminpäin on; liikkeet tuntuu samanaikaisesti sekä ylhäällä että alhaalla)
RR: 118/72
paino: -1900 (-6500 alusta)
ja se sf: 30,5!!!

Nyt oli puhetta siitä, että ellei sf:n kasvu ole tasaantunut seuraavaan neuvolaan mennessä (nyt jo 2 viikon välein!) niin varmaan sitten lähden käymään Jorvissa. Tosin mulla ei kyllä ole kuin kuutisen viikkoa siihen kokoarvioon eli saa nähdä, mitä seuraavalla kerralla päätetään. Sf siis kasvaa ihan pilvissä ja mun paino ei kuitenkaan lisäänny eli siinä on nyt vähän ristiriitaa. Täällä on käytäntönä se, että jos sf on 2cm yli yläkäyrän jatkuvasti niin sitten äpolille ultraan. Mulla on nyt ollut kahtena peräkkäisenä kertana se yli 2cm yli yläkäyrän. Hirvittää, mikä 10-kiloinen vauva mun sisällä kasvaa...

Tämmöistä neuvolassa. Esimaitoa multa on tullut huomattavasti vähemmän kuin kahdessa ekassa raskaudessa.

Oonko mä ainoa odottaja tässä ketjussa kuka nukkuu hyvin? Isommat (tosi isot; 3,5v ja 2v. ;) )lapset on nyt ruvenneet nukkumaan yönsä huutamatta kertaakaan, joten mä nukun monen vuoden jälkeen kuin tukki :) Alkaa vissiin kuitenkin loppuraskaus lähestyä, kun unentarve tuntuu kasvaneen.

Jaa-a. Pitää palata purkamaan noita laatikoita. Anoppikin tulee illalla kylään niin pitää saada sille jostain pieni soppi nukkumatilaksi :)

Mukavat viikonloput kaikille täältä räntäsateisesta Espoosta!

Jimena 27+6
 
Neuvolalääkärillä käyty. Voi hittolainen, kun on olotila mennyt huonompaan suuntaan! Koko ajan on ollut hb yli 130 ja nyt se oli sitten laskenut 112. Rautakuurille se määräsi :kieh: Pari kuukautta oli verenpaine alhaalla, mut nyt se olikin sitten noussut reippaasti 135/82. Tietty sillä voi olla vaikutusta, että olen tämän viikon yksinään täällä liikkeessä ja omistaja jätti työpuhelimensakin mulle. Se on tuolla etelä-Euroopassa seikkailemassa. Varsinkin toi puhelin ahdistaa. Oon sellasessa äijäputiikissa hommissa ja välillä täällä käy varsin sovinistista porukkaa. No onneksi ei enää montaa päivää tarvi olla täällä keskenään, loppuu stressaaminen ja paineet varmaan laskee sitten.. Tohtoritäti sanoi, et se laittaisi mut muuten seurantaan jos pissa ei olis puhdas. Olisi syytä ton paineen laskee ensi kerraksi!
Et ole Saaru ainoa, jolla kiloja kertyy ihan liikaa. Mullakin oli tullut miltein 900g viikossa |O
Sf-mitta oli 25cm, sydänäänet 150, liikkeet ++ ja kohdunsuu kiinni, mutta alkanut pehmenemään. Toiv. se ei ole kauheen huono asia tässä vaiheessa.

Ilmeisesti eri paikkakunnilla on erilaiset käsitykset tuosta raivotilaan siirtymisestä. Kun joillakin teistä on jo hätä päällä siitä kääntymisestä. Lääkäri sanoi mulle, että vasta rv 34 pitäisi olla rt:ssa. Ei tarvis olla vielä mitenkään huolissaan, jos ei ole kääntynyt pää alaspäin?

Nappis ja Abbath 28
 
Heipsan!
Voi jestas sentään ku joka paikkaa nyt kolottaa. Olin 3 päivää töissä ja melko rankkoja päiviä..Että taas tää mamma valittaa, kestihän sitä "vaivatonta" oloa kai pari viikkoa :LOL: Joo, no kai tää tästä kun viikonlopun saa lepäillä..
Olen täysin samaa mieltä sutin kanssa painoasiasta! Sitä tulee just niin paljon kun tulee.
Jahas jos lähtis kameroita katseleen, kun nyt saatiin vanhasta vakuutusrahat.. ja samalla vois poiketa hulluille päiville ja tietty namia hakeen illaksi :LOL:
Eipä tässä kummempaa, voikaahan hyvin.

Cattie ja Osku 27 tasan =)
 
Tänään juuri kyselin neuvolassa tuosta tarjonnasta ja th sanoi, että tässä vaiheessa on turha lähteä huolestumaan tarjonnasta, kun tosiaan rv35:lle asti saa olla missä asennossa vaan. Ja vauvalla tosiaan reilusti tilaa vielä muuttaa asentoaan :) rv35 jälkeen mietitään sitten ulkokäännöstä, jos on perätilassa. Ja sitäkin vain siinä tapauksessa, että äidin ja vauvan vointi sen sallii.

Mulla tuo paino on tuo mikä on tän raskausdiabeteksen takia. Nyt oli laskenut aika rajusti varmasti tämän muuton takia, kun oon siivoillut kuin viimeistä päivää ja syönyt siinä välissä kun olen ehtinyt. Sain kuullakin pienen huomautuksen, että nyt ei saisi enää laskea vaan pitäisi pysyä tässä. Th oli kyllä ymmärtäväinen sen suhteen, että on tässä nyt ollut tätä toimintaa. Edellisissä raskauksissa mulle on tullut juuri näillä viikoilla painoa lisää +1200g/vko ja +1000g/vko. Vauva on siis kovassa kasvussa juuri tähän aikaan ja siksi se paino äidilläkin nousee; ei syytä huoleen :)
 

Yhteistyössä