Tammikuun tähtöset 2017 **ELOKUU**

Ainiin, sellaista vielä, että ajattelin taas syyskuun ketjuun putsata tuon meidän etusivun listan eli jos haluat pysyä listalla mukana, muttet ole vielä elokuun ketjuun kirjoittanut, niin annathan itsestäsi jonkun elonmerkin. Kiitos! :)
 
Kiitokset onnitteluista! ☺

Alkuolot oli oikeessa, tai olot yleensä. Poikaolo ollut melkein sieltä alusta asti ja paikkaansa ne piti.

Esikoinen sanoi vielä ihanasti torstaina ennen kuin unosille men, että "storasyster älskar lillebror och lillasyster." Ja sen jälkeen hän sanos, et "Mammakin rakastaa meitä kaikkia." On nuo lapset kyllä rakkaus
Hetken aikaa heijän pitää kyllä vielä jaksaa odottaa pikkuveljeä, vaikka eivät malttaisi.

Pojasta kyllä selvästi tulee jalkapalloilija, sen verran paljon nyt potkiskelee tuolla masussa.
Ihana tunne, vaikka varmasti tässä viikkojen aikana voi jopa ruveta vähän ketuttamaan. Mutta vielä nautitaan potkuista.

Tytöt meni yökyläilemään. Molemmat vielä esikoisen kummisedälle (kummisetä itse kysyi, että voisko tytöt tulla yökyläilemään) ja siellä he nyt on ja jo nukkumassa.
Hauskaa heillä on ollu siellä.

Nii ja vietin mä sen 6 tuntia töissäkin tänään, jonka jälkeen ollaan miehen kanssa tehty ruokaa, syöty, rentouduttu ja jopa saunottiin.
Ja kohta sohvalle löhöilemään, elokuva pyörimään ja pieniä herkkuja herkuttelemaan. ☺

Kyllä me ollaan sillä ajatuksella liikkeellä, että tää poika ei oo meidän viimeinen lapsi.
Haave meillä on viidestä lapsesta, mutta tämän lapsen jälkeen pidetään kyllä muutama vuosi taukoa ja katellaan sitten seuraavaa lasta kun nykyinen kuopus menee eskariin/kouluun.
Kauas kantoiset on ajatukset, mutta näin ollaan puhuttu. Katellaan miten tulevaisuudessa asiat menee.

Mamadread, ihan hyvä idea tuo, että poistaa niitä, jotka ei oo aikoihin kirjoittanut.

Eipä tässä kai nyt juur muuta.

Susanna & Pähkinä 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meilläkin tulossa rakenneultra, onneks on jo torstaina. Siihen asti työpäiviä. Tai riippuu tuosta meidän neitistä joka nostatti lämmöt eilen melkein 39asteeseen, mutta ainakin tänään ja huomenna töihin(isi hoitaa neitiä), jos neidin kuume jatkuu niin varmaan mä varmaan jään sit tiistaina ja keskiviikkona hoitaa, tai katotaan sitten kumpi. Nykyisin kuitenkin on että se ei ole itsestäänselvyys että minä jään hoitaa. :D

Pikkuinen potkii mahassa silloin tällöin, mahan päältä ei oo vielä tuntunut.

Meillä oli ihanaa lapsivapaata kahden yön verran, itekin sain kerrankin levättyä kunnolla kun yleensä mulla työpäivät kun neiti yökyläilemässä, tällä kertaa olin vapailla.

Torstaita odotellessa :)
20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos tsempistä Mamadread :) Itselläkin nyt niin ihana parisuhde ettei ole voinut kuvitellakaan sellaista ja siksi varmaan mieli tekee tepposia, etsii vikoja ja yrittää Ola vaikea, jotta näkee pysyykö toinen siinä kaikesta huolimatta. Oon aina ollut vähän sellainen, että rajat pitää testata minkä sisällä on sit turvallista olla. Esikoisella vissiin sama taipumus ja se onkin hänelle tuottanut vähän ongelmiakin koulussa. Mut onneksi nyt näyttäis siltä et niistäkin on päästy ;) Nyt pitäisi siis vain nauttia ja luottaa siihen, että olen tämän onnen ansainnut <3

Meillä onkin tänään jännä päivä tiedossa, kun tytöllä on edessä ensimmäiset jalkkispelit. :) Aloitti siis kesällä harrastuksen ja osallistuvat nyt heti turnaukseen näin alkajaisiksi.

Noista liikkeistä piti vielä mainita, että siellä neuvolalääkärissä kun katsottiin ultralla, niin mulla oli kans istukka "vähän joka puolella" eli oli edes, mutta myös osittain takan, joten taitaa vauva olla vielä siellä ns. istukan ympyröimänä niin siksi ei varmaan vielä oikein tunnu. Silloin joskus vkolla 15 tunsin jotain pieniä liikkeitä kun sattui joku tietty asento, et vauva oli ikäänkuin puristuksissa kohdun etuseinää vasten. Ja muutaman kerran sen jälkeenkin olen tuntenut kyllä, mutta kun ovat niin epämääräisiä ja tosi harvakseltaan, että aina miettii sit olisiko kuitenkin vain suolen toimintaa.. No, rakenneultra on tosiaan 7.9. ja siihen asti aion kyllä olle huolehtimatta vaikkei vielä tuntuisikaan. :) Siellä varmasti selviää sit tarkemmin vielä istukan paikka ja muutenkin tutkivat että kaikki on ok.

Mulla alkaa kans vatsa olla jo aika iso. Toki ennestäänkin on ollut mahaa, mut ei oo koskaan sillain pömpöttänyt ja nyt ei enää pysty näkemään juurikaan eroa jos vedän vatsaa sisään tai en :D Ja mikä ihaninta, myös selällä maatessa huomaa selkeän kohouman eli vauvan siellä vatsassa <3

Nyt on alkanut tulla pikku hiljaa sellainen olo, että voisi asian jo julkistaa facessa. Melkein kaikki läheiset jo tietääkin, pari kaveria on vielä näkemättä. Saa nähdä koska laitan asian ilmoille. Haluaisin tehdä sen jollain ihanalla masukuvalla, joten saa nähdä koska sellaisen saa napattua ;) Oottekos te kaikki muut jo kertonut asiasta julkisesti ihan kaikille vai kuinka olette toimineet?
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ihania ultrauutisia :love:

Minä kävin lääkärissä... Kaikki ok,vauva karkaili dopplerin alta, mut saatiin hyvät sykkeet kuuluviin.
Pikkasen avasi sitä mitä tulee tuohon synnytykseen... Eli meinaavat sen käynnistää,kun rv 38täynnä. Ja sehän on joulukuun puolella, mutta meinas että saisin itse vaikuttaa päivään niin että se olis heti vuoden vaihteessa, mikäli tilanne sen sallii. Arveli myös että joudun töistä jäämään pois ennen äippälomaa.
Mutta tosiaan tää ei sitte varmuudella tule olemaan mahassa laskettuun aikaan asti, hyvä jos tammikuulle, jota kyllä hartaasti toivon. Selviää varmaan lisää rakenne ultrassa joka on 2viikon päästä... Vasta :unsure:

Rakenne pelottaa mua, toivottavasti kaikki hyvin... Alkaa aina jännittää kun lähestyy.
Hyvä että kaikki oli hyvin <3 Meinasiko ne sitä käynnistystä 38 millaisesta syystä jos saan kysyä?

Jännittää kanssa tuo vuodenvaihteen synnytys jos siihen osuu. 40 min sairaalaan matkaa ja taksilla pitäisi mennä ja jestas jos se on uusi vuosi niin taitaa olla taksit aika kiven alla saatavilla :whistle: Mutta jospa ei tulisikaan silloin vaan pötköttelisi yli LA:n :) tai se mun aavistelema joulutonttu
 
Hyvä että kaikki oli hyvin <3 Meinasiko ne sitä käynnistystä 38 millaisesta syystä jos saan kysyä?

Jännittää kanssa tuo vuodenvaihteen synnytys jos siihen osuu. 40 min sairaalaan matkaa ja taksilla pitäisi mennä ja jestas jos se on uusi vuosi niin taitaa olla taksit aika kiven alla saatavilla :whistle: Mutta jospa ei tulisikaan silloin vaan pötköttelisi yli LA:n :) tai se mun aavistelema joulutonttu
Täälläkin on hieman aavisteltu joulua synnärillä :barefoot: toivoisin kuitenkin että päästäisiin mieluummin sinne ensi vuoden puolelle :D vuoden vaihde voi tosiaan olla taksien saannissa melko haasteellista! Toivottavasti ei juuri sille päivälle osuisi :)

On. Pari päivää piti olla huolissaan kun ei meinannut liikkeitä tuntua olleskaan mutta eilen illalla alkoikin sitten sellainen jytä että piti ihan kyyneleet silmissä nauraa että taitaa siellä olla kaikki kunnossa :ROFLMAO: vielä viikko rakenne ultraan.. tuntuu piiiitkältä ajalta :D tänään 20+2

Lapsia haluttaisiin kyllä enemmänkin mutta ekankin alulle saamiseen meni pari vuotta niin meidän kohdalla se ei olekaan välttämättä niin helppoa. Ihan olen tyytyväinen jos saadaan edes tämä yksi maailmaamme kirkastamaan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
RubyS - Me on taidettu mennä aika matalalla profiililla raskaudesta kertomisen kanssa. En aio asiaa esim. Facebookin puolella ilmotella ollenkaan. Kavereille oon tässä kesän aikana kertonut, jos on nähty. Töissä tarpeen tullen, tosin eiköhän se ala kohta olla jo levinnyt kaikkien korviin muutenkin. Sukulaiset ei varmaan vielä edes tiedä suurin osa.. En jotenkaan koskaan kauheasti 'huutele' omia asioitani, niin tässä on tullut toimittua samalla tavoin. Mies on saanut kertoa miten haluaa, hän on ehkä enemmän ilmotellut erikseen kavereille kuin minä.

Mä kans toivon, että vauva ei syntyis ennen vuodenvaihdetta. Mutta eihän ne kerro, millon päättävät tulla. Onneksi sairaalaan on matkaa vaan 6km niin voi ajella omallakin autolla, jos sattuis olemaan taksilla ruuhkaa..
Meillä mies puhuu välillä jo kolmannesta lapsesta, vaikka vasta esikoista odotetaan.. Mä oon koittanut muistutella, et otetaan kuitenkin yks kerrallaan. En myöskään oo ainakaan vielä ihan hirveästi nauttinut tästä raskaana olemisesta, niin saa nähdä, monestiko haluaa edes ryhtyä samaan. Ja suodaanko niitä lapsia edes enempää, kun ei sitäkään voi tietää.
 
Mä luulen, että tällä kaverilla on kanssa kiire maailmaan kuten veljilläänkin ja samaa mieltä oli Naistenklinikan lääkäri kun hänen kanssaan juttelin. Toivottavasti olisi kuitenkin masussa vähintään viikoille 36. Jos syntyy kuten edellinen, niin syntyy just jouluna. :D Jos viihtyy pitempään, niin voi tulla uudenvuoden vauva. Kaipa sitä viimeistään ambulanssilla sairaalaan pääsee. Viimeksi menin aamuruuhkassa taksilla, ensin odottelin taksia puoli tuntia ja 20min ajomatkaan meni tunti.... :eek: Mutta ehdin kuitenkin. Eikä mua edes otettu osastolle vaan päivystykseen kun viikkoja oli niin vähän (35+4), pääsin kyllä sit pikavauhtia osastolle kun sanoin, että synnytän pian tähän käytävälle ja olinkin sit tutkittaessa jo kunnolla auki.

Mekään ei oo huudeltu raskaudesta eikä huudella. Perhe tietää ja työkaverit + ne keitä oon nähnyt kun ei mahaa voi enää salailla. Mut muille tulee yllätysvauva. :LOL:

Mä luulen, että vaatevarasto alkaa olla kasassa. Enää ostan vain jos tulee eteen jotain älyttömän ihanaa. Seuraavaksi pitäis vissiin investoida sänkyyn ja patjaan, vaunuihin, sitteriin ja kaikeen tarpeelliseen pikkusälään. Oispa ihanaa päästä jo hypistelemään äitiyspakkausta! Mutta menee varmaan lokakuulle kun mulla on se kelaneuvolakin vasta 23. rv:lla.

Tsemppiä tulevaan viikkoon!

Mamadread ja itu 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä on sen verran toiveissa, että syntyis mieluummin vuoden vaihteen jälkeen, kuin ennen.
Esikoisen laskettu aikahan osui aikanaan jouluaatolle, mutta neiti sitten syntyikin tammikuun toinen päivä.
Mutta vauva itse päättää, koska maailmaan haluaa tulla.

Meillä on hyvä siskon kanssa, että kun mun laskettu aika on ensimmäinen päivä, sit taas siskon LA on loppu kuusta, mutta silti siskon vauva voi jopa tulla ennen maailmaan tai voidaan olla jopa samaan aikaan synnyttämässä (mikäli meijän vauva menis enempi yliajalle), ainoa vaan, että oltais eri synnäreillä. Saas nähd kumman vauva ensten maailmaan tulee.

Me ollaan sen verran facessa huudeltu, että kirjoittelin sinne vaan, että meijän perhe kasvaa ja ultrakuvasta kuvan.
Mutta sukupuolesta en oo huudellu ja tuskin tulen huutamaan ennen kuin lähisuku tietää.
Mehän nyt siis skannattiin (onko oikea sana??) Ru:n ultrakuvasta muutama kuva, ja laitettiin menemään postissa.
Tosin laitettiin vasta perjantaina menemään, joten porukka saa vasta ens viikolla ne, samalla saa siis tulevat kummit ne kysymykset, että tulevatko kummiksi.

Mä just tossa muuten yritin lakata varpaan kynsiä, hah, ihan turha toivo. Masu on niin kasvanu, että ei ota onnistuakseen.
Mies lakkaa sitten kun tytöt on laitettu nukkumaan. Asiasta en ois saanu missään kertoa.

Meillä on ens viikonloppuna lapsivapaata..
Appivanhemmat lähtee käymään miehen isovanhempien luona ja he ottaa meijän tytöt mukaan.
Pääsee tytöt näkemään pitkästä aikaa isoisovanhempiaan.
Meijän tarkoituksena ois miehen kanssa sit saada maalattua yhden huoneen seinät, tai eihän siellä oo ku kaks maalausta vaativaa seinää, ni jos ne sais maalattua, niin ois hyvä.
Tai mies ne varmaan maalaa, mutta koitan parhaani mukaan auttaa.
Onneks on ens viikonloppu töistäkin vapaa.

Mutta joo, nyt hoitamaan tyttöjen iltapalat, pesut ja pisut ja sitten tytöt nukkumaan.
Ja täytyy varmaan itsekin mennä aika pian untenmaille, aamuvuoro huomenna... Plääh...
Täytyy lohduttautua sillä ajatuksella, että ei enää kauaa mammaloman alkamiseen!

Aa, tarttis vaunut, sängyt ja kaukalo ostaa.. No onneks tässä on hetki aikaa vielä.

Susanna & Pähkinä 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä ollaan ja seurataan keskustelua vaikka vähän harvakseltaan tulee kommentoitua :) toukalla kaikki hyvin, rakenneultraan päästään ihmettelemään vasta kk päästä, sitä ennen yks neuvolakäynti 3 vkon päästä. Lä+neuvola oli viime vkolla. Tänään aamusta ollut vähän vatsakipua oikealla puolella :/ hirveän vähän noin niin kun yleisesti ollut mitään kipuja toistaseks niin kaikki pienetkin jomotukset saa tämän ensisynnyttäjän varpailleen :D tänään kasassa 16+6, maha yrittää jo vähän pinnistellä esille :) <3
 
Piti tulla tänne poksumaan kun tänään on 20+0! Toisaalta tuntuu, että 20 viikkoa on menny kauheeta vauhtia, mutta sitte ku miettii eteenpäin niin tuntuu, että VIELÄ 20 viikkoa jäljellä! :whistle: Ei siis oikeen tiiä mitä tästä pitäis ajatella :)(n) Ja viikon päästä rakenneultra!

Me ei olla vielä facessa mitään kerrottu, varmaan sitten jossain vaiheessa vaihdan profiilikuvan jossa on maha, siitä sen sitte saavat ite huomata :) Muuten kyllä lähipiiri ja kaikki ketä oon viime aikoina nähny niin tietävät. Musta tuntuu hassulta jos joku, jota en oo nähny aikoihin kysyy kaupassa "mitä kuuluu" ja minä vastaan vaan että "hyvää" tai "eipä mitään ihmeellistä", vaikka aika isoja asioitahan tässä tapahtuu. Oon siis kertonu tollasissa tilanteissa vauvasta, vaikka eivät mahaa olisi silleen pistäneetkään merkille.

Meillä on molemmat aiemmat syntyny viikolla 37, joten oon ihan varma, että joulun aikoihin tämäkin täältä tulee. Toivoisin toki, että pysyttelis vähän pidempään mahassa, mukavampi olis synnyttää vähän isompi ja maailmaan valmiimpi vauva.

Mulla näin maanantaina yllätysvapaa, ihana ottaa lasten kans ihan rauhallisesti. Huomenna sitte taas töihin. Äitiyslomaan tuntuu olevan vielä ikuisuus! Olis niin ihana olla jo kotona, vaikka työstäni ihan tykkäänki.

Mukavaa maanantaita!
 
Mariani,kuopus syntyi nopeasti ilman ennakkovaroitusta kotiin ja yrittävät sen estää käynnistämällä etukäteen :)

Face, oon aika huono sinne muutenkaan kirjoittelemaan, mutta jonkun mahakuvian saattas jossain kohtaa laittaa, ettei ihan tuu shokkina tutuille joita harvoin näkee kasvotusten.:LOL: oon lähinnä kertonut sitä mukaa kun kamuja oon nähny, nyt näkyy jo päällepäin ihan kertomattakin:D

Onko tää joku ikä homma vai miks mulla alkaa pukkaa kaikkea remppaa kroppaan:eek: kävin eilen pitkällä lenkillä ja nyt on kokopäivä särkenyt selkää ja alamahaa. Muutenkin tuntuu et pienetkin fyysiset teot käy mahaan ja selkään... Ja kuitenkin oon lähtiessä ollut hyvässä kunnossa, lihaskunto ja aerobinen... Et mitä kettua:mad: Haaveilen ajasta kun pääsee kunnolla treenaamaan salille ja juoksemaan....

Kohta poksuis 20 viikkoa mullakin ja tuntuu et aika lentää siivillä, onkohan sekin joku ikä juttu :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Repa, Oij, kuulostaa kyllä fiksulta! Ainakaan ei tartte stressata niin paljon ehtiikö synnärille ajoissa <3

Sama täällä alavatsaan sattuu välillä kovasti ja tänään koiralenkillä (ehdin kävellä n 30 m) olin miltei kaksinkerroin tiellä koska poltti ja sattui vatsaan niin kovasti. Siitä sitten soitto neuvolaan ja naisten polille ja passittivat käymään kun ei noita kipuja saisi kai vielä noin isosti olla. Kaikki oli ok onneksi, mutta käskettiin levätä loppuviikko eli saikulla ollaan. Pe rakenneultra odottaa toisessa kaupungissa, toivotaan ettei sillon iske nuo kipuset.

Positiivinen asia tänään: Löysin fb kirppikseltä Ikean pinniksen huimaan 35€ hintaan! \o/
 
Myö ollaan asiasta huudeltu, raskaudesta päivittelen blogiinkin silloin tällöin, faceen oon laittanut mahakuvia. :p Töissäkin mahan jo näkee hyvin. Mitenköhän mä selviydyn tämän päivän saunavuorosta...noh, omaan tahtiin teen niin eiköhän se siitä. :)

Torstaina ultraan. ihanaa. eli ylihuomenna jo, jospa kaikki olisi hyvin. :)

Katellaan samalla torstaina kirppiksiä että jos löytyis jotain sitteriä tms. pinnis ja hoitopöytä meillä on valmiina. Tori.fi-sivulta oo vaunuja katellut, jos vaikka ens kuussa ostaisi. Ihan hyvä tarjonta käytetyillä ja osa ihan edulliseen hintaan.(myö ei uusia osteta koska käytetyilläkin pärjää, ja säästää samalla pitkän pennin.)

Tänäänhän ois 20+6. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heippa kaikille vaan! Ja onniteluka hyvistä ultrakuulumisista. Minusta ei oo hetkeen tällä palstalla kuulunut vaikka juttujanne kyllä lukenut olen. Täälläkin käyty rakenneultrassa viime torstaina, kaikki oli hyvin pienokaisella Muuten vointi ollut tosi hyvä mutta tällähetkellä makaan keskussairaalassa infektio-osastolla kolmatta päivää. Perjantaina alkoi aivan järkyttävä alaselkäkipu oikealla puolella joka säteili kylkeen sekä vatsaan, Kuume nousi lauantaina 38,8 ja lähdin päivystykseen ja sillä tiellä ollaan.. Munuaisallastulehdus on se mitä ne täällä multa hoitaa vaikka lääkärit ei ole varmoja onko se oikea diagnoosi. Kuume pysytelly tänään ensimmäistä kertaa alle 37. CRP ollu lauantaista asti 177 eikä ole laskenut ollenkaan. Tällä hetkellä menee iv antibiotti. Että semmosta tänne! Huomenna mahdollisuus päästä kotiin jos CRP on lähtenyt laskemaan
 
Heippa kaikille vaan! Ja onniteluka hyvistä ultrakuulumisista. Minusta ei oo hetkeen tällä palstalla kuulunut vaikka juttujanne kyllä lukenut olen. Täälläkin käyty rakenneultrassa viime torstaina, kaikki oli hyvin pienokaisella Muuten vointi ollut tosi hyvä mutta tällähetkellä makaan keskussairaalassa infektio-osastolla kolmatta päivää. Perjantaina alkoi aivan järkyttävä alaselkäkipu oikealla puolella joka säteili kylkeen sekä vatsaan, Kuume nousi lauantaina 38,8 ja lähdin päivystykseen ja sillä tiellä ollaan.. Munuaisallastulehdus on se mitä ne täällä multa hoitaa vaikka lääkärit ei ole varmoja onko se oikea diagnoosi. Kuume pysytelly tänään ensimmäistä kertaa alle 37. CRP ollu lauantaista asti 177 eikä ole laskenut ollenkaan. Tällä hetkellä menee iv antibiotti. Että semmosta tänne! Huomenna mahdollisuus päästä kotiin jos CRP on lähtenyt laskemaan
Höh mihin kaikki mun hymiöt jäi, tulipas tylsän näköinen teksti
 
Heippa kaikille vaan! Ja onniteluka hyvistä ultrakuulumisista. Minusta ei oo hetkeen tällä palstalla kuulunut vaikka juttujanne kyllä lukenut olen. Täälläkin käyty rakenneultrassa viime torstaina, kaikki oli hyvin pienokaisella Muuten vointi ollut tosi hyvä mutta tällähetkellä makaan keskussairaalassa infektio-osastolla kolmatta päivää. Perjantaina alkoi aivan järkyttävä alaselkäkipu oikealla puolella joka säteili kylkeen sekä vatsaan, Kuume nousi lauantaina 38,8 ja lähdin päivystykseen ja sillä tiellä ollaan.. Munuaisallastulehdus on se mitä ne täällä multa hoitaa vaikka lääkärit ei ole varmoja onko se oikea diagnoosi. Kuume pysytelly tänään ensimmäistä kertaa alle 37. CRP ollu lauantaista asti 177 eikä ole laskenut ollenkaan. Tällä hetkellä menee iv antibiotti. Että semmosta tänne! Huomenna mahdollisuus päästä kotiin jos CRP on lähtenyt laskemaan
Hui kamala! :eek: toivottavasti nyt ovat hoitaneet oikeaa sairautta, kuulostaa melko hurjalta että ei olla varmoja diagnoosista :confused: tsemppiä sulle ja toivottavasti pääset pian kotiin!
 
Hui kamala! :eek: toivottavasti nyt ovat hoitaneet oikeaa sairautta, kuulostaa melko hurjalta että ei olla varmoja diagnoosista :confused: tsemppiä sulle ja toivottavasti pääset pian kotiin!
Kiitoskiitos :) joo kyllähän tämä aika hurjaa onkin, ja tosi pelottavaa koska ei ole varmuutta.. Oireet kyllä helpottaneet onneksi aika paljonkin että eiköhän tämä tästä :) Ja tosiaan kun vielä ensimmäinen raskaus kyseessä niin ei sitten tiedä mitkä kivut/tuntemukset liittyvät vauvaan ja mahankasvuun ja mitkä sitten johonkin muuhun. Onneksi hoitajat ja lääkärit täällä tosi kivoja, ja ovat myös konsultoineet äitiyspolin lääkäreitä :) kotiinkin olisin jo pääsyt jos ne tulehdusarvot olisi laskeneet ja en olisi raskaana mutta haluavat pitää mut täällä vauvan takia :)
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Heippa kaikille vaan! Ja onniteluka hyvistä ultrakuulumisista. Minusta ei oo hetkeen tällä palstalla kuulunut vaikka juttujanne kyllä lukenut olen. Täälläkin käyty rakenneultrassa viime torstaina, kaikki oli hyvin pienokaisella Muuten vointi ollut tosi hyvä mutta tällähetkellä makaan keskussairaalassa infektio-osastolla kolmatta päivää. Perjantaina alkoi aivan järkyttävä alaselkäkipu oikealla puolella joka säteili kylkeen sekä vatsaan, Kuume nousi lauantaina 38,8 ja lähdin päivystykseen ja sillä tiellä ollaan.. Munuaisallastulehdus on se mitä ne täällä multa hoitaa vaikka lääkärit ei ole varmoja onko se oikea diagnoosi. Kuume pysytelly tänään ensimmäistä kertaa alle 37. CRP ollu lauantaista asti 177 eikä ole laskenut ollenkaan. Tällä hetkellä menee iv antibiotti. Että semmosta tänne! Huomenna mahdollisuus päästä kotiin jos CRP on lähtenyt laskemaan
Paljon jaksamista ja paranemista sinulle! Ihanaa että rakenteessa oli kaikki hyvin :)
 
Hui sentään nelluri, toivottavasti pääset pian kotiin. Onneksi vauva voi kuitenkin hyvin. :love:

Eilen, kun raahauduin kotiin töistä, niin makkarissa odotti vauvan sänky. :love::love: Mies oli sen kirpparilta löytänyt ja ottanut mukaan. Ihanaa, yksi hankinta vähemmän! Vaunuja pitäis varmaan ruveta miettimään seuraavaksi, ehkäpä syyskuun palkasta ne sitten. Tavoitteena on saada ostettua sellainen paketti, jossa olisi myös kaukalo mukana, niin olis sekin sitten hoidettu. Mut katotaan, ei se tärkein kriteeri ole.

Ei tänne siis sen järisyttävämpiä kuulumisia, hiljalleen eteenpäin. :)

Mamadread ja itu 18+3
 
Huomenia :)

Täällä lähenee puoli väli uhkaavasti, perjantaina viikot tasan 20+0 :D Edelleenkään ei liikkeitä tunnu, onneksi rakenneultraankaan ei oo enää kuin kaksi viikkoa. En käsitä miksi haluavat täällä aina tehdä ultrat viimeisillä mahdollisilla hetkillä. Onkohan siinä joku et näkevät sit varmasti kunnolla vai kuinka?

Muuten ei tänne ihmeempiä. Oon nähnyt kavereita tällä viikolla ja sunnuntaina julkaisin uutisen facessa, joten onnitteluja on sadellut :) Sain myös kuulla parilta kaverilta, että heilläkin odotetaan tammikuussa perheenlisäystä ;) Ihanaa, kun kerrankin on tuttujakin raskaana yhtä aikaa, aiemmat kun oon saanut niin olin niin nuori ettei omat kaverit oo vielä siinä kohtaa lisääntynyt :D

Eilen vaivasi taas kamala päänsärky, johtui niskajumista. Mun olis kyllä pakko päästä jonnekin hierojalle piakkoin! Oottekos muut käyneet nyt raskausaikana jossain hieronnassa tms? Ens viikolla pääsen onneksi fysioterapiaan, josko sieltä saisi edes jotain apuja.

Jotenkin tuntuu nyt kulkevan kovin hitaasti tämä viikko vaikka mulla onkin sovittuna ohjelmaa melkein joka päivälle. Ehkä just siksi tuntuu hitaalle, et oon kerrankin saanut paljon aikaiseksi joka päivä. Paitsi eilen meni maatessa sen päänsäryn kanssa.

Pääsin muuten maanantaina ihailemaan kaverin vaunuja lähemmin, oon niitä aina ihaillut, mut en oo tarkemmin tutustunut. Oon luullut et sillä on ne sikakalliit emmaljungat, mut sillä olikin firkonit ja nyt aloin itsekin niistä haaveilla. ;) Vielä pitäisi niihin turvakaukaloihin tutustua. Ehkä sit vähän lähempänä eräpäivää otetaan se asiaksi.

Meille on tulossa keittiösuunnittelija käymään perjantaina. Ollaan jo toisesta firmasta yksi suunnitelma nähty, mut halutaan vähän kilpailuttaa, niin siksi pyysin toisenkin. Pitäis olla myös yhteydessä pankkiin ja hakea remppalainaa sieltä. Kauheesti tekemistä, mut jotenkin tää yhteisen kodin suunnittelu on lähentänyt meitä entisestään. :) Onhan tää välistä ikävää, kun joudutaan erossa olla viikolla lasten koulujen takia. Meillä siis välimatkaa sellaiset 60km, asutaan eri paikkakunnilla miehen kanssa. Ens keväänä sit muutetaan yhteen, kun esikoiselta loppuu ala-aste. Eli ensimmäinen puoli vuotta menee pienen kanssa eri osoitteissa vielä.

Onkos teillä muilla muuten tulossa asuinpaikan muutoksia tai remontteja ennen vauvaa?
 
Hei!

Tääläkin edelleen menossa mukana :) Vaikka päivät menee nopeesti niin tuntuu et on jo ikuisuuden odottanut rakenneultraa... ja vielä kaksi viikkoa pitäis oottaa! Tänään poksui rv 19, puoliväli lähestyy :love:

En ole ilmoitellut facessa raskaudesta. En näe mieltä siinä (paljon kavereina sellaisia puolituttuja). Mutta jotenkin kummasti se mieli meinaa muuttua kun ilmoituksia tulevista perheenlisäyksistä on alkanut tippumaan muilta :LOL: Ehkä itsekin laitan jossain vaiheessa kuvan itsestäni niin että maha näkyy, mutta se saa odottaa :)
 
Voi ei nelluri. Toivottavasti voit jo paremmin ja pääset kotiin. Jännä etteivät lääkäritkään oo varmoja diagnoosista... Mutta onneks pitävät sinut vielä osastolla vauvan takia. Jospa se siitä. :)

Meillä oli neiti siis kuumeessa vkl:na. Nyt on sit parina päivänä ollut hoidossa kun ei oo kuumetta, mutta päiväunien jälkeen molempina päivinä ihottuma noussut kasvoihin joka on sit hetken päästä laskenut. Mies käytti eilen tk:lla ja ne sano siellä ettei ainakaan mitää rokkoa ole. Ei tiietä onko allergiaa... :/ ja nyt on sit epämääräisiä kipuja vähän joka paikassa välillä, mutta noh, pitää seurailla.
Mutta sitten nous lämmöt itsellänikin viime yönä, tai käytti lämpöä, mutta töihin menin, töistä lähdin kyllä hieman aiemmin pois kun oli pelkkää kituuttelua. Pientä lämpöä sen jälkeen pitänyt, lämpöä huomisen ultran takia? :D Jospa mullakin tämä lämpö laskis ja pysyis poissa, ihan kaamee olo kun tuntuu kuumeen takia ettei oo omassa kehossa ja sit viel kylkiin käy kun vatsa on jo iso. :/ toivottavasti ei vaan tulis enää kuumeeseen loppuvuoden aikana...

että ehkä jopa enemmän huonoa kuin hyvää tänne, huomenna saattaa olla toisinpäin. ;)

21+0. :p <3
 
Heippa taas! Tänään tosiaan pääsin kotiin sairaalasta. Tulehdusarvo laskusuunnassa mutta vielä 130 kuitenkin mutta päästivät kotiin. Antibiottihoito jatkuu iv:sti eli pitää käydä kolme kertaa päivässä tän kylän terveyskeskusessa ottamassa lääkettä suoneen. Ja tosiaan munuaisaltaantulehdus se kuitenkin loppupeleissä oli.. Vielä vähän kipuja mutta nyt on jo paljon parempi ja ihanaa kun saa olla kotona :)

Käytiin myös eilen illalla synnytysvastaanotossa kun ruoes supistelee ja sattumaan. Kohdunsuu oli hieman pehmennyt mutta muuten vauvalla kaikki hyvin. :)

Sitten kysymys, onko teillä ollut että makuuasennossa vatsa tuntuu ihan normaalilta mutta kun nousee seisomaan ja kävelee tai ihan mitä vaan tekee niin ylävatsa eli heti tosta rintojen alta ja siitä alaspäin niin kovettuu ja sitä kiristää? Ei niinkään tuolta missä vauva on vaan nimenomaan tosta ylhäältä. Se tuntuu tosi inhottavalta, ihankun ois pumpattu jotain ilmaa sinne monta litraa :D mietin vaan että pitäiskö siitä huolestua? :(

21+3 <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä