Tammikuun Tarrasukat 2018 *kesäkuussa*

Juhannus oli ja meni ja kotona oltiin :) siskon tyttö oli meillä 4yötä :). Tänään join jopa kahvia ja ai, että kun maistu hyvältä (y). Kaikkee roskaa tekis mieli syödä... painoa tullu joku +2kg siihen mitä oli alkuviikoilla... vatsa pömpöttää ja miehen mielestä näyttää jo vauvamasulta :LOL: kyselikin jo eilen et miten se jo nyt näkyy ja et ootko varma et siellä on yks :LOL:.. päänsärkyä on ollut jonkin verran ja eilen turvauduin panadoliin..päänsärystä en tykkää ollenkaan.. ja sekin nyt vaan selkeesti hormoneista johtuvaa kun normisti ei särje pää mitenkään useesti... reilu 2vkoa vielä ultraan ja jotenki semmonen olo kokoajan et miettii vaan et onko siellä vielä eloa ollenkaan... tänään laitan tilaukseen dopplerin... np-ultran jälkeen kerrotaan miehen suvulle uutiset jos saadaan hyviä uutisia.

Kinder & minion
 
Eipä ole kerennyt kirjoitella tännekkään, töissä kova kiire ollut..
Neuvolassa käyty, kaikki ok siellä =)
Kotidopplerin menin ja ostin, huoltahan se kovasti aiheuttaa kun en tiedä onko löytämäni syke oma vai vauvan.(n)
Viikko vielä np ultraan, jos siellä vain kaikki olisi ok, niin uskaltaisi jo kertoakkin tästä raskaudesta muille, nyt vain mies tietää...
Kyllä noiden kahden keskenmenon jälkeen pelottaa koko ajan niin paljon se, että miten tässä käy. Yhtään ei osaa edes ajatella että tammikuussa voisi nyytti olla sylissä, aina sitä pahinta pelkää...
Viikkoja nyt 11+2
 
@JustDoIt sama täällä ei sitä osaa tai pysty ajatella et saadaan nyytti syliin asti... ekassa raskaudessa sitä ei voinu kuvitellakaan et vois käydä huonosti aattelin vaan et ei kai nyt omalle kohdalle...sitä oli ihan onnesta soikeena ja ajatteli vaan et nyytti syntyy.. nyt vaan pelkään sitä et ultrasta tulee huonoja uutisia...
 
@JustDoIt sama täällä ei sitä osaa tai pysty ajatella et saadaan nyytti syliin asti... ekassa raskaudessa sitä ei voinu kuvitellakaan et vois käydä huonosti aattelin vaan et ei kai nyt omalle kohdalle...sitä oli ihan onnesta soikeena ja ajatteli vaan et nyytti syntyy.. nyt vaan pelkään sitä et ultrasta tulee huonoja uutisia...

Kyllä jokaista ultraa pelkää ihan hulluna. Jotenkin koitan aina valmistautua ennen ultraan menoa jo siihen, että kaikki ei ookkaa kunnossa, niin ei niin paljoo sitten siellä järkyttys. Viime raskaudessa tipuin kyllä niin kovaa ja korkealta, en osannut kuvitellakkaan että voisi toinen keskenmeno peräkkäin tulla, varma olin että syliin asti saan nyytin, mutta miten kävi...:( Jäänyt niin elävästi mieleen se kun lääkäri sanoi, että sydän ei enään lyö. Sitä lausetta en haluais kuulla enää ikinä.
Voi että, kun voiskin nauttia raskausajasta ja unohtaa nämä ajatukset...
 
@JustDoIt tuota mäkin pelkään et kuulenkin ne sanat et sydän ei enää lyö... miten siitä sitten selviää.. mut se on sitten sen ajan murhe... itekkin vaan toivoisin et voi kunpa vois vaan olla huoletta ja nauttia raskaudesta mutta kun ei vaan täysin uskalla ja pysty...
 
Harmittaa kun en saa kuulumaan sydänääniä. Toivottavasti lähiviikkoina löytyis niin sais varmistella miten tuolla mahassa menee. Taaksepäin kallistunu kohtu niin neuvolassa meinasivat että sekin on syynä ettei niin helposti löytyny edes neuvolassa.
Nuorimmaista odottaessa istukka oli niin edessä että omalla doplerilla löysin vasta rv 20 paikkeilla.

Reilu viikko nii sitten on ultra, siitä seuraavana on perinnöllisyyspolille aika. Jänskättää kun ei tiiä mitä siellä tehdään, pari lappua esitietolomakkeita tuli täytettäväks ja ne piti lähettää sinne ennakkoon.

@JustDoIt Kyllä sen vauvan sykkeen erottaa omasta helposti. Vauvalla on paljo nopeempi syke kuin sulla:)
Mulla niin samat fiilikset, pelottaa aina ultraan meno jos kaikki ei olekkaan kunnossa.
En uskalla ajatella miten sen kestää jos ei taaskaan onnistu.

Kinder_Kitty Muakin vaivaa päänsärky ja tuntuu ettei särkylääkekkään auta kuin hetkekso_O

Kath 11+2
 
Hui ompa jännää kuulla miten muilla menee :) tsempit kaikille.

Kyllästyttää ainainen valitus mutta tää pahoinvointi ei vieläkään hellitä:( oon niin maassa ja väsynyt tähän. Se on niin lamaannuttavaa..

Ultra aikaa ei vieläkään tullut postitse.

Tänä aamuna turvotus oli laskenut niin näytin melkein samalta kuin ennen raskautta.

Mua on kaks päivää vaivannut kauhee kutina ja kirvely alapäässä. Kuukaus sit olin samall asialla lääkärissä ja sillon hoidettiin homma paikallislääkkeellä. Soitin neuvolaan tänään ja ne laitto lähetteen labraan jonne on pakko mennä huomenna jotta saan tähän lääkkeet!
 
Tsemppiä kaikille, jotka elätte pelossa! Toivotaan, että kaikki saa tällä kertaa hyviä uutisia ultrassa ja kaikki menee muutenkin hyvin :love:

Täällä pelko haihtuu koko ajan enemmän ja enemmän pois mitä enempi viikkoja tulee ja sydänäänet kuuluu edelleen joka päivä. Toki se nt-ultra silti jännittää et jos vauvalla ei ookaan kaikki hyvin. Tänään pitäis muistaa soitella neuvolaan niitä verikokeiden tuloksia et saa sitten torstaina mukaan ne. Tällä kertaa odotan sitä ultraa innolla, en pelolla kuten viimeksi. Tunne oli ihan erilainen sillon kun nyt, vaisto kertoi ettei kaikki ole kunnossa eikä ne lääkärin sanat olleet mulle yllätys vaikka kamalaa se olikin. Nyt mun pieni jumppailee masussa ja sillä on kaikki hyvin :love:

Eilen oli taas pitkästä aikaa illalla huonompi olo. Ananas autto onneks, kun sitä söin ennen nukkumaanmenoa. :) Tää viikko enää töitö ja sitten saa ottaa rennommin. Ajattelin syksyllä tehdä lyhyitä keikkoja päiväkodeissa jos miehellä vapaata ja kunto sellanen on. Jännittää vähän miten työkkärin kanssa menee, viime vuonna se oli paljon selkeempi kun jäin pois työstä ja sain sen työpätkän mukaan tukia, nyt oon ollut välissä yrittäjänä ja haen sen edellisen työpätkän mukaan liiton ansiopäivärahaa. Pitäis toimittaa kaiken maailman lappusia työkkäriin vielä. Onneks nyt tulee kesäkuun palkka sentään vielä niin ei oo heti paniikkia sen suhteen.

Mulla on alkanut alamaha pömpöttää jo aamusta ja on selkeesti tullut esiin :) Ihanaa kun kohta on ihan oikee vauvamasu :p Edellisestä onkin jo melkein neljä vuotta! Neljä vuotta sitten melkein tasan sain tietää toisesta raskaudesta. Aika menee nopeasti!

Odotan jotenkin niin paljon sitä kun vauva tulee ja kuinka esikoinen jo nyt niin suunnittelee hoitavansa sitä ja auttavansa äitiä vauvan hoidossa. Onhan se ihan erilaista kun toinen on melkein 6v kun vauva tulee ja viimeks kun oli vasta 2v kun vauva synty. Pienempikin varmaan tykkää vauvasta mutta epäilen et tulee mustasukkaisuutta kun on tottunut oleen se nuorin :LOL: On jo nyt aikamoinen tapaus, mutta onneks ehtii vielä puolisen vuotta kasvaa ennen vauvaa :)

Kookospieni ja mini 11+2 (!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
  • @Kinder_Kitty ja @JustDoIt voimia jaksaa odottaa ultraan :) ymmärrän pelon menetyksestä, mutta toivotaan kuitenkin että kaikki on ultrassa hyvin ,❤ rankkaa odotella varmasti :(

  • @kia1981 Voimia pahoinvoinnin kanssa kamppailuun :oops: saa valittaa, kyllä se oli uuvuttavaa kun eleli pelkällä viilillä ja jogurtilla monta viikkoa ja kokoajan oksensi syömänsä.. makasin vaan palovammoineni oksennus kurkussa sohvalla ,kyllä meinas usko paremmasta loppuu :LOL: mutta tunnelin päässä on valoa, yleensä se helpottaa viimeistään 14 viikolla, toivotaan että aiemmin (y) ja toivoen saat alapäävaivoihin avun myös :)
@kookospieni Kiva kuulla että sydänäänet kuuluu ja voit ottaa rennommin.. :) ehkä sen just vaistoo jotenkin, jos kaikki ei ole hyvin :eek: tsemppiä työkkärin kans taisteluun :D

@Rottiem tervetuloa mukaan :)

Mulla oli tänään neuvola ja eiköhän se sokerirasitus paljastanut jtn häikkää haimassa.. paastoarvo hyvä ja tunti litkun juomisesta hyvä mutta 2h litkun juomisesta arvo oli liian korkea et haima ei ala tarpeeks nopeesti tuottaa insuliinia.. nyt mittailen kotona sokereita ja tarkkaillaan, vielä ei diabetesta ole, kun paastoarvo hyvä ja toivoen ei tulisikaan :( lisäksi sydänäänet ei kuuluneet antiikkisella laitteella niin sit katotttiin antiikkisella ultralaitteella,et kaveri siellä uiskenteli ja sydänkin löi.. neuvolatäti laittoi lääkäriajan ensi tiistaiksi niin saa varmaan uudemmilla laitteilla kuulumaan äänetkin. Vaikka ei mua haitannutkaan kun näkyi että sydän lyö,mut neuvolatäti halus mulle äänet kuulumaan :D Jännä,että jo kuulemma viimeistää vkolla 18 on nykyään eka lääkäriaika täällä :O

Nems 13+0
 
@Nems mulla on eka lääkärineuvola jo viikolla 16 :D Toivottavasti verensokeri arvot pysyy hyvänä koti seurannassa :).

Ens tiistaina verikokeet ja keskiviikkona sydänäänten kuuntelu aika :) siellä on kuulemma ultrakin.. jos ei sydänäänet kuulu niin meinaan pyytää josko vois ultralla kurkata en tosin tiedä kuinka vanha laite :D
 
Nems toivotaan parasta sokereitten kans. Mulle terkka meinas laittaa lähetteen aikasemmin sokerirasitukseen, luulin että eivät niin herkästi ota noin ajoissa jos lähisukulaisella on aikuistyypin diabetes.

Mulla lääkärineuvola on jo seuraavaks, kahden viikon päästä, verikokeissa kävin eilen. Ompa jännä miten nuo lääkärineuvolat vaihtelee kun monilla on niin myöhään.

Kahvista pitäis yrittää kieltäytyä jollain konstilla kyläillessäkkin. Nytkin ihan hirveet närästykset:sick: tuntuu vaan että entisenä kahvin kittaajana paljastuis jos aina kieltäytyy kahvipöydästä.

Kath 11+3
 
Täällä neuvolalääkäri on jo parin viikon päästä :eek: Näköjään vaihtelee missä mitenkin on. Olisko vielä toinen sitten loppuvaiheessa, en muista. Elokuussa seuraava neuvola. Meidän neuvolahan on sulussakin koko ens kuun et saa mennä eri terkkariin.
 
Vkon kuluttua neuvola, 4vkon päästä neuvolalääkäri ja 7vkon kuluttua rakenneultra. :cool: Nyt oon alkanut jo jännäämään sitä rakenneultraa, tottakai.

Mun terkkatäti sano mulle, etten joudu automaattisesti sokerirasitukseen, mutta sitten luin käynnin tiedot kannasta ni siellä luki että sokerirasitus vkoilla 24-26 taijotain. :confused: Joo ihan hyvä että tutkitaan mutta en tiedä miten selviän siitä koettelemuksesta oksentamatta. Ed raskaudessa tehtiin koska pissassa kerran sokerit yhdellä plussalla ja muistan yhä sen kylmänhien, tärinän ja kuinka nieleskelin yrjöä siellä labran aulassa... Silloin tulokset oli hyvät. Toiv että ovat nytkin kunnossa. Diabetesta (1 eikä2) meillä ei oo suvussa. Pyrin silti syömään terveellisesti ja rajoitan sokerin saantia. Yritän pitää painonnousun kohtuullisena.

Ja rautakuurin aloitin taas. Tää fatiikki, huimaus ja heikotus vie kaikki voimat...

Rv 13+4
 
@Kath jep, toivotaan :) mulla on lähisuvussa molempia tyyppejä, niin joudun jokaiseen rasitukseen ja nyt kun ilmeni vähä häikkää,niin tarkkailua nyt useammin..

@kookospieni mullakin piti olla rv 16 se neuvolalääkäri,mut onkin jo ens tiistaina eli 14+0 :D viimeks oli siinä joskus viikolla 22 ja sit seuraava jollain 35 viikolla muistaakseni :D

@Tonks voi kamala, toivoen ei tule yhtä huonoa oloa kuin viimeksi :( pyydä päästä pötköttämään, edellisessä raskaudessa sain pötköttää kun en pysty nukkumaan huonovointisena ja helpompi olla makuulla..mut tässä rasituksessa ei päästetty makuulle niin oli kyllä kamalaa :D hyvä se on syödä terveellisesti ja välttää sokeria. :)
Niin mäkin teen,mutta kun näköjään silti voi tulla häikkää kun on kova sukurasite.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Tervehdys,
Täälä viikon lomailun jälkeen takas töissä ja tuntuu ettei saa öisin unta kunnolla. Sen lisäks aamulla iski eilen pahaolo, kun söin aamupalan jo klo 6 :confused: tänään sit söinkin vain omenan ja vasta myöhemmin töissä vähän paremmin.

Meillä oma lähisuku nyt tietää vauvasta ja kaikki olivat iloisen yllättyneitä (y)
Perjantaina nt-ultra, silloin viikot 12+0 ja sitä kyl odotettu malttamattomana! Ens viikolla on se lääkärineuvola, mihin mieskin pyydettiin mukaan.
Vatsa jo hiukan pömpöttää, just ja just saa työvaatteiden alle sen piilotettua, mut ei toivookaan, että jossain kireessä paidassa vois kulkee..muuten sen näkee kaikki :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni ja Nems
Doppleri saapui eilen... ja jotain sieltä massusta kuulu :LOL: tosin en oo varma oliko istukasta vai oma syke :LOL: mut se selvii sitten viikon päästä keskiviikkona neuvolassa et oliko se oikea ääni :D mut syke lukemat ainaki vaihteli siitä 122-137 väliä.. et kai siellä joku elossa on:)

Kinder & minion 9+6 :love: apua huomenna poksutaan taas ja rv11 alkaa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Moikka!

Kävin eilen töissä Kätilöopiston sairaalassa ja samalla tulin kysyneeksi millonhan kutsu ultraan on tulossa... Selvisi että lähete oli tullut mutta täysin käsittelemättä. Ne epäili että olis mennyt naistenklinikalle ja siellä olevan ruuhkaa joten varattiin aika paikan päällä kättärille. Nt-ultra meillä 11.7 jolloin 13+1. Oisivat ottaneet meijät jo ensi viikolla mutta miehelle ei käynyt.

Seuraava neuvola 20.7 ja neuvolalääkäristä ei tietoa. Rakenneultra elokuun lopussa.

Ja sain tietää että
Kättäri suljetaan siihen mennessä kun meijän vauvat syntyy eli naistenklinikalle varmaankin sit!
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@Kinder_Kitty kyllä siellä varmasti joku on :love: Ja ihanaa et pääset neuvolaan kuunteleen vielä sydänäänet! Ne voi olla varsinkin ekan kohdalla aika vaikee itse löytää.

Meillä on aamulls nt-ultra :p Oon innoissani tällä kertaa kun tiedän et pikkunen on hengissä edelleen. Illasta kuuntelun sydänäänet ja kyllä oli hetken pieni paniikki päällä kun ei meinannut heti löytyä. Löytyi sitten lopulta ja sain muutaman potkunkin kuulumaan :love: Tuntuu että aika vähän liikkuu vielä tai sitten doppler ei ota jokaista liikettä. Mutta pääasia että siellä on elossa.

Meillä iski miehen kanssa flunssa tälleen kolme päivää ennen häitä, totta kai. Pitihön nyt jotain tulla ei voi mennä täydellisesti :LOL: Mutta ottaa tää päähän. Saispa hoidettua sen nyt pois ettei tarvis niiskuttaa sitten kirkossa nuhan takia :LOL:

Kookospieni ja mini 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
Moikka! Mä lainasin doppleria ja kerran sain sykkeet kuulumaan ihan pieneksi hetkeksi, istukan kuulee kyllä. Toi laite on kyllä vielä lainassa niin mietin että täytyy koittaa uudestaan. Toki taaksepäin kallistunut kohtu ja istukan sijainti voi vaikuttaa tohon kuulumiseen. Haluaisin uskoa että kaikki on hyvin!

Oon oksentanut aamuisin niin rajusti että nyt huomasin verenpurkaumia silmien ympärillä ja kaulalla, ihan kiva :cool: eilen kyllä oksensin illallakin...

Mä kävin eilen labrassa ja nyt vaan ultraa odottelen. Jännittää!
 
Mä varasin huomiselle ajan verikokeisiin, noi normi raskauteen liittyvät ja sit jo viikon päähän sokerirasituksen. Sukurasitteena löytyy ja aikaisemmissa narahdin tos rasituskokees :( Ekas menin ruokavaliolla, vaikka jossain vaiheessa meinasivat et tarttis insuliinia. Tokas jouduin piikittämään ja on aika varmasti nytkin edessä. Kesti tuolloin aika kauan tajuta että rd:n puhkeamiseen en voinut hirveästi ite vaikuttaa, se on se raskaushormoni.. Toisille voi tulla 20kg raskauskiloja, eikä silti tuu rd ja vaikka tulis vaan 5kg, voi puhjeta.
Kyllä mun pitää kattoa toi ruokavalio kuntoon ja jättää pois noi jotka varmasti nostaa sokereita..
 
Tänään olikin eka neuvola ja 9+1 nyt. Alapaine oli yllättävän koholla 130/97 ja huomenna lääkäriin. Minusta tuntuu, että johtuu väsymyksestä joka on todella kovaa nyt. Kädet tärrää ja sydän laukkaa. Tänään lähdin kesken päivän töistä pois nukkumaan ja olo onkin hiukan parempi, vähemmän uupunut.
 

Yhteistyössä