Tammikuun Tarrasukat 2018

Hei vaan kaikille! sunnuntaina saatu jo haaleaa viivaa.. ja tänään sitten jo vahvistunut todella paljon viiva.:love: ja niin esikoista tässä odotellaan ja toivon todella et tämä pysyy matkassa sen 9kk:love: mitäs siihen listaan pitikään eli 25.1/kinder_kitty/24v/esikoinen/tays

taustaa sen verran: yritys alottetu tammikuussa 2015... toukokuussa 2016 sain ekan plussan mut se meni kesken kesäkuussa 2016.. yksityisellä oltiin lapsettomuushoidoissa joulukuuhun 2016.. ja julkiselle päästiin 3/17 ja tässä kierrossa otettiin ekaa kertaa pistokset+pregnyl. mulla dignoosina siis munasolun irtoamishäiriö et raskautuminen ei oo ollu kauheen helppoa.. (pregnyl siis näkyy testeissä sen 10päivää) niin en uskaltanut vielä sunnuntaina luottaa tulokseen kun pregnylistä 12päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan outoa nähdä oma nimi tuossa listassa :love: olin jo lähestulkoon toivoni menettänyt...kun ovista ei joissakin kierroissa tullut ees avuista huolimatta..se pettymys omaa kehoa kohtaan et miks se ei nyt voi ees toimia kun apujakin saa.. mut niin vaan sitten kun vaihdettiin letrozolit FSH pistoksiin ja pregnyl tuikattiin irrotukseen niin mun keho sit päättikin irrottaa munasolun ja tässä ollaan :love: mua pelottaa ja samalla oon ihan onnesta sekaisin.. mua pelottaa se et jos taas käy huonosti ja kuinka kauan taas menis siihen uuteen plussaan.. mut mää aion nauttia tästä niin paljon kun voin!<3 mää oon aika etuoikeutettu kuitenkin loppujen lopuksi et saan edes olla raskaana, kun kaikki ei välttämättä saa olla vaikka haluais.. menkkojen pitäis alkaa torstaina sais nyt pysyä poissa sen 9kk..

Kinder_kitty & minion 3+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mä seurailen ja tsemppaan tässä vielä taustalla hetken ennenku liityn listaan, jos kaikki menee hyvin niin la ois 17.1 :) Mulla meni eka raskaus kesken 2kk sitten, niin en uskalla innostua liikaa näin aikaisin.. oireita ei ole oikeastaan ollenkaan, mitä nyt tänään alkanut maha kipuilla vähän. 4+6 menossa, mutta ovulaation on täytyny olla tosi myöhään eli tuo la luultavasti siirtyy vielä.

Kävin neuvolaa vastaavassa paikassa(en asu Suomessa) heti tänään ku sattuu olemaan kodin lähellä, ärsytti ku eivät suostuneet antaan aikaa enneku vkolle 9+2! Yritin selittää miksi haluan aikasin sinne, ettei tarttis niin pitkään stressata onko kaikki ok.. Ja ultraakaan eivät suostu tekemään enneku joskus vkon 12 jälkeen, ei kuulemman voi nähdä mitään ennen sitä! Piti ilmeisesti mua täysin tiedottomana, tottakai sen ultran voi tehdä mutteivat halua käyttää terveydenhuollon rahoja :cautious: pitänee käydä yksityisellä varhaisultra parin vkon päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
KinderKitty, meillä on aika samanlainen tarina, yritys aloitettu 12/14, mutta tämä oli eka plussa ikinä, jopa eka todettu ovis! :D Ja meillä hoitona oli ensin Letrot, mutta ne ei auttaneet yhtään, joten siirryttiin Puregon+Pregnyl-yhdistelmään ja se toi plussan :)
 
Ihanaa kun lisää plussia :love: onnea kaikille uusille! Kuinka iloiseksi voikaan tulla muiden puolesta kun pitkä odotus viimeinkin palkitaan :)

Itse sain varattua ajan ensimmäiseen neuvolaan viikolle 8+4. Nyt mietityttää vielä että varaisiko vielä varhaisen ultran... Jotenkin ajattelin aina että tottakai mutta enpä tiedä enää. Ehkä kokeilen kotidopplerilla saada jotain mielenrauhaa ennen np-ultraa ja jos se ei onnistu niin sitten yksityiselle.

Oireita ei edelleenkään paljoa ole.. Menkkamaisia kipuja ja joka yskäisy repäsee melko kivuliaasti. Usein unohtaa koko raskauden kun ei mitään fyysistä muistuttamassa. Melkein odotan että alkaisi pahoinvoinnit ym :ROFLMAO:

Dew 5+1
 
Onnea kaikille plussanneille! <3

Täällä neuvolaa varattu kesäkuulle ja yritetty pärjäillä oireiden kanssa. Wc-pöntön kanssa tehnyt tuttavuutta useamman kerran tänään ja jatkuva pahoinvointi riesana. Lisäksi klassinen närästys, hajuyliherkkyys, väsymys ja vatsan vihlaisut aina tehdessä jotain. Ainakin tietää, että raskaana ollaan, vaikka silti tekisi mieli tehdä vielä yksi testi varmistamaan itselle asiaa :)

Llinndda 3+5
 
Hei, täällä yksi uusi ilmottautuu mukaan. Kirjoitan puhelimella, niin en valitettavasti saa tekstiä punaiseksi.
20.1/Katsutin\33\NKL

Sunnuntaina eli äitienpäivänä raskaustesti näytti plussaa. Tein mitä varmuuden vuoksi vielä toisen putkeen. Yritystä on enemmän tai vähemmän aktiivisesti takana jo kaksi vuotta.

Ensimmäiset tuntemukset oli todella kipeä alaselkä sekä kiihdyin sekunnissa nollasta sataan. Pinna jotenkin tiukalla. Väsymys on aika kova ja aamulla töihin käveleminen tuntui jotenkin todella työläältä ja hengästyin rappusissa. Tällähetkellä siis 4+3 jos olen oikein osannut laskea.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Onnea plussanneille ja tervetuloa uudet!

Mä elän ihme vaihetta raskaudessa. Oireita on ja pahin niistä on palelu ja väsymys tällä hetkellä. En oo saanut öisin kuitenkaan unta mutta työpäivän jälkeen vaikea pysytellä hereillä. Tänään menen kyllä jo koht puoliin sänkyyn. Mulla on vuorotyö ja nyt kolmena aamuna kello 6 herätys. Ja siihen vielä ajoittainen etova olo sekä närästys. Ja vessaan joudun heräämään kerran tai kaks yössä. Tänään on ehkä se 5+2. Varhaisultraan meen luultavasti kahen viikon päästä.
 
Noniin täällä alko sitten se kuvotus! :sick: no ihan kiva et on oiretta kun ei oikeestaan muuta ole kun ummetusta.. ja kuuma ja sitte taas palelee :D mää soittelen huomenna polille ja kerron tuloksesta kun sieltä annettiin testipäivä huomiselle.. ja kysyn et ottaako ne sinne ultraan 2-3vkon kuluttua.. tuntuu niin uskomattomalta soittaa sinne ja sanoo et joo plussa tuli:love:

Kinder_kitty & minion
 
Wau! Onnea uusille plussista! Erityisesti pitkään plussaa kaivanneille oikein lämpimästi tervetuloa! (y) Toivotaan kaikille tarrasukkia.

Täällä ei kummempia. Väsyttää, mutta sen tekee myös vuorotyö ja lapset. ;) Satunnaisesti äklöttää. Repäsykivut on aika mojovia, ihan ihmetyttää.

Naive ja salamatkis 4+3
 
Mulla on Kia1981 aivan samoja oireita täällä. Yöllä on vaikea nukahtaa ja töiden jälkeen ei saa pidettyä itseä ollenkaan hereillä. Outoa.. Olen tottunut ottamaan melatoniinia jos en meinaa nukahtaa mutta nyt se on kiellettyä. Joten täytyy vaan pyöriä.
 
  • Tykkää
Reactions: kia1981
Joo minäkin kärsin univaikeuksista jo ennen raskautta, en kylläkään ole käyttänyt mitään. Nyt kumminkin kummastuttaa että aamulla ei pahemmin väsytä vaikka olis pari tuntia nukkuna vaan se kaamea väsy tulee siinä 18-19.

Mun tekis mieli kertoa mun työpaikalla koska meillä on aika kiire ja taukojen pitäminen on kiellettyä. Mulle tekee pahaa 4 tuntia palvella asiakkaita ilman välipalaa tai hetken rauhottumista. Oon työskennellyt tuolla vasta pari kk ja alusta asti ollut vaikeaa mutta nyt erityisen vaikeaa... En tiedä miten pärjää jos olo alkaa tästä huononemaan.

Onko kellään semmosta hassua kutkuttavaa tunnessa kohdussa kun syö/juo? Vähän samanlainen kuin ekassa raskaudessa ku vauva alko liikkumaan kovasti mehulasillisen jälkeen. Ainakin tuntuu semmonen pieni jyske sisältä ihan kuin vilkastuis.
 
Tervetuloa uudet munkin puolesta!:)

Täällä oon huolissani että onko kaikki ok, kun eilen oli jomottelua koko päivä ja lopulta oikein ilkeen tuntusia viiltävän tuntusia kipuja.
Tässä vaiheessa ei kai voi muuta ku toivoo ja odottaa sinne varhaisultraan jos sinne asti pääsee. Nyt mietin että kehtaanko edes neuvolaan aikaa soittaa kun on jo niin luovutus olo tän kans että kesken tää menee.:(
 
Tervetuloa uusille odottelijoille (y) ja kovasti tarrasukkia matkaan!

Kävin eilen ekassa neuvolassa, kun th oli jo hädissään jos tää oliskin sen 8+, mitä se tuskin on, mutta kun tykkäävät laskea sen sitkeesti edellisistä menkoista niin minkäs teet (n) Josta johtuen sain lähetteen ekaan ultraan jo ens ma, jotra tietää mihin ajankohdalle seulonnat ym. menee.

Jo varattiin meille kummallekin miehen kans suuhygienistille ajat, että on tämä melko tehokkaasti alkanut :D

Oireina pissatus ja iltaväsy, etovaa oloa ei ole vielä *kop kop* ollut. Nyt siis luultavimmin 6+3 tjtn
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Tervetuloa uusille plussanneille! :)

Täällä pahoinvoinniton olo jatkuu. Pitäis alkaa muuttolaatikoita raivaamaan esikoistytön perjantaisten synttärien tieltä, on kertakaikkiaan loistava juttu, etten makaa koomassa sängynpohjalla vaan olen jotenkuten toimintakykyinen.

Neuvolaan en ole edelleenkään saanut soitettua. Mikähän siinäkin on? Ehkä jotenkin alitajuisesti suojelen tätä uutta elämänalkua vierailta. Vaikka kaikkia testit ja kokeet tietysti tärkeitä ovatkin, ärsyttää ajatus mennä jonkun vieraan ihmisen arvioitavaksi. Haluaisin vaan hautua kotihommissa kanaemona. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85 ja kia1981
Joo en oo kans viittinyt vielä soitella neuvolaan...ehkäpä ens viikon jälkeen.. ekassa kesken menneessä raskaudessa soitin heti plussan jälkeen neuvolaan.. aamusta jo ollut kuvottavaa oloa :love: jotenkin ei vaan uskalla ajatella kauheen pitkälle.. kuhan nyt vaan tulis se aika varhaisultraan niin sitten katotaan tilannetta uusiks.. jos siellä kaikki hyvin. ei auta muu kuin toivoa parasta.. tää on nyt jonkun korkeimman käsissä ite siihen ei voi vaikuttaa.
 
Eipä siihen tosiaan paljoa neuvola voi vaikuttaa, pysyykö se matkustaja kyydissä vai ei.o_O No ehkä huomenna on jo pakko soittaa, jos vaan muistaa typerän soittoajan. Siskon kanssa tänään juteltiin ja tuli raskaudenaikaisista kuukautisista puhuttaessa mieleen, että täähän saattaa olla pitemmälläkin kuin 7+3... Hyvä olisi varmaan sekin tarkistaa. Mun siskolla on ollut molemmilla kerroilla kuukautiset, hiukan lyhyemmät, allkuraskaudessa. Mulla kyllä ei ole, mitä nyt pientä tuhrua parina päivänä viimeksi niihin aikoihin. Edelliset menkat oli kyllä oudon lyhyet myös.:cautious:
 

Yhteistyössä