Tammikuun Tarrasukat 2018

khe2017 Huhtikuisissa tosiaan olin. Toivottavasti meille nyt tulis kääröt syliin asti vaikka ite uskallan huokaista vasta rakenneultrassa ja sinne on iäisyys.
Toivottavasti pääset varhaisultraan. Mulla se on jo tällä viikolla, jännittää.

Nems hurjalta kuulostaa nuo sun palovammat, paranemisia.

Kaks viikkoo vielä neuvolaan. Oon sillon jo viikolla 9+3. On sen verran ruuhkaa etten päässy edes omalle terkalle eka käynnille.
Huono olo vaihtelee. Viikonloppuna oli ihan järkyttävä olo, nyt vähä helpompi.
Salikäynnin jälkeen olo pahenee, joten ei hirveesti siellä käynti motivoi. Yritän kuitenkin kevyesti tehdä siellä muutaman kerran viikossa.

Toivottavasti tämä ei hiljene ihan kokonaan koska ite haluan pysyä täällä. Tämä palsta ainut paikka mihin voi näitä raskaus höpinöitä kertoa:)

Kath 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Tervetuloa uusille!

Ite ainakin kirjottelen tänne myös :) toivottavasti tää ketju ei nyt kovin hiljenis :). Se tukkosuus muuttukin sitten ihan flunssaksi.. perjantai ja lauantai meni vaan niiskutellessa ja aivastellessa.. nyt onneks on helpottanut vaikka vielä onkin tukkosuutta mutta ei kuitenkaan kokoajan.. toivottavasti ei nyt kovin usein tarviis olla kipeenä... oireetonta on edelleen.. meinasin ehkä tossa kesäkuun lopulla hankkia dopplerin.. meinaan haluisin mielelläni kuulla sydänäänet ennen np-ultraa.. vaikka ei ne välttämättä kuulu...ellei sitten neuvolaan voi vaan mennä kuunteluttaan sydänääniä ilman ajanvarausta.. viimeks neuvola terkka sanoi et yleensä kuunnellaan vasta noin 10vkosta eteenpäin..

Kinder & minion 5+4
 
Hiljaiseloa vietetty täällä itekin.. Olo ollut sen verran heikko fyysisesti ja muutenkin etten oo kauheesti käynyt edes lueskelemassa. Toivon että pian taas paistaa päivä tähän risukasaan ja jaksan innostua kirjottelemaan ja innostua taas muutenkin tästä raskaudesta.. Ei paha olo piristä.
 
Tein tänään töiden jälkeen digitestin jossa viikkonäyttö. Näytti raskaana 2-3 (nyt 4+5 menkoista laskettuna) joten varmaan ihan aikataulussa sen suhteen. En jaksanut odottaa huomiseen aamuun, malttamaton kun olen.

Olo on ihan hyvä, välillä tulee pahoinvointia, mutta muuten on (vielä) hyvä fiilis.
 
Mulla on ollu järkyttävä viikko tai melkein kaks tän pahoinvoinnin kanssa. Sain vihdoin lääkäristä reseptin närästykseen joten se autto jo paljon ja huomenna tulee postitse pahoinvointirannekkeet. Pääsin tänään urheilee ja se meni kohtalaisesti kun viime viikolla jäi kaks kertaa kuntosali kesken...

Varhaisultra varattu maanantaille 5.6 ja odotan sitä.
 
@Memmet mäkin sain 4+4 digiin vielä 2-3.. jos oisin vaan malttanut ootella muutaman päivän niin ois varmaan antanut 3+ :D.

Viime tiistaina eli 4+5 sain oikein hienot leffaviivat puikkotestiin :love: jotenki erilainen fiilis tästä raskaudesta kun ekasta.. ainaki testien perusteella.. meinaan viimeks 4+2 viiva oli paljon hailumpi ja digi anto tuloksen 1-2 päivä pissasta ja vielä 4+4 aamupissasta 1-2 tulos.. kun nyt sain 3+6 digiin jo 2-3:eek:
 
@Kinder_Kitty joo, tein ekan digin viime tiistaina aamupissasta ja se näytti 1-2 viikkoa. Nyt melkein viikon myöhemmin näytti tosiaan tuon 2-3 töiden jälkeen ilman mitään pidättelyä, joten kyllä siellä jotain tapahtuu.
Sinulla aikaisin näytti 2-3, jos sieltä on tulossa 2-3 vauvaa vaikka :)
 
@Memmet tuskinpa ihan 3 :D. Oltiin siis lapsettomuushoidoissa ja mut ultrattiin 2.5 ennen ovista ja siellä oli vaan yks follikkeli kypsymässä :D. mut mistäs sitä tietää vaikka oiskin kaksoset :D se on ihan mahdollista.. mut ois kyllä sulattelua hetki ainakin :D mut ite ainakin pidän hyvänä merkkinä noita testejä kertoo siittä et hormonit on nousussa :) tosin meidän kummankaan suvussa ei oo kaksosia :D
 
@Memmet voin vaan kuvitella kuinka läheisiä ja tärkeitä ovat toisilleen :)
Se selvii sitten alle 2vkon päästä et montako on mukana ja kaikista tärkein tietysti se et onko oikeessa paikassa... jotenki sitä pelkää niin paljon kohdunulkoista tai sitte tuulimunaa et sitä vaan varautuu kaikkeen mahdolliseen..
 
Joo älkää nyt hyvät ihmiset kaikki lähtekö täältä pois. Mä ainakin kirjoittelen täällä, en facessa.
Eilen kirjoittelin tonne km jälkeen plussanneisiin kunnon valitusviestin siitä kuinka pelottaa että miten kaikki menee. Kun viikot menee liian hitaasti varsinkin siihen nähden että viime kerralla meni kesken 12+0. Mutta kyllä tää tästä, pakkohan se on.

KeepGoing 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
Huono olo yhä 24/7, mutta oksetusolo vähän helpottanut. Ei oo tarvinnut pönttöä halailla pariin päivään, vaik lähellä kyl ollut... Maha on joka ilta kipeä, kaikki housut puristaa... Turvotustahan tää, joten vielä en suunnitellu mammavaatteisiin siirtymistä... :cool: Syöminen hankalaa kun ei yhtään tiiä mitä söis ku kaikki etoo.

Mulla on tän kolmannen kaa vähän samantyyppinen olo ku esikkoraskaudessa; ed kerroista jo monta vuotta aikaa ni asiat tuntuu kovin uusilta ja hämmentäviltä. :geek: Ja aika tuntuu matelevan... Odotan vaan sitä np-ultraa jotta saataisiin tietää onko kaikki ok ja joko vois lopettaa tän salailun (mikä on stressaavaa, mutta kun isolle osalle ihmisiä en halua kertoa vielä, kun löytyy lähipiiristäkin sellaisia vatipäitä ettei uskois...)....

Rv 9+0
 
Kiva kun täällä on porukka vähitellen lisääntynyt. Mä en myöskään ole fbiin siirtymässä, en sitä niin paljoa käytä, ja ei sitä ikinä tiedä vaikka tuttuja sattuis olemaan ryhmässä!

@Kinder_Kitty Oispa ihana jos sulla ois kaksi tulossa :LOL: mä olen kaksonen ja meillä on niitä useita suvussa, ite koen sen aivan erityisenä yhteytenä ja vahvimpana mahdollisena henkisenä tukena.

Viikkoja tulee huomenna täyteen 7 ja oireita ei ole paljoa vieläkään. Rinnat on tulleet koko ajan vähän hellemmiksi, silloin tällöin vielä tulee runsasta valkovuotoa ja ruokahalua ei ole oikein ollenkaan. Vaikka nälkäki ois niin mikään ei maistu, lähinnä ällöttää kaikki, mutta ei onneks oksettamiseen asti.
 
Mua pelottaa koko ajan että tää on menny kesken kun vähän väliä on jopa normaali olo. Oon alkanut jännittää maanantainen ultra. Mitä oireita teillä on?

Oli se kesken tai ei niin haluan vastauksen maanantaina koska en pysty odottamaan yhtään pidempään...

Ruoan jälkeen tulee paha olo mutta tervasalmiakit
 
@kia1981 et oo yksin vähäisten oireiden kanssa... siis semmonen olo kun ei raskaana oliskaan.. ei pahoinvointia, ei ummetusta.... nyt ehkä alkaa olemaan tissit jotenki arat.. varsinki painettaessa tai jos joku painaa kovaa.. tietty on mulla semmonen hiki kokoajan.. ja nälkä tulee useemmin.. mut siinäpä se... ja oon pirtee kun peipponen.. oireet on niin yksilöllisiä ja jokainen ihminen reagoi erilailla hormoneihin..
 
Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiville! Se on kyllä karseaa. Kannattaa kokeilla akupunktiota myös, monet saaneet siitä apua.

Oireista. Aika vähäisiä ovat. Rinnat ovat vähän kipeät, samoin nännit arat. Mahaa polttelee jos se pääsee liian tyhjäksi, sitten tulee myös huono olo. Menkkajomotuksia on välillä.
Minäkin ihmettelen voiko tämä olla nyt näin helppoa muka. Nyt 4+6 ja olo suorastaan pirteä. Saa nähdä.

Edellinen raskaus tuli vähän yllätyksenä n. Vkolla 7 sitten älysin tehdä testin. Sitä ennen olin jo voinut pahoin ja odottelin alkavaa vatsatautia. No, ei tullut vatsatauti vaan vauva :) Tuossa raskaudessa voin todella pahoin 4kk yhteensä ja onhan se helvettiä. 24/7 merisairas jolla yliherkkä hajuaisti. Asiakaspalvelussa teki HIEMAN tiukkaa kaikkien haisuleiden (tupakoijat, pesemättömät, hajustajat) kanssa. Kerran en voinut puhua yhdessä tilanteessa, olisin oksentanut muuten siihen paikkaan.

Ihmettelen siis, miksi en ole jo tuon kurimuksen kourissa vaan energisempi kuin aikoihin (n)(n)
 
Oireista. Mulla suussa maistuu pahalle ja suuta kuivaa, hirvee jano koko ajan. Pissahätä. Tissit oudon tuntuiset, vähän arat. Väsymys. Alavatsaa nippailee välillä, repäisykipuja. Eipä muuta oikeestaan vielä tässä vaiheessa, ällötyksiä odotellessa :ROFLMAO:

KeepGoing 5+4
 
Mukava, kun täällä on taas keskustelua syntynyt. :) Minäkään en halua fb:iin siirtyä.

Kävin eilen mittauttamassa hcg-arvon. Se oli korkea näille viikoille... Yli 26 000 ja viikkoja oli eilen 5+2. (Viitearvon yläpää taisi jäädä hitusen alle 8000.) Loppuviikosta sama testi uusiksi. Joko on viikot mulla laskettu väärin, olen ovuloinut tosi aikaisessa vaiheessa kiertoa tai sitten vaan tuotan näitä hormoneja oikein kunnolla.. No olo onkin sitten sen mukainen: älytön väsymys, todella kipeät rinnat, palelu, hikoilu ja ällötys.
 
@khe2017 oho, onpas sulla korkea hcg arvo! jos oikein ymmärsin niin onko sulla ollut aiemmin kohdunulkoista? ihan siis vaan sen takia kysyn, kun pelottaa kauheesti et onko itelläkin.. millasia oireita sulla oli siinä siis jos saan kysyä? oliko vatsakipuja? mulla on ollut monena päivänä toispuoleista kiristyksen tunnetta ja jotain nipistystä vasemmalla puolella.. mutta ovuloin siis vasemmalta eli jospa sit keltarauhanen aiheuttaa näitä tuntemuksia..
 
Soitin eilen neuvolaan ja sain ajan juhannusviikolle.. Oireet on vois sanoa et lähes oireeton ;) Aikaisemmissakin raskauksissa tutuksi tullut väsymys, nopeasti ohimeneviä etovuuskohtauksia (ei tarvi oksentaa) alavatsassa jotain tuntemuksia. Itseasias ennen kuin testin (positiivinen kp36) ehkå oli pientä aavistusta ilmassa muutamaa päivää ennen, kun yskäisy tuntui hassulta alavatsassa. Oisko ollut sama ilta, kun mies totes et pitäiskö tehdä testi, kun tissit näytti turvonneilta :LOL: Mulla siis kierto ollut aika epäsäännöllinen, täs talven ja kevään aikana 29-36. Pieni veikkaus on hedelmöittymispäivästä, kun ovulointi tuntui alavatsassa..

Viikkoja on hmm.. 5+6, huomenna 6+0
 
@Kinder_Kitty Juu, mulla oli edellinen kohdunulkoinen. Se huomattiin viikoilla 11+. Mulla oli oireina muutoin erittäin vähäiset oireet (en edes tajunnut aluksi testata), mutta sitten jossain vaiheessa (ehkä 6+ viikoilla??) alkoi tiputteluvuoto. Nla:n "neuvova puhelin" piti sitä aina "normaaliin raskauteen kuuluvana". Vatsakivut oli tyylin menkkakivut *2, mutta sekin oli normaalia, samoin oli normaalia kipukohtaus, joka veti sänkyyn vaikertamaan, mutta meni onneksi särkylääkkeellä ohi. Pahimillaan kivut tuntui siltä, kuin joku olisi iskenyt puukolla vatsaan.

Vasta tuolloin 11+ otin sitten suoraan yhteyttä omaan neuvolan terkkaan, mitä kautta homma lähti selviämään ja olinkin jo samana iltana sairaalassa. (Ekalla neuvolakäynnillä ei vielä noita kipuja pahemmin ollut.)

Tässäkin raskaudessa mulla juilii munasarjojen kohdalta ja ylipäätään alavatsasta - eritoten, kun nousen sängystä ylös. Mutta vielä ei ainakaan ole ollut mitään vuotoja ja nuo hormooniarvot tuskin viittaisi toiseen kohdunulkoiseen.. Ja kivutkin ovat erittäin maltillisia olleet.

Tsemppiä sulle, toivottavasti sulla nla voi tutkia asiaa tarkemmin!
 
@khe2017 kiitos kokemuksen jakamisesta! no mulla on 9.6 ultra ja sinne asti oottelen sitten.. ei mulla oo mitään vuotoja... just kun oon lukenut et lapsettomuus lisää kohdunulkoisen riskiä myös... ja en mää näillä tuntemuksilla kehtaa neuvolaan soitella kun eivät kuitenkaan lähtisi asiaa tutkimaan kun ei oo vuotoja eikä mitään.. loppujen lopuksihan kohdunulkoisia raskauksia on joku 1-2%.. mut pelottaa silti.. luulisin toisaalta et kohdunulkoinen aiheuttais oireita vasta paljon myöhemmin.. terveyskirjastosta luin et yleensä rv7-9 rupee oireilemaan..
 

Yhteistyössä