Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Mua pelottaa ihan sairaasti huominen ultra :(. Mä en vaan jaksais alottaa taas koko rumbaa alusta. Okei, eihän nuo km:t fyysisesti kovin rankkoja ole (ainakaan mulla ei ole ollut), mutta pelkään kuinka mä henkisesti jaksan jos nytkin käypi huonosti :(.
Oireet ei ole muuttunu oikeestaan suuntaan eikä toiseen, joten jos noihin uskon nii kaikki on hyvin. Mutta huomenna iltapäivästä ollaan jo sitten viisaampia ja tuun teitä infoomaan.

Oltiin vkl mökillä ja mun siskon tyttö oli meidän mukana ja mä vaan mietin tuota ultraa. En ollu mitään hyvää seuraa. Mieskin kyseli että mikäs nyt on. Olin jo siinä vaiheessa pidätelly itkua jonnin aikaa ja kun mies istu mun viereen nii sithän se itku tuli. Ja se oikeestaan helpotti aika lailla. Loppu aika mökillä menikin sitten jo paremmin...

Fossiili ja Perillinen
 
Tervetuloa kaikille uusille:wave:
Täällä myös aivan mieletön väsymys ja nyt alkaneet kuukautismaiset kivut päivittäin?
Kuuluukohan asiaan?? En muista edellisiltä olleen näin kovia, mitään vuotoja ei ole. Nyt hieman pelottaa:ashamed:. Kaikille ultraan menijöille paljon tsemppiä! Meillä lomalaiset pitävät äipän kiireisenä ja huomiselle heti kauheesti ohjelmaa=)

Taikax ja T 9+3
 
Kyllähän tämä väsymys on jotain ihan kamalaa, koko päivän aikana en oo noussu kun pakolliset mitä on tarvinnut!! Ehkä osansa tekee se että kahvia en saata enään edes haistaa, kun normaalisti aamullakin mennyt monta kuppia!!! Ja muutenkin kun mielihalut on mitä ihmeellisempiä, äsken söin onnessani silliä! :D

Anu ja pienoinen 6+6 :heart:
 
Mulle tuli pojasta finnejä ja tukka rasvottui,nyt kyllä samoja oireita. Mua palelee suurimman osan päivää,varsinkin silloin kun ei tartte kontata tuon 8kk perässä,luulis et olis pakkasta ulkona kun sisällä kylmää :(
Ei oikein ruoka maistu täälläkään,pitää aina välillä miettimällä miettiä et mitä söis ja mikä maistuis,ja pakko olis muistaa syödä kun poika viel tississä niin kuluttaa tuplana mua...

Peikkotyttö +touhu 8+3
 
Polttareista palattu ja täällähän olikin pari sivua tekstiä luettavana :) Mulla onneksi se vähäinen vuoto loppui, eli luultavasti hiivasta tuli.. Eilen oli ihan hyvä olo, mutta tänään on ollut ellottava olo ja iltapäivällä iski kauhea pääkipu, oli pakko ottaa särkylääke.. Palelen myöskin hirveästi ja väsy on. Jännä juttu kun aluksi oli unettomuutta ja nyt vois vain nukkua :D

Tsempit niille jotka ultraan menossa, se oli pelottavaa, mutta heti kun näki kaiken olevan hyvin niin tuli tyhmä olo, et miksi mä nyt niin kovaa jännitin :)

Nyt pikkuhiljaa nukkumaan, että pääsee sängystä ylös aamulla. Oksentaminenki tuntuu olevan väistämättä jossain vaiheessa edessä, kun päivä päivältä on huonompi olo, plääh..:/

Peikko89 & Esko 7+3
 
Hui ! Mullakin on huomenna aika neuvolaan . Rupes jännittää ihan kauheesti . Panikoin että miten löyän oikeeseen paikkaan , kun sisään käyntejä on niin monta , eikä itse neuvolan puolella ole mitään ns. ilmoittautumis paikkaa :eek: Pitäisköhän mennä pää ovesta ja kysästä potilastoimistosta neuvoo ?

Joka ilta on kauhian kylmä ja vaatetta saa laittaa lisää päälle . Yöllä heräilen siinä3-4 aikaan . Voisin kuitenkin nukkua vaikka koko päivän ! Oon myös nähny unia jotka liittyy raskauteen . Viime yönä näin unta että alko tulee verta ja meni kesken :( Inhottavia tollaset unet !

Tulin tänään mun isälle yöks (viimeks käyny puol vuotta sitten) . Sillä on kauheet bileet täällä ja se on tyrkyttämässä mulle koko ajan jotain alkoholipitoista ! Siis mä en vaan ymmärrä...Se ei kyllkään tiedä että raskaana olen .

Muutaman mun kaverin vanhemmat on ihmetelly että oon lihonu :) Kai mä sit oon vähäsen paisunu mahan kohalta . Oli työn takana et sain tungettua itteni kevätjuhla mekkoon.

tintti. & tyyppi 8+4
 
Moiks!
Onpa tapahtunut paljon viime käymästä.
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja jaksamista muille odotteluun ja vointeihin!

Meillä on vihdoin muutto takana, olipa hässäkkää. Tai laatikoita on kyllä vielä aika paljon avaamatta kun olen laiskotellut tänään koko päivän... Olipas muuten metkaa kun muuttomiehille sanoin ohjeeksi tietyistä laatikoista että menevät "baby roomiin" :)

Saimme löydettyä täältä klinikan jossa muitakin ulkosuomalaisia on synnyttäneet ja sinne on varattuna ultra 12.6 jolloin pitäisi olla 8+2. Hirmuisesti tuskastelen jotta äkkiä tietäisi että onko siellä sykettä ja kaikki hyvin! Hölmö kun olen niin en ymmärrä miksei siinä 6+2 ultrassa etsitty sykettä kun täällä monet ovat jo silloin saanut sykkeen näkyviin.

Oireina on jäljellä väsymys ja turvotus. Mielitekojakin on usein ja aina erilaisia ja tosiaan niinkuin joku sanoikin ei pysty kerralla syömään paljoa. Kuitenkin ihan okei olo on ollut, se mikä huolettaa on ettei ole juurikaan tullut juosta pissillä... Josta sitten kuvittelen ettei ehkä ole kohtu kasvanut niinkuin pitäisi? Huh, kaikesta sitä pitääkin jatkuvasti huolestua...

Meilläkin koira (paimenkoira) on ollut entistä enemmän muhun liimautuneena. Aina se on mua seurannut jopa vessaan, mutta nyt se on jatkuvasti edessä istumassa ja tuijottamassa :)

Ja ihanaa, tänään poksuu!

Kozmic ja Maurice 7+0
 
sokerikeiju Meiän esikoisella oli kans se erbin pareesi, joudutaankohan meki erikoistarkkailuun? Minkä kokonen teiän lapsi sit oli syntyessä?

Hitsinpimpulat kuulkaa tätä väsymystä! Meiän poika on nyt päättäny yhtäkkiä alkaa herätä kaks tuntia aiemmin ku normaalisti aamulla eli puol kuuden, kuuden aikaan on herätys joka aamu. Lisäks hän vielä heräilee öisin vähintään kerran syömään enkä mä osaa nukahtaa niiden heräämisten jälkeen heti vaan pyörin yleensä tunnin sängyssä. Huhhuh... Kyllähän sitä sitte ehkä kymmenen vuoden päästä saa nukkua taas :D

Elisa 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille :)

Meillä olisi sitten tämän viikon perjantaina varhaisultra, jännittää että mitä siellä näkyy. ja myös se että muuttuuko sitten viikot sen koon mukaan heti samalla? tietääkö joku? Mies yrittää päästä mukaan, mutta ei välttämättä saa töistä vapaata, kun ei siellä haluaisi vielä kertoa tästä raskaudesta kellekään.

Mulla on nyt kuudetta päivää (aamu)pahoinvointia joka alkaa siis heti kun herää, ihan sama mihin aikaan ja jatkuu kyllä pitkälle päivään... vain syöminen auttaa jonkin verran joten aamulla on pakko vetää koko ajan jotain että ei oksenna :D tähän mennessä olen onnistunut kyllä ja mieskin hakenut koko ajan kaupasta ruokaa mulle :D

Eilen kävi hauska juttu sukulaisvierailulla, kun sukulaiseni ilmoitti olevansa raskaana ja LA olisi tammikuussa xD. Paikalla oli noin 30 ihmistä silloin :D Onnittelin sitten kovasti, mutta en kertonut omaa uutistani koska edes lähiperheemme ei tästä vielä tiedä. Ajattelimme isovanhemmille&sisaruksille kertoa sitten ehkä viikonlopun aikana jos vh-ultrassa on hyviä näkymiä.

Lissu&pöpö 7+0
 
Poks 8+0! :heart:

Mukavaa viikon alkua jokaiselle, voikaamme paksusti! : )

Täälä vielä viikko ekaan neuvolaan ja pitkä lista kysymyksiä valmiina.
Neuvolan jälkeen ajattelin kertoa raskaudesta esimiehelle ja muutamalle lähimmälle työkaverille. Juhannuksena alkaakin sitten kesäloma ja saan rauhassa kasvatella mahaa, joten loman jälkeen asia saa tulla itsekseen esiin työpaikalla : )

Ja kun loma jo ovella kolkuttelee, niin teiltä haluaisin kuulla kokemuksia raskauden aikana matkustamisesta ja erityisesti lentämisestä.
Olen lähdössä heinäkuussa viikon lomalle Amerikkaan (lento n.9 tuntia), ja silloin on menossa rv12. Hieman jännittää, mutta vielä olen positiivisella mielellä, sillä raskausoireet on tähän asti olleet melko lievät ja niiden kanssa on pärjännyt.
Onko jotain erityistä, mitä kannattaa varata matkalle/lennolle mukaan? Ja toinen mikä mietityttää on ruoka. Matkaa varatessa olin suunnitellut ottavani A ja B hepatiitti rokotteen, mutta ne saavat nyt jäädä, eivät olleet kohteeseen edes pakollisia rokotuksia, joten nyt täytyy vain paremmin tarkkailla, mitä matkalla syö.

Kuulumisiin, [kiti]
 
Tänään käyty ekassa neuvolassa, mukavaa oli. :) Tuli niin paljon asiaa, etten varmaan muista niistä puoliakaan ja niin paljon uusia aikoja jokapaikkaan, että joskos sitä muistaisi edes jossain paikassa olla suurin piirtein oikeaan aikaan. :D Pitää nyt syventyä noihin lappusiin, torstain varhaisultraa odotellessa. Huijui.

Viikonloppuna tuli pöntön kanssa deittailtua ihan ahkerasti. :x Neuvolasta suositteli noita pahoinvointirannekkeita, ja tarttuihan ne sitten kotimatkalla apteekista mukaan. Jospa ne vähän auttaisi, että saisi ainakin työpäivän istua suht rauhassa. Mitään ruokaa ei tee mieli, kaikki ruuan hajut yököttää. :x

Ja ihan vinkkinä, suklaajäätelöä oli erittäin ikävä oksentaa. :x

Nöhveli & pikkumöykky 6+3
 
Ultrassa kaikki juuri niin kuin tässä vaiheessa pitikin :heart:
5,2mm pitkä on meidän vauva, sydän jumpsutti hienosti ja vastasi kooltaan 6+1

Ultraaja oli niin ihana kuullessaan meidän km taustoista että laittoi ultran nimeksi gynekologinen ultra ja perään vielä koodi että saimme isomman Kela -korvauksen. Näin säästimme 50e ultrauksesta.

Varmaankin ultran kunniaksi muutama lisäoire on saapunut kuvioihin :) Tissit on täyteläiset ja pikkuisen arat. Pahoinvointi on lisääntynyt päivä päivältä, kuitenkin hyvin siedettävissä vielä. Paitsi eilen tunnin ajomatka autossa, tuskan hikeä pukkas kun niin oksetti. Täytyy kaivella kohta ne rannekkeet jostain esiin.

[kiti] neuvolassa osaavat myös hyvin vastata noihin matkustus asioihin :) 12rv:lla lentämisen kanssa ei mun mielestä ole mitään normaalista poikkeavaa. Jos turvotusta esiintyy helposti, hommaisin tukisukat.

Fossiilille tsemppiä ultraan!

Adora 6+4
 
Tänään mun maha ollu tosi ihmeellinen... Samanlaisia tuntemuksia ku menkkojen alkaessa tai ovulaation aikaan. "Vetää" silleen oudosti tuolta alavatsasta :( Ja tuntuu etten pääse suoraksi. Hankala selittää :/ Kipuja ei ole vaan ainoastaan semmonen inhottava olo tuntemuksineen. Viikko vielä ultraan ja kärvistelyä kyl on koko PIIIITKÄ viikko jos oireet ja olot tämmösiä!!! Onko kellään ollu vastaavanlaisia? Mulla 3. raskaus enkä muista yhtään että ois mitään tämmöstä ollu.

Äiskä3 6+1
 
[kiti],mä lensin vaan Hki-Oulu väliä raskaana ollessa, mutta ei lentämiseen varsinkaan näin alussa pitäis liittyä mitään ihmeellistä. Lääkärit ei suosittele lentämistä raskauden viimisellä kolmanneksella. Noin pitkälle lennolle ostaisin lentosukat niin että veri pääsee kunnolla kiertämään ja muista kävellä välillä koneessa ettei pääse syntymään tukoksia :)
Varasin tänään varhaisultraan ajan, jee! Ens viikon tiistaina sit mennään, hieman kiva! Esikoisesta käytiin viikoilla 7+6 ja nyt pitäis olla 7+5 tästä toisesta, hauska antaa sitten sisaruksille noin lähekkäin otetut videopätkät. Tai ainaki esikoisesta saatiin dvd:lle tallennettu pätkä siitä mitä ruudulla näky. Ja siis JOS nyt kaikki on niinku pitää.. Toivotaan parasta. Eka neuvolakäynti on sitte vasta 20. päivä eli rv 8+6. Ihmettelin kyllä ku neuvolantäti sano, et sitte alkaa olla se kahdeksan viikoa täynnä, et varataan se aika vasta sinne, mutta johan sitten on jo melkeen yheksän viikkoa. millä teillä on ollu se eka neuvola?

Elisa 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: [kiti]
Adoralle onnittelut hyvästä ja mukavasta ultrasta! :)

Elisa Ei oo mitenkään ihmeellistä, että tuohon aikaan eka neuvola. Tarkistin omasta äitiyskortista (siis esikoisen ajalta) niin mulla oli sillon eka neuvola 9+4. Siellä neuvolassahan ne tietää miten hyvin saa aikoja sit nt-ultraan. Joissain paikoissa ajat niin tiukilla, et sillä ottavat ekan käynnin aikasin. :)

Mulla on pahoinvointi nyt hävinny kuin tuhka tuuleen! Eilen oli ihan karsee olo mut sit loppuillasta se loppu ja ei oo ollu nyt mitään. Nyt tulikin pelko persiiseen, et onkoha meän murusella kaikki hyvin.

Tine & ? 6+6
 
Moikka!

Kylläpä tämä ryhmä on aktiivinen! Menee taas työpäivät mukavasti kun saa lueskella itse kunkin kuulumisian :)

Täällä on aivan julmettua väsymystä, aivan uskomatonta. On ihan siinä ja siinä, että saa työpäivän tehtyä ja meinaan simahtaa tähän koneelle koko ajan. On kyllä ärsyttävää. Illalla ei saa mitään tehtyä, jos koiran kanssa pääsen lenkille niin se on jo paljon. Pahoinvointia on myös, mutta en ole oksentanut kertaakaan. Koko ajan on kuitenkin etova ja kuvottava olo ja jotkut hajut ällöttää aikalailla. Esimerkiksi työkaverin auto, joka haisee niin paljon koiralle, että se on aivan kamalaa :D Vaikka itselläkin tosiaan on koira, niin ei se tunnu omaan nenään niin paljoa.

Nyt viikonloppuna kerrottiin mun perheelle ja kovasti olivat innoissaan kaikki! :) Huomenna olis vuorossa miehen vanhemmat enkä oikein tiedä, miten ne mahtavat suhtautua. Isänsä ei nimittäin musta kovinkaan tykkää ja on muutenkin puuttumassa jatkuvasti meidän asioihin ja pelkään, että sieltä tulee kova tuomio tällekin asialle... Mutta eipä se haittaa meidän onnea yhtään silti :) Muille ei olla vielä kerrottu, paitsi mun esimiehelle. Ajattelin, että näin kesätyöläisenä joku saattaa esimiehelle mainita, että onpas tuo väsyneen ja krapulaisen näköinen :) Mutta kovin oli hänkin kannustava ja iloinen, onneksi!

Keskiviikkona on eka neuvola ja mies tulossa mukaan :) Itse panikoin lähinnä sitä, että saako mun mies nyt tietää, mitä mä painan :LOL: Kovasti tulee varmasti asiaa, odotan kyllä innolla!

Paljon terkkuja kaikille ja jaksamista näiden oireiden kanssa! Kyllä muutne pisti vihaksi, kun joku mies just kuului sanoneen, ettei ymmärrä, miksi jotkut naiset lopettavat liikunnan kun tulevat raskaaksi! Noh, saattaa olla aika väsy ja huono olo! Eipä siinä kyllä liikunta ensimmäisenä mielessä ole kun on koko ajan niin kamala olo. Anteeksi avautuminen :p

Nasdaq ja 7+4
 
Moikka moi!!

Kyllä on tämä mamma vahvasti tiineenä :LOL:

Minä joka vihaan banaania syön sitä nyt kuin hullu puuroa, mies parka joutuu kantaa banaania kotiin kilo tolkulla. Mikään makea ei kelpaa tällä hetkellä, vaan kaiken pitää olla suolasta, mausteista, kirpeetä.

Vatsakivut on nyt historiaa, oli ne kyl aika kauheita. Nyt vaan odotetaan ekaa neuvolaa mikä on ens viikolla. Sit toivon totisesti et saan ultra+muut ajat tähän kesäkuulle. Tuli passitus tuohon vajaan 100km päähän koiravahdiksi heinäkuuksi ja en ala sieltä kyl tuleen harvasen viikko kotiin, et seuraavan kerran vasta Tampesterissa elokuun alussa, ku esikon hoidettavia asioita silloin.

Jotenkin on tän raskauden kanssa huomattavasti rennompi olo ku edellisen, Viimeks suurinpiirtein olin hysteerikko kaikesta mahdollisesta, nyt iha eri fiilis. Nyt mennään lähinnä fiiliksel -mikä itsestä tuntuu hyvälle, on myös hyväksi..

Salamatkustajakin sai työnimen: Pulla.. Esikko oli Limppu, niin jatketaan samalla sarjalla

Devilii ja Pulla 7+4
 
Huh, miten paljo tekstiä oottekin saaneet aikaan, naiset! Luin ensin viis viimestä sivua toukokuun ketjusta ja sit nää viis tästä kesäkuun ketjusta ja melkeen loppu puhti kesken :D Ei pitäs kyllä olla päivääkään täältä pois mut ei millään kerkee joka päivä lukea. Me reissataan aika paljon esikoisen kanssa enkä mä reissussa ehdi koneella istua kuin ehkä hetken.

Haimille voimia! Samoin kaikille jostakin "kärsiville" isot tsempit!

Olin hyvin ilahtunut, kun Pesco sai hyviä uutisia!

Kaikenlaista mielenkiintosta olittekin kirjotelleet mutten mä enää muista nimimerkkejä :D Pitäs pitää jotain muistiinpanovehkeitä esillä tässä samalla, kun lueskelee ;)

Oma olo on aina välillä vähän pahoinvoiva ja se on musta mukavaa. Se on niin selkeä oire raskaudesta, että alkuun tuuletin joka kerta, kun kuvotti :D Tiedän, että se on tosi outoa mutta keskenmenopelon keskellä toi pahoinvointi on kuin turvasatama, johon takerrun. On ollu ihanaa, kun oon kertonut ihmisille pahasta olosta ja kaikki vastaa hymyillen: "Hyvä!" ja sit nauretaan yhessä päälle, ettei se nyt oo mikään hyvä juttu mut silti se on vaan niin hyvä juttu. Tätä ei varmaan tajua kukaan muu kuin mä ite :D

Np-ultraan tuli kutsu, se on 25.6. On kiva, kun sille on päivämäärä. Toivon niin hartaasti, että sieltä saa hyviä uutisia.

Mielihaluja
on mut mulla voi kyllä niitä olla muutenkin. Mut siis en pysty syömään kinkkuleikkeleitä, jotenkin hajukin ja pelkkä ajatus kuvottaa. Samoin ihan perusruoka ällöttää mut täytyyhän sitä syödä.

Onko muut hajuherkkiä? Mies kummeksui mun jääkaappikäyttäytymistä, kun kurotin jääkaapista mehukannua poispäin kääntyneenä ovi mahollisimman vähän raollaan :D Kun siellä haisee joku ällölle, vaikkei siellä kai oikeesti mikään haise.

Jaaha, esikoinen tais herätä.

Siilinpoika uneton ja ötökkä ehkä 8+1
 
Siilinpoika uneton Täällä ainakin yks hajuherkkä! :D Jääkaapilla käyn juurikin noin, ja keittiöön meno ällöttää jos siellä haisee joku (mietokin) ruoka. Eilen mua yökötti, kun keittiössä haisi (muka) sämpyläpussi. :D Auta armias, kun mies erehtyi laittamaan valkosipulia johonkin... :x Ja ihan jokapaikassa muuallakin haisee, varsinkin ulkona märkä maa voi haista toisinaan TOSI pahalle.
 
aby
Hei taas kaikille!

Mulla olis tänään 10+0, poksista vaan! :) Pyöreitä lukuja onkin juhlistettu oikein kunnollisilla menkkakivuilla. Pahoinvointiakin vielä on, vaikka näillä main pitäisi kai tuon hormonitason alkaa hiljalleen laskea. Sitä odotellessa! Naamakin on niin törkeän näköinen, että oikein masentaa katsoa peiliin. Kukkii koko naama ja hiukset rasvoittuvat jo ihan päivässä.

Viime viikolla oli eka neuvola, jossa vahvistettiin lasketuksi ajaksi 31.12. Sillä siis mennään ainakin np-ultraan asti, joka on parin viikon päästä eli 19.6. Tällä viikolla pitäisi mennä otattamaan verikokeita, veriseulonnat ja nuo muut pakolliset. Millä mielin muut odottaa np-ultraa? Mua jotenkin hirveästi pelottaa että kaikki ei olekaan kunnossa. Mulla on ollut kaksi raskautta, joissa kaikki on mennyt hyvin, ja tuntuu ettei tätä hyvää onnea voi loputtomiin jatkua. No, ei kai tässä muu auta kuin odottaa mitä tuleman pitää. :)

Mielihaluista oli jotain puhetta. Mä olen ollut aina oikea sokerihiiri, mutta nyt kyllä tökkii karkit pahasti. Salmiakit vain maistuis. Mulla on himo kaikkeen suolaiseen ja sitten salaatteihin. Suolaiset juustot, feta ja grillattu halloumi sekä katkaravut on tällä hetkellä himotuslistan kärjessä. :)

Väsyttää kovasti täälläkin. Mies lähti juuri työmatkalle ja on poissa torstaihin asti, joten mä saan hoitaa koko kodin ja lapset yksin monta päivää. Siivotakin pitäisi, koska asunnon näytöt alkaa perjantaina. Raskas viikko tiedossa!

aby 10+0
 
Juu, hajuherkkä olen! Tänään piti ampasta kaupasta halamaan pönttöä kun hevi hyllyllä haisi nenään joku lanttu tai vastaava multanen vihannes. Samoin meinas käydä ku kosmetiikka hyllyn ohi meni.. Mikään ei ole oksettavampaa kuin jauhenlihan ruskistamisesta syntyvä lemu :x
 
Elisa Mulla on eka käynti vasta 9+6. Jotenkin vasta hirmu myöhään. :(

Ja noista hajuista: Mä en oikein pysty täyttämään tiskikonetta, kun mielestäni ne astiat haisee niiiin pahalta. Mut jos en täytä sitä niin sitten ne haisee tuossa tiskipöydällä, ja sitten en voi mennä koko keittiöön! Ja jääkaapilla pitää käydä justiin tolleen, että pää kaukana ja käsi pitkällä. :)
 
Mulla kans eka käynti vasta 9+4,joka onkin jo ensi maanantaina :D Esikoisen ja kuopuksen aikaan ollut aika tarkalleen vkolla 8.

Kuopusta odottaessa eto leikkelemakkarat ja en vieläkään voi niitä syödä leivän päällä,muutakun lämpimänvoileivän :)
 
Eka neuvola mulla on ollut aina 9-10 viikoilla. Tällä kertaa on 8+4 ja viimeksi kun oli viikkoa myöhemmin, th sanoi että aika hilkulle menee että kerkee lähteä np-ultraan oikeilla viikoilla, koska lähete laitetaan menemään ekalla käynnillä.

Mun henkilökohtainen mielipide on että etenkin ensisynnyttäjillä eka käynti saisi olla paljon aikaisemmin! On paljon kaikkia ruokarajoituksia, vitamiinisuosituksia jne. mitä olisi hyvä tietää jo varhaisilla viikoilla. Onhan tänä päivänä netit mistä löytyy varmasti tietoa myös, mutta ei se korvaa ammattilaiselta saatua tietoa! Niin ;)

Näin uudelleen synnyttäjänä voisin ihan hyvin mennä ekaan neuvolaan vasta kun maha alkaa kasvamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj

Yhteistyössä