TAMMIVAUVAT 2007

Poio voisikohan olla, että joku ruoka-aine ei vaan sovi, siitä tulee masu kipeäksi ja sitten mikään ei kelpaa?
Testaa ruoka kerrallaan mikä on hyvä, ihan niistä vauvajutuista alkaen. Sitten kun tökkää, olisiko syyllinen siinä?

Me ei anneta Villelle yhtään kalaa, kun oksu meinaa tulla ja maha meneekin kuralle. 8kk:n ruokia ei olla vielä annettu kunnolla, kun nekin on yäk ja vatta menee taas sekaisin.

Lastenosastolla törmäsin parivuotiaaseen, joka ei syönyt päivän aikana kuin n.puoli desiä ruokaa. Hänellä oli ollut just mahakipu-oireiset allergiat ja niistä jääneiden kammojen takia ei nyt syönyt oikein mitään. Äiti käytti sairaalassa tyttöään syömässä.
En väitä, että teillä olisi tuollaista, mutta mahdollistahan joku samantapainen on.
 
Masuun ei tunnu Jereä sattuvan, kaveria ei vaan nappaa yhtään tuo syöminen. :/ Syömisen alotus on ihan tuskaa, kun ei haluais edes maistaa. Sit kun ekan lusikan saa alas, niin EHKÄ alkaa maistumaan.
Varsinkin KAIKKI lämpöset ruuat on ihan yäk. :x
Eilen söi hyvällä ruokahalulla liha-kasvis sosetta koko pikku purkin, tänään sama ruoka meni alkuun nätisti kunnes yhtäkkiä tökkäs.
Sama homma on ollut muillakin ruuilla, alkuun tykkää ja sit seuraavalla kerralla ei kelpaakkaan.
Tänään tyyppi työnsi kalasoseen suustaan vaan pihalle, alkuun meni pari-kolme lusikallista ihan nätisti. Siinä vaiheessa nostin pojan pois tuolistaan ja annoin maitoa.
Mietittiin just miehen kans, et olisko ne ikenet taas niin kipeet ettei lämpönen maistu.. :ashamed:
Täytyy huomenna puhua neuvolassa tädin ja lääkärin kanssa asiasta.

Kikkailetteko lelujen kans ruokapöydässä (niinkun me) vai olisko parempi vaan syödä ja that's it?
 
No minä en ota leluja ruokapöytään...jos ruoka ei maistu niin ei maistu ja seuraavaa ateriaa sitten aikaistetaan tarpeen mukaan jos sattuisikin sitten jo olemaan nälkä. Meillä tuo hampaiden teko tuntuu olevan yhtä tuskaa... Alaikenet on kivikovat ja tulipunaiset, olleet jo monta päivää. Joonas ei kelpuuta myöskään lämmintä ruokaa, niimpä annan pottumössönkin nyttemmin huoneenlämpöisenä, se kelpaakin jo hieman paremmin... maitokin ennemmin raikasta/viileää kuin lämmitettyä. Jugurtti menee huoneenlämpöisenä tai jääkaappikylmästä ihan aavistuksen lämmitettynä.

Ja en ole ottanut paniikkia tuosta huonoruokaisuudesta. Annan sitten maitoa, ellei tunnu ruoka maistuvan. Ja raikasta vettä! Sitä menee... viilentää kivasti ikeniä.

Laitan nyt suosiolla myös ennakolta supon yöksi. Viime yönä Joonas taas havahtui huutamaan kolmen tienoilla... hain maitoa, ei ollut nälissään kun ei maito maistunutkaan. Nukutin sitten viereeni ja nostin pojan takaisin sänkyynsä. Oliskohan ollut vain läheisyydenhakua.

Joonaksella tuo antibiootti aiheuttaa ripulia. Oli runsasta kakkaamista jo ennen kuuria, mutta nyt on pahentunut Rela-tipoista huolimatta... uskaltaiskohan tuon jättää kesken. Nyt olis vasta puolet kuurista menny, vielä 5 päivää jäljellä :|
 
Sain kurkattua Jeren suuhun just. Yläikenissä on kaks kivikovaa ja punasta pallukkaa, ei ihme ettei ruoka maistu. :ashamed: Iltapuuro aiheutti taas raivarit, vaikka olikin huoneenlämpöstä. Nyt koitetaan tästälähin ilman leluja..
IIIIISOT KIITOKSET MYYRA JA ANNETTE! :flower: :hug:
 
meillä myös ongelmia syömisten kanssa. välillä ei mene lusikallistakaan. tissillä vain roikkuis. eilen söi huonosti joten yöllä oli tankattava. tänään päivällä söi huonosti. mut kun päikkäreiltä heräs niin kerran tunnissa söi ja reilusti. et kait nuo lapsoset sit osaa syödä silloin kun tarvii. meillä myös ollut pitkään "pannassa" lämmitetyt ruuat. huoneenlämpöiset on parhaita. hedelmäsoseista nauttii jääkaappikylmänä (tosin joskus lämmitän kun tuntuu todella kylmältä ). meillä ei leluja pöydässä, mut joskus olen saanut syömään näkkileivän palasen kanssa :ashamed: leikkimistähän sekin mutta toisaalta meillä muut syö usein leipää ruuan kanssa.
 
Just tultiin 8kk neuvolalääkäriltä ja Jeren uudet mitat on 7990g ja 72,6cm. Pipo oli 46cm. :whistle:
Kaikki oli ihan kunnossa, eivät olleet huolissaan tuosta painostakaan, kun jätkä on kuitenkin niin aktiivinen ja virkeä.
Silmä karsastaa vielä vähän, meille tuleekin kontrolli aika muutaman kuukauden päästä tuonne Tayssin silmäpolille. Siellä sitten katsotaan alotetaanko se lappuhoito vai saanko meidän juippi silmälasit jo. :D Silmien punaheijaste toimi kummassakin silmässä hyvin jo, eli edistystä on kuitenkin tullut. Meidänkään mielestä Jere ei enää karsasta niin paljon, välillä kylläkin ja varsinkin sillon kun on väsy.
Suojaheijasteet toimi hyvin, vaikka istualtaan ei itse vielä pysykkään. :D
 
Meillä on myös ollut noita syömislakkoja kaikkien lasten kanssa. Milloin sairauden ja milloin minkäkin takia.
Meilläkään ei leluja tuoda ruokapöytään, mutta joskus hädän hetkellä olen ottanut kuvakirjan katseltavaksi.
Toisinaan auttoi, kun antoi nassikalle oman lusikan käteen, jota pällistellä ja tutkia, silloin sai aina jotain ujutettua, kun huomio kinnittyi lusikkaan.
Hyvä, että Jeren mitat olivat hyvät, eiköhän se herra rupea taas murkinoimaan, jahka ylähampaat tulee läpi. =)
 
Noston ohella puurosuosittelut.
Olikos se nyt Nestlen hedelmäpuuro minkä pussukan Ville söi ja nam oli hyvää. Ei yhtään sellaista äklömakeeta kuin monet muut. Tosin jouduin sekottamaan sekaan muita puurojauhoja kun se näytepussi on niin naurettavan pieni. Ville syö 2-3krt sen kokoisen annoksen illalla.

Sori jos juttu on sekavaa. Sain eilen farmarin takaluukun päähäni, vieläpä se keskiosan tappi osui. Olen ollut suht pölhö en jälkeen, kai siitä lievä aivotärähdys tuli. Päätä särki ihan julmetusti ja nukutti vaan. Vieläkin olen vähän pöpperössä. Isot kiitokset taas mummuille, kun auttoivat. Miehellä kun oli sopivasti iltavuorot töissä.

Ja kiitos turvaistuinvinkeistä. =)
 
Röllimamma ilmoittautuu pitkästä aikaa rinkiin. Olen käynyt lukemassa pinoa, mutta ei ole tullu kirjoitettua. Näin se menee... Keväällä pihatöiden alettua syksyyn, pihatöiden loputtua ei juuri sisällä viihdytä. Tällä viikolla avattiin televisio, hetken ihmeteltyä piti käydä kaupan kautta hakemassa yksikappaletta digisovittimia :LOL:

Rölli on istunut 6kk-ikäisestä ja 6,5kk ikäisenä alkoi itsensä heijaus ja 7 kk neuvolaan mentiin jo kontaten. Voi sitä riemua!
6 kk meillä lopetettiin yösyömiset, koska parhaillaan herätyksiä oli puolen tunnin välein. Yöt on rauhoittuneet, mutta vieläkin noustaan vaihtelevasti 1-3 krt yössä. Nyt kelpaa rauhoittajaksi vain isänsä. Käy kovasti raskaaksi miehelle herätä kolme kertaa yössä ja sitten vielä töihin. Minulle tämä on luksusta. Rölli on saanut kaksi alahammasta nyt 7 kk jälkeen, niitä itkettiin molempia yksi yö. Saa nähdä kuinka käy kulmahampaiden kanssa. Imetyskin jäi, kun yösyönnit loppuivat. Rölli on myös aika laihalla eväällä, kun hampaat vaivaavat. Meillä pöydässä on viihdykkeenä oma lusikka (Ainun ensilusikka), Palttoonnappi leipä ja pienet hedelmäpalat. Patakinnas on käsinukkena, kun on oikein vaikeaa syödä..

8 kk mitat oli 76cm 8610g ja hattu 46cm

Turvaistuinta olen hakemut. Meillä on yksi elite toisessa autossa, mutta haluaisin omaan autooni sellaisen "matkan aikana säädettävän". Onko kokemuksia hyviä ja huonoja Maxi cosi Priofix, HS BabySafe, Britaxfix. Nämä penkit ovat kaikki kasvot menosuuntaan. Meillä on Gracon kaukalo ja se on ollut hyvä lukuunottamatta niitä kertoja, kun vaatetuksen takia ei istuimen vyöt riitä...

Minä pääsen töihin marraskuun alussa, voi sitä ihanuutta! Vaikka ei täällä kotona enää mikään olisi olla, kun laps viihtyy hyvin itsekseenkin jotta voi tehdä välillä jotain. Meillä on Röllille sisko tai veli toivelistalla, mutta vielä ei ole kuulunut mitään :/

Nyt joutunee viedä Rölli nukuskelemaan.. :wave:
 
Moikka vaan MaMamma! :D
Meillä on autossa Maxi Cosin Priori, on vissiin sama kun tuo Priofix, ilman isofix kiinnitystä vaan? Korjaa, jos oon ihan hakoteillä.. :whistle:
Ollaan tykätty tuosta istuimesta paljon, just tuo säädettävyys ajon aikana on iso plussa.
 
Olipa kivat kutsut eilen! Tulikin enempi porukkaa kun olin ajatellut =) Ja vaatteet oli ihania.

Ja Hillopullalle tiedoksi, ettei niitä vaatteita voi ostaa muutoin kun myyjän kautta. Eli mistään netistä ei voi tilata. Kutsuja ei siis ole pakko järkätä, mutta vaatteet on ostettava edustajan välityksellä.


Ostin itelle tällasen. Ei pääse oikei oikeuksiinsa tässä kuvassa tää paita, mut tällanen oli sen myyjän päällä ja oli tosi hieno! Pakko oli saada. Vaikka maksoikin aika tuhottomasti!


Kolmoselle tulee tällanen.


Esikoiselle ja kakkoselle tällaset.



Ja Joonakselle tällaset.

Nyt pitää vaan malttaa odottaa pari viikoa, että saa vaatteet :whistle:
 
Eiiih! Annette, nuo vaatteet ovat niin käsittämättömän ihania.
Otanpa firmaan yhteyttä me&i:n nettisivujen (http://www.meandi.se/BizPart.aspx?tabId=309&lang=fi&tci=808) kautta, kiitos tiedosta!
On aivan PAKKO saada ainakin vihreäpohjainen pilvipaita Elvikselle ja joku 70-luvun "kalsarikuvio"-paita esikoiselle.
 
iiiiiiihania vaatteita... tahtoo kans :p

nyt se täti kurvas meillekin sitten synnytyksen. eli menkat alkoi eilen. ja aika tarkka kello mulla näin synnytyksen jälkeen kun muuten kierto on aina hakusessa. esikko oli 8kk4pv ja nyt miisalla ikää 8kk6pv. nyt voi sitten parin kierron päästä mennä hakemaan sen kierukkareseptin....

meillä on joku ihmepäivä kun kumpikaan lapsista ei suostu päikkäreille....esikko onneks piirtää tuossa niin saa äiti hetken rauhaa kyselyiltä, miisa pyörii jaloissa (meillä on muuten alkanut tämä vaihe että ollaan koko ajan lahkeessa kiinni)
 
Ihanaa, huomenna on perjantai!!!!!!!!!!!!!!!!!! Harmillisesti vaan joudun lähtee yksin ajamaan "halkisuomen" mut aivan sama ku tietää mitä pääsee kattoo :heart:

Koitahan Myyra saada pää selville :D Haluatko lähtee lauantaina kaveriksi Ideaparkiin? Ei tarttis yksin shoppailla :whistle: Pelottaa se Tampereen liikenne yksikseen ajella...

Mut pitäs alkaa pyykit yms laittaa et pärjäävät sitte koko viikonlopun ilman mua täällä. Pelottaa kyllä tulla takas ku tietää et kaikki paikat on rempallaan :LOL: No pitää tähdätä silleen loppuiltaan et kerkiää mies raivata käytävän niin et pääsee sisälle :D
 
Voi tulisin mielelläni shoppaileen, mutta meen kylään aamupäivästä. Kotiin tullaan jossain vaiheessa vähän tasaantumaan ja sitten lähdenkin sinne koskariin. :D
Alan pikkuhiljaa normalisoitumaan. Olin siis ottamassa koiraa ja vaunuja auton takaosasta, kun luukun jouset petti ja se rämähti täysiä mun päähän. AUTS!!! Sama on käynyt joskus ennenkin :whistle: mutta nyt osui se saamarin tappi päähän.

Meilläkin on ruokapöydässä oheistoimintaa. :whistle: Lusikka tai haarukka, autokin on ollut joskus, lehtiä luettavaksi sun muuta :D Olikos se nyt niin että suutarin lapsella ei ole kenkiä... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poio:
Mä kävin Ideaparkissa just tänään ja vinkiks Kränälle (ja muillekkin), et siellä on alennus hulinat lauantaihin asti!!!
Moneltakos se meidän miittinki olikaan siellä koskarissa? :snotty:
Joo mä netistä jo katoinki et kivasti tulee ne alennukset mun reissun ajaksi :D Kerranki tuuria... muuten kyllä koko reissun osalta on kaikki menny päin suunnitelmia. :kieh: Mutta ei se mitään, nyt sain kuitenki "kuskin" joka kuskaa mua lauantain siellä Tampereella, ajelen yksin pitkät matkat.
Mutta jos viiden aikaa nähdään! Mä voin koko illan sitte kuupailla siellä, ei oo kiire minnekkää, kukaan ei oota mua missää :D

Meillä on muuten vauva oppinut nyt viikon aikana tosi hienosti nousee istumaan ja menee mahalleen takas. On tehny tuotaki jo jonku kerran mut nyt tekee sen "kunnolla". Konttausasennossa edelleen vaan heijaa itteensä, joitai sivuaskelia ottaa et pääsee siinä kääntymään ja peruuttaa muttei vaan eteenpäin lähe!!! :eek: Kumma jätkä :D Lähtee tietty nyt sitte ku mä en oo kotona todistamassa ;)
 
Juu, eli lopetinkin jo sen Joonaksen lääkekuurin kesken, tiistainakos se oli aamulla kun annoin viimeisen satsin. Keskiviikkona soitin lääkärille, että mitäs tehdään tuon kuurin kanssa, niin suositteli lopettamaan kesken ja käyttämään tarkastuttamassa korvat. Eli jos näyttää korvat terveiltä, niin lääkäri ei näe mitään syytä aloittaa uutta kuuria eikä siis jatkaa sitä edellistä. Mies käytti sitten Joonaksen eilen siellä kontrollissa, jossa todettiin, että korvat on terveet. Uutta kuuria ei siis tarvittu ja illalla vietiin ripulinäyte labraan. En tiedä mitä siitä katsovat koska en ollut itse poikaa käyttämässä ja mieshän ei ymmärrä kysyä :kieh: No ei se ymmärtänyt edes kysyä, milloin voi tuloksista kysellä... :kieh:
 
No nyt maistuu ruoka taas! :p :D
Aamu päikyiltä kun heräs, niin oli rassu kovin nälkäsen olonen. Aattelin, et koitetaampa nyt pepososetta ja reilu puol purkkia uppos heti. Nyt päivällisellä meni sit pepon seassa lihasosettakin vähän! Ja jälkkäriks pikkupurkki hedelmäsosetta! :) Kovasti lipoo kielellään yläikeniään ja haroo suutaan kovasti, kutittaa kuitenkin kun unikaan ei meinaa tuon takia tulla.
Illalla annetaan yötä vasten pikkasen särkylääkettä, ei toistuis viime öinen huuto.. :/ Mä otin ruokapöydästä kaikki lelut pois, kirjaa ollaan vähän välillä luettu, jos on alkanut pahasti sapuska tökkimään.

Huomenna sit nähdään leidit! Toivottavasti tuo ipana ei huuda koko aikaa, sattuu meinaten unien kans just päällekkäin tuo meidän miittinki..
Oliskohan muuten Suklaasyöppö ja Sartsa halukkaita tulemaan paikanpäälle? Pirkanmaalaisia kun olevat.. ;) Huhuu sinnepäin???
 
Teretulemast Koskarin leffateatterin kahvilaan klo 17.00.

Ville seisoskeli tänään veljen sänkyä vasten kaiteesta kiinni pitäen.
Hyppyytin aluksi ja sitten poika jäi katselemaan veljen puuhailuja sängyssä, päästin vähän irti ja hui, kyllä seisoi.
Luultavasti ei kuitenkaan itse nouse vielä aikoihin, koska ei oikein istumaankaan nouse, vaikka sen osaakin. Hyppyytys on nyt vaan hitti juttu.
 
Moikka,

Kiitos kutsusta. Olisin mielelläni tullut teitä tapaamaan mutta en tiennyt ja meillä on tulossa vieraita huomenna illalla niin en pääse teitin luo.
Muuten olisin kyllä tullut.

Ensi kerralla toivottavasti!


Meidän tyttö konttailee kovasti jo ja koko ajan saa seurata mihin on menossa. Kovasti olisi isoveljen huoneeseen menossa kun siellä on paljon leluja....
Harjoittelee vähän niin kun seisomaan nousua kun nostaa jalat suoriksi ja toista kättä noustaa ylös. Ei hoksaa nostaa vielä molempia käsiä.

Meillähän kanssa syöminen on tökkinyt pitkän aikaa kunnes viime sunnuntaina kokeilin maissisosetta ja söi heti kerralla 1/2 prk ja siitä lähtien on alkanut syömään ei mitään isoja annoksia ehkä pari kertaa päivässä 1/2prk kasvis- tai lihasosetta ja aamulla ja illalla vähän itsetehtyä neljän viljan puuroa jossa seassa hedelmäsosetta. Imetän edelleen ja roikkuu rinnalla vielä usein...

Muuten voisko olla allergiaa jollekin ruoka-aineelle kun poskeen on ilmestynyt punertava laikku ja jalan taipeessa myös. Vai onkohan vaan atopiaan taipuisa iho ? Miten allergiat näkyy iholla yleensä?
Muita oireita mielestäni ei ole.
Olen rasvannut joko aqualan plussalla tai bepanthenilla.

Oletteko hankkineet hammasharjaa vielä vaavillenne?
Mulla on käynyt mielessä mutten ostanut vielä. Kaksi hammasta on siis meillä alhaalla...

Hyviä viikonloppuja kaikille!

T: Sartsa ja tyttö jolla tänään ikää 7kk ja 20päivää.
 
Sartsa: Meillä on parikin hammasharjaa Joonakselle, muttei vielä yhtään hammasta joita niillä harjailisimme :LOL: Mut suositushan on, että hampaita ruvetaan harjailemaan heti kun ensimmäiset nököt on puhjenneet.

Ja vaikuttaa hyvinkin atopialta nuo laikut lapsen iholla. Meillä oli kolmosella melkeinpä koko ajan vuoden ajan poskessa kuiva punoittava laikku.. toki se usein reagoi ärhäkästi johonkin ruoka-aineeseen, koska oli muutenkin iho siitä rikki, mutta mitään allergiaa ei koskaan todettu. Ja se laikku parani kuin itsestään kun jätettiin yötutti pojalta pois... eli iho pääsi silloin vapaasti paranemaan, eikä ollut mitään hautovaa ja kuolaa keräävää kapistusta siinä päällä posken ihoa ärsyttämässä. Tai se laikku oli oikestaan lähempänä suupieltä kuin poskea. Mietoa kortisoonia kuureina sai sen ihottuman välillä helpottamaan, mutta pysyvää apua ei siitä ollut. Ja tosiaan, nyt ei ole mitään laikkuja missään. Toki on kuivahko iho jaloissa , mutta perusvoiteilla niitä rasvaillaan.

 
Minäpä se täällä taas hei.
Kiitos kahvittelusta! Se vaan meni jotenkin pikaisesti, voitaisiin mennä taas joskus?
Suosittelen lämpimästi sitä Koskarin leffateatterin viereistä leikkipaikkaa isommille lapsille. Aluksi tuntui, että se on ihan ryöstöä, mutta alue onkin tosi iso ja siellä on todella hauskaa. Ainakin tuollaisen pienen pojan mielestä. :D
Hinta oli siis 5?/puoli tuntia ja tunti on 9?. Mies kehui, että verrattuna vaikka Särkänniemen vekottimiin rahalle saa tuolla todellakin vastinetta.
Mikäs myyntipuhe tämä nyt oli? :eek: No, meillä oli yksi hikinen ja onnellinen poika sen puolituntisen jälkeen.

Erityisesti mun sydäntä lämmitti se, että Villen kasvot näytti ihan normaaleilta muidenkin silmiin. :D Sitä on ollut niin huolissaan. Vaikka itse näkee kyllä kehitystä, silti ajattelee onko se vaan sitä, kun oma lapsi näyttää aina niin söpöltä ja ihanalta. :heart:

Turvallista kotimatkaa Kränälle ja toivottavasti huominen poni iskisi suoraan sydämeen. :saint:
 

Yhteistyössä