Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

Mutta jos luottotiedot ovat menneet eikä lainaa saa niin yleensä saa sossusta sitten tukea.
Taitaa olla näin, mutta en ollut edellistä kirjoittaessani vielä tietoinen, että ap:lla ei ole luottotietoja.
Mutta että jos kokonaiskuvaa miettii, niin eikös tuo työasu ole ns. tarveharkintainen apu. Joku saattaa sen myöntää toinen ehkä ei. Viisaintahan olisi, että nuo tt-tuen myöntämisperusteet olisivat samat joka paikassa ja joka virkailijalla niin ei tulisi epäselvyyksiä.
 
....
Taitaa olla näin, mutta en ollut edellistä kirjoittaessani vielä tietoinen, että ap:lla ei ole luottotietoja.
Mutta että jos kokonaiskuvaa miettii, niin eikös tuo työasu ole ns. tarveharkintainen apu. Joku saattaa sen myöntää toinen ehkä ei. Viisaintahan olisi, että nuo tt-tuen myöntämisperusteet olisivat samat joka paikassa ja joka virkailijalla niin ei tulisi epäselvyyksiä.
Sossu on jo ap:lle yhden puvun kustantanut, mutta se ei nyt jostain syystä enää kelpaa..
 
"vieras"
Itse en kans ymmärrä miksi se puku pitäisi joka päivä pestä? varmasti pari-kolmekin päivää menee samalla jos ei suurempia tahroja tule. Omissa harjoitteluissani ainoastaan omaa pukua olen käyttänyt vanhainkodilla. Muita paikkoja olleet sairaala, pkoti x2, iltis ja kehitysvammaisten laitos. (Nuoriso puolella opiskellut, kuusi harjoittelua!) Eikä kenellään meistä ollut kahta pukua.
 
Sitten ihan asiaan. Toimeentulon harkinnanvarainen osuus yleisesti kuuluu vain pitkäaikaisille toimeentulotuen asiakkaile. Eli sossu katsoo tapauskohtaisesti niiden kanssa harkinnanvaraiset asiat jotka eivät ole jatkuvasti toimeentulotuen hakijoina. Eikä tämä tietenkään tarkoita sitä että tt-tukiasiakas saisi automaattisesti kaiken mitä pistetään harkinnanvaraisen alle.

Ja jos et ole pitkäaikainen tt-tukiasiakas niin joskus harvoin saat harkinnanvaraista johonkin tärkeään menoon. Et joka kerta. Näin on minulle joskus sos.toimisto sanonut.

Joten tämä on varmaan syys myös siihen miksi ap ei saanut myöntävää päätöstä harinnanvaraiselle.
 
....
[QUOTE="vieras";22969923]Itse en kans ymmärrä miksi se puku pitäisi joka päivä pestä? varmasti pari-kolmekin päivää menee samalla jos ei suurempia tahroja tule. Omissa harjoitteluissani ainoastaan omaa pukua olen käyttänyt vanhainkodilla. Muita paikkoja olleet sairaala, pkoti x2, iltis ja kehitysvammaisten laitos. (Nuoriso puolella opiskellut, kuusi harjoittelua!) Eikä kenellään meistä ollut kahta pukua.[/QUOTE]

Niinpä. Aivan VARMASTI tulee olemaan sellaiset työvuorot, että pukua on mahdollista pestä työvuorojen välissä. Pitääkö ap:lle vääntää rautalangasta?

Sulla on aamuvuoro klo 7-15. Seuraavana päivänä on iltavuoro klo 14-21. Puvun kerkeää vallan mainiosti pestä ja kuivattaa tuossa ajassa!
 
Joittenkin kannattaas lukia kaikki mun vastaukset, että ei tarvitte samoja asioota kysellä mihin on jo vastattu tai tehdä jotakin ihmeoletuksia.

Meidän koulussa aikuuskoulutukseenkin kuuluu 6 harjoottelua joista mä olen suorittanut yhden. Kasvun tukemisen osuuden olen suorittanut kokonaan ja lisäksi on muista osioosta kursseja jotka olen jo suorittanut. Eli miten niin mun opiskelut ei ole edenneet? Ja miten niin ei etene nytkään?

Kyllä se on vähän vaikiaa yhden työpuvun kanssa jos on iltavuorossa puku likaantunut ja sitten pitääs aamulla olla puhtaat vaatteet päällä. Pitääs odottaa 1½ tuntia, että kone on pyörinyt ja sitten vasta pääsee nukkumaan ja toivoa, että vaatteet ehtii kuivaa aamuun mennessä.

Jotkut tuolla mainitti sosiaalisen luoton. No sitä ei täällä saa, olen joskus kysynyt. En sitten tiedä miksi täällä ei sitä saa.

Yhtälailla mullakin on opintolainaa jota pitää ruveta maksamaan kun opiskelut loppuu. Lisäksi mulla on kulutusluotto jota lyhennän koko ajan. Ja luuleeko jotkut, että mun ei tarvitte ruveta ulosottoon lyhentämään velkaa kun menen työelämään kokopäivääsesti?

Ja turha louskuttaa suuta, että mä vain opiskelen koko elämän. Miksi helvetissä teette tuollaasia typeriä oletuksia ihmisestä jota ette edes tunne???? Mikä oikeuttaa teidät tuohon? Niin ei yhtään mikään. Kyllä mä tämän koulun jälkeen HALUAN kokopäivääseen työhön ja pois Kelan ja sossun rahoolta.

Enkä mä muuten joka kuukausi saa sossusta rahaa koska tulot vaihtelee. Ensi kuulla en saa sieltä senttiäkään. Maaliskuusta en tiedä, riippuu onko töitä kuinka. Harjoottelu vain hankaloottaa töiden tekemistä kun on viikonloppuja ja viikonloppuusin niitä vuoroja baarilla olis.
 
Niinpä. Aivan VARMASTI tulee olemaan sellaiset työvuorot, että pukua on mahdollista pestä työvuorojen välissä. Pitääkö ap:lle vääntää rautalangasta?

Sulla on aamuvuoro klo 7-15. Seuraavana päivänä on iltavuoro klo 14-21. Puvun kerkeää vallan mainiosti pestä ja kuivattaa tuossa ajassa!
Mutta jos onkin iltavuoro 13-21 ja seuraavaksi aamuvuoro 7-15...
 
Mäkin olen iso. Tai en enää oikeastaan, mutta opiskeluaikana olin ja sillon ku alotin työt, niin olin. Mutta aina on vaatteet löytyneet, vaikka asun selvästi pienemmällä paikkakunnalla kun ap. Eli ei se paikkakunnasta ole kiinni.

Ja ap:lle vinkkinä, puvun ehtii kyllä pestä tarvittaessa ilta- ja aamuvuoron välilläkin, kun laittaa heti pesuun, kun töistä tulee, linkoaa hyvin ja koneesta otettua silittää kosteana (märkänä) niin ehtii hyvin kuivua aamuksi.
 
....
Kyllä se on vähän vaikiaa yhden työpuvun kanssa jos on iltavuorossa puku likaantunut ja sitten pitääs aamulla olla puhtaat vaatteet päällä. Pitääs odottaa 1½ tuntia, että kone on pyörinyt ja sitten vasta pääsee nukkumaan ja toivoa, että vaatteet ehtii kuivaa aamuun mennessä.
.
No sitten pitää. Tai jos on tullut joku tahra, niin puhdistaa vaikka sen ettei ihan koko pukua tarvi. Ja sitten kun on vuorojen välissä reilummin aikaa niin pesee kokonaan.

En itse väitäkään olevani mitenkään parempi, itse opiskelin myös aikuisiällä ja elin toimeentulotuen varassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22969934:
Mä luulen, että sulle menee noissa työpuvuissa L-koko, koska se menee mullekin. Joissain malleissa sulle saattaisi käydä jopa M. Et nimittäin ole ainakaan pläskimpi kuin minä.
Ei ole mun työpuku nyt tässä, mutta housut on muistaakseni XL ja paita XXL. Uuden puvun koko on XL. L-koko kinnaa rintojen kohdalta, yritä siinä sitten saada paita kiinni ja tehdä töitä kun paita kiristää.

Ei ole kyse mistään väristä tai vaatteen mallista kuten jotkut luulee vaan kyse on siitä, että päällä on sopivan kokoonen vaate, että työnteko sujuu. Vai onko teidän mielestä mukavaa ja turvallista tehdä nostoja yms. kun vaatteet kiristää eikä taivu kunnolla sen takia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22969971:
Ja ap:lle vinkkinä, puvun ehtii kyllä pestä tarvittaessa ilta- ja aamuvuoron välilläkin, kun laittaa heti pesuun, kun töistä tulee, linkoaa hyvin ja koneesta otettua silittää kosteana (märkänä) niin ehtii hyvin kuivua aamuksi.
Ok, kiitti vinkistä.

Niin onhan mulla kokkiasuun kuuluvat housut jotka on samaa mallia kuin hoitoasun housut, mutta väri vain on musta. Mutta siis kyllähän niitäkin voi käyttää ihan hyvin ja olenkin käyttänyt.
 
Keittiönoita
Ei ole mun työpuku nyt tässä, mutta housut on muistaakseni XL ja paita XXL. Uuden puvun koko on XL. L-koko kinnaa rintojen kohdalta, yritä siinä sitten saada paita kiinni ja tehdä töitä kun paita kiristää.

Ei ole kyse mistään väristä tai vaatteen mallista kuten jotkut luulee vaan kyse on siitä, että päällä on sopivan kokoonen vaate, että työnteko sujuu. Vai onko teidän mielestä mukavaa ja turvallista tehdä nostoja yms. kun vaatteet kiristää eikä taivu kunnolla sen takia?
En epäile noita sun oman työpukusi kokoja. Mutta terveydenhuollossa yleensä hankitaan työpuvuiksi sellaisia loimia, että ne mahtuu. Ne eivät siis ole istuvia, jolloin pitäisi erilaisin rintavarustuksin olla erilaisia kokojakin. Ihan kustannussyistä yleensä hankitaan sellaisia työpukuja, jotka mahtuvat. Metrin rinnanympärys yleensä mahtuu L-koon pukuun. Siis niihin malleihin, mitä julkisella useimmiten käytetään.
 
Meidän koulussa aikuuskoulutukseenkin kuuluu 6 harjoottelua joista mä olen suorittanut yhden. Kasvun tukemisen osuuden olen suorittanut kokonaan ja lisäksi on muista osioosta kursseja jotka olen jo suorittanut. Eli miten niin mun opiskelut ei ole edenneet? Ja miten niin ei etene nytkään?
Miten teillä noin monta on...? Tääkin menee vähän ot, mutta jäin nyt vaan miettimään miten nää koulutukset eroaa niin toisistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22970032:
En epäile noita sun oman työpukusi kokoja. Mutta terveydenhuollossa yleensä hankitaan työpuvuiksi sellaisia loimia, että ne mahtuu. Ne eivät siis ole istuvia, jolloin pitäisi erilaisin rintavarustuksin olla erilaisia kokojakin. Ihan kustannussyistä yleensä hankitaan sellaisia työpukuja, jotka mahtuvat. Metrin rinnanympärys yleensä mahtuu L-koon pukuun. Siis niihin malleihin, mitä julkisella useimmiten käytetään.
No ei riitä tuo L-koon rinnanympärys.
 
........
Miten teillä noin monta on...? Tääkin menee vähän ot, mutta jäin nyt vaan miettimään miten nää koulutukset eroaa niin toisistaan.
Mulla on ollut 8 harjoittelua ja itse olen myös aikuispuolella.

KTO:
- Päiväkoti

HOHU
- Kotihoito
- Vuodeosasto

KT
- Vanhainkoti

SAHU
- Kirurginen osasto
- Kotihoito
- Akuuttiosasto
- Vapaavalintainen, jonka tein ulkomailla
 

Yhteistyössä