** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Hyppään mukaan :wave:

LA olis näillä näkymin 10.5. ja toinen on tuloillaan (poika 08/05). SATKS ollaan menossa. Ikää itselle on kertyny 27v.

Oma napaa heti kehiin. Kova "stressi" iski nyt päälle kun työni loppuivat elokuun lopussa ja kovalla innolla hain uusiin paikkoihin. Nyt sainkin aivan ihanan paikan ja määräaikaisella sopimuksella ensi vuoden loppuun. No niin, äippärillehän olisi tarkoitus jäädä huhtikuussa... ei oikein osaa iloita kummastakaan kun on niin syyllinen olo "työtä kohtaan" :ashamed: Yritän järkeillä että kaikki on vielä alussa että mitä tahansa voi tapahtua (mitä toivottavasti ei tapahdu). En tiedä miten pääsis yli kun on niin tunnollinen :saint:

Vihlontoja on alavatsalla täälläkin ja varmaan välillä verenpaine korkealla kun on tuota "stressiä" ollut. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt, onneksi.

Onpas meitä jo paljon täällä, toivotaan että kaikki pysyvär matkassa loppuun asti :flower:
 
Piina :hug: mulla on tänään ollut vain pientä äklöoloa. Mutta ekaa kertaa tässä raskaudessa... =) ja jostain syystä se tuntuu hyvälle. :ashamed: Mutta koko päivän on ollu sellainen kestokrapula päällä... :x

4krs. tai noita kaikkia. B) Mä oon kans ollu jäässä. Mut mulla kestää aina tosi kauan tottua kylmään ilmaan... siis tuntuu että mä palelen varmaan kuukauden ennen ku kroppa tottuu siihen et on kylmä.
 

Mulla on ollut etova olo koko tän viikon. Aamupäivät ovat pahimpia. Välillä on tuntunut, ettei syöminenkään auta (tähän mennessä on auttanut) ja sitten puolen päivän jälkeen alkoi väsyttää niin armottomasti, että pakko oli ottaa päikkärit kesken etätyöpäivän... Pieni morkkishan siitä meinasi tulla, mutta sitten järkeilin, että eihän minusta olisi ollut muutenkaan tuona aikana hyötyä työnantajalle... :ashamed:

Tervetuloa uudet, kyllä joukkoon suureen mahtuu! :wave:
 
Nyt on ollu pari päivää huono olo, tänään on kuvottanu enemmän. Tuntuu ku tarvis koko ajan syödä mut ei tee kyllä mieli. Muuten vointi on, välillä viiltelee vatsassa, varsinkin jos on nostellu painavia asioita.

Oon kertonu asiasta vanhemmille, siskolle ja muutamalle kaverille. Oon vähän lörppö. Nyt tekee mieli jotain makeeta, täytyy varmaan tänään sortua irtokarkkiin.

Kerttu ja söpö 6+5
 
H3LMI mulla on joka kerta juuri paleltaminen ollu ihan ensimmäisiä raskausoireita, oon ensin aatellu et oon tulossa kipeeks, mutta oonkin sitten ollu raskaana!

Mua on koko viikon väsyttäny ihan hulluna, mikään unimäärä ei riittäs, huonoa oloa ei sanottavasti ole vielä ollu, mut mulla pahoinvointi on yleensäkin alkanu vasta joskus seittemännellä viikolla. Janottaa tosi usein ja nälkäkin tuntuu vaivaavan useimmin ja kovempana kuin yleensä, mut sit taas toisaalta ei oikein tee mieli mitään tai sit tekee kauheesti mieli jotain, mut en oikein tiiä mitä.
 
hohhoijaa.. tuntupas jotenkii tosi rankalta tää eka työpäivä.. (oon ravintola-alalla) ! no 6 tuntii vaan, mut ku vaa yks 10min tauko ni tuntuu et jalat ei kanna!! :| pakottaa! ääk.. huomen uusix.. ei onnex joutunu kantelee viel kaljakorei (ne on viel pohja kerrokses!) kauhee kantaminen.. :p
Toivottavast pysys se äklö olo poissa viel pitkään, en nimittäin haluu viel töissä kertoilla tästä tilastani! :D

ainii.. mul ei ainakaa viel oo ollu mitää mielitekoja,ainut et tekee mieli koko ajan jotaa raikasta juotavaa! Njam! ;)

T.toukotytsy+masuasukki 5+3
 
Voi kun tekisikin jotain mieleni tai noh, välillä tuntuu jokin jopa jotenkin maistuvan, niin sitä pitääkin heti ottaa ja sitä ei sitten enään toistamiseen kestä edes katsoa ilman ällötystä :snotty:

Te jotka (eli vissiin kaikki tässä ketjussa) palelette, tuleeko teille välillä kuumia aaltoja? Mä kokoajan palele, paitsi satunnaisesti ja silloin onkin sitten kuuma-aalto... ei kait raskaustesti voi näyttää plussaa vaihdevuotiselle ;)
 
Kovasti tervetuloa taasen uusille mammoille!! :wave:

Mies kainosti kysyi eilis-iltana, että voisinko tehdä TAAS testin, ihan vain varmuuden vuoksi. ;) No, kiltisti vessaan kipitin, ja viivat ei varmaan voi enää tummemmaksi muuttua!! On se uskottava!! :D Isukki sitten koko illan ihan haltioissaan tuijotti testiä!! =) Tänään on ollut ihan kauhea päänsärky, ja ensi kertaa oli käytävä tyhjentämässä aamupala varasto tuonne pönttöön.. :x Esikoisen raskaus-aika laukaisi minulle migreenin, josta kärsin vain odotusajan. Epäilen vähän, että taas on samaa, kun päänsärky aamulla yltyi tarpeeksi kovaksi, niin sitten lensi yrjö.. No, eipä tälle mitään voi... Ei paljon tuo panadoli oloa helpota... :/ Mutta pitää olla vain onnellinen, koska hyvän asian eteenhän tässä "kärsitään". =)

Toukotytsy. Samalla alalla ollaan! Muistan miten hankala oli olla töissä esikoisen odotusajan. Olisi pissattanut ihan koko ajan, mutta eipä joutanut huussissa paljoa istumaan. Kaikki ne rasvan ym. hajut teki niin pahaa... Ja juuri kaikkien painavien nostelu oli ilkeää. Ja sitten kun massu oli jo iso, niin se oli aika haastavaa... Onneksi nyt saan potea näitä oireita kotosalla! :D Mutta kiva on palata helmikuussa mammalomalta takaisin töihin, kahdeksi kuukaudeksi ja massun kanssa... No, kaipa sitä taas vauhtiin pääsee... :whistle: Jouduin jäämään edellisellä kerralla saikulle pari viikkoa ennen kuin loma olisi alkanut. Toivottavasti ensi talvena saisi olla loppuun asti työpaikalla...

Noista mieliteoista vielä. Viime kerralla himoitsin lakuja. Sama on taas. Komensin miehen äsken kauppaan, että mamma pysyy tyytyväisenä! :LOL: Kaikki suolainen on myös ihanaa. Ja jano on kova. Ettei vaan taas enteilisi, että sokeriarvoissa on vikaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Onko teillä mielitekoja? Mun tekis mieli porkkanapiirakkaa, jossa appelsiinituorejuustoa päällä, mutta eikös se ollut just kieltolistalla? :eek: ja mustaamakkaraa voisin syödä vaikka kuinka paljon puolukkahillon kera...
Miksi tuo porkkanakakku on kielletty? Jos tuorejuusto on tehty pastöroidusta maidosta, niin eihän siinä mitään ongelmaa kaiketi ole?

Olen malttamaton. Plussasta on vasta noin viikko ja tuntuu, että haluaisin päästä ultraan ja neuvolaan heti. :saint: Ja haluaisin tietysti myös kertoa kaikille, mutta toisaalta taas sitten en. No, tuon varhaisultran jälkeen ehkä. Huonovointusuuden aaltoja tulee ja menee ja tänään vyön kiristäminen normaali pituuteen tuntui jotenkin muka liian tiukalta, joten löysäsin sitä yhden reiän. Ihme turvotusta siis, voisin elää ilmankin. Ja väsymys, mikä ihana väsymys...

Kuumat aallot vaivana myös täällä - kehon lämpötila heittelee todella voimakkaasti jäätymisestä hirveään hikoiluun.


Jaaha, nyt ostamaan alkoholitonta siideriä viikonlopun polttareihin ja sen jälkeen leivontahommiin. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pantteri ja joku pikku jyvä 5+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Pauzi pahoitteluni. :) Ohitin sut jostain syystä täysin, vaikka mä kyllä mietin sillon ku sun nimimerkin bongasin että tosi tutun kuulonen mut en saa päähäni mistä se on jäänyt mieleen. :)
Noh, mulla on elokuussa -07 syntynyt tyttö, et olitko siellä elokuisten listalla? Tai kävitkö lukemassa? Vois olla et sieltä oot bongannu
Hih. No sieltä sitten. :) Olin listoilla kyllä ja poika syntyi 08/07. :)

Jotenkin en vaan osannu sinne yhdistää.
Hassua että taas samassa pinossa. :D
 
Täällä on tänään kärsitty oikeastaan ekaa kertaa pahoinvoinnista. Oksentaa ei onneksi oo vielä tarvinnut, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Vissy on ainoa mikä maistuu, kunhan on ihan kylmää.

Daami, toimiko maitohappobakteeritabletit eli onko esikoinen välttynyt allergioilta? Ajattelin kyllä popsia niitä sitte loppuraskaudesta. Ei niistä haittaa ainakaan oo..

Ruokakaupassa on hankalaa käydä, kun mitään ruokaa ei oikein tee mieli syödä. Ainoa mikä on maistunut on broilerin koivet :p Tänään ostettiin savukalaa, kun ajattelin että sitä vois tehdä mieli, mutta kun kotiin päästiin ja ois pitänyt syödä niin iski ällötys.

Tää päivä on kyllä ollut täynnä kaikkia vastoinkäymisiä. Jonotin tunnin labraan noiden neuvolalähetteiden kanssa ja kun vihdoin pääsin sisään niin täti totes ettei he voi noita neuvolan lähetteissä olevia labrakokeita tehdä perjantaisin. Missään ei lukenut sellaista eikä neuvolassakaan asiasta mainittu. Ens viikolla sitten uus yritys..

Niin ja uusille taas tervetuloa mukaan =)

Wendy + mini 6+3
 
Artunäiti mulla on ihan sama juttu töiden kanssa...elokuun lopussa loppu työt ja nyt lokakuun alusta alkaa määräaikainen sopimus ens vuoden loppuun uudessa työpaikassa, uudessa kaupungissa. En oikeesti tiedä miten saan sanottua esimiehelle...Ajattelin varhaisultran jälkeen soittaa työterveyteen ja kysäistä, että eihän työstä katsota olevan haittaa raskaana olevalle. Oikeushan on äippälommin sun muihin, mutta silti tuntuu, että oon pettäny koko työyhteisön. Ja kun meillä ei edes vauva ollu vielä suunnitelmissa, niin jotenkin vähän harmittaa tää tilanne. Toki haluan tämän lapsen, varsinkin kun niitä ei tähän perheeseen noin vaan tule, mutta silti on vähän ristiriitainen fiilis kaikesta.

Oireista Kylmiä ja kuumia hetkiä täälläkin...kauhea jano (nimen omaan mehuihin :ashamed: ) ja nyt on alkanut ällöttään kaikki ns.kunnon ruuat. Voisin syödä vaan leipää...
tai oikeastaan karjalanpiirakoita. Ja järkyttävä väsy.

Mun mielestä esikoisesta oli tässä vaiheessa maha paljon turvonneempi. Väkisin tullu mieleen, että onkohan siellä sittenkään mitään elävää...noh, maanantaina se selviää. Täytyy mennä sillä asenteella, että otan kaiken vastaan mitä tulee.

Tietääko kukaan, voiko tässä vaiheessa raskautta ottaa PAPAA?, edellisestä kerrasta on jo melko kauan aikaa...toisaalta, mitäpä sillä tiedolla tekee kun raskaana ollaan.

JONZ Meillä kanssa on eikoinen flunssassa ja nenän pyyhkiminen on ihan hirvee operaatio. Sitten se kuitenkin käy itse pyyhkimässä sitä sohvaan ja verhoihin...ihanaa. Aika raskasta olla kipeen lapsen kanssa, kun itseä väsyttää ja toinen vaan kitisee kaikesta. On kyllä hermoja koeteltu pari päivää.

Tässä kaikki tällä kertaa. Hyvää viikonloppua. Tämä poppoo muuttaa huomenna ihan uusiin maisemiin....!
 
Ihanaa kun meitä tulee tänne lisää! Tervetuloa uudet :flower:

Täällä väsymys senkun jatkuu, joka päivä pakko mennä päiväunille töiden jälkeen, että illalla kotona jaksaisi skarpata edes jonkun yhden jutun. Väsymyksen ohelle edelleen myös yököttää välillä sekä uutena rinnat ovat arat. Myös tunteet heittelevät, haluaisi vain olla siipan lähellä koko ajan.

Muuten, missä vaiheessa olette menossa/käyneet varhaisultrassa?

emiliana 5+5
 
Mua kyrsii jo nyt tämä lievä etova olo :/ entäs sitten kun yrjö lentää parhaimmillaan 5krt/pvä jouluun asti sitä ihanuutta. Oikeesti niin ärsyttävää kun pitäs jaksaa tehdä muutakin kuin voida pahoin. Se pitää vaan takoa itselle että tämä LOPPUU vaikka sitä ennen pahenee :kieh:
Mietin tänään että miksi jotkut eivät kärsi tästä "ihanuudesta" ollenkaan mikä heidän kropassaan estää tämän "ihanan nautinnon". :p
Muutenkin mielialat vaihtelee..kylmästä täälläkin kärsitään ja välillä taas kuumasta.
Ihanaa kohta nukkumaan..pari huonosti nukuttua yötä vetää kummasti aina maihin.
 
emiliana mulla menossa nyt rv 4+5 ja varhaisultra on 29.9 eli reilun parin viikon päästä. Oli pakko varata aika ku ei jaksa oottaa sinne neuvolaan asti ja ollaan niin kauan haaveiltu vauvasta niin haluttaa vaan saaha tietää että tuolla kaikki ois niin ku pitääkin :) Jos joku on käynyt jo varhaisultrassa niin haluaisin tietää että tehdäänkö se vatsanpeitteiden päältä vai sisäkautta? En huomannu kysyä kun varasin sitä aikaa.
 
Hei Kaikille!Täällä myös juuri plussattu, LA (kaksplussan sivun laskurin mukaan) olis 18.5 synnäri SatKs, neljäs lapsi ja ikää (huokaus!)se tasan 30vee.. Yhdet menkat tuli imetyksen loputtua ja heti raskaannuin ;) Pauzi onkin tuttu elotaaperoista =) Aika alulla tässä ollaan ja pikkuisen itseä huolestuttaa kun ei mitään raskausoireita vielä..no eipä silti että niitä kaipaisi kun joka raskaudessa migreenini pahentunut.Nyt saan jos haluan estolääkityksen ettei tarvitse tiputuksessa käydä kun tosiaan migreeni todella paha..Kaikille niin hyviä vointeja kuin mahdollista!! :hug:
 
Iltaa ja lämpöiset onnentoivotukset uusille - erityisesti Pianissimolle =)

Itse ei ole kokemusta pitkästä raskauden odotuksesta; esikoinen syntyi n. ½ v pillereiden poisjättämisen jälkeen ja tämä pikkukakkonen on nyt tulollaan heti, kun vain esikon imettämisen lopetin. Kavereiden myötä olen seurannut pitkääkin kestävää toivetta raskaudesta, ja tiedän, ettei se todellakaan ole helppoa.

Oma vointi edelleen ok. Välillä itkeskelen, välillä kiukuttelen. Ja sitten kaikki on niin ihanaa. Tänään sain postia neuvolasta =)
 
Iltaa! :wave:
Haluan hypätä tänne teidän kanssa turisemaan nimittäin sain juuri kaksi viivaa raskaustestiin ja oon ihan onnesta soikeena! :heart:

En varmaan saa unta koko yönä! :D olo on positiivisesti sekava :D

Eli laskettu aika on 17.5. Kolmas lapsi olisi tulossa, synnytyspaikka on kai Seks. Minulla ikää on 28vuotta

2 sektiota on takana ja tämä vauva tulee siis myös syntymään sektiolla :whistle:

Huh ku jännittää tämä alkuaika.. keskenmeno alkaa heti kummittelemaan mielessä..

en ole vielä lukenu teidän juttuja.. vaikka olenkin kyllä aikasemmin vähän käyny täällä kurkkimassa =)
Hyvää yötä!
Ellu-80- rv4+5
 
Pauzi
Te jotka (eli vissiin kaikki tässä ketjussa) palelette, tuleeko teille välillä kuumia aaltoja? Mä kokoajan palele, paitsi satunnaisesti ja silloin onkin sitten kuuma-aalto... ei kait raskaustesti voi näyttää plussaa vaihdevuotiselle ;)
Kyllä minulla ainakin menee olot juuri noin. Ja vaihdevuosiltahan se kuulostaa :)
Mua on palellu jo viikon niin et oon täällä villapaita ja villasukat päällä, ja muut ihmettelee et enkö läkähdy. Sit kun jotain alkaa tekemään, niin samantien oon ihan hiestä märkä. Inhottavaa!!!

Ihanaa kun on elokuisista tuttuja, ja kiva tavata uusiakin odottajia! Meitä taitaa jo aikamoinen lauma olla kasassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pauzi ja pikkuinen 5+3
 
Kiitos onnitteluista!

Nannah86 Tämä on nyt luomuraskaus, vaikkakin ilmeisesti ihme sellainen. Emme ehtineet aloittaa hoitoja, mutta kylläkin niiden suunnittelun. Asumme väliaikaisesti ulkomailla, mikä hidasti hoitojen aloittamista. Kaikki tutkimukset oli kuitenkin jo tehty. Niitä tehtiin ennen kuin muutimme sekä myös tänä kesänä. Noissa tutkimuksissa ilmeni myös syöpäepäily mieheni kohdalle. Tämä epäily onneksi osoittautui turhaksi viime viikkoisen leikkauksen yhteysessä. Mutta koska pahimpaan piti varautua, piti käydä jäädyttämässä siemennestettä ennakkoon, jotta päästäisiin sitten pakastetun tavaran avulla ICSIIN, joka oli suunnitteilla tammikuulle. Viime viikot ovat olleet ehkä elämäni kamalimpia noin henkiseltä kantilta, mutta tällä viikolla sitten kaikki muuttuikin niin hienoksi. Nyt vain pitää toivoa ja uskoa, että tämä kestää loppuun saakka.

Oma olo on varsin mainio, ainoa raskausoire on käsittämätön unettomuus. Aamulla herään todella aikaisin, tänäänkin puoli kuudelta. Yöt nukun myös aika katkonaisesti. Tätä on kestänyt puolisentoista viikkoa. Päivällä kyllä väsyttää ja päikkäreille tekee mieli, mutta yritän olla nukkumatta, jotta unirytmi palautuisi normaaliksi. Toivottavasti säästyisin pahoinvoinnilta.
 

Yhteistyössä