** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

moi, mä haluisin liittyä myös joukkoon. Laskettu aika ois 27.5. ja jänskättää kyllä aika paljon tää raskaus kun takana on kaksi keskenmenoa joista edellinen vasta heinäkuussa. Mutta mä niin haluan uskoa tähän tällä kertaa!! ikää on 26 ja esikoinen tiedossa. eli nyt mennään vasta 4+1.
 
Noniin varasin nyt minäkin ajan varhaisultraan. Otin ajan vasta 7.10. silloin on viikkoja 8+4 niin näkyy varmasti jos on jotain näkyäkseen, niin paljon myöhäsemmässä vaiheessa raskaus ei voi olla, etteikö sen takia vielä näkyis. Nelosen kanssa tosiaan menin jo viikolla 6+3 ja raskaus olikin viikkoa varhaisemmassa vaiheessa niin eihän siellä mitään näkynyt, sai vaan elää pelossa kolme viikkoa ennen uusinta ultraa, että onko siellä mahassa vauva vai tuulimuna. Ajattelin varata neuvolan sitten vasta tuon ultran jälkeen kun tietää onko tarvetta neuvolakäynneille vai ei. En malttais kyllä odottaa tuonne asti, mutta toisaalta pelottaa ihan hirveästi mennä, mitä jos masussa ei olekaan kaikki kunnossa:(

Sydänäänet nelosen kanssa kuului viikolla 10, noista isoista pojista en todellakaan muista, mutta muistelisin että niitä olis ylipäätään kuunneltu eka kertaa vasta ekassa lääkärineuvolassa.

Hienoa Nasu, että vuotoa ei ole tullut enempää!

Auroralle hauskaa ja rentouttavaa matkaa!!

(.) Huonoa oloa on ilmassa, eilen sain todella tehdä töitä etten yrjönnyt kun oltiin vanhemmillani syömässä. Onneks sain pidäteltyä, olis muuten raskaus paljastunu. Väsymys jatkuu edelleen aivan hirvittävänä.


 
Moikka kaikille!

Mäkin voisin liittyä uutena joukkoon... plussasin runsas viikko sitten ja paljon oon teidän juttuja lueskellut, ollut ihanaa vertaistukea! Laskettu aika on 17.5. ja esikoista odotellaan. Olen 22 ja mies 27, sairaala varmaankin toivottavasti KOS/H.

Jo ennen plussausta oireina oli kipeät ja turvonneet rinnat, nyt myös älytön väsymys ja nälkäisenä alkaa kuvottaa. Oon huomannut että kolmea tuntia enempää ei voi olla syömättä, muuten saa nieleskellä oksennusta. Mulle maistuu ainoastaan kaikki roskaruoka (tyypillistä!), ja joku mikä oli hyvää eilen ei välttämättä maistu tänään.

Ollaan kerrottu ainoastaan mun siskolle ja hänen miehelleen, joilla on kaksi lasta. Tässä on tulossa kauheesti juhlia ja yhdet häätkin, enkä tiedä millä verukkeella voin olla juomatta, mutta en millään haluaisi muille vielä kertoa... katellaan nyt. Neuvolan yritän varata maanantaina.

Jaksamisia kaikille ja suuret pahoittelut keskenmenon kokeneille! :hug:

Kaptah 5+4
 
Pahoitteluni ja jaksamista niille joilla kyytiläinen ei ole pysynyt kyydissä loppuun asti :hug: Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon. Itsellä palellu nyt viime päivinä tavallista enemmän johtuuko sit raskaudesta vai kylmistä ilmoista vaikea sanoa. Viime yönä mahassa oli ajoittain kipuja ja alaselkää pakotti jonkun verran. Nyt sit taas semmonen olo niin ku ei raskaana oliskaan. Ehkä vähä väsyttää, mutta voi johtua ku ei saanu oikein nukuttua viime yönä kunnolla:( Rintojen arkuus vaihtelee, välillä saattaa olla hyvinki arat ja toisena päivänä taas ei mitään.
 
Neuvolakuulumisia tähän väliin, eli kävin nyt ylimääräisellä käynnillä, ja kuunneltiin sydänäänet, mutta ei saatu kuuluviin... neuvolantäti tosin sanoi, ettei ne välttämättä olisi kuuluneet, vaikka olisin jo viikoilla 11 menossa. Sensijaan raskaustesti näytti nyt oikein selkeää plussaa, eli jotain hyvääkin tältä käynniltä... ei voi siis muuta kuin jatkaa odottelua ja toivoa, että masukki on elossa ja kaikki hyvin...

4krs+masukki 7+3
 
taaperotx4: Kurja juttu, pahoitteluni!! :'(

Uusille plussanneille onnittelut!! :flower:

Jaahas...nyt taisi iskeä pahoinvointi tänne. Lapset on välipalalla ja itse yritän pysyä pois keittiöstä ja lipitän vettä. Siinä vaiheessa, jos alan oksentelemaan, niin on pakko paljastaa noille lapsille raskaus. Ovat muuten niin huolissaan äitistä reppanat. :)

Vieläkin on niin epävarma olo tästä raskaudesta, että pitkitän neuvola-ajan varaamista. Jos vaikka ensi viikolla sitten...

piiperot ja ylläri 5+4
 
Ekaksi tervetuloa kaikille uusille!

Täälläkin eka neuvolakäynti takana. Ei alettu edes etsimään sydänääniä heidän vanhalla ultrallaan, vaan sain ens perjantaille ajan tk:n ultraan, joka kuulemma parempi eli nyt sitten viikko odotellaan, että mitä siellä näkyy.

Mulla on aikaisemmista raskauksista ollu ultra äitipolilla viikoilla 6+5 ja tasan 6 ja molemmilla kerroilla on sydämensyke näkynyt ultrassa alakautta ultrattaessa. Ens pe pitäs olla viikkoja sitten 6+6 eli toivottavasti siellä se syke näkyy.

Työkaverille oli pakko kertoa, kun neuvolasta tulin ison paperipinon kera ja sokerimittari löytiin heti käteen. Ei ollut kovin innostunut asiasta, harmittaa kovasti, mutta ymmärrän kyllä koska hänelle se tietää extrahommia.

- Narttu rv 5+5 -
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussasta! :flower:

(.) Tänne ei kuulu mitään uutta, ei edelleenkään pahoinvointia ilmassa..
Mä niin haluaisin jo kuuluttaa tästä raskaudesta jo meidän vanhemmille ja sisaruksille, mies haluais odottaa että 12 vko olisi täynnä.. :whistle:




 
Tervetuloa kaikki uudet!! kävin vilkaisemassa tuota listaa ja meitähän on tosi paljon!!! :eek:

(.) pahaa oloa täälläkin... väsymystä ja saamattomuutta... :snotty: Mä ymmärrän että moni haluaa odottaa uutisen kertomista. :) Me ei viitsitty vaan kerrottiin heti kaikille. Kokemus kertoo että missä vaiheessa tahansa raskautta voi tapahtua mitä tahansa... onhan se riski alussa tietysti suurempi mutta jos jotain tapahtuu niin sitten surraan kaikki yhdessä. Kuitenkin keskenmenoista, tuulimunista jne jne puhutaan mun mielestä tosi vähän. Haluan ehkä omalta osaltani vaikuttaa siihen että ihmiset olis vähän avoimempia. Mä en jostain syystä tunnu sopivan tähän suomalaiseen luonteeseen jossa ajatellaan että "kellä onni on se onnen kätkeköön." MIKS PITÄIS?! :eek: Nojoo.... tällaista ajatuksenvirtaa tänään... :whistle:

ElinaMaria rv 6+2
 
Eka neuvola takana. Seuraava onkin vasta rv 16. Outoa, että joidenkin eka neuvola on noin myöhäisillä viikoilla kuin 11 vai mitä se oli?.Silloinhan pitäisi mennä jo ekaan np-ultraan joka on rv 10-12. Kauhee nivaska lippuja ja lappuja. Tykkäsin erityisesti Vau-kirjasta, jossa on toisella puolen vauvan odotusta äidille ja toisella isälle. 200 sivua tietoa ja tilaa pitää päiväkirjaa. =) muihin vihosiin en ole vielä tutustunutkaan. Eihän ne nyt ihan uutta tietoa ole, mutta kivahan niitä on lueskella. Neuvolantätikin kysy oliko tää suunniteltu? :eek: musta se ei ole mitenkään kiva kysymys ja mitä se heille oikeastaan kuuluukaan? Muuten oli tosi mukava täti tosin vaihtuu myöhemmin..höh!
Huomenna sitten labraan ..joka päivä on saanut juosta terveyskeskuksessa sit pitää vielä korvaa mennä näyttään.

uusille plussanneille :wave:

En tiedä onko pahaolo jäänyt korvakivun varjoon vaiko tekeekö vasta tuloaan. Toissa päivänä lensi oksu kaarella. Pakko kai se on sinne varhaisultraan mennä jossain vaiheessa. Ei jaksa odottaa kuukautta että pääsee np-ultraan.

Nara ja Himppu 6+6
 
Heipä hei muutaman päivän tauon jälkeen. Lepäilen tässä, kun passitin miehen 1 v 1 kk esikoisen kanssa pihalle. Itse en ole tänään jaksanut lähteä, kun olen huolehtinut eilen alkanutta verenvuotoa. Vatsakivut ovat ihan heikkoja ja vuotoa on tänään ollut hiukan enemmän kuin eilen, muttei vielä kuitenkaan kovin runsaasti. Silti miettiväiseksi vetää, vaikka yrittää selvittää itselleen, että varmasti kaikki on ok. Pahinta sitä kuitenkin pelkää. Neuvolaankin soitin, mutta terkkari käski vain seurata tilannetta. Eihän sitä muutakaan voi. Jos ultraan haluan ennen np-ultraa, joka on lokakuun lopulla, täytyy mennä yksityiselle. Elleivät kivut kovene tai vuoto lisäänny radikaalisti. Eli nyt vain odotellaan ja toivotaan parasta.

:hug: kaikille!
 
Nasu ja Ellielina: Mulla oli tänään hyvin samanlaisia kauhunhetkiä. Todella pientä ja niukaa veristä vuotoa, jota olisi tuskin edes huomannut, ellei olisi ollut valkoiset alusvaatteet. Ensimmäinen ajatus mielessä oli keväinen km, tässäkö tääkin nyt meni, miksi, miksi taas, miksi tää ei voi onnistua jne. Soitin paniikissa ja itku kurkussa läheiselle, yksityiselle lääkäriasemalle. Ihan sumussa pitämään tuntia oppillaille, josta en muista näin jälkeenpäin oikein mitään. Lääkäri oli aivan ihana. Ultrasi, sieltä löyty pallero, joka tosin vastasi viikkoja 5+6 (laskurin mukaan 6+4), myös jotain sykkeentapaista, mutta hän ei pystynyt sanomaan sitä aivan varmasti ja pyysi tulemaan uudelleen parin viikon päästä. Ainakaan tällä hetkellä ei ollut havaittavissa mitään km viittaavaa.. onneksi. Täytyy vain toivoa, että kaikki menisi hyvin ja nyytti pysyisi tiukasti paikoillaan.. Onnistui ainakin säikäyttämään pahan kerran.
 
:hug: :hug: :hug: kaikille vuotojen kanssa huolehtiville! Toivottavasti ei mitään vakavaa vuotoa kellään!!

Täällä on tänään pahoinvointi lisääntynyt. :x Vatsan alaosaan on ilmestynyt sellainen söpö pieni kumpu. Kaipa se turvotusta vielä tässä vaiheessa on... mut silti. :heart:

Mulla ei sillain ole vastaan, vaikka vauvauutisesta heti kailottettais kaikille. Se vaan, kun meidän lapsiluku tuntuu olevan liian monen ulkopuolisen "murhe", niin sitä koittaa venyttää sitä kauhistelujen alkamisajankohtaa vähän edemmäs... Kyllä mä heti kahdelle ystävälle kerroin samana päivänä kun plussasin. :D Toinen heistä on niin tässä mukana, että hänestä olen kyllä tosi kiitollinen. =)
 
kylläpäs on monella vuotoja. Toivotaan, että ovat vaarattomia. Viime raskaudessa oli minullakin vuotoja rv 7 lähtien koko raskauden ajan ei niille mitään syytä löytynyt. Sitä kun ei vaan koskaan tiedä milloin vuoto on vaaratonta ja milloin taas menee kesken. :hug: vuotaville.
 
Toivottavasti kaikkien vuodot on harmittomia!! En halua enää poistaa ketään listalta!! :hug:

Uusille paljon onnea ja tervetuloa!! :flower:

Viikonloppuna en ehkä ehdi listaa päivitellä mutta kahlaan kaiken läpi jossain vaiheessa. :)

Jonz&Tessu 8+0
 
Tänään on kyllä ollut taas varsinainen pahan olon päivä... :x oon syöny koko ajan mutta en kunnon ruokaa ja koko ajan tuppaa tulemaan pahaa oloa. No nyt vielä kaurapuuroa nassuun - se maistuu sentään - ja sitten lueskelemaan sänkyyn. :)
 
Ilmottaudun vuotaviin. :( Vaaleanpunertavaa limaa tulee. Olen vetänyt koko viikon hurjasti särkylääkettä. Nähtäväksi jää yltyykö eikai näillä viikolla tarvi mihinkään kaavintaan mennä jos kunnolla vuotaa?
 
monella on tullut vuotoa... mulla ei sitäkään, ei siis yhtikäs mitään oiretta mihinkään suuntaan, edelleenkään, ellei niitä finnejä lasketa? :saint: pakko kai vaan uskoa, että raskaus voi todellakin olla erilainen, vaikka vaikeaa se on, kun aikaisemmissa kuljin oksuvati kädessä, kun en aina olis kerennyt veskiin asti, niin rajuna se pahoinvointi oli joka kerta, ja aina heti alusta asti, jo ennen plussaa.
4krs+masukki 7+4
 
heippa!

sannulii raskausviikot aletaan laskea edellisten menkkojen alkamis päivästä eteenpäin.

täällä esikoinen(2,5v)jaksaa kysellä joka päivä et mitä vauvalle kuuluu tänään?koskas se tulee tänne meille?onko se jo kovin iso?onko se poika?mikä sen nimi on?miks se on mahassa?loputon kysymysten tulva tulee joka aamu ku popsitaan aamupalaa :D en osannu odottaa et poika ois noin kiinnostunut asiasta :whistle: vaikka eihän se toki viel ymmärrä mistä on kyse..voi mielipiteet muuttua jos ja kun nyyttti tuodaan kotia..

me ei olla vielkään kerrottu raskaudesta ja jos suinki mahollista ni viivyttäisin sitä sinne ekaan ultraan..mä kun en jaksa kans kuunnella esim. miehen vanhemmilta samaa p*skaa ku esikoista odottaessa..ne ei olleet innoissaan tulevasta lapsenlapsesta,ja tiedän ettei ole nytkään.. :|

toinen & tyty rv 5+4
 

Yhteistyössä