** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Rockmummy juu sikiö näkyi sykkivänä mutta itse ruskuaispussi ei näkynyt niin selvästi mutta kumminkin oli kuulemma siellä. Tämä kakkonen oli kolme päivää nuorempi kuin meidän esikoinen silloin varhaisultrassa ja aika vissi ero, Jännä kuinka älyttömästi ne kasvaa muutamassa päivässä.

Hassua, tyttötunne kokoajan ja kun katsoin sykkivää :heart: niin mieleen tuli tyttö :whistle: :saint: Meille on kyllä ihan sama kumpi tulee kunhan vain saadaan nyytti terveenä syliin :heart:

Daami ja mussu 7+3 (7+0)
 
:headwall: Unohdin onnitella muitakin ultrassa käyneitä :heart: Niin omanapaista näiden viestien sisältö :ashamed: Mutta sallittakoon se meille kaikille :D

Sain ultrakuvat s-postiini mutta aijaan kautta ei onnistunutkaan liittää kuvaa tänne :|
 
RockMummy
tuossa kyselit Daamilta tosta varhais ultrasta.. Voisin täältäkin vastailla kun itse eilen kävin varhais ultrassa ja viikkoja on nyt 6+3. Siellä näkyi ruskuaispussi ja siinä vieressä sellainen 6.2mm vaavin alku. Sydänkin tykytteli vauhdikkaasti ja kuvankin sain matkaan! :) Eli minulla ainakin näkyi ihan hyvin jo alkio kohdussa.

Kauhea se kauhajoen koulu surma juttu!! :( Uutisia koko päivän seuraillut.. :'(

T:toukotytsy + masuasukki 6+3

 
Välillä sitä miettii minkälaiseen maailmaan sitä lapsia tekee. :'( huoks! jossei poliisikaan tunnista mahdollista murhaajaa niin miten tavis tallaajat kun ne tuolla ihmisten keskellä liikkuvat. Hirveetä että koulunkäyntikin on nykypäivänä hengenvaarallista..elämä on. :(
 
Kiva lukea, että monilla näkynyt varhaisultrassa.
Mun pitäis saada tälle viikolle ultra aikaa, näkisi onko masussa kaikki ok. Sen verran nyt joutunut raskasta työtä tekemään ja yksi km ollut joka kummailee takaraivossa.
Neuvola täti meinasi vain ettei näillä viikoilla (7+4) näy välttämättä... Sunnuntaihin sairaslomaa ja mieluusti vielä vähän pitäisi rauhallista oleskelua. ;)

Kamala toi ammuskelu juttu :( Itse tässä lähellä asustelen...
 
Minäkin hyvästelen teidät, vuoto ei ollutkaan harmitonta ja tämä raskaus jäi kesken viikonloppuna. Eilisen ja tämän päivän olen ravannut tk:ssa ja sairaalassa tsekkauksissa ym. :'( Olo on nyt kovin surullinen. Onneksi 1 v. esikoinen piristää päivää haleillaan ja hymyillään sekä pitää kiinni arjessa.

:hug: Teille kaikille tasapuolisesti.

p.s. uneksija Itsellä kokemusta parvorokkouhasta edellisen raskauden ajalta. Olin myös töissä pk:ssa. Luulin, etten ole rokkoa sairastanut, mutta neuvolassa sanottiin, että sen voi sairastaa tietämättään ja vasta-aineet näkyvät verikokeessa. Kun kävin verikokeessa selvisi, että olenkin parvorokon joskus sairastanut ja saanut vasta-aineet tautiin ja pystyin jatkamaan töissä normaalisti. Eli asia kannattaa tarkistaa, ellet ole jo ehtinyt tehdä niin. Voimia, tiedän, ettei pelon kanssa ole kiva elää.
 
Kisuli32:lle ja Ellielenalla voimia ja suuri halaus!

Äiti-83 Eipä tee todellakaan mieli kertoa, jos vastaanotto on tuollainen.

Uneksija
Hae ihmeessä saikkua. Luulisi vielä, että naisvaltaisella työpaikalla ymmärretään, miksi saikkua haluat.

Hilja79
toivottavasti vuoto on harmitonta, jännittävän aika on vain hyvin pitkää.

Täällä herätty tänään taas kuuden jälkeen. Yön nukuin kyllä tosi hyvin ja nukahdin jo ennen kymmentä illalla. Ja sitä edelsi noin tunnin nuokkuminen telkkarin ääressä. Pitäisi kai nukkua päikkärit, että illalla voisi mennä myöhemmin nukkumaan ja aamulla sitten nukkuisi pidempään.
 
kirppu82 mukaan vaan! :wave:

Ellielena tosi surullinen juttu,voimia :hug:

täällä on valitettavasti näköjään tullu huonoja uutisia kun en oo pariin päivään käyny lukemassa,tosi ikävää :'( halit kaikille sitä tarvitseville.

tänään alko yökötys.siis voi juma,ei mikää pahoinvointi vaan suoranainen OKSETUS.pää pöntössä koko aamun,mut en oo oksentanu!!esikoinen vessan ovel kyseli vaa et äiti,miksi sä oot kipeenä?hyi hemmetti mikä olo.toivon tosiaan et tää menee ohi.ei pahoinvointi mitää haittais,mut mul on kotityöt ja muksu hoidettavana ni en todellakaan voi olla pää vessanpöntös koko päivää!!! :whistle:

Nara muakin mietityttää toi että sitte kun omat pikkuset on kouluikäsiä niin jos tommonen on viel yleisempää..et miten uskaltaa laittaa lapset kouluun.. :ashamed:

toinen & tyty rv 6+2
 
kisuli32 :hug: :hug:
Ellielena :hug: :hug:

(.) Tänne ei kuulu mitään erikoista :whistle:
Kyllä mulle tuli ainakin niin surullinen olo siitä kauhajoen tapahtumista :'(
Toivottavasti nuista kouluammuskeluista ei tule joku sairas buumi :eek: :'(
 
Ellielena :'( :hug: Onneksi teillä tosiaan on siellä pieni joka auttaa jaksamaan!

Olipa kyllä kiva huomata että oli jo kesäkuun pino,vautsi! :) Miä tässä pähkäilen kuinka laskisin raskauden kestoni,sen ultranko mukaan jolloin nyt olisi rv 7+1 vai menkkojen mukaan jolloin nyt on 7+4 :whistle:
 
ellielena :hug: tuntuu että joka päivä joku tippuu pois.. :'(

Itsellä tuli taas illalla vähän reilummin vuotoa ihan housuun asti..oli taas varma että nyt se vuoto alkaa toden teolla mutta loppu ..plaah ei jaksais tätä jokapäivä, ei ole kirkasta verta mutta kuitenkin. Rasittaa argh :eek:
Tänään taas kuvottaa..ei se auta ku olla niinku ei oliskaan. Täytyy katsoa riittääkö rahat ultraan.
Nara ja himppu 7+5
 
Moikka!

On vähän hiljasta ollu meikäläisen kirjottelu, ei paljoa pysty tässä koneella istumaan kun on niin huono olo. Eilen oli pikkasen parempi ja sain vähän tehtyä rästiin jääneitä kotitöitä ja ulkoiltua tuon taaperon kanssa (jäänny kaikki hommat isännän harteille tässä viime päivinä ). Ihan hirveetä kun ei oo pystyny mitään tekemään. Tänään on taas huonompi olo, mutta ei onneks ihan pahimmasta päästä.

Paljon voimia niksuttimelle, kisulille ja Ellielenalle :hug: Todella kurjaa :'(

Mulla olis vielä melkein kaks viikkoa odotettavaa ennen kuin pääsen ultraan, mieli tekis siirtää aikasemmaks mutta otan nyt kuitenkin varman päälle. Neuvolan puolella näyttää olevan monenlaista käytäntöä ultrauksissa, täällä ei tavallisilla käynneillä ultrata, mutta lääkärineuvoloissa aina ultrattiin, niiden lisäks sitten käydään sairaalalla np- ja rakenneultrissa.

Mitähän vielä piti laittaa...hmm..ei nyt oikein tää ajatuskaan kulje joten eipä muuta kuin jakselkaahan!




 
Ellielena :hug:

ja tervetuloa uudet! :flower:

eilen olin jo sormi näppäimistöllä varaamassa perjantaiksi ultra-aikaa... olis ollut jo 4 päivää aikaisemmin. :) no, taidan kuitenkin odotella tiistaihin, sitten ollaan jo varmuudella kahdeksannella viikolla. olis vaan mies päässyt perjantaina kurkistamaan, josko olis ollut jotain kurkistettavaa. vaikka kyllä tuolla JOTAIN tapahtuu. eilen alkoi närästys! voi ei, mikä poltto. ollut aina vaivana edellisissä raskauksissa, tosin tullut vasta paaaaljon myöhemmin. :) no, tässä vaiheessa kaikki oireet ovat tervetulleita, sen verran se vkoloppuinen veren vuotaminen pelästytti!

hauska kuulla teidän onnistuneista ultra-reissuista! =) heti on turvallisempi olo, kun näkee sydämen jumpsuttavan vietävää vauhtia...

ja toivotaan että tästä maailmasta, johon nämäkin vauvat ovat syntymässä, tulisi parempi ja turvallisempi paikka elää... :|
 
Ellielena: :hug: :hug:

Ihan järkyttävää miten monella menee kesken. Ihan mielettömiästi voimia kaikille :'( :hug:

Onpa monilla monta ultraa.. Epäreilua! Tai siis hienoa että pääsette ultriin mutta miksei kaikkialla oo samat käytännöt. Ihan älytöntä että täällä on vaan yks ultra koko raskauden aikana jos menee normaalisti. Ois niin mukava päästä aina välillä kurkkaan että kaikki on hyvin. Tai no pääseehän sitä mut pitää maksaa ihan mukavan suolaisia hintoja.

Oonko mää ainut ja vähän kummallinen ku en pelkää tässä alkuraskaudessa?? Tietenki välillä käy mielessä että toivottavasti kaikki menee hyvin mutta oon jotenki hyvin luottavainen siihen että kaikki menee hyvin. Tosin tuo pikku-ukkokin pitää kiireisenä ettei koko ajan ehdi miettiä mitä tuolla masussa tapahtuu..

Kuvotus jatkuu ja pitäs urheilemaanki päästä. Ja tulee huono omatunto jos ei jaksa lähtä salille tms. Onko muilla paha olo rajottanu liikkumista?
 
Perlos, kyllä mun on ainakin vaikeampi saada itteni liikkumaan, kun on huono olo. Varsinkin kun aina ennen liikuntaa pitää puputtaa hirveästi, ettei vain tulis heti huono olo ja että jaksaiskin jotain. Tuntuu vähän turhalta touhulta... :| Mutta pitää vain yrittää silloin kun ei ole niiiiin paha olo...
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!!
Ja voimia paljon kaikille keskenmenneille. :'(

(.) Ei edelleenkään ihmeitä. Nyt odotan vaan tiistaita kun koitetaan uudelleen sydänäänten kuntelua ja on siis lääkärineuvola. Toivottavasti kuuluvat. :heart:

perlos Tosta pelkäämisestä. Mäki meen lähinnä ihan positiivisella mielellä ja asenteella "asioilla on tapana lutviutua" enkä viitsi stressata. Pojan kanssa kun leikkii niin ei usein muistakkaan olevansa raskaana. Ellei nyt ihan ole etovaolo. :)

Jonz&Tessu

 
Olipa taas täällä surullisia uutisia. Halaukset ja voimia keskenmenon saaneille!

En ole nyt pariin päivään jaksanut kirjoitella, kun väsymys ja pahoinvointi vaivaavat niin kovasti. Mitään ei saa aikaiseksi, kun väsyttää niin kovasti ja on huono olo. Pönttöäkin on tullut halailtua muutamaan otteeseen. Toissayönäkin heräsin kesken unien ja kävin oksentamassa. Mies sitten myöhemmin päivällä totesi hymyillen, että tais olla vähän paha olo. Taisi olla esikon odotusajalta tuttua, että herää keskellä yötä siihen, kun emäntä oksentaa vessassa :)

Vuotoa ei ole ollut sen perjantaisen jälkeen ollenkaan. Ja oireet todellakin jatkuu voimakkaina. Rinnat aristaa edelleen ja ovat tosi turvoksissa. Mahaakin turvottaa niin kovasti, että olin jo aikeissa vetää aamulla äitiyshousut jalkaan, kun ei vanhoista housuista mene nappi enää kiinni.

Tässä viikon sisällä olen huomannut myös yhden tutun raskausoireen. Kuuma vesi nimittäin saa otsaontelon särkemään. Sama juttu oli koko esikon odotuksen ajan. Kuumassa suihkussa käyminen tai kasvojen peseminen kuumalla vedellä tekee kipeää.

Ja näppyläongelma on täälläkin. Nyt tosin näpyt ovat laskeutuneet jo otsalta leuan alle ja rintakehälle. Tuttu oire tämäkin.

Jännä juttu, miten tässä raskaudessa kaikki oireet tuntuu tulevan paljon aiemmin (pahoinvointi) tai etenevän nopeammin (näpyt). Turvotuskin on ollut ihan mahdotonta heti alusta saakka.

Neuvola ja ultra ovat sitten viikon päästä. Meilläkään ei kunta tarjoa kuin 2 ultraa. Tähän varhaisultraan mennään yksityiselle.


Joie ja Sippu rv 7+1
 

Yhteistyössä