Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Heips! Varovaisesti mukaan, tänään plussa (haaleahko) ja näin ollen la menis jonnekkin 19.5 huudeille. Edelliset kaksi mennyt alkumetreillä kesken. Kotona siis kuitennii 2 lasta, itse olen 36v. Tämä jos kaikki hyvin menee on se viimeinen raskaus joten tavallaan tooosi haikeetakin samassa missä onnea...
19.5/tiinai/36/3./tays
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Neuvolan täti aikaistikin aikaa perjantain sijaan tälle päivälle (tuli kiirus saada muutettua muuta tarvittaessa olevaa lääkitystä raskaus-ystävälliseksi) , oli oikeessa paikassa, mutta raskauden kesto jäi vähän auki, vähenmän kun oletus, vielä ei sykkeitä kuulunu - viikon päästä uusinta yritys. Vähän harmitti huonohkoa suomea puhuva lääkäri, oli kyllä oikeasti tosi mukava, mutta jotenkin joiduin keskittymään liikaa ymmärtääkseni kysymyksiini vastauksen, joten vastasin mielummin ymmärtämäni mukaan vaan hänen kysymyksiinsä.(n)
 
Moikka :) Minäkin liittyisin tänne mielelläni.

11.5
Kiraffi/ 33/ kolmas

Jätetään nyt vielä se sairaala mainitsematta..

Viikkoja olisi 4+6 ja oireita rintojen arkuus, yölliset vessareissut (useimmiten kahdesti yössä), järkyttävä väsymys ja jatkuva nälkä. Toki olen tupakoinnin juuri lopettanut, joten nälkä saattaa johtua ihan vaan siitäkin :whistle: Yhtenä aamuna töissä tuli vähän yökittyäkin, kun hajut otti niin nenään :sick: Tässä nytkin töissä yövuorossa istuskelen ja välillä meinaa olla vähän etova olo.
Onko tässä ketjussa muita työssäkäyviä odottajia?

Sitä alkuraskauden ultraa mietin, että mikähän olisi hyvä ajankohta aikaa varailla? Ja voiko sinne yksityiselle mennä noin niinkun muuten vaan tarkistamaan tilanteen? Ilman että on mitään kipuja, vuotoa tms.
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Täällä työssä käyjä, ja työ on semmonen että pitäs teettää työpaikkaselvitys työoloista, mutta ahistaa jo ajatuskin tässä vaiheessa työkavereille kertoa :eek:

Mie soitin ihan kunnalliselle ja sieltä rupesivat tuota varhaisultra asiaa ajamaan (y) mutta toki mulla tuota pistävää kipua on. Mutta yksityisellehän se ei oo ku soittaa, ne saa siitä nii hyvän taksan että mieluusti varmasti tarkastavat:LOL:
 
Mä kans käyn töissä, teen raskasta työtä ja aina 12h kerrallaan neljä päivää. Saa nähdä kauan jaksan. Eilen oli pitkä koulupäivä 10-20 ja mulla oli illalla ihan järkyttävä nälkä ja sillon tuli huono olo. Muistan ekasta raskaudesta kans että oli huono oli heti jos maha oli tyhjä:sick:
Tänään masuasukki 4+0 :love:
 
Po
Täällä rv 4+3 ja myös olo on hyvä. Nippailuja, painon tunnetta mahassa, palelee, on kuuma, hengästyttää, väsyttää, pissalla saa käydä useammin, joinakin iltoina närästystä. Niin ja turvotusta on. Mutta ei vielä huonoa oloa, se normaalisti alkaakin rv 6+. Tässä olen kaappeja siivoillut, puuttuvia toppavaatteita metsästänyt, hellevaatteet säilönyt ja toppakamppeet laittanut valmiiksi ihan vain ennakoidakseni oloja koska kaikki tuo on raskaampaa kestorapulassa :LOL: Tässä jo mietin laittaisiko terassiakin syyskuosiin ensiviikolla, niin ei tarvitse siitäkään murehtia. Pahoinvointi sitten ehkä loppuu sopivasti marraskuussa kun voi alkaa kaivella jouluvaloja esiin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Violetmama
Mulla ei edelleenkään pahoinvointia. En muista, millä viikoilla aiemmin tullut. En tiedä johtuuko raskaudesta vai mistä, mutta nenä on nukkuessa koko ajan tukossa. Ja mitään nenäsumutteitahan ei raskaana saa käyttää :ninja: (siis mitään sellaisia, jotka toimisivat). Unen laatu siis heikentynyt huomattavasti. Tänään iski hirmuinen Keittokinkun himo :D.

Alkuraskauden ultra olis vasta kuun lopussa. En tiedä, jaksanko odottaa sinne asti vai menenkö yksityiselle.. Aikaisemmista kokemuksista jäänyt kohdun ulkoisen ja tuulimunan pelko :cry:. Tossa tuulimunassa siis oli tyhjä pussukka, jonka sisällä ruskuaispussukka, mutta asukasta ei. Oireet oli kuitenkin ihan normi raskausoireet, kohtu kasvoi normaalisti jne... Tiedän että kaikki voi olla hyvinkin, mutta... :sick:(n)
 
Heipähei,

täällä tänään rv4+6 ja edelleen jotenki epätodellinen olo, että voinko mä vihdoinkin olla raskaana?! :) Ihanaa ja samalla pelottavaa.. Mistä johtuen oon meinannu mennä yksityiselle ultraan rv6+3. Koska lapsettomuushoidot on tehty Tampereella, niin he haluavat nähä mua vielä kerran ja se käynti on rv7+6 ja eka neuvola on sitten rv10.
Mutta kun raskaus saanu alkunsa hormoonihoidoilla, niin kohdun ulkoiseen raskauteen on vähän suurempi mahdollisuus kun luomusti ja jos voin omaa pelkoani jo 1,5vkoa aiemmin käydä yksityisellä lievittämässä, niin sen teen :LOL:

Ja töissä käyn, tosin hyvinkin liukuva ja muuntuva työaika. Kunhan viikon hommat tulee tehtyä, niin omat päivänsä saa itse suunnitella.
 
Varovaisesti mukaan minäkin.

18.5./vonpoodle/30/2./tyks

Eli ihan alussa mennääk vielä ja hyvin epäileväisin mielin. Takana km:t 2008, 3×2009 ja viimeisin nyt kesäkuulta. Ja tosiaan yksi lapsi ennestään.

Kellekään en oo vielä huudellu ja meinasinkin yrittää pitää salassa mahdollisimman pitkään, keskenmenoja ollut siis kaksi vielä viikolla 16.
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Mä muuten kanssa teen töitä ja paljon :D Vähän jänskättää miten jatkossa. Kauheesti en viitti työtäni tässä yksilöidä kun tutut tunnistaa mut hirvittävä paletti mulla pyörii joka päivä ja tosiaan en tiedä miten ratkasen äitiyslomat yms. Mut eiköhän kaikki ratkee aikanaan ihan hyvin :)

Nyt suurimpana huolena tosiaan kyytiläisen pysyminen matkassa. Varhaisultraan meen kyllä jossain kohtaa, vaikka senkin jälkeen voi tietysti sattua mitä vaan.
 
Minäkin ilmoittautuisin varovasti mukaan. Aamulla tein haalean plussatestin. Oireina on mullakin ollut vatsan turvotusta ja menkkamaista juilintaa, palelua, väsymystä, nälkää, kukkivaa ihoa, janoa, vessassa juoksemista ja rintojen arkuutta. Jännää iskeekö pahoinvointi kuten esikoisesta näinä aikoina muutaman päivän päästä.

Töissä oon ehtinyt olla vasta alle kuukauden esikoisen hoitovapaan jäljiltä.

20.5./Merikki/37/2./JS

RV 3+5
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Heissan kaikille :)

Mulla ei edelleenkään juuri mitään oireita, vähän menkkamaisia tuntemuksia silloin tällöin iltaisin ja aamuisin ihan pientä huonoa oloa välillä mutta hyvin vähän fyysisiä "oireita" on ollu.

MUTTA tuntuu, että pää sekoaa täysin. Välillä on ihan älyttömän hyvä mieli ja välillä taas raivottaa ihan jumalattomasti. Sitten saan kauhean riidan aikaiseksi miehen kanssa ja lopulta poraan kun viimeistä päivää... ja tätä on jatkunut nyt n. kaksi viikkoa melkein joka päivä.. :sick:

Mies on ihan ulalla, että mitä hän tekee väärin, vaikka on toki tottunut mun tempperamenttiin mutta nyt tää on kyllä jo ihan häiritsevää. Todellista tunteiden vuoristorataa :ROFLMAO:

Onko tää ihan normaalia näin alussa? Vai mikä nyt on... vähän huolestuttaa kun meillä on häät ja kaikkea tulossa ja mä oon ihan hermoheikko :(
 
Luen muiden viestejä heti kun kerkeän. Mutta siis, liityn varovasti tänne mukaan. Hennon hentoinen plussa joka hieman vahvistunut tänään tuli ihan puskista. Ei mitään oireita ollut, mitä nyt jotain jomottelua alavatsassa. Ei tätä tulokasta kauaa keretty "yrittämään". Jotenkin haikeeta, että tää on varmaan viimeinen kerta kun saa plussata... Luultavasti meidän lapsiluku jää kahteen.

Mandee/24v./2. lapsi/LA 17.5./Satks
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Mä tein tänään toisen testin ja viiva on vahvistunut. Nyt mieskin sanoi, että ihan selvä vaikka ekasta ei viivaa muka nähnyt ennen kuin osoitin. Pahoinvointi on hiipinyt jo selkeäksi, varoitin jo miestä, että hän voi valmistautua hoitamaan esikoisen aamupuuhat seuraavan kuukauden tai pari. Ainoa hyvä puoli pahoinvoinnissa on se, että tunteepahan, että jotain on oikeasti meneillään ja pahoinvoivilla kai on vähemmän keskenmenoja. Työaamuista tulee kyllä tuskaisia.
3+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Mulla nyt 4+6 ja oireina jatkuva nälkä, arat tissit ja välillä alavatsa kipuja. En oo koskaan kuullutkaan tuosta, että pahoinvoivilla ois vähemmän keskenmenoja. Jos niin on, sais tulla mullekki huono olo, ku koko ajan pelko persiisä jos meniski kesken.. ens viikolla varais neuvola-ajan, nii tuntuis taas vähä todellisemmalta :)
 
Heippa! Mä tuun kanssa varovaisesti mukaan. Taustalta oon jo vähän aikaa seurannut mutta tänään saatu haalea plussa toi rohkasun kirjottaa itsekin. Hirveen kauaa ei keritty yrittämäänkään, poistatin kierukan vasta 3vk sitten ja ilmeisesti heti tärppäs

Eentpy 28v/2.lapsi/la 21.5.
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Nyt on täälläkin tissit menny kipeeks, ja ehkä jonkun sortin pahoinvointia, tai lähinnä närästää nii et tulee huono olo. :D

Toivottavasti keskiviikkona ultrassa saisi jotain osviittaa siihen mitkä viikot tässä ois menossa. (n)

Ukossa haluisin olla kiinni 24/7, ja häntä ehkä vähä ahistaa, et mikä hitto eukkoo riivaa ku koko ajan pitäs saada olla kainalossa. :LOL: toivottavasti tää "halipula" helpottaa ennenku ukko saa hermoromahduksen. :X3: Perjantaina käytiin tuttavan vauvalle ostamassa viemisiä niin samalla tuli "sillä silmällä" hypisteltyä vaatteita, onneksi ukko on hyvä myötäilemään minun makuani tai sitten meillä oikeasti oli samankaltainen maku pikku nutuissa , mutta vielä jäi kauppaan.:whistle:
 
Onnea Eentpy ja tervetuloa!
Mieva, ostin Kaapelitehtaan design marketilta kaksi vuotta sitten esikoiselle ensimmäisen vaatteen, pipon, jota käytettiin synnärillä. Kauheesti tekis mieli tällekin huomenna jotain söpöä ostaa, jos jaksan sinne mennä ja jos saan ostettua niin, ettei kaveri äkkää. Tai sit pitää joku peitetarina keksiä. Vaatteita on liikaakin esikoisen jäljiltä, mutta jotain supersöpöä pitää uudellekin tulokkaalle saada. Tekisi myös mieli ommella jotain jostain ihanasta kankaasta.

Kebabeläin http://www.hs.fi/tiede/art-2000002922815.html
 
Nyt pitäisi olla taas etusivun tiedot ajantasalla.
Koittakaahan laittaa ne tiedot punaisella että huomaan ne muiden viestien seasta :)


Mulle tuli ultra-aika, nt ultra menkkojen mukaan, joten jo 26.9. 2,5vk olisi siis vielä odotettavaa!
Tää pahoinvointi on kamalaa, oon joutunut oksentamaankin muutamasti.
Vielä viikkoa koulua ja sit työharjoittelu. Saas nähdä miten sujuu :whistle:
 

Yhteistyössä