Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Jaa katsotaan tarviiko mun täälä olla pidempään illalla tullut kakskertaa rusehtavaa vuotoa toisella kerralla selvästi erotti jo vereksi... täytyy maanantaina soittaa neuvolaan... toivottavasti kaikki olis hyvin... eikä verenvuoto yltyisi
 
Ei kyllä tosiaan enää pitkä aika ultraan @pillipöllö! Ihanan jännää. Mun pitää huomenna soitella ekaa neuvola-aikaa, ultra menee varmaan vasta loka-marraskuun vaihteeseen. Oon kyllä miettinyt varhaisultraa yksityisellä, pitää nyt vielä miehen kanssa siitä puhua. Omia hermoja vaan helpottais jos näkis mahollisimman pian että siellä on oikeesti joku kyydissä ja ihan oikeassa paikassakin
 
Mulla ei ekassa raskaudessa tullu näin alussa vuotoa vaan sitten jossain loppuvaiheilla just kun limakalvot oli niin kuivat, no toivotaan että on jotain harmitonta vuotoa ainakaan nyt aamulla ei oo tullu enään mitään mutta kaiken varalta kyllä soitan maanantaina neuvolaan @Eentpy :)
 
14.5./Tähtisilmä93/24v/ensimmäinen
Liityn myös varovasti mukaan, laskettu aika sekä synnytyssairaala tarkentuu myöhemmin, jahka olen käynyt neuvolassa. :)

Plussasin viikko sitten parin kuukauden yrityksen jälkeen. Hurja innostus, mutta samalla tietenkin pieni pelko päällä että pysyykö pieni matkassa: toivottavasti meillä kaikilla ja saamme ensi keväänä pienet nyytit syliimme:love:

Erityisiä oireita ei taida vielä olla jatkuvan vessassa ravaamisen lisäksi. Ja lisäksi olen mielettömän hyvällä tuulella koko ajan :D Kauheasti tekisi mieli kertoa läheisimmille ystävilleni, mutta mies meinasi että hetken aikaa voisimme pitää omana tietonamme :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Oon kotiutunut melkeen viikon reissun jälkeen. Niin ihanaa kyllä olla kotona taas! Oon kyllä jotenki ihan puhki. Reissussakin menin nukkumaan jo 21 jälkeen paitsi nyt viikonloppuna tuli valvottua vähän pidempään. Mulla on ollut orastavaa pahoinvointia nyt varsinkin jos maha on tyhjä. Tänään junassa otti kaikki hajut nenään :sick: aina välillä jos aivastaa niin tuntuu semmoinen viiltävä kipu hetken aikaa tuolla alavatsalla. Tissit on kipeet. Ja siis mulla menee heti hermo :mad: jos mies ei vaikka kuule mitä sanon niin oon ihan hermona. Voi miesparkaa:D

Mini-n-n + minimuru 4+4 :love:
 
Kipaaa, toivottavasti vuoto loppuu pian! Muista että kaverillani oli tuollaista, mutta kaikki meni silti ok. Itselläkin vasta ensi viikolla menkat olisi tuloillaan, toivottavasti pysyy poissa.

Tervetuloa saamama ja tähtisilmä!

Mä sorruin ostamaan ekat vaatteet pienelle tänään design marketilta. Vasta jälkeenpäin muistin, että vastasyntyneelle olisi kietaisubodyt paljon kätevämpiä.
Tänään ei ole ollut niin paha olo kuin eilen. Pahoinvointi on ärsyttävää, mutta heti kun sitä ei ole niin alkaa huolettaa onko kaikki ok.

3+7
 
  • Tykkää
Reactions: kipaaa
Huomenta tänään poksu 4+0 ja aamu alkoi "ihanasti" etovalla ololla. Esikoisesta en muista että olisi ollut näin aikasin, mies tosin epäili että ois lähinnä psyykkistä kun ajattelen asiaa niin paljon Tänään ajattelin soitella neuvolaan.

Ootteko te muut miettineet varhaisultraa? Sovittiin eilen miehen kanssa että mennään, vielä pitäis vaan muutama viikko malttaa odottaa jotta siellä varmasti jotain näkyykin, eikä rahat mee sitten ihan hukkaan.
 
Po
Tervetuloa kaikki uudet! :love:

kipaaa mikä siellä on tilanne? Mulla on vuotanut ihan oikeat menkatkin raskausaikana ja silti kaikki mennyt hyvin, joten toivoa on :love:

Täällä tänään luultavasti 5+0 ja torstaina jo eka neuvola. Katsotaan minne tulee ultra kun neuvola laskee mun olevan jo jossain rv 8 paikkeilla. Eli ehkä ei mennä yksityiselle ultraan tällä kertaa..:)
 
Mä oon vähän hämmentynyt noista raskauslaskureista, kun kk perusteella ja hedelmöitysajankohdan perusteella antaa eri la:n, miksi?
Meillä on varhaisultra 19.9 eli viikon päästä ja siellähän se vissiin selviää, kuinka pitkällä ollaan.

Pahoinvointi yltyy, parina aamuna ja välillä iltaisin on oksennuskarkelot, vähän nää aamuoksut huolettaa, kun tulee napattua noi kaikki vitskut aamuisin, että miten pysyy sisällä, onneksi ei tainnut vitamiinit tulla äsken vaan vähäsen vaan aamupalaa ylös. Iltaisin en kuitenkaan muistaisi ottaa niitä, joten pakko ottaa aamulla, siihen on tullut jo rutiini.

Tyty79, 6+4 (kai)
 
Huomenta vaan kaikille :)

Toivottavasti kipaaa kaikki on hyvin.

5+3 ja täällä jatkuu yölliset vessareissut kuten aiemmin. Eilen oli pariin kertaan vähän huono olokin, mikä meni kyllä aika nopsaan ohi. Tissikivut on ehkä vähän hellittäny, vähän on arat mutta ei niin paljon kun vielä muutama päivä sitten. Ja siitä päästäänkin siihen pelkoon, että kaikki ei olisikaan hyvin :unsure: Vaikka sitä kuinka yrittää olla ajattelematta niin kyllä se vaan tuolla takaraivossa kummittelee.
Ensi viikolla ajattelin varata yksityiselle varhaisraskauden ultraan ajan. Onko teillä mitään tietoa siitä, mitä se suunnilleen kustantaa? Semmonen käsitys että 200e hujakoilla olisi.
Kallista lystiä mutta ehkä se on sen arvoista :)
Koska ootte ajatelleet kertoa työnantajalle? Meillä on töissä raskaita nostoja ja tehdään niitä yövuorojakin, niin en oikein tiedä miten pitäisi toimia (n) Edellisten yövuorojen jälkeen nukkuminen oli tosi huonoa. Heräilin monta kertaa ja nukuin vain 4h. Sen jälkeen tuntui että olin fyysisesti ja henkisestikin ihan loppu :unsure: Viikon päästä olisi taas yövuorot ja ahistaa jo etukäteen.
 
@kipaaa täältä tosiaan myös tsempit, kerrothan päivitystä tilanteeseen?

@Kiraffi kannattaa varmaan noiden raskaiden nostojen suhteen olla varovainen, mä ehkä kertoisin kyllä, ettei tapahdu mitään?

Rinnat on muuten todella kipeät edelleen, ei mitään verrattuna menkkoja ennen oleviin kipuihin. Ihan ku kaks kipeetä kumipalloa :D
 
Hei täällä toistaseksi kaikki hyvin! Vuoto on loppunut eikä kipuja ole. Soitin neuvolaan aamulla ja sano sieltä että on tyypillistä näin alkuraskaudessa tuo vuoto (y) pitää vaan seuraa toki jos vuoto yltyy ja tulee kovia kipuja mutta nyt ei syytä huoleen siis :love: täällä 6+3 :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: tyty79
Moikka kaikki! Täällä tämänhetkisenä kärvistelynaiheena keskenmenon pelko :unsure:. Aamulla oli parin tunnin ajan aika voimakkaita menkkamaisia kipuja, jotka säteili jalkoihin asti :cool:. Mitään ei kuitenkaan tähän mennessä ole tullut ulos. Tosin ei tullut aikaisemmissakaan - vasta ultra paljasti tilanteen...

No, eilen illalla viikonloppureissulta palatessa oli tässä raskaudessa kuitenkin ensimmäistä kertaa pahoinvointia, kun syömisten väli oli venähtänyt kolmeen tuntiin (y). Nyt lievää närästystä ja paleltaa. Kananmunan haju kuvottaa ja miehen käyttämän suihkugeelin "tuoksu" tuntuu aivan liian voimakkaalta :D. Välillä tulee tuskanhiki ilman mitään järkevää syytä.

Että tämmöistä tänne. Hyvä että Kipaaa:n huoli vaikuttaisi olevan turha :). Kaikkea hyvää kaikkien odotuksiin :love:.
 
Heippa, täältä yllättäen mukaan. Meillä esikoinen joulukuinen 2016, ja nyt kun loppukesästä alettiin huolehtia ehkäisystä kun pääsin uuteen työhön ja aloitin 4.9., sitten yllättäen plussasin 8.9. kun ihmettelin menkkojen myöhästymistä... Nyt jännittää työkuviot ja tietty arki kahden pienen kanssa kun ikäeroa tulisi n. 1v 5kk. Mutta onhan se kuitenkin iloinen ja ihana asia :) Kai kaikki järjestyy.

12.5.
Illuminated / 27 / toinen / JS
 
Mie tuun hulluks tän migreenin kanssa, ei moneen kk ole vaivannut, ja nyt viikosta on neljä päivää mennyt aivan järkyttävissä kivuissa ja mikään ei pysy sisällä. Toivottavasti tätä ei jatku koko raskausen, sillä alkaa voimavarat olla aika loppu :unsure: ja tänään kun migreeni aisoissa, on sitten muuten etonut kaikki mahdollinen (n)

Ja @kipaaa tsempit täältäkin!
 
Hei vaan kaikille! Meikä liittyy mukaan ihan varovasti - viime viikolla plussattiin haaleesti sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa, tänään oli tummat kaksi viivaa testissä ja rohkaistuin neuvolaankin soittamaan. Laskettua aikaa terkkari puhelimitse arvioi johonkin 14.5. tienoille, en vielä listalle lisää itseäni, odottelen vähän tarkempaa päivää neuvolasta, koska itse olen kylläkin enempi sillä kannalla että laskettu aika olisi 17.5. :whistle:

Meille tämä toukokuinen olisi kolmas, ikäeroa sisaruksiin tulisi olemaan 4 ja 5 vuotta. Kovin on mulla alavatsalla ollut repivää tunnetta, ei mitenkään hälyyttävää, mutta aiempiin verrattuna on jotenkin koko ajan tosi tietoinen omasta kohdustaan. Aika hissukseen tässä odotellaan, eikä olla edes läheisille kerrottu. Tuon kivun takia lähinnä ei ole mitään puhuttu, ja toisel hetkel vitsaillaan et ehkä siellä on kaksoset kun niin raskas olo on jo nyt. :LOL: Päivä kerrallaan mennään. :love:
 
@Kiraffi , mulla on omien laskujen mukaan samat päivät kun sulla. Samanmoisia oireita myös..
Täällä meillä päin toimii tuollainen yksityinen neuvola, jossa alkuraskauden (tai muun vaiheen) ultra on 60€ ja siihen toimistomaksu 15€ päälle. Tosin se on ensimmäinen tutkimus kaikenkaikkiaan tähän raskauteen liittyen, niin en tiedä kääntävätkö sen sittenkin ensikäynniksi? Mutta sellaisen alkuraskauden ultran oon varannu VIIKON päähän, jännää :whistle: Olen kyllä ihan tavisneuvolaan menossa, mutta vasta rv10.
 
La 8.5/Holpakka/29/toinen/OYS

Täällä plussattu kaksi viikkoa sitten eli nyt on rv 6+0. Tärppäs heti ekalla yrittämällä vähän yllättäin. Kotoa löytyy vajaa 10kk esikoinen eli lapsille tulee ikäeroa noin 1,5v. Vähän hirvittää mutta eiköhän kaikesta selviä
Pahoinvointi ja väsymys alkoi noin neljä päivää ennen plussaa ja pahenee koko ajan. Alkaa yleensä iltapäivällä neljän aikaan ja jatkuu koko illan ja yön. Oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut. Mielialavaihtelut on kauheita, mies parka kun joutuu kuuntelemaan. Alavatsaa on nyt nippaillut pari päivää, ilmeisesti kohtu kasvaa. Neuvola on parin viikon päästä ja varhaisultraan en aikonut tällä kertaa mennä.
Laitoin yksityisviestiä fb-ryhmään pääsystä pillipöllö.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
FB-ryhmään pääsee kun laittaa mulle yv. Laita otsikkoon tai viestiin, että kyse toukokuun fb ryhmästä. Lisää mukaan myös oma nimesi. Pystyn lisäämään vain kavereita, joten hetkellisesti täytyy hyväksyä kaveriksi. Ryhmä on täysin salainen, kukaan muu kun ryhmäläiset ei näe oloanne ryhmässä, eikä ryhmää löydy edes haulla ulkopuolisille:) On siis täysin turvallinen vaikka ette haluaisi vielä raskautta jakaa kenellekään.
Laitoin viestiä fb-ryhmään pääsystä.
 
Heippa! Uusi tällä foorumilla, joten saapi neuvoa että mitä pitää itestä kertoa. Toinen tulokas plussattu viime torstaina, ja nyt luultavasti mennään rv 4+6. La jossakin toukokuun puolessavälissä. Menossa mukana 1/17 syntynyt neiti sekä avomies.
 
Minä voisin liittyä mukaan, kun vihdoin tuo raskaustesti näytti plussaa Meillä vauva on ollut toiveissa jo melkei puolitoistavuotta, mutta itsellä on pcos, jonka takia raskaus ei alkanut.

Viime keväänä päästiin hoitoihin ja nyt syksyllä löydettiin oikea resepti, miten saadaan munasolut kypsymään ja sen jälkeen nappasi tämä ihme kyytiin❤

Raskaus vielä alussa 4+0, mutta kova usko siihen, että nyt on meidän vuoro. Varhaisultra 7+1 viikolla kyssissä, koska siellä hoidoissakin oltiin :)
23.5.18/ kristallli / 25 / ensimmäinen /KYS
 

Yhteistyössä