Turun äidit II

Hienoa! Me asustellaan vanhalla omakotitaloalueella ja täällä ei muita lapsia juuri ole. Tai korjaan, ei ole ole ollenkaan! Tylsää aina istuskella pojan kanssa kaksin hiekkalaatikolla. Minä tosin opiskelen, että päivisin istun luennoilla(ajankohtia vaan mietin..). Miten usein te treffailette? =)
 
Meil tulee torstaina tytön kummitäti kylään, mutta perjantaina voitaisiin tulla! Nykyään on helpompi muutenkin tulla koska poitsu ei välttämättä nuku päiväuniakaan.

Muutenkin voitais taas alkaa liikuskelemaan ihmisten ilmoilla enemmän, tämä pikkuvauva-aika ja arjen opettelu kahden kanssa on vienyt aikansa, mutta nyt alkaa mennä rutiinilla ja pienelläkin jonkinlaista rytmiä on, omaksunut oikeastaan muun perheen rytmin aika hyvin, kun esikoisen takia meillä nämä päivät on aika rutiininomaisia. Menee poika ihan sekaisin jos liikaa tutusta rytmistä poiketaan:)
 
Moikka kaikille. kuukausi sitten kirjoittelinkin tälle palstalle, mutta silloin oli hyvin kuollutta. Nyt näkyy toimintaa taas olevan. =)
Itse olen turkulainen 25-vuotias äiti ja kaipaisin seuraa. En tunne muita äitejä turusta, joten olis mukava tutustua. Mulla on kuukauden ikäinen poika ja nyt ollaan päästy siihen vaiheeseen, että voitaisiin enemmänkin käydä jossain, eikä vaan kykkiä kotona. Rupeaa pikkuhiljaa tylsistyttämään kotona möllistely. :)

Elbe86 ainakin kaipaili seuraa kahvilaan, minä ainakin lähtisin mielelläni joku päivä. Tämä viikko on aika kiireinen kun sunnuntaina on pojun ristiäiset, mutta sen jälkeen on taas kalenteri tyhjää täynnä. =)
 
hyvin tää loma alkaa, molemmilla lapsilla korvatulehdukset ja itse kuumeessa :D torstai ei käy, mutta pe ei pitäisi mitään ohjelmaa olla sovittuna.
vib on mammis meillekin tosi huonolla matkalla, kun haritussa asutaan-eli aina kahdella bussilla kuljettava..
 
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Taitaa jäädä kun ei nyt ketään tähän hätään kuulu olevan paikalla:) Mutta hei, kaikki ainaskin Emo-tapahtumaan ja siellä nähdään sunnuntaina(onhan se sunnuntai, 19. päivä?), eikös niin? Paranemisia SSSallalle!
Juu en ollu linjoilla kai enää tai muuten huomannu. Meil oli neuvolakin yhdeltä, minkä taas meinasin unohtaa... Ois kyllä keretty, mut hujahti taas päivä. Poika oli itku-potku-raivari ja känkkäränkkä... Tais enteillä kipeeks tulemista, kun nyt vaikuttaa saaneen flunssan tai jotain. Voi surku! Tuun siis Emoonkin yksin, jos saan pojan päikkäreille. jotain aattelin katella kaveripariskunnan tulevalle pienokaiselle ja ehkä esikoisellekin, jos löytyy.

Mittoja... Ei hätää kasvun osalta. :) Pituutta 79,4cm ja painoa 13.6kg. (1v -neukkulassa 75cm ja 12,640kg) Ihan isojen vaakaan pääs ja jopa saatiin punnittua, vaikka poika kovasti yritti kurkotella lukua näkemään. Käyrät näyttää nyt alun vaikeuksien jälkeen hyvältä... Oikein esimerkillinen maitoallergiatapaus. :D Kovasti sai kehuja taidoista ja hurmaavuudesta... Alku-ujostelukin unohtu nopeesti, vaikka oli harjottelija paikalla.

Mullakin on vielä hieman köhää, joka tosin painottuu iltaan ja alkuyöhön. Nukkumaan rupeemiset on venyny ja univaje kasvanu, mut huomenna saan nukuskella hieman aamulla. Ehkä päivälläkin kerkeen pienet päikkärit ottaa, jos hyvin käy. Kaveripariskunta kuttu syömään, joten pääsen valmiiseen pöytään... Aika ihanaa. :) Poikakin saa viettää kumminsa kanssa aikaa ja ihastella lukuisia papukaijatirppoja.

Sssallalle toipumista!

Täytynee kurkata vielä muutamia ketjuja ja valmistautuu sit unille... Jospa tuo poikakin sais nukuttua, vaikka on nyt heräilly itkeskelemään välillä.
 
Mäkään en ota Verneriä mukaan huomenna, jos ei sitten mies innostu tulemaan mukaan. Hildan otan kyllä. En saisi mitään katteltua rauhassa jos Verkun perässä sais juosta:) Tänään pitäisi vielä hinnoitella myyntiin menevät vaippulit ja mä huomasin, että meillä ei tulostimessa ole mustetta, ja pitäisi tulostaa ne hintalaput.

Vernerillä on seuraava neuvola vasta 1v 6kk, eli joulukuussa. On varmaan kasvanut kauheasti:)
 
Me ei tullakaan emoon... Poika tosian tuli kipeeks ja mulla tekee hyvää käyttää hyväks tilaisuus nukkua päikkärit pojan nukkuessa. On ollu vähän uuvuttavaa, kun yökin on sellasta tarkistelua. Mut joku toinen kerta sitte. :) Hauskaa päivää kaikille!
 
Moikka, terveisiä Emosta ja harmi että "kaikki" ei päässeet. Ostin hotslings-liinan ja olen illan sitä testaillut ja vaikuttaa oikein pätevältä. K:stahan on tullut sylihiiri ja suorastan kinuaa liinaan tätä nykyä, joten kaikki perustet liinavaraston laajentamiselle oli olemassa, hehehe.

Muuta jänskää meille ei oikeastaan kuulukaan nyt, isiä odotellaan kotiin huomenna ja se on ihanaa äidistä ja tyttärestä :heart:

Nähtiin muuten emossa Sarbea ja oli söpö tyttö hänellä :)
 
Täällä uusi tulokas. En lukenut koko ketjuanne läpi, mutta ajattelin tulla esittäytymään kun itsekin olen uusi turkulainen ja tuota pikaa äiti. Olen kotoisin Varsinais-Suomesta ja turkulaisen poikaystävän (tulevan lapsen isä siis) vuoksi Turussa oleskellut paljonkin, mutta viime vuodet on tullut vietettyä jossain ihan muualla, joten ote Turkuun ja turkulaisiin on vähän lipsunut =) "Paluumuutettiin" tänne tänä syksynä ja vauvelin ulostuloaika on minä hetkenä hyvänsä, 30.10. virallisesti.

Olen jo valmiiksi tylsistynyt ajatuksesta muhia yksin (tai siis kaksin tietysti) kotona kaikki päivät, joten mahtavaa jos teistä saisi ulkoilu/kaffittelu/juttu/mitä tahansa seuraa! =)
 
Kivaa, kun tulee lisää uusia äitejä porukkaan, nyt kun osa meistä "vanhoistakin" on jo työelämässä/opiskelemassa. Tervetuloa!

Oli mukava nähdä teitä eilen Raitapaita, Pinkee ja Mansikka. Sarbe kertoilikin, ettei täällä enää juurikaan palstaile, mutta häntä voi nähdä esim. Mammiksella. Ja mul on ainakin hänen puhelinnumero jos tapaamisia tulee niin voin ilmoitella.

Olin saanut ainakin joitakin vaippoja myytyä, kivasti tuli rahaa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
lapset päiväkodissa päivisin ja äiti enterorokon kynsissä :D Mites tää nyt näinpäin sitten menikään..
Oho! No jopas. Tietty hyvä, ettei lapsilla o ja toivottavasti ei tuukaan. Paranemista!

Aune79:lle tervetuloa! :)

Poitsu hajotti tänään mun rillit, kun silmä vältti... Meni tovi ennen ku huomasin ja oli kerenny pätkiä kolmeen osaan, ku mähän oon puolisokee ilman laseja. Pyys ottaan aikasemmin pois ja laitoin pöydälle, siitä mun huomaamatta nappas. Katoin hetkee aikasemmin, että nätisti leikkii vaatteillaan, mut tekikin pahojaan. Ei pitäis näkemäänsä luottaa, jos ei o silmät päässä. :headwall: kalliiks tuli, jos ei vakuutus korvaa... Oli kyllä tarve uusia muutenki ja oon sitä lykänny, mut nyt on sit pakko suunnata optikkoliikkeeseen. siihen asti pakko sinnitellä piilareilla, joilla en nään aika sumeesti... Ne kun ei korjaa hajataittoo. (mulla siis kertakäyttöset päivälinssit, kun satunnaisesti vaan käytän)

Flunssassa oon edelleen hieman, mut nyt sentään lima liikkuu... Eiköhän tää tästä. Poika on nukkunu hyvin ja on päivisin pirtee, ei tarvi niistääkään ku unille mennessä. Toivottavasti se tarkottaa suuntaa toipumiseen päin.

Olisko tapaamista jossain vaiheessa?
 
Kiitos :)

Myy, sun lapsi kuulostaa vähän meidän kissalta, koskaan ei voi tietää onko se hajottamassa jotain :D Olenkin miettinyt, mitä kisu tulee sanomaan vauvasta. Toivottavasti ei aiheuta harmia. Missä sulla muuten on vakuutus, muistaakseni ainakin Tapiola korvaa kakkulat...?

Osaatte varmaan antaa vinkkejä, mitä kivaa Turussa voi tehdä vauvan kanssa? Jotain vauvaystävällisiä paikkoja, tms.? Ei ole kauheasti noissa vauvapiireissä tullut liikuttua, en oikein tiedä mitä löytyy. Vauvauintiin ajateltiin mennä kun uiskentelusta tykkään itsekin. No, se pitäisi vielä synnyttääkin ensin, ehkä noilla aktiviteeteilla ei ole niin kiirettä.
 
ihan pienen vauvan kanssahan voi mennä minne vaan ;) sitten vähän isomman kanssa saa jo miettiä että missä voi leikkiä tai on niin paljon katsottavaa että viihtyy.
pääasiassa täälä on varmasti just vauvauintia ja muskareita, babybio kerran kuussa
 
Onpas tänne tullu juttua..en ookkaan taas vähään aikaan käyny täällä...tai oikein jaksanu tehä muutakaan ku on ollu tosi vaikeita öitä täällä! Nyt oon saanu olla pari yötä itekseni ja NUKKUA kun isä ja poika on menny mun takia mummulaan..ku voimat ollu niin loppu! Mut nyt alkaa olo koheneen! Ristiäiset meni tosi hyvin vaikka aluks olikin hirvee tressi järjestelyistä ja mahtuuks kaikki vieraat kotiin yms...Ja meidän poika sai nimekseen Veeti Elias :heart: Harmitti vaan ku just sillo sunnuntaina oli joka puolella vauvatavara kirppiksii enkä päässy..onks niitä usein täällä turussa tietääks kukaan?? Sit piti kysellä noista tapaamisista..järjestättekste niitä usein ja sillein?? olis kiva joskus tulla sellaseen nimittäin...ihan uus juttu mulle!
 

Yhteistyössä