Turun äidit II

Alkuperäinen kirjoittaja aune79:
Myy, sun lapsi kuulostaa vähän meidän kissalta, koskaan ei voi tietää onko se hajottamassa jotain :D Missä sulla muuten on vakuutus, muistaakseni ainakin Tapiola korvaa kakkulat...?
:D Joo, yleensä toi poitsu tekee pahojaan sillon ku on liian hiljasta. Välillä leikkiikin nätisti itekseen, mut aina kantsii tarkistaa. Paitsi ilman rillejä... :/ Vakuutus on Fenniassa eikä se korvaa tällasessa tapauksessa... Vaan jos varastetaan tai särkyy tapaturman yhteydessä. Aika mielenkiintosta, että lemmikin aiheuttamat ennalta arvaamattomat haitat korvataan, mut ei lapsen tekemiä. :whistle: Taitas olla palautteen paikka ihan.

Mut lasit mun ois kuitenki pitäny uusia lähiaikoina, joten eipä tuo omakustanteisuuskaan hirveesti hetkauta. Tietty rahapussisa tuntuu, mut se on järjestelykysymys. Sillon ois kyllä ottanu päähän ja lujaa, jos poika olis just uusitut lasit hajottanu.

Alkuperäinen kirjoittaja elbe86:
Ja meidän poika sai nimekseen Veeti Elias :heart: Harmitti vaan ku just sillo sunnuntaina oli joka puolella vauvatavara kirppiksii enkä päässy..onks niitä usein täällä turussa tietääks kukaan?? Sit piti kysellä noista tapaamisista..järjestättekste niitä usein ja sillein?? olis kiva joskus tulla sellaseen nimittäin...ihan uus juttu mulle!
Ihanan nimen sai poika. =)

On noita kirppiksiä aika usein mun käsittääkseni ja ihan peruskirppiksilläkin paljon vauvatavaraa. Tietty vähän vaihtelevasti määrältään ja laadultaan, mut on kuiten. Raitapaita, Vib yms varmaan tietää noista paremmin.

Tapaamisisa meillä on ollu joskus viikon - kahden välein, mut lasten kasvaessa ja porukan siirtyessä töihin ne on harventunu. Kesällä oli muita menja paljo ja porukka reissussa, joten oikeestaan siinä vaiheessa hiljeni selkeimmin. Voishan noita taas viritellä, kun uutta porukkaa on tullu. Mä ainakin joudan kahvittelemaan yleensä. Ihan lähipäivinä taitaa kyllä olla parempi jättää väliin, kun itellä on ilmeisesti keuhkoputkentulehdus ja poikakin yskii aika paljon... Pienet kun on niin herkkiä saamaan tartunnan.

Jahas... Poika tais just oppia riisumaan paitansa. Eka oli vaan toinen hiha pois ja sit vetäskin kokonaan pois. :D On tuo hauska tyyppi.
 
Huh, nyt on sitte ristiäiset ohi. Sunnuntaina poju sai nimekseen Viljami Pyry Mikael. =) Ristiäisten jälkeen tuli vielä isomummo kyläilemään, joten tällä viikolla on vilskettä riittäny. Nyt kuitenkin ollaan taas ihan kaksistaan kotona.

Inhottava ilma ulkona, ei oikein huvita ees kävelylle lähteä, jos siis tänään keskittyisi vaan sisähommiin. Mutta nyt kuuluu ruokahuuto,joten moikka tältä erää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja garol:
Huh, nyt on sitte ristiäiset ohi. Sunnuntaina poju sai nimekseen Viljami Pyry Mikael. =)
Ihana! :D Vekkuli nimi tuokin Viljami. Kiva, että lapsille annetaan muitaki ku muotinimiä... Ei niissäkään toki vikaa o, mut vaihtelu virkistää. :)

Me käytiin tänään löytöretkeilemässä kirppikseltä makuupussi pojalle vaunuihin, kun en äp:n pussiin raskinu tehdä aukkoja valjaille. Löyty sieltä muutakin, esim. mulle pari laukkua. Ja niitähän ei ole ennestään... :whistle: Ajattelin vähän tuunailla niitä, kunhan keksin sopivat vermeet.

Huomenna suuntaan siskojen kanssa messuille. Pääsen samalla moikkaamaan lapsuudenystävää, joka edustaa siellä toiminimeensä hauskojen tuotteiden kera. Saa nähdä miten jalat jaksaa, kun nytkin on ihan hyytyneet ostostelureissun jäljiltä... Varapari ei olis pahitteeks.

Nyt katkes ajatus... Mut hauskaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille!
 
Pitkästä aikaa täälläkin käyn, tervetuloa vaan uusille!
Oli hurjan hauskaa nähdä tuolla Emon Suojissa, sehän olikin samalla meidän "alkuperäisten tapaamisen 1-vuotispäivä !Aika hyvin sai kyllä pidettyä itsensä kurissa siellä, tuotto myyntivaipoista oli niin korkea ett jäin jopa hiukan plussalle ! Sen jälkeen tosin olen hiukan lipsunut nettikauppojan suhteen :ashamed: .
Ja ensi viikolla sitten kaikki sankoin joukoin kestovaippahulinoille vanhalle raatihuoneelle!
Eipä minulla oikein muuta asiaa ollut, koitetaan värkätä jotain tapaamista tässä lähiviikkoina, meillä on edelleen arkipäivät vapaina.
 
Meillä oli tarkoituskin löytää pojalle sellanen nimi, ettei saman nimisiä olis sitte aikanaan koulussa montaa kappaletta.

Tänään käytiin neuvolassa ja poju painaa jo yli viisi kiloa, hurjasti tullu painoa lisää. =) Tosin tolla syömisellä en ihmettele.

Olisi kiva kyllä tavata, kaipailisi jo pikkuhiljaa aikuista seuraa aina välillä. Kohta mä varmaan lässytän jo kaikille vastaan tulevillekin. :LOL:
 
Juu, mekin lauantaina meinataan tulla hulinoimaan. Katsotaan löytyisikö jotain kivaa ja tarpeellista:) Kai siellä keskitytään suurimmaksi osaksi vaippoihin, mutta on varmasti muutakin tarjolla. Ja Halloween-teema ja joitain nukketeatteriesityksiä muistaakseni...mun on varmaan pakko jättää taas Verneri kotiin, miten mä sinne kahden kanssa pääsen jos rattaita ei saa? Verneriä ei kuitenkaan voi päästää juoksentelemaankaan tuollaisessa paikassa. No tytön kanssa sitten vaan vaikka olisi ollut kiva jos Verner olisi nähnyt kavereita:)

Meillä on Hilda-Lyydialla kauhea syömistankkauskausi, mullakin koko ajan kauhea nälkä ja jano ja tuntuu että napa on jo selkärangassa. Neuvolantäti sanoi että täytyy sitten vaan herkutella:) En haluis kauheasti laihtua, kun olen vihdoin vähän muotoja saanut, mutta en tykkää ottaa sellaista herkuttelutapaakaan, varsinkaan kun terveys ei oikein semmoista salli. Neitokainen on muuten muuttanut kantoliinaan asumaan. Mutta mikäs siellä ollessa, mukavaahan se on:)

Tuonne hulinoillekin olisi muuten saanut kirppikselle vaippoja, mutta mä en jaksanut, eikä mulla olisi enää montaa ollutkaan. Laitoin loput KVI:n kirppikselle ja mennyt on jo... mutta hyvä oli tuottotuolla Emossa, jäin itekin rutkasti plussan puolelle:)

Minä odottelen miestä kotiin, niin pääsisin tytön kanssa vähän lepäilemään toiseen huoneeseen. Ulkona on tänään taas niin surkeeta, ettei olla käyty pihalla muuten kuin pikaisella happihyppelyllä, ja poika alkaa olla hieman levoton.

 
Mä en pääsekään hulinoille... :( Unohdin, että lupauduin työhommiin muutamaks tunniks päivällä ja mutsikin tulee kyläilemään. Mut eiköhän me joku kerta ehditä törmäämään... Vib:n porukkaa ja uusiakin olis kiva nähdä. :)
 
Olen tulossa, joko yksin tai jommankumman lapsen kanssa. VIB jos herkuttelu sinällään kauhistuttaa (pullat, karkit, sipsit) mites ois ruokaan lisättynä öljyä, kunnolla voissa paistettua, oikeaa kermaa eikä mitään kasvirasvajuttuja? Niilläkin voisi saada painoa pidettyä kurissa ettei laske, ja silti syödä ihan normaalia ruokaa :)
 
Voi sentään kun ei nähty ketään Hulinoilla. Olin siellä Hiltun kanssa iltapäivällä, tulin joskus ennen yhtä vasta... aamulla oli vähän kiirettä. Sarben näin kyllä:)

Ostin Hildalle pari vaippulia sekä kasan imuja. Vaippakirppiksellä oli musta liian korkeat hinnat vaippojen kuntoon nähden livekirppikselle, joten sielt ei löytynyt mitään tällä kertaa. Tänään käytiin Myllyssä ja se oli aivan täynnä ihmisiä! Sitten illalla meillä kävi kaverit lastensa kanssa kylässä. Eli ihan kiva viikonloppu oli kyllä:)

Ja kiitos Sssalla neuvoista:) Nyt täytyy alkaa laittaa neitokaista yökuntoon pikkuhiljaa.

Saa ehdottaa tapaamisia! Meillä ei ole mitään ohjelmaa suunnitelmissa ensi viikolle.

 
Muistelen että joskus oli puhetta pienistä soija/kauramaitotetroista, tai siis siitä, että niitä ei tahdo olla missään saatavilla. No oletko löytänyt jostain? Olisi kätsää jos joskus olisi pikku maitojakin. Meidän lehmänmaidoton juomavaliomme siis jatkuu edelleen - nolla korvatulehdusta sen aloittamisen jälkeen, katsotaan nyt!! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Muistelen että joskus oli puhetta pienistä soija/kauramaitotetroista, tai siis siitä, että niitä ei tahdo olla missään saatavilla. No oletko löytänyt jostain? Olisi kätsää jos joskus olisi pikku maitojakin. Meidän lehmänmaidoton juomavaliomme siis jatkuu edelleen - nolla korvatulehdusta sen aloittamisen jälkeen, katsotaan nyt!! ;)
Meillä alotettiin tänään kauramaitoon totuttelu sillä ajatuksella, että päästäs nokkapullon lussutuksesta eroon. Mukista ja nokkamukista sujuu hyvin. Onhan tuo poika jo jonkin aikaa halunnu istua erillään (siis pois sylistä) juomassa maitonsa, joten näyttää olevan valmis siirtymään uuteen tapaan. Nyt tuo flunssainen nenän tukkoisuus vielä vaikeuttaa lussutusta, joten hyvä ajankohta siinäkin mielessä. Meinaan varata soittoajan lasten allergologille ja jutella tuosta Almironin pois jättämisestä... Kaipa nuo jäljellä olevat pois vielä juotetaan, mikäli joku ei haluu ostaa pois. En o kyl ihan varma onko avaamattomia nyt edes kaapissa.

Muistelen nähneeni Kupittaan Cittarissa tetroinakin noita kaura-/soijamaitoja tms, mut ihan varmaks en uskalla sanoo. Litrasen tänään kävin ostaan, mut en hokassu kattoa pieniä pakkauksia. Olis kyllä käteviä.

Kelahan korvaa noita Almironeja kahteen vuoteen asti, mut se altistus on ihan epäinhimillinen... Jos reilusta teelusikallisesta alkaa vajaan parin tunnin viiveellä vasta oksuilu ja kestää tuntikausia, niin mitä saa aikaan se, että se pari tuntia tuputetaan vähän väliä lisää? Jos jollain on tietoa Almironin tarpeellisuudesta taaperolla, niin mielelläni lueskelen... Ite kuvittelen, että kauramaito ajais ihan saman asian, kun kalsiumiahan siihen on lisätty ja meillä tablettejakin annetaan.

Huomenna sit isänpäivä... Pyöräytin piirakan mustaherukoista ja vadelmista, tarjoon vaniljaisen kermavaahdon kanssa. Pihviä ja punkkua päivälliselle ja kaipa sitä aamukahvit pitää keittää ja tarjoilla makkariin. Pakettikin on ja kortin väsäsin. Eiköhän tuosta ihan kiva päivä kehkeydy. :)
 
No jos Myy ensi kerralla Kupittaalla katot onko niitä pikku tetroja! Siis niitä ihme suklaasoijamaitojahan on, mutta en nyt ole niistä vähäisimmissä määrinkään kiinnostunut. olisi kyllä hyvä jos niitä jostain saisi, eväänä menisivät. Vielä kun tyttö oppisi juomaan pillillä... oli kyllä ihan pihalla siitä hommasta kun viimeksi kokeilin.

Meillä oli isitön isäinpäivä, mutta menihän tuo ihan kivuttomasti. K oli hoidossa kummitädillään pari tuntia, kun kävin omin nokkineni elokuvissa. Koko ajan oli NUKKUNUT! Pah. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
No jos Myy ensi kerralla Kupittaalla katot onko niitä pikku tetroja! Siis niitä ihme suklaasoijamaitojahan on, mutta en nyt ole niistä vähäisimmissä määrinkään kiinnostunut. olisi kyllä hyvä jos niitä jostain saisi, eväänä menisivät. Vielä kun tyttö oppisi juomaan pillillä... oli kyllä ihan pihalla siitä hommasta kun viimeksi kokeilin.
Juu, täytyy muistaa kattoa. Olis kyllä hyvä jos ois, niin tietäs ainaki yhden paikan. Ne suklaasörsselit ei muakaan vois vähempää kiinnostaa... Kaikki sellaset valmiit litkut on mun mielestä ihan turhia. Samoin maustettu kerma ja rahka, valmiiks pilkotut HK:n siniset sun muut.

Pillillä juominen on meilläkin täysin hakusessa, mut käyhän se juominen mukistakin. Ei se kaataminen niin iso vaiva kuiten o, ettei sitä tekis vähän aikaa. Tietty kätevämpää olis, kun ei tartteis astioita kulettaa mukana... Tavaraa on muutenki ihan liikaa, aina.

Nyt maistuis olut, mut ei taida kaapissa olla... On ollu aika raskas ilta, kun mun yks toive (tai ehkä paremminki tavote) ei toteutunu ja poika ei millään meinannu mennä unille. Nyt oon aika poikki ja yks rentouttava tekis aika hyvää... Alkoton sidukin kävis, mut en jaksa lähtee huoltsikalta hakeen. No, hanasta tulee vettä. :LOL:
 
Muistin viimein vilkasta kauramaitotilanteen Cittarista ja olihan siellä tetrojakin... Kolmen tetran (250ml) paketti maksaa 2,49? eli litrahintaa 3.32?. Riisimaitoa on myös tetroissa kuten soijaakin. Enemmän oli kyllä niitä kaakaosörsseleitä, mut onneks ihan perustavaraakin. Sieltä siis ainakin löytyy. :)
 
Juu kuten oli vastattukin, saa niitä :) Mutta siis meidän prismasta ei saanut riisimaitoa 2dl purkissa, se oli varmaan se alkuperäinen ongelma :D Meillä tuo maidoton ei ole (ylläri) vaikuttanut korvatulehduksiin ;D Kummankaan lapsen kanssa ei ole ehditty kontrolliin saakka kun uutta tulehdusta aina putkeen, kivaa tää koko päiväkotitouhu.
Joulukuussa on koulua paljon rennommin, joten silloin voitaisiin ehtiä jonnekin tapaamisiinkin, muistaakseni 5 päivää joulukuussa koulua ja loput lomaa B)
Olinkin eilen ihan ensimmäistä kertaa pariin vuoteen yksin yötä pois kotoa. Jännää :D Yleensä ollaan miehen kanssa yhdessä oltu, mutta nyt näinpäin. Pelottavat teekkarit ei syöneet mua hengiltä ja sillain, jalat kipeät korkeista koroista ja mieliala katossa, niinkun asiaan kuuluukin :)
 
Ihanaa kun tännekkin satoi lunta!!Pääsee lapset pulkkamäkeen ja Juhollekkin pitäs vauvapulkka hommata että hänkin pääsee vähän pulkkailemaan.

Juho on oppinut taas kaikkea uutta.Hän ryömii,kierii,istuu ja konttaa sekä nousee polvilleen tukea vasten.Tyt´ötkin ovat jo taas hurjasti kasvaneet..
 
Jihaa! Huomenna suunnataan reissuun ja pääsee jätkä isovanhempiensa hemmoteltavaks. Pikkujoulutkin on tiedossa muutaman tuttavaperheen voimin. Jätkällä loppu nyt nokkapullosta lussuttaminen, kun huomenna "unohdan" ottaa ne mukaan. Tarjolla on siis jatkossa vaan ja ainoastaan nokkamuki, jos lasista ei kelpaa riittävää määrää.

Siirryttiin nyt kokonaan kauramaitoon, kun tuli Almiron -purkki tyhjäks. Yks olis vielä avaamaton, mut ei meinata sitä enää käyttää... Saa ostaa pois siihen hintaan, ku ollaan ite maksettu. Kelan korvaus on siis huomioitu. Kiinnostuneet saa kysellä vaikka yksärillä. :)

Ihanaa toi lumi! Paljon valosampaa on nyt ja iltasin aika tunnelmallista. Toivottavasti ei kaikki sula pois tai ainakin sit saa tulla uudestaan. En tykkää yhtään mustista talvista. Tuolla itäisessä maassa ja Oulun seudulla onneks on ihan oikee talvi... Pääsee ainakin välillä sit fiilistelemään ihan kunnolla ja tekeen kaikkia lumijuttuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja garol:
Huh, nyt on sitte ristiäiset ohi. Sunnuntaina poju sai nimekseen Viljami Pyry Mikael. =) Ristiäisten jälkeen tuli vielä isomummo kyläilemään, joten tällä viikolla on vilskettä riittäny. Nyt kuitenkin ollaan taas ihan kaksistaan kotona.

Inhottava ilma ulkona, ei oikein huvita ees kävelylle lähteä, jos siis tänään keskittyisi vaan sisähommiin. Mutta nyt kuuluu ruokahuuto,joten moikka tältä erää.
Onnittelut pojalle kauniista nimestä :flower: :D

Meillä Viljami Lauri Juhani, 3v. :heart:
Turusta ollaan :wave:
 
Vilinäiti, ettet vaan olis Turusta Varissuolta :D
Kuva näytti ihan Mintun päiväkotikaveri-Viljamilta meinaan :)

Voisin muuteskin hiukan kuulumisia jakaa tännekkin päin. :)
Oltiin Tyksissä tutkimuksissa viime viikolla Mintun kanssa, toinen tuubi irti ja toinen kokonaan tukossa. Korvat oli kyllä ekaa kertaa 4 viikkoon terveet :O
Nyt jonotellaan uuderstaan kitarisojen poistoon(ne kun on ilmeisesti kasvaneet takaisin :eek: ) ja sitten neljänteen tuubitukseen. Tuntuu ettei ikinä lopu tää kierre kyllä meillä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinuska05:
Vilinäiti, ettet vaan olis Turusta Varissuolta :D
Kuva näytti ihan Mintun päiväkotikaveri-Viljamilta meinaan :)

Voisin muuteskin hiukan kuulumisia jakaa tännekkin päin. :)
Oltiin Tyksissä tutkimuksissa viime viikolla Mintun kanssa, toinen tuubi irti ja toinen kokonaan tukossa. Korvat oli kyllä ekaa kertaa 4 viikkoon terveet :O
Nyt jonotellaan uuderstaan kitarisojen poistoon(ne kun on ilmeisesti kasvaneet takaisin :eek: ) ja sitten neljänteen tuubitukseen. Tuntuu ettei ikinä lopu tää kierre kyllä meillä!
Kyllä vaan :D
Vilihän siinä kuvassa on :D

Paranemisia teille, meil Vili ollu kerran kuumeessa, yskät ja nuhat kävässeet ja menneet ohi. Mä ja mies oltu täysin terveitä. Tietty sit alkuvuodesta iskee kauhea tauti päälle.

Mintulle terveisiä, Vili kyselee välillä että missä Minttu on :)
 
Heippa, täällähän oli uusia:)

Onkos kukaan tulossa mammikselle la? Minul on siel kirppispaikka sillon ja Hilda-Lyydian kanssa taas paikalla, Verkkukin tulee varmaan vähäks aikaa mut menee sitten päikkäriaikaan kotiin isin kanssa.

Verner on olu vähä raukka kun löi lauantaina päänsä niin että silmäkulmasta tuli verta ja pulssissa jouduttiin ihan käymään. Me vanhemmat ihan paniikissa kun ei ole ennen noin pahasti satuttanutkaan. Ne peuhasi isin kanssa meiän sängyllä ja Verkku halusi katsoa ikkunasta ulos ja jotenkin kaatui ja löi ikkunalautaan otsan:(
 

Yhteistyössä