Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Moro! Ajattelin vain ilmotella että täällä ollaan. Oon kyllä käyny lueskelemassa juttuja, mutta en oo niin aktiivisesti jaksanut kirjotella (on sitä vauvaa yritetty puuhailla;) Yk2 nyt menossa ja kohta lähestytään ovulaatiota "keräilee voimia"

Iloista maanantaipäivää kaikille!
 
Heips kaikille ja uusille tervetulloo. =)
Tänne onki tullu niin paljon uusia etten pysy enää kärryillä!! :D

Voi harmi anniia.. tosi tyhmä juttu. :'( Nooh, kyllä se siitä! :hug:

Jos meiltä olis ton 40km sijaan 140km synnärille ni varmaa muuttaisin raskauden ajaks lähemmäks! :LOL:
 
Heisan!
Tänne sai varmaankin tulla potemaan vauvakuumetta.
Mulla on aivan älytön vauvakuume, ollu varmaan kohta jo vuoden verran. ja kasvaa koko ajan. Sitten rupee tulemaan muttia matkaan. Mieheni mielestä pitäisi olla ammatti valmiina ennenkuin lapsi tulee maailmaan. Luen oppisopimuksella karjanhoitajaksi eli teen samalla töitä ja "opiskelen". pitäis valmistua ammattiin lokakuussa 2009.
Apua mitä mä teen :eek: aina kun näen tuttavani suloisen nyytin niin tulee itku, että olis mullakin tuollainen suloinen nyytti. vauvakuumetta vielä lisää se että pikkuveljelle ja sen avovaimolle pitäis tulla vauva puoletoista viikon sisällä(laskettu aika). Ainut mikä hieman laannuttaa vauvakuumetta on se että saan joskus hoitaa rakasta pikkuveljeä ( 4v.), hän on minulle kuin oma lapsi. Mutta hän rupee olemaan jo aika iso. TAHTOO OMAN NYYTIN!!!
 
moi taas

Mä ole aika surkeilla tunnelmilla ja kirjottelen nyt jospa se helpottais. Mä luulin että oisin raskaana ku menkkoja ei kuulunu viikonloppuna nytte kierto pukkaa 28/24-26 ja vaan pari pientä tuhrukkaa on tullu ei siis tätiä joka on mulla aina säännöllinen ja kestää melko runsaana 5 päivää.. tein testin kotona ja kävin tänään aamupisuterkalla pelkkää puhdasta negaa pukkaa.

Toisaalta kai hyvä kun meilläkin on tää tilanne se että mies ei oikeestaan halua tai mä en suoraansanoen tiedä haluaako se vai mitä tää venkoaminen oikeen on mutta kuulemma pitäs olla virka alla ja silleen...mulla vaan alkaa tota ikää oleen 32v vaikka mies sanoo ettei se ole vielä mitään mutta ite en ajattele noin. Niin ja kun järki ei tässä asiassa ny ainakaan mulla päde. Halu ja toive ajaa kaiken yli. Tänään kun raahauduin sieltä terkalta ja itkin ihan vuolaasti keskellä kaupunkia kun en vaan pystyny sitä hillitseen niin ajattelin että miksi? Kumpa vois olla vähän aikaa ihan rauhassa ja ettiä sitä pirun virkaa mutta kun ei pysty.

äh mikä vuodatus...tulispa jo vaikka se vuoto =)

 
Tervetuloa uudet: saaramanta ja sininennalle :)
sininennalle:Eikös sitä oppisopimuksessakin voi pitää ns. normaalin vauvatauon? Kyllähän ne opiskelut ennättää hoitaa loppuun vaikka lapsi välissä tulisikin, nyt vaan miestä pehmittelemään.

anniia: Voi harmi :hug: no kun menkat on loppu niin toiveikkaana taas kohti uutta yrityskiertoa :) JA ONNEA KUMMILAPSEN JOHDOSTA!!!

liisi: :hug: Tsemppiä tunteiden vuoristorataan, inhottavaa kun mieli noin maassa :( Virka/toimi tietenkin luo turvallisemman pohjan raskausajalle ja kotioloajalle... mutta kyllä sitä muutkin ilman virkoja on pärjännyt kun vauvakuume käy liian suureksi...varsinkin itse omalla alalla tiedän, että töitä riittää. Itse sain juuri sijaisuuden raskaudesta huolimatta maaliskuun loppuus saakka :) Miehet vaan ajattelevat niin käytännöllisesti ilman vauvakuumeen sumentavia aivoja ;) *puhukaa ja kerro kuinka tärkeä asia lapsen saaminen sulle on*, toivon, että miehesi sen ymmärtää ja on mukana täysillä :heart:

lilli85: kuulustaapa lupaavalta nuo oireet :) enää 2päivää testaukseen, wuhuu :p

Omanapa: Niin täällä vauvakuumepalstalla taas oleskelemassa :whistle: mutta en vaan ole kotiutunut odotuspuolenpinoon eli odotan, että muutkin täällä plussailevat ja muuten mielenkiinnolla seurailen kuulumisia ja etenemistä vauvakuume prosessissa, olen siis täällä enkä lähde pois kulumallakaan...

No juu, olin 1. kerran tänään äitiysneuvolassa ja paras uutinen oli, että ihan oikeesti olen raskaana ;) kun ajatuksissa on ollut tuulimunan mahdollisuus jne. Terkkatäti tunnusteli kohdun ja totesi sen pyöristyneen ja kaiken kruunasi doplerista kuuluvat sydänäänet ViuhViuhViuh :heart: :heart: :heart: *leijailen taivaissa* , LA vaihtui 16.5.2008, mutta katsotaan mitä ultra sanoo kahden viikon kuluttua. Pahoinvointikin tuntuu jo loppuneen :)

Mitäs meidän pinon muille odottajille kuuluu: mamitre, pippa ja peikkotyttö????
 
Minä pitäisin heti mut miehelle toi ammatin saaminen ensin ennen vauvaa on tärkeätä..Tänään sain kuulla ikävän uutisen että olen lehmille allerginen ja pitäis luopua tästä mukavasta työstä josta pidän ja ettiä jotain muuta ammattia.Mutta asiaan. vauvakuume ei tunnu laantuakseen ja vielä tulee itku ja huono olo että en voi saada vauvaa kun vasta vuosien päästä ellei mies suostu laantumaan ammatti ensiksi periaatteesta. Mutta onneksi saa purkaa mieltään tänne palstalle.
 
Heippa vaan hei kaikille pitkästä aikaa... :)
tässä on ollu vähän kaiken näköistä hommaa niin on ollu hiljaista minun osalta. Erossa oltiin miehen kans kuukauden verran, ja niitä sit tässä selvitelly. Ihanaa että olette jaksaneet roikottaa mua mukana. :heart:
No tässä ku rupeaa kaikki parisuhde asiat olemaan järjestykseesä, niin kas kummaa menkat jäi tulematta ja tein testin joka oli positiivinen. Se tuli silloin kun sitä vähiten odotti. :) Ja laskettu aika on 7.6.

Että meikä siirtyy odottavien puolelle, mutta käyn tsemppaamassa muita tositoimijoita täällä kyllä ja tietysti muitakin, plussa tuulia.
:heart:

Nuhnus ja pikkanen 7+3
 
RouvaSumppisuu
Paljon onnea Nuhnus :flower: ! Nyt vaan nauttimaan raskaudesta ja kasvavasta vauvamasusta :heart: .

Jospas tästä lähtisi taas uusi plussa-aalto meidän pinoon, oikea superplussatsunami
...kaikki kyytiin!
 
RouvaSumppisuu, minä ainakin hyppäisin mielelläni superplussatsunamin kyytiin :) Pari päivää vielä pitää odotella...

Paljon onnea NuhNus plussasta!!! :heart:

TAAS omaa napaa sen verran että eilen iski ihan hirvittävä väsymys. Torkahdin hetkeksi kun poika oli päikkäreillä, sitten illalla nukahdin puoleksi tunniksi sohvalle kun mies ja poika leikkivät toisessa huoneessa. Ja illalla väkisin nukahdin kesken BB:n, yleensä ei tee tiukkaakaan sitä katsoa :D
Tänään jatkuu sama, yhdeksän tunnin yöunien jälkeen on olo silti kuin olisi yöllä nukkunut vain pari tuntia.

Tilasin tänään parit testit netistä, toivottavasti ovat jo huomenna perillä niin pääsee heti torstai-aamuna testailemaan. Voi muuten tehdä vähän tiukkaa pidätellä aamupissaa jos testit vasta torstaina tulevat, tänne tulee posti vasta kahdentoista maissa :)

sininennalle, tsemppiä sinulle vauvakuumeeseen! Toivottavasti miehesi pää kääntyy kuitenkin pian ja pääsisitte tositoimiin :)

Ihanaa sHv että kaikki oli masuasukilla hyvin :heart: Tosi hienoa on myös se että pahoinvointi on lakannut!
Itse säästyin poikaa odottaessa kunnon pahoinvoinnilta, ällötystä kyllä oli mutta pönttöä ei tarvinnut kertaakaan halailla. Saa nähdä miten käy seuraavalla kerralla :)

Jos nyt menisi taas torkkumaan :)
 
Onpas täällä tapahtunut!

Tervetuloa uusille! :wave:

Onnea Nuhnukselle :heart: ja :hug: anniialle!

Olen tosiaan ollut vähän aikaa poissa, koska on ollut niin paljon muuta tekemistä ja ajateltavaa. En ole ehtinyt käydä edes kurkkimassa täällä ja nyt oli kauhea työ lukea kaikki viestit läpi. Sen siitä saa... :)

Keikka oli loistava keskiviikkona! Muutenkin oli mukava reissu Helsinkiin. Perjantaina sain kauhean nuhan :snotty: ja lauantaina oli hautajaiset. Oli tosi raskasta ja kirkossa oli sitten kiva, kun en meinannut saada nuhalta ja itkulta henkeä. :( Tavallaan oli helpottavaakin saattaa pitkään sairastanut ihminen haudan lepoon, mutta silti niin kovin ikävää. Sunnuntaiyönä nousi sitten kuume ja nyt olen jo toista päivää vuoteenomana. Tosi kiva, kun on tenttiviikkokin meneillään. Tämänpäiväinen tentti meni jo ohi suun, täytyy yrittää perjantaihin mennessä parantua.

Laala: Samassa yliopistossa ja tiedekunnassa ollaan. Hui, ehkä jopa nähtykin joskus LT2:ssa! :LOL:

Lilli, oireesi kuulostavat kyllä lupaavilta. Mäkin hyppään teidän plussatsunamin kyytiin! :D

ON muuten: Ei ole oireita suuntaan eikä toiseen, mutta olen niin kipeä, että voi johtua ihan siitäkin, etten mitään tunne. :LOL: Viimeksi menkkaoireet tulivat jo viikkoa aikaisemmin, nyt ei sitten mitään. Noh, eipä se tosiaan vielä mitään tarkoita. Vielä viikko aikaa, tällä kertaa testaan vasta, kun täti oikeasti myöhässä.

 
liisi minulla on aivan sama ongelma kuin sinullakin... Minulla on ollut vauvakuume jo joku reilu vuoden mutta mieheni ei vain lämpene ja olen yrittänyt puhua hänelle asiasta mutta hän ei vain puhu! tai on hän sanonut että ei ole valmis.
Olen kyllä jo puhunut hänelle pillerien lopettamisesta ensi kesään mennessä ja hän lupasin miettiä asiaa joten ollaan täällä vähän edistytty :)

Arhg, alotin maanantaina uuden työn ja ilmeisesti alotin vähän turhan raskaasti ja nyt on ollut selkä ja kädet niin kipeet, että hyvä että sängystä ylös pääsee, mutta eiköhän tämä tästä :)
 
Lilli-85 Tosi lupaavalta kuulostaa oireet. Alkaa muakin jännittään sun puolesta, kun pääset pian testaileen! :D

Vaahteranmäen Iita Mä kans tykkään poltella kynttilöitä. Sisällä vaan harvemmin niitä tulee polteltua, kun on neljä termiittiä tökkimässä ja repimässä niitä alas... :D Mutta ulkona sitten senkin eestä.

saaramanta ja sininennalle Tervetuloa! :wave:

anniia :( Jospa sitten ens kierrolla tärppäis!

liisi Onko kunnon vuoto alkanut?

sHv Voi että... noi sydänäänet on aina niin ihanat kuulla! Alkaa oma kuume nouseen lisää, kun alkaa miettiin oikeen tarkkaan miltä se tuntuikaan, kuunnella niitä sydämenääniä...

Nuhnus Onnea oikein paljon! :heart:

Meillä kuopus on edelleen yskässä. Muut lapset on pysyneet nyt terveinä. *Koputtaa puuta*. Nuorimmainen täyttää jo ens kuussa 1v. Kauheen nopsaan mennyt aika! :eek: Eilen tein synttärikutsuja. Joulukortitkin oon jo kerennyt tekeen valmiiks... hieman ajoissa, mut eipä tuo haittaa. :xmas:
 
Nyt alkaa mulla viimeiset hormooni-kuukautiset loppumaan ja päästään oikeasti tositoimiin. Välillä jännittää, mutta yleensä asia tuntuu jotenkin aika kaukaiselta.

Nuhnus: Onnea plussasta ja tsemppiä parisuhteeseen.

sHv: Onnea sydänäänistä! Mua itseänikin pelottaa tuo tuulimuna, kun olin kerran kaverin mukana sairaalassa keskenmenon takia ja hänellä oli tuulimuna. Jotenkin sai vaaran tuntumaan todelliselta. Onneksi sulta on se huoli ohi! Kirjoitathan kuulumisia!

liisi Ikävä tilanne sulla miehen kanssa. 32-vuotiaanahan on hedelmällisyys jo merkittävästi laskenut! Se alkaa laskemaan 24-vuotiaana.. Tietääkö miehesi sen. Mulle gyne sanoi jo 23-vuotiaana, että jos niitä lapsia haluaa, niin ois hyvä jo aloittaa yritys. Mulla nimittäin epäillään pco:ta. Tsemppiä!!
 
Shv kyseli kuulumisia! Tänne ainakin kuuluu ihan hyvää. Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Vauvan painoarvio 495g. Kivasti jo potkii meidän "poppo". Vanhempi poika ton nimen masukille keksi :LOL: Olin lauantaina kylpylässä äitini ja 2 pikkusiskoni kanssa jotka myös odottavat vauvoja ja oli ihan mukavaa. Lauantaina varmaan mennään sit oman perheen kera kylpylään niin pääsee pojatkin lutraan. =)

Onnea kovasti Nuhnukselle jos en vielä oo onnitellu. Kiva kun tääläkin pikku hiljaa plussia putkahtelee. :heart:


 
RouvaSumppisuu
Jospas nyt olisi hetki aikaa kirjoitella vähän enemmänkin...

Ihana kuulla sHv:n ja Mamitren odotuksesta
, siellä ne pikkuiset kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia.

Linnalle onnea tositoimiin ryhtymisestä, yksi etappi taas saavutettu tässä vauvahaaveilussa. Mullakin oli kyllä tarkoituksena ottaa iisisti, mutta kuinkas sitten kävikään :LOL: . Voi kun osaiskin mennä ihan tjottailemalla vaan, mutta eipä se taida multa onnistua. Enemmän tai vähemmän oon tietoinen kiertopäivistä ja kun oviskin oli niin selvä, niin täytyy myöntää, että vähän jännittää. Mutta en anna itselleni lupaa kuvitella mitään oireita...en!en!en! Se on vaan se mun vilkas ja vauvakuumeinen mielikuvitus!

Mutta Lillin oireet on kyllä niin huippuluokkaa, että melkein jo tekis mieli tuulettaa
, mutta odotan kiltisti huomiseen...

Joulunviettogallupiin en ole tainnut vielä vastata: Eli mennään mun vanhempien luokse jouluaattona, sinne tulee mun sisarukset perheineen ja fammu (lähes 100 -vuotias teräsmummo). Ja toivottavasti joulupukkikin kerkiää piipahtamaan. Illalla ollaan yleensä käyty vielä miehen vanhempien luona ja hautausmaalla viemässä kyntilöitä. Se rauha ja kynttilämeri kuuluu mun mielestä niin jouluun...mutta nyt varmaan käydään päivällä, kun tyty on ensimmäistä joulua mukana kuvioissa. Yleensäkin joulu on mun mielestä rauhoittumisen aikaa, mä en siedä sitä jenkkityyppistä vouhkaamista ja krääsää. Mutta saa nähdä, voihan se olla, että joudun jouluksi töihin...monesti opiskeluaikoina ja nyt sen jälkeenkin olen ollut joulut töissä, mutta nyt en kyllä haluaisi, kun on tytyn eka joulu.

 
Lillin oireet kuulostaa kyllä lupaavilta, löysin ainakin itseni niistä.. :D
vaikka nukun joka yö sen 8 tuntia, niin seuraavanaa päivänä on kun nukkuneen rukous.. miestä se enemmänkin huvittaa, kun haukottelen ja torkahtelen koko ajan.. :D

ja vielä kerran kiitos kaikille onnitteluista. Käyn täällä ahkeraan seuraamassa, jos joku tulisi vielä kesävauvaa odottelemaan. :) isoja plussa tuulia.. :whistle:

Nuhnus ja pikkanen 7+4
 
Kiitos kaikille kanssajännäilijöille :heart:

RouvaSumppisuu, juu odota vaan kiltisti sitä tuulettamista huomiseen :)
Tänään aamulla tuli sellainen olo että hitto sentään, en varmasti ole raskaana vaan kaikki oireet on taas pms:ää ja muuta yhtä synkkää. Oireet (kuviteltuja vai ei, sitä en tiedä) ovat tallella mutta jotenkin sitä nyt taas valmistautuu siihen negaan.
Tätä tissikipua en kyllä kuvittele, pistelee tosi ilkeästi varsinkin illalla. Minun tuurilla se on joku kiva uusi pms-oire.

Mites teillä muilla joilla on kokemusta raskausoireista, muistatteko olivatko oireet "pahimmillaan" iltaisin vai oliko mitään eroa aamun ja illan välillä? Minulla selkeästi iltaa kohden oireet pahenevat, aamuisin ei ole juuri mitään. Siksi aamuisin onkin vähän pessimistinen olo koko asian suhteen, sitten illalla taas toiveet nousee kun oiretta pukkaa.

Ja ne penteleen raskaustestit eivät tulleet postissa tänään :| Täytyy nyt pohtia että käynkö ostamassa vielä tänään apteekista testin, että saan heti aamulla sen tehtyä. Vai odotanko perjantaiaamuun. Vai teenkö huomenna päivällä? :D

Linnalle tosiaan tsemppiä tositoimiin!
Niinhän se minullakin meni että piti olla ihan tjot-meiningillä, mutta kuinkas sitten kävikään.... :ashamed:

 
ai niin oli ihan pakko sanoa vielä, kun se ennustaja-elli silloin ennusti et ensimmäinen lapsi tulee 21.5.2008 ja on poika, niin jos hän pari viikkoa aikaisessa tulee, niin se toteutuu.: :D jännä nähdä osuuko oikeaan.. :)

Ja Lillille noista oireista.. Mulla ei ollut mitään oireita, ei yhtään mitään, tuo väsymyskin tuli vasta viikko sitten... ainoa mitä oli niin alavatsa kipua, ihan niin kuin ennen menkkojen alkuakin.. :)
 
RouvaSumppisuu
:LOL: :LOL: :LOL: Tuli niin hassu ajatus tuosta "kuinkas sitten kävikään" jutusta...kunhan saadaan kaikki plussaamaan, niin eiköhän perusteta odotuspuolelle oma pino, nimeltään "Kuinkas sitten kävikään..." sopisi niin hyvin tähän teemaan, ensin ollaan pinossa "vauvakuume mutta ei vielä" ja sitten "Kuinkas sitten kävikään..." :LOL: :LOL: :LOL: Joo, mulla on taas tätä ns. omaa kivaa, älkää ottako vakavasti :wave: .
 

Yhteistyössä