Voi Elämä....

  • Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä en ois tehnyt jos kumminkin läheisestä veljestä kyse
Se läheinen veli kuitenkin teki niin väärin, yritti selvästi vahingoittaa vauvaakin. Senkö antaisit anteeksi..?
Kyllä mä antaisin anteeks jossakin vaiheessa.
Anteeksi voi antaa, vaikka rikosilmoituksen tekeekin. Ehkäpä ap.n veljelle se on hyvä opetus, ihmisiä ei voi kohdella miten haluaa. Seuraksia siitä on.
Jos kerta vauvallakaan ei mtn hätää ollut niin en mä kyllä mitään rikosilmotusta ois menny tekeen, mun mielestä vähän ampu yli
...ja mikähän ois vielä muu "peruste" lyömiseen...jumaliste, jos joku cd polttaa päreet keltä tahansa ja aletaan turpiin tai mahaan mätkiä niin ON KYLLÄ PÄÄSSÄ VIKAA ENEMMÄLTIKIN JA PSYKIATRILLE TARVETTA!!

Olipa oppinut veli tai vieraskin niin lyödä ei saa eikä varsinkaan raskaana olevaa!

Mitä muuta tuommoinen lyhytpinnainen ja päästään hetkellisesti(?) pimenevä voi vielä tehdä kaiken verukkeella, jos ap asia villaisella painetaan??

Ompahan vaan tuleva open alku melkoine roolimalli tyyliin "Rambo hei-turpiin tulee, kun ollaan eri mieltä..." :x :headwall: :headwall:

 
aivan oikein teit.noihin perheen sisäsiin ongelmiinki pitäs puuttua herkemmin kuin mitä yleensä tehdään.

täällä paikkakunnalla missä minä asun,meni niin pitkälle yhessä perheessä että eräillä veljeksillä tuli riitaa ja toinen puukotti toisen kuoliaaksi..eli kyllä se on parempi näyttää et niistä teoista on seurauksia.tääkin poika ennenki ollu väkivaltanen ja aina päässy rangaistuksetta...
 
Vaniljatäti
Toimit kyllä ihan oikein.

Tavallaan ymmärrän vanhempiasi, että he toivoisivat, että saisitte asian sovittua ja että veljellesi ei aiheutuisi seuraamuksia.

Mutta luulenpa, ettei se edes enää auta, vaikka peruisit rikosilmoituksen. Kun asia on tullut poliisin tietoon, niin tuon rikoksen tutkiminen ei mielestäni edellytä asianomistajan ilmoitusta.
 
Harmailija
Joo..

Isä kävi, ja itkikin vähän. Hän ei halunnut, että hänen lapsilleen kävisi näin, toivoi, että saataisiin sovittua asia ilman viranomaisia. Mä sanoin, että niin mäkin, mutta jos mua lyödään kerrankin, ei asiassa ole mitään sovittavaa. Mä en voi veljeeni ainakaan vielä luottaa. Veli yritti tulla isän kanssa, utta mä pidin pääni ja sanoin, että veljelläni ei ole mitään asiaa mun lähelle, jos mun mies ei ole paikalla. Mä kysyin heiltä, että miten ihmeessä meidän puoli sukua on saanut tietää tästä. No veli oli kiukuissaan soitellut, kun sai tietää, että kävin poliisilaitoksella.

Eli ainakaan kovin katuvalta ei veli vaikuta, isä sitäkin enemmän ottaa syyllissyyttä niskaansa. Mutta se on voi voi. Mulla on oikeus oskemattomuuteen, ja siitä oikeudesta mä pidän kiinni.

Miehen kanssa juteltiin, ja sitten isäkin soitti ja sanoi, että mun ihana rakas mieheni oli hänet haukkunut pystyyn, kun oma isä ei tyttärensä puolia idä. Velikin oli saanut korvallisen verran kuulla.

Eli näin täällä. Sama linja edelleen mulla, mun vauva olisi voinut kuolla, tai minä loukkaantua kovastikin.

Kiitos kaikille kannustuksesta, vaikka pikkuisesta asiasta on kyse maailmanlaajuisesti, niin oman pienen maailmani tämä juttu hetkellisesti särki.
 
:hug: Älä anna periksi. Ihana että sulla on sentään tollanen mies joka tukee ja pitää sun puolia.

Etkä sä tollasia ihmisiä tarvitse, olivatpa sukua tai eivät, jotka ei arvosta sua. Aattelevat vaan itteensä ja omaa mainettaan. Mitäs sitten jos tosiaan veljes ois tappanu sun lapsen. Oiskohan sitä sittenki vaan taputeltu päähän että voi voi kun meidän poika ei tarkottanu. Rakenna itelles tukiverkko sellasista ihmisistä jotka oikeesti sua arvostaa ja susta välittää. Yksinhän sä et onneks ole kun sulla on miehesi.
 
Ap
Mä oon puoli yötä miettinyt, että mikä se on joka saa ihmisen turvautumaan väkivaltaan, kun muut keinot loppuu. Tuo meidänkään riita ei siis ollut mikään huutomylläkkä, vaan kina siitä, kenen joku cd alunperin oli, ja mä olin juuri sanonut, että sama se loppuviimeksi on, vie koko levy mennessäs, ja sitten tuli jo nyrkistä.

Veljeltä tuli keskellä yötä viesti, lyhyesti "Anteeksi". Mä vastasin siihen, että ihan häntä ajatellen, kannattaisi hänen harkita ammattiauttajan kanssa keskustelua. Veljen ex:n kanssa viestitettiin kanssa ( me viestitetään muutenkin aika usein ), mutta en mä vielä kysellyt veljen käytöksestä.

Täytyy olla kiitollinen, että mun mies on tehnyt musta tällaisen omanarvontuntoisen prinsessan, ilman häntä mä varmaan olisin vaan antanut asian olla.

Sitten taas toisaalta mielessä painaa tätien, serkkujen ja mummin mielipiteet. Heidän mielestään mä ylireagoin, ei tästä tarvitse mitään poliisi-ilmoitusta tehdä, asia voidaan hoitaa suvun kesken. Haistakaa kukkanen, koko suku, ihmisiä ei saa lyödä! Mä kysyin heiltä kaikilta, että mitä jos kyseessä olisi ollut ventovieras vastaantulija kadulla, olisiko asia eri? Tietysti. No mikä ihme se on, että sukulaisuus antaa oikeudet hakata toista? Eipä nuo osannet vastata muuta kuin ettei mun veli sitä tarkoittanut. No aika luja se tarkoittamaton huti+lyönti oli, vauvakin potki mielettömästi sen jälkeen.

Mä tänne jaarittelen, en viitsi vielä ystäviä vaivata, enkä tiedä edes miten paljon ystävilleni kerron tästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä oon puoli yötä miettinyt, että mikä se on joka saa ihmisen turvautumaan väkivaltaan, kun muut keinot loppuu. Tuo meidänkään riita ei siis ollut mikään huutomylläkkä, vaan kina siitä, kenen joku cd alunperin oli, ja mä olin juuri sanonut, että sama se loppuviimeksi on, vie koko levy mennessäs, ja sitten tuli jo nyrkistä.

Veljeltä tuli keskellä yötä viesti, lyhyesti "Anteeksi". Mä vastasin siihen, että ihan häntä ajatellen, kannattaisi hänen harkita ammattiauttajan kanssa keskustelua. Veljen ex:n kanssa viestitettiin kanssa ( me viestitetään muutenkin aika usein ), mutta en mä vielä kysellyt veljen käytöksestä.

Täytyy olla kiitollinen, että mun mies on tehnyt musta tällaisen omanarvontuntoisen prinsessan, ilman häntä mä varmaan olisin vaan antanut asian olla.

Sitten taas toisaalta mielessä painaa tätien, serkkujen ja mummin mielipiteet. Heidän mielestään mä ylireagoin, ei tästä tarvitse mitään poliisi-ilmoitusta tehdä, asia voidaan hoitaa suvun kesken. Haistakaa kukkanen, koko suku, ihmisiä ei saa lyödä! Mä kysyin heiltä kaikilta, että mitä jos kyseessä olisi ollut ventovieras vastaantulija kadulla, olisiko asia eri? Tietysti. No mikä ihme se on, että sukulaisuus antaa oikeudet hakata toista? Eipä nuo osannet vastata muuta kuin ettei mun veli sitä tarkoittanut. No aika luja se tarkoittamaton huti+lyönti oli, vauvakin potki mielettömästi sen jälkeen.

Mä tänne jaarittelen, en viitsi vielä ystäviä vaivata, enkä tiedä edes miten paljon ystävilleni kerron tästä.
Muuten peesaan sinua täysillä, mutta minua älkööt haistelko! Olen nimittäin sitä mieltä että jos lähelle tulevat, laitan istumaan penkeille ja piän sellasen palopuheen väkivallasta ja siitä kenen puolta silloin pietään ettei ole tosikaan. :snotty:

Mutta sulle ja miehelle :flower: puolienne pitämisestä. =)
 
metsänpeitto
Suvulla taitaa ensimmäisenä olla mielessä se, että on jotenkin häpeällistä että noin tapahtuu heidän suvussaan. Onhan ne kaikki vaikeat ja inhottavat asiat ennenkin lakaistu monissa suvuissa maton alle tai painettu villaisella, että kulissit pysyis korkealla pystyssä :whistle:

Minusta ap teki ihan oikein, ja sanon vielä senkin että rohkea teko! Moni voisi arastella juuri sen vuoksi, että tekijä on läheistä sukua
 
todellakaan ei ikinä saa lyödä, varsinkaan mahaan raskaanaolevaa. IHAN OIKEIN TEIT! älä peru ilmoitusta, suku reagoi törkeästi sua kohtaan! se on sun veljen vika eikä sun jos joulu menee pilalle. sun vauva olis voinu kuolla!!! ja itekki jos istukka olis irronnu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Suvulla taitaa ensimmäisenä olla mielessä se, että on jotenkin häpeällistä että noin tapahtuu heidän suvussaan. Onhan ne kaikki vaikeat ja inhottavat asiat ennenkin lakaistu monissa suvuissa maton alle tai painettu villaisella, että kulissit pysyis korkealla pystyssä :whistle:

Minusta ap teki ihan oikein, ja sanon vielä senkin että rohkea teko! Moni voisi arastella juuri sen vuoksi, että tekijä on läheistä sukua
Samaa mieltä, pidähän puolesi voi olla kaikille osapuolille pidemmässä juoksussa hyvä että asia käsitellään loppuun.
 
Ap
Nyt saattaa olla niin, että joidenkin mielestä m ylireagoin, mutta, mutta..

Eli mulla itselläni on ollut tän juhdosta aika kurja olo, enkä ole irl kamalasti tukea ja kannustusta saanut, eli hain ja sain ensimmäisen oikean halauksen neuvolasta aamulla. Soitin neuvolantädille, ja hän kehoitti tulemaan heti. Me juteltiin puolisen tuntia, ja h'n varasi ajan mulle terapeutille. Hänen mukaansa mä en ylireagoi, vaikka sinne otinkin yhteyttä. Hän myös kehui mun rohkeutta (hah). Neuvolantädin mukaanon erittäin harvinaista, että sisarusten välisestä perheväkivallasta ilmoitetaan poliisille. Hänen mukaansa mun sukuni reaktiot ovat varsin tavanomaisia, valitettavasti.

Enkä mä jättänyt asiaa tähän. Otin asiakseni ilmoittaa jokaiselle minua kritisoineelle sukulaiselleni, että heidän asenteensa haiskahtaa, ja välitin neuvolantädin viestin, että hän ilomielin keskustelee heidän kanssaan tästä asiasta, tai perheväkivallasta ihan yleisellä tasolla. Veljelle välitin yhteystiedot ammattiauttajalle, kuin myös isälleni

Nyt mulla on olo, että mä voin alkaa itse toipua tästä jutusta.

Mies muuten lähetti kukkapuskan ensitöikseen ammulla. :D
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Muuten peesaan sinua täysillä, mutta minua älkööt haistelko! Olen nimittäin sitä mieltä että jos lähelle tulevat, laitan istumaan penkeille ja piän sellasen palopuheen väkivallasta ja siitä kenen puolta silloin pietään ettei ole tosikaan. :snotty:

Mutta sulle ja miehelle :flower: puolienne pitämisestä. =)
Ihana, sain ihan kunnon naurut tästä viestistä! :D


 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Kirjoitan kerrankin harmaana, aiheeni on sen verran arkaluontoinen...

Elikkäs, mä olen 34 viikolla raskaana. Mulle tuli veljeni kanssa riitaa jostain pikkuasiasta, ja kumpikin vänkäsimme omalla kannallamme, kunnes veljeni päätti lyödä mua mahaan. Minä ilmoitin asiasta poliisille, ja saan sukuni haukut niskaani.

Musta on järkyttävää, että vain koska veljeni on vahvempi, voi hän käyttää fyysistä voimaa keinona, kun ei saa oma tahtoaan perille, ja 15 ihmistä puolustaa häntä ja sanoo, että mä ylireagoin kun tein rikosilmoituksen. Mun pitäisi kuulema ajatella jouluakin ja kaikkea, miten mä pilaan koko joulutunnelman..

Ei elämä


Ja PORVOOOOOSTA päivää!!! Huomaa heti.. Ihmiset menee ihan uskomattomiin juttuihin.. :/
 
pritt
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä en ois tehnyt jos kumminkin läheisestä veljestä kyse
Se läheinen veli kuitenkin teki niin väärin, yritti selvästi vahingoittaa vauvaakin. Senkö antaisit anteeksi..?
Kyllä mä antaisin anteeks jossakin vaiheessa.
Mulla myös läheinen muutaman vuoden nuorempi veli. En osaa kuvitella hänen lyövän yhtään ketään, mutta jos niin kävisi ja TODELLA katuisi ja ehdottomasti suostuisi lähtemään hoitoon, en tekisi rikosilmoitusta. Olen itsekin kerran lyönyt todella lujaa silloista poikaystävääni. Ja sain katua ja anella anteeksiantoa aika pitkän tovin. Siitä on kymmenen vuotta eikä ole tullut sen jälkeen mieleenkään lyödä ketään. Ihminen voi oppia virheistään! Mä sain anteeksi.

Mutta ap:n veli oli sitten kiristänyt vielä häntä ja sukukin näyttää olevan veljen puolella, joten tilanne ei kuulosta hyvältä! Voimia ap:lle!
 
mun isän veli kävi mun päälleni kun minä olin raskaana!:headwall: ja isäni oli vielä paikalla,eikä tehnyt elettäkään minun hyväkseni. tiedän ap tunteesi! älä anna periksi vit...n tollanen suku! :kieh: . onneksi pienellä kaikki hyvin! mites äitisi reagoi? kai hän edes tukee sua? ihan käsittämätöntä että tollasia hakkaajia puolustellaan.

ja sinä porvoosta päivää,tällästä tapahtuu ihan aikuisten oikeesti,valitettavasti!!!!
 

Yhteistyössä