yökyläilyt....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 11:34 ämmi kirjoitti:
Minä, parivuotiaan pojan mummina olen ihan ihmeissäni lukenut näitä yökylä-juttuja. Useimmista kirjoituksista uhkuu hirveän negatiivinen asenne isovanhempia kohtaan. Itse otan lapsen mielelläni hoitoon ja joskus tuntuu, että nuoripari pitää oikein "pakottaa" ottamaan itselleen omaa aikaa. He eivät välttämättä viitsi kysyä meiltä, hoitaisimmeko me lasta joskus.

Minä olisin omia lapsiani vienyt enemmänkin yökylään mummolaan, mutta he taas eivät olleet mitään innokkaita hoitajia. Toki ottivat silloin kun kysyttiin, mutta itse eivät tarjoutuneet koskaan. Sitä olisin oikein odottanut. Nyt itse aion tarjoutua hoitamaan lapsen lasta mahdollisimman paljon kuitenkaan omimatta häntä itselleni ja kunnioittaen lapsen vanhempien mallia.

Ja onko se nyt todellakaan niin vaarallista jos joskus mummolassa käydessä saakin karkkia tai muuta hyvää eri aikaan kuin kotona? Ei sen luulis lasta vahingoittavan. Tulee vain mieleen, että nuorilla vanhemmilla on kyseessä valta. Eli, ajatellaan että lapsihan on MINUN, eikä muut saa sitä määrätä... ;)

Opetellaan elämään sovussa ja annetaan lapsille rakkautta, kuka milläkin tavalla :hug:
Minä en odota appivanhempien ottavan lapsiamme yöksi hoitoon. Heidän ei tarvitse tarjoutua ja tuputtautua meille lastenhoitajiksi. Aikuiset ihmiset osaavat pyytää lastenhoitoapua itse, ja sellaisilta ihmisiltä, joiden apuun voi luottaa.

Isossa perheessä menot vuorotellaan ja sovitaan puolison kanssa. Toinen hoitaa lapsia kotona jos toisella on menoa. Jos lastenhoitajaa (harvoin) tarvitaan, pyydämme kotiin luotettavan hoitajan, joka ei ole anoppi tai appi. Muut aikuiset lähipiirissämme ymmärtävätkin järkipuhetta, anoppi ja appi ovat ainoat poikkeukset tästä säännöstä.

Oletko "ämmi" ajatellut, että kaikilla lapsiperheillä isovanhemmat eivät asu lähellä ja samalla paikkakunnalla? Lastenhoidon järjestäminen isovanhempien avun turvin on jo välimatkan takia monelle mahdotonta. Osa isovanhemmista ei halua hoitaa lapsenlapsiaan, ja osa mummoista ja vaareista on sairaita ja huonomuistisia. Kuinka moni äiti ja isä laittaa lapsensa yökylään huonomuistiselle mummolle, joka jättää hellanlevyt päälle? Tai antaa dementoituneen vaarin ajella lastensa kanssa autolla pitkin kyliä?

Oletko "ämmi" ajatellut, että kaikki vanhemmat eivät tarvitse lapsilleen yökylähoitoa? Meillä on otettu lapset aina mukaan esim. perhejuhliin. On asennekysymys, voiko lasten kanssa käydä häissä, syntymäpäivillä, ristiäisissä, rippijuhlissa, lakkiaisissa ja muissa perhejuhlissa. Voi. Lasten kanssa pärjää juhlissa kun kerran arjessakin pärjätään. Lähdemme juhlista kotiin aikanaan, emmekä jää katsomaan humalaisten örvellystä pikkutunneille.

En ole koskaan ymmärtänyt, mikä hinku joillakin äideillä ja isillä on saada vauvat ja leikki-ikäiset vaikka väkisin yökylään? Parisuhteen onnellisuus ei ole kiinni siitä, kuinka usein äiti ja isä käyvät juhlimassa kahdestaan ja etelänmatkalla ilman lapsia. Onnellisuus tuntuu arjen elämisessä.

Meillä on erilaiset näkemykset anopin ja apen kanssa lähes kaikesta. Kysymys ei ole vain satunnaisesta karkinannosta lapsille vaan heidän tavastaan puuttua perhe-elämäämme :(. He katsovat oikeudekseen myös hoitaa lapsenlapsia niin kuin heille sopii. Me toivomme isovanhempien kunnioittavan meidän toivomuksia. That´s it =).
 
kotiäidillä on oma luja näkemyksensä (omasta tilanteestaan johtuen)
tästä asiasta. hän ei ole kokenut kuinka hyvinkin asiat voivat olla, tai että joku oikeasti voi tarvita edes yhdet kunnon yöunet. ja suunnilleen kahden kuukauden ikäisen vauvan kanssa yöt voivat olla tosi risaisia, univelat on maximissa! kaikki vanhemmat jotka haluavat omaa aikaa, EIVÄT KÄYTÄ SITÄ ETELÄNMATKAAN TAI RYYPPÄÄMISEEN.

terveitä ja lähelläasuvia isovanhempia on olemassa. jotkut heistä jopa voivat ja haluavat auttaa lapsiaan. miksi pitäisi silloin kärvistellä??

:headwall:

hyvää kevättä sinulle kotiäiti =)
 
kyllä tulee varmasti avarakatseisia, joustavia ja suvaitsevaisia lapsia niistä, joiden vanhemmat eivät hyväksy kenenkään muiden mielipiteitä kuin omansa. missään olosuhteissa. ei yöllä eikä päivällä. no joo.
 
Nyt on hermo kireellä... :/

Mä en kertakaikkiaan jaksa mun anoppia. Mulla on tytär, 2v9kk ja toista odotan. Käyn vuorotyössä...
Koko ajan ja aina se hinkuu et tytön pitäs mennä sen luo tai sen kans sen kotipaikalle ja kaupunkiin ja sinne ja tänne ja ja ja ja ja... Ja minä kun en pidä tollasesta yhtään. Oon aika paljon töissä ja kun töistä tulen niin ehdottomasti haluan että tyttö on kotona ja et saan viettää vähäisenkin ajan sen kans. Mut eiku anopin mielestä tytön pitäs olla hänen kanssaan ja plaa plaa.
Sillä on meidän tytön lisäx yx lapsenlaps ja se on sitä joutunu hoitaa tosi paljon koko sen lapsen ikänsä ajan, eli 12v.
Nyt luulee et sama juttu jatkuu meidän lapsen kaa mut eipä vaan jatku. Tää anoppi on sellane mielistelevä tekopyhä joka kulettaa näitä tyttöjä jokapaikassa ja pitää niitä jonain esittelyesineinä joka mua ärsyttää valtavasti.
Ja sillon harvoin ku suostun antaa tytön hetkex hoitoon ni yhtään ei kunnioiteta meidän rytmiä. Meillä päikkärit ja ruokailut on tärkeitä ja ne täytyy suorittaa aina, mut eipä mummolla. Ruokaa ei oo pakko syödä jos ei halua, karkkia, sipsiä ja limua vaan. Päikkäreitä ei tarvi nukkua jos tyttö sanoo ettei nukuta. Mun mielestä vajaa 3 vuotias ei oo vielä valmis päättää tarviix päikkäreitä nukkua vai ei...

Ja se vielä et anoppi valittaa vieläki ku tyttö ei pienempänä ollu paljoo hoidos... Enhän mä sitä voinu sinne viedä koska mummo ei voinu vaihtaa kakkavaippaa. Se on niin likaista hommaa :/

Voi luoja että olen vihainen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 12:46 äiti kirjoitti:
kyllä tulee varmasti avarakatseisia, joustavia ja suvaitsevaisia lapsia niistä, joiden vanhemmat eivät hyväksy kenenkään muiden mielipiteitä kuin omansa. missään olosuhteissa. ei yöllä eikä päivällä. no joo.
Löytyihän sieltä edes yksi, joka ymmärtää tekstini oikein :) HYVÄ! Nyt on tainnut vain kotiäidillä mennä hermot tässä keskustelussa! Tarkoitukseni ei ole suinkaan vähätellä niitä perheitä, jotka hoitavat itse lapsensa AINA ja jotka eivät suurin surminkaan vie lastaan hoitoon. Puolustin vain näkemyksiä siitä, että on mahtavaa kun voi viedä lapsen hoitoon vaikka mummolaan, jos tarvetta on. Juhliinkin pääsee lapsen kanssa aivan mainiosti! Joskus on vain helpompi lähteä pitemmälle matkalle ihan aikuisten kesken, jos lapselle on hyvä hoitopaikka! ENKÄ missään vaiheessa ole sanonut, että niiden, joilla isovanhemmat tai anopit asuvat kaukana, että sinne asti olisi pakko lapsia viedä, en todellakaan. Tässä nyt yritetään kaivaa kaikki mahdollinen esille, ettei vain olisi kalikka kalahtanut, kun koira niin älähtää...

No, olen omat näkemykseni tästä asiasta ilmaissut ja vieläkin kehotan ottamaan vastaan tarjottua hoitoapua. Ei ne isovanhemmat pahaa sillä hoitamisella tarkoita, herrajumala!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 16:06 ämmi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 12:46 äiti kirjoitti:
kyllä tulee varmasti avarakatseisia, joustavia ja suvaitsevaisia lapsia niistä, joiden vanhemmat eivät hyväksy kenenkään muiden mielipiteitä kuin omansa. missään olosuhteissa. ei yöllä eikä päivällä. no joo.
Löytyihän sieltä edes yksi, joka ymmärtää tekstini oikein :) HYVÄ! Nyt on tainnut vain kotiäidillä mennä hermot tässä keskustelussa! Tarkoitukseni ei ole suinkaan vähätellä niitä perheitä, jotka hoitavat itse lapsensa AINA ja jotka eivät suurin surminkaan vie lastaan hoitoon. Puolustin vain näkemyksiä siitä, että on mahtavaa kun voi viedä lapsen hoitoon vaikka mummolaan, jos tarvetta on. Juhliinkin pääsee lapsen kanssa aivan mainiosti! Joskus on vain helpompi lähteä pitemmälle matkalle ihan aikuisten kesken, jos lapselle on hyvä hoitopaikka! ENKÄ missään vaiheessa ole sanonut, että niiden, joilla isovanhemmat tai anopit asuvat kaukana, että sinne asti olisi pakko lapsia viedä, en todellakaan. Tässä nyt yritetään kaivaa kaikki mahdollinen esille, ettei vain olisi kalikka kalahtanut, kun koira niin älähtää...

No, olen omat näkemykseni tästä asiasta ilmaissut ja vieläkin kehotan ottamaan vastaan tarjottua hoitoapua. Ei ne isovanhemmat pahaa sillä hoitamisella tarkoita, herrajumala!!
Hei "ämmi" ja muutkin kirjoittajat :flower:!

Meillä on oikein sosiaalisia ja mukavia lapsia. Tulemme toimeen kaikkien kanssa - paitsi anopin ja apen. Se, että appivanhempani ovat mitä ovat, ei ole meidän vikamme. Onkohan appivanhemmilla kuullun ymmärtämisen vaikeus =)?

Minustakin on ihan OK, jos isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan, ja asioista pystytään sopimaan. Lasten yökyläilyistä isovanhemmat eivät päätä. Aikuiset lapset, miniät ja vävyt eivät elä isovanhempien määräysvallan alla.

Kaikki vanhemmat eivät halua viedä lapsiaan yökylään, syystä tai toisesta =). Jotkut haluavat hoitaa lapsensa itse ja joillakin ei ole luotettavia yökyläpaikkoja lapsille lähellä.

Kaikki pienten lasten äidit eivät ole univelkaisia, burn-outista kärsiviä perheenäitejä. En ymmärrä, miksi lapset pitäisi laittaa yökylään, jos tarvetta ei ole. Osa äideistä jopa viihtyy kotona omien lastensa kanssa! Nämä äidit ja isät on leimattu tässä keskustelussa pahoiksi ja itsekkäiksi.

Lapsista voi tulla avarakatseisia, joustavia ja suvaitsevaisia ilman yökyläharrastustakin =).
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 12:46 äiti kirjoitti:
kyllä tulee varmasti avarakatseisia, joustavia ja suvaitsevaisia lapsia niistä, joiden vanhemmat eivät hyväksy kenenkään muiden mielipiteitä kuin omansa. missään olosuhteissa. ei yöllä eikä päivällä. no joo.
Ai ettäjos on sitä mieltä et ei halua viedä lapsia yö kylään niin lapsista tulee suppeamielisiä ja suvaisemattomia lapsia :D :D

Tähän listaan voi sit lisätä sen mitä joku aiemmin kirjoitti että näistä lapsista tulee myös epäsosiaalisia :D

Voi pyhä sylvi... Uskomatonta et ihmiset oikeesti ajattelee noin.
 
""
Vai että kaikki vanhemmat toivovat oman lapsensa parasta? Onpas Sinulla idyllinen käsitys vanhemmuudesta. Ja mistä voit niin varmasti tietää, ettei vauvoille ja leikki-ikäisille ole haittaa aikaisin aloitetuista yökyläilyistä? Kyllä viikon erokin omista vanhemmista on pitkä aika pienelle lapselle.

Minusta nämä itsekkäät nykyvanhemmat, jotka haluavat viettää äitinä ja isänäkin vain helppoa ja itsekästä elämää, eivät kyllä ajattele lainkaan lastensa parasta :( .""

Miten ihmisten ajatusmaailma voi olla näinkin suppea kuin tässä ketjussa? Kokoajan ensinnäkin kyseenalaistetaan minkä ikäisenä lapsen voi viedä yökylään. Minä alusta asti olen ollut yksinhuoltaja, poika oli huono syömään ja söi tunnin välein kolmeen kuukauteen asti. Eli kun vein sen äidilleni yöksi, olin maailman huonoin äiti?
Sairastuin masennukseen, joka on minulle ennestään jo tuttu sairaus. Jouduin sairaalaan, kun poikani oli alle vuoden ikäinen. Olen taas huono äiti, kun poikani oli hoidossa äidilläni? Missä pojalla on turvallinen olo, mulla on turvallinen olo, kun tiedän, että saan parantua rauhassa. Toki poika oli mun luonani aina viikonloput heti kun pääsin viikonlopuksi ns. harjoittelemaan taas arkea. Ja äitini kävi minua katsomassa pojan kanssa kahdesti-kolmesti viikossa, mutta yöt hän oli äitini luona.
Älkää olko niin suppeita ajatusmaailmanne kanssa. Ei elämä ole niin hemmetin mustavalkoista. Se, että te moralisoitte muita, ei tee teistä äiteinä yhtään sen parempia. Uskokaa pois. Antakaa jokaisen elää omaa elämäänsä :)
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 10:53 Elviira77 kirjoitti:
Älkää olko niin suppeita ajatusmaailmanne kanssa. Ei elämä ole niin hemmetin mustavalkoista. Se, että te moralisoitte muita, ei tee teistä äiteinä yhtään sen parempia. Uskokaa pois. Antakaa jokaisen elää omaa elämäänsä :)
Mielestäni tämä pätee niin yökyläilyn kannattajiin ja vastustajiin.Jokaisella on tilanne eri ja jokaisen pitäisi saada tehdä omat päätöksensa hyvillä mielin ilman KENENKÄÄN moralisontia. :flower:
 
hihi
Meidän mummi on kiitettävästi ottanut lapsiamme yökylään silloin kun on ollut sellainen tarve.Esikoinen oli yökylässä ekan kerran 7,5kk:na ja kuopus vasta n. kaksivuotiaana.
Meidän mummi ei ole täydellinen...antaa karkkia, hermostuu lapsille, kerran ne papan kanssa latto videot pyörimään keskellä yötä, kun esikoinen ei saanut unta. Joo, ja viimeksi kuopus heräs puolilta öin valittelemaan nälkäänsä ja mummi laittoi ruokaa....
Mutta en minä jotenkin jaksa ottaa kauhian vakavasti noita hölmöilyjä kun kotona me tehdään niin kun me tehdään, eikä kantsi edes yrittää samaa palvelua kun mummin luona.
Olen vain toooosi kiitollinen, että joskus pääsen esim. ulos syömään tai leffaan ja parille oluselle...minä kun olen sellanen että joskus kaipaan jotain tollastakin.
Ja mitä muiden tapoihin tulee, niin eiköhän jokaisella ole oikeus tehdä niin kuin parhaaksensa näkee (siis tässä asiassa) ...eli he jotka haluavat hoitaa lastaan aina itse,niin heille se ilo ja kunnia suotakoon.Eihän tollaseen edes tartte muiden hyväksyntää tai suostumusta.Nostan hattua niille jokka jaksaa...
Ja ilotsen meidän hömppä-mummista, joka jaksaa lastenlastensa kanssa viettää aikaa, vaikka välillä rytmit meneekin ihan kiemuralle! :LOL:
 
Heteka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 10:53 Elviira77 kirjoitti:
Miten ihmisten ajatusmaailma voi olla näinkin suppea kuin tässä ketjussa? Kokoajan ensinnäkin kyseenalaistetaan minkä ikäisenä lapsen voi viedä yökylään. Minä alusta asti olen ollut yksinhuoltaja, poika oli huono syömään ja söi tunnin välein kolmeen kuukauteen asti. Eli kun vein sen äidilleni yöksi, olin maailman huonoin äiti?
Sairastuin masennukseen, joka on minulle ennestään jo tuttu sairaus. Jouduin sairaalaan, kun poikani oli alle vuoden ikäinen. Olen taas huono äiti, kun poikani oli hoidossa äidilläni? Missä pojalla on turvallinen olo, mulla on turvallinen olo, kun tiedän, että saan parantua rauhassa. Toki poika oli mun luonani aina viikonloput heti kun pääsin viikonlopuksi ns. harjoittelemaan taas arkea. Ja äitini kävi minua katsomassa pojan kanssa kahdesti-kolmesti viikossa, mutta yöt hän oli äitini luona.
Olen samaa mieltä kuin moni muukin täällä mun mielestä on ollut: viedään lapset yökylään tai ei viedä, swe ei tee kenestäkään huonoa tai hyvää äitiä. Kyse vaan on siitä, kuka asiasta päättää.

Eikä kyse ole vallanhalusta, mitä joku mummi ja äitikin täällä on ehdottanut syyksi, Sitä huolimatta haluaisnpa vaan, että tuota vallanhalua syyksi ehdottelevat joutuisivat itse tilanteeseen, missä joku ottaa heiltä oikeuden päättää omia lapsiaan koskevista asioista: joku muu sanoo, mitä heidän lapsensa tekevät, milloin ja miten ja heillä ei olisi siihen mitään nokan koputtamista. Ehkä sitten alkaisi löytyä hiukan ymmärrystä myös niille, joita isovanhemmat painostavat ja vaativat antamaan lapset yökylään vaikka vanhemmat itse eivät syystä tai toisesta haluaisi niin toimia...?

Ja mitä tulee tuohon ylle lainaamaani kommenttiin. Olettaisin, että eiköhän jopa kaikkein kärkkäimmätkin mielipiteidensä esittäjät erota toisistaan esim. tilanteet, joissa äiti tarvitsee kaljaillan vauvan ollessa vasta 6 viikkoa tai äiti tarvitsee edes yhdet yöunet/on sairas/sairaalassa jne. Ei tehdä tästä nyt niin kauhean mustavalkoista juttua, maailmassahan on aika monta eri harmaankin sävyä eli siis satoja erilaisia elämäntilanteita, eikö...?
 


Ja mitä tulee tuohon ylle lainaamaani kommenttiin. Olettaisin, että eiköhän jopa kaikkein kärkkäimmätkin mielipiteidensä esittäjät erota toisistaan esim. tilanteet, joissa äiti tarvitsee kaljaillan vauvan ollessa vasta 6 viikkoa tai äiti tarvitsee edes yhdet yöunet/on sairas/sairaalassa jne. Ei tehdä tästä nyt niin kauhean mustavalkoista juttua, maailmassahan on aika monta eri harmaankin sävyä eli siis satoja erilaisia elämäntilanteita, eikö...?
[/quote]

Lähinnä tarkoitin yhden äidin komentteja joka monessa tekstissään vetoaa siihen, että äidit juoksevat joko kaljabaareissa tai etelänmatkoilla. Missään kohtaa, en löytänyt hänen teksteistään vaihtoehtoa sille, että syitä voi olla muitakin kun vie lapsensta hoitoon. Koitin myös samaa sanoa, ettei maailma ole niin mustavalkoinen, että jokaisella on omat syynsä ja siksi mun mielestä edes aiheen vatvominen on ihan turhaa. Toki ap:lle olisi voinut vastata vain jokainen oman mielensä mukaan, koska oman lapsen on vienyt yökylään, eikä alkaa kertomaan, miksei veisi, ja miksi muut sitä tekevät :)
 
barbamama83
Me viemme lapset hoitoon noin kerran 6:ssa tai 8:vkossa.Eli ehkä noin 8krt vuodessa.Ovat yhden yön mamman ja pappan luona.Haluaisivat itse mennä useammin, mutta ei tarvetta.Ovat 3,5v ja toinen kohta 2v.Me vanhemmat käymme silloin ravintolassa syömässä ja ystävien kanssa bailaamassa.Ja hauskaa kyllä on aina ollut :p
 
Mun mielestä ei ole mitään pahaa jos mummulassa yökyläillään silloin tällöin. Meidän muksuilla on todellakin kymmenen pisteen mummu. Josta iso kiitos hänelle! :flower:
Hän kunnioittaa meidän vanhempien kasvatustapoja ja rytmejä, tykkää vilpittömästi ulkoilla lastenlastensa kanssa ja puuhailla muutenkin. Ja osaa myös sanoa EI jos hänelle ei sovi esim. ottaa hetkeksi muksujamme hoitoon. Ja hänellä on siihen oikeus. :)
Meillä homma toimii. Jatkuvasti emme todellakaan käytä mummua hoitajana, mutta niinkuin hänkin on sanonut, lapsille on hyvästä, jos vanhemmatkin saavat lepoa välillä ja jaksavat lastensa kanssa.

Iso halaus minulta kaikille mummuille ja papoille (tai miksi teitä sitten kutsutaankin :) ) ketkä jaksavat olla lastenlastensa elämässä mukana kunnioittaen lasten vanhempia. :hug:
Ja myös nämä kukat teille... :flower: Olette tärkeitä ihmisiä. Arvostan isovanhempia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 11:41 wohvelimamma kirjoitti:
Mun mielestä ei ole mitään pahaa jos mummulassa yökyläillään silloin tällöin. Meidän muksuilla on todellakin kymmenen pisteen mummu. Josta iso kiitos hänelle! :flower:
Hän kunnioittaa meidän vanhempien kasvatustapoja ja rytmejä, tykkää vilpittömästi ulkoilla lastenlastensa kanssa ja puuhailla muutenkin. Ja osaa myös sanoa EI jos hänelle ei sovi esim. ottaa hetkeksi muksujamme hoitoon. Ja hänellä on siihen oikeus. :)
Meillä homma toimii. Jatkuvasti emme todellakaan käytä mummua hoitajana, mutta niinkuin hänkin on sanonut, lapsille on hyvästä, jos vanhemmatkin saavat lepoa välillä ja jaksavat lastensa kanssa.

Iso halaus minulta kaikille mummuille ja papoille (tai miksi teitä sitten kutsutaankin :) ) ketkä jaksavat olla lastenlastensa elämässä mukana kunnioittaen lasten vanhempia. :hug:
Ja myös nämä kukat teille... :flower: Olette tärkeitä ihmisiä. Arvostan isovanhempia.
Kiitos kauniista sanoista minä olen 4 lapsen mummo,toivon että minun lapset ajattelevat minusta samalla lailla.Minulla on juuri tyttären pojat 4 yötä hoidossa,tänään pojat lähtevät kotiin kyllä on haikea olo.
 
muori
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 12:10 m mamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 11:41 wohvelimamma kirjoitti:
Mun mielestä ei ole mitään pahaa jos mummulassa yökyläillään silloin tällöin. Meidän muksuilla on todellakin kymmenen pisteen mummu. Josta iso kiitos hänelle! :flower:
Hän kunnioittaa meidän vanhempien kasvatustapoja ja rytmejä, tykkää vilpittömästi ulkoilla lastenlastensa kanssa ja puuhailla muutenkin. Ja osaa myös sanoa EI jos hänelle ei sovi esim. ottaa hetkeksi muksujamme hoitoon. Ja hänellä on siihen oikeus. :)
Meillä homma toimii. Jatkuvasti emme todellakaan käytä mummua hoitajana, mutta niinkuin hänkin on sanonut, lapsille on hyvästä, jos vanhemmatkin saavat lepoa välillä ja jaksavat lastensa kanssa.

Iso halaus minulta kaikille mummuille ja papoille (tai miksi teitä sitten kutsutaankin :) ) ketkä jaksavat olla lastenlastensa elämässä mukana kunnioittaen lasten vanhempia. :hug:
Ja myös nämä kukat teille... :flower: Olette tärkeitä ihmisiä. Arvostan isovanhempia.
Kiitos kauniista sanoista minä olen 4 lapsen mummo,toivon että minun lapset ajattelevat minusta samalla lailla.Minulla on juuri tyttären pojat 4 yötä hoidossa,tänään pojat lähtevät kotiin kyllä on haikea olo.
yhdyn näin kiitoksiin, mukava että vielä joku arvostaa meitä vanhojakin.. tai ei niin kovin vanhoja isovanhempia :flower:
 
Koko ketjun lukeminen olisi tuskaa kun viestejä on niin paljon... =) Mutta näihin viimeisiin viesteihin kommentoisin, että ei kai siinä, ettei lasta viedä vielä yökylään, ole kyse siitä, etteivät vanhemmat arvostaisi isovanhempia?

Minä ainakin arvostan omia vanhempiani isovanhempina tosi paljon, ja vaikka anopin kanssa on välilä sukset ristissä, en missään nimessä väittäisi, että hän on huono isovanhempi! Siitä huolimatta poikamme ei vielä ole yökylässä ollut, kun ei ole ollut siihen mitään tarvetta. Älkääs nyt kuulkaa vetäkö yökyläilyjen määrästä johtopäätöksiä siitä, millaiset välit lapsilla ja lapsenlapsilla isovanhempiin on! Meillä ainakin kaikki isovanhemmat on tosi tärkeitä lapselle ja meillekin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2006 klo 22:09 barbamama83 kirjoitti:
Me viemme lapset hoitoon noin kerran 6:ssa tai 8:vkossa.Eli ehkä noin 8krt vuodessa.Ovat yhden yön mamman ja pappan luona.Haluaisivat itse mennä useammin, mutta ei tarvetta.Ovat 3,5v ja toinen kohta 2v.Me vanhemmat käymme silloin ravintolassa syömässä ja ystävien kanssa bailaamassa.Ja hauskaa kyllä on aina ollut :p
Meillä alle kouluikäiset lapset eivät käy yökylässä mummolassa. Meillä on iloisia, reippaita, sosiaalisia ja mukavia lapsia =). Me vanhemmat emme käy ravintolassa syömässä emmekä bailaamassa. Olemme ihan täysipäisiä aikuisia. Hauskaa voi olla jopa kotonakin!

Kotiäitinä minun ei tarvitse miettiä lasten hoitoa päivähoidon ja koulujen lomilla. Kotona on lapset hoidettu =). Isovanhempien hoitoapuja ei tarvita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 11:44 Kotiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2006 klo 22:09 barbamama83 kirjoitti:
Me viemme lapset hoitoon noin kerran 6:ssa tai 8:vkossa.Eli ehkä noin 8krt vuodessa.Ovat yhden yön mamman ja pappan luona.Haluaisivat itse mennä useammin, mutta ei tarvetta.Ovat 3,5v ja toinen kohta 2v.Me vanhemmat käymme silloin ravintolassa syömässä ja ystävien kanssa bailaamassa.Ja hauskaa kyllä on aina ollut :p
Meillä alle kouluikäiset lapset eivät käy yökylässä mummolassa. Meillä on iloisia, reippaita, sosiaalisia ja mukavia lapsia =). Me vanhemmat emme käy ravintolassa syömässä emmekä bailaamassa. Olemme ihan täysipäisiä aikuisia. Hauskaa voi olla jopa kotonakin!

Kotiäitinä minun ei tarvitse miettiä lasten hoitoa päivähoidon ja koulujen lomilla. Kotona on lapset hoidettu =). Isovanhempien hoitoapuja ei tarvita.
Lapsesi eivät ilmeisesti pääse mummolaan yökylään kun haluat olla täydellinen äiti,oletko ajatellut asiaa lastesi kannalta he voisivat haluta yökylään.Isovanhemmillakin on paljon annettavaa lapsille ainankin muistoja yhteisistä hetkistä.Jos käy ravintolassa syömässä ja bailaamassa sehän on sosiaalista kanssakäymistä ja rentouttavaa vanhemmille.Ei se tee vanhemmista huonoja jos he eivät hoida lapsiaan 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä.Minun lapset ovat olleet mummolassa yökylässä ja tulevat olemaan ja lapsenlapsia otan aina yökylään kun siihen on mahdollisuus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 13:31 M mamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 11:44 Kotiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2006 klo 22:09 barbamama83 kirjoitti:
Me viemme lapset hoitoon noin kerran 6:ssa tai 8:vkossa.Eli ehkä noin 8krt vuodessa.Ovat yhden yön mamman ja pappan luona.Haluaisivat itse mennä useammin, mutta ei tarvetta.Ovat 3,5v ja toinen kohta 2v.Me vanhemmat käymme silloin ravintolassa syömässä ja ystävien kanssa bailaamassa.Ja hauskaa kyllä on aina ollut :p
Meillä alle kouluikäiset lapset eivät käy yökylässä mummolassa. Meillä on iloisia, reippaita, sosiaalisia ja mukavia lapsia =). Me vanhemmat emme käy ravintolassa syömässä emmekä bailaamassa. Olemme ihan täysipäisiä aikuisia. Hauskaa voi olla jopa kotonakin!

Kotiäitinä minun ei tarvitse miettiä lasten hoitoa päivähoidon ja koulujen lomilla. Kotona on lapset hoidettu =). Isovanhempien hoitoapuja ei tarvita.
Lapsesi eivät ilmeisesti pääse mummolaan yökylään kun haluat olla täydellinen äiti,oletko ajatellut asiaa lastesi kannalta he voisivat haluta yökylään.Isovanhemmillakin on paljon annettavaa lapsille ainankin muistoja yhteisistä hetkistä.Jos käy ravintolassa syömässä ja bailaamassa sehän on sosiaalista kanssakäymistä ja rentouttavaa vanhemmille.Ei se tee vanhemmista huonoja jos he eivät hoida lapsiaan 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä.Minun lapset ovat olleet mummolassa yökylässä ja tulevat olemaan ja lapsenlapsia otan aina yökylään kun siihen on mahdollisuus.

Hauskaa voi olla kotona ja hauskaa voi olla baarissa, eikös juu.Minulla on hauskaa kummassakin paikassa! :LOL:
Kyllä varmaan meistä monikin vois löysätä sitä pipoo...hei, eiköhän kaikilla o oikeus tehdä nääkin asiat niinkun itse katsoo parhaaksi!
Turhaa sitä kai tästä nyt on enää niin vääntää....ei sitä nyt tarvitse ihannoida jompaa kumpaa ääripäätä, että viedäkö lapset hoitoon vai aina hoitaa kotona.
Nyt kun opiskelen viikolla täyspäiväisesti niin en tunne suurta tarvetta "rentoutua" baarissa tms. viikonloppuisin, eli ei ole lastenhoidontarvetta...kun kotona on kivaa lasten kanssa...
Mutta ihan varmasti tulee joskus....syystä tai toisesta.Voinhan vaikka sairastua.Jos joku tekee kuten tekeekin niin onko se meiltä muilta pois vaikkemme teekään samoin????? =)
 
meillä on myös lastenlapset olleet yökylässä. Ja aivan varmasti saavat olla niin paljon kuin haluavat ja ehdin heitä ottamaan. suloisia lapsia ovat. Ovat omatkin olleet mummon ja papankin kanssa, eivätkä ole pahemmin traumoja saaneet. Ainoastaan nuorimmainen ei ole halunnut ilman äitiä mennä yökylään mihinkään eikä häntä ole siihen pakotettu.
Joskus voi olla todellakin tilanteita jolloin ei aina ole varaa valita. Ja ehkä mielummin tuttuun mummolaan yökylään, kuin, esim. vuoropäiväkotiin joka sekin on monelle lapselle pakon sanelema juttu.
Kaikki äidit kun eivät ole kotiäitejä, jotka voisi olla lasten kanssa kotona.
 
Ihan uskomatonta vänkäystä tuon "kotiäidin" osalta. Miten saatkin joka kerta väännettyä että lapsi viedään hoitoon kun vanhemmat haluavat bailata ja ryypätä? :kieh:
Yritä jo vaihtaa levyä! Tässä keskustellaan aiheesta yökyläily, olkoon vanhempien syyt hoitoon mitkä tahansa.
Meillä 2vee on ollut viime aikoina usean viikonlopun (3) yhden yön mummolassa RAKENNUSPROJEKTIN ansiosta. Kotiäiti huom!! Emme ole raksalla humalassa tai bailaamasssa. :LOL:
Ja nyt on rakennushommat siinä mallilla ettei tarvitse taas aikoihin lasta yöksi viedä hoitoon, aina välillä ehkä muutamaksi tunniksi (tuskin silloinkaan olemme lärvejä menossa vetämään).
Meillä nämä hoitokeikat yleeensä hoitaa isovanhemmat tai minun sisarukseni, ystäviä emme ole näissä asioissa tarvinneet.
Kukin vieköön lapsensa hoitoon parhaaksi näkemälleen henkilölle, taas kotiäidille vinkiksi kukaan ei ole sanonut/kirjoittanut että yökyläilylle/hoitoon lapset PITÄÄ viedä isovanhemmilleen vaan turvalliseen ja hyvään paikkaan.
Me arvostamma isovanhempien ja sisarusten apua hoidossa ja heidän lapsensa ovat myös tervetulleita meille hoitoon/leikkimään.
Toivon todella että lapseni aikanaan toisi minulle hoitoon omia lapsiaan...
:heart: -kiitokset lapsenvahdeille.
 

Yhteistyössä