yökyläilyt....

meni vähän mun lainailut persiilleen äskeisessä, mutta jos on lukenut kotiäidin ja minun keskustelun kokonaan, huomaa kyllä mitä kukakin on sanonut. valitan häiriötä. en siis yritä vääntää kötiäidin sanomisia. :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 12:19 wilma kirjoitti:
\[quote="05.01.2006

Meillä ei ole tarvetta lasten yökylähoitoon. Parisuhde, lapset ja koti hoituvat vallan mainiosti ilman mummoja ja vaareja. Kauneimmat joululaulutkin ehdittiin laulaa. Minä nukun yöllä, ja hoidan lapsiani ja kotiani päivisin. Ei tämä nyt niin vaikeaa ole! En ole uupunut lapsiini, mieheeni, kotiini tai mihinkään muuhunkaan asiaan elämässäni. Jos uupuisin, miettisin, mistä uupumus voisi johtua.


Hienoa sinulle kotiäiti., kun me huonot äidit välillä viemme lapsiamme hoitoon, kun haluamme viettää aikaa kahdestaan miehemme kanssa ja joskus käydä tilaisuuksissa johon lapsia ei voi ottaa mukaan (teatteri, pikkujoulut ym). :headwall:
Kyllä nyt pitäs viedä liuta äitejä navetan taakse.
Kotiäiti varmaan voi heittää ensimmäisen kiven kun on niin uhrautuvainen ja jaksavainen perheenäiti!! :saint:
Keikkea hyvää täydelliselle äidille ja muillekin vähemmän täydellisille, jokainen tyylillään :heart:
peesaan Wilmaa. Kaikilla ei ole yhtä onnellisesti asiat, että kaikki asiat hoituu vaikkei lapsia veisi hoitoon lainkaan. :headwall: Eikö jo näille "täydellisille äideille" mene jakeluun että meitä on monenlaista perhettä?! Tai ehkä pitäisi käyttää termiä suvaitsemattomat äidit.... :headwall: Senkun itse hoitaa lapsensa mutta antaisi muiden tehdä niin ne haluaa, TIETENKIN lapsen/lasten ehdoilla. :kieh: Meidän lapset ainakin nauttivat kovasti siitä että saavat olla päivä- tai yökylässä isovanhemmillaan, joskus heitä on jopa vaikea saada takaisin kotiinkin. :whistle: Silti saavat kotona aivan riittävästi rakkautta ja huolenpitoa. :heart:
 
meidän poika oli eka kerran 6 kk kun käytiin mieheni kanssa ulkomailla viikonloppumatkalla tekemässä toinen vauva. rintapumppu oli mukana matkalla kun vielä imetin. poika oli silloin äitini luona pari yötä. anoppi otti yöhoitoon kun poika oli 11 kk kun halusin saada univelkaa kiinni.
hyvin kaikki pärjäsivät.
 
En jaksanut lukea koko ketjua läpi. Olen kuitenkin tätä yökyläjuttua pohtinut. Meillä kaksi lasta, 2-v ja 7 kk. Yhtään yötä en ole erossa ollut lapsista, mitä nyt vanhemmasta erossa tietenkin nuorimmaisen synnytyksen aikaan ja sitten hänen jouduttuaan rs-viruksen takia osastolle 3 kk iässä.
Miehen kans oltu yhdessä yli 10 vuotta. Tuntuu, että parisuhde voi hyvin tässä lasten kans eläessä, ehkä voi jopa paremmin kuin ennen. Parisuhdetta on hoidettu kahden kesken "säälliseen" aikaan, ei ole tarvinnut etsiä lapsille yöksi hoitajaa.
Mutta pohjimmiltaan kyse on siitä, että minä en kertakaikkiaan voisi edes kuvitella olevani erossa vauvasta, minun vaistoni käskevät pysymään vauvan lähellä. päivisin olen iloisin mielin jättänyt kumpaakin hoitoon mummoille ja muille, mutta yöllä tunnen, että paikkani on kotona miehen ja lasten lähellä. MUUTEN EI TULE UNI!!!

Tuttavapiirissä on monia parikymppisiä äitejä, joden jopa alle 2 kk ikäisiä vauvoja mummot pitävät monta kertaa kuussa yökylässä. jos se auttaa näitä äitejä jaksamaan, hyvä niin, onneksi sattui sellaiset mummot, jotka jaksavat hoitaa. Mutta ihmettelen joskus sitä, miten erilailla hormonit laittavat meidät naiset toimimaan, millä tavoin se "äitivietti" ja äidinvaisto" ilmenee. En pidä itseäni sen parempana tai huonompana äitinä kuin ketään muutakaan!
 
äitiäiti
Sekä että, niin vauvoja kuin isompiakin lapsia hoidatetaan 3-kymppisten mamien toimesta joka viikonloppu.Sama se minulle, itsepähän äidit huonon omatuntonsa asiasta kantavat, jos kantavat.
 
äitiäiti
Pakko kyllä myöntää, että 2-kymppiset äidit hoidattavat paljon lapsiaan myös.Mutta myös vanhemmat mamit niin tekevät.Kummat sitten hoidattavat enemmän lapsiaan?nuoret äidit vai vanhemmat äidit?ken tietää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 00:54 äitiäiti kirjoitti:
Pakko kyllä myöntää, että 2-kymppiset äidit hoidattavat paljon lapsiaan myös.Mutta myös vanhemmat mamit niin tekevät.Kummat sitten hoidattavat enemmän lapsiaan?nuoret äidit vai vanhemmat äidit?ken tietää.
Olen nelikymppinen äiti, enkä hoidata lapsiani mummolassa. Kyllä hoidan itse lapseni, ja kotiäiti olen. Kaikki muutkin kotihommat tehdään oman perheen voimin, ei pyydetä isovanhempien apuja mihinkään =) .

Nuoret vanhemmat ovat taloudellisesti ja henkisesti ehkä riippuvaisempia isovanhempien avusta kuin me nelikymmppiset äidit ja isät. Isovanhemmat antavat aikuisille lapsilleen rahaa ja hoitavat lapsia ilmaiseksi, tekevät kotitöitä, rakentavat taloja ja tekevät remonttitöitä jne. Isovanhemmilla on myös todellista valtaa lapsiperheessä. Jos lasten päivähoito on järjestetty niin, että mummo hoitaa lapsenlapsiaan päätoimisesti, on parasta pysyä väleissä mummelin kanssa tai lastenhoito loppuu.

Meillä ei anopin ja apen ole tarvinnut tehdä mitään em. asioita. Nykyiseen tilanteeseen olemme tyytyväisiä, pärjätään omin avuin ihan mukavasti =) . Olen itse sellainen luonne, joka mieluummin tekeekin itse kuin pyytelee muilta apuja. Minusta lastenhoito ei isovanhemmille kuulu. Vauvaikäiset ja pienet lapset eivät yökyläilyjä tarvitse. Yökyläilyt ovat aikuisten keksintöä. Emme ole kuitenkaan mitään erakkoja. Ihmissuhteita ehtii hoitaa päivälläkin =) .
 
minun lapset ovat paljon olleet mummolassa yökylässä koska ovat itse sinne haluneet mennä ,mummo myös haluaa olla paljon lastenlasten kanssa tekemisissä.itse olen kohta 5 lapsen mummo ja ainakun vanhemmille sopii haluan lapset luokseni.haluan antaa lapsenlapsille rakkaita muistoja ja itse saan ihania hetkiä lasten kanssa,minusta se on rikkaus kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta.
 
Minusta isovanhemmilla on OIKEUS hoitaa lapsenlapsiaan ja ottaa niitä yäkylään. Velvollisuus on loppunut omien lapsien kasvettua ulos kotoaan.

Minusta ainakin on ihanaa, että lapseni rakastavat ja luottavat omiin isovanhempiinsa niin, että haluavat joskus olla yökylässä niiden luona, ja jos isovanhemmat haluavat myös, niin mikä ei.

Vaikka en aina olisikaan samaa mieltä isovanhempien kanssa asioista, niin he ovat kullanarvoisia lapsenlapsilleen, kuten muutkin lähisukulaiset. Olenkin ajatellut aina, että mieluummin puren hammasta ja nielen kiukkuni asioista, kun että pilaan lapseni ja heidän isovanhempien välit omien erimielisyyksien takia. Isovanhemmat ovat kuitenkin iäkkäitä, ja todennäköisesti saavat nauttia lapsenlapsistaan vain jonkin aikaa, joten suotakoon se heille täysin rinnoin.

Ja lisäksi on se ihana ajatella, että jos joskus tiukka paikka tulee, voi aina turvautua isovanhempiinkin.

Meitä vanhempia on moneksi, kuin myös isovanhempia. Mutta annnetaan lasten nauttia isovanhemmista ja isovanhempien lapsenlapsistaan, sillä isovanhemmat eivät ole kauaa täällä keskuudessamme todennäköisesti.

Yleensä muuten lapsenlapset ovat jopa rakkaampia kuin omat lapset, sillä omiin lapsiin liittyy niin paljon velvollisuuksia, jotka lapsenlapsissa jäävät pois.
 
peuhu
Minun mielestä minulla ja miehelläni on kyllä suurempi OIKEUS hoitaa omia lapsiamme kuin isovanhemmilla.Itse olen vanhemmalla iällä lapset saanut ja haluan nauttia joka hetkestä. Isovanhemmat saavat kyllä nauttia lapsenlapsistaan päiväaikaan kun käymme kylässä tai päin vastoin.Minä en missään nimessä vastusta yö kyläilyä, jos vanhemmat haluaa viedä niin siitä vaan mutta sitä en ymmärrä kun jotkut korostaa että yö kyläily nimen omaan luo vahvan siteen lasten isovanhempien välille!!! Minun mielestä on isovanhemmissa vika jos ei pysty luomaan vahvoja siteitä lapsenlapseen ilman yökyläilyjä.Tottakai aina vahvempi side tulee mitä enemmän hoitaa lapsenlapsiaan mutta lasten kasvatus ja hoito on nyt minun ja mieheni oikeus koska he ovat meidän lapsia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 12:13 peuhu kirjoitti:
Minun mielestä minulla ja miehelläni on kyllä suurempi OIKEUS hoitaa omia lapsiamme kuin isovanhemmilla. Isovanhemmat saavat kyllä nauttia lapsenlapsistaan päiväaikaan kun käymme kylässä tai päin vastoin.Minä en missään nimessä vastusta yö kyläilyä, jos vanhemmat haluaa viedä niin siitä vaan mutta sitä en ymmärrä kun jotkut korostaa että yö kyläily nimen omaan luo vahvan siteen lasten isovanhempien välille!!! Minun mielestä on isovanhemmissa vika jos ei pysty luomaan vahvoja siteitä lapsenlapseen ilman yökyläilyjä.
Olen samoilla linjoilla. Siis minulla ja miehelläni on OIKEUS nauttia lapsestani, ja kukaan muu mieheni lisäksi ei kyllä tule minulle oikeuksiaan luettelemaan, mitä tulee meidän lapsiin...! Eikä kellään muulla kyllä ole velvollisuuksiakaan, sekin on faktaa.

Toisaalta, meillä isovanhemmat ovat tosi läheisiä lapselle ilman yökyläilyäkin. Lapsemme ei siis ole vielä ollut yökylässä ja jos mitään kauheeta ei tapahdu, niin ei ehkä menekään ennen kuin itse haluaa. Ja silloin saa toki mennä, ei tule mieleenikään kieltää (paitsi jos alkaa mennä jokaviikkoiseksi). =) Mutta yökyläilyjen puutteesta huolimatta lapsi on siis tosi läheinen kaikkien isovanhempiensa kanssa! Meillä isovanhemmat eivät koe, attä ainoa tapa toteuttaa isovanhemmuutta on yökyläily!

Tämä mielipiteeni ei tarkoita, etteikö lapsia saa viedä isovanhemmille yökylään. Ei missään nimessä tarkoita. Siis jos lapset menevät isovanhemmille yökylään, koska se on kaikkien mielestä ok, niin sehän on vaan hienoa! Tarkoitan omalla mielipiteelläni sitä, että kukaan ei kuitenkaan saa painostaa ketään tällä asialla: minä en voi vaatia isovanhempia pitämään lastani yökylässä / isovanhempi ei voi vaatia minua antamaan lasta yökylään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 12:13 peuhu kirjoitti:
Minun mielestä minulla ja miehelläni on kyllä suurempi OIKEUS hoitaa omia lapsiamme kuin isovanhemmilla.Itse olen vanhemmalla iällä lapset saanut ja haluan nauttia joka hetkestä. Isovanhemmat saavat kyllä nauttia lapsenlapsistaan päiväaikaan kun käymme kylässä tai päin vastoin.Minä en missään nimessä vastusta yö kyläilyä, jos vanhemmat haluaa viedä niin siitä vaan mutta sitä en ymmärrä kun jotkut korostaa että yö kyläily nimen omaan luo vahvan siteen lasten isovanhempien välille!!! Minun mielestä on isovanhemmissa vika jos ei pysty luomaan vahvoja siteitä lapsenlapseen ilman yökyläilyjä.Tottakai aina vahvempi side tulee mitä enemmän hoitaa lapsenlapsiaan mutta lasten kasvatus ja hoito on nyt minun ja mieheni oikeus koska he ovat meidän lapsia.
Toivon, että omat lapsesi ajattelevat myös sitten, että kyllä ne välit riittävän hyviksi tulevat normaalilla kyläilyllä.

Kun aiemmin kirjoitin isovanhempien oikeudesta lapsenlapsiin, ei se tarkoita, että yökylät ainoa tapa hoitaa välejä, mutta jos isovanhemmat ei nyt vaaraksi lapsen kehitykselle, niin kyllä siitä vuorovaikutuksesta on hyötyä kaikille.

Olen joskus töissä törmännyt vanhempiin, jotka itsekäästi kieltävät isovanhemmiltaa lapsenlapset eri syiden takia; jokus on tehnyt mieli sanoa, että noinko haluatte kohdeltavan sitten itseänne kun olette vanhoja. Malli kun tulee vanhemmilta. (Tällä en tarkoita, että Peuhu kuuluisi näihin esimerkkeihin :x )
 
peuhu
Niin kyllä meillä on ihan normaalia kanssa käymistä isovanhempien kanssa ja lapsi on myös ollut parituntia mummolassa hoidossa muutaman kerran kun itse olen ollut kielikursseilla ja mies töissä.

Musta ihmiset reagoi liian voimakkasti tohon yö kyläily juttuun, mun mielestä sen kuitenkin pitäisi olla vanhempien päätös eikä heitä siihen saa painostaa. Ja olempa tavannut puistossa aina silloin tällöin (viimeksi joululomalla) uupuneita mummoja jotka ei enää niin kauaa jaksaisi touhuta lasten kanssa kun vanhemmat olettaa. Tälläkin kyseisellä mummolla olivat lapset olleet koko joululoman ja mummo sanoi olevansa ihan puhki.

Yö kyläilyt on mielestäni ok niin kauan kun kukaan ei siihen painosta puolin eikä toisin. Ja mummoiltakin pitäisi aina aika ajoin muistaa kysyä jaksavatko he oikeasti hoitaa lapsen lapsia jos on kyse pitkistä ajoista.

:flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 18:57 peuhu kirjoitti:
Niin kyllä meillä on ihan normaalia kanssa käymistä isovanhempien kanssa ja lapsi on myös ollut parituntia mummolassa hoidossa muutaman kerran kun itse olen ollut kielikursseilla ja mies töissä.

Musta ihmiset reagoi liian voimakkasti tohon yö kyläily juttuun, mun mielestä sen kuitenkin pitäisi olla vanhempien päätös eikä heitä siihen saa painostaa. Ja olempa tavannut puistossa aina silloin tällöin (viimeksi joululomalla) uupuneita mummoja jotka ei enää niin kauaa jaksaisi touhuta lasten kanssa kun vanhemmat olettaa. Tälläkin kyseisellä mummolla olivat lapset olleet koko joululoman ja mummo sanoi olevansa ihan puhki.

Yö kyläilyt on mielestäni ok niin kauan kun kukaan ei siihen painosta puolin eikä toisin. Ja mummoiltakin pitäisi aina aika ajoin muistaa kysyä jaksavatko he oikeasti hoitaa lapsen lapsia jos on kyse pitkistä ajoista.

:flower:
Olet aivan oikeassa :)

Usein unohtuu monelta, että kyseessä on kuitenkin omat vanhemmat, joilla yleensä ikää. Se on vain kumma, miten sitä ei ajattele omaa isää tai äitiä vanhuksena, ennenkuin järkyttyneenä huomaa kauhukseen, että vanhahan se tuo isovanhempi on (kokemuksena voin sanoa, että isoisä 78 ja järkytyin eräässä kahvipöydässä miten käsi vapisi ym. ) No, hänellä ei kyllä lapseni ole ollutkaan yötä, mutta rakas kuitenkin.

Ai myöskään se painostus, puolin ja toisin, ole oikein; ei sillä tavalla tule aitoja rakkaita suhteita.

Nauttikaa lapsistanne, isovanhemmista ja antakaa näidän nauttia toistensa kanssa kanssakäymisestä.
 
kyläluuta
Kyllä yökyläilyn voi aloittaa kun itsestä siltä tuntuu. Meidän poika oli ekaa kertaa yökylässä 4kk vanhana. (Nyt 3v4kk). Lapset ovat erilaisia mutta meidän ainakin menee isovanhemmille, tädille ja sedälle mielellään. Ehkä sen takia hän on käynyt paljon yökylässä koska asumme muulla paikka kunnalla kuin sukulaisemme. Olen kokenut asian hyvin positiivisena, hän menee aina innoissaan yökylään. Eikä meillä vanhemmilla tarvitse olla mitään erityistä menoa voihan se lapsi ihan muutenkin yökylään mennä. Kannattaa antaa lapsi jos on kerta ottajia, sillä kaikilla ei tätä mahdollisuutta ole.
 
Surullista, että monilla tuntuu olevan kovin etäiset ja kylmät välit isovanhempiin, kuten nimim. kotiäitillä. Ollaan vaan niin minä itse ja me itse tässä nyt - entäs se miltä isovanhemmista tuntuu?
Meillä on todella lämpimät ja avoimet välit isovanhempiin. Usein mummu ja tuffa soittavat että saisiko lapset tulla yökylään, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa. On mukavaa kun lapset pyrähtävät isovanhempien syliin mummulaan mennessämme. Tuntuisi kovin itsekkäältä, jos kieltäisimme heiltä lämpimän suhteen isovanhempiin. Aina isovanhempien ehdottamat yökyläilyt eivät meille sovi, jos ollaan sovittu muuta menoa, mutta ellei mitään ihmeempää syytä ole ja lapset haluavat yökylään lähteä, niin parin tunnin ajomatka ei todellakaan ole mikään este yökyläilylle. Kuljetukset toimii molemminpäin, jos me viemme lapset niin isovanhemmat tuovat heidät takaisin. On suuri rikkaus, että isovanhemmat ovat lapsille niin tärkeitä. Ja vanhempien on ihan turha pelätä, että kiintymys isovanhempiin olisi jotenkin vanhemmilta pois.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 22:02 Mutsikka kirjoitti:
Surullista, että monilla tuntuu olevan kovin etäiset ja kylmät välit isovanhempiin, kuten nimim. kotiäitillä. Ollaan vaan niin minä itse ja me itse tässä nyt - entäs se miltä isovanhemmista tuntuu?
Meillä on todella lämpimät ja avoimet välit isovanhempiin. Usein mummu ja tuffa soittavat että saisiko lapset tulla yökylään, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa. On mukavaa kun lapset pyrähtävät isovanhempien syliin mummulaan mennessämme. Tuntuisi kovin itsekkäältä, jos kieltäisimme heiltä lämpimän suhteen isovanhempiin. Aina isovanhempien ehdottamat yökyläilyt eivät meille sovi, jos ollaan sovittu muuta menoa, mutta ellei mitään ihmeempää syytä ole ja lapset haluavat yökylään lähteä, niin parin tunnin ajomatka ei todellakaan ole mikään este yökyläilylle. Kuljetukset toimii molemminpäin, jos me viemme lapset niin isovanhemmat tuovat heidät takaisin. On suuri rikkaus, että isovanhemmat ovat lapsille niin tärkeitä. Ja vanhempien on ihan turha pelätä, että kiintymys isovanhempiin olisi jotenkin vanhemmilta pois.
Miten yö kyläilyt liittyy lämpimiin väleihin? Kyllä meillä lapset juoksee mummon syliin vaikka eivät yö kylässä ole olleetkaan.
Jos emme vie lapsia yö kylään mummolaan ei se tarkoita sitä että meillä olisi jotenkin huonot välit mummojen kanssa :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2006 klo 09:36 peuhu kirjoitti:
Miten yö kyläilyt liittyy lämpimiin väleihin? Kyllä meillä lapset juoksee mummon syliin vaikka eivät yö kylässä ole olleetkaan.
Jos emme vie lapsia yö kylään mummolaan ei se tarkoita sitä että meillä olisi jotenkin huonot välit mummojen kanssa :eek:
tätä peesaan. en siis ole yökyläilyjä vastaan, vaikka oma lapsemme ei niitä vielä ole harrastanut, mutta en myös ymmärrä, miten yökyläily liittyy lämpimiin väleihin? Sama meillä: lapsi rakastaa jokaista isovanhempaansa, ja he lasta. Ilman yökyläilyjäkin jopa.
 
pampulamami
Minun mielestäni lapset voivat yökyläillä isovanhempien luona, mutta liika on liikaa.Ystäväni 4v poika on 3 vkonloppua kuussa isovanhemmilla,lisäksi joka arkipäivä tarhassa 7h vaikka äiti kotona.Lapsi on siis perjantaista sunnuntai-iltaan papalla.Mielestäni liikaa.Toinen esimerkki liikaa olemisesta on toisen kaverin 3v poika, joka jo 1,8v ikäisenä oli yli viikon mummulassa kun vanhemmat lomailivat ulkomailla.Poika muutoinkin 2-3 vkonloppua kuukaudessa isovanhemmilla.Usein yleistetään nuoria vanhempia lasten hoidattamisesta, mutta tämän ensimmäisen esimerkin äiti on 30-vuotias, toisen esimerkin äiti 23 vuotias.Eli kyllä tällaista löytyy joka ikäluokasta.Itse olen 23v 2 lapsukaisen mami :D Mitä mieltä te olette näistä tapauksista?Tarkoitus ei ole provosoida riitaa. :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2006 klo 21:36 pampulamami kirjoitti:
Minun mielestäni lapset voivat yökyläillä isovanhempien luona, mutta liika on liikaa.Ystäväni 4v poika on 3 vkonloppua kuussa isovanhemmilla,lisäksi joka arkipäivä tarhassa 7h vaikka äiti kotona.Lapsi on siis perjantaista sunnuntai-iltaan papalla.Mielestäni liikaa.Toinen esimerkki liikaa olemisesta on toisen kaverin 3v poika, joka jo 1,8v ikäisenä oli yli viikon mummulassa kun vanhemmat lomailivat ulkomailla.Poika muutoinkin 2-3 vkonloppua kuukaudessa isovanhemmilla.Usein yleistetään nuoria vanhempia lasten hoidattamisesta, mutta tämän ensimmäisen esimerkin äiti on 30-vuotias, toisen esimerkin äiti 23 vuotias.Eli kyllä tällaista löytyy joka ikäluokasta.Itse olen 23v 2 lapsukaisen mami :D Mitä mieltä te olette näistä tapauksista?Tarkoitus ei ole provosoida riitaa. :attn:
En ymmärrä vanhempia, joiden on saatava "lapset pois jaloista" lähes joka viiikonloppuna :(. Myös lasten kuskaaminen mummolaan vanhempien pitkien lomamatkojen ajaksi menevät yli ymmärryksen. Kyllä luulisi, että nuoret ja terveet vanhemmat pystyisivät itse hoitamaan lapaensa lomamatkallaan =).

Sekä nuoret että vanhemmat äidit ja isät harrastavat tätä lasten hoidattamista isovanhemmilla. Ihmettelen, miten lapsiperheen arki on niin raskasta, että edes viikonloppuja ei viitsitä viettää omien lasten kanssa?

Tämän keskustelun anti:
- Jos et halua viedä lastasi (jo vauvana) pienenä yökylään mummolaan, olet itsekäs, paha ja isovanhempia vihaava vanhempi. Lapsistasi kasvaa itsekkäitä ja epäsosiaalisia ihmisiä :(.
- Jos viet lapsen usein ja pitkiksi ajoiksi, mieluummin jo vauvana, mummolaan yökylään, olet sosiaaalinen ja hyvä vanhempi, jolla on hyvät suhteet isovanhempiin. Lapsistasi kasvaa sosiaalisia ja epäitsekkäitä ihmisiä =).

Hienoa, kun lastenhoito ja -kasvatus on näin yksinkertaista =). Meillä lapset eivät ole pieninä mummolaan yökylään edes halunneet. Äitinä en pakota lapsia jäämään kaukana olevaan mummolaan :(. Vauvojen ja pienten lasten paikka ei ole mummolassa vaan kotona. Jatkuvaa lasten hoidattamista isovanhemmilla ja monen viikon yökylähoitojaksoja en tosiaankaan ymmärrä =).
 
No juu, en itsekään tykkäisi jos yökyläilyt kestäisivät monta yötä ja päivää, meillä aina vaan yhden yön. Enkä mielestäni ole ollenkaan itsekäs kun annan lasteni mennä mummulaan yökylään jos haluavat mennä, päinvastoin! Onneksi lapsillani on elämässään muitakin tärkeitä ihmisiä kuin vain me vanhemmat ja omat sisarukset.
Niinkuin tässä keskustelussa on huomattu, on yökyläily sellainen asia joka on perheestä kiinni, siitä minkälaiset tavat perheessä on. Meillä vietetään muutenkin sosiaalisesti aktiivista elämää, vieraita käy usein, lasten kavereita on meillä usein yökylässä ja meidänkin lapset ovat kavereilla yökylässä usein, samaten kuin mummulassa. Meillä on aina talo täynnä lapsia, ja on mukavaa kun lasten kaverit haluavat tulla meille. Onneksi emme ole jumittuneet kotiin olemaan pelkästään oman perheen parissa, ja tästä kommentista ei kannata sitten kenenkään loukkaantua, näin se vain on. Reippaista ja iloisista lapsistaan ylpeä äiti =)
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2006 klo 09:58 Kotiäiti kirjoitti:
Tämän keskustelun anti:
- Jos et halua viedä lastasi (jo vauvana) pienenä yökylään mummolaan, olet itsekäs, paha ja isovanhempia vihaava vanhempi. Lapsistasi kasvaa itsekkäitä ja epäsosiaalisia ihmisiä :(.
- Jos viet lapsen usein ja pitkiksi ajoiksi, mieluummin jo vauvana, mummolaan yökylään, olet sosiaaalinen ja hyvä vanhempi, jolla on hyvät suhteet isovanhempiin. Lapsistasi kasvaa sosiaalisia ja epäitsekkäitä ihmisiä .

Haluan kuitenkin korostaa vielä kerran että en vastusta yökyläilyä


Taas tuli ilmi että juuri näin monet ihmiset ajattelee. Tai sellaisen kuvan sai mutsika kommentista.
Musta on tosi sääli että ihmiset ajattelee et jos et vie lapsiasi yökylään et ole sosiaalinen ihminen ja lapsi on kotona kaiket päivät ,vaikka eihän se niin mene. Meillä ainakin käydään kerhoissa kylässa ja leikkipuistoissa ym. Kyllä lapsilla on paljon kontakteja muihin lapsiin ja aikuisiin. =)
 

Yhteistyössä