Hakutulokset

  1. K

    Lapset ja telkku

    Meidän 2v2kk katsoo viikolla max pikkukakkosen ajan, tai ei ollenkaan. Viikonloppuaamuisin sitten katsoo fröbeleitä, luonto-ohjelmaa tai boksilta tuomas veturia ja unelmatarhaa, ihan omaa laiskuuttani että itse saa löhötä sohvalla peiton alla yhdessä lapsen kanssa. Plus fröbelit on...
  2. K

    Miten reagoitte, kun lapsi päästelee ärräpäitä?

    No, meillä 2v tyttö, ja silloin tällöin jommalta kummalta vanhemmalta lipsahtaa painokas kirosana.. aina kun tyttö on sitä toistellut niin olemme jättäneet tämän apinoinnin täysin huomiotta. Toistaiseksi tämä ignooraustekniikka on toiminut, on toistanut muutaman kerran itsekseen hihkuen "ittu"...
  3. K

    Lapsen korvakipu.

    Käyttäisin kyllä näytillä ettei jää muhimaan mitään joka voisi vaurioittaa kuuloa.
  4. K

    rauhotelkaa mua,please

    No RS-virusta on kyllä paljon liikkeellä. Yleensä pienet tarvitsee sairaalahoitoa hengitysvaikeuksien vuoksi, mutta se on suhteellisen harvinaista kuitenkin. Meidän tyttö oli noin vuoden iässä myös kovassa ahtauttavassa keuhkoputken tulehduksessa RS-viruksen kourissa, mutta yhdellä...
  5. K

    Uskotko jo kaksivuotias sanoo olevansa kipeä?

    Vielä lisäisin että on aina kuitenkin mahdollista että joku pieni vaiva on olemassa ja se ajan kanssa kehittyy isommaksi vaivaksi jos sitä ei hoideta. Parempi katsoa kuin katua :)
  6. K

    Uskotko jo kaksivuotias sanoo olevansa kipeä?

    Riippuu.. jossain määrin kyllä voi olla hyvä ottaa joskus todestakin. Oma tyttäreni oli 1v 8kk kun kyseli muutamana päivänä useamman kerran että "mistä ääni kuuluu" vaikkei mitään ääniä kuulunut ja haroi korvaansa, ei silti ollut kipuisen oloinen. No päätin sitten kuitenkin käydä...
  7. K

    Nyt mulla ihan oikeesti rupee palaa käämi

    Peesailen kullanmurutx4:ää Sellainen toiselta puolen muovitettu lakana tavallisen alle vois olla myös kova sana niin ei patjapyykillä tartte alvariinsa olla...
  8. K

    Onko muita yhden lapsen perheitä?!

    Itse olen ainoa lapsi ja minusta (sekä miehestäni) tuntuu ihan hyvältä ja luontevalta että meillä on yksi ja se riittää. Meiltä ei tosin kukaan kysele kakkosen perään... Tuli mieleen tuosta vanhasta virrestä että ainoista lapsista tulee itsekkäitä.. pah sanon minä. Luin tuossa taannoin...
  9. K

    Uniongelmat ja pullolla nukuttaminen 1v1kk

    Njoo, tuosta maitohommasta ekaksi että meillä oli nuo älyttömät yötankkauskaudet n. 8 kk iässä (about 4-5 kertaa yössä joi noin desin) ja uudelleen ilta/aamutankkaus 1v 7-8kk iässä. Meni joskus puoli litraa ennenkuin oli tyytyväinen, mutta nyt hyvä että desin illalla juo ennen nukahtamista (nyt...
  10. K

    Mitkä on teidän taaperon mieluisimmat lelut ja leikit?

    Hommasin meidän tytölle tällaisen muutama kk sitten, taisi tyttö olla just tuon 1v 4kk. http://www.br-lelut.fi/product/play2learn-keijujen-sinikellosaapas/ Tällä on leikitty tosi ahkerasti ja yhä joka päivä käytössä. On kehittänyt hienomotoriikkaa ja kärsivällisyyttä.
  11. K

    Leikkivinkkejä kaipaillaan pikkutaaperoille pienryhmään

    Olisko ideoita miten saadaan kaksi puolitoistavuotiasta ja yksi kolmevuotias leikkimään/toimimaan yhdessä? Itselleni tulee mieleen palloleikit hyödyntäen sellaista ryömintätunnelia tai koria, sormimaalaus... mitäs muuta sitä keksisi.. Siis vinkkejä kaipaillaan tähän pinoon :)
  12. K

    Jos vauva ei kävele viellä mitä tehdä?

    Kengistä sen verran että paljain jaloin on paras! Nilkan ja jalkaterän pienet lihakset kehittyy vahvoiksi paljasjaloin tepsutellessa. Jos on kylmät lattiat niin ohuet nahkatossut paljaassa jalassa lämmittää hyvin ja samalla antavat varpaiden liikkua vapaasti. Nuo "nilkkaa tukevat...
  13. K

    Jos vauva ei kävele viellä mitä tehdä?

    Onhan se kieltämättä niin että lapset aloittavat nuo kävelyhommat pääasiassa sitten kun ovat siihen kypsiä. Yksilöllinen vaihtelu on suurtakin, ja toiset voi patistamistesta vaan sisuuntua..
  14. K

    apua yövalvomiseen

    Voihan se olla että vuoden ikäisellä on oikeasti nälkä ja heräävät siihen. Meidän puolitoistavuotias juo pullon velliä 3-6 välillä aamulla ja sitten jatkaa uniaan. Joskus posottaa iltakasista aamuseiskaan ilman inahdustakaan, mutta usein tuossa viiden-kuuden aikaan kitisee ja kierii ja...
  15. K

    toinen nimi sandralle?

    Miksi pitää olla kolme nimeä? Ihan uteliaisuudesta... =)
  16. K

    HELP !! 1v3kk Tyttö ihmettelee/kaivaa jalkoväliään ???

    Itse olen ottanut tavaksi kurkistaa yövaippaa pukiessa sinne häppäreiden väliin, ihan vaan silmämääräisesti varmistaakseni että on puhdas eikä punoita. Näin olen tehnyt ihan tytön syntymästä asti ja olen ajatellut tehdä kunnes vaipasta päästään eroon. (nyt 1v 5kk) Kun välillä näitä löysempiä...
  17. K

    mikähän olisi TODELLA hyvä kuivien ja käsiteltyjen hiusten shampoo+ hoitoaine

    hairstoresta pitäis löytyä, tai kys.merkkiä myyvästä kampaamosta.
  18. K

    mikähän olisi TODELLA hyvä kuivien ja käsiteltyjen hiusten shampoo+ hoitoaine

    sebastianin evokativ, se kaikkein tummimman ruskea putelo.
  19. K

    Vauvalla kröhä

    Jos uloshengitys vinkuu, niin päivystykseen mars!! Juoppoja tahi ei...
  20. K

    Kun puuro ei uppoa

    Meillä ei ole allergioita mutta vaihtelun vuoksi (=puuro ei uppoa...) olen antanut YOSA kauravalmistetta, on maidoton, sisältää probiootteja, suurin osa eri makuvaihtoehdoista ei sisällä lisättyä sokeria vaan maku tulee aidoista marjoista ja hedelmistä.

Yhteistyössä