Hakutulokset

  1. M

    5kk vauvan nukahdusneuvoja kaivataan...

    Heippa, mulla on 5kk tyttövauva, ja hän nukkuu yöt ihan mainiosti yhdellä syötöllä. On ollut pelkällä pullolla nyt 2kk. Menee nukkumaan 21 ja 22 välillä yleensä, syö ennen nukahdustaan pullollisen velliä ja nukahtaa pullolle. Kannan sänkyyn, koitan hieman havahduttaa jotta tajuaisi...
  2. M

    kotikaljaa maidontulon palauttamiseen?

    Moi, minulla on 6-viikkoinen vauva, ja olen osittaisimettänyt häntä alusta asti. Viime viikot ovat olleet aivan hirveitä (vauva sairaalassa, kaikki kipeenä jne) ja stressi on ollut melkoinen, lisäksi olin mahataudissa ja vaikka koitin kovasti juoda ja pitää nestetasapainoa, epäilen että se on...
  3. M

    kuka sketsihahmo putosi?

    --Putouksessa?
  4. M

    millä ilveellä saa mahatautisen 1,5v:n juomaan??

    Tytöllä 1v5kk on mahatauti; ei kovin raju mutta lääkärissä käytiin ja on kokeiden mukaan hieman kuivunut. Aamulla joi lasillisen Floridralila ja lääkärillä ollessa mukillisen vettä sekä kotiin tullessa n. desin maitoa. Muuta en ole saanut menemään... Vinkkejä?? Ei kelpaa mehu, vesi, ripulijuoma...
  5. M

    1,5v ja mahatauti.. osmosal?

    Moi, 1v5kk tyttö on oksennellut nyt pari päivää, ei rajusti mutta juurikaan ei ole mitään kiinteää masun pohjalle jäänyt. Kakka on löysää ja vihertävää, lämpöä oli mutta laski Pamol F:llä. Oon kuullu Osmosal- liuoksesta, onko reseptitöntä? Maistuuko miltään, millä saan tuon ikäisen...
  6. M

    1v5kk ja vaikeat yöt alkaneet?? neuvoja kaivataan...

    Esikoisemme, tyttö 1v5kk on alkanut öisin kaivata vanhempaa viereensä sekä nukahtamiseen että jos herää kesken unien, on toisen meistä mentävä viereen patjalle nukkumaan. On ennen ollut hyvä nukahtaja ja nukkuja, toki pieni tassuttelukausi oli alle vuoden ikäisenä ja sillon kun tutti otettiin...
  7. M

    Kiddy Comfort Pro, mikä liike myy pk- seudulla?

    ..Siinäpä kysymys olikin... Jos teillä on Kiddyn istuin ja asutte Helsingissä, Vantaalla tai Espoossa, mistä sen hankitte? :)
  8. M

    Minkä ikäinen lapsi näkee jo unia?

    ..Siinäpä se kysymys tulikin, jos joku tietäisi :)
  9. M

    Käytännön vinkkejä kahden lapsen kanssa?

    Meille tulee tammikuussa pikkukakkonen, esikoinen on silloin 1v4kk. Antakaa käytännön vinkkejä, millä pitää molemmat tyytyväisenä = revetä kahteen eri suuntaan :) Tyyliin että miten syömisen, taaperon vahtimisen, vaipparallin, mahdollisen koliikin ja esikoisen yhdistäminen... Jännittää...
  10. M

    phil& ted's mitat??

    Mietimme nuiden kyseisten kaksosrattaiden hankkimistaa tammikuussa syntyvän pikkukakkosen johdosta, ongelmana vaan ettei tiedä mahtuuko pituuden puolesta meidän talon hissiin... Jos jollain on sellaiset siinä lähellä, mikä on käyttötilassa pisin mitta, etupyörästä takapyöriin? Vaunuaitan...
  11. M

    mitkä asiat helpottuu kun lapsi kasvaa, mitkä pahenee?

    Hieman hassu otsikko, mut koitan selittää... Mulla on 8,5kk tyttö. Olen kyllä voimakkaasti maalaisjärjen käytön kannalla, mutta kuitenkin vauva- ja muiden perhelehtien tilaajana oon väkisinkin törmännyt monenlaisiin "pelotteluihin".. siis asioista mitkä voi mennä vikaan, neuvoja vaikeisiin...
  12. M

    kodinhoitovinkkejä??? ahdistaa!

    Mulla on "asuntoanoreksia". Hinkkaan ja puunaan paikkoja, tahdon et paikat on ku Avotakasta... Muuten tunnen itteni toisen luokan kansalaiseks. Muiden kodeista en välitä, onko sotkuista, tää ongelma on vaan itseni kanssa... Yhdistelmä kaksi kissaa, vauva + toinen tulossa ja tietysti mies ei...
  13. M

    *hormonivuodatus* (semiturhis...)

    Ekaks mainitsisin että oon kuudennen viikon lopulla raskaana, joten hormoneilla on tässä aikamoinen osuus :) Neuvola ei ole auki ja mies töissä, joten pakki kirjottaa tänne koska äiti sanois vaan että oletpa höpsö!! Kuten varmaan olenkin :laugh: -Miksei minun 8kk 1vko vauva ole kiinnostunut...
  14. M

    mites se uä nyt menikään näin alkuviikoilla...

    ..Eli monellas viikolla alko ultrassa näkymään, et onko tuulimuna vai ei?? Mä tahtosisin kovasti varman tiedon :) ja siis ke alkaa rv 6.
  15. M

    Minkä ikäisenä vauvanne on alkaneet osoittaa mieltä?

    Minun 8 kk tyttö on nykyään tosi herkkä "loukkaantumaan". Jos saa käsiinsä kaukosäätimen, äitin kännykän tms. mitkä nyt useimmiten tulilinjalla olkkarin pöydällä on, ja ottaa pois nätisti, niin ARMOTON huuto ja itku, ymmärtäähän tuon :) Tuntuu vaan et nyt tässä kuukauden sisällä, ja kaikista...
  16. M

    ..ja testin tulos oli...

    Plussa!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Jos pitää todella paikkansa ja kaikki menee hyvin, ni LA on 13.1 :)
  17. M

    oliskohan kysta?

    Mä tunnen oikeella munasarjan paikkeilla "pallon". ?? Huomasin sen kun kissa leipoili masua tassuillaan ja osui siihen ja sattui reilusti! Voiskohan olla jonkunlainen kysta? On myös raskauden mahdollisuus, nyt kp 23/28, oviksen aikaan oltiin suojatta... Mut tuskinpa tuntuis, ja jos olis...
  18. M

    naamakirjakaverin poisto???

    ..Eli miten poistan kaverin fb- listalta??? Pikaisesti apua please..... :)
  19. M

    Ihme sima!

    Moikkelis, tein tuossa viime viikolla torstaina simaan, jotka pullotin perjantaina. Rusinatpa oliki jo nousseet eilen pintaan, mut ei kai se vielä voi olla valmista?? Kovin tarkasti laitoin ohjeen mukaiset hiivamäärätkin, voiko vaikuttaa jos nyt jostain ihmeen syystä olis mennyt liikaa? :0...
  20. M

    Miksei minun 7kk:ni oikein nuku????

    Tyttö on ollut kova nukkumaan päiväunia; kahdet 2h päikkärit plus illalla vielä puolisen tuntia. Jaksanut olla hereillä melkeinpä kellolleen kolme tuntia kerrallaan. Vaan tänäänpä ei mennyt nukkumaan. Ei sitten millään. Ei autoon, rattaisiin nukahti tunnin jälkeen. On syönyt (paitsi maitoa ei...

Yhteistyössä