Hakutulokset

  1. E

    Viikko sitten...

    ...eli 22.1.2011 meille syntyi neljäs lapsi :heart::heart::heart::heart: Tyttö syntyi rv 41+6 mitoilla 3710g ja 51cm. Isäni sai parhaimman synttärilahjan ikinä ;)=)
  2. E

    Havutekeleiden hinnat?

    Tietääkö joku,mitä noin suurinpiirtein maksaa havutekeleet (siis ne havuista tehdyt sydämet, joulukellot ym)?
  3. E

    Kaulan rauhanen...kenelläkään (raskausaikana) turvonneet?

    Noin kuukausi sitten löysin ison patin kurkun "päältä", patti jatkuu vasemmalle puolelle pienen matkaa.Pattia ei huomaa, jos pidän päätä normaalissa asennossa, mutta jos venytän kaulaa, patti näkyy. Olin ensin varma, että kyse on kilpirauhasen liikatoiminnasta, mutta eipäs ollutkaan (kävin...
  4. E

    Kilpirauhasen liikatoiminta..kenellä?

    Mulla on ilmestynyt "patti" (ei se ole kyllä oikein pattikaan, mutten tiedä, miten sitä kuvailla) kaulan vasemmalle puolelle (etuosa). Ei ole kipeä tms. Oireina olen huomannut painon tippumisen, janon, löysähkön vatsan, kuumuuskohtaukset ja uupumuksen (iltaisin). Nämä kaikki sopisivat tuohon...
  5. E

    Vauva perätilassa rv 31

    Te muut, joilla vauva on ollut rv 31 tai myöhemmillä viikoilla perätilassa, niin onko vauva vielä itsekseen kääntynyt ja millä viikoilla? Tai onko sairaalassa yritetty kääntää ja millä tuloksella? Odotan neljättä lastamme, joka on nyt siis peppu alaspäin. Tässä olisi muutama viikko aikaa...
  6. E

    Mitä tämä nyt on (raskaana vkolla 30+)?

    Aamusta asti alavatsa ja -selkä "särkenyt". Vauva liikkuu hyvin. Neljäs raskaus meneillään ja tuntuu hölmöltä kysellä, mutta mulla ei ikinä ole ollut tällaista tunnetta, paitsi rv 41+5 kolmosta odottaessa, joka sitten tupsahti maailmaan seuraavana päivänä. Emmä tiiä, onko nää supistuksia...
  7. E

    Hautajaiset ja lasten vaatetus

    Miten olette pukeneet pienet lapsenne hautajaisiin?
  8. E

    Mitä teidän eskarilaiset tekevät eskarissa?

    Olisi kiva kuulla, mitä teidän lastenne eskarissa puuhaillaan. Meidän esikoinen aloitti eskarin syksyllä ja siellä on koko ajan piirtämistä, maalaamista tms, mitä voisin kotonakin tehdä pojan kanssa. Eskariope on ollut poissa ihan tolkuttoman paljon, samoin koulunkäyntiavustaja. Sijaisia...
  9. E

    Raskaus -> korkea verenpaine -> lääkärin vastaanotto

    Mulla huitelee tässä neljännessa raskaudessa verenpaine aika korkealla, viikkoja 28+. Äsken tuli kirje lääkärin vastaanotolle tuon verenpaineen vuoksi ja uteliaisuuttani kyselisin niiltä,joilla sama ongelma ollut, että mitä tutkimuksia vastaanotolla on tehty? Kiitos.
  10. E

    Lasten talvikengistä

    Millaiset kengät ovat Kuomat? Hyvät, huonot, kestävätkö kosteutta, lämpimät? Meillä on ollut Viking Goretexia ja Reimatecin kenkiä ja mietin, että jos kokeilisi Kuomia. Niin tyytyväinen noihin kahteen yllämainittuun en ole ollut, ettenkö voisi vaihtaa merkkiä.
  11. E

    Nimistä

    Meillä on kolme lasta, joiden nimet päättyvät -el-loppuisesti. Odottelen neljättä lasta syntyväksi tammikuussa ja tytölle olen "maistellut" nimeä Mariel (pojan nimestä ei hajuakaan). Joku nimessä kuitenkin tökkii. Olen mieltynyt nimeen Elea, mutta jos neljäs olisi tuon niminen ja toisten nimet...
  12. E

    Kurpitsansiemenet

    Sain isovanhemmiltani ISON kurpitsamöhkäleen, jota aloin nyt kovertaa. Sisällä paljon siemeniä ja mietin, mitä niistä voisi tehdä? Ei raaskisi poiskaan heittää. Ohjeita, ideoita, vinkkejä - kiitos!:flower:=)
  13. E

    Miksi islaminuskoon kääntyneet suomalaiset naiset/äidit eivät tervehdi?

    Esikoisen kahden luokkakaverin äidit eivät tervehdi (minua tai muitakaan), vaikka joka päivä tullaan vastakkain ja "törmäillään" eskarin eteisessä. Ovat, kuin eivät edes huomaisi. Jos puistoon satutaan samaan aikaan, ovat he omassa ryhmässään,eikä heidän lapsensa leiki toisten kanssa. Miksiköhän?
  14. E

    Ihmetystä (eskarista myöhästely)

    Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt, että miksi jotkut lapset myöhästelevät eskarista alituiseen. Melkeinpä joka päivä mun poika sanoo, että "tänään se ja se oli myöhässä". Lasten vanhemmat kuitenkin saattavat lapsensa eskariin, joten mikäköhän siinä on, ettei sitä kelloa osata lukea. Ei...
  15. E

    Ohjeita leipäkoneella tehtyyn leipään, kiitos :)

    Olen onnistuneesti hävittänyt ohjeet ja mulla ei ole mittasuhteista/aineista hajuakaan, joten jos joku ystävällinen laittaisi hyväksi todetun ohjeen kiertoon:)
  16. E

    Miesten pukeutuminen (valmistujaiset ja puku)

    Kutsussa lukee, että musta puku pitää olla, niin onko se niin, että sen kanssa on oltava valkoinen paita ja musta kravatti?
  17. E

    Halloween...milloin?

    Tietääkö joku, onkohan se 31.10? En löytänyt tarkkaa tietoa. Kiitos!
  18. E

    Tunnin päästä ois tämän raskauden eka ultra *turhis*

    Miksi mua jännittää näin penteleesti?!?!? :headwall: Kädet on ihan levottomat.
  19. E

    Osaisko jo viisas neuvoa? (telkkarista katosi kanavat)

    Katsottiin lasten kanssa aamun Pikku Kakkosta ja yhtäkkiä ruutuun pamahti teksti "service not available" ja kaikki kanavat hävisi (tai siis kuva hävisi, ohjelmaa ei tullut). Otin kaikki mahdolliset piuhat irti, laitin takaisin, tein kanavahaun - ei mitään. Signaalitason voimakkuus on, mutta...
  20. E

    Lodger Shelter - kantoliina

    Onko kokemuksia? Mä ehdin myydä rintarepun ja nyt mietin, että olisko tuollainen hyvä.

Yhteistyössä