Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

meillä esikoinen joutui melkein ja kakkonen oli sinivalon alla kolme vuorokautta. Pääsi aina pois, mutta joutui uudelleen. Kellastumisen syytä en kyllä tiiä, mutta molemmat lapset on + veriryhmältään ja ite nega niin kuin jo esille tullutkin. Mutta oli se kyllä keljua aikaa kun muutenkin oli kauheessa hormonimyllerryksessä eikä saanut pitää vauvaa lähellä. Joten toivottavasti nyt ei käy niin.
Pirke toivottavasti lääkkeet tehoaa. buam parempia vointeja sinullekin. käyhän lääkärissä varuilta.
Orion- mullahan on paino noussut ihan hävettävän paljon, 4kg, mutta olen kyllä hoikka normaalisti niin painonnousu ei niin vaarallista ole. Mutta minkäs teit kun meni monta kuukautta syödessä että selvis en yökötyksen kanssa. Nyt on sitten kääntynyt ihan toisin päin, eli syönnin jälkeen järkky paha olo, vois pienentää ruokamääriä. ehkpä se painonousukin siitä tasottuis. Ja mulla paino noussut reilusti aikaisemmissakin raskauksissa ja aina on kaikki ja ylikin lähtenyt imetysaikana pois joten en kauheesti viiti ressata. Kunhan nyt en koko ajan mussuta kaikkee rasvaista ja sokerista niin hyvin menee :p
Imppu vaikuttais vatsassa olevan kaikki hyvin kun liikkeet tuntui =) ja toivottavasti se toisen napanuoran kohtalokin selviää. Mutta totta se on, että joka päivä sitä miettii onko kohdussa kaikki hyvin, sitten taas helpottaa kun tuntee potkut. Mutta tätähän se on siihen asti kunnes vauvan saa hyvinvoivana syliinsä. (ja sitten ainakin tämä neuroottinen äiti ressaa että onhan se vauva varmasti kunnossa kun se nukkuu liikaa tai ei nuku olleenkaan tai itkee kauheesti tai ei itke tarpeeksi...aina jotain uutta huolta :ashamed: )
 
ääh, joo siis anteeksi, en missään nimessä tarkoittanut, että vauva joutuisi valoihin ainoastaan verijuttujen takia!
meillä oli esikoinenkin hetken aikaa valossa, ja pojalla ei siis näitä ongelmia ollenkaan, ei kylläkään vuorokautta vaan muutamia tunteja, ja se riitti.
tämä valojen lisäily/vähentämäminenkö on vaan tehoilla? tavallisesta synnytyspuolesta mulla ei oo mitään kokemuksia, ainoastaan näitä vähän "erilaisia" olosuhteita..
ehkäpä olen jatkossa asiasta aivan hiljaa, kun en osaa kunnolla selittää :D kaikkein paras niin.

omasta rummusta sen verran, että helsingin päätyssä oli päädytty 2 viikon välein virtausten seurantaan tayssilla, jos virtaukset koholla, niin sitten mahdollinen siirto lisätutkimuksiin. joten taas tiistaina nokka kohti tamperetta.
 
Lueskelin tuossa kirjoituksianne, mutta en jaksa nyt kommentoida.. On vähän heikko olo :/

Olin tänään kaupungilla, kun kaupan kassalla pimeni totaalisesti silmissä. Ystävällinen myyjä vei minut istumaan, kun sanoin, että pyörryttää tosi paljon. Olin syönyt tuntia aiemmin kunnon ruuan, juonut vettäkin. Että siitä se ei ainakaan ollu, että en ois syöny.. Se pahin olo meni aika äkkiä ohi, mutta edelleen heikko olo. Mies tuli hakemaan kaupungista, kun en uskaltanu lähtee auton rattiin enää. Miehen työkaverin vaimo sitten epäili, että olis kuitenkin nestetasapaino juttuja.. pelotti vaan silti aika kovin :(

Onko teillä muilla ollu pyörtyilyä tms??

Pippuri ja Tiuku 16+0
 
Kiitoksia kaikille muuten tuosta veriryhmä vastauksista kans. Itseäkin on tuo mietittänyt sillä Olen itse A- ja mies B+ ja esikoisesta tuli A+ joten sain synnytyksen jälkeen sen piikin. En oikein ole perillä tästä ollut että miksi moinen.

Tänne ei mitään ihmeellistä paitsi että töihin on palattu äippäloman jälkeen ja raskasta on..

Äitiyspakkausta ei oteta kun on tuo 2009 pakkaus jo.

Vaunuista kyselinkin tuossa aikasemmin. Huusin nyt huuto.netistä uudenveroiset Teutonian kaksostenrattaat.. pakko oli saada :D

Neuvolakin oli tuossa viikolla ja kaikki oli hyvin..Sydänäänet löydettiin ja verenpainekkin oli suht alhainen. Painoa oli tullut 10 viikossa puoli kiloa yhteensä.

Yaden ja heinämies 16+2
 
Heipähei taas kaikille!

Olen käynyt monesti lukemassa kirjotuksia, mutta en ole saanut vastattua pitkään aikaan. Nyt kun heräsin liian aikasin niin tässähän on hyvää aikaa kirjotella. :)
Kaikenlaisia puheenaiheita on ollut esillä, mm. vaunuista. Me saatiin mieheni kotoa Emmaljungan hyväkuntoiset vaunut, väri on kylläkin viininpunainen ja aika karsea mutta vaunut on muuten hyvät niin ei muuta kuin käyttöön vain. Omilta vanhemmilta perin Graco -merkkisen turvaistuimen autoon ja mukana tuli myös telakka, jonka voi kiinnittää turvavyöllä autoon. Telakka on siis autossa koko ajan kiinni ja siihen voi laittaa turvaistuimen helposti kun ei tarvitse vöitä miettiä. Tuo istuin on ostettu uutena syksyllä -07 ja ollut yhdellä lapsella eli tosi hyväkuntoinen systeemi. Tuntuu ehkä liian aikaiselta hommata vauvalle vaunuja ja istuimia jo tässä vaiheessa mutta ompahan sitten valmiina kun pikkunen tulee taloon. :D
Äitiyspakkaus otetaan myös, koska esikoinen on kyseessä ja minusta tuntuu että sillä 140 eurolla en saa niin paljon tavaraa kasaan kuin siinä pakkauksessa on. Ja helppoahan se myös on ottaa pakkaus niin ei itse tarvitse mennä kauppoihin kiertelemään. :D
Tuossa äsken kun heräilin, ihmettelin pientä märkää länttiä peitossani. Lähin käymään vessassa ja siellä syy siihen selvisi, rinnoistani valuu maitoa. :O Onhan niitä raskausviikkoja jo 18+2, mutta en olis ikinä arvannut että näin aikaisin voi maitoa alkaa tulla. Maitoa siis oikein valuu eli täytyy käydä ostamassa liivinsuojia.
Vauvan liikkeet tuntuu jo selvästi kun makaa rauhassa paikoillaan. Ihanaa kun vauva tulee koko ajan todellisemmaksi. :)
Semmosta tällä kertaa.

mmaarita ja pikkukulta rv 18+2
 
tämä valojen lisäily/vähentämäminenkö on vaan tehoilla? tavallisesta synnytyspuolesta mulla ei oo mitään kokemuksia, ainoastaan näitä vähän "erilaisia" olosuhteita..
ehkäpä olen jatkossa asiasta aivan hiljaa, kun en osaa kunnolla selittää :D kaikkein paras niin.
Eiku kerro vain, sulla on erilaista tietoa. =)
Ainakaan oysissa ei ole tuota lisäämistä/vähentämistä synnärillä, siellä taitaa olla aika perusvehkeet ja teholla on sitten nää tehokkaimmat.
Me ollaan molemmat miehen kanssa O+ ryhmiä, mutta koskaa ei oo selvinny et mistä se johtuu että meillä on molemmat lapset olleet sinivalossa, vielä sen 2 kertaa, välillä pois ja taas takasin sinne kun lähteneet uudelleen nousuun.
Luultavammin pienestä koosta on kyse meillä ja "ennenaikaisuudesta" (poika 38+5 ja tyttö 37+5)
Itse epäilen tuota pientä kokoa syyksi tähän. poika 2690 ja tyttö 2535, että pieniä sirppanoita ovat olleet. Se meille todettiin edellisessä raskaudessa, että meidän lapset on pieniä. Tai että tehdään pienikokoisia vauvoja.

Se yskä hellitti yön aikana, ei oo samanlaista yskimistä. Siis varmaan eilen yskiin niin että 2 minuutin aikana toinen minuutti pelkkää yskimistä. Ja siis tosi kuivaa ja sellasta kutiavaa. Nyt lähti limat liikkeelle, onneksi!
Flunssaa on ollut jo koko viikon ja kun nenä ei oo enää tukkonen ni yskä tuli tilalle....Huoh...Toivottavasti huomenna on parempi päivä kun tästä tulee pienen ihanuuden kummitäti huomenissa ja sylikumminakin vielä olen joten pitää koittaa olla kovin yskimättä!

Soitin sairaalaan eilen, ni vinkiksi muillekkin että Resilar on sellainen yskänlääke jota VOI ottaa jos on erittäin paha yskä ja ei pysty olemaan, luki ohjeissakin että raskauden aikana voi ottaa koviin yskiin. Tästäpä eivät muuten apteekista ainakaan täällä meillä tienneet, sanoivat vain että mitään ei voi ottaa raskauden aikana. Sairaalasta varmistivat vielä synnäriltä tuon että sitä voi ottaa.

Mutta nyt hakemaan aamukahvet ja leipää, on nälkä!
 
Pippuri89 mä en oo pyörtyillyt, mutta silmissä pimenee aina välillä. epäilen kyllä itselläni hb laskua. Toivottavasti sulla tuo nyt oli joku ihan satunnainen juttu ettei ihan usein tulisi.
mmaarita teillä on sitten vissiin miehen kanssa vielä pieniä sisaruksia =) päättelin noista vauvu-ja turvistuinasioista. Ja tosiaan, joillakin tulee jo tosi aikaisessa vaiheessa maitoa. Mulla on vasta muutamia tippoja tullut, eikä kyllä ihan vielä tarviis enempää tullakaan.
 
buam mulla ei tosiaan oo kokemusta "tavallisesta" synnytyspuolesta ollenkaan, oon ollu molempien lasten aikaan vaivasten mammojen osastolla. meiänkin molemmat pojat on ollu melko pieniä, esikoinen 3070g ja snyty rv 38+ ja kakkonen 3110g 36+1. esikoinen oli hetken aikaa valossa jossain hoitajien huoneessa prenalla, ja kakkonen vastasyntyneitten teholla. kakkosella oli tuota valojen lisäämistä/vähentämistä, varmaan pienten viikkojensa takia, valojen määrään vaikutti ymmärtääkseni vauvan viikot, vanhempana sietää korkeampia bili-arvoja. tai sen käsityksen ainakin sain. tämänkin nyt varmaan joku viisaampi korjaa, jos olen väärässä?
meilläkin lapsukaiset on ollu melko pieniä, kakkonen oli kyllä "ikäisekseen" aika iso, mutta parempi niin, kun oli noita muitakin murheita.
 
Milas Onpa meitä sitten ainakin kaksi "läskiä" täällä, mullakin paino noussut reilun kolme kiloa nyt. Mulla sama juttu kuin sulla: olen normaalisti hoikka. Heti kun tulen raskaaksi, paino nousee väistämättä kaksi kiloa. Millään syömisillä sitä ei voi estää. En ota minäkään stressiä, kilot ovat lähteneet aina hyvin pois -mutta kyllä minä töitä sen eteen olen aina tehnyt, sitä en voi kieltää. Painan normaalisti 52-55 kiloa, ja loppuraskauksissa olen painanut kummassakin 67 kiloa. Laitokselta kotiuduttua painoa on ollut n. 60 kiloa, ja lopuista olen päässyt eroon laihduttamalla (lue = urheilemalla).

Hiukan on ollut rasittavaa viime aikoina, kun tuo pahoinvointi on nostanut taas päätään. Olen jopa ollut vähän huolestunut, koska naapurilla näillä viikoilla sama juttu, eikä lapsi selvinnyt. Poikkeustapaus tietenkin, mutta hänellä pahoinvointi noin myöhäsillä viikoilla oli kohtalokas merkki. Olen nyt tiistaina menossa yksityiselle näyttäytymään ihan varmuuden vuoksi. Liikkeitä tunnen kyllä, mutta olen silti ihmeissäni.

Allie81 ja Muru 17+5
 
Moi pitkästä aikaa! Oon kyllä lueskellu juttuja mut oon kai niin laiska kirjottaan :)

Täällä ollu puhetta vaunuista. Meillä on vanhat emmaljungan kaksostenrattaat, täytyy niihin luultavasti hommata jonkun näkönen kantopussi tms. Ne on ainakin kestäny tosi hyvin vaikka on aika kookkaat.
Neuvolassa kävin alkuviikosta, siellä kaikki hyvin. Esikoinen, 3v tyttö oli ihana kun kuunneltiin sydänääniä niin tuumas et, kuuntele täti sieltä sen tyttövauvan ääni kuuluu =) Ilmeisesti se ainakin toivois tyttöö, hyvin ainakin tähän mennessä suhtautunu. Jonkun verran taitaa muistaa kun pikkuveli nyt 10kk.
Pippuri89 Mulla ollu myös jonkun verran huimausta. Se saattaa johtua myös alhaisesta verenpaineesta. Mulla oli hieman nyt laskenu. Normaalisti 124/79 paikkeilla, nyt oli 109/69. Hb oli kans vähän laskenu 129 -> 119. Kummassakin raskaudessa laskenu sadan paikkeille mut saatu raudalla kuriin, tahtoo vaan hidastua toi suolentoiminta muutenkin, niin rauta ei sitä ainakaan edesauta :headwall:
Mulle on ilmaantunu, miten nyt selittäisin... tohon toisen perskankun alapuolelle suonikohjun alku. Repii välillä aika kovasti. Onko muilla tätä vaivaa? Meidän äitillä ollut myös vaivana, leikattu kahteen otteeseen mut se on kuitenki 7 lasta pyöräyttäny... =) Taitaa olla periytyvää... Eipä täällä muuten erikoisempia. Mukavaa viikonloppua mammoille:)

Minttu Ja pikkumuru 15+6
 
Moikka mOii!

IHan on sunnuntai fiilis, onneksi on vasta lauantai. :)

Voi kun kuulostaa niin inhottavilta/rankoilta noi verijutut.. :( Mä stressaisin varmaan itseni kuoliaaksi.. Tsemppiä teille kaikille jotka niiden kanssa joutuu pähkäillä!!:heart:

Painonnoususta.. Mä en edes uskalla mennä puntariin.. Veikkaan että 4-5kg ois voinu tulla. :$
Mulla vaikuttaa painoon heti suolen toiminta, ja nythän se on laiskistunut. Seliseli.:D
Neuvola olis tiistaina, näkee sielä sitten.

Millään en malttaisi neuvolaan odottaa, se on aina niin huojentavaa kuulla sydänäänet.
Vauvan liikkeet kyllä tuntuu ja jopa kädellä on tuntenut pieniä potkauksia. :heart:
Mutta sitten taas pitää epäillä kaikkee, mitä jos ne onkin vaan jotain suoliston pulpahduksia, ja että onko vauvalla kaikki hyvin. Kyllä sais ittensä hulluksi näillä ajatuksilla jos vain antais mielikuvituksen vapaasti kulkea. plaah.

Oli tuossa ykkösbonuksen ME lehdessä helppo (joulu)karkkien ohje, ja ajattelin kokeilla, jos vaikka oliskin ahkera ja tekis varttuneemmaalle väestölle karkkeja joululahjaksi.
Hormonit kyllä aihettaa ainakin täälä tollasta leipomis-/kokkaus-/sisustusvimmaa. Onkos muilla tällästä? =) Koko kämppä tekis mieli laittaa uusiksi. Just tuli laitettua lapsille omat huoneet. Heillä on tähän asti ollut yhteinen nukkuhuone ja yhteinen leikkihuone. Kiva kun miehellä on poika ja mulla tyttö, niin saa ostella erilaisia juttuja. :D

Pyörtyilyä ei ole ollut, mutta helposti sumenee silmissä jos liian nopeesti nousee ylös tms ja muuten vaan saattaa alkaa maailma keinumaan ja tuntuu että happi loppuu. Kestää jonkinaikaa ja menee ohi.

Kivaa ViikOnLoppua kaikille! =)

-unea & ihana-kulta-pikku-rakas-möntti 17+3-
 
Viimeksi muokattu:
Tänään en oo tuntenut vauvan liikkeitä. Välähti tuossa pari tuntia sitten mieleen. Enkä kyllä oo saanut heräteltyäkään liikkelle edes suklaalla. Nyt vaan pitää toivoa, että vauva on sellaisessa asennossa että en liikkeitä tunne...Että sitä heti huolestuu ja pelkää pahinta. Neuvola mulla on keskiviikkona. Toivottavasti siellä kuuluu sydänäänet.
Allie81 toivottavasti huolesi osoittautuu turhaksi, mutta hyvähän se on käydä tarkistamassa että kaikki on hyvin.
Tänään kerrottiin vauvauutiset anopille. Oli innoissaan. Nyt sitten kaikki lähisukulaiset tietää odotuksesta.
 
Heituska En kuulu huhtikuisiin odottajiin, mutta olin viimeksi marraskuisissa 2009 jos muistat? Minulla oli silloin myös noita antiD-vasta-aineita raskaudessa niinkuin silloin keskusteltiinkin vuosi sitten jollain palstalla.

Minulla tosiaan vasta-aineet eivät olleet maksimissaan kuin muistaakseni 8 tai 16, mutta synnytys käynnistettiin viikolla 38 TAYSissa ja vauvamme joutui reiluksi kahdeksi viikoksi valohoitoon sekä sai punasolutankkauksia kolmesti. Meillä vauvalla kaikki nykyisin hyvin ja ihanan iloinen tyttö on. Kuluneen vuoden aikana en ole itse voinut olla pähkäilemättä, että miten jatkossa, uskaltaako vielä kolmatta lasta yrittää, mutta taitaa haaveet jäädä, kun noinkin pienillä arvoilla tilanne oli tosi vaikea. Mieheltäni kun otettiin nuo verikokeet niin varmaa on, että vauva olisi rh+.

Huomasin sattumalta, että odotat jälleen vauvaa ja voin kuvitella millaisten asioiden kanssa joudut tällä hetkellä painiskelemaan. Toivon sydämestäni, että kaikki menee hyvin ja vauva selviää raskaudesta terveenä :hug:

Olivia
 
Nyt vähän pelottaa... Viikolla ke ja to tunsin selkeitä liikkeitä masusta. Nyt on ollut hiljaista. Esikoista odottaessa tunsin ekat liikkeet vasta jotain viikolla 20. Nyt toivon, että en vaan jostain syystä tunne liikkeitä, että vauva on jotenkin piilossa. Ajattelin kuitenkin käyttää neuvolatädin tarjoaman mahdollisuuden ja käydä kuuntelemassa sydänääniä. Pääsen kuitenkin vastaanotolle aikaisintaan ti. Mies kyllä sanoi että kaikki varmasti ok, mutta mä haluun varmistua.

Mulla sitten tais loppua uiminenkin. Heti rupes supistamaan, kun menin uimaan. Ehkä onnistuisi, jos uisin rauhallisesti, mutta en oikein osaa, kun olen tottunut vetämään täysillä.
 
nauttikaa kivuista ja säryistänne :) mun lapsilukuni on nyt täynnä(5), surullista!
viikko sitten perjantaina synnytin pienen kuolleen pojan ja keskiviikkona hautasin. suru jäänyt hiukan taka-alalle, avioeron vuoksi, siihen liittyvät taistelut on tavallaan pitäneet elämässä kiinni. päätin kesällä tämän lapsen pitää, mut luoja päätti toisin. taivaassa tarvittiin pientä enkeliä!
ja kun ei ole miestä enää, ei tule vauvojakaan!

vaunuista...mulla olis nyt tarpeettomana -08 syksyllä ostetut emmaljungan city crossit, väri kirkas sininen/musta, mukana jalkapeite, lämpöpussi(musta, emmaljungan)kova kantokoppa(musta, emmaljungan), vaunuja käytetty noin vuosi, nuorimmalla lapsella. myös seisontateline löytyy isommalle sisarukselle, sekin emmaljungan oma.
laittakaa yksäriä, jos joku kiinnostuu!voi laittaa kuvaa s.postiin!vaunut hämeenlinnassa!

ostakaa joku muuton alta pois!!
 
chilipapu sulla siis sama huoli kuin mulla. ei mitään liikettä perjantain jälkeen ennen kuin NYT. Melkein jo itku meinannut tulla kun olen murehtinut. Mutta vauva vissiin tykkää glögistä kun alkoi liikkumaan (aloitin joulukauden juuri). Aamullakin tökin mahaa oikein urakalla mut ei tuottanut tulosta. Onneksi nyt voi huokaista helpotuksesta ainakin vähäksi aikaa.
 
manhis: Kiva ku tulit vielä kuulumisia kertomaan. :) Voimia sulle kovasti, ja kaikkea hyvää jatkoon! :hug:


Milloin tää pahoinvointi loppuu (kokonaan)? |O Enimmäkseen on ihan hyvä olo kun ei mitään "väärää" suuhunsa laita. Tänä aamuna maistoin haarukallisen(!) miehen munakasta, ja heti rupes mahassa vääntämään ja oksettamaan. Rasittavaa! :mad: Ku on rajoitettu ruokavalio ni syön sitte liikaa kaikkea moskaa ja muutenki tosi yksipuolisesti ku en keksi muuta. Toivottavasti vauva ei siitä kärsi eikä sen takia tulis mitään raskausdiabetesta... :|

Rv 16+1 tänään.
 
Viimeksi muokattu:
Orion symppaan sua! Mulla on sama tilanne. Onneksi katastrofaalinen oksentelu on loppunut, mutta pahoinvointia on edelleen juurikin kuvailemallasi tavalla. Vain rajoitetusti asiat maistuu, ja kaikki loppu saa pelkkänä ajatuksena voimaan pahoin. Oon yrittänyt nyt sitten alistua siihen, että syön vaan sitä mitä maistuu enkä välitä vaikka se vähän yksipuolista onkin. Purkkivitamiinit korvatkoon loput. Minkäs tälle voi?

Tuntuu, että ainoa ruoka joka maistuu on tietyntyyppiset salaatit, tietyt pastat (hyvin rajoitetusti) ja pinaattikeitto, joskus. Ruisleipä ja meetvursti menee ja kaiken maailman jogurtit. Siinäpä se. Mutta olkoon sitten näin. Ai niin ja glögiä testasin eilen, maistui. Mutta vain kuppi kerrallaan.

Masun kasvukivut on alkaneet tuntumaan ja välillä repii lujaakin. Mutta ne on onneksi niin hetkellisiä, että ei niitä kehtaa valittaa. Kyllä ne kestää. Saikulla olen edelleen, sillä en tunne itseäni yhtään voimakkaaksi palaamaan töihin. Yritän kuitenkin käydä ulkona kävelyllä edes vähän joka päivä ja olen aloitellut ihmisten luona kyläilemällä tätä töihin paluun opettelua. Hiljaa hyvä tulee. Jos hyvin menee, palaan kuun lopussa sitten duuniin 3 kk:ksi ennen äitiyslomaa.

Mutta muuten olo on jo melko normaalia kohti menossa. Ja ennen kaikkea, huomattavasti parempi kuin oksentelun aikoihin. Vauvan liikkeitä odottelen. Yhtenä aamuna olin jo melko varma että tunsin ne, mutta kun ei lisää ole kuulunut, niin en sitten tiedä oliko ne niitä...

Santtu ja katkarapu 16+5
 
Manhikselle hurjasti voimia ja jaksamista, hirmusesti vastoinkäymisiä :(

Täällä kans oli jo pientä huolestumista kun ei liikkeitä kunnolla vkl tuntunut, mutta nyt tässä jonkun aikaa tuntunut tuolla alamahalla,äsken muksahti ihan kunnollakin :heart:
Hormonit tai joku tekee että hirmu helposti sitä kyllä huolestuu.
Viime viikolla soitin rakenneultraan ajan,se olis 30.11. silloin viikkoja 21 tasan.
Ja noita repäisykipuja täälläkin enenevissä määrin, nauraessa ja jotenkin väärin asentoa vaihtaessa ainakin repäsee joko ylhäältä tai alhaalta.

Rautatabletit on varmaan nyt pakko aloittaa,väsymys on ihan käsittämätöntä. Voin nukkua päiväunet ja yöllä ihan kunnon unet ja silti kokoajan väsyttää eikä mitään jaksais. Ja tuota harjotteluakin olisi viellä 3vkoa jäljellä,kyllä käy pahasti voimien päälle. hb oli 112 tuossa 3 vkoa sitten,ja veikkaan että kokoajan laskusuunnassa.
Onneksi oli iloinen uutinen tullut s-postiin,joululomaa meillä onkin koulusta 6vkoa,sitä odotellessa :)

Ja suonikohjuista joku puhui.. minulla on kummassakin jalassa kohjuja,ekassa raskaudessa 2005 alkoivat kehittyä ja pahenevat vaan joka raskauden myötä. Sukurasitetta löytyy täältäkin kun oman äitini jalkoja katsoo. Omat eivät onneksi vielä toistaiseksi niin pahat,tuolla polven kohdalla sisäpuolella on ja sisäreisissä muutamassa kohtaa.

Viva ja pikkunen 17+5
 
viikot taas poksuu:heart:
selkäsärky on siis jotain ihan järkkyä. verenvuoto on nyt vähän laantunut mut supistelee kyl ihan napakkaan ja usein. rakenneultrassa selvii sit onko istukan reuna jo kiinnittynyt...

jaksamista kaikille kipujen ja särkyjen kans!

mar-i ja masuasukki 18+0
 
Manhis Kovasti jaksamista sinne!!! Raskaita asioita läpikäytäväksi... :hug:

Täälläkin on tuolla takareidessä suonikohjuja ja pitkin jalkoja alkaa risteilemään verisuomia aivan pinnassa että pelkäänpä että pian repeilee muuallakin... Mutta ulkonäkö ei niissä minua vaivaa, kunhan ei kovin kipeiksi heittäydy... Sukurasitetta löytyy täältäkin!

Masukasvaa täällä hurjaa vauhtia!!! Muistan jonkun isomman tytön aikana kun mentiin rakenneultraan naureskelleen isännälle että näin pieni vatsa ja muka viikkoja yli 21.. :whistle: Mutta nyt ei masua voi enää kovin pieneksi sanoa!!! TOsin ei se näillä makkaroilla pieni ole hetkeen muutenkaan ollut.. Mutta nyt alkaa masu nousemaan selkeesti tuohon navan yläpuolellekkin ja kohdunpohjan korkeus maaten tuntuu jo yli navan.. =) Eli ei tartte "hävetä" rakenneultraan mennes... :D

lysti 18+6 *Ja huomenna esikoisen 10v päivänä paukkuu viikot 19*
 
Niin ja tuosta painosta piti vielä... Mulla paino putosi aika äkkiä alusta lähtien kahdeksan kiloa! Sitten tuli takaisin puolisen kiloa, mutta nyt näyttää taas laskusuhdanne jatkuvan... Kokonais pudotus alkaa olemaan nyt liki 10:ttä!!! :p Neuvolantäti on ollut lähinnä tyytyväinen, niinkauan on hyvä kunhan oma vointini on hyvä ja kuitnekin syön normaalisti!!
 

Yhteistyössä