Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Oi että, maailmassa on vielä ihania lääkäreitä!!! Lääkäri Mehiläisestä soitti tänään ja sain ylimääräisen ajan varhaisultraan 25.4!!!! Sillon on viikkoja tasan 7. :heart: Mie oon niin onnellinen!! Nyt sitten alkaa parin viikon jännäilyt...
 
Pömppis: kiitos onnitteluista :)

Tarulle suuren suuret pahoittelut, onpa teillä ollut huono tuuri :( toivottavasti kaikki meneekaavinnassa hyvin ja saatte miehen kanssa rauhassa miettiä jatkoja. Toivottavasti palaat tänne pian hyvien uutisten kera. Haleja.

Equus: hienoa, että sait ultra-ajan! Jännitetään nyt sitten yhdessä, minulla on samana päivänä ultra :) viikkoja pitäisi tuolloin olla 7+5. Vielä tuntuu, että siihen päivään on ikuisuus...

ON: aika epätodellisissa tunnelmissa mennään vielä... Ei sitä oikein uskalla uskoa, että oikeasti olisi raskaana. Maha on kyllä semmoinen pallo, varsinkin iltaisin että ihan huvittaa. Eipä tainneet paikat ihan ehtiä palautua keskenmenon jälkeen ja semmoinen pieni pömppö mulla nyt aina on vaikka suht hoikka olen. Väsymys tuntuu nyt lisääntyvän päivä päivältä ja lievää ällötystäkin ilmassa. En sitten tiedä onko tuo raskausoiretta vai jäänne alkuviikon oksutaudista. Jää nähtäväksi. Jännittää kyllä miten tässä menee, vaikka aika hyvillä mielin olen vielä. Mutta huomaan silti selvästi, että yritän olla ajattelematta tätä liikaa...

Toivottavasti kaikilla ollut hyvä viikonloppu!

Miirabell ja pallomaha rv 6+1
 
Taru, suuret pahoittelut :heart: Itsellänikin nyt kaksi kkm takana, ja kyllä se toinen kerta peräkkäin todella tuntuu jo niin epäreilulta : / Mulla oli ihan sama olo silloin, että heti ei voinut alkaa uuteen yritykseen, oli ensin kerättävä voimia ja niin me odoteltiinkin muutama kuukausi kunnes molemmat tunsi taas olevansa valmiita uuteen yritykseen. Voimia ihan hirmuisesti! :hug:

equus, onpa hienoa kun sait ajan ultraan! :)

Mirabell, onnea plussasta! Samoin täällä, ei vielä uskalla ajatella että oon oikeasti raskaana.. on tämä niin epätodellista ja jännittävää!

(.) Huomenna toinen varhaisultra! Sain ajan myös kunnaliseen niin tarkistetaan tilanne nyt kun alkaa olla se 9 viikkoa kasassa.. riippuen vähän miten lasketaan, neuvolan mukaan huomenna vasta 8+5, mutta yksityisen vu:n mukaan jo 9+2 eli ehkä totuus on jotain siltä väliltä? Huomennahan se nähdään minkä kokoinen pikkuinen on ja ennen kaikkea, vieläkö se pieni sydän sykkii! Molemmat kkm:t siis tapahtuneet 9. viikolla, joten jännät päivät meneillään..
 
Ammiina Kiva että pääset ultraan :)

Huoh...kehitin ittelleni yöllä uuden murehtimisen aiheen. Oon yrittäny kuunnella sillä dopplerilla nyt niitä sydänääniä, ja välillä aika lujaakin painanut tuota vattaa että jos jotain kuulus. No, heräsin yöllä ja rupesin panikoimaan että oon ihan varmasti saanu litistettyä vauvan hengettömäksi :ashamed: Joo, eihän se oo mahollista ellei joku hyppis mun mahan päällä, mutta kun oon niin hysteerikko. Mietin jo että miten kehtaan sinne ultraankin mennä perjantaina, jos oon vauvan onnistunu litistään. Inhottaa ihan tosissaan, kun pitää koko ajan olla miettimässä tämmösiä asioita. Tämä jatkuva stressaaminenhan se pahaksi on sille pienelle :ashamed:

Marlin ja Vimma 12+4
 
Marliln älä ainakaan stressaa sitä, että stressaat! Taitaisi olla kyllä lääketieteellinen ihme jos olisit saanut pienen lititstettyä. :D Tottakai olet huolissasi, se on ihan normaalia. Kävin psykologin juttusilla myöhäisen keskenmenon tiimoilta ja hän sanoi mielestäni rauhoittavasti, että ihmismieli vain toimii niin.

Kyllä sitä stressataan täälläkin...
Menin omaan np-ultraan tammikuussa laukussani gradukirjat ja hammasharja, koska olin vakuuttunut, että sinne jään osastolle tyhjennykseen. No ei onneksi tarvinnut jäädä, mutta en vain voinut mitään sille varautumiselle. Ja stressaaminen sen kuin jatkuu. Tämä vauveli on mielestäni hiljaisempi liikkuja kuin mitä edelliset ovat olleet. Normaalia kyllä, mutta stressaavaa. Niitä liikkeitä kun odottaa koko ajan, että tietää kaiken olevan hyvin.

Oikein mukavaa viikkoa mammat, koitetaan olla mahdollisimman rennosti... tai ainakin yritetään! :) :) :)

Kattikoo 23+5

muoks ps. Onko Whisky Peatista kuulunut mitään? Joko on nyytti kainalossa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marlin
KattiKoo Joo, näinhän se ois :D Ja onneks tuo pelko on jo suurimmaksi osaksi helpottanu. Hui, minä en uskaltais ottaa kamoja valmiiksi mukaan, koska ajattelen niin, että jos johonkin valmistaudun, niin se varmasti sitten tapahtuu. Mutta onneksi sinäkin otit ne turhaan mukaan :) Toivotaan että vauveli hieman vilkastuu kun kasvaa. On vielä niin pieni, että kaikki liikkeethän ei välttämättä tunnu. Mutta ymmärrän sua kyllä ihan täysin. Onneksi on tämmönen ketju jossa saa näitä omia murheita ja huolia purkaa.

Samaa muuten minunkin pitänyt kysyä että jokos Whisky Peat on vauvan saanut syliin?
 
Meidän odotuksemme palkittiin pe 12.4. pienen ja täydellisen tyttövauvan syntymällä :heart: Kävimme jo torstaina näytillä svo:lla, kun yöllä pöksyyn lorahteli vaaleanpunaista tavaraa ja supistuksiakin oli ollut jo useamman viikon ajan silloin tällöin.

Synnytys lähti käyntiin seuraavana yönä, ja klo 4.55 oltiin sairaalassa. Siitä sitten hommiin, ja klo 10.41 syntyi pitkähiuksinen tyttömme, 3635g ja 50,5 cm, rv 40+2. Kaikki meni hienosti, joskin kärsin nyt postspinaalista päänsärystä, jonka toivon menevän ohi ilman sairaalakäyntiä. Tyttö on aivan ihana, ja koko perhe on onnesta pöllämystynyt :heart: Isot sisarukset vaikuttavat kovin ylpeiltä pikkusiskostaan :)

Muoks. Ja eilen sunnuntaina pääsimme kotiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Whisky Peatia itsekin kaipailen, viikonloppunakin keskellä yötä tuli mieleen. WP lie siis jakautunut ja vauva pitää äitin kiireisenä.

Stressaaminen ei lopu. Ihan vaan tiedoksenne. Meillä edellinen lapsi on syntynyt viiden km jälkeen, tähän tarvittiin kolme harjoitusraskautta. Ja tosiaan edellisen lapsen odotus meni kokonaan stressatessa sitä, milloin menee kesken/kuolee kohtuun/kasvaa liian hitaasti/syntyy liian aikaisin... Meni pitkään tytön syntymän jälkeen, ennenkuin todella uskalsin rakastua neitiin.

Jälkimmäiseen km-sarjaan olimme osanneet varautua jo henkisesti ennalta, eli se ei ottanut lainkaan niin koville. Tämä raskaus on mennyt pienemmässä stressissä, mutta silti saan jatkuvasti tolkuttaa itselleni, että tämä mörkö on nyt taas vain korvieni välissä. Ja koska olen mielestäni raskausmörköjä saanut kuljettaa mukanani ihan riittävästi yhdelle ihmiselle, jäänee tämä vauva viimeiseksemme.

(.) Mielenkiinnolla odotan huomista neuvolaa. Väsyttää ihan tarpeeksi. Mitä lie hb taas.

muoks. Onnea Whisky Peat! Toivottavasti oma olosi kohenee kohta!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tytöstä Whisky Peat :flower:

Uusi odottaja ilmottautuu mukaan! Plussasin suoraan edellisen km jälkeen.

verppu -- 23v --km 12/12, 3/13 -- 1. lapsi -- ???

Kaksi keskenmenoa alla ja jospa nyt tulis vauveli syliin asti. Aikasemmista raskauksista olen kahdelle parhaimmalle ystävälläni kertonut, nyt en ole maininnut asiasta kenellekään. Ja mies ei reagoi raskauteen nyt mitenkään. Ei puhu eikä pukahda asiasta mitään. Ei kysele miten menee, asutaan kumminki eri kaupungeissa tällähetkellä ni tuntuu pahalta ku on asian kanssa jotenki yksin... Kenellekään en näistä asioista voi puhua, ku ei sille rakkauspakkauksellekaan voi. Eli peloista ja innostuksesta.

En halua kertoa kavereille tästä kun he ovat olleet ihan rikki ja itkeneet meidän takiamme kun noi keskenmenot ovat tulleet. He tietävät paljonko lasta haluamme. En haluu että lähimmäiset kärsii niin.. Ja jos nyt kävis niin että tulisi vielä yksi km niin jotenki ei halua muita vaivata näillä murheilla..

Onks tääl muita joilla mies käyttäytyy samalla tavalla? Ja älkää nyt ymmärtäkö väärin, siis hän on lasta halunnut jo ties kuinka kauan mutta onko noi kaksi menetystä sitten ollut noin kova paikka ettei nyt halua ollenkaan edes miettiä koko asiaa ettei satu taas jos huonosti käy? Ja nyt sit minä yssin näitten pelkojeni kanssa ja tuntuu että pää hajoopi. :(
 
whisky peat Onnea kovasti!!:heart:

Täällä iski perjantaina ihme pelko siitä ettei kaikki olekkaann kunnossa, no soitin neuvolaan ja kysyin onko mahdollista päästä ultraan ja sitten eilen kävinkin siellä ja hyvin rauhoittelitäti ja sanoi että on normaalia huolestua ja aina ultrataan jos tuntuu siltä :) No siellähän se pikkanen olikin ja sydän sykki ja peppuakin heilutteli ja viikon olikin vanhempi mitä viimeksi :D ihanaa :heart: Nyt sitä ehkä osais jo ottaa iisisti. Meillä oliskin saikulla se niskaturvotus ultra 10.5 et sinne ootellaan seuraavaks :)

ainiin verppu onnea plussasata :heart:

p.ö.m.p.p.i.s 10+ 1
 
whisky peat, suuret onnittelut!! Ihania uutisia! :heart:

Marlin, KattiKoo, tillukas, olipa jotenkin huojentavaa juuri nyt lukea teidän stressailuista, nimittäin tänään olen itsekin ihan paniikissa.. Iltapäivällä on se ultra ja pelottaa vaan aivan hirveästi! Koko yön näin unia ultrasta, enimmäkseen hyviä kylläkin, mutta en siis todellakaan nukkunut kovin hyvin. Aaamulla heräsin ties kuinka aikasin ja kun mietinkään sitä vaihtoehtoa että jokin olisi pielessä, niin itku tuli.. Hulluksihan tässä meinaa tulla!! Minäkin olen jotenkin jo miettinyt päässäni että jos tänään tulee huonoja uutisia niin torstaina taitaa olla polilla toimenpidepäivä, eli silloin olisi varmaan sitten kaavinta. Ehkä vielä ehtisin viikonlopuksi reissuunkin.. siellä olisi sitten muuta ajateltavaa. Kamala edes ajatella noin, mutta väkisin sitä valmistelee itseään jo siihen pahimpaan mahdolliseen.. ja siihen miten siitä selviäisi. Samalla kuitenkin yrittää pitää lippua korkealla ja luottaa että kaikki tällä kertaa menisi hyvin!

verppu, onnittelut plussasta!! Vaikealta kuulostaa sinun tilanne, mutta varmasti miehellesikin on keskenmenot olleet kova paikka eikä hän nyt oikein osaa suhtautua tähän uuteen raskauteen. Yritä jutella hänelle, kyllä te nyt tarvitsette toistenne tukea! Ja ystävätkin ovat sitä varten että heille voi jakaa huolet ja murheet, vaikka täytyy kyllä myöntää että itsekin olen tällä kertaa vähän lykännyt ystäville kertomista ja vältellyt asiasta puhumista kovin paljon ihan samasta syystä.. Omille vanhemmillekaan en ole halunnut kertoa ettei heidänkin tarvitse elää tätä jännitysvaihetta läpi..

Ammiina ja pikkupeikko 9+0(?)
 
Paljon onnea Whisky Peat! :flower:
Tervetuloa verppu.

Me käytiin eilen ihmettelemässä 4D-ultraa.
Saatiin vahvistus sille, että kaikki on vauvalla hyvin, katsottiin 2D:nä rakenteet samaan tapaan kuin rakenneultrassa. Bonuksena rakenneultraan nyt selvisi myös sukupuoli =). Saatiin myös täysiaikaisen lapsen painoarvio, jota ei rakenneultrassa meille kerrottu. 3D/4D osuus jäi melko vajaaksi, sillä lääkärillä oli uusi laite, jota hän ei oikein osannut käyttää. Saatiin vain yksi vauvalta näyttävä kasvokuva, juuri muuta hän ei edes yrittänyt sillä tutkia. 4D-osuus, eli liikkuva kuva jäi kokonaan näkemättä, sillä lääkäri sohelsi niin paljon, ettei lapsen liikkumista pystynyt näkemään. Vähän kun videokameraa heiluttelisi puolelta toiselle. Kokonaisuutena ihan rauhoittava vaikutus käynnillä oli, mutta harmittaa lääkärin sohellus. Jos joku muu on menossa, niin toivottavasti laite on lääkärille sitten tuttu.
Mulle voisi päivittää iäksi 30.

-Simpu83 25+3
 
Whisky Peat Oi, onnea hurjasti prinsessasta :heart: :flower:

verppu Onnea plussasta, ja tervetuloa joukkoon. Harmi että miehesi ei reagoi mitenkään raskauteen. Voihan se olla että hän ei vielä uskalla iloita asiasta, kun kaksi km:a nuin peräkkäin ollut. Kerro miehellesi miltä sinusta tuntuu, niin jospa hän sitten olisi mukana odotuksessa paremmin :)

pömppis Tuo tunne että kaikki ei oo kunnossa, on ihan kauheeta : / Onneksi kuitenkin pääsit ultraan, ja kaikki on hyvin.

Iik, ihanaa, tänään aamulla kuului dopplerilla pienen syke :heart: Ja nyt niitä ois voinu kuunnella vaikka miten kauan, ei pieni livahtanu karkuun.

Marlin ja Vimma 12+5
 
Tervetuloa verppu! Kun tiedät lasketun ajan, niin ilmoittele siitä, saadaan sekin listoille. Ja tuohon miehen reagointiin: edellisen lapsen plussatestiin mies tokaisi: "Ai, taas. No, ans kattoo ny." Seuraavan kerran asiasta puhuttiin vasta, kun syke oli nähty.

(.) Neuvolassa käyty. Painoa on tullut ihan tarpeeksi (=liikaa), hb oli taas laskussa 120->112, sf yläkäyrillä (30cm) ja verenpaineet olemattomat, 65/88. Ihmekös jos ei meinaa pää kestää mitään tekemisiä. Muoks. Ai niin, pikkuneiti istuksija aloitti eilen kuperkeikkaa tekemään ja on nyt ollut tämän päivän aivan poikittain. Se ei ainakaan helpottavan tunnu verenpaineen vaikutuksia.

30+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikkamoi!
WhiskyPeat onnea hurjasti tytöstä!:heart:
Pömppis ihanaa, että kaikki oli kunnossa :)
Verppu tervetuloa! Kuulostaa juurikin siltä, että miehesi pelkää kmää.
Mun mies reagoi just samanlailla kahden kmn jälkeen. Se oli jotenki noiden kmjen kanssa ihan pihalla et miten pitäis reagoida. Nyt ku tuli niiden jälkeen raskaaksi ni ei puhu mitään ja jos vähänkään sanon ääneen et tuleekohan km ni se on ihan hädissään. Luulen et toi on miehille kans aika kova paikka ja kuulostaa että olet reagoinu tosi voimakkaasti niin se voi pelottaa.
Voit yrittää miehelle sanoa, että haluaisit tukea enemmän, mutta voi olla, että hän ei vain pysty nyt olemaan innoissaan. Muutenkin tuo ekan lapsen odotus on aika pelottavaa (ainakin omasta mielestä oli)
Onneksi olet löytänyt tänne :) Täältä saa vertaisutukea!
Heinis ja nyytti 13+6
 
Huh, hyviä ultrakuulumisia täältä suunnalta! :) Vähän meinasi jo pelko alkaa herätä siinä kun kätilö niin pitkään tuijotti vaan ruutua ihan hiljaa.. sitten yhtäkkiä läväytti sydänäänet kuulumaan ja tippahan siinä linssiin tuli. Mikä ihana ääni! :heart: Itse en sykettä erottanut kuvasta yhtä selvästi kuin viimeksi, mutta kätilö kuulemma sen näki ihan hyvin. Mittasi vain kertaalleen ja sai pikkuisen kooksi 2,16cm ja vastasi viikkoja 8+5 eli tismalleen sen mitä neuvolan mukaan tänään olisikin. Ekan ultran mukaan tänään olisi jo 9+2 kun vastasi silloin 1,5 viikkoa sitten kooltaan jo 7+5, mutta tuo heitto nyt voi olla ihan mittaajastakin kiinni. Pääasia että hyvin on kasvanut ja sydänäänet kuului! Jospa sitä taas hetkeksi uskaltaisi hengähtää! Seuraava etappi sitten np-ultra 29.4. Sinnekään ei onneksi ole pitkä aika! Annetaan se LA nyt olla tuolla mikä on vielä toistaiseksi, muutetaan sitten np-ultran jälkeen jos on tarpeen.

Ammiina ja pikkupeikko 8+5
 
Kiitos onnitteluista! :heart:

Ammiina jotenki on niin taikauskonenki et jos nyt ei kerro kellekään nii tulee maailmaan asti tää vauveli. Hölmöä joo mut silti. :D Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Simpu83 Vitsit et kävi itteeni ärsyttää toi teidän lääkärin sähellys. Kumminki tärkeetä teille ja sit se oli tollasta, voi surku! No mut jos jäi positiivinen olo siit, nii hyvä! Ja onpaha sillä lekurilla sit seuraavaa ultrattavaa varten homma hanskassa... ehkä! :D

Marlin Ihanaa! Sydänäänet! :heart: Ite tilasin dopplerin edellisel raskauskerral, jospa sitä nyt pääsis sitte käyttääki. :)

tillukas Kuka voi unohtaa sen tärkeimmän asian värisuorasta! :D minä! Ei helkutti.. En vaa úskalla miettii niin pitkälle vielä ettei tullu mieleenkää laittaa sitä. Mutta joo.. eli LA 13.12 Joulutonttua odotellessa! :heart: Toivottavasti se minunki mies sitte innostuis ku sykkeet sun muut kuuluis, ja ku ultrassa pikkusen näkis. :)

heinis1 Alotin kirjottelee tonne joulukuun tonttusiin, mut sit tajusin, että täältä teidän luotahan mä sen parhaimman vertaistuen saan, on sielläkin varmaan kerskenmenon kokeneita mutta täällä tiedän varmasti että te tiedätte mitä mä tällähetkellä koen. Eikä tartte selitellä jos pelottaa tai panikoi. Ja nyt tosiaan kun ei aio kavereille mitään asiasta sanoa niin kirjottelen varmaan aika ahkerasti tänne. :) Ei kyl kavereilla kellää oo lapsii eikä yritystä - joten ei keskenmenojakaan niin ei ne oikee ymmärrä mitä kokee. Joten te ootte tällä hetkellä parastuki mitä voi ihminen toivoo! :heart:

).( Otin nyt asian sitten miehen kans puheeks ja sanoi vaan että ei nyt vielä uskalla repii pelihousujaan. Eli pelkää kans. Voiha sille asioista nyt sit varmaan puhua muttei kauheesti varmaan asioita kommentoi. Kuha kuuntelee niin eiköhä se riitä, suu käy muutenki iha liikaa. :D

verppu ja jyvä 5+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
No nyt jos vähän ajan kanssa tänne kirjoittelis ja kommentoisi!

Equus, ihanaa että pääset sittenkin ultraan! :heart: Tsemppiä sen odotukseen!

Onnittelinkohan jo Miirabelliä? Nomutta onnea joka tapauksessa, teidän stoori keskenmenosta oli niin sydäntä riipaiseva että olisi enemmän kuin kohtuullista jotta nyt kaikki sujuisi hyvin!

Marlin, niin tuttua tuo jatkuva stressaaminen! Mutta ei varmasti voi pientä litistää dopplerilla :) Paljonko vauvan syke oli kun sait sen kuuluviin?

KattiKoo, itsekin olin/olen jo ajatellut valmiiksi että jos tulee taas kkm, niin vaadin päästä suoraan kaavintaan, en edes halua yrittää lääkkeellistä tyhjennystä yms, kaikki on päässä suunniteltu valmiiksi…

Onnea Whisky Peat teidän perheelle pienestä neitokaisesta :heart:

Onnea verppu :heart:

pömppis, tuo sun kirjoitus on kuin mun! Ihme pelko ja paniikki iski täällä viime maanantaina vaikka edellisestä ultrasta alle viikko aikaa! Olin oikeesti ihan hysteerinen. Neuvolassa meillä ei ole ultraa joten maksoin suolaisen hinnan yksityiselle jotta pääsin ultraan. Ja kaikki hyvin, meilläkin vastasi nyt viikkoja toisin kuin viime viikolla, jolloin oli 5 päivää pienempi :heart:

tillukas, hui sun verenpainetta! Nyt saat kai syödä salmiakkia ihan rauhassa, jos vaan maistuu?

Ammiina, onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Meillä näköjään samat viikot menossa :)

Simpu83, kiva että ultrassa kaikki hyvin, mutta ikävää että lääkäri tunaroi laitteen kanssa :/ Mutta pääasiahan on siis se että vauvalla kaikki niin kuin pitääkin!

).( Olot vaihtelee päivittäin, välillä on tosi hyvä olo, välillä järkky pahoinvointi ja väsymys. Iltaisin edelleen maha on turvoksissa kuin rantapallo :D Tosiaan "paniikkiultraan" säntäsin eilen, mutta kaikki hyvin ainakin toistaiseksi! Mulla eka neuvola vasta ensi viikolla kun on 9+6, nt-ultraan saan lähetteen vasta tuolloin ja se aikaa tulee sitten postitse kotiin… Menee varmaan sinne 13+ viikoille… Eilinen ultra huojensi kyllä mieltä ainakin sen suhteen,e ttä nyt on päästy sen yli mistä ei viimeksi päästy, vaikka mulla viimeksi kkm tuli ilmi vasta rv 12+, oli sikiön kehitys lakannut rv 7+. Vaikka voihan tässä mitä tahansa tapahtua, mutat yritän nyt ajatella niin positiivisesti kuin vain pystyn (enkä todellakaan aina pysty!)

Stellini 8+5
 
stellini, no niinpäs ollaankin kyllä hyvin samoilla viikoilla! :) Onnea sullekin hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ja senkin suhteen sama tilanne, että ollaan päästy nyt sen yli milloin kkm:t on tapahtuneet. Mulla molemmat selvisi myös vasta np-ultrassa, ekassa kehitys oli päättynyt 8+2 ja toisessa 8+5 eli nippa nappa sen ohi ollaan nyt päästy! Huh! Aivan samat aatokset mullakin siitä, että lääkkeelliseen tyhjennykseen en suostuisi enää.. kaksi kamalaa kokemusta siitä kyllä riittää! Kaavintaa vaadin minäkin jos tässä vielä huonosti käy. Mutta nyt taas ihan positiivinen olo tästä raskaudesta juurikin tuon eilisen "paniikkiultran" jälkeen. :) Olot myös hyvin samankaltaisia mulla tällä hetkellä. Väsy on tosi kovaa edelleen, iltaisin ei oikein jaksaisi mitään, pahonvointi on jo satunnaisempaa, mutta yllättää edelleen välillä. Nännit on vähän hellät edelleen, olleet alusta asti ja nyt uusimpana kaverina on päänsärky lähes päivittäin sekä närästys silloin tällöin.

Ei mulla nyt muuta, oli vaan pakko kommentoida stellinille kun ollaan niin samassa tilanteessa.

Ammiina ja pikkupeikko 8+6
 
Miirabel Ihanaa kun on toinenkin kenen kanssa jännätä samaa päivämäärää! :heart: Mie oon niin peloissani, on tosi ristiriitainen olo. Toisaalta mietin että oliko mitään järkeä varata vu-aika kun sen ja np-ultran välillä voi tapahtua mitä vaan, siinä on aikaakin sen kuukauden verran. Toisaalta haluan tietää onko tuolla elämää.

Ammiina Tosi hienoa kun teillä kunnallisella puolella tarkastetaan tilanne! Täällä ei kyllä noteerata keskenmenoja noin. Ei heru mitään ylimääräisiä tarkistuksia ellei ole vuotoja/kipuja tms. Mutta onnea hyvistä ultrakuulumisista

Marlin Sie oot hassu, ihana piritys kun luin tuon :D Mutta älä huoli, sie et saa pientä litistettyä, se on vahvaa tekoa ja niin hyvässä pesässä turvassa!

Whisky Peat :heart: :heart: :flower: Onnea prinsessasta!!

Verppu Myö sit jännätään samoilla päivillä!! Miul LA menkoista laskettuna 12.12. ja viikkoja tänään 5+6. Voi rähmä tuota siun tilannetta, inhottavaa kun tunnet olevasi yksin. Se on kauheaa. :hug: Meillä tuo on niin päin, että mies on taas ihan innoissaan raskaudesta ja mie pelkään ku heikkopäinen. En uskalla innostua etten taas pety :( Mut kuule, tänne voi purkaa pelkoja, myö ymmärretään! :hug:

stellini Kiitos! Lähetätkö miullekin sitä positiivista ajattelua, joohan? Täällä olis tarvetta.

ON. Epätodellinen olo jälleen. Stressi on pahasta mutta milläs sitä vähentää? Jotenkin vaikeeta ajatella olevansa taas raskaana ku on niin vähän oireita. Toisaalta oireet nyt ei kerro mitään.. Ajattelin neuvola-ajan varata vasta sitten kun ollaan käyty varhaisultrassa. Tästä nyt ei oo kovin pitkä aika kun siellä viimeeksi kävin, joten en näe sitä tällä hetkellä kauheen tärkeeks ruveta varailee just nyt heti heti. Sit vasta kun tiedetään onko tuolla ketään. Ainakaan ei sit jää niin pitkiä aikoja odotella jos neuvolaan menee rv 9-10 ni np-ultra siitä ois parin viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
stellini Juu, ei ole lakritsikieltoa minulla ;) Tosin pitää olla varovainen, ettei ne ala turvottamaan, vaikka paineita saisivatkin nousemaan. Samaten suolaa minun ei tule vältellä, jos edes hiukan saisi paineita ylöspäin.
 
Ei vitsit Equus niin muute jännäillääki! Aika mahtavaa! :) saaks kysyy missäs päin asustelet ettei samaan paikkaan vaa synnyttämää mentäs..? :D

Oon ruvennu polkee pyöräl nyt harjotteluu ja voi että ku tekee hyvää! Aurinko paistaa ja murheet ei paina! :) Joogin tyyneys, täält tullaan! ;)

Aurinkoista päivää kaikille! :heart:
 
verppu Etteköhän tekin tällä kertaa pääse doppleria käyttään :) Minä kans viihyn täällä paremmin, kuin lokakuisissa odottajissa. Täällä on kuitenkin kaikki samassa tilanteessa olevia, niin täältä tosiaan saa sen parhaan vertaistuen. Ja täällä aina joku vastaa omiin kirjoituksiin. Nuissa aktiivisemmissa ketjuissa se oma viesti tahtoo hukkua massaan. Ja mulla otti aika pahasti silmiin, kun joku sillon odotuksen alkuaikana tuolla lokakuisten ketjussa kommentoi että ois kiva jos siinä ketjussa ei km:sta niin puhuttas, kun sitten rupee kuulemma muitankin pelottaan, eikä halua lukee ikäviä asioita siellä ketjussa :O Minä en siis kuitenkaan ollut omista menetyksistä siellä puhunut, vaan joku toinen. Mutta oli mun mielestä aika törkeesti sanottu.

stellini Hyvin oli pieni eilen elossa kun sykkeitä kuuntelin :D Mulla on tuo ihan karvalakkimalli, niin siinä ei ne sykkeet näy : /

Equus Kiitti :D Sitä vaan on niin panikoijaluonne, että aina jostaki pitää keksiä sitä paniikkia. Eilen tosiaan kuulu sykkeet, niin ihan on ehjänä tosiaan pieni tuolla kohdussa :D Ois aika ironista, jos onnistuis jotain vauvalle tekeen tuolla dopplerilla :whistle: Minä kans täällä panikoin samaa nuilla viikoilla, kun ei oireita ollut oikeestaan ollenkaan. Pahoinvointi alko vasta rv8 ja sitä kesti 4-5 viikkoa. Väsymystäkään ei kovin hirveesti oo ollu. Nyt ei oikeestaan oo taas oireita ollenkaan. Ainoastaan se, että sänkyyn meen viimestään 20.30 paikkeilla :)

Kävin tänään puolihieronnassa, ja ai että teki hyvää. Mulla menee nyt jo alaselkä ihan jumiin, kun kauan istun paikoillaan : / Ja mulla on tosi syvä tuo selän notko. Se onkin kyllä sitten oireillu aika paljon molemmissa loppuunmenneissä raskauksissa. Hieroja mainitsi, että hänen kaverillaan on ollut samaa ongelmaa, ja kinesioteippaus kuulemma autto. Pitää muistaa tuo jos taas kovin rupee selkä vaivaan :) Enään kaksi yötä nt-ultraan. Sillon kun neuvolasta soitti, ja ilmotti ajan, tuntu että aika ei kulu ikinä (reilu 6vko:a), vaan niimpä nekin viikot hurahti hetkessä.

Marlin ja Vimma 12+6
 
WP:lle ja perheelle onnea ja ihania hetkiä pienen prinsessan kanssa :heart:

Onnea myös kaikille uusille plussanneille! :heart: kiva, kun on saatu ketjuun lisää väkeä!

(.) Äitiysloma on alkanut kiireisissä merkeissä, tekemistä on ollut enemmän kuin tarpeeksi ja se tuntuu navan alapuolella. Nyt vaan sitten odotellaan ja jännäillään, iiks :) Vielä ei kylläkään pikkuisen tarvitsisi maailmaan saapua, sen verran pienikokoiseksi hänet edellisessä ultrassa arvioitiin. Tuollaiset arviot ei tietenkään helpota yhtään kaikesta panikoivan äidin olotilaa :whistle: Tillukkaan stressattavien asioiden lista kuulostaakin omaan korvaan t-o-d-e-l-l-a tutulta ja tuskinpa tää stressaaminen siihen synnytykseen loppuu. Onneksi oma vointi on pysynyt kohtuullisena ja kun mahakaan ei ole mikään valtava, niin pystyy vielä hoitamaan asioita ja tekemään kotihommia pois alta.

Evya ja muru 36+2
 

Yhteistyössä