Kotona synnyttäminen

  • Viestiketjun aloittaja "Kotimamma"
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Tämä aloitus sai lie innoituksensa aloituksesta "millainen on hyvä provo?"

Jos olisi totta, ap ei kyselisi asiasta palstalta, koska varsin hyvin tietää, että kätilöttömiä kotisynnytyksiä ei (suunniteltuina) ole, eikä myöskään kellään kokemuksia siitä.
Näin.

Mielestäni tämä ei ollut hyvä provo, koska on liian itsestäänselvä. Huonoihinkin provoihin löytyy aina niitä mukaan menijöitä. Uskoihan todella moni Sinisulkaankin, ihan loppuun asti.
 
"jepjep"
[QUOTE="Kotimamma";29464094]Vai ei ole.. olen käsittänyt ihan muuta :) nyt tietysti ymmärrän, miksi nämä kotisynnytykset tapahtuvat "vahingossa" :([/QUOTE]

Vastasitko mulle?

Siis ei tietenkään ole pakko ottaa mitään lääkettä!!! Ottaisit selvää asioista!
 
.....
Itsellä oli aikoinaan kovin samantyylisiä ajatuksia, mutta missään nimessä en olisi lähtenyt synnyttämään ilman, että kotona olisi ollut ammattitaitoinen auttaja saatavilla. Oikeasti ottakaa sinne keittiön nurkkaan joku lipittämään sitä kahvia ja sanokaa et pysyy poissa jos ette koe tarvetta, meinaan siinä tilanteessa jos tarvetta ilmenee olette miehen kanssa kahdestaan aika vaikeassa tilanteessa tai jos synnytyksen jälkeen sinä vuodat ja miehen pitää pitää huolta vauvasta niin mitäs sitten?

Oikeasti sulla on hienoja ajatuksia ja todella toimenpidekeskeisyys ei ole hyväksi ja kivunlievitystäkin kannattaa välttää jos pystyy, MUTTA tähän samaan asiaan on herätty myös sairaaloissa ja oikeasti myös sairaalassa saat synnyttää aivan rauhassa ilman mitään puuttumista jos kaikki menee hyvin. Ei ne siellä väkisin sulle mitään tee!
 
En yritä käännyttää sua, mutta OLE KILTTI HYVÄ IHMINEN ja ota edes se kätilö kotiin!!!!!
Se on yks ja sama vaikka synnyttäisit kesämökissä mutta vauvaa täytyy ajatella ja sen turvallisuutta!!! Ainakin omani esikoisen synnytyksessä kätilöt kävivät vain välillä tarkistamassa tilanteen ja avustivat sitten ponnistuksessa. Oltiin oikeesti paljon kaksistaan miehen kanssa!

Sua siis ahdistaa sairaala ja vieraat ihmiset... Voi voi... Elämässä kun tulee epämiellyttäviä tilanteita joskus!

Se synnytys ei oikeesti ole sellaista kuin kuvittelee! Kaikenlaista tavaraa tulee alapäästä niin että se oikeesti yllättää miten sotkusta se on... ja sä oot kuule sen ajan jossain ihme huurussa, varmaa hormoonit ja keho keskittyy siihe synnytyksee, että et ees välitä ympäristöstä. ja voi kuule, et sä niitä liikkeitä tunne. supistukset sä vaan tunnet.

mulla ainaki ois tullu pahat repeämät jos kätilö ei ois neuvonu ponnistuksessa. ja vauva kakkas vieläpä kohdussa, jotenka se kakka piti imeä pois häneltä. osaisitko tämän...


ota ihan oikeesti se kätilö... kun synnytys on käynnissä, tajuat että ei tää oo sitä mitä luulit....et voi tietää kun et ole synnyttäny. ja miks kaikki sanoo näin täällä... koska he ovat synnyttäneet ja ovat tässä asiassa sua fiksumpia.
 
synnytyksessäkin vois sattua mitä vaan, sellaista, että on kyse minuuteista. kotoa on liian pitkä matka siirtyä sairaalaan, siihen menee muutamia kymmeniä minuutteja ainakin. ja ilman kätilöä nyt ei ainakaan, jos ei muuta mahdollisuutta ole kuin vaarantaa vauvan ja oma terveydensä
 
"Kotimamma"
[QUOTE="jepjep";29464106]Vastasitko mulle?

Siis ei tietenkään ole pakko ottaa mitään lääkettä!!! Ottaisit selvää asioista![/QUOTE]

Tää mun vastaus oli siihen, että suomessa ei olisi muka suuniteltuja avustamattomia kotisynnytyksiä :) Tottakai sairaalassa saa synnyttää ihan luomuna, kyllä tätä on minulle suositeltu
 
Vetuttaa
Tähän provoon vastaan: apu ei kelpaa synnytyksessä mutta auta armias, jos jokin menee vikaan - kaikki mulle heti tänne! Ambulanssi, vastasyntyneiden teho- ja tarkkailuosasto henkilökuntineen ja laitteinen jne. Ja yhteiskunta maksaa, kuuluuhan sen!
 
"Kotimamma"
Tähän provoon vastaan: apu ei kelpaa synnytyksessä mutta auta armias, jos jokin menee vikaan - kaikki mulle heti tänne! Ambulanssi, vastasyntyneiden teho- ja tarkkailuosasto henkilökuntineen ja laitteinen jne. Ja yhteiskunta maksaa, kuuluuhan sen!
Yhteiskunta maksaa, juu, jos on hätä. Sama mikä hätä on. Tai kenellä hyvänsä. Miksi meidän pitäisi kuluttaa yhteiskunnan varoja jos ei mitään hätää ole??
 
"Tuire"
Minulla oli samansuuntaisia ajatuksia ennen lapsia ja esikoisen odotusaikana. Taustalla oli varmaankin sairaalakammo ja muutenkin epäluulo sairaalahenkilökuntaa kohtaan. Kotisynnytyskin käväisi mielessä, mutta mies oli ehdottomasti sitä vastaan. Ja hyvä näin, koska esikoisen synnytys pitkittyi kovin, eikä vauvaa saatu ulos muuten kuin imukupilla. Meillä keskimmäinenkin lapsi olisi ollut vaikuksissa, koska ison kokonsa(tämä havaittiin vasta siinä synnytystilanteesa) takia juuttui hartioista kiinni. Kaksi kätilöä tarvittiin vauvaa ulos kiskomaan, vauvalta murtui solisluu ja itse en tiedä miten olisin sen kaiken kestänyt ilman asianmukaista kivunlievitystä. Vasta kolmas lapsi tuli luomuna ja jos synnytykset aina menisivät niin hienosti, niin mikäs olisikaan kotosalla synnytellessä...mutta kun meilläkin jo 2/3 synnytyksestä on ollut hankalia, niin en ottaisi riskiä...

Ja mitä tulee siihen, että kyllä naisen kroppa tietää mitä tehdä synnytyshetkellä, itsekin ajattelin ennen esikoisen synnytystä noin, mutta kyllä se kaikki tulee niin uutena, kipu voi olla sietämätöntä jne, että ei siinä kyllä ensisynnyttäjä tiedä mistään mitään, vaikka olisi lukenut aiheesta kymmeniä kirjoja ja opiskellut asiaa. Joku ehkä kykenee pysymään tyynenä ja keskittymään muuhunkin kuin itseensä ja omiin tuntemuksiin, mutta väittäisin että loppujenlopuksi aika harva.

Mä vaan hiukan ihmettelen, miksi täältä palstalta näitä asioita kyselet ja jankkaat. Eikö jokin aktiivinen synnyts ry olisi se oikeampi paikka tiedonhakuun...?! Elii joko et ole asiaa selvitellyt yhtään tai sitten provoilet...veikkaan jälkimmäistä.
 
"vierailija"
Naistenklinikalla olin oman vauvani luona valvomossa kun siihen tuotiin siniharmaa juuri syntynyt vauva elvytettäväksi. Onneksi vauva virkosi, mutta juuri tuollaisten tilanteiden vuoksi ei olis minusta kotisynnyttäjäksi. Jäis kyllä ainiaaksi kalvamaan lapsen kuollessa se, että mitä jos sittenkin hän olisi saanut hoitoa.
 
"Tiitu"
toivottavasti tämä on provo!!!! sitä on ap:n sitten kiva kantaa mukana, syyllisyyttä, kun esim. vauvan sydänäänet romahtavat eikä kotikonstein ole mitenkään mahdollista havaita että pienellä on hätä. tai ap menettää itse niin paljon verta, että mies joutuu soittamaan ambulanssin...
 
kuuden äiti <3
Mulla on synnytykset on olleet helppoja ja mä olisin pystynyt synnyttämään kotona jos olisin halunnut, ne meni niin hyvin. Kolme ihan luomuna. Mä olenkin supersynnyttäjä. :D
 

Yhteistyössä