~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Täällä myös rh- löytyy... Eli juurikin nuo samat toimenpiteet.
Tänään mittailin verenpainetta taas töissä niin 117/56... Alapaine vaan laskee laskemistaan :$ Ei ihme kun meinaan olla ojassa aina välillä kun pyörryttää. Onneks sentään tuo yläpaine noussut, viimeks ku mittasin niin sekin oli alle sadan.

Ja minuu niin väsyttää, onneks ihan kohta kotiin. <3

 
Jee, sataa! Sanokaa vaan pöpipks, mutta musta on ihanaa olla sadesäällä sisällä ja sytytellä kynttilöitä.

Käväsin kaupungilla ostamassa ne Reimatecin välikausihanskat, niitä tosiaan on olemassa :D .

Nimistä on juteltu, meillä on tytön nimi olemassa, ja pojastakin pari vaihtista. Eli hyvin on asiat sillä rintamalla.

Äsken kun istuin bussissa, vaavi potki oikein kunnolla. Kivan tuntusta! Tulee rauhallinen olo itselle, kun ei tarvitse miettiä, onko siellä vauvaa ollenkaan.

Otetaanko teillä muuten neuvolassa verikoe kyynärtaipeesta vai vaan sormenpäästä?
Ekassa otettiin joka kerta kyynärtaipeesta, ja se oli piikkikammoiselle kidutusta.
Nyt tehtiin niin vaan sen ekan kerran, että saatiin veriseula tehtyä ja muuten riittää nipsaus sormesta.
Onhan se vähän epätarkempi tulos sormesta, mutta stressittömämpää itselle.

Tämmöistä tänään tänne, toivottavasti teillä on ollut kiva maanantai.

t.pikkuvaemo ja -kakkonen 16+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvitus:
Aaaaaah, mikä päänsärky!!!
Miten tää lähtee pois??!!
|O |O |O

Zappii ja kahvii (tai vaihtarina päikkärit)

Koita jaksaa, hirveetä se on :hug:
Itellä kesti pari viikkoa, nyt vähän helpottaa. Uskon, että loppuivat säryt, kun lisäsin kävelylenkkejä. Eli kevyt liikunta ulkoilmassa karkottaa säryt myös tehokkaasti.
 
No mä join kahvia ku särky alko.
Yleensä loppuu ku alan kahvia juomaan.
Nyt äity niin pahaks et tosi paha olo tuli.
Nyt alkaa onneks helpottaa, panadolin otin, ehkä se autto?
Huh, tommosia en kaipaa yhtään!

Kiitos pikkuvaemo :heart:
 
Huh..
Täällä on oksennettu koko päivän. :/
Ilmeisesti mun pahoinvointini alkaa vasta nyt.. heh.

Tuntuu aika kurjalta, mutta ollut muutenkin aika heikko olo kun tosiaan tuo verenpaine oli tänäänkin 104/55..
Kyllä se tästä taas! :)

Pikkuvaemo:
Meillä otetaan neuvolassa sormen päästä se verikoe. Onneksi, sillä itse olen myös neulakammoinen ja verikoe on yleensä pahin painajaiseni. Tuo nipistää vain hetken, eikä edes näytä niin pahalta..
Mulla taitaa olla vielä muutama kynnys ylitettävänä että selviydyn esim synnytyksestä...
:D

Mukavaa iltaa kaikille. Itse suljin ikkunat tiukkaan kiinni kun täällä Helsingin keskustassa on sitä myrkyllistä savua nyt ilmassa! hui..

Laura ja masu 18+0
 
MoiB)

No nyt on viikonloppu takana ja juhlat juhlittu ja arki taas maas. olihan kyllä tohinata, tää päivä onki menny vähän niinku pelastus armeejalle. Nukuin tossa "pikkuset" päikkärit aamupäivästä, sellaset 2ja puol tuntia :D Ol "vähän" väsy uurastuksesta. Miehen kans tässä kahestaan kotona oltu ku muksut meni suoraan eskarista ja koulusta mummilaan, hieman on olle höntti olo ku on nii hiljasta! :) no ei kuites ihan makkamiseksi oo menny, kävästii asioilla tuossa kaupungissa ja mie löysin ittelle h&m:ltä miesten osastolta ruskeen hupparin ja sit veromodassa oli ale, ni sieltä sellasen mageen mustan neuleen tuon kasvavan kumpuni peitoksi! :D Kylä on hyvä mieli :) Housutku vielä jostai kekkasis, vaikka on nuo omat houst menny vielä ihan ok, mut jottai uutta ois kiva saaha ;)

Jahas ja sit tupakasta. Mie kans olen kuulunut noihin sauhuaviin, pääsin kuitenkin aika extempore siitä paheesta eroon tossa 2 vuotta sitten ja olen kyllä ollu erittäin tyytyväinen :saint:

Ja rh äiteihin kuulun kanssa.

Marmeladi + Masuasukki 18+6
 
Olen kyllä aktiivisesti lukenut viestejä, mutta en ole kerennyt näpytellä viestiä. Aikamoinen syysmyrsky tosiaan oli alkukuusta, mutta jospa nyt se olisi laantunut...

(.) Olin pitkällä sairaslomalla selkäkivuista, iskias oli tosi pahana. Muutaman kerran lähti jalat alta, kummarrella ei juurikaan pystynyt ja istuminen oli tuskaa. Nyt on selkä ollut ihan ok ja toivonkin ettei moista riesaa enään tulisi. Neuvolassa kävin kolme viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuuluivat tosi voimakkaasti, tosin kaveri lähti välilä karkuun:)

Nimiä ei olla mietitty eikä olla osteltu kaverille suurempia tarvikkeita, ajateltiin odotella vuoden vaihteeseen, ennen kuin hankitaan mitään suurempaa. Muutaman marimekon 60 cm bodyn ja yhden marimekon 70 cm toppapuvun olen kirpparilta ostanut.

Ja tupakasta...minä en ole päässyt edelleenkään eroon sauhuttelusta, kovasti yritän vähentää, mutta välillä repsahdan ja pahasti. Varsinkin töissä, kun tupakilla käydessä saa hetken olla rauhassa ja kerätä voimia seuraavaa koitosta varten (olen lastensuojelun puolella töissä). Minulla on aikamoiset omantunnon tuskat jo asiasta, joten en kaipaa mitään saarnaa tai muuten tuomitsemista, kiitos!

Pikkulintu77 ja Jantteri 16+1
 
Jäi toi juttu kesken ku tuli vieraita :D

Miul on kyllä mielessä sekä tytölle että pojalle nimi ehdokki, nimet koostuu suvussa kulkeneista ja perinteisistä nimistä. Ja onki sattunu kivasti ettei lähipiiriin eikä kummankaan luokalla ole saman nimistä, liekkö koko koulussa?

Esikoisella on miehen isän toinen nimi etunimenä ja miehen toinen nimi toisena. kuopuksella eka nimi löyty kalenterista, toinen nimi minun isoisomummon toinen nimi ja kolmas nimi minun isomummon toinen nimi. Heh tulipas mutkasesti kerrottua :D

Ja tällä reseptillä on mietitty sitten tulevallekkin tulokkaalle nimeä. Mie ihan vasiten sukukirjaa kattellu ja sieltä niitä mielusimpia ylös kirjannu. Ja mummuilta pitää vielä onkia lisää tietoa. :)

Verikokeesta. Otetaan käsivarresta, hemoklopiini sormen päästä.

Olikohan vielä jottain muuta? Luoja että on lahopää! Noo pittää jatkaa sitten vaikka huomenna, mut nyt syömään ja kattoon BB:tä.. :)

Marmeladi + Masuasukki 18+6
 
Moips. Käytiin aamulla puolitoistavuotis neuvolalääkärillä pojan kanssa, ja kyl vähän huolettaa kun edelleen keuhkot vinkuu ja rohisee kuulemma niinku olis pahakin astma. Hänellä ei tosiaan ole ollut tällaista aiemmin eikä meil oo astmaakaan suvussa tms. en sitten tiedä, jospa vaan liittyy tuohon flunssailuun. Huolettaa sekin kun pään ympärysmitta ei ollut kasvanut kuin puoli senttiä puolessa vuodessa. Mittas kolme kertaa mut sama tulos. En kyl sillai oo huolissaan ku poju on kehittynyt tosi hyvin ja puhuukin jo paljon.. vai mitä toi ees voi tarkottaa jos se ei oo kasvanu tarpeeks? äh, ei tää kuulu kyl tälle osastolle, mut kysynpä jos joku tietää ja jaksaa vastata. Painokaan ei ollut noussut, mut siit en tosiaan välitä ku poika syö tosi hyvin, eikä ole mitenkään alipainoinen vaan "iso poika" aina ollut.. No, tuota ahdistusta nyt seurataan et meneeks ohi näillä lääkkeillä jos ei ni taas lääkärille.

Vaavi aarre potkii kovasti, tai uiskentelee niin että masussa muljahtelee kovasti ja hauska kun tuntee sen ulokoapäinkin. Katselin tänänä vauvanvaate varastoani ja mietin et kyllä pitäs ja vois ostaa vielä vaikka mitä pikkuiselle ettei ole kaikki "veljen vanhoja". Mut onhan täs aikaa..

Juu mua vähän otti päähän tuo bb juttu ku se "turha julkkis" meni taloon, mut jospa se ei olis kauaa......

Kiitos muuten kaikille jotka otti kantaa tuohon meidän pikkuisen harmiin, oli kiva saada tukea!

enne ja aarre 18+4
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Lukenut olen teidän juttujanne, mutten edes muista, milloin olisin itse kirjoittanut. Pahoittelut minunkin puolestani kaikille vauvansa menettäneille :hug:

Kaikki tällä erää ihan hyvin, alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi on jo pitkään ollut taaksejäänyttä elämää. Syyskuun alussa näimme vauvan ekaa kertaa ultrassa. Se jännittikin tosi paljon etukäteen, kun en siihen mennessä ollut vielä kuullut sydänääniäkään, ne ei silloin ekassa neuvolassa rv 9+6 kuuluneet. Kaikki oli kuitenkin ihan hyvin. Oltiin ultrassa miehen ja neljän nuorimmaisen lapsen kanssa, isoimmat pojat arvostivat kavereiden seuran korkeammalle kuin vauvan näkemisen. Meilläpäin suhtaudutaan siis ihan positiivisesti lasten mukanaoloon ultrassa. Rakenneultra on sitten ihan lokakuun lopulla.

Me ei olla koskaan kysytty vauvan sukupuolta etukäteen, toki aavistuksia on ollut. On ollut niin mukavaa sitten vauvan synnyttyä nähdä, kumpi tuli. Luultavasti näin tehdään nytkin, vaikka 7-vuotias isosisko kyllä kovasti olisikin sitä mieltä, että kannattaisi kysyä etukäteen :)

Kummeista, meille ei ole koskaan tullut edes mieleen kysyä ketään kummeiksi ennen vauvan syntymää, ja onkin ollut tosi mielenkiintoista lukea, että niin monet teistä ovat jo pyytäneet kummit. Meillä ei ole oikeastaan vielä edes ideoita, ketä pyytäisimme. Aikoinaan tuli esikoiselle pyydettyä neljä kummia, ja samaa perinnettä on toki jatkettu sitten toistenkin kohdalla. Jos silloin olisi arvannut, että perhe kasvaa näinkin isoksi, olisimme varmasti säästelleet kummiehdokkaita tulevillekin lapsille =) Nuoremmilla onkin ainakin toiset kummit ystäväperheitä, tarpeeksi läheisiä sukulaisia ei oikein enää tahdo olla, eikä viitsisi samoja kummeja pyytää monelle lapselle. Joskus taisi olla juttua myös isovanhemmista kummeina, minulla itselläni on mummu ja pappa kummeina, ja minusta se on ollut ihan onnistunut ratkaisu. Itse ollaan kuitenkin säästetty isovanhemmat pelkästään isovanhemmiksi, eikä olla pyydetty kenenkään kummeiksi.

Enne: Meidän toiseksi nuorimmaisella on ollut 1v9kk ikäisestä myös hengenahdistusta flunssien yhteydessä. Vastikään sai diagnoosiksi infektioastman, muulloin ei siis ole astmaoireita ja lääkitykseksi riittää flunssan yhteydessä otetut avaavat lääkkeet. Tällä hetkellä poika on 3,5-vuotias, ja oireet eivät ainakaan iän myötä ole pahentuneet, pikemminkin päinvastoin.

Liikkeitä olen tuntenut jo joitakin viikkoja ihan selvästi. Tällä kertaa istukka on takaseinässä, ja eron liikkeiden tuntumisessa kyllä huomaa, minulla on useammassa raskaudessa ollut istukka edessä ja silloin liikkeet ovat alkaneet tuntua myöhemmin.

Makuuhuonekin on jo järjestelty uuteen uskoon niin, että vauvakin mahtuu nukkumaan. Alkuun vauva nukkuu varmasti äitiyspakkauslaatikkosängyssä niinkuin toisetkin, ja siitä uloskasvettuaan meidän triplaleveässä perhepedissä. Pinnasänky on ollut sen verran turha meillä, ettei enää edelliselläkään tuotu sitä tilaa viemään. Kaappiin täytyy vielä tulevaisuudessa järjestellä tilaa vauvan vaatteille. Siinäpä tärkeimmät järjestelyt, kaikki tavarat ja vaatteet vauvaa varten ovat jo valmiina odottamassa. Vauva saa varmasti kuitenkin lahjaksi vaatteita, niin on sitten jotain uutta omaakin, eikä pelkästään sisarusten vanhoja. Turvakaukalon kangas on kyllä niin kamalassa kunnossa, että se täytyy uudistaa jossain vaiheessa.

Minulla on jokaisessa raskaudessa ollut hepatoosi, eli maksa-arvot ovat nousseet. Uskon, että niin nytkin tulee käymään. Ekoissa verikokeissa kävin jo viime viikon lopulla, tuloksia en ole vielä kysynyt. Viimeksi maksa-arvot pysyivät hyvin kurissa lääkityksellä, mutta neljä ensimmäistä synnytystä on käynnistetty etuajassa hepatoosin takia. Kuudes synnytys olikin ensimmäinen, joka tapahtui lasketun ajan jälkeen, viimeiset viikot oli melko pitkiä, kun jotenkin oli mielessään valmistautunut vauvan syntyvän aikaisemmin. Synnytys sinänsä oli kyllä helpoin kaikista. Jännä juttu, että meillä molemmat tytöt ovat syntyneet tosi pikaisesti, minuutin ponnistusvaiheen jälkeen, ja pojat sitten vähän rauhallisemmin. Varsinkin nuorimmainen syntyi vauhdilla, ekalla supistuksella kalvojen puhkaisun jälkeen.

Nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla herätellä koululaisia! Hyviä öitä kaikille!

Kuusikon äiti ja pikkuinen 18+0
 
Pikkuvaemo täällä toinen joka rakastaa syksyn pimeitä sateisia iltoja jolloin voi sytytellä kynttilöitä... Ihanaa!

Meillä oli eilen vähän vauhdikas ilta, oli mun äidin synttärit ja mentiin niille syömään. Ennen ruokaa mun mies meni ulos tupakalle ja veljen koiran kanssa ulos kun sitte kaatu rappusissa, lensi ihan ylhäältä alas asti kovat kiviraput... Meni sit kuitenki reippaana koiran kans pihalle ja kun tuli takasin ja piti alottaa syömään ni hän meni ihan vitivalkoseks ja hengittäminen alko vaikeutua.. Oli kuulemma hapet menny kaatuessa.eli keuhko ilmeisesti lyttyyn. Isäpuoli onneks lääkäri, ja kirjotti meille lähetteen ensiapupolille ni ei tarvinnu mennä minkään päivystyksen kautta.. Mä sitte ajoin tuhatta ja sataa sairaalaan. Keuhkokuvissa ei ollu näkyviä murtumia vaikka iitä kuulemma voi silti olla, jos hengittäminen vielä vaikeutuu ni voi olla et on ilmarinta ja sit takasin lääkäriin. Nyt mies sit saikulla koko viikon ainakin. Miten niin sairasta porukkaa... Mä meinaan kyl ite mennä töihin tällä viikolla ku loma ens viikko ni saa hulia sitten. Että sellasta meiän perheessä...

(.) Ei kuulu mitään ihmeellistä. Neuvolaan tarvis tänään soittaa ja varata aika ku peruttiin mun ajat niiden lääkärillä ramppaamisten takia. Ai niin ja mulle tuli eilen jo kutsu fysioterapeutille, nopeeta toimintaa kerrankin, lähete laitettiin torstaina meneen ja kutsu oli lähetetty jo perjantaina. Nyt odottelen vaan sitä äippäpolin aikaa. Fysioterapeutti on jo ens maanantaina.

Kuusikon äiti
kiva kuulla susta pitkästä aikaa, kirjottelepa useemmin jos vaan ehdit!

Täällä on moni muukin ketä käyny oikeestaan vaan ilmottautumassa tänne ja sen jälkeen ei oo mitään kuulunu... Mitäs teille kuuluu???

Verikokeesta otetaanko joillain joka neuvolakerta hemoglobiini? Mä en oo ollu kun kerran verikokeissa ja mun mielestä mun neuvolatäti sanoikin ettei he enää ota ite mitään verikokeita.

LauraN parempaa oloa!

:hug: kaikille kenen juttuja en huomannu kommentoida, kaikki on luettu kuitenkin! :hug: vielä muillekin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 17+2
 
Ninni, erikoishymiötön viesti, oho!
Olipa sun miehellä huono tuuri, toivottavasti selvisitte säikähdyksellä. Mites itse, pystytkö tekemään töitä?

Mä pystyisin, mutta oon vähentänyt keikkoja ihan tarkoituksella. Tavarataloissa seisoskelu varsinkin turvottaa jalkoja ja on muutenkin raskasta.

Keskitynkin nyt näihin "mallimamma"-hommiin, tänäänkin on pojalla kuvaukset.
Tykkää kyllä kovasti ja ollaan luvattu hankkia palkoilla joku isompi lelujuttu. Hän on kova Star Wars-fani ja keräilee aluksia sekä ukkeleita.

Nyt täytyy juosta bussiin, hauskaa tiistain jatkoa kaikille!
-pikkuvaemo ja -kakkonen 16+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Onhan se vähän epätarkempi tulos sormesta, mutta stressittömämpää itselle.



t.pikkuvaemo ja -kakkonen 16+3
Ja höpö höpö epätarkkuuksiesi kanssa. Katso vaikka tuolta, mistä otetaan mikäkin koe ja kotitehtäväksi jätän päätellä miksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Verikoe
 
Heloo halou ^^

Ninnille noista verikokeista, ainakaan meillä hemoglobiinia ei oteta joka kerta, ainoastaan se verenpaine. Sitten jos on toi hemppa ollut alhaalla tai terkkari näkee et sitä täytyy seurata niin otetaan, mulla kun on muutenkin ihan arsellaan nuo veret niin aion pyytää että otetaan myös toi hemoglobiini joka kerralla. Mut ei tosiaan tartte välttämättä ottaa. Ja miehelles pikaista paranemista, kamalan pelottavan kuulosia tommoset ilmarintaepäilyt :eek:

Musta on myös ihania tommoset pimeät ja koleat syysillat, me kun asutaan 7. kerroksessa niin ihanasti näkyy Jyväskylän valot ikkunoista ja parvekkeelta, niiiin kaunis kaupunki. :heart: Kynttilöitä tykkään myös poltella kauheesti, just ostin uuden ihanan sitruunan tuoksuisen, mmm!

Eilen en päässyt neuvolan soittoajalla läpi, tänään uusi yritys...
Ja meidänkin 4D-aika lähestyy... jipii! Eilen oli muuten ensimmäinen päänsärytön päivä _pitkään_ aikaan! Tänään kun heräsin niin oliki sit vuorostaan selkä niin juntturassa et se taitaa olla taas pikku saunan ja hieronnan paikka tänään.

Hyv päiv mammutit
toivooooo : mama-L & Onnirakas 17+5 :heart:
 
Jahas!

Koko pinoa en jaksanut alkaa selailemaan, niin pahoittelen jos kyselen asioita, jotka on täällä jo käsitelty.
Kävin tänään neuvolassa, viikkoja siis 18+2. Painoa oli tullut 2,5kg. Tähän mennessä olin siis välttynyt siltäkin, mutta nytpä oli sit tullut 500g viikossa :whistle:

Kirpun syke oli 142, tai tuo siis korttiin merkittiin. Oliko jollain täällä tietoa, että mitkä ne poikien ja tyttöjen sykkeet oikein olikaan? Ei sillä, että alkaisin huonetta sisustamaan sykkeiden perusteella, mut utelias kun oon, niin olis kiva tietää.


Meillä neuvolassa otetaan hemoglobiini joka kerta, tai ainakin multa on otettu. Kahdella aikaisemmalla neuvolakerralla on myös otettu verikoe kyynärtaipeesta.

Onko keneltäkään teiltä mitattu sitä sf-mittaa? Multa tänään mitattiin ja se huiteli käyrien yläpuolella. Luultavasti kuulemma tasoittuu, mutta vähän alkoi hirvittämään, että mikä köriläs sieltä tulee, kun kohdun pohja on jo yli navan. :ashamed:

rusina ja kirppu pikaisesti
 
Heipat kaikille! :wave:

Voi, minäkin tahtoisin poltella kynttilöitä, mutta kissan ja pojan takia ei ole hirmuisesti uskallettu niitä polttaa. Kissa tunkee aina kuononsa siihen liekkiin, eikä säikkynyt edes sitä, kun kerran onnistui käräyttämään kyljestään turkkia, kun säntäili liian läheltä kynttilää. Silloin se tosin oli aika pieni vielä, että ehkä pahimmat säntäilyt on takanapäin, ja poikakin jo uskoo puhetta, joten... ehkäpä käyn sittenkin ostamassa itsekin jonkin ihanan tuoksukynttilän! =)

En muista olenko vastannut nimikeskusteluun vielä, mutta onhan kertaus opintojen äiti, jos olen jo vastannut :) Esikoista odottaessa jo mietittiin nimet molemmille sukupuolille, ja toinen jäi siis käyttämättä. Niinpä tytölle meillä on nimi, pojalle ei vielä. Onneksi on vielä aikaa miettiä! =)

Täällä päin ottavat verikokeen kyynärtaipeesta ja hemoglobiinin sormenpäästä, ja hemppa mitataan n. 3-4 kertaa raskausaikana, tai näin oli ainakin esikoista odottaessani. Nyt tähän mennessä hemppa on mitattu kahteen kertaan.

Ninnillä, tai pikemminkin Ninnin miehellä on ollut tosiaan vauhdikas ilta. Toivottavasti kuitenkin paranee eikä tule mitään jälkikomplikaatioita enää!

rusina83, minulta ei edellisessä neuvolassa vielä mitattu sf-mittaa, mutta terveydenhoitaja sanoi että se oli parin sormen verran alle navan.
Sykkeistä kysäisin juuri vastikään siskoltani ja hän muisteli niin että "tytöllä hitaat, pojalla nopeat". Itse kyllä sanoisin että tämä on vain niitä uskomuksia, joka ei ehkä ole ihan se luotettavin keino sukupuolen selvittämisessä ;)

Jahah, sitten lounastamaan ja poika päiväunille, ja taidanpa pienet levot ottaa itsekin, jos vain malttaisin =)

Carin ja ? 17+1
 
Miten sitä ei kerkee koneelle juuri ollenkaaan..
Eilen laittelin aapulle vaatetta kaappiin valmiiksi ja samalla katsoin että tarviiko mitään ostaa kun näin kerta luulin että jotain bodeja ja muita puuttuu koska edellisen jäljiltä laitoin huonommat ja käyttämättömät pois..no ei todellakaan tarvii ostaa mitään..harmi :) tai tuleehan sitä aina jotain ostettua..
Mulla on supistellut muutamana iltana ja iltasin tämä aapukin alkaa liikehtiä ja paukutella urakalla yleensä kun alan bb:tä seuraamaan..johon muuten meni aika lailla mielenkiinto kun se Martina sinne saapui..eilen en katsonut ollenkaan..tai ihan hetken ja tallennuksesta katoin sitten talentin..
tänään tulee onneksi pako..siihen me on isännä kanssa jääty ihan koukkuun..
Täällä sataa vettä ja tämä päivä pitäs pyhittää vieläkin noille vaatekaapeille..ei ole kivaa kuuden ihmisen vaatteita ja kaappeja siivoilla..eikä niitä edes päivässä siivoa..:)
Mutta kahville ja siitä vaatehuoneen kimppuun!!
Minna ja aapu 18+3
 
Puolessa välissä ollaan, jippii!! =) Viikkoja siis 20 täynnä ja "enää" toiset kaksikymmentä jäljellä!!!

Nyt on sitten alkanut minulla selkään särkemään! Tytön odotus aikana minulla oli iskias vaivaa. aina kun teki jotain raskaanpaa esim. siivosi, niin alaselkä teki oikealta puolelta tenän. Mutta nyt mulla särkee lähes koko ajan alaselkää. Nukkumisesta ei tahdo tulla mitään, kyljellään särkee selkää, mahallaan ei voi enää nukkua joten ainoa vaihtoehto on selällään!!

Ylihuomenna olisi sitten neuvola. Onneksi sisko lupasi tulla tyttöä hoitamaan, ei tarvitse ottaa sitä mukaan. Pelkää nimittäin sydän ääniä, laite kyllä pitää aika kovaa meteliä joten ei ihme!!

Harrastiko joku täällä bodypumppia? Minä oon käynyt kerran viikossa, kun sitä rupesin vajaa vuosi sitten harrastamaan ja se on niin hyvää liikuntaa! Ne jotka harrastaa, niin minkälaisilla painoilla ootte tehnyt? Siis ootteko pienentännet vai teettekö samoilla kun ennen raskautta? Minulla on pienemmät kun ennen, kesätauon jälkeen ei viitsinyt laittaa enää samoja!

Täällä oli aamusta niin ihana syyssää. Aurinkopaistoi ja oli sellainen raikas viileä keli! Vein pihalle pyykit kuivumaan, mutta eipä kerrinnyt kuivua kun nyt tulee sitten vettä (taas vaihteeksi). Olisi nyt saanut olla vähän aikaa kuivempaa!

Tytön kanssa lähdettiin aamusta pyörällä kylille käymään! Käytiin ostamassa uusi digikamera, kun eilen huomasin että vanha kamera ei enää toiminut. Neiti on pitänyt kameraa leikkikaluna ja sen kyllä huomaa!! Oli kyllä ihanaa pyöräillä, kun oli mukava keli. mitä nyt takaisin tullessa sitten alkoi satamaan! :LOL:

Muumi82 ja eppu 20 tasan :heart:
 
Moi pitkästä aikaa! =)

En ole taaskaan paljon täällä kerennyt olemaan, nyt ajattelin pikaisesti kuulumisia päivitellä.
Huomenna on rakenneultra, jännittää jotennii ihan hirveesti :eek: :D
Toivottavasti pikkusella on kaikki hyvin. Pelottaa että en herää kelloon kun se on aamulla se aika, nykyään ku oon nii väsy että ennen puolta päivää ylös nousu on ihme :ashamed: :D
Eilinen päivä ei ollut kovin kiva, päähän koski koko päivän, ei auttanut särkylääke, piti vaan koittaa juua nestettä ja levätä. Tänään on ollut onneks jo parempi olo.

Mitenkäs muilla menee? =)

Minulle on tullut hinku kysyä sukupuolta, mutta ukko haluaa jännittää loppuun asti niin kait se sitten niin tehtävä =)

Tulen huomenn kertomaan lisää kuulumisia, ja koitan ehtiä lukemaan mitä tänne kuuluu. Nyt on mentävä laittamaan astiat koneeseen ja ruettava ruuan laittoon.

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :wave:

Heidi ja masuasukki 18+4 :heart:
 
Muumi82 onnea puolenvälin etapista! :flower:
Ihanaa että meidänkin pino lähenee puoltaväliä :D

Tänään muuten vähän järkytyin kun katsoin kuinka iso se vauva onkaan suurinpiirtein jo näillä viikoilla! itsellä kun ei varsi kauhean iso ole niin mietin kuinkahan päin se mahtaa nytkin siellä lillua kun en kuitenkaan tunne potkuja ollenkaan ja sellaista epämääräistä möyrimistäkin aika harvakseltaan. Luulisi että tuon mittaisen jo tuntisi vaikkei se liikkuisi kuin vähän! :LOL: mutta enpä tunne en.

Sydänääniä kuulin viimeksi viime viikon perjantaina kun oli lääkäriaika muissa asioissa mutta sattui olemaan neuvolalääkärini samalla ja dopplerin näin pöydällä :snotty: Että eiköhän kaikki ihan hyvin ole, vaikka en vieläKÄÄN "usko" olevani raskaana puhumattakaan siitä että saisimme lapsen. Tyhmää tiedän, muttei sitä tunteilleen mitään mahda. (Neljäs raskaus siis eikä yhtään lasta vielä.)

Töissä on ollut vähän ikävä ilmapiiri nyt eilen ja tänään kun lapseton työkaveri joka ei pysty enää itse saamaan lapsia on taas erityisen vittumainen kaikille . On hän aiemminkin sanonut että on vaikeaa kun olen raskaana mutta nyt ei ole puhunut minulle mitään paria tiuskaisua lukuunottamatta. Haki nyt sairaslomaa ja toivottavasti rauhottuu sen aikana. Ymmärrän kyllä että on vaikeampaa aina välillä (itselläkin on ollut keskenmenneiden raskauksien takia välillä ihan mahdoton nähdä raskaanaolevia) mutta kyllä asiallisesti pitää silti olla työpaikalla. Eikä asia ole mitenkään niin että hehkuttaisin raskautta tai edes puhuisin siitä, eihän tämä tunnu todelliselta edes itselle. Ehkä se vaan kun se rupeaa jo näkymään.

Nojoo, eiköhän tilanne rauhoitu tämän viikon aikana :)

Tulipa läpätettyä :D

Terv. Oikukas 17+5
 
Heip!

Yhtäkkiä ilmat kylmeni, ollaan alettu polttaa takassa tulta iltaisin. Kunhan muistaa sulkea pellit ennen nukkumaanmenoa, niin lämmittää ihanasti yläkertaankin kun piippu lämpiää. Pitäisi ottaa talvitamineita esille, meilä käy usein niin että ensilumiaamuna etsitään kauheella kiireellä rukkasia ja pipoja kouluun/kerhoonlähtijöille.

Olen jo suunnitellut kaappien järjestyksen uudestaan, että minne lasten ja vauvojen vaatteet laitetaan, mutta vasta joulusiivouksen yhteydessä ajattelin järjestellä ne. Pesuhuone on kellarissa, joten en viitsi yläkertaan asti viedä puhtaita vaatteita vaan vaatekaapit on tässä alakerrassa. Hoitopöytä tulee vaatekaappien viereen ja keinun koukkuihin tulee roikkuva kehto, johon voi laittaa toisen vauvan siksi aikaa kun toiselle vaihtaa vaippaa. Samassa huoneessa on myös levitettävä sohva, jossa voi imettää ja vaikka nukkua jos tuntuu että yöt menee rumbaksi. Ja loppuajasta jos en jaksa enää raahautua ylös, niin teen siihen pedin. Mies ilmoitti tulevansa myös, mutta uskallanko jättää pienet yläkertaan keskenään, olen kovin hysteerinen tulipalon suhteen. Että jos tulee tulipalo rappusiin (no joo, miksi se juuri sinne tulisi) niin miten saamme lapset pelastettua.

Nyt on maha pullistunut ja painoakin on varmaan jo tullut. Ja tässä hupeni kivasti kaksi riviä suklaalevystä :D

Edellisessä odotuksessa kävin soutuspinningissä näille viikoille asti, mutta nyt ei tulis mieleenkään :eek: Sen verran maha painaa, juostessakin hölskyy ikävästi, kohta taitaa olla tukivyön aika. Jos istuu pitkään, niin tulee tosi huono olo, kun sisäelimet menee lyttyyn. Onneksi ensviikolla on lääkärineuvola, vaikka en kyllä epäile että mitään olis vinossa, mutta onhan se kiva silti kuulla.

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
mju
Tässä nyt pikkuhiljaa alkaa sallimaan itsellensä ajatuksen, että lapsi tulee maaliskuussa (la 14.3.08). Lähipiirissä kun ei tunnu mikään raskauksista onnistuvan.. Ensimmäisen ultran aikaan olimme häämatkalla maailman äärissä, joten varasimme suoraan jo ultran sinne 20+jotain viikolle. Eli siihen asti joutuu jännittämään, että onko siellä yksi vai kaksi vai ollenkaan kehityskelpoista. Sydänääniä olemme käyneet jo kahteen kertaan kuuntelemassa ja ne ovat omalta osaltaan kyllä vakuuttaneet raskauden todeksi.

Muutama viikko sitten en muuta jaksanut kuin nukkua ja unen jälkeenkin tuntui todella raskaalta nousta ylös, heti kauhea migreeni. Soitin sitten terveydenhoitajalle ja pääsinkin muutaman pv sisään vastaanotolle, jossa hemoglobiiniarvot sitten katsottiin. Raskauden alussa oli lähemmäs 130 ja nyt oli enää 108. Rautatabuja sain sitten ilmaiseksi sieltä kuurin ja nyt on taas pysyny hereillä ja päänsärkykin panacodeilla on saatu kuriin. Kiloja on tullu yli 5 jo lisää, mutta kyllä sen nyt tällä syömisellä ymmärtääkin :snotty:

Meidän pikkuisen syke oli ensimmäisellä lääkärikäynnillä 170+, mutta nyt jo hyvin kasvaneena se vaihteli 140-150 välillä. Sukupuoli selviää ehkä sitten tuossa parin viikon päästä siellä rakenneultrassa, vaikka tuo isäntä ei sitä meilläkään halua vielä saada selville! Onhan se ihan kauheaa olla jännityksessä ja ostella kaikkia vaatteita sitten tuplasti! Jännittää kyllä niin paljon, että onkohan kaikki kunnossa, ku ei tääkään ernesti paljo tunnu liikkuvan päälle päin. Aamusin se kai yrittää nousta seisomaan mahassa kun selällään ollessa on maha niin hassun tuntunen :D

Mukavia syysiltoja itse kullekin pyöreälle ja vähemmän pyöreälle! :heart:

miiu 17+4
 
Hei

kuusikon äiti Kuulostaa samantyyliselle kuin meillä, tänään edelleen hengitys vähän "ähkivää" ja nenä on räkäinen, mut muuten poju on pirtee eikä ole kuumetta eikä sen kummempia muita oireita. Tää palsta on just ihana kun täällä saa tällaista "vertaistukea", riittää että kuulee ettei ole ainoa huolensa tai oireidensa kanssa. Jos ymmärrät? kiitos. :hug:

Sellaista, nyt ei jaksa istua kauempaa kun masu täynnä pannaria ja mansikoita! vaavikin potkuttelee! :heart:

enne ja aarre 18+5
 
Heräsin tänään aamulla kello 4.30 pirteänä kuin peipponen ja nyt sitten väsyttää töiden jälkeen! Toivottavasti homma ei nyt mene tuollaiseksi! Kovasti pari työkaveria on varoitellut, että nuku nyt kun vielä pystyt, kohta ei uni tule silmään...

Muumi82: Minä olen aiemmin harrastanut bodypumpia monta kertaa viikossa , mutta en uskalla enää mennä sinne. Kesällä kun rv oli kasassa 7, minulle tuli hematooma, enkä keksinyt mitään muuta "tulonlähdettä" kuin tuon pumpin. Mieleni tekisi taas kovasti mennä, kun se on niin hyvää lihaskuntotreeniä. Millaisilla painoilla sä teet? Oletko vähentänyt ns. normaalipainoistasi?


Mulla on ollut nyt parina päivänä aika kovaa painontunnetta mahan seutuvilla. Ihan kuin olisi ollut monta tuntia pissaamatta ja sitten pitäisi lähteä juoksulenkille. Onkohan muilla samantyyppisiä tuntemuksia? En usko, että mitään olisi vialla, mutta huolettaa silti vähän. Kohtu on nyt ihan selvästi alkanut kasvaa vauhdilla: viime viikolla masu oli vielä lähes huomaamaton, mutta nyt sitä ei kyllä enää piilotella. Toivottavasti kyseessä ovat kasvukivut.

Nyt pitää ottaa pienet torkut!

Zussu ja masuvauva 18+5
 

Yhteistyössä