TOUKOKUUN TOIVOTUT

Se ruskuaispussi ilmestyy sinne lapsivesipussin sisälle. Lapsivesipussi on se iso musta pallura kun ultrassa näkyi ja mulla ainakin se ruskuaispussi oli sellanen haalean vaalea pieni pallura lapsivesipussin reunalla. Ruskuaispussin jälkeen pitäisi ilmestyä se alkiokin näkyviin, mutta mua pelottaa, että mulla se ei ilmestykään.

Berry, kysyit mun menkoista. Kun testasin ekan haamuplussan oli torstai. Maanantaina olin vielä testannut kirkkaan negan. Menkkoja odotin saapuvaksi la-su, mutta vaikea sitten sanoa, että koska niiden olisi pitänyt alkaa, jos kerran nyt epäillään, että ovulaatio ollut myöhemmin.

 
Lilia78! juu kyllä mse vaan puhui lapsivesi pussista, ja muistan kun näinkin sen juuri mustana pallukkana..mutta ei se puhunu mitään ruskuaispussista..onks sulla minkälaisia oireita?? mulla vaihtelee välillä on huono olo että tekis mieli oksentaa, mutta en oo oksentanu koska niin paha olo ei oo, ja sit on välillä tosi kuuma ja välillä kylmä, ja se mahan nippailu, ja väsymys...mutta noi on siis tosi pieniä oireita....mäkin pelkään et kun meen siihen ultraan niin sanoo et on menny kesken..taikka sit et ei oo alkanu kehittyyn ollenkaan alkio, niinkun sanoit.
Onks sulla lapsia? vai ootatko ekaa? entä onks sulla ollu keskenmenoja tai tuulimuna ennestään? mulla oli tossa alkuraskauden keskenmeno marras-joulukuun vaihtees, mutta sillon kun tein testin niin näytti toooodella haaleaa viivaa, joten aavistin heti et kaikki ei oo ok.
 
Lilia78! juu kyllä mse vaan puhui lapsivesi pussista, ja muistan kun näinkin sen juuri mustana pallukkana..mutta ei se puhunu mitään ruskuaispussista..onks sulla minkälaisia oireita?? mulla vaihtelee välillä on huono olo että tekis mieli oksentaa, mutta en oo oksentanu koska niin paha olo ei oo, ja sit on välillä tosi kuuma ja välillä kylmä, ja se mahan nippailu, ja väsymys...mutta noi on siis tosi pieniä oireita....mäkin pelkään et kun meen siihen ultraan niin sanoo et on menny kesken..taikka sit et ei oo alkanu kehittyyn ollenkaan alkio, niinkun sanoit.
Onks sulla lapsia? vai ootatko ekaa? entä onks sulla ollu keskenmenoja tai tuulimuna ennestään? mulla oli tossa alkuraskauden keskenmeno marras-joulukuun vaihtees, mutta sillon kun tein testin niin näytti toooodella haaleaa viivaa, joten aavistin heti et kaikki ei oo ok.
 
Tervetuloa odottamaan London calling ja Sara80 :heart:

Joku kysyi äitiyden sisäistämisestä (kerkesin jo nimimerkin unotamaan :ashamed: ) Mutta siis eihän sitä vielä käsitä,mutta kärsimättömänä oottaa... vielä ei tuu keteltua vauvan vaatteita mutta toivottavasti pian oltais odouksessa voiton puolella että pääsis niitäkin hipelöimään:)

Täällä tänään melko hyvä olo aamua lukuunottamatta,töissäkin jaksoi ihan kivasti. Mulla näemmä aaltoilee kovasti oireet päivittäin. lähdenkin siitä hyvästä lenkille,kun tuli tossa nokkaunet vetästyä....kerrankin jaksaa =)

Hyvää syysillan jatkoa kaikille :wave:
 
Hei!
Kyselin tänään tota varhaisultran hintaa ja oli 110-150e eli aikas kallis.
Miehen kanssa aiotaan nyt viikonloppuna pähkäillä,et mennäänkö sinne vai odotetaanko veilä 7-8vka?!?Mut kun ei malttaisi oottaa...haluaa tietää heti vastauksen.
Neuvolaa yritin tänään varailla,mut siel ei suostunu ketään vastaamaan!!!Kaikki menee poskelleen.

Hemuli79 ja "matonen" (4+6)
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4

TyyneTäti...............viides


27.4

Mollakka.................kolmas..........PHKS
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5

bluebird................esikoinen


3.5

HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs


4.5

paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
e rika...................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen



6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs
EkaVakara .............toinen


7.5

Liro..................toinen...........SatKs



8.5

carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula


10.5

Annaliina73............kolmas..........OYS
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lilia78....................esikoinen
summer 81...........toinen.............Jyväskylä



11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen
Lumikko71


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
tapsu85.................toinen...........Mikkelin keskussairaala
wilhelmiina81...........toinen


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs


16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS
mouku80.................esikoinen
Hituel


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


19.5

Jonsku83...............esikoinen


20.5
hemppis ...............toinen



21.5
sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen


24.5
Hemuli79 ...........esikoinen


lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah.................kolmas
ninaTT
Repa .....................esikoinen
haaveilia
Muska
Hipsulainen-80
London calling
Sara80
Tupuna
 
Täällä kanssa toukoäippä. Mulla menkkojen mukaan la 13.5, mutta varhaisultran mukaan 20.5. Jouduin verenvuodon takia menemään ultraan ja löysivät hematooman...Joten toivotaan koko sydämellä että pikkuinen pysyisi kyydissä koko matkan!!! Viikon heitto oli ylläri ja nyt siis ultrassa ei näkyny mitään, mut gynis sano ei oo tuuli muna vaan joku hyypiö siellä sisällä on. Nyt siis en pe uusi ultra ja jännittää niin pirusti!!!! voi kunpa vaavilla sykkisi jo sydän....Onneksi meillä jo yksi ihana 1v1kk tyttö, joka pitää huolta että äippä pääse lepäämään.
 
Hyvää lauantaita kaikille!

Kyllä sulla Lilia78 tuo tilanne vaikuttaa paljon samanlaiselta kuin mulla aikoinaan, vaikka siis en alkuraskauden ultrassa käynyt. Mutta kun eka ultra oli ja lääkäri siinä tutki tilannetta ja sanoi, että viikkoja vähemmän, heti aattelin että niinhän sen pitääkin olla, kun myöhään tuli plussa. Ja osa testeitä on tosi herkkiä, eli se haamu voi tulla jopa 8 vrk ennen kuukautisten alkamispäivää eli periaatteessa viikkoja on vasta 3. Toivon ja uskon kyllä, että kun menet sinne ultraan, sulla on kaikki kunnossa! Samoin kuin PieniTytönTylleröisellä myös! =)

Mulla oli eilen illalla aivan kamalan kipeät jalat, jotain aivan uskomatonta. Nukkumisesta ei tullut mitään, ne oli aivan levottomat. Yritin pitää koholla ja vaikka mitä, mutta koko ajan olisi pitänyt heilutella niitä. Otin lopulta särkylääkkeen, että sai unen päästä kiinni. Aamulla mies nousi kuopuksen kanssa ylös ja nukuin vielä torkahdellen kymmeneen asti melkein :ashamed: Yleensä herään kahdeksalta viimeistään, kun kuopus siis silloin herää.

Hemppis: Varmasti kaikki on kunnossa, kun gynekologi sieltä jo löysi jotain.

Kovin on jänniä aikoja monilla, mukana täälHlä oon hengessä. Itsellä vielä reilu 2 viikkoa ekaan neuvolaan. Muuten Hemuli79: Täällä ainakin on soittoaika neuvolan puolelle, aamulla ja päivällä tunnin verran. Eli jos et saa yhteyttä, kannattaa kysyä neuvonnasta oisko soittoajoista kysymys =)

Mutta nyt pitää alkaa touhuta kotihommia, mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tervetuloa uusille ja Tsempityksiä kaikille ultra jännääjille! Myö pidetään teille peukkuja kovasti. :hug:

Mulla suurin oksetus on edelleen pysynyt poissa mutta aamuisin pieni pahoinvointi nostaa päätään ja jos ei muista syödä tarpeeksi usein niin paha olo tulee heti.

Onkos joillakin jo jotain "oloja" vauvan sukupuolesta?
Tämä mun raskaus on nyt heti alussa ollut ihan erilainen mitä tuosta esikosta oli, että vahva poika tunne on...ainakin toistaiseksi. Mutta toisaalta mulla oli esikostakin poika tunne loppuun asti vaikka neljästi meille ultrassa sanottiin että tyttö on. :LOL:

Tänään ajattelin olla reipas ja leipoa korvapuusteja. Eilen iski sellainen "pakko saada" himo joten nyt on sitten ihan pakko niitä tehdä. :D :p

Mistä tulikin mieleen että onkos jo ilmennyt joitain himoja tai oksetuksia?

Mulla on kumpaisiakin. Monet ruuat oksettavat, ja ennen niin mun herkkua ollet juustonaksut...samaten tytön kaikki lihasoseet saa mulle huonon olon. :x
Sitten taas kaikki hedelmät ja vihannekset on tosi namia ja salaattia voisin syödä mielettömät määrät. Geisha suklaa myös maistuu. :p

-Liro ja papu 7+4-
 
Hei
mulla on vinha tunne että meille on tyttö tulossa ihan erillainen raskaus kun ensimmäinen, yrkkää pahaa oloa vähän väliä, hormoonit heittelee eri tavalla ( mielikuvitus pyörii) :D :D itku on herkemässä.

voi kun viikot menisi nopeammin ja voisi kertoa jollekulle tästä asiasta mutta oon ajatellut kertoa vasta 12 viikon jälkeen....mut maha alkaa näkyä jo nyt et en tiiä onnistuuko

poika04+papu6+6
 
Tervehdys kaikille muutaman päivän kirjoittelutauon jälkeen! Täällä olo jatkuu järisyttävänä edelleen; juuri miehen kanssa mietittiin, että olihan tuossa yksi päivä välissä, kun en oksentanut :p Aamulla heitin miekkosen Habitare- messuille ja eipä me sisään messuhalliin edes päästy, kun minä aloin oksentamaan hallin kulmalle. Alan jo olla tottunut ihmisten tuijotteluihin, kun oksentelen milloin minnekin :LOL:

Aika rankkaa tämä tosin on.. En rehellisesti sanottuna tiedä miten kestän töissä, jos olo jatkuu pitkäänkin tällaisena. Tämä kulunut viikko on ollut sen verran rankka, että alkaa usko loppumaan. Olen vielä kaikenlisäksi töissä sellaisessa ympäristössä, jossa pitäisi aina olla edustavassa kunnossa ja skarppina, joten en oikein tiedä miten minuun suhtaudutaan, kun vääntelehdin palaverituolissa naama vihreänä ja meikit oksentelusta levinneenä enkä pysty ottamaan kantaan juuri mihinkään :LOL: En millään haluaisi kertoa töissä raskaudestani vielä tässä vaiheessa, mutta saas nähdä kuinka kauan tuo pysyy salaisuutena. Kaipa tuo aika tulee enemmin kuin myöhemmin, sillä olen huomannut, että olotilan ollessa näin kamala, ei oikein pysty keskittymään edes mihinkään!

Mutta onnemme kukkuloilla me olemme kaikesta huolimatta =) Suunnittelimme juuri lastenhuoneen sisustusta enkä malta odottaa, että pääsemme tositoimiin. Päätin antaa itselleni luvan np- ultran jälkeen alkaa ostamaan huonekaluja pikkuiselle B)

Tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet "positiiviset" :flower: Pidetään peukkuja, että pikkuruiset pysyvät matkassa mukana :heart:

Carmen ja Nirppu (rv 7+3)
 
Kysymys vielä teille rakkaat kanssasisaret:

Luin jostakin, että näin raskaana aineenvaihdunta on nopeampaa kuin muuten ja mm. siitä syytä veskissä pitää käydä useammin. Ja näin kun on tuota oksentelua tullut hieman harrastettua viime aikoina niin huomaan kyllä selvästi, että ruoka on jo todella hyvin sulanut esim. 30 minuutissa. Oksennus ei nimittäin koskaan tunnu olevan kiinteää (yöks, tiedän :p ). Voisikohan samasta syystä vatsa olla sekaisin ja pikkuisen löysänä? Minulla nimittäin vatsaa "möyrii" todella usein ja siellä ikään kuin "kuplii". Lisäksi vatsa on ajoittain löysänä, erityisesti aamuisin. Useimmiten kuulee, että raskaana kärsii ummetuksesta.

Onko muilla ollut vatsavaivoja?

Ja nyt kyllä repeätte, kun kuulette miten vainoharhainen olen B) Koska me nyt satuimme olemaan siellä Espanjassa lomalla viime viikolla niin enköhän minä saanut päähäni, että noista vatsavaivoista johtuen nyt pitää päästä tarkistamaan, ettei kyseessä ole listeria :p Työterveyslääkärin mukaan oireita olisi kyllä muitakin (ja enemmän!), mutta suostui silti antamaan lähetteen. Kaipa ne suhtautuu kaikki lääkärit suht' vakavasti meihin raskaana oleviin..
En edes itse usko tuohon listeriaan, sillä pyyhin kaikki hedelmät ja vihannekset pullovedellä kasteltuun ruokaliinaan enkä syönyt mitään homejuustoja, kaloja, raakoja lihoja tms. Muita maitotuotteitakaan en syönyt kuin muutaman pehmiksen viikon aikana. Sitä vaan haluaa kaiketi poissulkea tämänkin epävarmuustekijän, sillä onhan riski kuitenkin teoriassa olemassa.
 
soittelin taas tossa siskolle ja juttelin sen kanssa vaan kun on niin epävarma tunne tila, mutta onneksi ssain siltä tukee, ja mieli taas koheni, kun sanoi että siellähän se on sisällä ja kasvaa päivä päivältä, ja kerta ei mitään vuotoo eikä mahakipua oo niin varmasti kaikki kunnossa :) ja tohon asiaan nyt pitäs sit uskoa...jännitän nyt jo niin sitä ultraa. onneks mulla on ens tiistaina eka neuvola, vaikka viikkoja onkin sillon vasta 5 tai 6 kun en nyt tiiä niistäkään..mutta en viittiny sitä aikaa alkaa vaihtelee, jospa se terkka sais mun pään rauhottuun... :|
 
Lauantaita kaikille masuille :wave:

Käväsin tosiaan neuvolassa jo rv 5+3 ja normi toimenpiteet tehtiin. Musta toi neuvola-aika oli suht aikasessa vaiheessa, mutta kun se neuvolantätsy pyys tulee jo niin toki menin! Ensimmäinen ultra on sit vkolla 12 eli VASTA 8.11.. voi kääk, miten maltan odottaa... :eek:

Pahoinvointia ei ole ollut muuta kuin satunnaisesti etovaa oloa. Rinnat tod. arat ja tuvoksissa sekä vatsassa nippailut jatkuu. Heräsin muuten toissa yönä aivan järkyttävään "repäisykipuun" muistaakseni oikeella puolella vatsaa. Sit se meni nopsaa pois. Sisko rauhotteli että ne on niitä kohdun kasvukipuja yms.. Niin ja VÄSYMYS on jotain aivan uskomatonta.. unimasa tulee kyllä tutuks =)

Onko muilla vastaavia "kasvukipuja" ollut ?

Terkuin Jonsku83 rv 5+5

 
Jospas pitkästä aikaa muutaman sanan kirjoittaisin...

Pahoinvointi on iskenyt päälle oikein kunnolla ja sitä esiintyy onneksi vielä vain aamuisin :x Vatsa on täälläkin sekaisin, vaivaa mikä milloinkin. Väsymystäkin on, mutta ei vielä kovin pahaa eli sen kanssa pärjäillään. En kyllä muistanut, että oireet alkavat näin alussa ja näin voimakkaina :eek: Nyt on menossa 6+3 vasta. Mahaakin turvottaa kovasti, joten kovin istuvia vaatteita en voi pitää. Saapa nähdä kauanko tämä onnistutaan pitämään salassa :) Tarkoitus olisi kertoa pikkukakkosesta isovanhemmille ym. joskus rv 12 jälkeen... ei taida onnistua... :whistle:

Mulla on koko ajan ollut ihan poikaolo. Esikoinen on tyttö ja mulla olikin raskauden alusta saakka oli tyttöolo, joka sitten rakenneultrassa varmistui. Toivotaan kuitenkin, että rakenneultrassa saataisiin tietää vauvan sukupuoli. Olisi helpompaa tehdä hankinnat ja sisustaa lastenhuonetta sen mukaan. Turhaan hamstrailen kaikkia tytön vaatteita, jos seuraava tulija onkin poika.

Aiotteko hankkia tuplarattaita, jos ikäeroksi lapsille jää alle 2v? Olen miettinyt ko. rattaiden ostoa, mutta mielellään kuulisin, mitä muut olette suunnitelleet =) En yhtään aikaisin tällaisia mieti, mutta kuitenkin... :LOL: :snotty:
 
lauantai-iltaa

ja onnittelut uusille plussaajille
:flower:
No, mulla ei ainakaan mahan löysyys vaivaa, paremminkin päinvastoin :/
Johtunee useista päivän mittaan syödyistä banaaneista, ne ovat oikeastaan ainoa jota mieli tekee greippien lisäksi.

Mulla ei ainakaan vielä ole mitään "oloja" onko tyttö vai poika. Kolme tyttöähän mulla ennestään on, ja ehkä ihan pikkuriikkisen toivon tämänkin olevan tyttö. Mutta loppujen lopuksi sukupuolella ei ole mitään merkitystä.

Wilhelmiina
kyseli rattaista, ekan ja tokan väli oli mulla 1v 11kk ja meillä selvittiin seisomalaudan avulla, ja sitäkin loppujen lopuksi käytettiin tosi vähän. Esikoinen oli/on kova kävelemään.

Pahoinvoinnista vielä sen verta, että mulla se vaihtelee päivittäin onko illalla vai aamulla, hassua. Tänään tuli tosi huono olo päiväunien jälkeen :x
Kohdun kasvukipuja täälläkin, yöllä sängyssä kääntyminen viiltelee tosi keljusti välillä.

mutta iltapalan laittoon, voikaa hyvin



 
Jonsku83 mulla viiltelee alamahaa välillä todella kipeästi, mutta onneksi tosiaan tiedän, että ne ovat kasvukipuja. Vaavi siellä kasvaa porskuttelee :)

Useamman kerran raskaana olleet!! Oletteko kokeilleet missä kohdunpohja oikein on? Mulla se nimittäin tuntuu pari senttiä häpyluun yläpuolella ja ei kai sen nyt vielä pitäisi niin ylhäällä olla?! Ellen sitten odota norsua tai kaksosia :LOL: Sehän tästä puuttuisikin...itse asiassa, mulla on vähän sellanen olo, että entäpä jos siellä onkin kaksi...Ei meillä "sukurasitteena" omalla puolella ole kaksosia, mutta miehen puolella on useampikin kaksonen. Mutta eikö olekin näin, että äidin puolelta voi "periytyä" mutta ei isän.

Muuten en olosta osaa sanoa, että kumpiko olo on. Tyttö olis tietenni vielä haaveissa, kun noita pojan viikareita jo pari on. Ekasta raskaudesta olin varma, että on poika, mutta vielä ennenkuin aloin ponnistamaan toisessa synnytyksessä, sanoin kätilölle, että tyttö tulee, ihan varmasti. No eipä tullut ei. Mutta siitäpä ei todellakaan enää välittänyt kun vauvan syliin sai :heart:
 
Carmen:Mulla on just noin mahan kanssa,ihme meteliä pitää ,ihan kuin ois vähän sekasin koko ajan...ja vatsa löysällä. Varmaan ihan normaalia,listeriahan on kuitenkin melko harvinainen =)

Mulla kanssa aika ajoin pistelee alamahaa,et kai ne jotain kasvukipuja on...huono olo myös täällä,mutta edelleenkään ei ole tarvinnut sentään oksentaa...ja väsy on mahtava.

Ei kai tässä muuta kuin,voimia kaikille pahojen olojen kanssa :heart:

Niin ja kiva kuulla ihania ultrauutisia :heart:
 
meillä ainakin kaksoset on periytybyt mun isän puolelta siis mulla on kaksossiskot.

toista odottavat: Joko teillä näkyy vauvamassu? Mulla näkee ihan selvästi..pitäs viel muutama viikko saada peiteltyä ainakin 5..mitenhän onnistuneen..se on kuiteski aika pitkä aika..
 
Annaliina73 Itse on tunne kohdunpohjaa (en siis osaa tunnustella) :LOL: mutta noista kaksosista; taipumus erimunaisiin kaksosiin tulee äidin puolelta, koska siinä kyse on siitä, että saman kierron aikana irtoaa kaksi munasolua, jotka molemmat hedelmöittyessään johtavat kaksosraskauteen. Tällöin luonnollisesti lapsen isän puolella saa olla tai olla olematta kaksosia miten paljon hyvänsä, koska hänen perintötekijänsä eivät vaikuta sinun kehosi toimintaan millään lailla. Identtisten kaksosten kohdalla tilanne on toinen enkä tiedä voisiko silloin siittiöiden perimä vaikuttaa alkion jakautumiseen kahdeksi. Ehkä...?

Itse toivoin esikoista odottaessa kovasti kaksosia, mutta haaveeksi jäi. Nyt se olisi lähes katastrofi... :LOL: 1v 9kk + kaksoset huh-huh! Toisaalta se toive edelliseltä odotusajalta kuitenkin on heikkona olemassa, joskin järjen äänen himmentämänä. :LOL:

Carmen Minulla on myös kaikkea muuta kuin ummetusta. Olo on kovin krapulainen: mahassa kiertää, veri päästä pakenee jne. :LOL: lisäksi väsyttää, palelee ja kuvottaa etenkin iltaisin kovasti.

Wilhelmiina81 Meillähän siis esikko on 8/06 (eikö teilläkin ollut samaa luokkaa?). Olen kyllä ajatellut ratasasiaa minäkin mutta tulin siihen tulokseen, että vauva kulkee kantoliinassa ja taapero rattaissa jos ei jaksa kävellä. Esikko ainakin nukahti joka ikinen kerta liinaan, mutta eihän sitä tiedä, jos vaikka tulokas ei siinä viihdykään. Sitten haetaan postit varmaan autolla :LOL: . Laatikolle täällä maalla matkaa edes takas n. 1,5km.

Siinä ne taisi tärkeimmät tullakin. Neuvolakuulumisia tulen kertomaan sit torstaina. Niin ja tyttö olo on. Myös minulla olo on erilainen kuin esikolta. Lisäksi sormustaiat lupasivat sekä isännälle että minulle jo ennen kuin esikkoa edes suunniteltiin kaksi lasta: 1. poika ja 2. tyttö. Uskoo ken haluaa... ;)

maviks rv 7+0 (kai? Luulen vaan ettei vielä noin paljon kun minullakin niitä haamuja pukkasi. Tosin hed.pv tiedossa, jonka mukaan ei ehkä kuin 2 pv myöhempi. No katsotaan...)
 
Heips kaikille

Otattekos mukaan yhden ensimmäistä odottavan jännittyneen pakkauksen?
Testi näytti n. viikko sitten plussaa =) ja nyt ihmetellään että miten tähän osais suhtautua ja kysymyksiä pyörii päässä ihan kaikesta.
Mulla on laskureitten mukaan rv 6+2 ja neuvola aika on varattuna...
 

Yhteistyössä