YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

Huomenta!
Lumi-Marja ihanaa että olet poikennut välillä joukossamme kirjoittamassa kuulumisiasi =) Onnea hoitoihin :hug:

Neeanäiti ihanaa kun käyt kertoilemassa meille Netasta :heart: Toivottavasti auto homma ratkeaa parhain päin, jaksuja :hug:

Barbarella tervetuloa mukaan ja Onnea teidän 4,5kk pienokaisesta :heart:

Mulla alkoi ns. loma eli 5pvän vapaa joka sisältää 2 talvilomapäivää jotka tein silloin helmikuussa töitä :) Yöllä on tullut aikasta paljon lunta ja muutenkin luvattu kylmää et alkusuunnitelmat menivätkin sitten mönkään kun meidän piti lähteä miehen kanssa viikonlopuksi Tampereelle mutta ei sielä ole näin kylömällä kiva kävellä pikkuneidin kanssa jne. mut kyllä sitä puuhaa tässä kotonakin on yllin kyllin et jospa huomenna pidettäis sellainen "lomapäivä" ja vaikka käytäis kyläilee tjt.
Ovisaika lähenee mutta jotenkin taas tuntuu et menee hyödyntämättä, tuo mies jotenkin tuntee et mä painostan sitä :ashamed: Viimeaikoina olenkin yrittänyt kuulostella koska sitä haluttais mut väsynyt on ollut mut jospa kun kevät kunnolla etenee niin senkin väsy jossain vaihees helppais ;)

Annemaarit soititko sä sille gynelle, saitko ajan koska?

Jospa mä lähtisin aamukaffen keittoon ja saisin samalla tehtyä sämpylätaikinaa kohoomaan, pesukone ja kuivausrummun jo sainkin jo pyörimään. Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Äiti-Kengulle hyviä vointeja ja masuasukille malttia. Mun kaksoset muuten syntyi viikolla 31, joten sinne asti kun pääset, niin voit vähän huokaista helpotuksesta.

).( Mulla on täällä jo oireiden tarkkailu käynnissä. Ei mitään vielä :'(
 
Happihyppy: :hug: kovasti sulla ja miehelles jaksuja.Koita hemmotella kovin,jospa se sit piristyis ;) Tuntuu niin pahalta puolestasi.
Kiitos muuten kannustuksestas.Koko ajan tässä pelkää pahinta,vaikkakin tähän asti kaikki on pysynyt täysaikasiks masussa.
Olotila vaan nyt on jotenkin erilainen ja pelkään :(

Mites tosiaan Annemaaritin gynelle pääsy onnistui?
Lumi-Marjalle onnea hoitoihin.
 
Barbarella tervetuloa kuumeilemaan!

Happihyppy :hug:

Tämä kierron vaihe kun on päästy pahimmasta menkkapettymyksestä yli ja ovis vasta tuloillaan on aina tätä seesteisintä aikaa,jolloin pystyy ottamaan hetken vähän rauhallisemmin :whistle: Sitten aletaankin taa tikuttelemaan ovista ja stressataan saako miehen "oikeina päivinä" punkkaan. Noista sen jälkeisitä piinaviikoista puhumattakaan :headwall:

Gyneaika varattu ens perjantaille ja siitä ainakin hyvä mieli, että on jotain tehnyt :) Katsotaan nyt sitten sen käynnin ja keskustelun jälkeen mihin se johtaa...

Äiti-Kengu älä nyt siellä huolehdi, hyvin kaikki menee :hug:

Pk-haaveilijalle mukavia vapaapäiviä!

Ja kaikille tasapuolisesti plussapuhuria!!!!!
 
Heips, kaikille! Ihanaa ja onnekasta kevättä tänne! Meillä poitsu kasvaa ja päivät hujahtaa valtavan nopeasti; jotta ei meinaa näitä sivuja ehtiä selata. Ihanaa aikaa, kun "Toivo" juttelee ja ottaa hirmuisasti kontaktia. Isosisko on tosi POP; ja kisuja jo on ihmetellyt kovin. Viimeksi neuvolan mitat 2kk 1vk ikäisenä 7495g 60cm!! Ja ihan äidinmaidolla kasvetaan! Syntymämitathan oli 4545g 53cm! :D Kohti 3kk ikää ollaan menossa... :wave:

Terveisin, mantana ja Pikkuinen "Toivo" :heart:
 
:wave:
En muista olenko tänne jo ilmottautunut? en ehkä....
olen siis reilu 35-v ja kuumeilen viidennestä. Kaksi kertaa on tärpännyt, mutta huonolla menestyksellä. Ensimmäinen tuli heti alkuunsa ulos (olin juuri testannut plussan kun alkoi vuoto. eli jos en olisi testannut en olisi tiennyt olevani raskaana) ja toisesta raskauden tiedosta sain nauttia reilun viikon ajan kun alkoi taas vuoto :'(
Nyt päätin etten enää testaa ellei menkat ole vähintään sen kaksi viikkoa myöhässä (helpommin sanottu kuin tehty)

jotenkin outoa olla tässä tilanteessa. Aloimme perustamaan perhettä nuorena (esikoista aloin odottamaan 19-v) ja sanooinkin että haluan lapset nuorena, en enää 35-v jälkeen tee lapsia. Ja tässä sitä nyt ollaan, lapset isoja ja vauvakuume kovimmillaan :saint:
Lapset jo huitelee "maailmalla" eli ulkona ovat kavereiden kanssa, ilman vanhempia. Miehen kanssa ollaan kahdelleen kotona ja ihmetellään miten se aika meni nopeesti. samahan se on alkaa pienokaista toivomaan ettei jää liikaa vapaa-aikaa :D
toisaalta pelottaa riskit mitä on kun "vanhemmalla" iällä alkaa odottamaan vaikka en nyt koe olevani vanha, olo on kuin 20-v:llä, mutta nyt jo huomaa että taitaa se ikä tuoda omia vaikeuksiaan (ei meinaa tärpätä niin herkästi kuin nuorena ja pysyykö enää kaveri kyydissä mukana?)
 
Hei viides09 En oikein usko tuohon ikäjuttuun. Olen saanut ekan lapsemme 36 v, tokan 39 v ja kolmannen 41 v. Yritimme ekaa lastamme n. 4,5 v. Alkuraskauden km:t kyllä lisääntyvät iän myötä, mutta raskaudet voi onnistuakin. Jaksuja jos vielä iltatähteä yritätte. :hug:
 
Kiitos pikkukakkosen haaveilija Meillä pikkuneiti syö n. purkillisen kasvissosetta päivässä ja hedelmäsosetta myös, banskusta tykkää kovasti. Rinnasta imee vielä kauan vaikka just olis syöny sosettakin. :D Kovat on ruokahalut. =) Illalla nukahti n. 22 ja nukkui heräämättä aamuun puoli 10 saakka. Sitten heräs ja halus tissiä. Touhuaa kovasti sitterissä leluillaan.

Mukavaa sunnuntaita! :heart:

:heart: Neeanäiti ja Netta 5 kk ja 1 pv :heart: :wave:
 
Heippa!

No jospa minäkin ilmoittautuisin mukaan listalle. Kerran kävinkin jo kirjoittamassa muutama viikko sitten. Mitä enemmän meitä täällä on, sitä todennäköisemmin jollakulla tärppää, eikös niin??

Meillä on haaveissa toinen yhteinen lapsi. Ensimmäinen on syntynyt kesäkuussa 2008. Ihan kauheasti ei olla vielä keritty "yrittää" eikä stressiä kerätä. Lähinnä ollaan liikkeellä sillä fiiliksellä, että tulee jos on tullakseen. Seuraavan kerran päästään treenailemaan vauvantekoa Pariisissa, minne ollaan lähdössä vapun viettoon. Jos vaikka tuliaisiksi tarttuisi mukaan "pieni ranskalainen" :kieh:

Matkan jälkeen menen verikokeisiin. En tiedä tarkemmin, mitä niistä katsotaan. Ainakin kait sen näkee, onko ovis ollut tässä kierrossa. Oon vähän noviisi näissä jutuissa.. Ja toivottavasti ei tarvitse kovin ekspertiksi kehittyä, vaan tärppäisi pian eikä tarvitsisi näitä juttuja miettiä. Sitähän me kai kaikki toivotaan.

Plussatuulia kaikille!

Tiktu
 
viides09, täällä pääkaupunkiseudulla otettiin vuoden 2008 alusta käytäntöön sellainen systeemi, että kaikki halukkaat iästä riippumatta, saavat mennä np-ultran yhteydessä verikokeisiin. Verikokeiden, np-ultran ja äidin iän mukaan sitten lasketaan, että onko millainen todennäköisyys että vauvalla on jotain kromosomivirheitä. Jos todennäköisyys on suuri, annetaan mahdollisuus punktioon, jossa siis vasta varmistuu mahdollinen kromosomivirhe.

Tämän käytännön piti jossain vaiheessa levitä koko maata kattavaksi, mutta en tiedä onko näin jo käynyt. Samoinhan pitäisi ultrausmäärät ja muut tutkimukset yhtenäistää koko maassa, mutta se muistaakseni pitäisi tapahtua 2010, tosin en tästä päätäni pistä pantiksi. Jos jollain muulla on tästä parempaa tietoa, ilomielin otetaan tieto vastaan. =)

Itse en tyttöä odottaessa noihin verikokeisiin mennyt, onneksi syntyi terve lapsi. Nyt jos/kun toivottavasti nappaa pikkukakkonen, aion noihin testeihin kyllä mennä. Sen verran viimeksi loppuraskaudessa asia mietitytti.

Ovisaika oli ja meni, tikutuksesta en viisastunut sitten yhtään, viivoja tuli ja meni mutta yksikään testiviiva ei tullut yhtä tummaksi kuin se kontrolliviiva. Hirveät menkkamaiset kivut ja viiltely oikealla alavatsalla oli yksi ilta, tiedä sitten oliko se sitä ovulaatiota sitten...

Neeanäiti, saanko kysyä että kuinka kauan teillä oli yritystä 2. ja 3. vauvan kanssa, ennen kuin tärppäsi?

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!! :)
 
Tervetuloa Tiktu ja viides09
Tänne näitä plussia jo pikkuhiljaa alettais kaivata, joten hyvä tuo huomiosi Tiktu että mitä useampi meitä on.... ;) Toivottavasti sinä sen pienen tuliaisen tuot :)

viides09 :hug: Oletkin tuolta KM-pinosta tuttu, vaikka itse en siellä ole aikoihin kirjoitellutkaan. Siellä porukka tuntuu vaihtuvan tiheään tahtiin ja jossain välissä alkoi masentamaan, kun itsellä kuukaudet kului (mulla siis km elokuussa 08) ja niin moni ympärillä tuntui raskautuvan pian uudestaan :ashamed:

Barbarella kaikilla ei tunnu nuo ovistikut ovista näyttävän ja toisilla toimii vaan jotkut tikut. Varmaan kannattaa enemmän noihin omiin tuntemuksiin luottaa, mikäli semmoisia on.
Ja ei kuulemma tuo ovisplussakaan mikään tae ole, että munasolu irtoaisi...

 
annemaarit minäkin luin miten siellä on plussia tullut ja se luo tietenkin toivon kipinää et jospas meilläkin tärppäis.
Mua vaan jotenkin tuntuu et seuraavat menkat on varmaan aika iso pala nieltäväksi. Mulla oli kaksi raskautta peräkkäin joissa ei siis välissä ollut menkkoja ja nyt jos alkaa menkat niin varmaan luovun jo toivosta et enää tärppää. Ja sit jos on taas tärpännyt niin olen tietty heti varma et se tulee kesken ulos. Sen päätin etten testaa enää niin aikaisin. Kun vanhempia lapsia odotin niin silloin piti olla 2 vkoa menkat myöhässä ennen kuin pääsi testeihin.

Tuntuu ettei millään jaksaisi enää odottaa vaan haluaa tulla heti raskaaksi. Pahinta on kun näkee unta et on raskaana ja kun herää ei tiedä mikä on totta ja mikä ei.
 


TIISTAI 21.4.2009

Annemaarit............................. 11/24-28
Taikakuu.................................. 17/27-32
PK- haaveilija= äiti vm70 ...... 18/33-34...yk 7
Siiri Sisilisko ............................. 20/ 28
mahtaakohan............................ 20/27
Petite.... ................................... 21/27-28...yk2
Barbarella...................................21/? ...yk 1
amati........................................ 22/18-28.......yk 6
kikkara..................................... ?/28-36
Ebony...................................... ?/28-30
Rikupi.........................................?/28
Hibiscus......................................?/?
Sisusalmiakki .............maalis-toukokuu pas
touhu tenava.......................... ?/27-30 ( taustailee)
happihyppy.....................
tinki.................................
tiktu..................
viides09...........................

:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:
Destiny......................helmikuu yk 4 :heart:

:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:


[/quote]

 
Huomenta!
Mantana ja Neeanäiti upeesti on pienokaisenne kasvaneet :heart: ja kiva että Mantana sinäkin ehdit käydä kertomassa "Toivon" kuulumiset =)

Mahtaakohan uskomatonta, jaksuja :hug:

Tiktu ja viides09 lisäsin teidät listaan :) näyttää huomattavasti paremmalta kun nimiä enemmän listalla ja varsinkin jos saataisiin vielä tuonne plussanneiden listaa kasvatettua kesään mennessä ;)

Annemaarit sulla ei enää montaa päivää ole tuonne gynelle menoon, toivotaan että saat sieltä selvyyttä :hug:

Täällä vielä väsymystä ilmassa, mies ei oikein jaksa ja muutenkin homma alkanut olee pakko pullaa kun sitä silloin tällöin on :ashamed: Luulen että ovis oli ja meni ja hyödyntämättä jäi :ashamed: Mutta jospa tosiaan kevät ja tuleva kesä toisi puhtia meidän kammariin ;)

Mukavaa päivää kaikille, täällä ainakin aurinko jo paistaa =)
 
viides09 :hug: valitettavan tutuilta kuulostavat nuo fiiliksesi.

mahtaakohan :hug: Ikävän kuuloista touhua.

Pk-haaveilija :hug: Toivotaan, että meillä kaikilla meno kevätauringon myötä vilkastaa tuolla makuuhuoneen puolella :D

Eilen tikutin ovisplussan, mutta mies työmatkalla :ashamed: Sunnuntaina pupuiltiin ja seuraavat mahikset vasta pe iltana :headwall:
Toivottavasti gynellä mahdollisuus pe nähdä, onko ovis todella tapahtunut.

Aurinkoista loppuviikkoa!
 


TORSTAI 23.4.2009

Annemaarit............................. 13/24-28
Taikakuu.................................. 19/27-32
PK- haaveilija= äiti vm70 ...... 20/33-34...yk 7
Siiri Sisilisko ............................. 22/ 28
mahtaakohan............................ 22/27
Petite.... ................................... 23/27-28...yk2
Barbarella...................................23/? ...yk 1
amati........................................ 24/18-28.......yk 6
kikkara..................................... ?/28-36
Ebony...................................... ?/28-30
Rikupi.........................................?/28
Hibiscus......................................?/?
Sisusalmiakki .............maalis-toukokuu pas
touhu tenava.......................... ?/27-30 ( taustailee)
happihyppy.....................
tinki.................................
tiktu..................
viides09...........................

:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:
Destiny......................helmikuu yk 4 :heart:

:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:


[/quote]

[/quote]

 
Huomenta!
Annemaarit :hug: täällä peukutukset että sunnuntaiset simpat odotelleet eilistäö ovistasi ;) Simpathan elävät 3-5pv tai hyvälaatuiset jopa 7pv et täydet mahikset on kyllä raskaantua :) Elä heitä vielä kirvestä kaivoon :hug:

Neeanäiti Onnittelut Netan ensimmäisestä hampaasta :heart:

Täällä oli 5pvän vapaa mennyt hujauksessa mutta eilinen kyllä kruunasi vapaat kun näki ystäviä joita muutenkin harvakseltaan näkee =) vaikkakin ihan tupperkutsujen merkeissä mutta silti ;) Tulipahan siivottua sit hieman tarkemmin niin nyt voi hyvillä mielin mennö tänään töihin ;)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:
 
Ihanan aurinkoista huomenta kaikille!

mahtaakohan, mulle on itse asiassa sanottu tuo sama juttu samasta syystä. Entinen pomoni sanoi, että mun pitäisi ehkä harkita jotain muuta kuin istumatyötä, kun olin ollut saikulla selän takia. Hän kyllä sanoi tämän tilanteessa, jossa valitin meidän huippusurkeista työtiloista ja terveimmänkin selän rappeuttavasta epäergonomisesta työtuolistani. Onkohan tuo mun entinen pomo nyt sinun pomosi vai onko noita "ymmärtäväisiä" esimiehiä kenties liikkeellä enemmänkin?? :LOL:

Neeanäiti, onnittelut minultakin pikkuisen 1. hampaasta. Meillä ei neidillä ole vielä hampaita puhjennut, jotain siellä ikenissä kuitenkin kuultaa, nyrkkiä syö vimmatusti ja kuolaa riittää. Että eiköhän ne sieltä kohta ala ilmestymään. :)
Oliko teillä tyttö ärtyisä kun hammas puhkesi?

ON: ei mitään uutta. Alavatsaa nippailee 24/7 mutta epäilen sen vain enteilevän tädin tuloa. Ei ole yhtään raskautunut olo.

Jaahas, sitä on kai parasta ruveta aamiaispuuhiin, sitten lähdetään kyllä kävelylle, aivan ihanan aurinkoinen aamu! :D

Oikein ihanaa perjantaita kaikille!! :flower:
 
Barbarella uskon kyllä et noita "ymmärtäväisiä" varmaan maailma pullollaan ikävä kyllä. Tietty nää asiat on mitä täällä ei sais puhua mutta kun ottaa niin pattiin tuollainen epäammattimaisuus... No onneksi selkäni taas "hieman" parempi :D josko sitä jaksais taas kärvistellä töissä hetken :D
 

Yhteistyössä