Hakutulokset

  1. B

    Episiotomia ilman puudutusta

    Tyksissä tehdään vähiten eppareita Suomessa :) Itse synnytin siellä heinäkuussa, imukupilla jouduttiin aika rajustikin käyttämään ja silti ei epparia. Tuloksena vain muutama tikki. Ärsyttää sellaset lääkärit jotka vaan rutiininomaisesti saksii hommaa nopeuttaakseen. Hyvä lääkäri tai kätilö...
  2. B

    Kohdunulkoinen+metotreksaatti kokemuksia

    Tavallinen keskenmeno tosiaan olisi tavallaan helpompi, tuo ulkoinen on niin pelottavaa kun siinä voi käydä vaikka kuinka huonosti jos ei huomata asiaa ajoissa. Olen myös kuullut että jotkut saaneet tapella alkuraskauden ultrasta, mutta ainakin tyksissä ohjeistettiin heti metopiikin yhteydessä...
  3. B

    Kohdunulkoinen+metotreksaatti kokemuksia

    Pahoittelut kohdunulkoisesta! :( Itse koin saman kesällä 2013 ja muistaakseni aika samoilla viikoilla, siinä rv 6-7 tienoilla. Raskaushormoni ei noussut enää, joten alkion kasvu oli tainnut itsekseen jo pysähtyä, mutta pistokseen päädyttiin kuitenkin koska ei lähtenyt laskuunkaan. En enää...
  4. B

    Kertokaapa ensimmäisiä raskausoireita esikoista odottaessanne? :)

    Itsellä oli yrityksen aikana joka siunaaman kuukausi niin paljon ihan kaikenlaisia "oireita" etten loppujen lopuksi enää välittänyt niistä vaan päätin, että reagoin vasta sitten ku testi näyttää kahta viivaa. Kroppa on sit ihmeellinen kun jotain toivoo tai pelkää. Tärppikierrossa jälkikäteen...
  5. B

    Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

    Nostan. Laitteen meinaan hankkia. Nyt rv 28+0 :)
  6. B

    ISYYSPAKKAUS?

    Juuri sain valmiiksi isyyspakkauksen, sopivasti miehen huomisille synttäreille :) Jokaiseen tavaraan kiinnitin pienen etiketin tai kortin tms. jossa on selitys. Päällimmäiseksi laitoin hauskan näköisen uistimen (isukki innostunut kalastamaan ja viime syksynä osti ensimmäisen pienen veneensä)...
  7. B

    Alkuraskauden "oireet"

    Nippailu on täysin normaalia! Itsellä nipisteli tosi inhottavasti kohdunkaulaa nimenomaan alkuraskaudessa ja kaikki hyvin. Siellä vaan alkaa paikat reagoimaan muutoksii. Kaikenmaailman pienet pistelyt ja krempat muutenkin kuuluu ihan asiaan, joten älä murehdi jokaista tuntemusta. Ja minulla...
  8. B

    Varhaisultra KU raskauden jälkeisessä raskaudessa

    Samaa mieltä kuin Kuusama. Ihan häränkakkaa tommonen et pitäis 3 olla ollut... pyh! Useassa lähteessä sanotaan hyvin selvästi että suurin riskitekijä KU:lle on aikaisemmin koettu KU! Ärsyttää sun puolesta! Itsellä oli KU kesällä 2013 ja TYKSissä hoidettiin pistoksella. Uudestaan raskauduttuani...
  9. B

    äitiyspakkaus 2015

    Jee kiitos tiedosta äityli! :) uskaltaa siis pian laittaa omat hakemukset menemään.
  10. B

    Alkoholinkäyttö raskauden aikana

    Kysymyksesi voisivat kenties olla vähän tarkempia, vai oletko kiinnostunut vain absoluuttisesta alkoholittomuudesta vs. pienikin määrä. Onhan se aika iso ero juoko esim. kerran kuukaudessa annoksen mietoa (esim. Saunaolut) tai useammin tai vahvempaa holia. Pelkkä "olen/en ole käyttänyt" ei siis...
  11. B

    Raskaustesti oli positiivinen

    Me yritimme lasta vajaa 2 vuotta, jonka aikana tuloksena oli yksi kohdunulkoinen ennen tätä kunnon tärppiä. Vaikka lasta yritimme suht pitkään ja niin hartaasti sitä halusimme, niin aina välillä iskee se "mitä me ollaan oikein menty tekemään!!! En mä osaa!! Olenko valmis äidiksi!?" jne. :D Olen...
  12. B

    äitiyspakkaus 2015

    Musta aivan ihana tuo uus pakkaus! :) Tykkään hirmuisesti kaikista söpöistä eläinkuvioista ja noi vihreä-valkoiset jutut on ihanan pirtsakoita. Monet tuntuu jurnuttavan siitä, että kovin poikamainen, mutta ainakin itse rakastan muutenkin vaalensinistä ja turkoosia ja siksi tykkään kovasti...
  13. B

    Viiltävä kipu

    Oisko mahdollisesti kiinnityskipua? Jos vaikka ovis oiskin ollu suht myöhään? Ja ainahan voi olla jotain pikkusia kystia tms. jotka "poksahtaessaan" viiltää ikävästi. Tuskin ainakaan mitään huolestuttavaa, jos kipu tai vuoto ei tuu takaisin.
  14. B

    Jatkuva vuoto alkuraskaudessa!

    Mulla myös ruskea vuoto tarkotti kohdunulkoista :( omassa tk:ssa vaan et juu juu normaalia on. Onneks olin itsepäinen ja menin omaan laskuun yksityiselle niin saatiin KU hoidettua ennenkuin mikään repesi. Aioa oire oli tuo vuoto.
  15. B

    mikä tärppikerta?

    Kyllä noi kiertopäivät aika hyviltä kuulostaa yhdynnän ajoitukselle. Saattoihan kp 24 olla vähän myöhä mutta toisaalta ovisplussahan tulee testiin juuri hiukan ennen ovista. Muistathan että vaikka kaikki osuisi nappiin oviksen ja yhdyntöjen suhteen ja vanhemnat täysin terveitä, niin...
  16. B

    Esikoinen vuodelle 2015

    Ihanaa hopess!!! Onnea onnea onnea!!! Toivottavasti kaikki menew hyvin. Vihdoin sunkin pitkä odotus palkitaan :)
  17. B

    Esikoinen vuodelle 2015

    Voi diadora, ihanaa!!!! Onnea!! Olet myös niin pitkän tien kulkenut, että kyllä oli aikakin sun vuorolle. Mahtavaa! Kiitos kysymästä sporttimimmi :) täällä kaikki hyvin. Pahoinvointi on ollut ihan siedettävää. Rinnat on älyttömän kipeät ja väsymys jotain ihan yliluonnollista! Ja turvotus...
  18. B

    Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

    Heippa kaikille! Tulin vielä kertomaan, että ar ultrassa näkyi pikkuinen ihan oikeassa paikassa ja sykekin näkyi samantien. Pelkäsin kuollakseni uutta kohdunulkoista, joten melkein onnen kyyneleet pääsi tulemaan. Tässä kohtaa keskenmenon riski on kuulemma enää n. 5% joteb ehkä sitä uskaltaa...
  19. B

    Esikoinen vuodelle 2015

    Hieno juttu Mooimama! Noissa lausunnoissa sun muissa sais olla semmonen "suomennos" liitteenä... Täällä myös hyviä uutisia! Siellä se pieni sentin kokoinen mölly näkyi ihan oikeassa paikassa ja pikku sydänkin löi ihan selvästi. Tässä kohtaa keskenmenon riski on kuulemna enää 5% luokkaa eli...
  20. B

    Esikoinen vuodelle 2015

    Onpas täällä hiljaista. Ovatkos kaikki päättäneet pitää joulutaukoa vauvakuumeilusta? :) Tekis kyllä varmasti monelle ihan hyvääkin jättää se kuumeilustressi hetkeksi. Sporttimimmi kannattaa tietty kysyä äidiltä taustoja, koska kai jotkut ongelmat hedelmällisyden kanssa voi olla periytyvääkin...

Yhteistyössä