Hakutulokset

  1. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Suuri ja komea poikamme 4330 gr ja 53 cm syntyi pe 31.8 rv41.
  2. T

    Voihan ruma sana! :(

    ja Kela.fi on asiointipalvelu, johon voi kirjautua pankkitunnuksin. Sieltä näkee paljonko napsahtaa tilille ja koska. Lisäksi kaikki päätökset ovat siellä luettavissa noin viikkoa ennen kirjeen saapumista.
  3. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Morjens kaikille ja toivottavasti mun ei tarvitse tähän pinoon enää huomisiltana kirjoittaa. Huomiseksi on sovittu sitten se käynnistysaika, joten pidelkäähän peukkuja ja muita pystyssä että klinikalla on tilaa! On niin veemäistä ravata eestaas sairaalan ja kodin väliä, kun pitää lapsenvahti...
  4. T

    Onko NKL täynnä?

    Onko kenelläkään aktuellia tietoa NKL tilanteesta, kuinkas sinne mahtuisi huomenna käynnistykseen?
  5. T

    Uskaltaako Hädensaa käyttää?

    Vitsauksien vitsaus is back, eli peräpukama. Uskaltaako raskaus/imetysaikana käyttää Hädensa-peräpuikkoa? Pakkausselosteessa epämääräinen teksti, jossa käsketään konsultoimaan lääkäriä.....
  6. T

    Voihan ruma sana! :(

    koithoidontuen hoitolisää voi saada, vaikka kotona olisi YLI 3-vuotias lapsi. Kahden tytön äiti: mulla lapset hoidossa kotona kesäkuusta alkaen, iät 5v ja 3½v. saisinkohan tuota kodinhoidontuen hoitolisää.. Sitä hoitolisää voi saada vaan alle 3-vuotiaasta. Eli tuo edellä...
  7. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Viime yönä heräsin outoihin kipuihin ja pyjama olikin sitten limatulpassa. Yök. Sitten en enää saanut unta, oksetti ja tuli pääkipukin kostoksi. Tänään koko päivä mennyt kuukautiskivuissa ja vaaleanpunaista limaa pyyhkiessä. Poika masussakin on ihan oudon hiljaa, mutta potkii kyllä tarpeeksi...
  8. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Mutta hei, mua on supistellut eilen iltayöstä 2 tuntia. Menin suihkuun ja sitten rauhoitti mahan tilanteen, mutta noissa oli selvästi jotain tehoakin. Pisti nimittäin vapistuttamaan :) Tänään on sitten ollut myös muutama supistus, mutta ei mitään elämää haittaavaa. Lasten kanssa hoisin jo...
  9. T

    Äiti osastoseurannassa missä esikko

    Onneksi teillä on mahdollisuus isän olla kotona lapsen kanssa, ettei sentään sairaala-ajaksi joudu esim outoon päiväkotiin tai muuta. Lapsihan on jo "iso", että tuskin tuosta mitään ongelmia tulee, etenkin kuin lapsesi on varmasti tottunut viettämään aikaa myös isänsä kanssa kahden kesken.
  10. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Tuli sitten laskettu aikakin jo vastaan! Onnea minulle ja kiitos vauvalle, kun olet mahassa hyvin viihtynyt :) Kahden keskosen äitinä täytyy sanoa, että mielelläni menen yliajalle vaikka aika hidasteleekin. Ei oloja, ei kipuja. Thelen rv 40 tasan.
  11. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Jep, eli polikäynnillä etodettu, että eipä ole synnytys käynnissä ja kanavaa vieläkin 3 cm jäljellä. Sain käynnistysajan ensi viikon torstaiksi ( sillon 40+6), mikäli poika ei sitä ennen ole tullut itse.Kerroin lääkärille, että asun kaukana-ei autoa-lapsenvahdilla kestää tulla-mies...
  12. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Eilisen neuvolan jälkeen alkoivat sitten jatkvuat alaselkä ja mahakivut, jotka eivät ottaneet loppuakseen. Koska esikoisen alatiesynnytys oli "erikoinen", niin lähdimme illalla miehen kanssa päivystykseen näytille .- (Täältä on matkaa sairaalaan taksilla puoli tuntia ja lisäksi lastenvahdilla...
  13. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Yhdessä koossa vielä! Aamuisella neuvolareissulla sain kuulla, että vauva on niin alhaalla kuin olla voi :) Yöllä oli selkäkipuja ja nyt pistää alamahaan.....
  14. T

    Liian pieni vauva

    Minkä takia sinulle tehtiin hätäsektio, jos saan udella?
  15. T

    Liian pieni vauva

    Osaatko sanoa, mitä pelkäät tuossa synnytyksessä? Itselläni on takana myös hätäsektio ja siitä jäi vähän sellainen outo, jännittävä olo päälle. Itse olen synnyttänyt hätäsektiolla juuri kaksoseni, 1,5kg kappale ja he olivat osastolla 3 viikkoa. Esikoinen tuli normaalisti alateitse ja se oli upea...
  16. T

    Istukan paikasta taas kerran...

    Soita ihmeessä sairaalaan perään ja kysy heiltä. Vastaus kysymykseesi, että voiko kaksi eri lääkäriä tulkita noin eri tavalla : voi. Onko itselläsi etuseinämässä istukka muuten? Ja noilla viikoillahan se tulee vielä nousemaan ylöspäin.... Mutta oman rauhan takia, soita perään ja kysele mitä...
  17. T

    häpyluun vihlaisut

    Ne on justiinsa niitä liitoskipuja, kun häpyliitos alkaa aukeamaan vauvan kasvaessa. Eli tuo luuliitos häpykummun päällä.-Saattaa säteillä myös lonkkiin, selkään ja reisiin!
  18. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Onnea teille kaikille vauvan saaneille! Täällä ei mitään mainittavaa, paitsi sellaisia outoja vatsakipuja. Pistää kuin kylkeen hengästyessä, mutta sijainti on kohdun laita ja maha menee kivikovaksi, enkä pysty liikkumaan. Tuollainen kipu saattaa kestää puolikin tuntia, joten jippiaijee...
  19. T

    ruskehtavaa

    Oletko jo soitellu synnytyssairaalaan? Noilla viikoilla kannattaa olla jo hyvinkin lähtövalmiina.
  20. T

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Kirvash Synnytystapa-arviota ei PK-seudulla tehdä automaattisesti ensisynnyttäjille, ilman "syytä epäillä ettei mahdu alateitse"-ajattelua. Itse jouduin siihen tässä raskaudessa synnytyshistoriani takia, eli yksi alatie ja yksi sektio. ( ikäänkuin tuo hätäsektio olisi paikat kuronut umpeen...

Yhteistyössä