Hakutulokset

  1. T

    Minkä kokosia 3 vuotiaita teillä on??

    Meidän tyttö 3v neuvolassa 95cm ja tasan 13kg
  2. T

    voiko 1kk vauvan ottaa etelän matkalle mukaan?

    Juu, en kyllä todellakaan ottaisi. Kotimaassa reissattiin kun oli 2kk. Käytiin sukuloimassa ym mutta sekin oli raskasta ja kun vielä ilta-koliikki-itkut siihen päälle. Nyt jälkeenpäin ajateltuna sekään ei ehkä ollut ihan järkevää.. puolivuotiaana (siis vauva oli : ) oltiin Intiassa ja sekin oli...
  3. T

    ROKOTTEITA VASTAAN

    \ Voisitko näyttää mulle tutkimustulokset joissa rokote on aiheuttanut todistetusti autismia? Se on meinaan täyttä huuhaata. Autismi on pääasiallisesti joko periytyvää tai johtuu synnytyksen aikaisesta hapenpuutteesta. Tekisi mieli kirjoittaa muutakin tästä rokottamatta jättämis-asiasta mutta...
  4. T

    pimentävä rullaverho

    onko kellään kokemusta? onko hyvä? ja mikä merkki on hyvä? minkä hintaisia ovat? taaperon huone pitäisi pimentää aurinko helottamaan niin kovasti, että päiväunille käynti alkaa olla hankalaa.
  5. T

    Liian huomionhakuinen 8-vuotias?

    Onko erilainen käytös alkanut vasta nyt noin 7 vuoden iässä? Meidän lapsilla pahin uhmaikä on ollut juuri 7-8-vuoden iässä, kun lapsi on täysin vielä niin pieni, mutta kuitenkin niin iso...ristiriita lapsella päässä. Jos se johtuu iästä vain. Miten teidän muilla lapsilla on tuo ikävaihe mennyt...
  6. T

    oys:ssa synnyttäneet

    Synnytin huhtikuussa -06 ja ihanat kokemukset oysista. Salissa kätilö,lääkäriopiskelija ja kätilöopiskelija olivat mukana synnytyksessä ja oli niin ihanan tsemppaavaa väkeä että jäi tosi hyvät muistot.. osastolla olin kahden hengen huoneessa ja huonekaverikin sattui olemaan niin mukava. Ruoka...
  7. T

    muistipelit ja palapelit

    Meillä typy sai 1-vuotiaana nuppipalapelin ja siitä lähtien on niitä sovitellut paikoilleen. Alle 2 vuotiaana teki 12-palan palapeliä ja nyt 2,3 vuotiaana tekee 35 palan pelejä ja ihan ihmetyttää miten äkkiä oppii tekemään uusiakin pelejä. Muistipelejä ei hirveästi olla vielä pelattu, siinä...
  8. T

    Käynnistystoive huonon voinnin vuoksi

    Siis eihän nämä voi olla totta... annetaan cytotecia ja sen jälkeen kotiin!!!??? Siis jos joku joskus on varoitellut omaitoimisen risiiniöljyn käytön vaaroista, niin fakta on valitettavasti se, ettei cytotec ole yhtään turvallisempi - voi johtaa ihan miten hallitsemattomaan ja lapsen/äidin...
  9. T

    Synnytys ilman kivunlievitystä - kokemuksia kiitos!

    mulla luomu osoittautui paljon odotuksia paremmaksi... eka synnytys oli käynnistetty, avautumisvaiheen kivut kaameat, ruikutin epiduraalia, joka lopulta annettiin ½ tuntia ennen lapsen syntymää - ponnistaminen oli kivutonta mutta muuten olin kyllä aika pihalla ja pyörryin suihkuun... toinen...
  10. T

    Mico vai Miko

    Oletteko ajatelleet antaa nimeksi joko Niko tai Mikko? Mielestäni Miko on erikoinen nimi ja se kuulostaa Nikolta, joka on yleisempi, joten nimeä saattaa joutua joka tapauksessa selittelemään. Onnea teille joka tapauksessa nimen valintaan!
  11. T

    Minun tarinani. Ei niinkään iloinen :(..Sektio vs. alatie?

    Lisäys: Synnytykseni, jossa pään virheasento korjaantui odottaessani puudutteen avulla 10 cm auki neljä tuntia, oli aluksi edennyt ihan normaalisti. Avutumisvaiheessa en tarvinnut muuta kuin ilokaasua. Kun täysin auki ollessani tulikin ongelmia ponnistamisessa (epäilys pään virheellisestä...
  12. T

    Minun tarinani. Ei niinkään iloinen :(..Sektio vs. alatie?

    Minulla oli erilaisia ongelmia kuin sinulla lopulta onnellisesti päättyneessä synnytyksessäni. Vastaan miten kuvittelisin, että itse tekisin, jos minulle olisi käynyt noin. Menisin pelkopoliklinikalle keskustelemaan edellisestä ja tulevasta synnytyksestäni. Vaatisin siellä, että halutessani...
  13. T

    Päänsärky spinaalipuudutuksesta?

    Yrittivät laittaa minulle spinaalia, kun olin 10 cm auki. Onnistui lopulta kolmannella yrittämällä. Jouduin siis kärsimään kipuja täysin auki puolisen tuntia. Oli pakko ottaa tuo spinaali tuossa vaiheessa, kun en kyennyt ilman sitä ponnistamaan kunnolla. Säästyttiin imukupilta tai...
  14. T

    Kotiutumisvaatteet maaliskuussa

    olisin kyllä enemmän "ei liikaakaan" kanssa samalla linjalla. meidän edellinen kotiutui talvipakkasella juuri mainitulla vaateparrella ja hiki oli kotiin tullessa... käytännön juttu on lisäksi se, että useampien vaaatekertojen pukeminen vastasyntyneelle - vaikka vaatteet olisivat ihan...
  15. T

    Isänpäivä lahja vinkkejä pinoon!!!!

    Juu valokuvapainatuksia saa yleensä kopiontiliikeistä tai sitten ainkain isommissa kaupungeissa on ihan sitä varten liike jossa painetaan kuvia paitoihin,mukeihin,hiirimattoihin jne. Meillä oli viime vuonna tavallinen posliinimuki johon painoin lapsen pienen jalankuvan ja luki että ISI.Poltin...
  16. T

    Kuka osaisi ymmärtää

    Jätä tuollainen mies lopullisesti äläkä tuhlaa elämääsi hänen takiaan turhaan.
  17. T

    Minkä kokosia 1-vuotiaita muilla?

    Mein poitsu 1vee neuvola tänään 69cm, 8.8kg. Viikko site täytti 1, mut syntymäpaino ja pituus oli 2850g, 44cm. Ja eikä isi tai äitikää oo mitää jättiläisiä. Äiti 156cm ja isi jotai 165. Hyvin käyrien mukaan kasvaa ja rokotuksesta ei ollu moksikaan. Silleen jännä seurata muitten lasten kasvuja ku...
  18. T

    Onko muita 37 v

    Plussasin neljännestä ivfistä kuukausi ennen kuin täytin 36v, elikkä lapsi syntyy kun olen 36,5v.
  19. T

    millä rv esikoinen syntyi?

    Meidän likka syntyi 40+0, kivasti laskettuna päivänä.
  20. T

    Ikäsi ja lasten lukumäärä?

    Itse oon 24v. ja esikoinen 2,5v. Rvkolla 28.

Yhteistyössä