Hakutulokset

  1. A

    Väsynyt äiti tilittää - lapset 2 ja 4 ja keinot loppu

    Vanhempien väsymys on viime aikoina ollut paljon tapetilla. Täällä kirjoittelee yksi väsynyt äiti jonka elämässä ihan tavallinen arki tuntuu välillä lähes ylivoimaiselta. Löytyisiköhän täältä samoin kokevia? Meillä on ihanat kaksi- ja nelivuotiaat lapset. Asumme työtilanteemme takia kaukana...
  2. A

    Vauvan päiväunet 15 min., multa loppuvat kohta voimat!

    Ei hyvänen aika, kirjoitin pitkän viestin ja henk.koht. vastauksia teille ihanille jotka mulle ootte kirjoittaneet, mut en ollutkaan kirjautunut ja kun sitten pyydettiin kirjautumaan niin se sivu jäikin sitten ihan blankoksi. Et jos ei tähän nyt ilmaannu mun pitkä viesti, niin yritän joku ilta...
  3. A

    Vauvan päiväunet 15 min., multa loppuvat kohta voimat!

    4 kk ikäinen vauvani on alkanut nukkua päiväunensa 15 minuutin pätkissä. Tätä on kestänyt nyt muutaman viikon ajan, ja alan jo palaa loppuun henkisesti ja fyysisesti. Nukutan häntä kauemmin kuin hän nukkuu. Vauva on herätessään väsyneen oloinen, mutta karjuu ja raivoaa jos yritän nukuttaa...
  4. A

    Lapsiystävällisiä ruokapaikkoja Helsingissä?

    Hei vain, Tulemme heinäkuussa viikon lomalle Helsinkiin. Meillä on sylivauva sekä 2-vuotias matkalla mukana. Osaisitteko suositella vauva- ja lapsiystävällistä ravintolaa tai kahvilaa kantakaupungissa? Tuleeko mieleen mitään paikkaa, missä vauhdikas 2v. pääsisi pallomereen tms., että...
  5. A

    Tyhmiä kysymyksiä talvesta

    Auttaisittekohan naista mäessä? Olen tulossa joulun aikaan ensimmäistä kertaa alle vuoden ikäisen vauvamme kanssa Suomen talveen. Tähän asti olemme asuneet lämpimässä maassa, enkä tiedä lapsen talvipukemisesta mitään! Olen yrittänyt googlailla, mutta useimmat ohjeet näyttävät koskevan...
  6. A

    epäonnistuneesta imetyksestä...

    Kiira, voisiko vauvallasi olla refluksia? Tuli mieleen tuosta pulauttelusta, ja jos tosiaan nukkuu pystyasennossa sylissä helpommin. Tsemiä kaikille tässä ketjussa!! Todella tuttuja tunteita, vaikka meidän tarinallamme olikin onnellisempi loppu. Jospa teilläkin, Terese?
  7. A

    7kk vauvan lyhyet ja katkonaiset yöunet, osaatteko antaa vinkkejä?

    Mihin aikaan teillä mennään viimeisille päiväunille? Meillä on myös yöhulinoitsija (8kk). Yleensä yö näyttää menevän sen paremmin, mitä väsyneempänä menee nukkumaan (tietty on myös tarkkaa, että yliväsynyt ei saa olla). Joten on yritetty rytmittää päivä niin, ettei enää pääsetä nokosille...
  8. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Mäkin tulen kerhoon! :wave:Kertokaa sit vaan mistä sen löytää!
  9. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Autoilusta: Tämä ei nyt varmaan Kauniskuun tilanteeseen kauheasti auta, mutta meidän poika lopetti autossa kirkumisen aika yhtäkkiä. Jospa teilläkin kävisi kohta niin? Muistan sen ällistyksen kun oltiin lähdössä Suomeen lomalle, ja jatkolentojen lisäksi pelkäsin hirveästi 40 minuutin...
  10. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Kauniskuu: Et todellakaan oo epäonnistuja!! Vaikka tuntuis, että mikään ei toimi ja vauva ei oo mihinkään tyytyväinen, niin kallionkova perusluottamus hänelle tulee kaikesta siitä yrittämisestäsi ja työstäsi. Vaikka hän kiukuttelee, niin hän tietää että äiti ei hylkää eikä jätä häntä...
  11. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Punaposket ja Hipsu sekä kaikki muut: Tuhannet kiitokset rohkaisevista viesteistä! =) =) Varsinkin Punaposket: sun viestissä oli niin monta tärkeää ja hyödyllistä asiaa, lupaan yrittää pitää mielessä. Ehkä mekin jonain päivänä uskalletaan yrittää toista lasta... Todella, tämän ekan kanssa on...
  12. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Kauniskuu: Siis muuallakin on pientä laimentumista ilmennyt parisuhderintamalla! Ei siis olla tässä(kään) ainoita... :eek: Imetän tosiaan joo. Päiväsaikaan kiinteiden syöminen on tuplannut imetysvälit peräti 3 tuntiin, öihin ei kiinteillä mitään vaikutusta.
  13. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Punaposket82: Hatunnosto kolmen vaativan neuvokkaalle äidille!! :) :flower: Kirjoitit, että sulla oli ekan kanssa masennusta. Mullakin on tohon suuntaan ollu aikamoista vetoa tässä nyt 8 kk ikäisen esikoisen vauva-aikana (mun tarinan voit lukea aiemmin tästä ketjusta, tai mun viestit...
  14. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Mites teidän muiden parisuhteet jaksaa? Meillä tämä vauva-aika ei ikävä kyllä tunnu hirveästi vahvistaneen suhdetta, niin kuin jollain aiemmin kirjoittaneella. Oltiin pitkään yhdessä ja meillä oli aika ihanaa ennen hirmu toivotun vauvan syntymää, mutta siitä lähtien on selvästi menty loivaa...
  15. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Ahmin NJA:n viestistä taas joka sanan, hirmu kiva että jaksat kirjoitella tänne vaikka vaativan vauvan ajat ovat teillä takana! Mun täytyy ehkä valmistautua henkisesti siihen, että meidän vauvasta voi tulla myös aika temperamenttinen taapero ja lapsi! Jotenkin mulle tulee joka kriisi tän...
  16. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Hei miten olisi otsikonvaihdos: SURKEIDEN ÄÄLIÖÄITIEN HÄPEÄLLINEN VALITUSKETJU ! :O:laugh: Tässä on vähän naftisti aikaa, mutta naputtelen pikaiseen vielä vähän. Kauniskuulle kiitokset ajatuksistasi ja tsempistä! Ihmeellistä, miten samanlaisia kokemuksia meiltä löytyy! Kysyit tuosta...
  17. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Muoks: Kauniskuu: :hug: :) :)! Kirjotin samaan aikaan tätä jättiviestiä... Vastaan sulle vielä erikseen!:) Nyt kun oon kirjotellut tänne jo kirja-arvostelua ja ties mitä, niin ehkä voisin ihan kertoa vaan oman tarinanikin. Jospa tää kävisi jollain tavalla lohduksi jollekin muulle, ja...
  18. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Kiitos tuosta kirjoitukesta NAJ! =) On äärettömän lohdullista lukea niiden äitien kokemuksia, joilla tämä vauvavaihe on jo ohi. Ensikertalaisena on niin vaikea muistaa, että kaikki vaiheet menee ohi, ja vauva kasvaa ja kehittyy koko ajan, "kasvatti" sitä opaskirjojen mukaan tai ei. Ja tosiaan...
  19. A

    Vaativan Vauvan Vanhemmuus

    Mitäs vaativien vauvojen vanhemmille kuuluu? Luin ketjua kärppänä kevään mittaan, mutten ole kirjoittanut koska taistelin masennuksen kanssa, ja nyt muka liikaa kiireitä... Hirveästi lohtua tästä yhdestä ketjusta on kyllä ollut. Kiitos siitä! Tilasin itselleni maailman ihanimman kirjan...
  20. A

    Refluksivauvan päiväohjelma

    Kiitos vastauksista niitynkukka ja NallePuh! Pientä taiteilua tämä arki siis taitaa muissakin refluksiperheissä olla! Aah tuo on niin tuttua! Kaksi ekaa kuukautta mekin kanniskeltiin vauvaa lakkaamatta ympäri kämppää. Voi että se oli raskasta! Sieltä on jäänyt sellainenkin rasittava tapa...

Yhteistyössä