Hakutulokset

  1. L

    Kokemuksia Cybex Pallas 2-fix 2011 turvaistuimesta?

    Olen hankkimassa tuolle meidän juniorille kaukalosta seuraavaa istuinta ja tämä olisi harkinnassa. Pääsemme sovittamaan vanhempaa mallia kaverin luona mutta mietin että olisi kiva kuulla käyttökokemuksia. poika on kohta 10kk vanha, istuu. Paino hiukan vajaa 9kg nyt ja pituutta 70cm. Minkä...
  2. L

    Huh, se ois sitte reissu edessä

    Pitäs lähtee lasten kanssa pyörätämässä etelän mummolassa. Reilu pari viikkoa oltas reissussa. Vähän alkaa jo hirvittää että miten matkasta selvitään, kun ensin pitäs ajaa 460km että päästään rautatieasemalle. Ois tarkotus yksin lähteä tytön 3,5v ja pojan 7kk kanssa. Tyttö niinkin menee...
  3. L

    Sairaanhoitajat! Miten olis pieni irtiotto arkeen?

    Tanan kunta Pohjois-Norjassa, Finnmarkissa etsii sairaanhoitajia terveyskeskuksen vuodeosastolle. Työnkuvaan kuluu vuodeosastopotilaiden hoito sekä päivystys. Tana kommune har ledige stillinger p.t. ved Tana sykeavdelingen - Deanu gielda - Tana kommune tarjolla siis kolme sijaisuutta ja...
  4. L

    Miten sinä tekisit? (vauva, kotimatka ja kela)

    ollaan oltu perjantaista saakka sairaalassa 3kk vauvan kanssa. Kotiutuminen häämöttää, odotellaan vaan ultraäänitutkimusta ja sitten päästäsiin kotiin, tänä iltana. No, kotimatka on 460km eli ajallisesti sellainen kuutisen tuntia. Saadaan mennä taksilla, taksilla tultiinkin. No...
  5. L

    Vauvan kanssa sairaalassa, meinaa aika käydä pitkäksi...

    Meillä poika, Joona, on 3kk vanha. Sai viime maanantaina rokotusohjelman mukaiset rokotteet ja on kuumeillut tämän viikon. eilen käytin sitten "varmuuden" vuoksi lääkärissä kun oli kuumeillut jo monta päivää ja meillä ei ole lääkäriä viikonloppuisin. Sai rokotteet niin en oikeen tienny...
  6. L

    Kysymys poreammeen omistaville/niistä tietäville

    Eli saako tuollaiseen poreammeeseen, jossa on sekä vesi- että ilmahierontasuuttimia, panna kylpyvaahtoa? :D meidän amme tuli :heart: nyt ootellaan asennusta ja tyttö kysyy koko ajan saako panna vaahtoa :D
  7. L

    Nyt se on virallista

    vauvalle tuli eilen kela-kortti :) hetken katoin että kenelle on tullu postia, onko tullu väärään laatikkoon ja tajusin että pojallehan se :D Joona Eero Antero on meidän poika nyt virallisesti :) ristiäisiä ei oo vielä pidetty, sitte joskus ku asetutaan kotiin ni voi harkita...
  8. L

    Onko teillä lapsia, joista ei virta lopu ikinä?

    meillä on tuo 3v esikoistyttö sellainen Duracell, että siitä ei lopu patterit ikinä. Siis ei oikeasti ikinä. Mä en tiiä mitä mä sen kanssa tekisin. Tai tiedän, pitäs alkaa herätä paljon aikaisemmin aamulla, mutta kun tympii että joutuu omista yöunista tinkimään. Meillä on vauva kohta 3kk...
  9. L

    Alkaa pikkuhiljaa hymy hyytyä...

    vastusta vastuksen perään... - ensin naula läpi vesiputkista - sitä korjatessa huomattiin että sähkäri oli ruuvannut kiukaan johdosta läpi, tästä ei onneksi kerennyt aiheutua vahinkoa - kuivausrumpu hajosi juuri kun sain siihen 70e arvosta varaosia - vesiputki jäätyi ja kun se...
  10. L

    Lastenhoidosta ja muusta tukiverkosta

    Mä tuossa jäin miettimään, kun tosi monessa ketjussa on ihmiset kirjoittaneet, että eivät saa apua lastenhoidossa tai muussa arjen askareessa... Että ei halua/voi pyytää anoppia tai omaa äitiä, kavereita tai ketä nyt ikinä. Niin tuota jäin miettimään, että miksi ihmiset ei pyydä apua kun...
  11. L

    Sinne se mies meni

    kuumavesikanisterien kanssa. Meidän piti tänään vaan kytkeä varaaja paikalleen ja muuttaa asumaan. Toisin kävi. Helkatin vesiputki on jäässä. Lauantaina vielä toimi, tänä aamuna kun putkimies tuli että laitetaan viimeset hommat kuntoon ni jäässäpä tuo... nyt siellä on joku...
  12. L

    meitä ei varmaan ole tarkoitettu muuttamaan takas kotiin

    Laajennusremontti loppusuoralla ja nyt tulee vastusta vastuksen perään. sisätyöt ovat vettä vaille valmiit. Perjantaina piti vaan kytkeä varaaja paikalleen ja muuttaa asumaan, mutta hitto sentään selvisi että timpuri oli vahingossa naulannut läpi suihkulle johtavista letkuista. No se...
  13. L

    Mitä ruuaksi kahden kalan kuutioista?

    Jotain muuta kuin kalakeittoa siis. en oikeen osaa ajatella että miten niitä vois käyttää muuten kuin keittoon...
  14. L

    Vettä vaille valmis!

    Meidän koti. Sisältä siis. Tänään saisi jo mennä pesemään kaapit ja lattiat ja viedä tavarat. Juhuu! Vielä maanantaina pitää ajaa mutka ostamaan varaaja, suihkut, vessanpönttö ja pikkulavuaari ja jotain muuta pientä tilpehööriä ja odottaa putkimiehen ja sähkömiehen vierailua, sitten me...
  15. L

    Oikotien oma talohistoria

    Oletteko tehneet? Paljonko olette muuttaneet? Minä olen 2169 km :) www.elamanitalot.oikotie.fi
  16. L

    Ihan paskoja nää nykyautot

    meillä on alle kolme vuotta vanha Kia ja nyt jo alkaa temppuilla. Ei kestä ees yhtä iltaa/yötä pakkasessa (nyt -25) ilman että pitäs lämmittää. Ei siis lähtenyt (taaskaan) käyntiin. Helvetin raivostuttavaa. Edellinen Nissan lähti muistaakseni käymään koska vaan vaikkei olis ollu roikassakaan...
  17. L

    Yösähkön ja päiväsähkön todellinen säästö?

    Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleeni kun joku mainitsi ettei "ole varaa" pestä päivällä pyykkiä kun päiväsähkö on niin kallista... katselin tuossa äkkiä netistä että niiden ero on 1-2 sentin luokkaa per kWh. Ja jos ymmärsin oikein niin yksi pyykkikoneellinen kuluttaa n. 2 kWh sähköä...
  18. L

    Ai mun pyllyä :(

    en tiiä mitä sille kävi, mutta tais kiristyä takapuoli sen mitä etupuoli löysty, raskauden ja synnytyksen jälkeen siis. synnytyksestä on kaksi kuukautta ja kakalla käyminen sattuu. Lähes joka kerta. Tuntuu kuin lasinsiruja yrittäs ulostaa :'( en ole kärsinyt (tietääkseni) pukamista tai...
  19. L

    Ärsyttää toisinaan että kun vauva nukahtaa,

    pitää se hetki käyttää aina johonkin ns. järkevään. Nytkin pitäs tytöille laittaa iltapala valmiiksi, pyykit kuivumaan jne. Kun tekisi mieli kutoa tai surffata tai jotain muuta omaa tekemistä. Sitten kun vauva on hereillä niin menee aika vaipanvaihtoon, pukemiseen, syöttämiseen jne...
  20. L

    Minulla on ikävä :'(

    Mun kuivausrumpua, joka hajosi viime viikolla. Pyykkääminen on hidasta ja ikävää, pyykin ripustaminen tylsää ja kurjaa. Vaatteet ja pyyhkeet ovat kovia ja karheita, niissä näkyy nukkaa. Velourvaatteiden ihana pehmeys on vain historiaa... :'(:'(

Yhteistyössä