Hakutulokset

  1. S

    Oonko mä jotenkin epänormaali kun en halua olla erossa vauvasta?

    Meillä ei ole edes 3-v. ollut yksin viikonloppua mummolassa :) Meillä tosin isovanhemmat asuvat eri paikkakunnilla, toiseen n. 80km ja toiseen 150km. Meillä ei ole ollut tarvetta viedä lasta yöksi hoitoon. Mummot välillä kyselee yökylään, mutta en näe mitään järkeä ajaa huvikseen viemään ja...
  2. S

    Voiko univaje aiheuttaa pahoinvointia?????

    Vastaus otsikon kysymykseen: Voi. Mulla on useinkin huonosti nukuttujen öiden jälkeen kuin olis krapula. Ja alkoholilla ei ole osutta asiaan: viimeksi olen juonut pari lasia viiniä vuonna 2007 :) Ota neuvolassa puheeksi ja pyydä vaikka hemoglobiini mittaamaan, verenpaineen heittelytkin voi...
  3. S

    Help me!! Naisnäyttelijän nimi hukassa!

    Tummakutrisia (ainakin olleet): Vilma Melasniemi, Miina Maasola, Minttu Mustakallio, Maria Ylipää, Kristiina Halttu, Tiina Lymi...
  4. S

    super-pro mammat oli leikkipuistossa

    Näin tuntuu olevan :) Enkä itsekään ymmärrä, miksi... Osaako joku vastata?
  5. S

    super-pro mammat oli leikkipuistossa

    Onneksi tällä asenteella löytyy äitejä edelleen! Katson itse kuuluvani heihin :) Oli lapsella sitten vitosen haalari kirpparilta tai uutuuttaan hohtava 150€:n haalari, niin eikös tärkeintä ole se, että lapsi saa leikkiä ja olla lapsi! Tuskin hän itse niin välittää, mitä on päällä kunhan on sään...
  6. S

    super-pro mammat oli leikkipuistossa

    Tuntuu vähän oudolta koko keskustelu, siis se että vaatetuksen perusteella kategorioidaan ihmisiä (=äitejä) sosiaalisiin/epäsosiaalisiin, rentoihin tai nirppanokkiin jne... Tympeän käytöksen perusteella ehkä voi jotain johtopäätöksiä vetää, mut vaatteet on vaan vaatteet! Oma 3-vuotiaani omistaa...
  7. S

    Etelä-Eurooppaan rantalomalle, minne?

    Miksi ei Kreikkaan? Levottomuuksia?! Kreikka on tosi hyvä lapsiperhe-kohde. Me lähdetään toukokuussa... Ja ruoka on HYVÄÄ! :)
  8. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin! Mä olen menossa Terveysalolle ultraan, mutta vasta huhtikuun loppupuolella, sitten on siitä omakohtaista kokemusta... Koska olisit menossa 3d/4d-ultraan? Oliko eri paikoissa kovasti hintaeroa? Mun ultra menee kunnan piikkiin, joten en ole hintoihin perhehtynyt...
  9. S

    kuume ilman muita oireita

    Meidän pojalla oli hiljattain vastaava tilanne... Ikää 1v8kk. Kuume nousi yli 39, mutta ei flunssan oireita eikä mitään muutakaan. Hoitopaikassa oli ollut vastaavaa. Käytiin lääkärissä, tutkivat nielun, korvat yms. ja mittasivat tulehdusarvon. Kaikki oli ok, jokin virus. Kuumeen jatkuessä...
  10. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Ihania uutisia, Mammuli2! Onnea kovasti :heart: Piprane emalle onnea tulevan hääpäivän johdosta! :flower: Ahomansikka: Hieno juttu, että vuoto on rauhoittunut, toivotaan nyt sitten oikein hyviä ulrta-uutisia... Tervetuloa kaikille uusille marras-vauvoja odottaville! Onnea matkaan :)...
  11. S

    Nyt me sitten luovutamme, eli ei vauvaa meille.

    Tästä ketjusta näemmä siivottiin asiattomuuksia ja hyvä niin! Samalla kuitenkin hävisi mun vastaus tähän. Eli pahoittelen jos esimerkilläni jotenkin loukkasin, ei todella ollut tarkoitus. Eikä se tosiaan ole mitään urbaanilegendaa, kuten ei varmastikaan muidenkaan esimerkit elämästä. Näin...
  12. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Ahomansikka Voi miten kurjaa olla epätietoisuudessa :'( Toivottavasti vuoto osoittautuu harmittomaksi ja pikkuinen jatkaa kasvuaan! :hug:
  13. S

    Nyt me sitten luovutamme, eli ei vauvaa meille.

    :hug: Vaikka mielessään alkaisi työstämään rankkaa ajatusta lopullisesta lapsettomuudesta, niin elämä saattaa silti joskus yllättää onnellisesti. Tuttavapariskunta yritti yhteensä 6-7vuotta lasta sekä luomusti että hoidoilla, toivo vaihtui usein epätoivoon... Kunnes lopulta yllättäen...
  14. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Nallu: Kyllä mulle ainakin esikoisen kanssa tehtiin np-ultra alakautta ja niin luki myös ohjeissa jotka nyt sain np-ultraa varten... Jiinas: Tosi ikävää :'( Voisiko millään olla mahdollista, että raskaus vielä siitä etenisi? Vai kommentoiko lääkäri mitään? Olisiko mahdollista verikokeesta...
  15. S

    Minkä pojan/tytön nimen antaisit tulevalle lapsellesi ja mitä et?

    Mä en osaisi kuvitella lapselleni nimeksi mitään oman sukupolveni yleistä nimeä esim. Tiina, Hanna, Sanna, Sari... Tai vastaavasti Mikko, Ville, Antti jne... En tosin antaisi edellisenkään sukupolven suosikkeja: Raija, Ritva, Pirjo, Liisa... Matti, Pekka, Seppo... Ja minkä sitten antaisi, se...
  16. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Lillii[b] Voi miten ikävää :'( Voimia ja onnea uuteen yritykseen :hug: Onnea uusille plussanneille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:
  17. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Me asutaan Tre:n naapurissa Pirkkalassa, täällä annetaan aika varhaisultraan heti kun ekan kerran plussatestin jälkeen soittaa neuvolaan. Ultrattiin Pirkkalan tk:ssa, np-ultra ja rakenneultra tehdään Terveystalolla sitten aikanaan... Eka varsinainen neuvolakäynti on ensiviikolla. Asutteko...
  18. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Erityisen ihania uutisia tuon kaiken jälkeen, ONNEA! :heart:
  19. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    Onnea kaikille ihania ulrta-uutisia saaneille! Itsekin onnellisesti sain tänään varhaisultrasta hyvät uutiset: pieni sydämen syke näkyi ja sikiön kehitys vastasi viikkoja :heart: Vielä tässä saa kuitenkin lähes kuukauden päivät jännittää, että pääsee ohi kriittisimpien viikkojen, mut onneks...
  20. S

    MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

    hipsu Omalla kotipaikkakunnallani on nykyisin sellainen käytäntö, että kun ekaa kertaa soittaa neuvolaan niin ensiksi annetaan aika varhaisultraan n vk:lle 6-7. Tarkoitus on kai vaan varmistaa raskaus, aika annetaan viikoille kun sydämen syke pitäisi näkyä jos on näkyäkseen. Varhaisultran...

Yhteistyössä