Hakutulokset

  1. A

    ruokapöytätavoista

    Kannattaa muistaa, että lapsilla on kausia, jolloin syövät enemmän ja vastaavasti kausia, jolloin syövät vähemmän. Aikuisesta voi joskus tuntua, ettei lapsi ole syönyt mitään, vaikka tällä ei ole lainkaan nälkä. Siitä pääsee helposti välipalakierteeseen, koska aikuisella on huoli lapsen nälästä...
  2. A

    3-4 v.hoidossa olijat,ja"pakkopäikkärit"

    Pakkopäikkärit todellakin on p:stä. Vois toimia, jos aikuisillakin olis mahdollisuus päikkäreihin, mut eipä ainakaan mun työpaikalla ole. Koska päiväkoti on auki vain klo 7-17, työpäivä on pistettävä tuohon väliin. Esikoinen lopetti päikkärit 1,5-vuotiaana, on muutenkin nukkunut aina...
  3. A

    Perhepäivähoito vai päiväkoti?

    Mä halusin päiväkotiin. Jos pph on sairaana, täytyy viedä vieraaseen paikkaan ja vieraalle hoitajalle. Lisäks jos on vain yks hoitaja, on onni, jos kemiat sattuu yksiin.
  4. A

    Mistä erottaa koliikki-itkun ja allergiaitkun?

    Mun mielestä koliikki on vain oire - esim. siitä allergiasta. Ei sellaista sairautta kuin koliikki ole olemassa. Lääkäreiden on vain helppo vedota siihen, kun eivät jostain syystä keksi muuta tai viitsi tehdä tarpeeksi tutkimuksia. Allergiapalstoilla saa lukea joka viikko maitoallergisista...
  5. A

    voiko olla maidolle allerginen jos..

    Esikoinen sai kaikki allergiaoireet viidentenä päivänä. Olikin aika turhauttavaa käydä altistuksissa, kun jo valmiiksi tiesi, ettei sen parin tunnin tarkkailun aikana oireita tule. Laktoosikokeella ei ole mitään tekemistä maitoallergian kanssa. Ja vaikka ihotestit ja verikokeet näyttäis...
  6. A

    Vinkkejä opettaa lapsi ajamaan ilman apupyöriä!

    Ota pienestä pyörästä pois sekä apupyörät että polkimet. Pyörä toimii jonkin aikaa potkupyöränä, jolloin voi keskittyä vain tasapainoon. Sit vain kuukauden päästä polkimet paikalleen, ja näin meillä opittiin kaatuilematta ja nopeasti.
  7. A

    Koliikki/muut vatsavaivat

    Mä näen aina punaista, kun kuulen koliikista. Se on vain oire jostain, ei mikään tauti. Mistä oire tulee, olis syytä selvittää. On täysin mahdollista, että esim. maitoallergia alkaa vasta nyt oireilla. Siihen voi myös olla muita syitä, esim. suolistosairauksia.
  8. A

    Viisto raivotarjonta

    Mullakin tuli poika jotenkin vinosti. Pahka tuli päälaen sivuun, mutta muuten synnytys sujui ongelmitta. Avautuminen ja ponnistusvaihe kesti ihan normaalin ajan.
  9. A

    Perätila synnytys...

    Mulla oli vauva perätilassa 6 vuotta sitten. Luin ja luin ja luin ja keskustelin eri ihmisten kanssa, mutta ei siihen synnytystapaan vain tullut selkeää kuvaa. Lääkärit on kahta koulukuntaa, ja niinpä päätös synnytystavasta jäi itselle. Kummassakin synnytystavassa on riskinsä, eli riskisynnytys...
  10. A

    Onko kukaan tehnyt valitusta kätilöstä?

    Mulla oli valituspaperit sängyn viereisessä lipastossa, ja ne esiteltiin heti osastolle tullessa. En tosin tarvinnut.
  11. A

    Mitä vaatteita vastasyntyneelle sairaalaan?

    Ilmastointi ei sinänsä aiheuta flunssaa, mutta se heikentää vastustuskykyä, jolloin mahdolliset pöpöt pääsevät jylläämään helpommin. Esikoinen sai ensimmäisen korvatulehduksensa 9 kk:n iässä pahimmilla helteillä, kun ilmastointi oli kovalla. Sen jälkeen on ainakin puhallustehoa koitettu pitää...

Yhteistyössä