Hakutulokset

  1. chocoladedream

    ostetaanko nimipäivinä lahjat?

    kertokaapas nyt mikä olisi kohteliasta? itse olen 5-lapsisesta perheestä, meillä e juhlittu nimipäiviä eikä ostettu lahjoja. nyt saatiin kutsu nimipäiväkakkua syömään, ollaan vissiin ainoot vieraat. pitääkö meidän viedä lahja? lapsia heillä on 3, eli jos kaikille vie lahjat aina niin tulee...
  2. chocoladedream

    Vierastavan vauvan hoitoon jättö

    Kertokaapas nyt mitä ihmettä teen. Meillä olisi muutto edessä ja vauva 4kk vierastaa kovasti. Oli mummillaan hoidossa, ja oli huutanut suoraa huutoa koko sen ajan kun ei nukkunut. Nukkumaan meni vaunuihin, ja sinne rauhoittui heti, mutta hereillä ei siellä viihdy. Vauva on hoitajan kanssa...
  3. chocoladedream

    bussissa kaatuu pappa meidän vaunujen päälle

    :mad: siis uskomatonta..näin se vaan kävi, horjahti, ja suoraan vaunuihin, ison ahterinsa kanssa. luojan kiitos vauvalle ei käynyt mitään, nauroi vielä ja väitti ettei kaatunut vaunujen päälle!! Onko teille ikinä käynyt näin? Mitenkä estää vastaavat tilanteet, aina siihen joku tunkee...
  4. chocoladedream

    Onko liikaa vaadittu?

    Että mies hoitaa vauvaa edes vähän, vaihtaa edes joskus sen vaipan pyytämättä, ottaa syliin ja lohduttaa.. Vie kylpyyn pyytämättä.. EI polta vauvan lähellä.. Laittaa omat astiat koneeseen ruuan jälkeen.. Olen kuulemma kamala valittaja kun pyydän näitä, ja lisäksi että puhuisi nätisti ei...
  5. chocoladedream

    voiko Dtipat + gefilius olla mennyt pilalle?

    Avasin uuden d+ gefilius pullon, pullossa oli puolet jäljellä. Mielestäni se edellinen oli täydempi pullo. Pullosta ei tule oikeastaan mitään, lisäksi pullon suu on täynnä ruskeaa töhnää. Ne tipat mitä sain pois tulemaan olivat ruskeita. Onkohan se voinut mennä pilalle apteekissa? Edelliset...
  6. chocoladedream

    pakkasraja vauvalla 2kk

    Jos kyse on 10min kävelystä kauppaan, ja sama takas? mikä on pakkaraja sellaiselle? neuvolan ohjeet on 10 astetta pakkasta, mutta sitä en oo noudattanut, kauppaan on kuitenkin pakko mennä, ja sehän on ulkona nukuttamiselle. miten olette toimineet lasten kanssa?
  7. chocoladedream

    Mikä on teillä parhaiten siedetty d-vitamiini valmiste vauvoilla?

    Meillä vissiin jekovit aiheuttaa mahavaivaa, ja on ollut pois 2 viikkoa. tosin samalla ruokavalion muutoskin, ja vatsavaivat helpottaneet... Onko kellään kokemusta gefilius d-tipoista?
  8. chocoladedream

    Miksi lapsilisän määrä ei näy kelan sivuilla?

    Yritin katsoa joko olisi tullut päätös lapsilisästä, lapsi syntyi 5.12. Nyt omilla sivuilla on vain että seuraavaa maksua ei voida näyttää?!! Siis mitä hittoa, onko koko lapsilisä peruttu vai mikä tää on? Yksi lapsi siis on jo ennenstään...
  9. chocoladedream

    Mitä olette mieltä kaverin käytöksestä?

    Kaverini kyseli kun olin raskaana, aivan loppuvaiheessa, viikoilla 36-eteenpäin, jos voisin ottaa hänen 6 vuotiaansa hoitoon yöksi. En ottanut, koska synnytys saattoi alkaa koska vaan (silloin oli paljon merkkejä siitä) Kun vauva oli 2 viikkoa vanha, tuli taas viesti jos voisin hoitaa yön hänen...
  10. chocoladedream

    Mll hyvänmielen lahjakortti

    Saatiin täksi jouluksi sellainen, mutta nyt pohdin mitä sillä saa ostaa? Täällä on ollut keskusteluakin asiasta, kuuluuko siihen vaipat ym tarvikkeet, vaan ruokaan? Pitääkö se käyttää kerralla?
  11. chocoladedream

    Milloin uudelleen synnyttäjä sairaalaan?

    Minä luulin aina tietäväni että koska pitää lähteä sairaalaan, mutta ei se olekaan niin helppoa. Eilen tuli limatulppa, josta loput tänä aamuna. Verensekaista limaista vuotoa. Supistukset alkoi heti säännöllisinä 5-8min välein eilen illalla 23.00 5.00 ne harveni ja loppui, 10.00 alkoi uudelleen...
  12. chocoladedream

    verinen vuoto, mitä teen? vauvan liikkeet ei tunnu!!

    Eli eilen illalla alkoi vaaleanpunainen vuoto,23 aikaan säännölliset supistukset 5min välein, nyt alkaa olla kipeitä. Oon yrittänyt nukkua, mutta havahduin siihen että vauvan liikkeet ei tunnu, ja kun nousin ylös hulahti 2 kertaa kirkasta verta housuun.. soiin synnärille, josta käskivät seurata...
  13. chocoladedream

    verinen vuoto, kertooko synnytykjsen alkamisesta?

    Täällä on jännät paikat tänään, viikkoja kasassa 40+2. Selkään sattuu, ja supistelee vähän, ei kovin voimakkaasti, mutta kuitenkin. Nyt huomasin vaaleanpunaista vuotoa, ei limatulppaa. Olisiko synnytys viimein käynnistymässä?!!
  14. chocoladedream

    Mitä kaikkea silität?

    Innostuin juuri silittämään kaikki tyynyliinat ja keittiön kaitaliinat, niistä tuli aivan mahtavan pehmeitä ja suoria :) Mitä kaikkea sinä silität?
  15. chocoladedream

    nyt nää ei saa enää loppua kesken!!

    Nyt alkaa olla pikkuhiljaa kipeytyviä supistuksia ja mua jännittää :whistle: oon odottanut tätä hetkeä niiiiiin pitkään, ja on supistellut jos jonkin verran, mutta nyt alkaa olla sellaisia että voisi synnytys olla lähellä! Pitää varmaan alkaa kellottaan, että selviää kuinka usein nää nyt...
  16. chocoladedream

    Äidin hössötys ahdistaa :(

    Äsken se pisti viestin että tulee sitten mun isän ja esikoisen kanssa hakemaan mua ja vauvaa sairaalasta kotiin, kun syntyy...Eiiiiii...... Mieshän meitä tulee hakemaan, ja esikoinen, jonka mies on hakenut mummolasta sitä ennen.. Viimeksi kun synnytin niin sain äidin kanssa kamalan riidan...
  17. chocoladedream

    liikunta synnytyksen käynnistäjänä...?

    Täällä edelleen yhtenä kappaleena, nyt viikkoja jo 39+3. Supistuksia tulee joka ilta, aina ilta iltaa kohden tiukempina ja kipeempinä, mitään älyttömiä tuskia ei oo ollut. Eilen siivosin jonka jälkeen sain jo kuukautiskipuja alamahalle + supparit, jotka loppui saunaan :headwall: No äsken kävin...
  18. chocoladedream

    kokemuksia synnytyksen käynnistyksestä?

    Saattaapi olla että sellainen on edessä viikon kahden päästä jollei tää synny ennen sitä..Mulla on mielikuva jossa kalvot puhkaistaan, ja supistukset alkaa heti kovina ja kipeinä..Ei kuulosta kovin kivalta, varsinkin kun kipulääkettä et kai saa heti? Kertokaa viisaammat kokemuksianne :)
  19. chocoladedream

    Koska nää vastoin käymiset loppuu?

    Ensin odoteltiin kesäkuun alusta lokakuuhun kelan päätöstä työttömyyspäivärahasta. Siinä meni koko kesä pilalle, ja syksy myös. Alkoi lopulta äitiysloma, ja tulot nousi. Aatelin kustantaa uuden pyykinpesukoneen itselleni. Puhuin asiasta miehelleni jo aikaa sitten, pitkin syksyä ja ilmoitin koska...
  20. chocoladedream

    Missä asennossa ponnistit lapsesi maailmaan?

    kysyn nyt tämänkin kun alkoi mieityttämään, kuinka moni on ollut makaamassa sängyllä? puoli istuva asento voisi olla ok, tai jakkara, mitäs muita hyviä on? opastaako kätilöt niissä mielellään?

Yhteistyössä